*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

helou!
vaikken tänne ookkaan kirjotellut sitten alkuraskauden, niin oon lueskelemassa päivittäin käynyt. Meille syntyi poika 8.11.07, mitoin 4160g ja 52cm. Ja kuten esikoisemmekin, joutui tämä pikkumies valohoitoon keltaisuuden takia. Kaksi kertaa valoissa riitti. Sairaalareissu kuitenkin näin venahti 8päiväiseksi. Nyt olemme kotiutuneet ja kaikki on ok.

mami ja poitsu :heart:

Onnea kaikille vauvan jo saaneille ja osanottoni Helmentytölle.

Meille syntyi tyttö 2.11.07 rv 39 tasan, mitat neidillä syntyessä 3242g ja 48cm. Keltaisuuden vuoksi valohoidossa oli meidänkin neiti ja viikko meni sairaalassa kun painokin vain tippui, onneksi lopulta kääntyi nousuun. Viikko sitten kotiuduimme ja kovasti nyt vauva arkea kotona opettelemme.

Piipe + pikkuinen neiti

Onnittelut pienokaisista HE82:lle, mami-79:lle ja Piipe77:lle!!! :flower: :flower: :flower:

Ja illan jutuista päätellen näyttää vahvasti siltä, että tänä viikonloppuna saadaan listaan jatkoa. ;) Onnea ja voimia koitokseen! :)

Vaitettavasti tuskin itse vielä pääsen joukon jatkoksi... Mutta mähän synnytänkin sillon viikonpäästä sunnuntaina, niinkuin se äitimuorin ennustaja sanoi! :D ;)

HE82:lta oonkin ootellu uutisia ;) Onnea sinne paljon :heart: ja kaikille muillekkin vauvan saaneille! :hug:
Taitaa tosiaan tänä vklp:na tulla lisää nyytti uutisia.. täällähän oo kohta enään ketään :whistle: ;)

Mua taas vähän alkaa jännittää se huominen.. oon muutaman kerran ottanu tänään "vaan" paineet ja on ne pikkasen tippunu sairaalasta.. mut saa nähä mitä taas huomenna näyttää :ashamed: Lääkäri kyl sanokin että ei kauheesti haluis että kerralla tippuis että saa nähä auttaako noi lääkkeet pitkäl tähtäimellä ollenkaan,tai toi annos.

Eikös se VIMPULA: sä ollut joka niitä samoi lääkkeitä söi kun mä nyt? :whistle: ja sulla tais auttaa? Kauan siinä meni että ne alko vaikuttaa? Kun jotenkin vaan toi puolikas pilleri tuntuu vähältä :whistle:

no jos telkkarin ääreen taas menis..jännittää sitä perkeleen huomista |O

KATJUZA: ai että tammisaareen tai porvooseen?! :eek: kivakiva ! Ei oo mulle kyllä mitään tuolla puhuttu että en oikein mistään mitään tiedä.. paitsi sen että kättäri ottaa vastaan muiden potilaita.. taitaa kyllä kohta olla siellä täyttä. Pitäis kyllä päästä synnyttää sitten aika piakkoin!! Ehkä törmätään siellä ;)

nita, Katjuzka ja oliko muitakin HUS:n synnyttäjiä: Tosissaan vaikuttaapi siltä, että ei voi olla ollenkaan varma missä tulee synnyttämään, jos irtisanoutumiset siis toteutuu! Kun jos nuo lähimmät sairaalat onkin täynnä, niin eihän siinä muu auta, kun lähteä pidemmälle! Kai?! :whistle: Mulla ei ainakaan ole hajuakaan missä jonkun Tammisaaren tai Porvoon sairaalat edes on?! :whistle: Paikkakunnilla olen kyllä käynyt, mutta siihen mun tuntemus jääkin. :| Nooh, kaikki menee niinkuin kuuluukin mennä, ei tässä muukaan auta... Oliko se Nelosen uutisissa Naistenklinikalle alunperin pyrkivä synnyttelijä, joka mietiskeli vähän samansuuntaisesti... Totesi vain, että se ainut asia, mikä koko synnytyksessä oli jotenkin ennakoitavissa jne, on nyt sitten myöskin täysin tuurin kauppaa... Blääää-ääh! :headwall:

