*Marrastähdet '07* Lokakuussa

Ilma on masentava ainakin täällä espoossa...käväsin happihyppelyllä muttei siitä mitään tullut koska alkoi ilmeisesti supistelemaan niin paljon. Vihlontaa alapäässä ja reisikipua. loppui lenkki lyhyeen :( isovanhemmista, omilla vanhemmilla terve mummopappa hösä päällä mutta miehen äiti...vituttaa niin ettei viitti edes kirjottaa. Kävin muuten terveyskeskuslekurissa viikolla 33 ja se teki tarkastuksen ja totesi paikkojen pehmenneen ja lyhentyneen 2cm:iin. Nyt on kivut ollu sitä luokkaa että ihme jos ei ole muutosta kehissä...

-Tipi ja VeetiVilma 35

Noniin, mä nyt kuitenkin laitoin sen pinniksen valmiiksi tuonne makkariin jo...en mie jaksanu enää oottaa ja kun en tiiä jäänkö sitten to sinne kyssiin niin haluan paikat mahdollisimman valmiiksi että ei tartte sitten ukon laittaa (kun ei se osaa niin kuin mie haluan) eikä itse sitten kiireellä laittaa jos seuraavan kerran kotiutuu vauvan kanssa vasta...
minä oon aina sellainen et mietin aina pahinta vaihtoehtoa, helpompaa sulattaa sitten jos meneekin pahimman mukaan...kummajainen olen, tunnustan sen edelleen :wave:

Mulla tuntuu et masu on niin jalkojen välissä että...kun kävelee niin miltei polvissa se tuntuu :LOL: :LOL: ja nuo liitoskivut, auts |O

Keli on täälläkin huono, oisin tänäänä koklannu tuota kaukaloakin sen jalustan kanssa autoon, mutta ei inspaa vesisateessa sitä kokeilla, no jos tässä huomenna tai keskiviikkona ois parempi keli, tiistaina ei kerkee kun mennään äitin kanssa taas kuopioon ostoksille, talvitakkia äitille ja talvirenkaita meiän autoon...

Perfekta ja hattivatti 36+4

Kotona taas. Viikonloppu meni vanhempien luona. Takaisin tullessa sain mukaani kassillisen jos jonkinlaista sälää, enempi vähempi vauvaan liittyen. :heart: Varsinkin noita vaatteita tuli niin iso kasa, että laitoin koneellisen heti pyörimään. Huomenna voi sitten niitä silitellä.

Olotilat on täällä olleet viikonlopun aikasta vaihtelevaiset. Eilispäivän oli todella hyvä olla. Äitimuorin kanssa kierreltiin kaupoissa ja sukulaiskierrosta kirjaimellisesti koko päivän. Ihmeen hyvin jaksoin menossa mukana. Mutta illasta iski sitten todella etova olo ja aikaisin lopulta meninkin nukkumaan, kun ylhäällä oli niin inhottava olla. :/ Senverta väsynyt olin, että yön nukuin yhteen kyytiin. Tänään se etova olo palasi tässä iltapäivästä. Ja lisäksi olen taas todella nuutunut. Sänkyyn pitää varmaan mennä seuraavaksi lepäilemään. :|

Meillä masuasukki on liikkeiltään vielä todella vilkas. Eilisiltana, sen kaiken pahanolon tunteen keskellä, kaveri pyöri taas kuin väkkärä. Tänään on myös selkeästi hereillä oltu. Ja rakkoon painellaan välillä todella kovin. Niin ja ne liitoskivut, niitä riittää... Selkäkivut on onneksi helpottaneet todella paljon. Supistuksista en oikein tiedä onko niitä vieläkään ollut, ei ainakaan mitään kivuliaita tms. :whistle:

Eikös huomenna kerrota sairaaloita, joissa noita terveydenhoitajien irtisanoutumisia laitetaan käytäntöön?? En ole ihan varma, jotain tarkempaa tiedotusta asiasta kuitenkin huomenna pitäisi kai olla. Kyllä tuo tilanne mietityttää täällä todella kovin! :/ Perhepiiristä löytyy yksi kätilö, joka on mun oljenkorsi pahimmassa hädässä, vaikka edes henkinen tuki synnytykseen mahdolisten irtisanoutumisien keskellä... Jotenkin kuitenkin haluaisin toivoa, että järki säilyisi tuossa touhussa senverran, jottei ihmishenget joudu vaaraan... Niinhän sen kuuluisi mennä...

