*Marrastähdet '07* kesäkuun paisteessa :)

Emmamma Hyvä että kaikki oli ultrassa kunnossa :hug:

Mulla toi selkäkipu hellittänyt jo melkein kokonaan.Otin pvällä Panadolin ja sit oon aika paljon vaan maannu ja äsken olin kuumassa suihkussa ja annoin veden tulla suoraan tohon kipeeseen kohtaan et kaippa tää tästä.

Mua vähän jännittää ja stressaa se mun maanantainen ultra. Vauvan kannannalta on kiva, et nää kaverin, mut se munasarja mua stressaa, et jos se edelleen on turvoksissa niin mitäs sitte ja ku toi mun yks endo-oirekin on tullu takas ja sellasta.Noh, enköhän mä jotai vastausta maanantaina sitte saa, toivotaan niin.
Niin ja varsinainen rakenneultra on sitte 4.7 ja täällä sen tekee ainakin kätilö, ei lääkäri. toi maanantainen ultra on lääkärille.

Sellanen asia tuli mieleen tänään, et miten olette suhtautunut esikoista odottaessanne tulevaan? Onko siis ollu jotai stressia siittä, et osaako sitä olla äiti lapselle ja tehdä kaiken, siis kaikki ihan perusjutut niinku syöttämiset ja vaatetuksen ja nukkumiset jne jne.? Mä vaan tänään aloin miettii kaikkee tollasta tossa kun laitoin pyykkejä kuivuu... Tyhmää varmaan, mut mietin nyt kuitenkin.

Oliks joku uusikin taas tullut joukkoon, tervetuloa vaan.

Mulla iski hirvee himo tänään Domino-kekseihin ja mulla oli noita mini-Dominoita ja melkein koko laatikon 200g söin =)

Mikä toi rokote-juttu on kun monet siittä puhuu, et on saanu jonku tarran neuvolakorttiin tms.? Ihan pihalla kyseisestä asiasta.

Niin ja seuraava neuvolatätin tapaaminen on ens vkon ti. Sain ite päättää, et käynkö 4 vkon välein ja niin päätin tehdä ja ens vkolla on se oma täti viel paikalla ja sit se jää kk lomalle,et en sit tie miten seuraava aika, et onko siel sit se sijainen vielä vai ei... Mulla vaan vetää jotenkin aina niin herkäks ku käyn siellä neuvolatädillä ja kummallakin kerralla oon siel alkanu itkee, mut onneks se täti on ihan mukava ja ymmärtää et on vähän tunteet pinnassa, kun on 7v. lasta halunnu.. Ja nytki pääsi itku kun asiaa taas oikeen kunnolla ajattelin... Tää on tätä..

Mitäs juhannussuunnitelmia muuten muilla on? Me mennään kavereiden kanssa mun vanhempien luo ku ne on poissa, heil on omakotitalo niin päästään sinne sit grillaa ja saunoo ja sellasta ja mä olen luonnollisesti kuskina jos sellaista tarvitaan :)

Ja tällainen romaani tällä kertaa...soriiii.....

Sanna ja Nipsu 17+0
 
Sanna: Sillon esikoisen odotusaikaan.. Hmm.. En kai mä sitä kummemmin miettiny =) Selväähän se, että kun laps on tulossa niin sillon selvitään :D Ei vaan, emmää tiiä.. Kai mä jotenkin oletin, että kaikki osaamiset tulee sitten aikanaan (niinku tulikin). Eihän kukaan oo seppä syntyessään :)
Calmette-tarrasta.. Se annettiin ennen kaikille vauvoille automaattisesti. Tubirokotehan se on? Nyt se sitten viime syksynä muuttui, niin että ei anneta kuin riskitapauksille. Esikoinen on rokotettu, kakkosta ei vaikka syntyi kesäkuussa viime vuonna (oli vapaaehtonen se rokote sillon ).
Jussisuunnitelmia ei oo :/ Täällähän me, kotona. Seuraavalla viikolla sitten hajaannutaan ympäri Suomea :D Mies ja esikoinen miehen vanhempien luo, ja minä ja poika mun äitin luo =)
 
Jussisuunnitelmista: Mökille rentoutumaan. On eka vapaa viikonloppu miulla moneen viikkoon, joten eipä siinä kummempia suunnitelmia tarvita :) Jos perjantai-iltana ajelis jossain kokon katsomassa mut ei sen kummempia.
 
