*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

Hillasta tuli mieleen,et eiks hän jo aikoja sitte sanonu,et kone hajos, ja ennenku uutta pystyy hommaan, pystyy käymään koneella vaan vanhempien luona tai kirjastossa tms. Ja nyt kun on pieni vauva, ja pakkasiakin ollu, ei varmaan oo silleen pystyny lähteen..Korjatkaa jos olen väärässä, mut näin minä muistelen =)

Joo, mulla suppailee tosi napakasti säännöllisen epäsäännöllisesti koko ajan, mut ei sit kuitenkaan tarpeeks. Kait tää aikoo kiduttaa äitiään viimeiseen asti,on varmaan kuullu etten aio enää lapsia tehdä tän jälkeen :kieh: ajattelee,et nauti äiti nyt viimesen kerran..

Hauskaa on vaan se,et oon aina ajatellu,et mitä useampi synnytys, sitä vähemmän yli menee, et paremminki alle lasketun ajan. No, mulla on ainaki just toistepäin! Eka meni kaks , seuraava kolme päivää ja luoja tietää montako päivää tämä menee yli :eek: Haluisin vaan et käynnistyis itekseen eikä lääkkeillä.

Ei auta kun odottaa..minun lempilause näköjään tällä hetkellä :|

Krista ja pikkunen (kohta varmaan aika iso) 40 + 5
 
Meidän perheeseen syntyi ihana poika 5.11 klo. 13.33 rv:lla 38+3, 3740g ja 50,5cm :heart:

Jouduin sairaalaan lauantaina lapsiveden menon epäilyjen takia. Maanantaina piti käynnistää synnytys, mutta se lähtikin itsestään käynnistyyn sunnuntai yönä. Synnytys oli suht.helppo, kesti 4 tuntia, ponnistusvaihe 13 min.

Kaikki on mennyt hienosti ja isosisko on ottanut pienen hyvin vastaan :heart:

Onnea kaikille nyytin saaneille! :hug:

-Hilla-
 
ONNEA VAUVOISTA!! KIVA KUN POIKIAKIN VÄLILLÄ :D

Ja Tervetuloa mamma84 joukkoomme :flower: Sulla sama l.a kuin mulla...kiva kun muitakin loppukuun odottajia...vaikka mähän täällä viimesenä hillun kuiteski :whistle:

Jännä aatella esim.Vimpulaa,että vieläeilen täällä kirjoitteli kokonaisena ja nyt yhtäkkiä vauva onkin maailmassa =) Että nopeesti kaikki kuitenkin tapahtuu...kunhan vain joillakin edes alkaisi jotain tapahtumaan/tuntumaan :headwall: :headwall:

Minä se täällä syön irtokarkkeja niin että napa paukkuu :p Ei tarvi kyllä ihmetellä kun paino vaan senkun nousee :ashamed: Mulla on myös jotain ihme himokohtauksia,kun alan esim.karkkeja syömään niin se ei sitten ota loppuakseen ihan heti :kieh:

Mä oon ollut tänään taas energiapäällä. Herättyäni aloin heti jynssäämään vessaa. Konttaamalla tuli lattia kiiltävän puhtaaksi :saint: Mulla on nyt selvästi joku "pelko" siitä,että sairaalaan pitää lähteä ja jos kotona jääkin joku paikka repsottamaan. Mies ei ainakaan siivoa sen kummemmin mitään kun mä oon poissa joten parempi itse hoitaa hommat :D

Eipä tänne sitten kummmepia...supistuksia en voi kellekään lähetellä kun ei niitä itselläkään ole vaikka saisi jo jotain tuntua. No,ehkä jotain menkkajomotusta on ollut,mutta eipä niillä vielä synnytetä :LOL:

:wave:

LilliM+Kaapo 38+3
 

Eli synnytystähän ne supparit enteili. Eli meille syntyin tiistain ja keskiviikon välisenä yönä 14.11 rv 40+1 klo 2.37 poika. Painoa 3320g ja pituutta 50cm.

