*MarrasMassutII Toukokuussa 2008*

äippä-80 Olipa huono tuuri sormuksen kanssa! En osaa vakuutuksesta sanoa mitään, mutta oma sormus lensi kerran parvekkeelta lumihankeen (puistelin tyynyjä ja ilmeisesti sormi "pieneni" kylmässä ja sormus lensi ja vauhdilla) eikä sitä sieltä hangesta löytynyt kun luntakin satoi koko ajan. No, tuurilla on tuttu vesilaitoksella töissä ja seuraavana päivänä sain sieltä metallinpaljastimen käyttööni eikä mennyt kun 10 minsaa kun sormuksen löysin. Huh! Kyllä siinä itku pääs ku sormus hukku, oli meidän 10. vuotispäivä (ei hääpäivä vaan yhdessäolopäivä) ja vielä ystävänpäivä...

Meillä esikoinen siirtyi vihdoin isojen tyttöjen sänkyyn lauantaina (2v 4kk kohta) ja äitiä itketti. Varmaan se, ettei tyttö oo oikeesti enää vauva kun ei edes vauvasängyssä nuku. Muutenkin itketti vaikka mikä, jopa Ti-Ti Nallen lyhyellä ilmaiskeikalla tuli itku tutun laulun soidessa. :)

Tunnekuohuja ja väsymystä lukuunottamatta en juuri tunne olevani raskaana kun ei ole enää huonoa oloa eikä vielä tunne liikkeitäkään. Saisivat kyllä jo tuntua! Yksi aamu ihmettelin mikä ihme turvottaa niin paljon ennen ku muistin että ai niin, mahassa on asukki. :D

Mutta töitä täytyisi yrittää tehdä. Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

En ole millään ehtinyt kirjoitella, lukemassa olen kyllä käynyt juttujanne.

Hyvä idea TaneliKaneli tuo metallinpaljastin! Voi kun sellainen ois kotona, ja sitten sais siihen aina omanlaisensa avaimenetsimen, ehjien sukkahaousujen paljastimen ja tärkeiden paperien bongaajan! :) Mulla on meinaan raskausajan hajamielisyys aivain valloillaan. Mikään ei tunnu pysyvän muistissa ja kaikki kateissa koko ajan.

Minnihiiri68 valitteli juhlapukeutumista. Oletko jo "tullut ulos kaapista" eli saako masu jo näkyä? Mulla on olo ja pukeutuminen helpottanut paljon, kun olen antanut masun näkyä ja ei tartte jättihuppareilla enää peitellä. Itselläni oli juhlat kolme viikkoa takaperin ja painin saman ongelman kanssa ja silloin en halunnut vielä asian näkyvän. Löysin onneksi ihanan kimaltavan juhlatunikan, jonne masu mahtui ja jota voi käyttää kuitenkin ilman masuakin. =)

Meillä on siis vihdoin aloitettu tuo vauvauutisen julkistaminen. Kaikki ovat suhtautuneet asiaan mukavasti, jopa pomoni. Mutta kyllä moni on asiaa myös ihmetellyt ihan lämpimässä hengessä kuitenkin. Meillä kun on uusioperhe, jossa eläminen on ihanaa, mutta entiset elämät aiheuttavat jatkuvasti stressiä ja ongelmia ja meillä on ollut paljon raastavia prosesseja meneillään. Eikä moni asia ole vieläkään ratkennut. Silti päätimme lapsen tehdä ja jotkut ovat vähän silmiään pyöritelleet, muttei mielestäni pahassa mielessä.

Tunnekuohuja on myös minulla alkanut esiintymään. Tihru voi tulla melkeen mistä vaan.

Iloista ja keväistä viikkoa kaikille!

T. Baby-Alpakka ja pallero 14+5
 
Hei kaikille!

