*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Josjos, ole hyvä vaan, ja kiitos itsellesi:D Sain nukkua kunnolla melkeen koko yön! Mutta ainuttakaan särkyä tai supistusta ei yön aikana tullu, vasta vajaa kuuen aikaan menkkajomotukset hiipi paikalle.
TOIVOTTAVASTI PÄÄSET/PÄÄSIT MATKAAN!!! :D ja onnea koettelemukseen:)

Miula tuli kans eilen illalla 5-6min välein suppareita, pitkällään ollessa, mut kun nousin ylös, niin loppuvat ku seinään! Tänään sit paremmalla onnella:D
kysyin mieheltäkin äsken puhelimessa, et hoidetaanko homma viikonlopunaikana, jotta saadaan hänet kotiin isyyslomalle (tuntuu et ollaan oltu nyt jo ihan liikaa erossa, 4vk putkeen, nähty vain viikonloput), niin sanoi vaan et eihän siinä mitään, ja kuulosti tyytyväiseltä ehdotukseen:D:D Tänään pestään sit sauna ja illalla saunotaan=) voishan tota siivoilla jotain muutakin.. mut luulen et siinä saunan kuuraamisessa on ihan tarpeeks.
 
kuulkaas fiksummat, mitä meinaa:

(Sairaalaan voi lähteä silloin, kun kivuliaat ja säännölliset supistukset tulevat 5 minuutin välein ja niitä on ollut parin tunnin ajan.) Jos olet uudelleensynnyttäjä, voit lähteä sairaalaan heti kun sinulla on säännölliset supistukset.

-Eli kysymys kuuluu, että mitä tarkottaa säännölliset uudelleensynnyttäjällä? Kauanko ootan et loppuuks vai jatkuuks ne? Useinhan voi käyä niin et tulee vaik jonku 3h ja sit ne loppuu kun seinään..?
 
LEP
Täältä kanssa kisselle ja josjos:lle tsempit tälle päivää!! B)

Tänne valtakuntaan ei mitään erikoista kuulu edelleenkään, ei edes supistuksen supistusta! |O Vatsassa ja suolistossa vaan käy kamala meteli tänään, lorisee ja mörisee hirmuisesti. :LOL: Ei ole kyllä ihan äsken tälläistä meteliä kuulunut masusta... Naperokin innostunut jumppaa hurjana samaan tahtiin! :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
kuulkaas fiksummat, mitä meinaa:

(Sairaalaan voi lähteä silloin, kun kivuliaat ja säännölliset supistukset tulevat 5 minuutin välein ja niitä on ollut parin tunnin ajan.) Jos olet uudelleensynnyttäjä, voit lähteä sairaalaan heti kun sinulla on säännölliset supistukset.

-Eli kysymys kuuluu, että mitä tarkottaa säännölliset uudelleensynnyttäjällä? Kauanko ootan et loppuuks vai jatkuuks ne? Useinhan voi käyä niin et tulee vaik jonku 3h ja sit ne loppuu kun seinään..?


mun mielestä kannattaa kuunnella itseään ja luottaa vaistoihinsa..mulla meinaan 2v pojan synnytyksessä supistukset tuli 10min välillä. onneksi lähdin varoiksi näytille sairaalaan, kohdunsuu olikin 6cm auki. jos en olisi lähtenyt,olisin varmaan synnyttänyt kotiin..

 
ja vielä lisäys edelliseen kirjotukseeni....nyt synnytyksessä huomasin ja asiasta kätilön kanssa juttelin...harkka supparit tuntuu enemmän koko mahalla, kun taas synnytys supistukset ihan alamahalla, painaen vauvaa alaspäin..
tietysti me kaikki tunnetaan ne erilailla..
 
HEIPPA!

OnnenOmena laittoi juuri viestiä.. Synnytys käynnistetään tänään, oli menossa osastolle. Käynnistetään vauvan suuren koon vuoksi, kokoarvio tänään 4,3kg...

Jännittää OnnenOmenan puolesta! :) Ilmoittelen kun saan syntymäviestiä.

marrasvauva
 
OnnenOmenallekki onnea käynnistyksee =)

Lakanat on vaihettu,vessat pesty ja pyykit ripustettu. Ajattelin tulla tähän koneen ääree hetkeks vetää happea :whistle: (eli potkikaa mut kohta tästä pois jatkaa hommia )

Noista suppareista, eipä siinä tosiaa kannata ku kuunnella miltä itestä tuntuu.

Noh, mä lähen kaivaa ton imurin esille......
 
Huomenta kaikille!

Ja onnittelut vauvaantuneille! :heart: Täällä ei sitten tapahdu yhtään mitään! Olo alkaa olla jo aika tuskainen tän ison masun kanssa, eikä edes supistele vielä! Valkovuotoa on lirahdellut kyllä lusikallisia sillon tällön mutta limalta se ei vaikuta... Eikä lapsivedeltä. Joten mulla semmonen olo, että ylikypsäksi menee tää meidän jässikkä... huh...