Avautumisvaihe oli suht pitkä eli aina tiistai aamusta seuraavaan yöhön. Sairaalaan mentiin 3 aikoihin iltapäivällä kun supistukset tuli 5-10 min välein. Oikeastaan niiden välit vaihteli koko avautumisen ajan, eli minun kohdalla ei kovin säännöllisistä supistuksista voinut puhua. Sairaalaan mennessä olin sormelle auki ja kaulaa jäljellä 1-2cm. Aikani makoilin käyrillä ja sitten kätilö passitti sairaalan käytäviä ja portaita kävelemään edes taas että saataisiin supistuksiin voimaa. Sen jälkeen takaisin käyrille ja sisätutkimukseen jossa todettiin että olin 3cm auki ja kanavaa 1cm jäljellä. Kävin siinä lämpimässä suihkussa tovin istuskelemassa ja pääsin sitten siirtymään synnytyssaliin.

Supistukset kuitenkin voimistui mutta kohdunsuulla ei tapahtunut mitään. Siinä klo 21 jälkeen sain tramal-piikin, mutta sen sijaan että se olisi auttanut se sai vain lisää voimaa supistuksiin ja olin jo aika kipeänä. Palloa ja säkkituolia kokeilin mutta en saanut niitä toimimaan. Käveleksin huoneessa ja ja nojailin tai makoilin sängyssä. Edellisyön valvonta verotti aika paljon eikä energiaa hirveästi enää ollut. Koska kivut kovenivat alettiin valmistella epiduraalia jonka sain jossain puoli 11 kieppeillä. Siitä aukeni taivas ja kivut hävisivät tyystin. 11 aikaan olin jo 5cm auki ja oksitosiini tippaa ei tarvinnut edes laittaa koska ilmeisesti tuo tramal oli kiihdytänyt supistuksia.. Siinä sitten torkuin ja mies nukkui sikeästi viereisellä vuoteella. 1-2 välillä yöllä oli 8cm auki ja sitten vain odotelemaan ponnistuksia

Hieman kahden jälkeen kätilö sulki epiduraali lääkityksen ja laittoi oksitosiini tipan ja supistukset alkoivat palailla. n. vartin yli 2 alkoi tulla paineen tunnetta perä aukkoon ja kätilö tetesi että oli täysin auki ja pojan pää tuntui jo alhaalla kanavassa. Siitä sittne vain ponnistamana kun supistus tulisi.

Ensin olin kyljellään ja ensimmäisessä ponnistuksessa olin heittää hanskat tiskiin. Sattui ihan pirusti ja tuntui että peräsuoli repiäisi kappaleiksi. Siitä sitten selälleen ja kätilön tsemppaamana uskalsin ruveta ponnistamaan ja raivolla ponnistinkin ja huusin kurkku suorana kattoa tuijottaen. Poika syntyikin 12min ponnistuksella, eli varsin nopeasti. Ukkeli syntyi nyrkki pään kanssa yhtäaikaa ja mamma repesi aika pahasti. Minulle tuli toisen asteen repeämä ja sitä lääkäri paikkaili pari tuntia synnytyksen jälkeen. Varmaan kolmisen kymmentä tikkiä siellä on ja istuminen aika kipeetä.

Kuitenkin jäi ihan kivat fiilikset ja kyllä tuohon toistekin vois ryhtyä kun palkkio on mitä mainion.

Tänään päästiin siis kotiin ja aletaan opettelemaan yhteiselämää. Imetys on lähtenyt käyntiin ihan hyvin ja poika on pirteä ja ei pahemmin itkeskele.


