*MarrasMassutII Syyskuun Pyörteissä*

Prkl että menee hermot kun kirjottaa hullun pitkän viestin, lähettää, ja ruutuun tulee Service Unavailable! Että f u too plussan sivusto.. Noh, uusi yritys:

Tänään oli taasen neuvola pitkästä aikaa. Nyt alkaa tahti kiihtymään ja seuraava on 2vk päästä. Ollaanpas sitä jo pitkällä :)

Rv 31+3
Pissa puhdas
Painoa n. +830g/vk, yhteensä about +12kg. Neuvolan täti vähän nauroi ettei musta näe mihin se on mennyt, mutta kun melkein alipainoinen olin lähtiessä niin ei yhtään haittaa että tuleekin vähän lisää.
RR 119/80
HB 126
SF 27,5 (tasaisesti mennään keskikäyrän tuntumassa)
Syke 146
Ja Toukka raivotarjonnassa. Ollut jo jokusen viikon, hyvin tuntee hikan alhaalla ja potkut kylkiluissa ja oikeassa kyljessä.

Suppareita on edelleen tosi paljon ja täti oli vähän huolissaan kivuliaiden määrästä. Käski mennä heti päivystystapauksena äitiyspolille jos yhtään tuntuu että itseä huolestuttaa. Myös tuolla kohdunsuulla on tehokkaasti tuntunut räpellystä ja sukkapuikkoilua jo viikkoja sitten ekan kerran, viime päivinä huomattavasti enemmän.

Perhevalmennus alkaa 30.9. ja sitä on kolme kertaa + erikseen tutustuminen synnärille. Alkaa olla jo aika lähellä että Toukka maailmoituu, vaikka edelleen tulee välillä ihan hassu olo kun tajuaa pienen mönkivän ja tulee ahaa-elämys että meille tulee vauva :) Saa nähdä kauanko syntymän jälkeen menee tajuta että me saadaan pitää se :D

Onko marrasmasuja alkanut synnytys jo jännittää? Mä olen edelleenkin vahvasti sitä mieltä etten halua mitään kamalia kokovartalopuudutuksia tms tainnutuksia, mutta vänkä nähdä mitä tositilanne tuo tullessaan. Odotan ihan innolla :p

Niin joo ja kastemekosta sen verran, että meillä odottaa äidin tekemä kastemekko jossa minut ja siskoni on kastettu, lupasin Toukan pukea siihen nimiäisiin vaikkei meidän pienokaista tosiaan kasteta. Nätti mekkohan se on :)
 
Jatkuuko muilla vielä ainainen väsymys? Nukun yöllä 10h ja päivällä vielä 2h päiväunet ja silti voisin nukkua vielä paljon enemmän |O
Kun odotin poikia, niin menin usein illalla klo 21 nukkumaan ja nousin vasta seuraavana päivänä klo 14, sitte oli muutaman tunnin hereillä ja otin päikkärit :D Nyt ei pystykään nukkumaan noin, ku on kumminki pojat hoidettavana :D
 
missMaisa...mulla on myös tota ainaista väsymystä..aamulla nukun lasten kanssa yhdeksän pintaan, herättyäni olen niin väsynyt, vaikka yöt nukun kun tukki. sit on pakko päästä lasten kans päikkäreille. tähän aikaan oon illasta jo valmis nukkumaan, mut pakkohan toi big brother on katsoa ja pilkkiä...
tahtoo pirteyden takaisin :eek:
 
Juu, BB on pakko vaikka väkisin kattoa :D
Kaikista ärsyttävintä on se, ku haluais vaan nukkua, mutta sitte herää monta kertaa yössä kamalaan vessahätään ja joutuu tuolta silmät ristissä suuntaamaan vessaa kohti |O
Sais tämä kohta helpottaa, niin sais jotain aikaiseksi, ku tuntuu, että joka paikka repsottaa ja hommaa olis vaikka kuinka paljon ennen vauvan syntymistä :kieh:

Ja taas sänky houkuttelee :wave:
 
Terve taas :wave:

Neuvolassa olin taas tänään;