Sanna kyllä mäkin mietin välillä että osaako sitä oikeasti sitten hoitaa. mutta täytyy luottaa siihen että sitä oppii ja aina on varmasti joku jolta kysyä neuvoa.

emmamma ihania kuvia! :)

mulla niiin särkee nyt tuota selkää,aamun pyörin sängyssä ku ei oikein missää asennossa ollu hyvä olla. tosi ihana tässä töihin lähteä...ja ku ei oo se ukkokaa kotona että vähän hieros tota.tai tuskinpa se hieros vaikka oiski,on muute nii laiska hieromaan että....toista se oli sillo alku seurustelusta :/
tosin enpä se minäkää paljo sitä hieroskele,eipä kyl ikinä pyyäkää.

Jussisuunnitelmista.ei oo vielä oikein mitään tietoa,kun ainaki sunnuntaina lähetään eteläsuomeen ja torstaina tullaa takasi.että ehkä sit kotona ollaan vaan,saas nähä.

mut nyt taas kaunistautuu.. :)

miiku 17+2

ai niin! eilen illalla kun menin sohvalle makaamaan, tunsin potkut ihan selvästi!aivan voisin vaikka vannoa että jos mies ois ollu kokeilemassa ni ois myös ne tuntenu,nii tomerasti potki. :heart: on se nii ihanaa :heart:
 

Emmamma; Olipa ihania kuvia!

Jussista; Tod. näk. ollaan ihan vaan kootna, ellei tänne miun porukoiden luo tulla..

ON; Huolettaa, alamahaa jotenkin kipuilee, etenkin nyt oikeelle puolelle tuonne nivuseen tms. Mut ihan koko alamahakin tuntuu jotenkin aralta..eikä eilen tuntunut liikkeitä oikeen ollenkaan. Eikä nyt tänä aamunakaan.. :(
 
Kiitos emmamma rokotusasian selventämisestä. Ei oo meinaan mitään puhuttu neuvolassa tollasesta. Ehkä sit ens vkolla puhuu jotai, jos puhuu..

Selkään ei satu juuri lainkaan, mut saa nähdä mihin suuntaan menee, kun töihin meen tossa klo 13 aikaan ja klo 20 asti pitäis olla ja luultavasti joutuu nostelee ja kantaa taas kaikkee.Noh,mä jätän sit väliin jos siltä tuntuu kun ne töissä tietää mun olevan raskaana.

Mustaki välillä tuntuu niinku olisin oikeen potkun tuntenu, että en tiedä, pelkkää arvailua tuntuu olevan.!? Pitäis ottaa vähän mahasta kuvia tänään kun saa vaatteet päälle, niin vois laittaa pallomahan profiiliin =)

Käyttääkö kukaan autossa turvavyönalenninta? Mä just vakuutusyhtiöön laitoin sähköpostia menee, että saako sellaista käyttää vai ei, että vakuutus korvaa jos jotai sattuu.Mä kuitenkin aika paljon autossa olen niin olis kiva tietää ja se turvavyö nyt vaan vähän "ahdistaa" mua. laitoinhan mä jossai vaiheessa ihan uuden aiheenkin tosta asiasta ja sieltä vaan tuli kommenttia, ettei sais käyttää ja sit toiset et saa käyttää, joten ajattelin ihan vakuutusyhtiöstä sitte kysyy miten on.

Samalla kysäisin, koska pitää syntymättömälle lapselle se vakuutus ottaa ja mitä papereita ne sinne haluu, aion meinaan sellaisen ottaa, kun ei pitäs olla mikään ongelma, vaikka onkin IVF-vauva. Ei se vauvan tekotapa sen lapsen vika ole. Ei sillä kuulemma ole mitään merkitystä, tuolla lapsettomuuspuolen odottajissa oli vaan jossai vaiheessa jotai keskustelua tästä.