Mahataudista toivuttu ja olo ok. Juhlapukeutumisesta, ostin joku aika sitten paidan joka on stretchiä, se mahtuu hyvin vielä mahankin kanssa, on sen verran joustava tunikamallinen pusero. Olen myös aiemmin hankkinut tarjouksesta Tate-a-taten äitiysjuhlamekon ja se on oikein tyylikäs ja menee mihin vaan juhlaan. Itse en ole mahaa yrittänytkään piilotella, tykkään pukeutua tyköistuviin äitiysvaatteisiin, joita olen saanutkin käyttää lähes alusta asti. :)

Laitoin lauantaina ottamani masukuvan profiilliin. Vkot siinä 13+3, kuva ei ole kovin hyvä, mutta menettelee, otin sen kamerapuhelimella itse. :heart:

Mukavaa päivänjatkoa kaikille! :wave:
 
Moi!
Minä olen kyllä ihan pihalla teidän muiden kuulumisista kun koneella en ole ollut yli viikkoon, oltiin reissussa.
Itselle kuuluu hyvää! Tänään käytiin nt-ultrassa ja kaikki näytti hyvältä. Vauva liikkui kovasti ja hyviä kuvia saatiin mukaan :heart: Vuoto mulla on loppunut ja hematooma kohdussa oli nyt puolet pienempi kuin viimeksi eli sen puolesta saa olla rauhassa. Laskettu aika muuttui eli uusi on 4.12. Minä pysyttelen kuitenkin tässä marraskuisissa, jos sopii?
Raskausviikkoja on nyt 12+4.
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Sori että on tullut pidettyä hiukan matalaa profiilia - lukemassa olen käynyt monena päivänä, mutta kun ei ole oikein tiennyt mitä kirjottaisi, kun on niin sekavissa fiiliksissä tämän odottelun kanssa, niin totesin että odotellaan sitten hetki.

On tämä tulosten odottaminen oikeasti kauheeta. Ukko sanoi että menin perjantaina aivan valkoiseksi kun näin että sairaalasta oli tullut kirje; pelästyin tosissani, sillä kuulin yhdeltä tutultani että jos istukkabiopsiassa todetaan jotain "hirveen-kauheen-kamalaa" sairaalasta otetaan tosi nopeasti yhteyttä ja minähän sain tietty sätkyn, koska biopsiasta oli vasta reilu viikko...

No, kuoressa oli onneksi vain kopio lääkärin lausunnosta jatkohoitoja varten (minulla myös hepariinilääkitys sekä kivana pikku lisänä myoma kohdun suulla, jota nyt sitten kyttäävät josko siitä muodostuu synnytyseste). Huokasin kuulemma todella syvään ku tajusin mitä paperissa luki :)

Noista viikoista, että miten se laskettu aika nyt sitten määräytyy... Itse olen alusta lähtien pitänyt kiinni kuukautisten mukaisesta lasketusta, vaikka ekassa ultrassa (7+0) lekuri väitti "Lilliputin" olevan viikkoa pienempi eli vain 6+0. En uskonut sillä tiesin milloin olin ovuloinut.

No, kävin seuraavassa ultrassa ja hups, heittoa oli enää 4 päivää ja nyt reilu viikko sitten ultrassa heittoa oli enää 2 päivää ja lekurin mukaan heittoa ei välttämättä ollut ollenkaan, sillä masu-asukki liikuskeli niin vimmatusti että tuskin oli suorassa ja ku on kyse millimetripelistä, tulee äkkiä kuulemma mittavirhe.

Nyt sitten odotellaan rakenneultraa ja vasta silloin kuulemma lyödään tuo LA lukkoon. Toivottavasti ei tarvitse vaihtaa pinkkaa ;) vaikka kivoja tyyppejä on varmastikin muissakin pinkoissa.

Oi jestamandeeraa, miten tää aika menee! Ylihuomenna on 14 raskausviikkoa kasassa - siis aivan hurjaa! Mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt niin viimeset viikot saattaakin sitten mennä oikein etanavauhdilla...??? :D
 
Pakko kommentoida noista allergioista nyt on tämä kirjoitusinspis päällä.

