*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

Huomenta vaan kaikille kohtalotovereille! Yhä yhdessä koossa. Tänään olisi kyllä hyvä päivä synnyttää, pitäisi ehtiä ennen irtisanoutumisia vielä sairaalasta poiskin. Täyttä siellä varmaan olisi, mutta ainakin normihenkilökunta paikalla. Pitänee jonkinmoista liikkumista tälle päivälle keksiä. :whistle:

mussu & pulla 39+0 :heart:
 
Huomenta :wave:

Dj Mussukka minä olin eilen pari tuntia kaupoilla, sillä sai hyviä supistuksia aikaan. Mutta saman tien kun kotiin istumaan ja rauhoittumaan pääsi, ne loppui :) ei ole tällä kaverilla ainakaan kiire ulos vielä.
Nyt lähen neuvolaan..tai no, kahden tunnin päästä on aika, mutta ei viiti täällä kotona hengailla, kun tuli kahdeksalta talo täyteen ukkoja jotka ilmoitti että tänään sitte menee jossaa vaiheessa(?) vedet poikki, sitten meni 5 min. niin jo joku huusi että nyt ei sitte vettä enää tänään tule :LOL: onneks ukko otti pesuhuoneessa ämpäreihin sen verran että sain hampaat pestyä, ja kahvia keitettyä... :)

Meillä ollaan siis kodinhoitohuonetta rakentamassa, kiva olla raskaana niin ei tartte muuten osallistua, kunhan kahvia keittää ja leipiä tekee :wave:
 
Onnea kaikille pikkuisen saaneille!! :flower: :flower: :heart: :heart:

Nita: Mullakin tulee tollasta keltasta ja juurikin kuvailemaltasi haiskahtavaa vuotoa. On nyt tullut jo muutaman päivän niin, että pitää suojaa pitää. Mutta ajattelin kans että ei se kai lapsvettä ole, kun senhän ei pitäisi haista miltään??? jos oon oikein ymmärtänyt. Mutta ehkä sitten tuota limatulpaa :/

Täää kans yksi :wave: jolle makea on alkanut maistumaan. Siis saatan huomata illalla, että päivän ruokailuni on ollut pelkkiä kahvitteluja ja glögiä. ja niiden kanssa aina jotain herkkua :ashamed:
Ja painoa tännekin tullut 15 Kg. No onneksi olen todella innoissani lähdössä noiden upouusien vaunujen kanssa sitten tuonne kävelemään... (todennäköisesti siis kävelen lähimpään kahvilaan...) No se on sen ajan murhe. Enkä minä kyllä ole uutta läskiä mistään löytänyt, että en tajua mihin noi kilot on tullut. No en jaksa stressata tuollaisesta. Kunhan vauvalla kaikki hyvin, niin mietitään äipän hyvinvointia sitten joskus. ;)

Ihanaa kun on lunta! Kohta neuvolaan. tuun sitten kertoilemaan kuulumisia, vaikka ei sielä mitään uutta varmastikaan ole.

Hei, onko ideoita ruuista, joita vois tehä pakkaseen. Siis ei saa olla gluteenia, ei pasta eikä perunaruokia??? että näin....
mokkapaloja eilen sinne väsäsin, mutta voi olla että ne on syöty ennen kun vauva on maailmassa.

Mua on muuten alkanut kauhistuttamaan hiukan ajatus, että meillä on kohta vauva. :eek: siis en pelkää niinkään ees tota synnytystä, vaan ihan sitä, että osataanko me ja pärjätäänkö me ja hei se vauvahan on aina täällä meidän vastuulla... Miettiikö kukaan muu? ehkäpä tämä on juurikin meidän ensisynnyttäjien ajatuksia, kun ei oikeesti edes tajua miten tämä kaiken muuttaa... Siis pelottaa ehkä just se, että ei tiedä....

No en mä tosiaankaan mitään paniikkia rakentele, kunhan olen pohtinut yön pimeinä tunteina, kun vauva potkinut vielä niin turvallisesti tuolla masusa.