Pissa puhdas
Painon muutos/vko +1120 g
RR 109/62
Hb 110 (ihan pikkasen laskenut viime kerrasta, vaikka rautaa olen syönytkin.. tosin muutamina päivinä jäänyt väliin, kun aiheuttaa sivuvaikutuksena pahoinvointia, niin olen luistanut siitä välillä :ashamed: )
Sf-mitta 26,5 (Hiukan pienehkö, ja vauva tuntuu olevan vähän miten päin sattuu, kun liikkeetkin tuntuu joka puolella ja välillä sellaisina vaimeina. Pitää kuulemma seurailla, että liikkuu normaalisti ja seuraillaan, että tarviiko käydä äitiyspolilla tarkistamassa asiaa..)
Vauvan syke +150
Liikkeet +

Toivotaan, että kaikki on ihan ok.. Kyllä ainakin toistaiseksi kuitenkin liikkunut joka päivä ihan hyvin..

Väsymys on täälläkin kova, voisi jatkuvasti vaan nukkua! Ostettavaa on vielä vaikka mitä ja muutenkin tekemistä.. Ei vaan yhtään jaksaisi mitään :$ Sängystä nouseminenkin on jo työlästä mahan kanssa ja selkä edelleen vaivaa :/ Ensimmäinen raskaus oli kyllä huomattavasti helpompi! Huh huh..

nacsu rv 30+5
 
Täällä myös vihloilee. Eilinen ilta oli ehkä pahin kun vauva potki tuohon palleaan ja samalla vihloi alapäätä. Eli selvästi otti vauhtia ja oikein ponnisti ja iski päänsä tuonne alas. Monen monta kertaa. Olin jo varma, että kohta ponkaisee ulos. :LOL:

Väsymystä täällä on iltaisin. Siis kun töistä tulen voisin mennä nukkumaan. Illalla simahdan sohvalle puol ysin aikaan, ei toivoakaan katsoa mitään elokuvaa tai lukea kirjaa. Odotan äippistä jolloin aion nukkua päikkäreitä jos mahdollista, jospa sitten jaksaisin paremmin.

Kastemekko kulkee meillä suvussa, sedälle aikoinaan hankittu ja kaikki meidät serkut kiertänyt. Ristiäisiä ollaan mietitty, että ihan minimillä varmaan mennään. Isovanhemmat, lapsen eno tyttökaverinsa kanssa, ja kummit (joista ei hajuakaan). Saa nähdä pysytäänkö tuossa ideassa. Mies haluaisi ristiäiset silti kirkossa, minä mietin että jos kotona... Onneksi siihen on aikaa vielä. Nimikin meillä on kovin hakusessa kun pojalle ei tunnu löytyvän ollenkaan molempia miellyttävää. Tytöltä kun kysyy niin se on millon mitäkin, viimeksi nimi oli Kuuno yhden lastenkirjan hahmon mukaan.

Ja synnytys on kyllä alkanut vähän jännittämään täällä. Juuri nämä vihloilut ovat saaneet miettimään niitä synnytyskipuja. On se jännä, kun en oikeasti muista millasia ne on. Ne unohtui heti kun vauvan sai syliin (vaikka kliseeltä kuulostaa).

Taneli 30+6
 
Heips

Kastemekosta Meillä äitini virkkasi vauvalle kastemekon.. :) Tuli hieno! Siinä sitten meinattiin kastaa ainakin meidän lapset ja ehkäpä myös veljeni lapset, josko hän lapsia joskus tekee. Isosiskoni kiven kovaa väitti, ettei enää aio lapsia tehdä.. heinäkuussa sai kolmannen pojan maailmaan. :) Nyt kuulemma riittää! Heh! Miehen sisko sai juuri tytön, mutta heilläkin oli mummeli ollut sen verran omatoiminen, että teetti prinsessalle ja mahdollisille tuleville sisaruksille oman kastemekon :)

Jooh, kai sitä vois ruoanlaittoon mennä orjentoitumaan! Nälkä ei ole kyllä pätkääkään, mutta miehellä tosin saattaa olla, kun tuossa tunnin päästä kotiutuu!

Remonttihommelit ovat edistyneet sen verran, että nyt on olohuoneen seinässä jo maali.. :) Seuraava etappi onkin sitten alakerran lattian laminointi.. ja sitten se oliskin siinä tällä erää :D

Mukavaa syysviikonloppua kaikille..