Itselläni on ollut jos jonkinmoista lääkitystä vuosien mittaan, kunnes tuossa pari vuotta sitten lääkäri määräsi sellaisen hyvän ja halvan allergialääkkeen nimeltänsä Rinomar jonka käyttö raskaus ja imetysaikana on pääsääntöisesti turvallista. Lisätietoja mm. täältä http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far04766&p_ylataso=&p_osio=

No, sitten minulla alettiin suunnittelemaan poskiontelon "rassaamista" ja lääkitykseksi määrättiin Nasonex jota ei sitten saanutkaan käyttää alkuraskauden aikana ja minä olin helisemässä tukkoisen nenäni kanssa kun ilma ei liikkunut eteen ei taakse. Soitin sairaalaan ja sain lekurin kiinni, joka väitti etä "mikään ei sovi nyt" ja minä siihen että "entäs Rinomar?"

Lääkäri väitti ensin, että ko. lääkettä ei enää valmisteta ja minä vänkäsin vastaan ja kuinka ollakaan, lekuri selasi lääkekirjaansa ja kiljaisi "OIKEESSA OOT" ja niin mulle määrättiin Rinomar käyttöön minimiannoksella, eli otan vain puolikkaan tabletin silloin kun on ihan absoluuttisen välttämätöntä. Normaalisti sitä saa ottaa 3 tablettia vuorokaudessa.

Tuosta työssä käynnistä piti kysymäni ja samalla onnittelut uuden työn johdosta FrökenJulie :flower:

Oletteko jo tutustuneet Kelan kivoihin kiemuroihin koskien äitiys- ja vanhempainrahoja? Itselläni kävi niin, että jouduin kieltäytymään työstä (puolipäiväinen) koska Kela maksaa paremmin koulutustuen perusteella; jos olisin ottanut osa-aikaisen työn vastaan, olisin saanut etuudet vain sen perusteella vaikka saisinkin liitosta lisäksi soviteltua päivärahaa... TODELLA TYPERÄÄ!

Kyllä tässä olisi mielellään tienannut vielä muutaman Bambers-euron ennen "poksahtamista" mutta kun se ei kannata :/
 
Syön tässä lettuja ja hilloa ja kermavaahtoa aamupalaksi :ashamed: :D Nyt on taas sellainen olo, että jotkut ruuat etoo ihan hirveesti, joten syön sitten mikä maistuu... Eilen hemmoteltiin itseämme ja leivottiin pitsaa ja paistettiin lettuja :p

Onko teillä muilla paino miten vaihdellut? Mulla oli aamulla edelleenkin kilo "miinuksella" raskauden alkuun nähden. Tosin tätä vararengasta on tässä ihan tarpeeksi, että eipä haittaa vaikka olisi enemmänkin hävinnyt, kyllä sitä lisää vielä tulee... Mulla on vaikea peitellä mahaa, tosin enää en edes yritä. Talvella näytin piukassa toppatakissani (ei muka ollut varaa ostaa isompaa) siltä, että olen viidennellä kuulla raskaana :LOL: ja nyt siis neljännellä (mutta maha on iiiisoooo) :kieh:

herkkupeppu ja piipero 13+6
 
Löysin eilen sitten ihan kivat juhlavaatteet, joustavasta kankaasta tehdyn mekon ja siihen boleron. huh, eipä tarvitse enää sitäkään stressata....

Baby-Alpakka, en ole vielä tullut "kaapista ulos" täällä töissä :) Vanha pomo tietää asiasta ja uudelle pomolle kerron loppuviikosta, kun meillä on tapaaminen. Mutta ihan käytännön syistä en halua kertoa vielä työkavereille. Meillä kun on koko firma paikalla siellä kesäjuhlissa, niin en halua kaikkia ihmettelemään mun masua ja kyselemään vointeja ;) Lähisuku tietää jo asiasta ja kaikki ovat suhtautuneet tosi positiivisesti, vaikka olenkin jo tällainen "vanhus".