Sanle ja Veikka 3vrk
 
Onnittelut hilla83 ja Sanle :flower: :flower: :heart: :heart:


Voi että mä olen kiukkusena täällä, lapsetkin ihmettelee mitä mä tiuskin ja äyskin kokoajan, ei normaalisti kuulu mun tapoihin. On vaan niin paha olla kokoajan, hirveä paineentunne vatsassa ja peräpäässä, huimaa ja oksettaa :x
Pienikin liike saa aikaa supsituksia mutta niistä on säännöllisyys kaukana, kipeää kyllä tekevät ja vatsa onkin ihan hellänä kun on supsitellu monta päivää jatkuvasti. Kyllä tässä on itkukin päivän mittaan päässy ihan silkasta väsymyksestä ja turhautumisesta. Mieskin on ihan hermorauniona töissä,tosin on se kotona ollessaankin,sano vaan että on niin kauheeta katsoa vierestä kun ei voi mitenkään auttaa. Kovasti juttelee vauvalle että lähtis nyt syntymään ja pääsis tämäkin mamma huilimaan. Uskonkin että tämän lapsen syntymä tulee olemaan aikamoinen helpotus.



 
ONNEA HIRMUISESTI HILLALLE JA SANLELLE!! :heart: :hug:
ja KATJUZA:lla tsemppiä.. !! on varmasti turhauttavaa :hug:

Ite sitten olin tänään taas n.3h kättärillä,otettiin paineita 2 kertaa mitkä oli tosi huimia mut kotona oli tosi hyvät taas..elikkäs huomas mun jännityksen ! Ja sit makasin melkeen 2h käyrillä kun ei kätilö ehtiny/muistanu tulla vissiin hakee mua pois..oli sen verta kiirettä siellä kait. Ja lääkäri ultras,katto napavirtaukset ja teki sisätutkimuksen,sama tilanne kuin aikasemminkin.. elikkä aika "epäkypsät" paikat.. No sai sentää vähän suppareita aikaseks kun lähettiin sieltä kotiin. Niin siis kotiin tosiaan tultiin sitten.. Samalla lääkityksellä jatkan vaikka mietti että ois nostanu annosta mut ei sit viitinyt koska ei halua että liikaa romahtaa paineet kotona etten esim.pyörry täällä tjn. Että toivotaan tuon annos määrän laskevan "tarpeeks".
Maanantaina pitää varaa aika neuvolaan ja sit siinä keskiviikkona soitella kättärille ja varaa aika perjantaiks NORMAALIIN yliaikaiskontrolliin..jos siis vielä yhdessä kasassa sillon ^^
Ei voinu antaa mulle aikaa sinne kontrolliin koska jos/kun lakko tulee niin ei tiiä miten asiat toimii.. Lääkäri sano mulle että kyllä he hoitaa synnytykset normaalisti mut vaan vähemmällä henk.kunnalla. Jeps

:ashamed:
Meinaan kun lähettiin sieltä niin joku nainen sinne tuotiin paareissa v issiinkin naistenklinikalta.. tais olla silllä synnytys käynnissä. Mietin vaan miks tuoda sinne naistenklinikalta? :whistle: Kukaan ei mulle sanonu mitään mistään että jos tänne ei pääse niin minne sit synnyttää.. No kai sitten sen näkee kun tilanteen tultua sinne soittelee..

Elikkä näillä näkymin jos ei muuta tuu niin maanantaina sitten varataan vielä näillä viikoilla neuvolaan aikaa..jes :whistle: Ja muutaman kerran päiväs voin verenpaineita kotona seurata ja jos ne nyt kauheesti nousee /muita oireita tulee (raskausmyrkytyksen) tai muuten huono olo yms niin sitten soittelee/menee sinne uusiks. Eli aika tätä perus juttua mitä on koko viikon sanottu..
Mutta hyvä nyt näin.. :) Tultiin kotiin niin kyllä jotain limaa tulikin että oiskohan sitä limatulppaa.. Kun kuiteki sen verta sörkli tuonne alas ;)
En muistanu sanoo lääkärille siitä että sitä limaa tuli muutama pvä sitten.. mut eipä oo suppareita ainakaan pahoja näkynyt niin tuskin siitä sanomisesta ois hyötyykään ollut.