No nyt lähen lörpöttelemästä

Enni ja JalMari 38+3
 
Onnea vauvan saaneille! Nyt taitaa todella tulla tyttövuosi :D

Meidän tytön eskarissa on 4 tyttöä ja 13 poikaa eli vuosi 2001 on tainnut sit olla taas poikavoittoinen.

Mulla oli nyt sairaalaan mennessä kohdunkaulaa jäljellä 2 cm ja 3 cm oli auki. Meni vaan 30min, että kohdunkaula oli hävinnyt ja auki 5 cm. Nopeeta se sit näköjään menee, kun kunnolla lähtee menemään.

Mulla on lantio aivan pirun kipeä. oikeen vihloo kävellessä. On tää palautuminenkin aikamoista. Särkylääkettä vaan poskeen.

Kävin viemässä lapset hoitoon nyt ensimmäistä kertaa vauvan syntymän jälkeen. Lähetään miehen ja vauvelin kans rintsikka ostoksille.. Valtavat ryntäät kasvoi eilen :LOL:

Ellu ja Emmi 4 pvä
 
Heh... Neuvolasta soittivat ja siirsivät aikaani ja eri täti, sitten ottaa, kun heillä on joku palaveri siellä...
no laskeskelin tuossa käyntejäni ja tältä näytti.
Käyntejä yhteensä 9 (tämä päivä mukaanlukien)
joista 3 lääkärikäyntiä, joka käynnillä eri lääkäri
ja 6 terveydenhoitajakäyntiä, 4 eri terkkaa....

että näin... :x
 
Huomenta! Paljon onnea nyyttinsä hakeneille! :flower:

Täällä vielä kärsimättöminä odotellaan. Nyt tosiaan alkaisi olla viimeiset hetket ennen irtisanoutumisia ja haluaisin kyllä selvitä ennen sitä! Taitaa olla jokaisella paikkakunnalla synnärit melko täynnä, kun synnyttäjiä ohjataan useilta pieniltä paikkakunnilta isompiin yksiköihin. Hieman kyllä kauhistuttaa ajatus joutua jonottamaan synnytyssalia :LOL:

Sitten vähän omaan napaan... Kaksi yötä olen peräkkäin kellottanut melko kivuliaita suppareita, jotka ovat sitten päiväksi loppuneet lähes kokonaan.. Montakohan yötä täytyy vielä kärvistellä? Olen melko varma, että limatulppa alkoi poistua eilen... Vauva ei kyllä pahemmin ole laskeutunut vielä, eli saapa nähdä kauanko vielä odotellaan... Kyllähän tuo synnytys ja varsinkin sen jälkeinen aika alkaa pikku hiljaa täyttää mielen kokonaan.

Martta 39+2
 
vettä todettiin täällä ultralla vähän ja painoarvio oli 4kg huiteilla.vettä tosiaan tuli pyttyyn asti mutta ei mennyt kalvot rikki eli vuotaa ylempää.menin synnärille illalla niin kas kummaa lapsivettä oli normaali määrä ja sitä ei lääkärin mukaan vuodakkaan kun se liuska ei värjäänny :eek: painoarvio oli tuon lääkärin mukaan 3300 eli se ei olisi kasvanut yhtään kolmessa viikossa kun ne sillon viimeksi sai tuon lukeman.onhan ne tosiaan arvioita ja mittaajissakin on eroja.
täällä terveydenhoitaja sanoi että jos se lactmus testi laitetaan emättimeen ja vedentulo testataan niin,ni se ei näytä vettä koska siihen on erittinyt emätineritteitä :x eli tässä ollaan tuuliajolla kun toinen sanoo toista ja toinen toista.lääkäri oli kyllä ylimielisen oloinen kun sai sen selälle puhua kun oli hommansa saanut tehdä :headwall:
päätin että sairaalaan menen vasta kun olen niin kipeä että en kävelemään pysty :kieh:
ja onnea vauvautuneille :flower: jospa sitä itsekkin joskus
körömölli ja 40+0
 