Jospa menis ne aamukahvit taas keittää, et heräis kunnolla tähän päivää, vaikka synkän näköistä ulkona on eikä oikeen kiinnostais yhtään töihin mennä...

Sanna ja Nipsu 17+1
 
Eipä mulla taida paljoa asiaa olla,mutta jos jotain kuulumista laittaisin... Eilen olin tuntevinani jotain pyörähdyksiä vattasta :heart: Mutta silti on koko ajan epävarma olo,että onko ne nyt niitä vai ei...mutta kyllä ne nyt pian pitäisikin jo tuntua kun 3.raskaus mulla jo :D

Jipii,mun tiputteluvuoto loppui taas väliaikaisesti :whistle: Olisi nyt taas hetken pois niin uskaltaisi nauttiakin tästä odotuksesta. Mulla on oikeestaan lähes koko ajan epävarma olo vaikka kaikki on varmasti hyvin. Pitikin mennä eilen lukemaan Vauva-puolelta yksi marrasmasujen kirjoitus...yksi oli joutunut synnyttämään vauvansa rv 15 kun vauvan sydän oli lakannut lyömästä jostain syystä :( Mun ei saisi mennä tollasia lukemaan...heti alan epäilemään omaakin odotusta :ashamed: Mutta kai sitä tässä tilassa on herkkä muutenkin ja kaikki asiat vaivaa mieltä.

Tietääkö kukaan mitään nettiosoitetta (huutonetin ja näiden keskustelupalstojen lisäksi) mistä saisi ostaa käytettyjä ORAN yhdistelmävaunuja??? Mä elän toivossa,että mun yksi kaveri myisi mulle niiden Orat,mutta jos eivät myy,niin mä haluaisin tietää,että mistä sellasia voisi etsiä. Mä en tiedä onko täällä Pohjanmaalla mitään myymälääkään missä niitä myytäisiin. Asialla ei tietty ole kiire,mutta joskus ne kuitenkin on ostettava!

Mutta mä palaan nyt töiden pariin...tai omalla työpöydälläni mä tätäkin naputtelen =)

LilliM+rv16+1
 
EMMAMMA: juu :) mulla tais kestää se np-ultra jotain 40min. Olikos miehes mukana? meillä tuo vissiinpä pääsee ,onneks :)
ihanat nuo masukuvat :heart:
mä en ýhtään muista minkä niminen se mun ultraaja oli vaiko tiesinkö ees kun varmaan en kuunnellu tarkkaan jos ittensä esitteli :ashamed: :D
kai mun pitää jotain seijaa alkaa kyselemään sitten siellä että haluun sen!! :LOL:

Voi olla että me ostetaan kaverilta -04 Bora-merkkiset vaunut, onko kellään kokemusta niistä? nuo kun ois vaihtoehtona..

Yks syy miks ootan sitä huomista niin paljon koska mä en oikeesti tunne niitä liikkeitä vieläkään vaikka kohta alkaa 20 viikko!! (ens viikolla)
kyllä tässä vähän alkaa kaikki mietityttää vaikka monet sanoo että kun oot ensisynnyttäjä jne... no joo ,mutta silti



eipä tässä oiken muuta kuulumisia kai olekkaan paitsi se huominen..
En muista oisko joku täällä kysynyt noista vitamiineista mitä syö tai käsketään syödä neuvolasta. No mulla nyt loppuu kohta nuo multitabsit mutta aattelin että jos ei olo huonone (että vois johtuu siitä raudanpuutoksesta tms) niin ootan siihen seuraavan neuvolaan ja jos sitten ottais sen hemoglobiinin ja ootan niiden "käskyä" alkaa syömään sitä kun kuulemma rauta voi joillain vaikuttaa vatsaan ikävästi?! :| :ashamed:
ja mä kuulun kyllä niihin jotka vatsalla reagoi kaikkeen!
Syökö kukaan omaaloitteisesti rautaa??

Selvispä tuo rokote asiakin samalla, kaipa ne siitä sitten siellä puhuu jos sen tärkeäksi kokee..