Hei vaan kaikille,minäkin näin pikaisesti...
14.11 klo 8.32 syntyi meidän perheen Tiuku Timantti...rv 39+5, tyttö laittoi itkun silmään,saimme pisteen ii:n päälle meidän perheen koostumukselle.
Tiuku painoi 3610 g ja oli 50 cm pitkä....eli melkeinpä samankokoinen kuin PikkuM:n tyttö.
Tässä me nyt istutaan koneella tytön kanssa.Maito nousi tänään tuossa iltakuuden aikaan,mutta kyllä Tiuku on sitä 2 vrk tilannutkin tauotta.

ONNEA :heart: KAIKILLE vauvautuneille yhteisesti,meitä olikin tälle viikolle tullut hirveästi.Lopuille tsemppiä ja onnea koitoksiin TEHYN hösötyksiäkin varten lisätsemppiä!Kaikki kunnia kuitnkin hoitajille,he ansaitsevat korotuksensa,niin taas meitäkin hoidettiin hyvin.Tulen vkl:n aikana kertomaan synnytystarinani.Spinaalin avulla synnytin,suosittelen,vie kaiken kivun pois!
Minäkin hakeudun vauvaketjuumme,ja toivon että joskus tapaisimme kaikki innokkaat,kunhan vaavimme hieman kasvavat...Olisiko ideaa järkätä "sokkotreffit" jollekin keskeiselle paikkakunnalle vaikka kevään aikana?Voisin lähteä yhdeksi organisoijaksi...

ONNEA TUHANNESTI TAAS VAUVOISTA ja erityisesti olen jännittänyt Tulikellukan vauvan sukupuolen puolesta =) Kun olet täällä kirjoitellut toiveesi tytöstä ja nyt se toteutui =) On varmasti tosi onnellinen olo sulla nyt :heart:

Ja lisää tuntuu vauva-uutisia tulevan,niitä jään odottelemaan! Ihan tässä käy palsta hiljaiseksi :| Noh,perässä tullaan kunhan Kaapo nyt vain tajuaisi syntyä :D Tuntuu viihtyvän vähän turhankin hyvin tuolla masussa =)

Nyt bb:tä kattoon :wave:

LilliM

ONNEA TULIKELLUKKA!! :heart: :hug: Näitä vauvoja tosiaan alkaa täällä syntyy kuin sieni sateella ;)

DJ MUSSUKKA: niin eipä oo mullakaan hajuajaan noista sairaaloissa missä lie on :whistle: Pitää varmaan alkaa karttaa sit kattelee kun hetki koittaa jos sinne joutuu. Täytyy vaan toivoo että näihin "lähi" sairaaloihin pääsee.
Jotenkin paha olo..jännitystä? Tod.näkösesti.

Pitäis varmaan mennä nukkuu jossain vaiheessa.. sais ittensä aamulla ehkä ylöskin ja sinne sairaalaan sitten :snotty:

öitä vain !

vimpulat tais päästä synnyttään, minä en :kieh: supistukset loppu kun seinään puolilta öin, ja nukuin sit tähän hetkeen saakka.En onneks kerenny Kyssiin asti ryntäillä, ettei tullu hukkareissu. No, eipä taas auta kun odotella..

Huomenta,

Ihanaisen hyvin nukuttu yö takana. =) Joka kerta, kun moinen onni sattuu kohdalle, pitää vaan nauttia. ;)

Onnittelut Tuulikellukalle!!! :flower: :heart: Tuli se tyttö vihdoinkin. :)

Meidän molemmat isovanhemmat on jo kilpaa kehottaneet meitä tilailemaan taksia, kun synnytys alkaa. Että ei tsompailla keskellä yötä harhaan vieraalla paikkakunnalla, jos niin kauas joudutaan lähtemään. Nooh, katellaan nyt. Raukat ovat ilmeisesti vähän huolissaan... :heart:

Nyt kahvit porisemaan.

mussu & pulla 39+1

Piipe77 ja tulikellukka, onnittelut tytöistä :heart: :heart:

Mulla oli taas tosi tukala ilta/yö..... koko illan oli menkkajomotusta ja limatulppaa tuli ihan kiitettävästi, oksettikin välillä. Kahden aikaa yöllä alkoi taas supistelemaan, mutta niinkuin aina aikasemminkin niin kummasti ne vaan taas hiipui :headwall: , edelleen jomottaa selkää ja vatsaa ja yököttää vähän,mutta ei auta kun selviytyä tästä päivästä. Mies lähtee just töihin ja tulee vasta puolen yön aikoihin kun tekee sekä aamu että iltavuoron joten varmaan tulossa mielenkiintoinen päivä lasten kanssa kun äiti ei jaksa kauheasti viihdyttää ja touhuta :/

Mä tossahiukan olen selvitelly noita sairaaloiden sijainteja. Melitä on täältä Espoonlahdesta yhtä pitkä matka sekä Porvooseen ja Tammisaareen mutta meiltä pääsee helpommin kuitenkin Tammisaareen koska asutaan tässä Länsiväylän varrella mutta Porvooseen jos lähtee niin pitäisi ajaa stadin kautta. Toivon kyllä kovasti että sinne Kättärille mahtuis olis helpompi lasten ja miehen sitten käydä katsomassa. Meillä kun ei ole tällä hetkellä autoa käytössä, vaan itsekin olen lähdössä taksilla matkaan ja julkisilla sitten mies kulkisi lasten kanssa.
Niin ja maksaahan tuo taksikyyti jotain 100e jos joutuu kauemmaksi lähtee, ei kauheesti huvittaisi hukkareissua tehdä ja toisaalta taas pitäisi vähän ennakoida jos on pidempi matka edessä..... väkisinkin tässä vähän hermoilee.

Tulipahan yhtäkkiä mieleen että mihin on kadonnut hilla83 , hän on kuitenkin vauvelin saanut jo pitkän aikaa sitten, mutta ei ole tänne kirjotellut, eihän se mikään pakko ole, mutta aikasemmin kuitenkin säännöllisesti kirjotellut.

Onnittelut vauvaantuneille! :heart: :flower: :heart:

Meidän pieni mies karjas ekan kerran 1:28.Painoo oli 3504g ja pituutta 50cm,pipo 37.Napanuora kaulan ja kehon ympäri,joten väri oli aika musta.lämmöt matalat kans...nyt kaikki ok.Imee napakasti.

Vimpula ja pikku-ukko

Vimpulalle iiisot onnittelut!!! :heart: :flower:

Tosissaan jos tuonne pidemmälle pitää synnyttelemään lähteä, täytyy siihen matkaankin varailla sitten ihan erilailla aikaa! Mulla kun ei noita supistuksia oikein ole ollut jne, niin en sitten tiedä milloin voin olla varma, että nyt on kaveri syntyäkseen. Ettei tule sitten "maan ääriin" turhaa reissua tehtyä... :whistle: On tää sitten todella ärsyttävä tilanne... :headwall:

Mut uskoisin, että esim Tammisaareen ohjataan Lohjan synnyttäjät, ei juurikaan muita. Muttakun mitään ei voi laskea varman päälle, jos sairaalat täyttyy niin sitten ne täyttyy... :/

Myös Hyvinkää on kai yksi mahdollinen synnytyssairaala. Täällä on jotain tietoa noista HUS:n tilanteista ja yhteystiedoista: http://www.hus.fi/default.asp?path=1,46,19951

Joo-o, pitää taas vaan keksiä muuta ajateltavaa. Menenpä siis tökkimään miestä hereille, niin päästään kaupoille. :p

hirveesti tulee vauvoja,kateeksi käy :ashamed:
kertokaapa mulle että mitä minä teen tämän vesiasian kanssa.taas aamulla sitä tuli ja nyt voin kertoa että testasin lactmus liuskalla ja siniseksi meni,eli jos se muuta olisi niin eihän se värjäytyisi.muutenhan en asiasta olisi huolissaan mutta vauvan terveyshän se pitää asettaa etusijalle ja sitä kun kerran tulee niin eikö se tulehdusriski kasva?ja yhden kerran jo vähällä vedellä ollut joten minkä se estää myöskin nyt olemaan :/
ja nyt kun olen ajtellut sitä lääkäri käyntiä niin epäilen että se vain katsoi papereista että tuo on ollut joka viikko täällä,vainoharhanen hullu odottaja :LOL:
mutta oikeasti ne osaston hoitajat ei ottaneet kuuleviin korviinkaan kun sanoin että sitä vuotaa nyt.eli eivät katsoneet millään esim.kohdunsuulta
suomeksi sanottuna tämä vetuttaa niin paljon että ajatukset on vaan tässä.

