*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

punkkari: Mekin miehen kanssa tässä just yksi päivä mietittiin, kuinka äkkiä tämä odotusaika on mennyt. =) Ja miltä tuntui, kun se testi VIHDOINKIN näytti positiivista. Eihän sitä meinannut uskoa, tottakai piti varoiksi uusiksi vielä testi tehdä. :D Ja kohta se nyytti on sylissä... :heart:

Ja voi perskule kun se nyytti nyt pyörittelee jalkojaan aikasta mukavaisesti tuota seinämää vasten! |O Tylsää silläkin tuolla masussa. :heart:
 
HEMSKI:lle tsemppiä ja onnea! Toivottavasti tuut kotiin vasta nyytin kera :heart: ;)

Nyt kun on yli la:n menty niin on tässä alkanu kans miettii että tuntuu että ois ikuisuuden ollu raskaana :eek: Joskus sillon maaliskuussa teki sen testin.. niin siitä oikeesti tuntuu olevan vuosisata!
No ainut hyvä puoli tässä on se että ei ne vauvat oo koskaan sinne masuun vielä jääneet :D

Tais KATJUZA tosiaan kans lähtee nyytinhaku reissulle
:wave:

Pitäis lähtee miekkosen mukaan katsastaa jotain autojuttui joten
:wave:
 
Neuvolakuulumisia
painonmuutos 1600g/vk :eek: 20,6kg yhteensä :whistle:
verenpaine 128/77
tarjonta rt
pissa puhdas
sf 32,5
liikkeet++ & sydänäänet +

Vähän terkka arveli että viikon sisään voisi jotain tapahtuakin kun supisteli kuulema nytkin, en minä edes huomannut :D

Ollut kyllä parina yönä jotenkin levoton olo.. Ois kyllä niin kiva kun syntyisi =)

gabrielle&masuasukas 39+1
 
Onko teillä muilla muka tekemistä???
vai synnyttääkö kaikki tänään tai on jo siirtynyt tonne vauvautuneisiin...
Olenko ainoa, jolla tylsää....?? :headwall:

No ei siinä... Pitää varmaan hankkia itelleen jotain elämää.
Vaikka en mä kyllä ole jotenkiin ehtinyt levätäkään. Mutta tylsää kun päivät kuluu pyykätessä, siivotessa ja ruokaa laittaessa... :ashamed:
tiedän... tota se taitaa olla jatkossakin + vauvasta huolehtimista...

joo, lähen tästä ruikuttamasta..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Enni1980:
Onko teillä muilla muka tekemistä???
vai synnyttääkö kaikki tänään tai on jo siirtynyt tonne vauvautuneisiin...
Olenko ainoa, jolla tylsää....?? :headwall:
Älä huoli Enni, täällä minäkin pysyn hamaan tappiin asti kurkkimassa kuka nyt on lähdössä tai jo käynyt synnyttämässä :LOL:

Olen yrittänyt asennoitua niin, että joulukuussa sitten.. Vaikka laskettu aika onkin nyt tulevana sunnuntaina ja esikoinen meni aikanaan vain kaksi päivää yli. Hermostuttaa kun kaikki kyselee, et eikö vieläkään.. Mies melkein tällä hetkellä pahin :LOL: Kyselee, et joko vaikka ens yönä lähettäis ni ei tarvis mennä töihin.. :p Ja sit "suuttuu" mulle, jos ite narisen, et syntyis nyt jo. Esikoinen (4 v) taitaa meidän talossa suhtautua kaikkein rauhallisimmin asiaan vaikka sanookin nyt jo päivittäin et jännittää kumpi sieltä äitin mahasta tulee.. =)

On tämäkin kyllä elämää.. Ensin odotetaan, että ollaan raskaana. Sitten sitä, että pahoinvointi lakkaa ja, että vatsa alkaisi näkymään. Ja milloin mitäkin siinä välissä kunnes ollaan pisteessä, et vauvelin pitäs syntyä. Sitten odotellaankin jo tulevia taitoja ym. Yhtä odottamista koko homma, mut tämä loppuvaihe kieltämättä tuntuu ehkä kaikkein pisimmältä.. tai no en tiedä. On se 10 viikon oksentelukin kyllä yhtä kuolemaa!! :LOL:
 
Täällä myös yksi elämää vailla oleva :wave:

Ennikös se kirjotteli tosta limasta...eli mulla valkovuoto myös muuttunu,just niinku räkäklönttejä tulis välillä :snotty: Sori tää aihe (kaikkia varmasti kiinnostaa ihan kybällä ) mutta kun tota alaosastoa nyt tulee seurailtua...mutta mulla sitä mömmöä ei tule läheskään joka wc käynnin yhteydessä. Välillä sitten taas bongaan sellasen klöntin ja tosiaan sen koostumus on muuttunut viime päivinä :D

Mutta joulukuisiin vois jo mennä tutustuun,saan varmaan sinne siirtyä sinne sitten kun te kaikki muut ootte jo synnyttäny :kieh: Ei ole kiva kirjotella yksikseen... Mutta minkäs teet,paikat pysyy kiinni niin että natisee ja kalvot ei puhkee vaikka Kaapo hyppis siellä tasajalkaa :headwall:

Tänään mun kamu vielä kävi vauvansa kanssa kylässä. On se hyvä että saa edes toisten vauvoja hoidella =)

LilliM
 
Enni: Ei mulla mitään tekemistä ole. :/ En kehtaa vaan tänne tulla tekemättömyyttäni kertomaan, kun ei täällä neljän seinän sisällä mitään tapahdu. :D Päivät on kokoajan vaan pidempiä.... Blaaa-aaaah... :whistle: Jos en notku täällä, notkun Facebookissa tms yhtä hyödyllistä... Mies asensi SimCityn koneelle ja tänään oon sillä leikkinyt... Tylysää...

MUTTA: Sopu tuli!!! Ei siis lakkoa tule ei!!! =) Aivan mahtava juttu, kaikkien kannalta! Lähdetään kohta kauppaan (kun en sitten tosiaankaan saanut aikaiseksi niitä soppatarpeita mennä ittekseni ostamaan, kiirettä kun pitää... :D) ja varmasti ostan jotain herkkua itselleni sen kunniaksi. :p
 

Hemskille tsemppiä ja onnea matkaan, vähän myöhässä , mutta kuitenkin:)

Mitä?!Eikö sitä lakkoa tulekaan? (Täällä ollaan siis niin uutisten tasalla että..on esikoinen pitänyt dvd-soitinta sen verran kovalla koetuksella, ettei paljo muuta oo voinut katsoa.. :ashamed: )
Mutta hienoa, jos näin on!

Kovasti jaksamisia masukkaille, kyllä ne vauvat sieltä tulee (ei varmasti lohduta vielä, mutta ei mee pitkään..)

M ja Minttu-neiti 1vk
 
Ei oo kuulkaan täälläkään mitään tekemistä näin päivisin oikein mut eipä tännekkään viiti kirjotella kuin monta koiranulkoiluttajaa nään tuossa pihalla :ashamed: :D
Elikkäs aika tylsästi yleensä menee.. Ei sitten eilen mitään sieltä kaupasta oikeen saatu mukaan niin mietittiin että jos tässä tänään vielä kävis.. Ois ainakin jotain "tekemistä" .

Juu ei sitten lakkoa tullutkaan. Hyvä näin niin ei tarvii sitäkään asiaa jännätä kaiken muun lisäksi :)
Huomenna sitten pitää varaa aika sinne yliaikakontrolliin jos ei sitä ennen tietysti synny :whistle: Is:n sivuilla luki että vissiinki naikkari ja kättäri ollu aika tukossa nyt vklpu:na. Varmasti jos kerta Jorvi ollu kiinni mutta eiköhän sekin kohta avata.

TITI83: Oot kyllä ihan oikeessa, on tää lapsen odotus yhtä odotusta vaan ja sitten kun se syntyy niin lisää jonkinasteista odotusta mitä lapsi oppiii jne :LOL:

PIKKUM: Kiva kun käyt (ja muutkin ketkä käyvät) kattomassa meitä kärvistelijöitä täällä ;) Kyllä me kaikki vielä sinne vauvatuneiden puolelle joku kaunis pv tullaan :) Eikös vaan...

Mutta jos nyt lähtis kattoo tarviiks kaupasta jotain.. "tärkeetä".
Alaselkä särkyy havaittavis kyllä.. huomaa että ei oo sikäli leväny tänään vaan istunu autossa :ashamed:
 
Joo, tylsää täälläkin |O Eilisen kohokohta oli kun kävin shoppailemassa joulukoristeita :D Hauska kuulla että muillakin on tällästä ÄÄRItylsää... Vaikkei tässä tylsyydessä mitään hauskaa olekaan. Minä pyörin kanssa siellä facebookissa :LOL: Alkanut vähän stressaamaan tuo vauvantulo, onko kaikki nyt varmasti valmista jnejne... Jännittää B) Huippujuttu ettei sitä lakkoa tullut!!!
 