Mecu&Möhö 30+0 :) *viimenen kymppi vielä*
 
Heippa
Neuvolalääkäri kuulumisia..
Kävin tosiaan uudestaan neuvolalääkärin luona kun saikku loppui,kirjotti sitten samantien mammaloman alkuun saakka taas.Ens maanantaina on norm. neuvola,joten tällä kertaa en sitte saanut selville painoa,hemppaa yms..mutta mitä itse oon seuraillut niin aikalailla se 10kg on nyt tupsahtanut.Saa nähdä paljon kaiken kaikkiaan tulee,kun esikoisen kanssa tuli se 20kg :LOL: tosin onneks nekin katosivat nopeasti,laitokselle jäi 16kg ;)
turvotusta on tullu lisää,mutta enköhän mä selviä.
kaveri oli kääntynyt jo valmiustilaan,saa nähdä pysyykö niin vai heitteleekö kuperkeikkoja vielä tiuhaan tahtiin.
kohdun suu oli pehmennyt ja kaula oli lyhentyny 4cm:stä 2,5cm.Käski tulla uudestaan mikäli yhtään itsestä tuntuu siltä että kaikki ei ole ok.
sf-mitta oli 30cm,menee taas käsikädessä viikkojen kanssa.(tänään rv30)
painoarvio oli 1600g.
Sen lopullisen painoarvion lääkäri tekee ens kerralla eli vikalla lääkäri käynnillä.Sanoi että näistä viikoista kun mennään eteenpäin niin vauvan kasvu muuttuu yksilölliseks ja sitten pystyy paremmin arvioimaan lopullisen painon.Tosin katselin esikoisen korttia että samoilla viikoilla on ollut 70g heitto painon kanssa
:D
väsymyson täälläkin.Odotan jo kovasti että mies tulee la-ma aikana 2viikon reissulta takasin kotiin.Outoa tämmönen erillään olo,kun ei olla pahemmin oltu näin pitkään erossa.Viimeiks varmaankin seurustelun alku aikoina kun mies oli intissä,eli 8 vuotta sitte :p
kastemekko on jo valmiina.Mikäli tulee poika,niin otamme miehen oman kastemekon ja mikäli tulee tyttö,niin mun vanhan mekon.
synnytys ei ole alkanut jännittämään,enkä tiedä alkaako edes jännittämään.En osannut jännittää edellistäkään,niin jos vaikka tämäkin tulisi sitten omalla ajallaan enkä stressailis valmiiks asiaa.Saa nähdä miten käy..Vaikka edellisen synnytyksen jälki puuhat olivat hankalia,niin en ole ainakaan vielä alkanut asian kanssa tuskailemaan.(Olin teholla pari päivää ja menetin veren 1,5kertaa) silti tässä sitä ollaan :)
Nimi asiat on jokseenkin selvät..eli muutama tytön nimi vaihtoehto ja samoin pojan kohdalla.

Aurinkoista viikonloppua Marrasmammoille!!!
:flower:


mamskeli + kössi(suostuin kutsumaan kaveria odotuksen ajan tuolla nimellä) rv30!!
 
Heippa!
Terveisiä neuvolasta. Kaikki kunnossa, vauva potkii reippaasti oikeaa kylkeä ja selvästi yrittää lähteä "pois alta" kun sydänääniä kuunnellaan. Valmiustilassa ollaan eli pää on jo kunnolla alhaalla ( minkä olen todellakin jo huomannut, Auts), ihan kuin olisi jo jonottamassa ulospääsyä...
Painoa oli tullut toista kiloa, kaikenkaikkiaan neuvolakäyntien aikana + 4kg. Ennen ekaa neuvolakertaa on kuitenkin tullut 1 kg, eli mun laskujen mukaan 5 kg ennen raskautta-tilasta. Jotenkin viimeisen kuukauden aikana maha on alkanut pullottamaan, eikä enää saa mahaa millään piiloon. Ei silti, ei sitä piilottaa tarvitsekaan, kunhan nyt tuli mieleen.