Joku kysyi että onko ajatellut miten pärjää vauvan kanssa; no kyllä tottakai olen kun kaikki on niin uutta mutta jos ne muutkin on pärjännyt niin miksen mäkin :)

:ashamed:
Mäkin kävin lueskelemassa tuolta muita keskusteluja ja siellä sitten oli niitä kun oli vauvan sydän pysähtynyt tai kuristunut napanuoraan tai vastaavaa :'(
ei sais kyllä tollaisia lukea ..alkaa vaan pelkäämään enemmän :ashamed:
 
Lilli: Ainakin www.vauvatar.fi myy Oran vaunuja. Uusia tosin :D mutta kuitenkin..

nita: Ei päässy mies mukaan :( Meillä ei katos oo täällä päin lapsenvahteja, ja jonkunhan on niittenkin perään katottava. Aikasemmin päässy joka ultraan mukaan, ja kyllä miestäkin otti päähän kun nyt ei oo päässy olleskaan. 4D:hen onneksi pääsee, kun mun äiti on täällä sillon (tai siis varataan aika niin että päästään sillon :D ) kattomassa muksuja =)
 
emmamma: hyvä että ultrassa oli kaikki kunnossa. Kuvat on tosi söpöjä! :D mulla on toi rakenneultra 27.6 ja kovasti toivon että mies saa järkättyä työvuoronsa niin että pääsis mukaan.

nita1:mulla ei myöskään oo enää ollu noita kramppeja kyljessä. tuli kans mieleen et jospa se vauva vaan työntää siellä jotain sisäelimiä pois tieltään tai painaa suolta niin johtuis siitä. ;)

tosta tubirokotteesta: en muista oonko aiemmin maininnu siitä, mutta toivoisin kovasti että antaisivat sen sitten kun aika on, koska meillä käy töissä hirveet määrät potilaita, joilla on/on ollut tubi. Oon kieltäytyny ottamasta sellasia potilaita (joku muu saa hoitaa :D ) ihan vaan senkin takia, että tosi harvoin niillä on edes mitään maskia kasvojen suojana. Tai jos se maski löytyy, niin se harvemmin on oikeanlainen... :headwall:

Ei mulla taas mitään ihmeempiä tässä ollutkaan, voisin vaikka syömään lähteä! :D

H82 17+4
 
Ikäkyselyyn vastaan (en muista vastasinko jo aiemmin..?) että ite oon 31 vuotias ja mies on 33 vuotias.

Ai on muillakin ollut vuotoja? Meillä nimittäin meinas mennä kesken tää raskaus tossa rv 12, kun mulla alkoi runsas vuoto yhtäkkiä sohvalla istuessa. 3 päivää olin sairaalassa sisällä ja lapsivettäkin tuli jonkin verran. Kaikki (hoitajatkin) uskoi sen ensimmäisen illan ja yön, että kesken menee, mutta siellä se (toivottavasti) edelleen porskuttaa! Kävinkin tänään lounastunnilla neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet, kun ei enää millään kestänyt tätä epätietoisuutta, vaikka maanantaina mennään kontrolliin ja toivottavasti taas ultralla tsekataan tilanne.
Mutta sairaalasta päästyäni vuoto lakkasi kunnes alkoi pienenä tiputteluna taas viikon päästä, että siteen kanssa ollaan elelty päivät ja yöt jo neljä viikkoa! Ne löysi ekassa kontrollissa sieltä sellaisen verihyytymän, joka toivon mukaan on nyt sitten ma kuvissa hävinnyt.

olipas sekava sepustus! kyllä sitä vaan on herkällä päällä kun pikkuista kasvattaa siellä masussa, ja kaikkia "outoja" oloja kuulostelee ehkä liiankin herkästi.. Mutta se kuuluu tähän tilaan, ja naiseuteenkin ehkä, vai mitä ootte mieltä?
 
joopa joo hieman taitaa olla tunteet herkässä. kävin ukolle viemässä eväskorin tontille ja siinä rauhassa istuskeltiin ja juotiin kahvia kun meikäläinen alko ihan yht äkkiä itkemaan ja huutamaan et se on haudattava. voi raasua mihinkähän se kuoli. ukko hieman ? mikä nyt tuli. sit vasta sain sanottua et pikkulintu on tossa maassa kuoleena ja se pitää haudata.ei ihan heti ollut mies kärryillä....