FrökenJulie, juu kovin eri linjoilla näyttää lääkärit olevan noiden allergialääkkeiden suhteen. Mulla sekä työterveyslääkäri että neuvolalääkäri kielsi kaikki antihistamiinit, silmätipat ja nenäsumute sentään on sallittuja. Onhan se tietysti hyvä olla varovainen, mutta toisaalta eipä ole kiva kärsiä pahoista oireista koko kesän ajan, koska se allergia ei tosiaan häviä raskausaikana mihinkään...

Czarina, siis Nasonexiäkö ei saisi käyttää alkuraskaudessa? Voihan p***le, mulle taas lääkäri sanoi, että sitä saa käyttää ihan rauhassa ja niin minä olen sitten tehnytkin, aamuisin varsinkin on nenä aina ihan tukossa.

Äiti1982, kiva että ultrassa oli kaikki ok ja vuodotkin ovat loppuneet.

TeSuLah, onpas sulla jo melkoisen iso masu! Mulla ei vielä näy oikein mitään, iltaisin vähän aina tietysti turvottaa, mutta vielä ei mun masua huomaa vauvamasuksi. Ja vyötärö multa on kadonnut kokonaan, olen siis levinnyt sivusuunnassa :)

Juuri äsken huomasin, että tälle päivälle on palaverit buukattu siten, että en ehdi ollenkaan syömään ja mulla on vain yksi omena mukana välipalaksi. Tästä ei kyllä hyvää seuraa, pakko varmaan käydä iltapäivällä kaupasta hakemassa jotain ruokaa tai taas iskee armoton paha olo.
 
LEP
Täällä käyti toisen kerran neuvolassa ja kaikki oli ihan hyvin. Verenpaine tosin koholla hieman, mutta luulen että johtuisko jännityksestä ja siitä kun puolen yön jälkeen vasta töistä palasin, enkä ehtinyt nukkua kuin 4-5h. Hb oli 133, viimeksi 140. Sydänääniä ei oikein saatu mitattua, että paljon lyö, kun pikkuinen oli taas niin liikekannalla, että karkasi kokoajan alta pois. Kuului aina hyvin, kun potki kovasti siellä. :heart:
Vuotoakaan mulla ei ole ollut nyt varmaan kolmeen viikkoon. :)

Enää 2 päivää töitä ja sitten pääsisi 4 viikon lomalle töistä!!
B) Ihanaaaaaa! Viikon päästä ollaankin jo loikoilemassa Kyproksella meren rannalla palmujen alla. :p
 
Terve taas kaikille!

Nyt alkoi se kiva vaihe odotuksessa - oon alkanut tuntemaan liikkeitä! Jo pari päivää olen ajatellut ja ounaillut, mutta enää ei voi erehtyä. Alavatsassa tökkimistä ja "punkeemista". Aivan ihanaa :) Mutta kyllä se alkaa sitten väsyttään loppuraskaudesta. Esikoisen kanssa olin varma että olen sisältä mustelmilla, kun aristi niin paljon vaavin potkut ja hyppelyt. Silloinkin tunsin liikkeitä jo varhaisessa vaiheessa, ja samankaltaisia olivat.

Voi, olenpa kade LEP. Haikailen lomalle jo tosi paljon, mutta se koittaa vasta heinäkuun puolivälissä. Sitä ennen pitäisi jaksaa paahtaa töitä ja lujaa.