Sanle: Onpas ollut sattumaa! =) Ollaan oltu samaan aikaan, mutta me siirryttiin just tuollon keskiviikkona sieltä samaisesta neloshuoneesta perhehuoneeseen. =)

Onnea kaikille muillekin nyyttinsä syliin saaneille! On tämä kyllä ihanaa, vaikka huoli on koko ajan kova. Koko ajan tarkkailee että onhan kaikki ok vauvalla. meillä kun todettiin tuolla tytöllä sydämen kammioiden väliseinämässä reikä, niin huolettaa. Piti käydä tänään jo varmuuden vuoksi lääkärissä, mutta onneksi oli kaikki ok.

Ja tsemppiä kaikkille supistelojoille! Toivotaan, että pian pääsette tositoimiin!

-kyyhkynen ja tyttönen 7pv-
 
Enpäs jaksanut lukea kaikkia sivuja mitä oli tullut :ashamed: Onnea kuitenkin kaikille vauvan saaneille ja vielä odottaville jaksamista. Kyllä se nyytti sieltä tulee =)

Pari sanaa synnytyksestä:
Eli ma 5.11. mut otettiin osastolle käynnistelyyn korkean verenpaineen vuoksi. Päivällä laitettiin eka Cytotec-kapseli kohdunsuulle ja sitten illalla toinen vielä. Mä olin jo varautunut olemaan siellä pari päivää, mut yhdeltä yöllä alkoivat kunnon supistukset ja kohdunsuu oli 3 cm auki.

Siitä sit soitin miehelle, että alkaa tulemaan sairaalaan pikkuhiljaa. Se lupas lähtee tulemaan ja viedä lapset samalla mummulaan loppuyöksi. Ja sit siirryttiin saliin, klo oli 2.25 kun pääsin saliin. Täyty pysähtyy muutaman kerran matkalla, kun supisti niin lujaa. Pyysin ilokaasua ja spinaalipuudutuksen ja kaasun sainkin heti salissa. Kätilö oli mukava ja muutama sana siinä juteltiin aina kun supistus meni ohi.
Sitten kätilö lähti käymään kansliassa ja sillä aikaa tuli kaks tosi kipeetä supistusta ja kolmannen alkaessa oli pakko soittaa kelloa. Sitä spinaalia pyysin, mut kätilö halus tutkia ensin. Kohdunsuu oli 9 cm auki, joten hei-hei puudutukset vaan!
Samalla kyselin onko miestä näkynyt ja sieltä se tulikin ovesta sisään just kun aloin ponnistaa. 3 minuutin päästä tyttö syntyi. Eli nopeeta toimintaa oli, 2h 40 min kesti koko homma.

Ompelu otti aika kipeetä kun en ehtinyt saamaan puudutusta ja vähän tuli repeämiä, kun tyttö tuli niin vauhdilla ulos. Nyt jo paranemaan päin ollaan.

Mutta nyt täytyy mennä, Piippa parkaisi, moi!
 
Saas nähä miten mun paineet sitten menee jos sinne yliaikakontrolliin asti joudun.. sairaalaan. En tiiä ottasko mut sisälle vai antasko ajan käynnistykseen kun kuulemma 42+1 on se "virallinen" aika millon aletaan käynnistää jos ei ennen synny. No mulla tää päivä ois ens viikon tiistai :whistle:
Saa nähä mitä sitten sanoo.. Varmaan riippuu paljon mun/vauvan tilanteesta.. ja just niistä paineista. että katsotaan.. Jos ei nyt sitten vaikka sattus tulee pihalle ennen!

EMCOM: ei sulla kyllä kovin pitkä synnytys ollu juu :) Onnea vielä !! :heart:

Me sitten kaupassa päästiin käymään juu.. kai se pitää vaikka telkkarii mennä kattoo kun ei tässä paljon muutakaan tekemistä ole :p
 
Nita1: Mulla tais paineet olla neuvolassa eka luokkaa 150/106 ja sit äitipolilla noin 150/103, ellen ihan väärin muista. Mulla on toi alapaine ollut elokuusta lähtien korkealla ja vieläkin oli paineet 146/98 kun käytiin piipan kans neuvolassa viime perjantaina. :whistle: Kai mä sen lääkityksen sitten saan jo tän ikäisenä, ei oo kivaa...