kohta eka loma viikko takana ja mitään en oo saanut aikaiseksi,äsken ajattelin et imuroin niin sähköt meni reiluksi puoleksi tunniksi poikki,nooh ajattelin laittaa sit pyykit pyörimään koneeseen(ei edelleenkään sähköjä ) kyl sitä ihminen on hölmö :ashamed:
vointeja kaikille
petriina ja nasu19+6 (huomenna ollaan puolivälissä =) )
 
Mulla on ollut vuotoja. Ekaksi tosiaan alkoi kunnon verenvuoto kanssa tossa rv12. Yhtäkkiä vuoto alkoi ja se oli ihan kirkasta verta. Ja sitä tuli aika runsaasti. Myöhemminkin vuotoa tuli,mutta ei niin paljoa. Ruskeaa tiputteluvuotoa on nyt sitten ollut,mutta uskon sen olevan "normaalia"... Että siteen kanssa täälläkin :kieh:

Niin ja mulla näkyi ultrassa kanssa joku verenpurkauma joten sitä sieltä nyt kait tiputtelee...nyt taas kyllä vähemmän onneksi.
 
Eilen kävin neuvolassa, peräti toisen kerran koko odotuksen aikana =) Täti kehui kovasti maltillista painonnousua, +200g viikossa, mutta vielähän tuo ehtii pompata! Kohdunpohjankorkeus huitelee jo ihan valtavissa lukemissa, nyt viikolla 18+2 oli peräti 25cm! Vertailun vuoksi todettakoon että esikoista odottaessani näissä mitoissa oltiin vasta viikolla 27+6 :LOL:
A-vaavin sydän jumputti +135, B:n äänet olivat +145. A-vaavista täti sanoikin että poikasykkeet, mutta saapa nähdä kuinka käy juhannuksen jälkeen rakenneultrassa!

Juhannusta vietetään varmaan ihan kotosalla, kun kuun lopussa on sitten tarkoitus lähteä reissuun, Tallinnan risteilylle ja Muumimaailmaan!

Liituraita kaksosmassuineen 18+3
 
Moiks!

Olipa paljon taas luettevaa! En enää edes muista mistä kaikesta piti kommentoida joten omaa napaa sitten;

Tallinnan reissu takana. Ihanaa oli! Kyllä virkisti mieltäkin olla kaksin miehen kanssa pitkästä aikaa! Ja tunsin sitten ekat liikketkin 100 % varmuudella. Jes!!!!!

Meillä on sit maanantaina 4 D. Toivottavasti vaan vauva ei pidä niin tiukasti reisiään kiinni et sukupuolta joutis arvuutteleen. 20 minsaa siinä menee. Meillä täällä on myös vain np-ultra ja se kesti vain 5 min! Lääkäri hoki vaan ettei nää mitään ku istukka on tiellä... Et maksan mieluusti tästä sen 150 ekeä!
 
Jaa, mä en näköjään ollutkaan kirjoittanu tänne mitään siitä neuvolakäynnistä. Siellä oli kaikki siis hyvin. Sydänääniä ei vaan meinannnut löytyä taaskaan ja sit kuului tosi vaimeesti. Se vahvistaa sitä etuseinämässä olevaa istukka epäilyä. Kohdun koko normaali, mut sf-mittaa ei jostain syystä otettu edelleenkään. Hb oli 133, viimeks 144. Verenpaineetki oli tosi hyvät ja painoa tullut kaiken kaikkiaan vaan 3kg. Eli kaikki aivan mahtavasti!
 
emmamma: no mä taas en tiedä pääseekö tuo mies mukaan 4d:n :|

HE82: joo toivotaan että vauva se vaan siellä masussa on mikä painaa ja satuttaa äitä :D

VILJONKKA: millä viikoilla oot kun meet sinne 4d:n ?

huomenna sitten se kauan odotettu rakenneultra , ihanaa !
:heart:
kaipa se istukan paikkakin siellä toivon mukaan selviää..

taidan mennä nyt töllön puolelle ja syömään :wave:
 