No kai se tästä vielä joskus.. ei voi vaan tietää jos ois jo piankin ^^

nita & vaavi 40+5
 
Hillalle ja Sanlelle onnittelut pienokaisista!!! :heart: :flower: :heart: :flower:

Katjuzkalle paljon jaksamista! :hug: Kuin myös tietenkin muillekin, kärvistellään kärvistellään... :hug:

Täällä ei uutta. Miehelle käytiin tänään ostelemassa vähän uutta vaatetta ja tuli siinä sitten ihan kiitettävästi ympäri kaupunkia ravattua ja jaloillaan oltua. Hyvin on vihlonut ja pientä painetta ollut, mutta ei kuitenkaan varsinaisesti mitään uutta tai mullistavaa... :/
 
Onnea Sanlelle pojasta :flower:

Mulle iski ihan kauhee ajatus tai siis tajusin,että mun on laihdutettava ainakin 20kg :eek: Siis oikeesti,millä mä pääsen näistä läskeistä eroon?? Mulla ei ole koskaan ollut näin paljon massaa ympärillä joten pikkasen pistää ahdistamaan...vaikka tärkeintä nyt tietty olisi saada toi Kaapo ulos :whistle: Mutta kun jätkä ei tee elettäkään siihen suuntaan!!

Katjuzalle oikein voima :hug: Koskas sut onkaan viimeksi tutkittu? Sitä vain,että olisko näiden päivien aikana tapahtunut edistystä...mutta ihmetyttää kyllä miksei sulla jo käynnistetä synnytystä jos kerran paikat oli auki silloin kun katottu viimeksi. Kauheeta vaan tollanen kärvistely,mä en kyllä jaksaisi :eek: Mutta uskon,että sulla on ollut raskas odotus!

Nita: Toivotaan nyt että säkin pääsisit pian tositoimiin,ei ole helppoa ollut sullakaan :hug: Mutta en voi muuta sanoa kuin että kyllä se pian syntyy =)

Tänään on ollut pitkästa aikaa sellanen päivä,etten ole oikeestaan edes ajatellut synnytystä. Tai siis että koska syntyy ja syntyis jo... Mä kai olen olen tyytynyt kohtalooni ja siihen,että tämäkin lapsi syntyy l.a:na. Ihan niinkuin siihen nyt kauheenkin pitkä aika olisi :D

No joo jos taas vyöryis vaikka syömään jotain :p :ashamed:

LilliM
 
:flower: :flower: Onnittelut piipe77, tulikellukka, Vimpula 05 ja 07, hilla 83 ja Sanle!!!!! :flower: :flower:

Hurjasti tullut vauvoja, hetken kun on koneelta poissa, ei meinaa pysyä mukana ollenkaan :) (toivottavasti tässä nyt on kaikkia tullu onniteltua kuitenkin) ja Tervetuloa mamma84 :D

Täällä ei mitään uutta, kasassa ollaan ja pysytään näköjään! Vähän naurattaa kun nyt jos hiukan ähisen tai otan tukea vaikka seinästä jos vihlasee, niin jo on mies vierellä: "Joko lähetää??" :LOL:

punkkari 39+1
 
LilliMenninkäinen, mulla toi kohdunsuun tilanne katsottiin muistaakseni 1,5 viikkoa sitten ja olin jo sillon 4 cm auki ja täällä sitä vaan edelleen ollaan.
Maanantaina viimenen neuvola ja vasta ens perjantaina pitäis olla yliaikaskontrolli....joten aika pitkään täällä pitää kärvistellä jos ei lähde tulemaan.
Mulla oli kuopuksen synnytyksen kanssa vähän samoja ongelmia hiukan lyhyemmässä mittakaavassa. Supistuksia oli viikon verran tosi paljon ja olin 4cm auki kun sitten sairaalaan ottivat mutta vaikka supsiteli kovasti niin ei auennut enempää, kalvot kun lopulta anelujen jälken puhkasivat niin aukesin 4cm:stä 10 senttiin puolessa tunnissa joten oli huima loppukiri tytöllä. Vähän tuntuu nyt samalta että tää kaveri tarttis pienen töytäsyn ja tulis vauhdilla.
Mies tossa totesi että mulla taitaa olla tosi sitkeet kalvot kun aina niitä joudutaan puhkomaan :whistle:
Hiukka on ruvennu jännittämään kun ei vielä edes sitten tiedä mihin sairaalaan pitää suunnistaa, toivottavasti sitä nyt älyää lähteä sitten ajoissa ettei taksiin synny.
 