Tänään neuvolassa tätsy antoi uuden närästyslääkkeen nimen, mitä voisin käyttää. Totesin että olen käyttänyt Gavisconia, johon hän totes et kantsii tarkistaa ettei sisällä alumiinia. Menin sitten käymään apteekissa ja yllätys, yllätys, se Gaviscon sisältää alumiinia
:eek: Mä kyllä tipahdin kärryiltä, nimittäin olen kuullut useammankin henkilön käyttäneen samaa lääkettä raskausaikana ja ainakin tuoteselosteessa sanotaan se olevan turvallinen raskaus-ja imetysaikana. Ja muistaakseni Tyksissä on äippäpolilla lappu jossa listataan turvalliset lääkkeet ja siinä kyllä oli Gaviscon. Ei ymmärrä, ei ymmärrä. No ostin kuitenkin varastoon sitä neuvolatädin suosittelemaa lääkettä, vaikka pääosin kyllä käytän jugurttia närästyksen tainnuttajana.

Nimistä Vein juuri tänään neuvolaan sen kaavakkeen synnytyssairaalaa varten ja siinähän kysytään nimet tytölle ja pojalle. Vähän mielikuvituksetonta , mutta samat nimet laitettiin tällekin tulokkaalle kuin kahdelle ensimmäisellekin. Eihän niitä ole koskaan meillä käytetty, varsinaiset nimipohdiskelut ovat alkaneet vasta kun vauva on syntynyt ja sitten voi niitä nimiä mutustella että sopiiko se muksun olemukseen. Hankalaa se tulee olemaan, mutta eiköhän se siitä.

Kastemekosta Meillä on käytössä perheessä kulkenut mekko, ekan kerran sitä on käytetty 41 vuotta sitten. Ei todellakaan mikään muotiluomus, mutta hyvin toimii :D

Väsymys Tuttu kumppani täälläkin, illalla puol 9 on jo siinä kunnossa että taju lähtee. Tosin melkein joka yö heräilen puol neljä, en tiedä mikä herättää, mutta uni ei millään meinaa tulla takaisin. Siinä voi vierähtää toistakin tuntia hereillä. Ja auta armias kun kello pärähtää soimaan seitsämältä, niin tuntuu ettei olisi koskaan nukkunutkaan. Kuinkakohan väsynyt sitä on sitten kun vauva syö öisin muutaman tunnin välein...

No nyt täytyy lopetella ja mennä hakemaan pikkujengi hoidosta, mukavaa viikonloppua kaikille!
Jokku
 
Nyt se samperin flunssa yrittää kaataa mua |O just nyt ku mies lähti taas 10pvän työmatkalle. Kurkku on kipeä voin taas vaan kuvitela kuin ihanaa on aamulla herätä :/

Väsymyson täälläki tosi kovaa, onnex en näköjään oo yksin. Oon jo miettiny et mitä puutostiloja voi olla ku oon koko ajan koomassa, ei tekis tiukkaakaa nukkua koko päivä :ashamed:

Nimistä, tytön nimi on ollu jo valmiina n8 vuotta mutta koska tää on todennäkösesti poika ni on löytyny täl hetkel yx nimi joka mua miellyttää, mieheltä ei kysytä :LOL: no ei vaineskaa...mieski pitää siitä nimestä mut lukkoo ei oo lyöty mitää.

Nyt painun tonne sängyn pohjalle toivoen että pääsen huomenna viellä ylös :snotty:
 
Tänään olin äitipolilla taas sikiön kasvukontrollissa, oli kasvanut. Pienikokoinen prinsessa taitaa olla. Saapa nyt sitten nähdä. =) Edelleen kasvukontrolleissa pitää käydä. Tänään oli siis ultra ja sisätutkimus, kaikki ok! Seuraavat vaavin kasvua edelleen. Eli parin vkon päästä taas ultraan. Ens viikolla neuvola. Käyntejä piisaa. Äitipolillekin matkaa n. 50 km suuntaansa, saa ajella usein nyt sinnekin.

Se tässä on jännä juttu, että ultrassa näytti olevan vasta viikoilla 28+, eli pienempi kuin mitä viikot näyttää. Rakenneultrassa jo 9 pv heitto. La:ta ei ole silti muutettu. En oikein tiedä minkä mukaan kasvua sitten seuraavat.

Nimet on täällä jo keksitty sekä pojalle, että tytölle. =)

Väsymys ei ole kovin kovaa, nyt kun veriarvot nousseet ja verenpaine myös normalitoitunut. Energiaa piisais vaikka mihin, tietty sit väsyy, jos liikaa touhuaa. Elimistö vaatii jo veronsa, kun vatsa painaa ja vauva poikittain ja kovasti liikkuu. Kun vähän muistaa päivällä olla pitkällään, niin taas kummasti jaksaa. Yöunet ovat n. 6-7 h enintään, joskus vähemmänkin.