Nitalle. Mulla toisella lapsella istukka etuseinämässä ja liikkeet tuntu vasta 20vk tietämissä ja neuvolassa vasta 16vk saatiin sydänäänet kuulumaan. Nytkin istukka edessä eikä liikkeitä tunnu viikkoja 17 nyt. Alkaa kyllä hermotauti vaivaamaan kun lukee täältä toisten liikkuvista vauvoista. Mutta eteisistukka estää liikkeiden tuntumisen. Sanottiin neuvolasta.
 
joo että semmone työpäiväoli sitte että mun selkäkivut vaan paheni,alko jo vihloo niin et tuntu varmaa aivoissa asti :kieh:
no eiku päivystykseen suoraan töistä ja 2 ja puol tuntia siellä sit jonotin.
saikkua napsahti heti 24.6 saakka,sano että jos en sit oo työkykynen ni mennä sit neuvolalääkärille ja lissää saikkua.neuvo mulle uudenlaisia vatsa/selkälihas liikkeitä,kehotti alkaa tekee vielä ku hyvin pystyy,ni ei ni helposti tuo selkä kipeytys ku maha kasvaa isommaks.ja sano myös et neuvolasta kannattaa kysyä lainaan tukivyötä heti ku maha vielä vähän enemmän pomsahtaa eteen, ni auttas ennaltaehkäsee nuita selkävaivoja.

voi että tää kone taas jumii kirjottaessaki :kieh:
myöhemmin lisää ei viiti tapella tän koneen kans.
 
terveisiä yövuorosta! Tää on kyllä persiistä valvoa ja odottaa vauvaa. esikoisen aikana loppu potkut, eikä nytkään tunnu mitään. No kuukauden päästä viimeiset yövuorot ja sitten saa riittää. Kyllä se päivätyö alkaa houkuttelemaan, mutta onneksi sitä ei tarvi miettiä kohta vuoteen!
Voi pyllerö, kun sillä on samoja tapoja, kun esikoisella eli nousee niin ylös mahassa, etten voi taiputtaa itseäni. Mieskin nauro, kun "alavatsa" oli ihan tyhjä ja ylhäällä pömpötti niin kovaa.
Meillä kai sitten on kaksoisrattaiden/vaunujen osto edessä, kun tulee niin vähän ikäeroo lapsukaisille (1,3v.) voisiko joku suositella jonkunlaisia rattaita? Mielellään halpoja. Muuten riittäisi nykyiset vaunut, mutta kädet ei riitä, kun koiraakin pitäisi ulkoiluttaa.Onkohan niitä semmosia irtoistuimia vielä olemassa, niinkun ennenvanhaan???
Mietin myös, että pitääköhän ostaa toinen pinnasänky, mutta luulen, että vanhempi saa lasten sängyn. Meneehän se pyllerö aluksi äitiyspakkauksen loodaan pariks kuukaudeksi.
Väsynyt sasu ja pyllerö 19+6
 
Huomenta!

miiku: Nuo sun selkäkivut kuulostaa ihan kamalilta! :eek: Aijaijai...

Liituraita: Laitas kuvaa! Sulla on kyllä varmasti komee massu jo! :D

ulappa: Sullahan on ollu vaikea alkuraskaus! Onneksi ei menny kesken :hug:

nita: Jännittääkö? :saint: :D

Tuosta rokotustarrasta vielä... Miksköhän mulle ei edes puhuttu siitä neuvolassa? Ite en tajunnu ees kysytä, kun en muistanu koko asiaa :headwall:
Vitsit kun tuo ilma on taas mitä on.. Kauppaankin pitäis vielä päästä. Sentään kauppa tuossa vieressä, mutta kun esikoinen on niin hidas kävelemään, niin kiva jos sataa vettä. Tuuli on ainakin hirmuinen!

sasu: Me ostetaan toinen pinnis. Ikäeroa tulee 1v5kk, ja mä en samaan syssyyn jaksa alkaa opettaa poikaa nukkumaan isojen sängyssä. Helpommalla pääsee näin! :D

emmamma & alma-iita 20+0 :heart: :D
 
no nyt on ultra takana! EMMAMMA: kyllä se vähän jännitti ja miestä vielä enemmän ku oli ekaa kertaa mukana :) kaikki oli hyvin ja vastas viikkoja.