Pitäs alkaa imuroimaan ja iltapäivällä ois ohjelmassa yhen auton vienti tohon lähikaupunkiin,just vastakkaiseen suuntaan synnäristä! Sen verran tilanne muuttunu,et ton hemmetin tulpan väri vaihtu,nyt on semmosta lohenpunasta...Ja kiviäki kiinnostaa.Mulla toi suoli on tyhjentyny jo toista kuukautta ja nyt o sit pari päivää maha ollukki kovana.Jotenki vaan ihmeenä pidän jos nyt alkaa syntymään,pari supistusta tullu,mut ihan vaan harkkoja pitäny.Vaikka on jo jonku aikaa ollu kiinnittyny,ni itepäisesti yrittää tullu ulos tosta mahanahkan läpi.Kiva kaveri!!!

-Vimpula-
 
Enni: Kyllä mulla ainakin mielessä pyörii monenmoisia ajatuksia vaikka kolmas mukelo jo tulossa. Meillä ainakin noi pojat olleet ihan erilaisia tapauksia molemmat ja sen tietää,että tää uusin on sitten taas jotain ihan muuta. Eniten mua ehkä hirvittää,että jos se vaan huutaa,että mitä mä sitten teen...mutta kai nämä ajatukset kuuluu asiaan ;)

Synnytys ei itsessään mua kauheesti pelota,mutta mielessä pyörii vain se,että ehdimmekö varmasti sairaalaan. Mua aiva hirvittää ajatuskin karmeista supistuksista keskellä yötä jossain metsän keskellä :eek: Mutta toivotaan,että pelot on turhia :| :ashamed:

Mä meen illalla lastenvaatekutsuille. Ihanaa vaihtelua itsellekin,ettei ajatukset pyöri koko ajan tässä odotuksessa. Alkaa jo välillä ahdistaakin kun koko ajan vaan vauva-synnytys-kipu-sairaala jne mielessä :headwall: Mutta mitäpä muutakaan sitä ajattelis tässä tilassa :D

LilliM+Kaapo 38+2
 
huomenta päivää.

Tänään sit välipäivä kättäriltä..jipii ! Eikä yhtään stressaa huominen ei :ashamed: Kyllä mä jo haluisin että tää vauva tulis pihalle niin pääsis näistä "ylimääräsistä" paineista..

ENNI: niin voihan se olla sitä limatulppaa
:whistle: Suihkussa kun tossa aamulla kävin niin tuli taas vähän sellasta limaa.. ja tuntu että ois jotain valunu mut ei valunukkaan.. voiskohan sit tosiaan olla sitä tulppaa? Toi oli kuiteki väritöntä mut hais samanlaiselle.. Eihän sitä tiedä vaikka vedetkin vielä tulis ;) :whistle:
ja niikuin PIKKUM sanoi niin voihan tilanne muuttuu äkkiikin..toivossa on hyvä elää
:)

Harmi kun ne mun tikut loppu että ois voinu sitä pissaa ite katella mut huomennahan ne sitten siellä sen taas kattoo,mut ois vaan ite voinu kans varautuu.. Paineita en enään eilen illalla enkä tänään oo vielä ottanut. Eilen ne oli pikkasen alentunu sairaalan paineista..saa nähä auttaaks noi lääkkeet yhtään mitään.. Kuitenkin "vaan" puolikas pilleri kerralla,tuntuu aika vähältä mut tuskin antaa enempää ainakaan kotihoitoon. Muuten olo ihan hyvä,vähän vaan mietityttää se huominen taas..tiedän ettei sais mutta :ashamed: Nukkunu oon onneks ihan hyvin ja muutenkin lepäilly (kattonu telkkaria..)
Mitäköhän tästä kaikesta vielä seuraa.. :whistle:

Olikos kukaan muu täältä muuten menossa sinne kättärille synnyttää? Tosin,mähän vaan ravaan siellä päivystyksessä enkä tajua miks ei laita esim.äitipolille. Vähän turhaa vien tilaa siellä päivystykses mut jos haluu näin tehä niin minkäs teet.. Joka kerta se kätilö kyllä kysyy että ai sä tuut tänne sit seuraavalla kerralla.. no niin näköjään jos kerta lääkäri on niin sanonut :whistle:

Mutta jos tästä taas menis vaikka sitten lepäilee..jossain vaihees kun on rauhas ollu niin vois otella niitä paineita..