Yleensä lapset nukahtavat n. 21- 21.30 ja itse menen yöllä 23-24 jälkeen maate, pienempi herättelee sitten tuossa 7 maissa lähes joka aamu. Mies kolmivuorotyössä.

Varasin just myyntipaikan kirppikseltä ja aion huomenna olla ahkera ja hinnoitella tavaraa kirppikselle. :D Isäntä reissussa ja katsotaan nyt miten lapset viihtyvät leikeissään, jos hinnoittelen. Yleensä melko hyvin. :heart:

Hyvää Yötä mammat! :heart:
 
Syön hyvin 4-5 krt päivässä ja painoa tullut n. 3 kg tähän mennessä. Lääkäri meinas tänään että pitäis syödä hieman herkkuja enemmän. :LOL: Syön kai sitten liiankin terveellisesti, kun en liho juuri ollenkaan. Vauvan istukan virtaukset hyvät ja hyvin saa ravintoa ja happea ym. :heart: Äidilleni tullut n. 4-5 kg viiden raskauden aikana kokonaispainoa ittelle ja lapset melkein 4-kiloisia lähes kaikki. Mulla tullut n. 6-8 kg edellisissä.
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Jokku:
Tänään neuvolassa tätsy antoi uuden närästyslääkkeen nimen, mitä voisin käyttää. Totesin että olen käyttänyt Gavisconia, johon hän totes et kantsii tarkistaa ettei sisällä alumiinia. Menin sitten käymään apteekissa ja yllätys, yllätys, se Gaviscon sisältää alumiinia
:eek: Mä kyllä tipahdin kärryiltä, nimittäin olen kuullut useammankin henkilön käyttäneen samaa lääkettä raskausaikana ja ainakin tuoteselosteessa sanotaan se olevan turvallinen raskaus-ja imetysaikana. Ja muistaakseni Tyksissä on äippäpolilla lappu jossa listataan turvalliset lääkkeet ja siinä kyllä oli Gaviscon. Ei ymmärrä, ei ymmärrä. No ostin kuitenkin varastoon sitä neuvolatädin suosittelemaa lääkettä, vaikka pääosin kyllä käytän jugurttia närästyksen tainnuttajana.
Häh?? :eek: No ei mullekkaan ole kukaan kertonut, että sitä ei saisikaan käyttää. Itse olen kolmisen kertaa sitä käyttänyt, kun apteekissakin sanoivat olevan ihan turvallista käyttää. :whistle:

Täällä tänään rv 30+0 täynnä! :D Minua tällä hetkellä synnytys jänskättää, kun ystäväni sai pojan keskiviikon ja torstain välisenä yönä, niin ei kaikki mennyt niinku piti. Alunperin lääkäri epäili useampi viikko ennen synnytystä, että se ei mahdu tulemaan. Mutta sitten parin viikon päästä muuttikin mielensä. Vuorokauden se siellä sairaalassa yritti synnyttää ja ponnistaakkin jo piti, mutta kappas eihän se sieltä mahtunut tulemaan! |O Lopulta sitten vuorokauden jälkeen vasta leikkauspöydälle veivät. Vaavillekkin kova kokemus oli ja nyt teholla tulehduksen takia. Sydänäänetkin useamman kerran ehtivät laskemaan, kun kukaan ei meinannut äitiä kuunnella että se ei mahdu tulemaan kun tuntuu että luut on menossa murskaksi. :( Onneksi vaavi jo paranemassa ja äitikin koittaa toipua tapahtuneesta.
 
LEP
Väsymyksestä vielä. Minulla homma menee just päinvastoin, että ei väsytä ollenkaan. :) Saatan valvoa viiteen asti aamulla ja herätä yhdeksältä, tai sitten mennä nukkuu puolenyön aikaan ja herätä ennen viittä. |O Enkä siis nuku edes päiväunia. Pitäisi kyllä koittaa saada enemmän unta, kun verenpaineet on korkealla, niin vähät unet ei asiaa ainakaan helpota. Itseäni hieman nuo paineet huolestuttaa, kun nousevat. Et miten lopussa käy? Käynnistetäänkö synnytys aiemmin, jos ei paineet vaan laske. Ja raskausmyrkytyksen riskihän siinä vaan kasvaa. :| No pääasia, että vauva on turvassa syntyy nyt normaaliin aikaan tai käynnistämällä.
 