Miten se menikään kun on nyt 18+4 niin monennella viikolla oon siis? :eek: Onko se 18 vai 19?

Istukan paikkakin selvis; takaseinässä ,kuulemma tosi hyvälla paikalla ja ultraaja sanoi että voi mennä vielä pari-kolme viikkoakin että tunnen liikkeet :whistle: ! Aika kumma kun kuitenkin kun siellä takana se on niin pitäis tuntua aikaisemmin eikös? mutta ei, sanoinkin että en oo tuntenu mitään mutta sano että ei välttämättä tunnekkaan vielä kun esikoista odottaa.

Sanoi että navan kohdalla kohduin korkein kohta. mä kans jo aattelin että kyllä se "jo " aika ylhäällä on
Oli muuten tosi kiva ultraaja :) Ja näin kyllä sen lapun siellä seinällä missä sanotaan että sukupuolta ei kerrota, No mä sitten kuitenkin menin kysymään että mites tuo sukupuoli niin ultraaja vaan totes että jos kerron niin saattaa tulla potkut mutta voihan tuosta kuvia koittaa ottaa ja siitä sitten katsoa ;)
No ei voinut kuvia ottaa kun jalat oli niin tiivisti yhdessä joten eipä selvinnyt :) eipä tuo mitään haittaa. Ja siellä 4d:ssä se kai sitten ainakin selviäää jos on selviäkseen.
:D

hmm.. mitäs muuta mun piti kirjoittaa.. Seuraava neuvola sitten vasta 9.7 :(
tosin mitäpä sielläkään nyt kun kaikki oli hyvin tuolla vaikka onhan ne sydänäänet kiva kuulla.

ai niin ja EMMAMMA: joku marja tai vastaava se mun ultraaja oli :D ;D
 
Huomenia, sisko kulta oli kiva ja herätti miut kesken makeimpien unien, mutta ei maha mitään... eikait tuota joka päivä passaakaan nukkua 10 saakka...
Täällä potkut tuntuu tosi hyvin ja toissa aamuna mieskin tunsi liikkeet kun painoin käden massulle kun aloitti aamujumpan...
Keskiviikkona samaten käytiin juhlavaatteita kahtelemassa ja onneksi löysin jonkinlaisen mekon serku häihin...Uusi sänkykin tuli joo ja unet ollu hyviä, lonkka vaan alkaa taas vaivaamaan enemmän ja oikean puoleinen selkäkin on nyt kipeytynyt, onneksi en lupautunut kummipoikaa hoitamaan tuon lonkan takia, oisin sen nyt joutunut perumaa...mitähän muuta sitä oli?

Äitin kissa tuli meille hoitoon toissapäivänä kun sisko etelästä tulee visiitille ja nuorimmainen on allerginen ja astmaatikko, kuten puolet meidän suvusta...Siitäkin tullu ihan höpsä vanhuuttaan?(7v) ja anta nykyään rapsutella yms...tais isä olla villikissa niin se periytynyt, tai sitten saanu syntymässään aivovamman tai muun :LOL: :LOL: välilä meinaan mietitään porukoiden kanssa onkohan se ihan järjissään kun se riehuu välillä kui päätön kana :LOL: :kieh:

Huomenna olisi veljentytön synttärit ja kolmipyörä ostettiin kuten haluttiin, mut nyt saatin tietää ettei se kelpaakaan kun siinä on ne polkimet eturenkaassa...kun kysyttiin millainen sen pitää olla niin sanottiin vain että työntöaisa pitää olla...ei kelvannu miltei 90e merkkipyörä kun pitää olla työntöaisa... |O |O |O ja nyt ei tuo kelpaa kun on polkimet eessää,,,siinähän ettivät sitten kun uusi pitää olla ja noilla ehdoilla,kun ei siskokaan etelästä löytänyt...saavat ihan keskenään käydä sen vaihtamassa...mä en ala....

Joo no jokohan tää miun romaani riittäis...

Perfekta ja hattivatti 19+2
 

Yhteistyössä