iltaa vielä tänne..

LILLIM: Juu eiköhän se vielä sieltä synny ;) Tää loppuraskaus on alkanu nyt olee tätä ,muutenhan kaikki on ollu ihan ok.. Mitä nyt kesällä pari kertaa siellä päivystyksessä mut tuntuu että ne oli ihan "pikkujuttuja" tähän verrattuna.. Mut kai sekin tästä vielä :whistle: Kesällä ne oli kuitekin "vaan" mahdollista virtsatietulehdusta ja vastaavaa,eihän niitä oikein koskaan selvitelty sitten mutta onneks ei muuta ongelmaa niistä tullukkaan. Mutta ainakin sain selville miltä supistus tuntuu |O

KATJUZA: Huh,kyllä tuolla tilanteella alkais jo pikkuhiljaa luulemaan että vauva haluis jo pihalle :eek: :hug:

Musta tuntuu että koko aika valuu jotain.. mut ei sitten kuitekaan suojaan oikein mitään tuu,että varmaankin pelkkää vainooharhasuutta. Aikasemmin sitä limaa kuitekin vähän tuli.. mut ei kuitekaan mitään vettä tai sellasta.
No mut vois lähtee koittaa nukkumista..tää päivä taas mennyt niin kivasti :whistle:

Öitä !
 
Huomenia!

Heti alkuun onnitteluja vauvansa saaneille :flower:

Katjuza Kylläpä onkin kurja tilanne sinulla...jaksamisia kovasti :hug: toivottavasti pääset jo pian synnyttämään!!

Omassa navassa tapahtuu viimeinkin jotain!!!!
Limatulpan irtoamista on ollut aamusta saakka havaittavissa =)
Eipä se tosin miun kohdalla tarkoita sitä,että tänään välttämättä synnärille kiidän kun esikoista odottaessa tulpan irtoamisesta meni tasan viikko synnytykseen ja toisessa odotuksessa ei ihan viikkoakaan...
Mutta jotain edes tapahtuu ja aikaisempia raskauksia ajatellen ennenkuin on miun la niin meillä(kin) pitäisi siis olla vauva maailmassa....... :heart:

Minny ja Jaska 38+6
 
ONNEA VAUVAUTUNEILLE, eli Hillalle, Sanlelle, Tulikellukalle, Piipelle ja Vimpulalle! Ja niille ketkä unohdin! :heart :heart

Ja tervetuloa MAMMA84; parempi myöhään kun ei milloinkaan! :)

Tänään päästään sairaalasta kotiin. Naikkarilla ollaan, ja kaikki on sujunut hyvin irtisanoutumisista huolimatta. Tosin normaalisti kotiin oltaisiin lähetetty kotiin vasta huomenna. Täynnähän osasto on, mutta muuten kaikki on hoidettu hienosti. Tekee kyllä pahaa katsoa hoitsuja ja kätilöitä kun heitä niin selvästi harmittaa tämä tilanne synnyttäjien puolesta...

Niksuliina ja tyttö 4 päivää
 
Kiitoksia...Huomenna päästäs pois täältä,on tää aika järkkyä,ihan hirvee koti-ikävä...Ei oo mitään tekemistä ja paikat kipeytyy paikoillaan olosta.Muuten kipuja ei oo,paino on jo samassa ku ennen raskautta,kaikki hävinny jo synnytyksessä,mahaki alkaa pikku hiljaa häviämään.Ukkeli vaan nukkuu ja syö.Maitoki alkaa nousemaan,jatkuvasti hirvee nälkä!