Baby-Alpakka ja potkupallo 14+6
 
Kisse Helsingissä 4D-ultralle jää kelan korvauksen jälkeen hintaa aivan saman verran ku mitä Lahdessa ois Hemossa maksanut. Jos ihan tarkkaan muistan, niin se oli 160,95?. Miehen sisko kävi Lahdessa 4D:ssä ja siellä oli todella paljon huonolaatusempi ultralaite ku mitä HKI:ssä tuolla klinikalla jonne mennään. Femeda on yksityinen äitiysklinikka ja niiden internetsivuillakin on maininta, että niillä on Suomen nykyaikaisimmat ja tarkimmat 4D-ultralaitteet. :) Siskoni kävi tuolla ja sai kovasti kuviakin matkaan ja DVD on koko ultrauksen ajalta.. siinä näky kaikki mitä tehtiin toimenpiteen aikana... toisin ku miehen siskolla oli DVD:lle laitettu vain muutama 10 sekuntia kestävä viedoleike ultrauksesta.

Kiitoksia kovasti onnitteluista.. :D Nyt koitetaan totutella Rouvas elämään :)
 
Moikka taas pitkästä aikaa!
Tänään oli sitten tuo LV-punktio aamulla ja aikas inhottava kokemus oli kyllä..
Ei sattunut kylläkään,mutta..hui.. :O
Vauva oli taas kasvanut kovasti,vaikka tällä kertaa ei sikiötä sen kummemmin mittailtukkaan,omaan silmään näytti kuitenkin jo aikas isolta.
Liikkeet tuntuu jo ihan kunnolla,ja melkoinen mesoaja tämä onkin
:LOL:
Neuvola oli myös eilen, vauvan syke oli n.140-150,ja muutenkin kaikki oli ok,paitsi tuota painoa on alkanut tulla ihan kiitettävästi +0,5 kg/vk :whistle: .
Kohtu kuulemma reilu viikkoihin nähden,ja onhan tuo masukin pullahtanut.

Pelottaa ihan vietävästi mitä sieltä punktoista paljastuu,2-3 viikon päästä lupasivat soittaa tuloksia.Olisipa ihanaa pystyä nauttimaan tästä raskaudesta täysillä,mutta aika mahdotonta on..

Voi olla etten nyt taas hetkeen taas jaksa kirjoitella,mutta tulen sitten kertomaan tuloksista,mitä ne sitten ikinä ovatkaan.

Tämä oli nyt pelkää omaa napaa,anteeksi siitä.Lyö vaan nyt niin tyhjää jotenkin.

Aurinkoisia päiviä kaikille!



 
Iltaa marrasmasut!

Taas kerkesi livahtaa melkein viikko etten kerennyt kirjoitella enkä lukea yhtään teidän viestejänne :eek: Tänään vihdoin ja viimein keresin jo vähän lukea töissä ja loput nyt kotona. Kiitos kaikille vakuutuskommenteista :wave: Mä taidan hakea tarjoukset Tapiolasta ja If:stä. Niillä ainakin näytti molemmilla olevan vakuutukset niin, että ne voi ottaa myös syntymättömälle lapselle. Ilmeisesti If:ssä ei aikaisemmin ole ollut tätä vakuutusta, kun nettisivuilla luki "Uusi lapsivakuutus".
Tänään on talonyhtiössä talkoot, mutta en itse viitsinyt osallistua niihin, kun aina niiden jälkeen olen ollut useamman viikon kipeänä. Yhtenä keväänä sain välilevynpullistuman ja muina kertoina selkä on muuten vain mennyt jumiin :/ Niinpä nyt yritän täällä sisätiloissa tehdä kaikenlaista hyödyllistä ettei mieheltä tule palautetta myöhemmin illalla, kun hän joutuu tekee kaikki hommat sisällä ja ulkona :LOL:

Nyt ei oikein irtoa mitään muuta kuulumisia tai kommenteja muiden kirjoituksiin, joten taidanpa lopetella tältä illalta! Palaillaan asiaan torstain jälkeen, kun olen käynyt neuvolassa.