Väsy kova. Levolle.

mussu & pulla 34+2

Hih, piti leikkiä täs ja sain kuin sainkin tuonne profiiliin laitettua sen laskurin..meni kyl hetki mietties et miten hitossa tää toimii..

Minä taas nukahdin äsken tuohon sohvalle, piti vaan lepuuttaa selkää kun tuntui et alkaa särkemään, niin nukahdinkin siihen :ashamed:
Onneks mies oli viel kotona, en uskalla tytön kans kaksistaan ollessa mennä ees pitkälleen kun nukahdan ihan varmana..

Huoh, millonkahan sitä jaksais pysytellä koko päivän taas hereillä.. :whistle:

M ja Onni-Ilona 36+1

Isovanhemmista Mun anoppi ja appiukko on kultaisia,tosin asuvat 250 km:n päässä,eli harvakseltaan nähdään.Auttavat aina kun vaan voivat.Tämän vkl mun mies olikin heillä poikiemme kanssa.Sain viettää rauhallisen vkl yksin kotona.
Anoppi on varannut kaksi viikkoa lomaa mun lasketun ajan tienoille meidän vuoksi,mutta taitaa tää tulokas tulla etukäteen.
Mun isä on kuollut 10 v sitten ja äitini on vapaa-ajan alkoholisti.Eli käy töissä,mut vapaa-ajat tissuttelee.Hänelläkin 2 viikkoa lomaa mun lasketun ajan tienoilla,mutta en todellakaan luota hänen avuntarjontaansa.Eihän hänellä ole ajokorttiakaan tulla meille tunnin ajomatkan päästä,kun se on kuivumassa törttöilystään.
Niin siis kaikki isovanhemmat ovat vielä työelämässä,joten senkin takia apu on vähäistä. Molemmat mummot vielä vuorotöissä,hoitoalalla,joten ei aina vkl:t edes vapaita.

Nyt olen juossut veskissä jo vaik miten monta kertaa.Ja aina pissan päätteeksi tule mieletön supistus ja ponnistamisen tarve.Viime kerral en uskaltanu enää äkistää,kun kuulin et yks tuttu oli viime viikola suunnilleen kakkaponnistuksil alkanut synnyttämään.Ja supistukset ei olleet vielä edes kivuliaita ja säännöllisiä.

Eipä mul tullut mieleenkään,et niinhän toi lakko ja irtisanomiset vaikuttaa myös synnäreihinkin.Eli voi olla hoito aika vajaata...toivotaan et ei kestä kauan...

Tulikellukka Älähän enää kauaa änkäile,kaverilla oli sama tilanne.Tunnin ajan oli ängänny pönttöön ja sit soittanu synnärille.Käskeneet tulla sinne ja tunti siitä laps maailmassa.Eli suosittelen ottamaan yhteyttä synnärille ja käymään näytillä,toivottavasti oot jo siellä.Etenki ku oot uudelleensynnyttäjä!

Meillä on ollu aika hiljasta tänään,v*tuttaa sen verran rankasti.Kävin pojan kummin luona purkamassa tuntoja ja sai toi anoppiki kuulla vastuuttoman poikansa reissusta.Tuli just keittiöön ku ukon veljelle tilitin,ukon veli ymmärtää mua,muttei ukkoo.Sitä paitsi on tulossa tälle tulokkaalle sylikummiks...

Vimpula ja hormoonihiiri 35+2

Oltiinko ees ekoja? :D

Tulin ilmottamaan, et torstaina aamupäivällä klo 11.25, rv 36+6 meille syntyi pikkuinen tyttövauva :heart: Painoa 3390g, pituutta 49 ja py 34cm! Tosi iso noille viikoille.... :eek: Olis kuulemma ollu 4,5-5kg jos olis menny täysaikaseksi.