Moi,

Manhis, siun maha on ihan identtinen meikäläisen masun kanssa! =)

Väsymyksestä, sitä on.. Epäilen että hb on taas laskenut. Noh, tiistainahan se selviää, kun on neuvola. Miulla oli jo tossa viikon 20 tienoilla sillon se lasku 148 -> 135 ja se tuntui. Sit oli taas noussu korkeemmalle ja eipä kyl väsyttänytkään. Mutta nyt on taas viimeset 2 viikkoa väsy painanut. Eilenki nukahdin sohvalle jossain ysin maissa ja neiti herätti tänä aamuna kuudelta, olisin kyllä voinut makoilla pidempäänkin. Isänsä seurassa se ei ikinä aamutuimaan viihdy, joten olihan se äitinkin noustava. :/

Just tässä suunnittelin, että jos hetkeks päiväunille suunnistas. On vaan ensin tässä vähän rauhassa syötävä karkkia! Saa ihan rauhasa valita, et minkä haluu ottaa.. :D Tuli Cittrarin mammuttitarjouksesta vähän irtokarkkeja ostettua.

Mut lauantainjatkoja!

t: Pamppis 30+1 (JO)! Viimestään 12 viikon päästä maha-asukas ulkona!!!
 
Lauantaita

Onhan ollu päivä.. tullu oltua koko päivän liikenteessä :) Aamusta lähdettiin siskon ja äidin kanssa kaupoille, ja sitten loppupäivä menikin sitten vanhempien luona ruokaa laittaessa ja yhdessä aikaa vietettäessä :) Siskon 2 kuukautinen poikakin oli mukana.. sitä hypistellessä se päivä sitten taittuikin jo illaksi!

Saatiimpa remonttiakin sen verran eteenpäin taas, että nyt on olohuone maalattu :) Taas yksi etappi eteenpäin!

Meillä on pojalle nimi jo aikalailla valittu, mutta emme ole sitä paljastaneet kenellekään.. koska täytyyhän varmistaa, että tulokas ja nimi sopivat toisilleen :)

Ohhoh, kaipa sitä vois mennä lukemaan kesken olevan kirjan loppuun ja sitten yöpuulle :)

Hyvää viikonloppua.. tai sitä mitä tästä nyt vielä on jäljellä! :)

Mecu&Möhö 30+1
 
Voi voi.. päikkäreille huutelee meidänkin sänky |O !

Rauta-arvot on 110 tienoilla ja kyllä aina väsyttää. Muutama viikko sitten oli virtaa ja voimia tehdä kaikenlaista kaappien siivoilusta mehustamiseen, sienestämiseen ja marjastamiseen. Keittelin pikkelssit ja hyytelöt, mehut ja säilöin sienet... Mutta uupumus yllätti taas! |O

Pianoa on tullut noin 7 kg alusta... tyttöä odottaessa tuli 18kg ja edellistä poikaa reilut 10kg. Onneksi ovat lähteneet aina helposti pois!

Meillä kiertää myös suvussa kastemekko, jolla on minutkin aikoinaan kastettu. Se on mummoni virkkaama mekko, johon on vaihdettu vain nauhaa tarpeen mukaan!

Ei ole pojalle nimeä vielä. On niin vaikea päästä yhteisymmärrykseen.. :LOL:

Pikku vintiö on kääntynyt väärin päin masussa, vaikka olikin jo usean viikon oikein päin.. Mullakin lapset ovat olleet jo 27 viikolta RT eli nyt jännittää, jos tämä ei käännykkään! :eek:

Ilma on ihana, aurinko paistaa. jospa saisikin itsensä liikkeelle lenkille.. mutta kun se sänky vain itsepäisesti huutelee :kieh: !!!
 
Kastemekko on nyt hankittu, löysin huuto.netistä nätin mekon ja se mekko on vielä kaiken lisäksi ihan uusi :)

Nimi meillä on jo päätetty, me valittiin nimi heti rakenneultran jälkeen, kun saatiin tietää että tyttö on tulossa :) Vauvan sukupuolen olen kertonut kaikille, mutta nimeä ei kerrota kenellekään ennen ristiäisiä.