Teho 13+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja LEP:
Viikon päästä ollaankin jo loikoilemassa Kyproksella meren rannalla palmujen alla. :p
Mä oon kade :ashamed: Me ei päästä mihinkään lomalle, kun koko kesä menee rakentamiseen... Tosin yksi viikonloppu mennään kahdestaan mun veljen häihin, kun lapsia ei sinne ole kutsuttu. Mutta se onkin sitten autossa istumista, toista tuhatta kilometriä kahdessa päivässä :eek: ja selkä paukkuu :whistle:

Miehen sisko näki ekaa kertaa mun mahan ja kysyi ekana, millon mennään ultraan että nähdään onko kaksoset. Kaks viikkoa sitten :/ Silti toivon että siellä olisi vain yksi, mutta kuva oli tosi epäselvä (eivät antaneet yhtään mukaankaan) ja siitä yksi näkyi ja moni on 'veikkaillut' kahta mahan koon perusteella. Jos siellä onkin kaksi, niin eihän se tietenkään maailmanloppu olisi :xmas:

Onpa taas selostukset, mulla on joku ihme selostusvimma moneen asiaan nykyisin. Ihan kun ei aika näyttäisi vaan pitää vatkata asioita edes takas B)
 
Täällä mennää nii tasasee tahtii ettei oo mitää kirjottamista edes.

Ite oon perhepäivähoitaja, enkä oo vielä kertonu toimistolle et meille tulee vauva, mut tosi kiva ku sain kuulla et ne tietää siellä, ku yx toinen hoitaja oli menny kertoo, ku on iteki paksuna eikä vakkari paikkaa, ni ne ei jatka sille töitä, kyllä suututti ei tosiaan oo sen tehtävä kertoo mun asioita... :kieh:

Ostin vauvalle jo uuden turvakaukalon huuto netistä sain halvalla, sellasen jalustalla olevan akta gracon.
3päivä on seuraava neuvola ja sen jälkee vois rueta kahtelee vaunuja, yhet kiinnostavat löyty 4family sivuilta sellaset mosmo-vaunut, kaikki ne toiminnot oli mitä haluan ja hintakaa ei oo paha, mut onko sit hyvät? :D
 
LEP, voi vitsi että olen kateellinen sun lähestyvästä lomasta :) Mulla on lomaan vielä reilut 2 kuukautta...

Meilläkin on rakennusprojekti menossa, mutta siitä huolimatta lähdetään elokuussa kahdeksi viikoksi etelään Kreikan lämpöön.

Baby-Alpakka, miten sä noin aikaisessa vaiheessa jo tunnet vaavin liikkeet? Yleensä sanotaan että ensisynnyttäjät tuntee liikkeet about rv 18 ja uudelleensynnyttäjät rv 16. Minä en vielä tunne mitään, tosin nyt onkin vasta rv 13+5.

Äitee 78, toivotaan että punktion tulokset ovat hyviä, tsemppiä tulosten odotukseen.

Mä en ole vielä yhtään katsellut turvakaukaloita tai vaunuja, onneksi tässä on vielä hyvin aikaa. Luultavasti tilaan ainakin vaunut netin kautta Saksasta tms. Ulkomailta saa vaunut huomattavasti halvemmalla kuin suomesta ja vielä ilmaisella kotiinkuljetuksella :) Työkaveri osti vaunut Saksasta ja sai ne about 300 euroa halvemmalla kuin täältä Suomesta ostettuna.
 
tämä siis on viides lapseni, esikoinen täyttää 6vuotta kesällä.
mulla vaivana paineen ja puristuksen tunne alamahalla ja tuol sisuksissa. maanantaina kävin gynellä joka sisätutkimuksessa totesi et mun kohtu roikkuu aika alhalla emättimessä, ja häpyluun päällä, aiheuttaen sit paineen tunteen ja kivut. mulla kudokset jo niin venyneet, etteivä tue kunnolla. kohdunsuu oli tiukasti kiinni. keskenmenon vaaraa ei pitäisi olla. vaan paine helpottaa kohdun kasvaessa ja noustessa ylemmäs. tässä vaiheessa raskautta kasvukivut kuulemma pahimmillaan. jäin nyt sairaslomalle töistä.

onko kenelläkään vastaavia kokemuksia??
 
