:wave: Pikainen tervehdysvilkutus!
Täällä oltu taas viikko ilman konetta, pitäis uuteen satsata vihdoin ja viimein kun näin alkaa reistaileen. Ihan terveellistä tietysti olla ilman, saa jotain tehtyäkin kun ei tarvi koko ajan tuijottaa ruutua.
Täällä viikkoja 37+6. Painoarvioultra oli viime viikon tiistaina ja sillon painoksi annettiin jo 3080g eli ei mikään pieni mies tulossa. Lapsivettä vähänlaisesti, täytyi heidän käydä konsultoimassa toisessa huoneessa onko aihetta lisäkontrolleihin mutta oli sitä kuitenkin tarpeeksi. Kiva kun oli harjoittelija ja ultrasivat oikein pitkään ja hartaasti kaikki. Seuraavana päivänä pikalekuri (miks niillä pitää aina olla niin kiire aikataulu). Sormelle auki, kanavaa jäljellä, vähän pehmee. Mitenköhän hän sen sanoi. Saa tulla jos on tullakseen. Aika kovakourainen täti oli. Auts.
Kotona töhötän, esikoinen hoidossa vaikkakin ollut pois satunnaisia päiviä. Mutta kun hän ei nuku kotona päikkäreitä niin aika väsyttävää on. Joku kysyikin
päikkäreistä niin tuo meidän 2v 9kk nukkuu kotona vain harvoin päikkärit, hoidossa aina. Minun mielestä hän tarvitsisi unet vielä kun on sitten yleensä aika mahdoton illalla, mutta on jotenkin ylpee siitä ettei nuku. Kertoo kaikille tutuille ja tuntemattomille "minä en nukkunutkaan tänään"... Iltanukahtamiset on meillä aina helppoja, nukkuipa päikyt tai ei. Puol ysi viimeistään itsekseen nukahtaa iltasadun ja laulujen jälkeen.
Paikkoja järkkäilly täällä ja "to do" -lista lyhenee onneksi. Mutta sairaalalaukku pakkaamatta ja vauvan vaatteet. Muistan, että puhuttiin niistä kotiutumisvaatteista, mitä vauvelille päälle, mutten muista mikä kuukausi ja mikä sivu eli voisiko joku ystävällinen kirjoittaa millä vaatteilla vauva kotiutuu teillä? Kyllä nyt suurinpiirtein tietysti tiedän mitä hän tarvii. Nyt kun ei tiedä onko pakkasta vai paljon plussaa, pitää varmaan olla vähän extraa mukana.
En kaikkia teidän juttuja ole vieläkään ehtinyt lukea, mutta takaperin olen edennyt sivuja ja muutama juttu -
valkovuoto täälläkin lisääntynyt runsaasti. Välillä mietin liekkö limatulppaa jo tai muuta kun niin sotkee. Esikoisesta en muista limatulpan irtoomista. Ja vedetkin avitettiin ulos sairaalassa, jännä nähdä miten nyt.
Pupuilua - meillä on ollut viime aikoina tyyliin kerran viikossa, mutta nyt toissa iltana oli kyllä jo melkein mahdotonta. Mikään asento ei tuntunut onnistuvan ja kikateltiin kun teinit. Viime raskaudessa onnistu kyllä hyvin vielä viimisenä iltanakin (ajattelinkin että se ja kova saunominen käynnisti touhut), liekkö möhkömpi ja huonokuntoisempi minä tällä kertaa.
Ehkäisystä - mulla oli "minipillerit" (cerazette?) ensin viime kerran jälkeen, sitten kun imetyksen lopetin niin omat Harmonetit. Toisaalta voisin harkita muuta vaihtoehtoo tällä kertaa. Pitäisi selvittää, muistaakseni siitä puhuttiin sitten ekalla neuvolakäynnillä synnytksen jälkeen.
Turvotus - myös täällä sormet tönkkönä aamulla herätessä. Nivelet varsinkin. Inhottava kun mulla on valmiiksi toisessa kädessä ns. napsusormi joka jää aina yöllä koukkuun niin että pitää toisella kädellä rusauttaa ylös. Nyt sekin pahempi.
Meillä kotona lisästressiä aiheuttanu kihomatoepäily. Kävi kaveri kylässä jonka tytöllä olikin madot reilu vuorokausi käynnin jälkeen (tiedettiin et heidän hoitopaikassa on ollu). Ja nyt meillä tyttö alkoi viikko sitten raapimaan takamusta. Mutta raapii pyllynposkia joissa ihottumaa (yleensä hänellä ei mitään). Silti tehty pari yöllistä yllätyshyökkäystä taskulampun kans takapuolen suuntaan, onneksi ei tulosta. En todellakaan haluaisi tähän tilanteeseen matoja ja pesemisrumbaa...
Ja Ti-Ti Nallekin nähtiin ja halattiin kaikki läpi.
Äh, nyt jotain muuta tekemään. Tää meidän vanha kone puhaltaa jotenkin kuumaa ilmaa et hiki tulee tässä istuessa. Mukavaa päivää ja viikonloppua ja suppareita niille jotka niitä jo kovasti haluavat!
Taneli