Synnytys ei jännitä vielä yhtään, en oikeastaan ole vielä edes miettinyt sitä mielessäni. Tuskin tulen hirveästi etukäteen sitä synnytystä edes jännittämään, tiedän että se sattuu aivan p****leesti, mutta eiköhän siitä selvitä, kun miljoonat naiset ennen meikäläistäkin ovat siitä selviytyneet :LOL: Enemmän mua pelottaa esim. epiduraalin laittaminen. Mulla on piikkikammo, enkä ole tosiaankaan varma haluanko ottaa koko epiduraalia.

Mä siivosin tänään vaatehuoneen. Laitoin kesävaatteet säilytykseen ja otin talvivaatteet jo esille, vaikka ens viikoksi onkin luvattu yli 15 astetta lämmintä :) Osan vaatteista jätin vielä ihan suosiolla laatikoihin, koska ne ei vielä useaan kuukauteen mahdu päälle. Katsotaan sitten vauvan syntymän jälkeen, mahtuuko yhdetkään housut enää jalkaan...

Siivouksen seurauksena tuli sitten supistuksia, joten täytyy ottaa loppupäivä ihan rauhallisesti, että huomenna on taas työkuntoinen.
 
Heissan kaikille pikaisesti! Mihin nää päivät saakin kulumaan..!? aika menee ku siivillä ja tuntuu ettei mitään kuitenkaan saa aikaseksi.. :eek:
huomenna mies lähtee kurssille, joudutaan ekaa kertaa olemaan näin monta (4) yötä erossa.. ikävä varmaan iskee, vaikka joskus voi tehdä ihan hyvääkin olla erossa. :whistle:

Tervetuloa porukkaan mukaan SIPRA! missä synnytät? haluatko että laitan ikääsi etusivun listaan? =)
 
Jes! Tänään vika työpäivä. :) Pari viikkoa vuosilomaa ja sitten virallisesti äippälomalle. Kyllä jo ottikin koville ja supistelua heti, kun vähän joutui rehkimään.

Mua väsyttää tolkuttomasti päivisin, mutta öisin ei meinaa saada nukuttua. Vatsa painaa, eikä mikään asento tunnu hyvältä. Sitten vielä tuo närästys. Maito siihen tuntuu parhaiten auttavan tällä hetkellä.

Tänään 32 viikkoa täynnä. :)
 
Heipähei!

Taas on viikonloppu ohi, ne tuntuu aina menevän niin äkkiä :kieh:

Jäin just jumiin suihkunlattialle. Erehdyin menemään suihkussa kyykkyyn ja yhtäkkiä ei jalat enää kantanu, lösähdin sitte lattialle :ashamed: Yritin kammeta itteäni ylös pitämällä kiinni pesukoneesta ja suihkukaapin ovesta, mutta en päässy mihinkään, ku kädet oli niin kipeät, onneksi mies sattui olemaan kotona |O
Nämä kädet on taas aivan kamalat, puolet oikeasta kädestä on nyt n. kolmatta viikkoa puuduksissa, kun rannetta kääntää tai yrittää nostaa jotain, niin tuntuu siltä, että koko käteen tulee kamala sähköisku :kieh: Eikä tähän auta mikään |O

Vauva on tänään möyriny ihan koko päivän, muutaman minuutin välillä ollu hissukseen. Alkaa jo olla aivan paha olo, ku maha paukkuu joka suuntaan. Yritin mennä päikkäreille, mutta mahassa oltiin eri mieltä, ei nukkumisesta tullu mitään :)

Nyt onkin sitte viikkoja jo yli 30 :heart: Äkkiä nämä viikot vaan menee, nyt voi olla jo vähän turvallisemmin mielin, ku kumminki ollaan jo näin pitkälle päästy B)

Jos nyt yrittäis taas sitä nukkumista, vielä ainakin elämä jatkuu mahassa, mutta ehkä se sielä nukahtaa... Kyllästyy melskaamaan, ku äiti vaan nukkuu :D
 
Hei täältäkin pitkästä aikaa!
Täällä on vähän vastustanut....olen ollut yli kuukauden yskässä, kolmas antibioottikuuri menossa ja ventoline. Yskä sitten oli niin raju, että kylkiluu/uita murtui napsahtaen viime keskiviikkona ja olen nyt saikulla kotosalla. Olin koiran kansa pihalla, kun napsahdus tapahtui yskäistessä. Ilman puhelinta tietenkin, onneksi en kerennyt kun n. 300m kotoa poispäin....sitten itkun kans hiissauduin kotiin! Eipä ole mikään eläisään ollu niin kipeä ku toi kylki!! Katotaan miten jatko, perjantaina pitäisi olla töissä. Olen nukkunut nojatuolissa istuen, kun pitkällään ei voi olla. Toivotaan vaan että kylki paranee ennen synnytystä!!