Ai niin, unohtu laittaa tohon synnytyskertomukseen, että viikkoja oli 38+3 kun aloitettiin käynnistely.
Ja oli kyllä aika kamala kokemus - jos toi olis ollut mun eka synnytys, ni vois kyllä jäädä viimeiseks :eek:
Piipan pääkin oli ihan pyöreä heti synnytyksen jälkeen. Yleensä noi vastasyntyneet on semmosia puikulapäitä, kun kallo hiukan muovautuu synnytyskanavassa. Meillä ei ehtinyt ees pää muovautuun, pään ympärys huikeet 36,5 cm. Edellinen oli 34 cm eli ei ihme että hiukan paikat ratkes...
 
emcom: Siis verenpaineiden takia sulla käynnistettiin? Ymmärsinkö oikein?
No mulla on tuotakin luokkaa ollu mutta VAAN sairaalas eli sillon vissiin kun jännitän. Nyt on kotimittauksina ollu alapaine siinä 90 luokkaa enkä tiiä pitäiskö tolla lääkeannoksella sen enempää sit ees tippua.. Tod.näkösesti sit sairaalassa taas nousee kun ne siellä alkaa mittailee. Mulla on joltain rv.36 alkanu ne pikkuhiljaa nousee.. Sitä ennen oli normaalit.
Mua on alkanu vähän jännittää se käynnistys et jos sinne asti joutuu :whistle: Nyt on taas illan mittaan täällä supistellu aika mukavasti ja kivuliaasti.. Yleensä se kävely yms seiskoskelu päivällä kostautuu mulle näin sit iltasin..Haluisin vaan saada nukutuks kun viime yö meni ihan pipariks :headwall:

Pitäis toi lääke ottaa puolenyön aikaan mut jos en jaksa koittaa valvoo siihen asti niin ehkä otan sit vaan aikasemmin.

Kiva muuten kun eipä tuolla muksulla paljon enää tilaa ole niin koittaa tosta kyljestä läpi tulla, ei kiva tunne ei.. taitaa olla kaikkein virkeimmillään näin iltasin :whistle: ;)

 
huomenta kaikki!
Mites täällä ei ole aamulla kukaan käynyt?
No tänne ei mitään uutta. Hyvin nukuttu yö takana ja uusi päivä taas edessä.
Pitäisi jatkaa eilen kesken jäänytta siivoamista...
ilma on kiva, mutta en nyt kyllä jaksa alkaa pukeutumaan tuonne ulos. Pukeminen on minusta niin pirun vaivalloiosta nykyään.

toivottavasti nita sait nukuttua, tai sitten oot lähtenyt synnyttämään.

jepulis...

ei mulla sitten muuta

ENni ja JalMari 39 tasan!!!
 
Huomenia.

Hiljasta on täällä joo! :whistle:

Mulla on neuvolakuulumisia:
Paino +875
Turvotus -
Verenpaine 125/68
Masun korkeus 35
Lapsiveden määrä N
Tarjonta RT
Syke 150
Liikkeet ++
Pissa puhdas

Olen päässyt kokonaispainossa ihan uudelle kymmenykselle. Saavutus se sekin kai on. :ashamed:

Kaveri ei viikon takaiseen sen enempää ollut laskeutunut. Sanoi vaan, että jos lapsivesi menee kotona, täytyy se mainita sairaalaan soittaessa ja mennä ambulanssilla. Ja kaveri taas jumppasi oikein todenteolla. :heart: Siinä oli taas joku uusi harjoittelija mukana ja se oli ihan täpinöissään, kun mun masu hytkyi kokoajan. :D

Kotimatkalla koukkasin kirpparin kautta ja tein muutaman vaavinvaatelöydön. Ihan uudenverosia vaatteita ja tosi halvalla! :) Ja kaupasta kävin pullan leipomisainekset. Vois vaikka pakkaseen pullia tehdä, joku (kuka lie :whistle: :ashamed: ) on ne sieltä syönyt pois.

mussu & pulla 39+4
 
huomenta!


ENNI: hahah! Mikä se sellanen synnyttäminen on ?! :LOL: En tosiaan ole päässy en, joka aamu aattelen et katos vieläkin kotona yhessä koossa :D :/

Yö meni ihan ok ,heräilin kyllä veskiin taas yllättävän usein ja muutaman kerran vihlas alapäähän kun vauva liikku niin ahkerasti.. Nenä tuntuu olevan koko aika tukossa mut voipi johtuu tosta auki olevasta partsin ovesta kun mä en tykkää nukkuu niin et on kaikki kiinni ja ilma niin tunkkanen.. Meillä siis partsi makkarissa. No sitten kun vauva syntyy niin voikkaan enää pitää auki ettei pikkunen palellu..