Nita: Kyselit tosta lääkityksestä,mulla laski jo pari annosta sen verenpaineen.Tos lääkityksessä oli vaan se haittapuoli,et sen takia ukkelilta seurataan sokereita säännöllisesti.Niissä ei kyl oo ollu mitään häikkää,eilen menivät jo neljän yli ja siellä ovat pysyneet.Tänä yönä ottaavat viimesen näytteen!

Nii ja onnittelut Hillalle ja Sanlelle!!!!

Pakko tulla aina kattomaan mitä tänne kuuluu,joko jonkun kärvistelijän odotus ois palkittu!

Vimpula ja pikku-ukko(melkein 1 1/2 vrk)
 
Morgen!

Mie heräsin tänään jo kahdelta kun supisteli niin kovaa! Viiteen asti ne kesti, sitten olisikin varmast uni tullu mutta piti lähtä ukkoa viemään töihin :headwall: Eikä nyt edes väsytä yhtään, oon niin intona josko jotain alkais tapahtumaan :D Nyt ei tosin ole mitään tuntemuksia...

Kaikille jaksamisia vielä mahojen kanssa, etenkin katjuza pyörii kyllä mielessä..!!
 
Yö meni jo hiukan paremmin.
Nyt taas supistellu 10-15 min välein pari tuntia..... mutta eipä tuohon taas viitsi kauheasti reagoida jos ei rupea selkeästi tihenemään. Muuten olo on kuin jyrän alle jääneellä, ei pysty yhtään olemaan jalkeilla kun vatsaan rupeaa särkemään heti, samoin kiristää ja sattuu tuosta ylävatsalta vaikka ei supistaiskaan, mistä lie johtuu?

Kiitos tsemppauksesta kaikille ja samalla voimia kaikille muillekin vielä odottaville :hug:

 
Minä en kans jaksa..kävely on yhtä tuskaa, istuminen, pitkällään olo..jatkuvasti supistaa, painaa, ja tekee vaikka mitä paitsi syntyy :eek: vihloo tonne virtsarakkoonki niin et silmistä vesi valuu. Tulis jo!!
Ja kun mitään ei jaksa tehdä. Nytki pitäs perunat laittaa kiehuun mut ei vois vähempää kiinnostaa :/ tympii kaikki vaan.

Huomenna neuvolassa sanon kyllä sille tätille (on kätilö) et tekee sisätutkimuksen hieman kovakouraisesti :kieh:
Ei tästä muuten näköjään mitään tule.
Jos lähtis valittamasta :wave:

Krista ja pikkunen 40 + 6
 
olipas yö.

23 illalla aloin kyttäilee supistusten väliä kellosta, niihän niitä tuli sitten lopulta 4-7min välein. 3:lta yöllä sit lähettiii oysiin,mutta kun perille päästii supistukset hiipuivat.Kotona ollessa kävi tosi kipeesti. Noh, kohdunsuu sormelle auki. eikun kotiin odottelemaan.Jo kotimatkalla supistukset koveni,varmaan sisätutkimuksen ansiosta. Otin parit panadolit että jos ees vähän auttas ja sais torkahdettua ees vähän,kun en kahtee yöhön oo nukkunu supistusten takia. mutta ei kivut oli niiin sietämättömät että tuntu etten voi enää olla mitenkää päin. otin lissää panadolia ja olin kuuman suihkun alla. lopulta aamullta 8-9 väliin olen jopa nukahtanut. Edelleen tulee supistukset kipeesti,mutta väli on aika pitkä. että nyt sais siis uudestaa tihentyä että sais sinne oysiin takasi lähteä,tuskin ne sitten enää kotiin palauttaa. Niillä aamusilla kivuilla on kumma jos ei paikat oo enempää auennu!

miiku 39+5
 
huomenia!