Synnytys lähti käyntiin yöllä vähän kahentoista jälkeen vesien menolla, bulanssilla sairaalaan ku vauva ei ollu kiinnittyny, 6 tuntia käyrässä. Kasilta aamulla päästiin saliin kovien supistuksien saattelemana. Ilokaasu oli ainoa kivunlievitys, meinas ottaa pikkusen koville |O 2 minuutin ponnistuksen jälkeen sitten syntyi meiän mini :heart:
Siinäpä sitä lyhykäisyydessään =) Synnytys oli siis nopea ja helppo, mutta helvetin kivulias! Olipas hassusti sanottu :whistle:

emmamma & alma 3 vrk :heart:

Täälläkin tosi surkea ilma ollut koko päivän, vettä satanut ja tihuttanut ja kylmä on :( . No eiköhän se tästä taas parane. Meillä lisäks tytön kans iski vatsatauti ja olo on aika ikävä..

Vimpula 05 ja 07 Sinulla siellä jännät paikat. Yritähän nyt levätä sen mitä pystyt, jos lähtö tulee. Onneksi jo noin hyvät viikot. Voimia :hug:

Sanna-78 Mulla on tyttö syntynyt 26.10, saa nähdä tuleeko teidän nipsulle sama syntymäpäivä :) . On kyllä jännät paikat sinulla siellä kun pian tietää päivän millon saa vauvan syliin :heart:

Supistuksista Nyt mulla tuntuu eniten tuolla alaselässä ja alavatsassa, myös kohdunsuuta vihloo. Tänään supistellut pitkin päivää, mutta ei nää vielä mitään synnytyssuppareita ole, vaikkakin kipeitä..
esikoisen aikaan mulla muuten tuntui yhdessä vaiheessa supparit vaan reisissä, se oli kamala tunne.

Donu Mulla sama juttu, huono ja etova olo on riippumatta siitä syökö vai ei. Aamuisin yökin ennen kun nitään olen saanut suuhuni ja sit puoli tuntia sen jälkeen kun on syönyt niin tulee huono olo ja oksentamassa pitää käydä :ashamed: Mut pian tääkin loppuu kun saadaan nyytit syliin :)

Synnytyksen kesto G Paljon teillä on synnytykset kestäneet? Aiemminkin oon kysellyt mutta laitetaas nyt uudestaan :) Mulla kesti esikoisesta 6 h 43 min, eli ei mikään hirveen pitkä ollut. Jos on totta että puolittuu aika niin aika nopea synnytys olisi. Oon kuullut kyllä paljon kavereilta, miten nopeesti heidän kakkoset tulleet, vähän hirvittää että repee pahasti jos se kovin vauhdilla tulee..

Emmamma Meinasin just kysellä kuulumisia ja olit käynyt kirjottamassa. Ensimmäinen olit :D Onnea hurjasti tytön syntymän johdosta :flower: :hug: :heart: :) Olipas hyvänkokonen tyttö :)

Tulikellukka Taitaa siellä olla kans lähellä hetki, että nyytti on sylissä. :) Mulla kans kaveri lähti sairaalaan "tarkistamaan" kohdunsuun tilannetta kun oli pieniä suppareita ollut. No sairaalaan pästyään oli vartti mennyt niin nyytti oli sylissä :)

Nyt täytyy mennä tv:n pariin :wave:

-Hilla- 35+2

Emmamma:Hirmuisesti ONNEA!!! :hug: :heart: :flower: kiva kuulla että kaikki meni hyvin ja kotonakin ilmeisesti jo olette?

Mulla meni ihan kylmät väreet ja kyynelkin tuli silmäkulmaan :whistle: :D hormoonit, hormoonit... :whistle: :D

EMMAMAMMA:lle ja koko perheelle sinne paljon onnea tytöstä! :hug:
Oli kyllä hyvänkokoinen mutta onneks kaikki hyvin.
Ihanaa, sä olit sitten eka :heart: :) :hug:

Mulla taas tänään ollu (toistaseks) ainakin vähemmän suppareita kun ed. päivinä mutta saas nähä mitä yö taas tuo tullessaan..

:whistle:
Koirat pitää vielä lähteä käyttää tonne koiranilmaan.. sataa vettä ja on kyyylmä ! :headwall:
No ens viikolla taas lämpenee kuulemma.. saa nähä millon se ns. kunnon talvi tänne etelään paukahtaa :D ehkä jouluna? :D

DJ MUSSUKKA: niin mä en oo kuulukkaan että sais tietoon nyt mihin sairaaloihin niitä irtisanomisia tulee. Mut ois kyl ihan kiva jotain tietoa lakosta saada.. toivon tosiaan että jäis lyhyeks jos se tulee.