Että tänne tällästä normi juttua.. Yllättävän hiljasta täällä kyllä :whistle: Tod.näkösesti kaikki vaan synnyttämässä.. :p

nita & vaavi 41+1 Hohhoijaa...
 
No niin DJ MUSSUKKA sä et vielä ainakaan valitettavasti ollu päässy synnyttää ;) :x

Tosta nenän tukkosuudesta piti vielä sanoo että noissa mun verenpainelääkkeissä luki että haittavaikutuksena voi olla just sitä tukkosuutta ja kutinaa/ihottumaa. Oon vaan huomannu että alamasua kutittaa aina välillä, mut ne maksa arvot mulla otettiin kättärillä viime viikolla eikä niissä mitään ollut.. Tietysti on mahollista et nyt jotain ilmaantunu mut ehkä voi vaan olla tosta lääkkeestä.. Iltasin sitä kutinaa tulee aina joskus ,ei muuten.. Kai se tästä :whistle:
 
:D :D Vaikka sinne synnyttää? No ei, kyllä itekkin sikäli voisi joo :whistle:
Just soitin sinne äitipolille ja siellä on kuulemma niin täyttä että anto päivystykseen ajan perjantaiks siihen yliaikakontrolliin. Aika kiva kun joutuu päivystykseen taas ton asian takia menee kun oikeesti pitäis mennä äitipolille :whistle: No kai se on sama missä mitäkin kattoo kun samat jutut kuiteki tehään mitä täs viime viikol tehtiin koko aika !
Kuulemma alkaa sit joskus rv 42 ottaa osastolle/vissiin käynistelee jos ei tuu aikasemmin..
No katotaan mitä tulee.. huomenna ois neuvolakin vielä. Pääseeköhän sinne asti ;)

 
Mä en ainakaan ole synnyttämässä ;) heh heh...

Neuvolassa olin ja kaikki on mallillaan. Hb oli taas hieman laskenut,mutta se nyt ei yllätä mua ollenkaan. Terkka otti multa sen strepto-näytteen kun multa ei ole otettu sitä KERTAAKAAN koko raskausaikana :eek: Mä en tajua miksei se lekurikaan viime viikolla sitä huolehtinut. Sanoin vaan tosta mun valkovuodon koostumuksen muuttumisesta (olipas hieno lause ) niin otti sitten sen näytteen. Ihan hyvä saada sekin pois päiväjärjestyksestä.

Mulla vihloi eilen illalla reisiin ihan tuhottomasti kun Kaapo suoritti jotain megaluokan jumppatreeniään |O Onneksi istuin sohvalla,muuten kyllä olisi pitänyt seinästä ottaa tukea :eek: Terkka sanoi vihlonnan johtuvan juuri siitä kun vauvan pää on niin alhaalla eli se painaa johonkin suuriin hermoihin :whistle:

Huomenna olis tasan viikko laskettuun aikaan :eek:

LilliM+Kaapo 38+6
 
Tai no päivähän tuo jo on..

Täälläkin ollaan vielä yhdessä läjässä. Ei merkkiäkään että jannu haluis tulla ulos. Itsellä kamala flunssa päällä, ehkä parempikin että ei tartte sairaana synnyttää.

Onneksi tuo tehy-hommeli selvisi. Tänä aamuna on taas tuo lähin (50km) synnytyssairaala auki. Pelotti kyllä että joutuu lähtemään Ouluun asti (150km). Suvussa kun on syöksysynnyttäjiä, pelotti että jos ei ehdi saikulle asti.. Vaikka esikkoa synnyttäessä meni melkein 10 tuntia.

Odottavan aika on pitkä.. :headwall:

Szeret rv40+1
 
Morjesta :wave:

Minäkin oon pitkin päivää käynyt kattelemassa, josko tänne olis lisää vauvauutisia tullu, mutta en oo viittiny edes sisää kirjautua, kun ei itsellä oo mitään asiaa :) tasasen tappavaa tahtia eteenpäin, ei mitään uutta :|

Tuli tänään herättyä jo neljältä, kävin vessassa, eikä enää väsyttänytkään, viideltä sitten nousin ylös keittään ukolle aamukahvit kun lähti töihin, kyllä sen kelpaa, palvelu pelaa :whistle:
 

Yhteistyössä