Tuli tuossa mieleen että onkohan Kättärillä tietsikkaa käytössä? Jos sinne vaikka ehtis sitten käymään eksyä ;) Jos nyt siis ylipäätänsä pääsee kättärille synnyttää,tai edes synnyttämään johkin ! |O

Täällä on olo ihan jees, kivuttomia supistuksia tulee ja välillä käy makuultaankin inhottavasti jalkoihin mut eipä muuta.. Jotain limaa erittyy aina välillä ja tuntuu että valuis edelleenkin mut ei kuitekaan..elikkö varmastikkin sitä vainoharhasuutta. Huomenna sitten pitää varaa neuvola jos ei tuu sitä ennen lähtöä :whistle:

En yhtään epäile että naikkari on aika täys,ja niin varmaan kättärikin kun eilen se päivystyspuolikin oli aika tukossa kun sieltä sitten lähdettiin.
Paineita en oo nyt ottanu,en "koko aikaa" viiti ettei sit ala vaan hermostuu.. Ja neuvolashan ne kuiteki ne ottaa. ja pissan yms muut kans. Noita lääkkeitä nyt oon vetässy..

VIMPULA: Varmaan sit luulis seuraavan mullakin vauvan sokereita :whistle: Ja kait jotenkin muutenkin seuraa kun mulla on se veriryhmä sen rh d- neg (?) Mut toivotaan ettei ongelmii mistään sit tule..
Eilen se lääkäri sano että sen mitä noi puolikkaan auttaa niin on jo auttanu mulla että ois vissiin ajatellu että ois nostanu annostusta mut ei sitten halunukkaan kun puhu jonkun toisen lääkärin kans ja he päätti että ei kannata "liikaa" romahduttaa paineita, jotenka toivotaan ton määrän nyt sit auttavan riittävästi. Onhan ne silti aika korkeet mut kuiteki ihan ok.. Toivottavasti kaikki toi vaan sit unohtus kun vauvan saa syliin :)

Pitäis kyllä varmaan kaupas käydä kun ei oo oikeen täs viikolla mitään voinu tehä..

nita & vaavi 40+6
(en ollu kyllä ajatellu että näin yli menis :whistle: )
 
Tulen ilmoittautumaan. :wave: Muuten ei kummosempaa, "tavallista" vihlontaa, lyllerrystä yms vaan. Kaveri on kovin liikkuvainen, eilisiltanakin teki oikein kipeää nuo masumyllerrykset. Mutta pitää olla vaan onnellinen, kun liikkuu. :heart: Jonkinlaista limaa on myöskin alkanut enemmän erittyä. Homma siis etenee, hitaasti mutta varmasti. Oletan. :whistle:

Täällä useammalla on niin selkeitä synnärille lähdön merkkejä. Pidän täällä peukkuja kaikille tasapuolisesti! :hug: Ja Katjuzka, voi kunpa vihdoinkin pääsisit tositoimiin! :hug:

mussu & pulla 39+2
 
KATJUZA: Toivottavasti pääsisit tositoimiin jo :heart: :hug:

ja MIIKU84: Sullakin vissiin kohta lähtö edessä :hug: ;) toivotaan...

Täällä ei sitten mitään kummempia, tuossa mun mummin luona käytiin ja sitten kauppaan ei vielä ainakaan menty,saa nähä tuleeko edes mentyä.. Mieskin lähtee kohta omien vanhempiensa luona käymään,mä tuskin mukaan jaksan.. Ois kyllä mun aikamoista tuuria että tulis lähtö just sillon kun mies eii kotona :D No eipä tässä nyt kyllä sellaselta oikein tunnnu, ainut että kivuttomii mahankovetus suppareita tulee vähän väliä,tai sitten vauva vaan puskee itteensä nahkasta läpi ja auts se sattuu |O
Mutta ihana kun liikkuu :heart:

Koneella notkumista siis vissiin tiedossa.. :whistle:
 

Yhteistyössä