Huomenna alkaa rv 37 :whistle:
Viimisiä viikkoi aletaan viedä ja niinkuin EMMAMAMMALLA kävin, ei koskaan tiedä millon kukakin poksahtaa ;)
Mä jo ajattelin että ois SANNA mut eipä ollukkaan.
Muutamalla muullakin kun näyttää olevan ehkä piakkoinkin lähtö.
Jotenkin tuntuu että itekkin vielä lähtee etuajassa, tiistainahan on sit se lääkäri niin saa jotain paikoista tietää.

VANHEMMISTA oli ollu puhetta; mun vanhemmat on suhtautunu hyvin tähän kun on kuitenkin heillekkin ja myös miehen vanhemmille eka lapsenlapsi.
Miehenkin vanhemmat suhtautu yllättävän hyvin, en ajatellu että niiiin hyvin mutta onneks ei oo ainakaan toistasks tullu mitään koputtamista mistään :)
Toivon vaan ettei sitten tuukkaan mitään lastenhoitovinkkejä ilman pyyntöä, osaan sitten pyytääkin jos tarviin apua.
Miehen äiti oli kyllä sitä mieltä että pitäs kestovaippailla, mä sanoin että senkus täällä jos vauva on hoidossa mutta kotona aion elää kertakäytöillä.
Mulle noi kestovaipat ei jotenkin sovi ;)

KUIN MONI NIITÄ KÄYTTELEE VAI MIKÄ ON SUUNITELMA? VAIPATTOMUUS(KO)? ;)

ääh taas on maha ihan kova.. pitäisköhän sitä vaikka telkkarin ääreen mennä.. bb:kin tulis :D

Emmammalle ja koko perheelle isot onnittelut!!! :heart: :flower:

nita: niin en tiedä kuinka yksityiskohtaista tietoa kuitenkaan annetaan, mutta jonkinlaista lisäinfoa asiasta mun mielestä pitäisi huomenissa tulla. Mutta en ole ihan 100 % varma, tuota uutisointia kun en itsekään niin tiiviisti ole seuraillut... Toivottavasti nyt pääsisivät lopulta sopuun ja vältyttäisiin moisilta...

Jatkelemaan BB:n katteluita. Vaikka aika tohkeissani olen täällä emmamman puolesta... =)

Oikein kovasti onnea emmammalle :flower: !!!!

Mulla on oma olotila kauheasti helpottunut. Maha on laskeutunut alas ja selvästi pienentynyt. Hengitys on helpompaa. Nyt on myös käveleminen helpottunut. Aamulla lähdettiin miehen ja koiran kanssa lenkkeilemään ja samaa vauhtia pystyin kävelemään kuin mieskin vaikka ennen ollaan minun takia kävelty paljon rauhallisemmin. Nyt käytiin illalla vielä toinen lenkki, kun tuntu niin kivalta ulkoilla. No sen jälkeen jalkoja kihlemöi ja piti äsken Big Brotheria katsottaessa nostaa jalat sohvalle. Päiväunia pitää nukkua taas, vaikka pääsin siitäkin tavasta jo pois. Se varmaan johtuu tuosta alhaisesta hempparista. Huomenna on sitten taas neuvola ja pääsee tarkastuttamaan sitäkin arvoa.

Välillä oli niin kauhea tekemisen puute, että olisin aivan hyvin joutanut synnyttämään, mutta nyt on taas alkuviikolle buukattu ohjelmaa ja toivon että kerkeäisin ne vielä tehdä alta pois ennen Vaavin tuloa.

No mutta nyt valmistaudun nukkumaan suihkun kautta!
Manta ja Vaavi 37+1

ONNEA Emmammalle ja koko perheelle :flower: :flower: =) Teille sitten tulikin ekana vauveli ja lokakuun puolella jo :) Ihan tässä tulee kateellinen olo :D Tuntuu oma synnytys kaukaiselta vaikka eihän sitä tosiaankaan tiedä koska se lähtö tulee!

Tulikellukankin tilanne jännittää! Varmasti tulee uutisia sieltäkin suunnalta hyvin pian.

Vitsit kuulkaa,pian se on h-hetki kaikilla :whistle: :whistle:

LilliM+Kaapo 33+4

Yhteistyössä