Lisäsin profiiliin masukuvan viime viikon maanantailta (13+2). Suhteellisen komea, vai mitä? Tais olla turvotuspäivä kun nyt maha näyttää melkeinpä pienemmältä. Harmi kun ei tullut ykkösen kans otettua kuvia kun vasta lopussa, olis kiva verrata. Omat vanhemmat nauroivat miten aion mahtua lentokoneessa syömään kun kesällä Saksaan lennetään, että miten saan sen "pöydän" mahani eteen. :LOL:
 
LEP
Enää tämä ilta töitä ja sitten LOMALOMALOMA!! *suolaa heittää toisten haavoihin* :D Katselin just Kyproksen lämpötiloja, niin ensi viikolle lupailee sellaista +30-34 astetta, että eiköhän siellä yksi viluinen suomalainen masuasukkeineen tarkene. :LOL: Kyllä tätä lomaa on kauan odotettukkin.

Tänään kävin apteekista hakemassa tukipolvisukat töihin, kun joudun kokoajan olemaan jaloillani ja juoksentelee joka paikkaan. Meinaa nimittäin turvottaa ja särkeä sitten illalla jo näillä viikoilla. :/
 
Minnihiiri68, niin, aikaista tää mustakin on. Ekasta tunsin ensimmäiset liikkeet autoradion tahtiin rv 16+. Rokki herätti vaavin. :) Seuraavalla viikolla jo sitten paremmin. Mutta nytkin tunnen liikkeet lähinnä vain kun istun töissä eli samnalaisessa asennossa. Masun asento on ehkä "oikea" tuntemuksiin. Oon pieni ja hoikka, sekin ehkä auttaa asiaan? Mutta erotan ne muista tuntemuksista, lähinnä kaasukuplista, ihan selkeästi. Vaavi alavatsalla, kaasu koko vatsan alueella. :LOL:

TaneliKaneli on kyllä jo komea ilmestys! Varaudu lentomatkalle myös siihen, että vaatii sulta todistusta raskauden kestosta, jos samaa tahtia jatkuu =)

äippä-80, on kyllä inhottavaa, jos muut menevät kertomaan odotuksestasi työnantajalle. Suorastaan moukkamaista käytöstä, vaikke sitä olisi pahalla tarkoittanutkaan. Varmasti suututtaa.

Baby-Alpakka ja 15+0
 
JES!! Hyvä hyvä LEP!! pääset ansaitulle lomalle!!

TaneliKaneli, oletkohan nyt varmasti oikeassa pinossa (LA:n mukaan), vai montako siellä siun masussa oikein asustelee:D ;) ;) ihanan iso!!!!

Baby-Alpakka, kyllä miusta miekin tunnen jo jotain vaimeista vaimeinta työntämistä. Esikoisesta tunsin kurlintaa 16+jotain, ja jopa mahan läpi tuntuvat kunnon potkut koimme 18+0. Joten ei miusta oo mikään ihme jos niitä voi tuntea nyt vielä aiemmin kun molemmat vissii toista odotellaan (jos oikein ymmärsin, en jaksa tsekata etusivulta :ashamed: )

Tää mimmi vietti eilen miehensä kanssa kahdenkeskistä aikaa, tyttö meni mummilaan yöksi. Tämän koko päivän olen saanut olla vaan yksin kotona, ihanaa kun ei ole mitään velvotteita. Neitiä on silti ikävä!! Kotiin häntä jo kaipailen... Jospa tämä oma aika leputtaisi hermojakin vähän, välillä on meinannut viimepäivinä palaa pinna ihan tosissaan, neidin uhmako se jo kolkuttelee ovelle vai mikä.. :whistle:

Täällä päin suomea on tänään ollut ainakin oikein lämpöistä, aamupäivää lukuunottamatta, mutta enpä oo ulos päässyt kuin roskan vientiin.