:wave:

nita & vaavi 40+4 JO!!!
 
paino oli pudonnu 200g (eli siis suklaan määrää voi lisätä :whistle: )
kaikki oli ok, ja pyysin kokeileen kohdunsuun tilannetta, joka oli kuin olikin kahdelle sormelle auki !!! jeeee! viimesessä lääkärissähän se oli umpikiinni ja vaikka mitä, eli joskus tämä tulee ulos :LOL:

Viikon päästä perjantaina sit meno Kysiin ja käynnistykseen, jos ei sitä ennen itekseen tule..toivotaan parasta.

On kyllä tuo iskiashermo niiiiin kipee,et hyvä kun käveleen pääsee. Eilen kaveri porautui taas selkeesti alaspäin ja alkoi painaa tuota hermoo. Auts. Kohta ei tosiaan ylös tuolistakaan pääse.

Mulle neukkatäti sano tosta haiskahtavasta eritteestä,et kohdunsuu erittää semmosta limaa enemmän kun synnytys lähestyy. Mulla kans pikkuhousunsuoja pitää vaihtaa aika usein..

Kahvihammasta kolottaa!

Krista ja pikkunen 40 + 4
 
Heips!

Miula on kyllä KAAMEA yö takana....supisteli koko yön super kipeästi...
Oli vaan sellaisia suppareita ettei niissä ollut minkäänlaista säännöllisyyttä jotenka en edes miekkosta herättänyt, omat unet tosi vähiin jäi ja aamulla sitten olikin jo kasin jälkeen neuvola.
Siellä kaikki niinkuin ennenkin...
Täti veikkaili ettei menis enää pitkään (joopa joo...sitähän miule tässä ovat jo pitkään kaikki toitottaneet....)
Täti vaan sanoi,että kävelen sillai,että hää ei ihmettelisi jos pian olen synnärillä. Näyttääkin ilmeisesti siis siltä,että Jaska on alhaalla.
Ja kun kerroin tuosta edellisestä yöstä niin sanoi,että tukee sekin kovasti hänen ajatuksiaan.
Ehkäpä siis minäkin joskus siellä synnärillä olen......................................

Minny ja Jaska 38+4
 
38+3
painoa + 787/vko :eek: (ja nyt taas lakua täällä mussutan :ashamed: )
turvotus +
RR 125/86
Hb 124 (saan ottaa rautaa jo harvemmin)
Sf 35,5 (+1,5cm)
lapsivesi N
tarjonta rt
sydän 144
liikkeet ++

Että tällasta tänne.
Kaupungilla pyörin ja viikonlopuksi ruokaa ostin hirveät kassilliset, joita raahasin säälittävän näköisenä kotiin. huh huh...
No nyt on vieraille tarjottavaa ja tili tyhjä.
Mietin tuossa vaan, että jos tulisikin lähtö synnytykseen, niin miten kaikki herkut menisikään huonoksi tuolla kaapissa. eli toivottavasti en ole vielä llähdössä.
No neukkarissa sanoi, että ei ole vielä laskeutunut/kiinnittynyt, että vielä tässä menee...
No ei tässä muuta...
Jospa alkais siivota (taas) ja tekis huomiseksi sitä suklaajuustokakkua... :p

Palataan :wave:
 
Nyt alkaa muuten olla potkua näissä supistuksissa ihan reilusti,vetää jalatki ihan maitohapoille. Väli on vielä pitkä,mut joskohan seki korjaantus!Olo on aika identtinen siihe mitä ekaa kertaa lähtiessä...Älkää vaan missään nimessä kaikotko,tekee muuten aika nannaa!!!!Ihme on jos ei tänään tää täti painu Kysille!
 
Moro!!