on teillä muuten etelässä hurja tilanne että ei oikein tiedä mihin mennään kun h hetki tulee.puhelin kuumana soitella että minne ottaa ja outoon paikkaan menee niin siinä kun eksyisi vielä niin saattaisi ukkokulta olla kovilla.
yhdessä vaiheessa on ilmeisesti kerrottu että kuusamoon ohjattaisiin maanantain jälkeen että oyssi ei ottaisi vastaan mutta saa nähdä.matkaa kuusamoon on aika paljon.
menenpäs pois nyt marisemasta mutta neuvoja ottaisin vastaan mielellään vesiasiaan :)

huomenta.

PALJON ONNEA VIMPULA:lle !!! :heart: :hug: :heart:

Niin mäkin olen miettinyt tuota samaa että mihin HILLA83 on kadonnut? :whistle: :wave:

DJ MUSSUKKA: kiitos tosta linkistä :) Mä oonkin miettiny mistä vois tota "tietoa" saada mut en tietenkään oo tajunu käydä kattoo tuolta sivuilta.. Saa nähä mihin ne tosiaan sit ihmisiä sijottelee jos kättäri ja naistenklinikkakin menee ihan tukkoon. Hmm..

Meijän pitäs kohta sitten lähtee sinne kontrolliin.. huoh ei kyllä kiinostas pätkääkään. Alkaa vaan jännittää ja stressaa
:ashamed: Kun en tiiä yhtään miten saisin ne uskoo mitään mitä sanon !

No lähen tästä valittamasta,tiiä taas mitä luvassa .

nita & vaavi 40+5

KRISTA1: Kyllä sä vielä pääset synnyttää,varmaankin ennen mua ;)

Huomenta

täällä kiva yö takana, ei paljoa nukuttu. aamuyöllä joskus alko suht kivuliaat supistukset ja tuli noin 10-15min välein.mä niin toivoin että tihenis nyt ja tulis oikee kunnon supparit,vaan niin ne sit aamulla hiipu.nyt tulee aina sillon tällön,mutta edelleenkin tuntuvina. Nyt vähän toiveet kuitenki heräs että jospa se tuliski nyt viikonlopun aikaan tuolta.kun paineen tunne lantiossa kuitenki on aika kova. ja edelleen jotai eritettä valuu "sieltäki".

Onnea taas vauvautuneille!

körömölli missä asut,kun ilmeisesti oysiin oot menossa synnyttää niinku minäki? eikai ne kuitenkaa kuusamoon ihan oulunseudulta asti laita?

ulkona ois kivan kirpakka pakkanen, jos yrittäs nenän pihalle suunnata,jos nuo supparit sais jotai tehoa enemmän :D

miiku 39+4

mä en ookkaan kirjoitellu tänne ollenkaan :whistle:
lukaisin sit koko ketjun läpi ja ilmoitan itseni tänne.
laskettuaika on 11 päivän päästä,eli 28.11.2007
neljä viikkoa sit kävin vikaksi lääkäris jonka mukaan paikat on jo pehmenny muttei oo auki.
supistellu kipeesti jo viikkoja niinku edellisenki kans.
esikoinen syntyi 2 päivää yli la ja on nyt 5v6kk
toista odoteltiin 8 päivää yli la ja vietetään 2v synttäreitä 10 päivän päästä

tämä vauva on antanu huolta lisälyönneistä joittenka takia oon ollu 32-37 viikoilla sairaalas käyrillä ja lääkäreissä 4kertaa.
lisälyönnit on todettu harmittomiksi mut silti huippaa ku neuvolas ne kuuluu eikä niille tehä mitään.
senki takia haluaisin vaavin pian syliin.. :headwall:

eli supistelee päivittäin ja askareita tehdes mut eipä oo käynnistyny.
mamma rv 38+3