Kiitos Minnihiiri linkeistä, pitääpä selailla. Tuplikset ois haaveissa, Carenalta löysin kivan mallin, double swing, niissä saa toisen lapsen käännettyä työntäjään päin, tai voi olla et saa molemmat.. Ja nää on siis aika edulliset, hobbyhallissa 299?.

mamina ja vesseli 13+5
 
:wave: Mooi tälle iltaa!

Alkaahan se tääkin päivä oleen pulkassa, ollu vähän haipakkaa kun töissä oli muutamat palaverit ja pomokin vielä paikanpäällä (se ihme on nähty viimeeks marraskuussa)! Ja siinä kaikkien palaverien ja treffausten välissä juoksin vielä ekassa neuvolalääkärissäkin. Siellä oli onneksi kaikki hyvin!

Niin, tänään sitten paljastin pomolleni tilanteen. Otti asian onneks ihan hyvin, kysyi vaan että kauanko ajattelin olla pois - no enhän minä oo vielä itekään ajatellut koko juttua! :eek: Luulen, etten ihan heti vanhempainvapaan päätyttyä töihin mene, mutta jos vaikka 2009 - 2010 vuodenvaihteessa. Ekasta menin heti vanhempainvapaan loputtua, kun sain sen verran hyvän tarjouksen pitämättömistä kesälomista yms. Ja mies oli sitten kuukauden kotona.

Niin ja vielä se pomo sen kommentoi, että ihan hyvä ajotus, kun nyt ei ollut mitään suuria projektejakaan kesken, eikä yks uus tehdas ole vielä käynnistynyt.. :LOL: En viittiny sanoo, et kas kun ei tullu itelle moiset mieleen, että ihan mäihällä tähän rakoon tää raskaus sattu.. :D Se tästä olis vielä puuttunut, että olisin kaivanu firman tulevaisuuden suunnitelmat esiin ja ruvennu sen mukaan miettimään, että millonkas sitä lasta alettas koittamaan... Noh, näin me ei kuitenkaan siis toimittu.

Minnihiiri, minäkin painin tuon vaateongelman kanssa! Lauantaina olisi yhdet lakkiaiset ja heinäkuussa yhdet häät. Ajattelin jos huomenna kävisin ostamassa jotain, millä selviisin molemmissa juhlissa. Mutta mitä?!?! :eek: Mitään kauheen kireetä masunkohdalta se ei voi olla, kun en tiedä miten tää mahan kasvu kehittyy. Jos en sitten heinäkuussa enää mahtuskaan samoihin kuteisiin. Noh, jospa sitä kävisi vaikka H&M:n ja Lindeksin mammaosastot eka kurkkaamassa, jos siellä jotain riittävän juhlavaa olisi.

Voi LEP, täällä on varmaan aikas moni kateellinen siulle!!! Minä ainakin!!! Sekä lomasta että etelänreissusta. Omaan lomaan on vielä 3 vkoa aikaa, enkä sillonkaan vielä pidä kuin viikon, heinäkuun puolvälissä sitten loput.

Me käytiin joulukuussa Gran Canarialla, mutta tuntuu kuin siitä reissusta olisi jo ikuisuus!! No onhan siitä tietysti jo puoli vuotta!

Oho, tulipas tekstiä. Taidan säästää nyt tein silmiä ja lopetella tähän.

Niin ja mamina, toivottavasti nautit vapaahetkistä täysin rinnoin! Niitä kun ei lapsiperheessä kovin usein ole (en siis tarkota täysiä rintoja, vaan vapaahetkiä :D )!
 

Yhteistyössä