Arvatkaas paljo mulla oli tullu viikossa painoa, kävin tänään neuvolassa...?!
1,7kg!! :whistle:
Ja kun vielä sanoin kun menin että toivottavasti olis paino edes vähän noussu, kun en oo oikein mitään syöny. No olihan se noussu joo, terkka oikee ihmetteli kun en ollu turvoksissa tms. Se kovasti myös kyseli onko päänsärkyä tai mitään, kun meinas raskausmyrkytystä, mut mulla oli kyllä eri housut kun viimeks, nyt oli farkut, ja painaahan ne jonku verran.. (luulen muuten että noi mun ruokahalut oli poissa sen takia kun yritin taas sitä rautaa syödä kun hb oli niin matala, mut teki ihan hirveän olon, nyt juon vaan sitä KräuterblutSaftia, se on hyvvee :) )


Nyt kuulemma on vauva ihan lähtökuopissa, et saattaapi syntyä koska vaan, JeeJee :)
 
VIMPULA: onnea matkaan jos sairaalaan pääset lähtemään :hug: Eiköhän me kaikki vielä joskus..Jotenkin musta vaan tuntuu että oon täällä vielä loppukuustakin yhtenä kappaleena nappailemas vaan verenpainelääkkeitä.
Mietin tossa että miksköhän ne anto "vaan" sen 50mg/kerta annos eikä 100mg? Tai sitten ajatteli jos ne lähtis laskuun tuolla pienemmällä,puolikkaalla pillerillä. No tuskinpa nostaakaan annosta jos "koti hoidossa" olen..osastolla saattais olla eri asia.. En tiiä kauan tuota tilannetta sitten seurailee kai se kaikesta riippuu..

Jos taas menis sitten "muihin juttuihin" ..vaikka vois syödä. Ei oo tosiaan ollu tässä tällä viikolla kovin isoi ruokahalui kun stressailee koko aika :ashamed:
 
Tänään vetäsin kunnon kävelylenkin ja erillisen kävelylenkin vielä postiin ja jotenkin tuntuu, että jotain tuo ympäriinsä ravaaminen olisi saanut aikaankin. =) Vihlomisia ja paineen tuntumisia on alapäässä jossain määrin. Mitään kunnon supistuksia en edelleenkään tunne (tietääkseni?!), mutta on tuo masu aika pinkeä päältäpäin ollut. Nyt kaveri pyörii siellä kun väkkärä. :)

Meidän äiti oli käynyt ennustajalla. :| Joo, en tiedä miten edes suhtautua semmosella käymiseen, mutta oli ajatellut huvikseen mennä. No lähinnä omia asioitaan oli kysellyt, mutta samalla sitten oli hänen lapsista, lapsenlapsista yms ollut puhetta. Meidän vauva kuulemma syntyy loppukuusta. Kovin 25. päivä oli pyörinyt siinä, mutta ei ole varma. Ja muuten juhlitaan sitten kuulemma joulukuun 15. Eli oisko silloin ristiäiset (en ihan niin äkkiä kyllä ajatellut...). Että näin. Mielenkiinnolla odotellaan miten oikeassa ennustajaukko oli... ;) Voi meidän mammaa... :heart:

Punkkari: Tuota kaupoilla kiertämistä ajattelin viikonloppuna kokeilla. Viimeksi se sai jotain laskeutumistuntemuksien tapaisia aikaiseksi. :)

Niin siitä makean maistumisesta: kyllä maistuu! :ashamed: Ruoka ei oikein juurikaan maistu, mutta makeaa kyllä voisi nykyisin napsia kokoajan. Kävelylenkiltäkin tarttui sitten mukaan Fazerin sininen, tuskin siitä on mitään jäljellä enää nukkumaan mennessä. :p :ashamed: Yritän tuon makean kotiin ostamista vältellä, itseni tuntien, mutta aina ei voi vastustaa kiusausta... =)

Enni: Kyllähän se vauvan tuleminen vähän hirvittääkin. Että pärjääkö sitä oikeasti jne. :/ Yritän vaan ajatella, että jotenkin kai ne vaistot sitten auttaa pärjäämään. :)

Vimpulalle onnea suppareiden kanssa: josko se sieltä nyt tulisi! :)

Pulla innostui nyt kyllä tosissaan puskemaan joka suunnasta ulos! Ihankun se pyrkisi tuolla masussa semmoseen X-asentoon! :D Taidan mennä sohvalle köllöttelemään, kun on vaikeuksia edes istua... :wave:
 
nita1, mä todennäköisesti olisin nyt Kättärille menossa kun se Jorvi on suljettu, tosin kun toissayönä supistustenkourassa sairaalaan soittelin niin vähän vihjasivat siihenkin suuntaan että jos Kättäri ja Naistenklinikka on täynnä niin vois joutua Tammisaareen tai Porvooseenkin :whistle: ....joten saas nähdä mistä sitä itsensä vielä löytää.