Onnea taas kaikille vauvan saaneille! :flower: =)

Ensimmäinen yö kotona meni mukavasti, tyttö söisi vaan koko ajan :whistle: ongelmana vaan on se, että multa ei ole noussut vielä maitoa kun ihan vähän ja se kun ei riitä, niin sitten saadaan ruokkia vastikkeella myös. Tänään aamulla tosin huomasin, että maitoa tulee jo vähän enemmän, joten jospa se nyt tästä lähtis, toivotaan =)

Irtisanomisten vaikutuksesta Naistenklinikalla... Jo keskiviikkona huomasi, että alkavat vaikuttamaan, koska Jorvista oli lähetetty porukkaa sinne. meillähän piti olla se sektio klo 10, mutta koska synnäri oli ihan tukossa, niin sieltä kiilasi 2 kiireellisempää meidän ohi. Päästiinkin sitten tositoimiin vasta klo 12:n jälkeen. Kätilö kertoi, että osastot on jo nyt täynnä ja käytäväpaikoilta ei voida jatkossa välttyä...Meille he kuitenkin saivat järkättyä "perhehuoneen" jostain vanhasta lääkärinkansliasta, mutta se olikin sitten varmaan yksi syy nopeaan kotiutukseen. Osastoa pitää saada tyhjäksi. Kätilö sanoi myös, että irtisanoutumisten aikaan ensisynnyttäjät yritetään kotiuttaa toisena päivänä synnytyksestä ja uudelleensynnyttäjät heti ensimmäisenä. Meillä kävi kyllä ihan mieletön tuuri että päästiin sen alta pois, koska en olis vielä torstaina ollut valmis lähtemään kotiin vaikka olisinkin normaalisti synnyttänyt. :/ Toivottavasti teidän pääkaupunkiseutulaisten ei kuitenkaan tarvitse lähteä tammisaareen tai porvooseen vaan pääsette näihin lähisairaaloihin :hug:

Nyt täytyy taas mennä, yritän jossain vaiheessa väsätä jonkinlaista synnytyskertomusta kunhan kerkiän/jaksan! :wave:

Tsemppiä kaikille!:)

H82

huomenta |O
kyllä on aivan käsittämätöntä joutua keskelle tota tehyjuttua..ja kun sattuu juuri tänne vaikuttamaan. Jorviin on siis tarkotus mennä synnyttämään mutta jos ja kun se on kiinni niin :/
Ilmeisesti naistenklinikalle yritän sitten päästä jos nyt synnytys alkaa tässä lähipäivinä? Melkein olen miettinyt hyvinkää vaihtoehtoa eniten.

Kivasti joo nyyttejä tullut, tuntuu ettei täällä montaakaan enää kärvistele :eek: Täällä kivuliaita ja kivuttomia suppareita tullut pitkin viikkoa ja muistaakseni tiistaista asti sellasta ihan selkeetä limaa, tänään on jo väri huomattavasti keltainen (sori oikeesti :LOL: ). Että ootellaan.
Toissayönä luulin että reidet ja lantio irtoaa, oli niin karsee kipu ettei ikinä.
Kaunis päivä mutta kummasti valituttaa........

-Tipi ja VeetiVilma 40+1

Ompa paljon tullu vauva uutisia. Onnea kaikille vauvan jo saaneille :flower:

Mie olin viime yönä jo ihan onnessani, että nyt tulee lähtö synnyttämään. Supisteli n.10min välein aika kivuliaasti. Lähin sitten siitä sängystä keittiöön, mutta siihen ne sitten loppu kun ylös pääsin :kieh: Kun menin takasin sänkyyn pitkäkseen niin tuli vielä yks suppari, mut sit meikä nukahti ja nukuin tosi hyvin klo.10 asti. Eikä nyt sitten taas ole ollu mitään tuntemuksia :/
Kunhan tyttö heräilee päikkäreiltä, niin lähetään lenkille, jos se liikunta sais jotain aikaan. Kyllä tää pistää huokailuttamaan...

Hemski ja Santruska 41+0

Yhteistyössä