Masu-asukille kuuluu hyvää...rullailee ympäri massua. Välillä on oikeenpäin ja välillä perätilassa, nyt ei ole taas hajuakaan missä asennossa on, mutta kovasti myllertää masussa. Hytkyy koko maha...huvittavan näköstä :) Tuntuu muuten, että toi maha on parin viikon aikana kasvanu hulluna!! Paisuu kuin pullataikina!
Äitiyspakkaus tuli viimeviikolla ja nyt sais pikkuhiljaa niitä ihania vaatteita pestä ja silittää, ei kärsi vaan kovin ihmeitä hommailla kerralla kun heti on kylki tuskassa.
Täällä paistaa aurinko...pitää käydä postilaatikolla happea haukkaamassa...ei kauemmas uskalla yksin lähtee!!
Mukavaa päivää! Toivotaan, että muuallakin paistaa tänään aurinko :)
Pipsa ja Manu 30+5 (muistaakseni)
 
HEIPPA KAIKILLE!

Neuvolassa käyty, kaikki okei.Painosta meinasi olla taas vähän sanomista, kun heinäkuun puolesta välistä ei ole noussut kuin 600g yhteensä.. nyt oli tullut 33g/vko. Mutta tuo närästys kyllä rajoittaa syömisiä, aamulla pitää tarkkaan miettiä mitä suuhun pistää ja illalla lopettaa syönti viimeistään seitsemän aikaan.. Päivällä kärsii taas paremmin syödä muutakin. HB oli noussut, nyt 116, viimeks 110. Ei hirveitä, mutta ei onneks laskusuunnassakaan. Kaikki muutkin kunnossa ja liikkeet hyvät ja sydänäänet 140-145. Pää oli alaspäin, jonka oon tiennytkin potkuista päätellen :) Lääkäri tutki myös kun hain sairaslomaa äitiyslomaan saakka, kohdunsuu oli pehmentynyt, kanavaa 2cm ja ulkosuu auki. Että ihan hyvällä mallilla näille viikoille. SF-mitta 30.

Näillä taas eteenpäin! Nyt sairaalan lappuja täyttelemään!

MUHKEITA VOINTEJA KAIKILLE!!

marrasvauva 32+1
 
Täällä ei ole paljoa kerinnyt kirjoittelemaan, kun mies kesälomalla tämän syyskuun....Meillä pikkumies mukkailee päivät pitkät ja ei edes voi tilata 1 v. kuvaan aikaa, kun naamassa haava, mustelma otsalla ja eilen illalla hampaat meni huulesta läpi, että veri tirskui suusta....kävelee tukia pitkin ja kiipeilee joka paikkaan, kun Veikka Gustafsson, että Mammalla verenpaineet huitelevat vähintään 210/110.....

Joka päivä oppii uutta ja aivan MAHTAVA persoona on, mutta itselläni on surullinen olo, kun tulee lapset näin pienellä ikäerolla, että tiedän jo aikaisemmasta kokemuksesta, että pikkumies joutuu muutamaksi kuukaudeksi kakkossijalle, mutta toivotaan, että uudella vauvalla ei ole koliikkia ja allergioita.

Kastemekosta meillä menee suvussa mekko jossa on kastettu meidän kaikki lapset ja tyttöjen nimet/vuosiluku kirjaillaan vaaleanpunaisella ja poikien vaaleansinisellä.

Mulla on vauva vieläkin perätilassa ja tosi alhaalla masussa, että välillä on tosi tukala olo, kun potkii armottomasti virtsarakkoon AUH!

Kaappeja ja lastenhuoneita yms. olen siivonnut ihan urakalla ja yrittänyt tehdä tilaa seuraavalle tulokkaalle :heart:


Kisse ja Hipsukka 31+4 :heart:
 

Yhteistyössä