Vimpula, toivottavasti supistukset kestää, voimistuu ja tihentyy,itselläkin on taas ruvennu ruvennu supsitelee mutta liian harvakseltaan tulevat ja eiköhän nämäkin tässä vielä tyrehdy niinkuin monta kertaa aikasemminkin :/

Mäkin päivittelin tota profiilikuvaa, eli siellä on tänään otettu kuva mahasta. Eteenpäin se vaan kasvaa, takaapäin ei näy mitään, aikamoinen tötterö :LOL:

 
On tihentyny ja kipeytyny,kävin äsken suihkussa,helpotti,mut nyt tuntuu taas namilta.Mulla menee takapuoliki ihan puuduksiin ku supistaa!!!Väli on noin 5min.Soitin Kysille,ni käskivät tulla sit ku ei oikein taho näitä supistuksia kestää!Saa nähä mihin asti vitkuttelen...Ei ehken ihan pidä mun kohalla paikkaa toi ajan puolittuminen,nyt o jo 4h menny ja arvio oli 5-6h.On kyl tosi toiveikas olo!!!

Krista Pitäskö meijän alkaa kyttään kaikki tän yön aikaan synnyttäneet,etenki jos käyvät koneella naputtelemassa!Nii jos sinne nyt päästään!

-Vimpula-
 
Jokohan se täälläkin ois sitten pian lähtö lähellä kun jotai tuonne pöksyihin ihan lirahtelee väliin.aamulla heräsin siihen kun lirahti ja olin jo aivan varma että taas tullee verta,kun just supistiki.mutta ei,pikkuhousut vaan kastu :eek:

mies kyllä alkanu jännittää tulevaa,viimeyönä tais 12 aikaan lähteä laittaa autoa roikkaan varalta,jos tulee lähtö :D ja kolmen aikaan se vasta kömpi nukkumaan kun ei osannu ollenkaa rauhottua :D

Kivuttomia supistuksia on tullu taas pitkin päivää.jospa sais houkuteltua ukon tonne ulos kävelylle ja saunan lämmittäs taas vaihteeksi,jospa saatas jotai potkua =)

jahas kuulema vieraita tulossa,pitää lähtee väsää torttuja että on jotai tarjottavaa.

miiku 39+3

niin ja onnea matkaan synnärille menossa oleville!
 
Pikasesti tulin ilmoittamaan, että meille syntyi pieni prinsessa 14.11 klo 13.22. Painoa oli 3410g ja pituutta 48cm. Tytöllä on pitkä, paksu tumma tukka ja on ihan mahdottoman suloinen :heart: Päästiin tänään jo kotiin kun meidän molempien vointi on niin hyvä. Tulen myöhemmin kertomaan lisätietoja, nyt täytyy taas mennä. :wave:

Onnea kaikille vauvautuneille! :flower: =)

H82 ja neito 3päivää :heart:
 
Vietin eilen oikein ahkeroimispäivän siinä toivossa että saisin kokea niitä kuuluisia supistuksia.. Siis, siivosin koko huushollin, lenkkeilin koiran kanssa ristiin rastiin, leivoin ja hääräsin, pesin pyykkejä vielä illalla sain houkuteltua miehenkin sänkypuuhiin vaan EI MITÄÄN. Ei yhden yhtä pientä supistusta, tänään vaan ollut sitten aivan väsynyt... No, nyt täytyy toivoa että syntyisi huomenna tai menisi sitten yli niin että ne tehyn höpötykset olisivat ohi..
 

Yhteistyössä