Taidanpa Samir05 hakea myös sen imurin esille ja alkaa kanssa siivoomaan... =)

Wela ja toukkanen 38+6
 
Manhis, mikä on nyt fiilis, jääkö viimeiseksi lapseksi? Miulla tuntuu muuten ne supparit just vaa alavatsassa ja alaselässä, poltteena.

kirjottelen lisää myöhemmin.. ruoanlaitto edessä, sit neiti nukkumaan, JA SITTEN! on miun oma hetki:D
 
Moikkelis!

Oih, OnnenOmena siis pääsee tositoimiin! Ja eiköhän se josjoskin jo punnertamassa ole, kun ei ole tänään kuulunut!

Ite kävin aamusella neuvolassa. Kaikki arvot ihan kohillaan, paitsi painoa oli tullu viikossa 1350 g!! Turvotuksia on hiukkasen jaloissa ja sormissa. Sf-mitta oli pudonnu viikossa 36,5 cm -> 34,5 cm ja pää kuulemma kiinnittyneenä. Vaikka tuntus olevan noin hyvin asemissa, ni en silti jaksa uskoa että lähtö ennen la:ta tulis, josko vielä sillonkaan.

Neuvolasta tullessa käytiin kaupoilla, mukaan tarttu Pantteri-pussi, ja arvatkaa vaan kuka sitä tässä tuhoaa!!! :D Tää oli kyllä tarkotettu herkkupäiväksi, eli huomiselle. Mut eikai sitä aikuisten herkuissa niin tarkkoja olla? :ashamed: :whistle:

Pitäs vielä mennä keittiöön survomaan kaappiin noi kaikki kaupasta haalitut kuivamuonat. Meillä on tänään TexMex-ilta ja tuli haalittua kaikkia semmosia soosseja. Ja tietty ne oli lähikaupan synttäritarjouksissa aina 2 kpl/4?, 2 kpl/2?, joten nyt on sit kaikkee tuplamäärät! Onpahan sitten ens kerraksikin...

Mamina, ite tavasin kans noita samoja ohjeita yks päivä sairaalan sivuilta. Enkä nyt suomeks oikein osaa sanoo mitä ne tarkottaa.. Mut täytyy ilmeisesti luottaa omaan vaistoon. Onneks ei oo ku reilu vartin matka sairaalaan, illalla ei (ajallisesti) sitäkään!
 
:flower: Onnea Manhis , Äitee 78 , MissMaisa

Kävin eilen neuvolassa , kaikki kunnossa. Sf mitta 39 joten kovasti ylhäällä hippu vielä lymyää.
LA ois sunnuntaina 16.päivä mutta koska kaikki ovat menneet ylilasketun ajan niin luulen että tässä käy myös niin... jollei nyt ihmeitä tapahdu.
Mies palasi eilen kotiin työreissulta mutta ensi viikosta ja työmaan sijainnista ei ole tietoa.
Äitini tulee onneksi sunnuntaina meille niin ainakin nuo isommat sisarukset tulevat hoidettua jos äkkilähtö sairaalaan tulee.
Mulla nuo synnytykset ovat menneet kaikki nopeasti , keskimäärin 3 ja puolessa tunnissa.

Nyt hakemaan eskarilaista kotiin =)

Vointeja kaikille :hug:

äippä-75 ja hippu
 
tuosta sairaalaan lähdöstä.

mulle neuvolas just eilen sano ku selitin et oli puoli tuntia et tuli 5min välein ja kesti aina 2-3min ja oli kipeitä et jos ne alkaa heti nuin suoraan niin silloin kannattaa odotella vähän kauvemmin.mutta jos tulevat ensin vaikka vartin välein ja tihentyvät ja kipeentyvät niin sitten voi lähteä nopeammin.mutta nämäkin on sitten vähä paikkakunta kohtasesti taas.
 
Täällä oli aika jännittävä ilta eilen. :whistle: Olin jo aivan varma, että synnytys käynnistyi. Supistelut alkoi hieman ennen seitsemää ja tulivat 3-6min välein. Aika kivuliaita olivat heti alkuunsa, piti ottaa tukea, hieroa mahaa ja selkää supistusten tullessa sekä puhallella. Kivut voimistui puoli kahdeksan jälkeen niin, että oli pakko yrittää pakata samalla sairaalakassia. Vessassakin kävin ahkerasti, viisi kertaa 1½ tunnin aikana. Suoli tyhjentyi täysin. (Todella mielenkiintoista :kieh: :LOL: ) Lopulta menin kuumaan suihkuun helpottamaan oloani ja se auttoi, niin että supistuksen heikkeni pikkuhiljaa kokonaan. yhdentoista aikaan olo oli jo "normaali". Kyllä vähän jännitti. Miestä varsinkin! :LOL: :kieh: :LOL: Se oli aivan hermo heikko. Että tämmöstä tänne. Ja tuon eilisen episodin jälkeen on aivan kamala paineen tunne ollut piparissa, mutta yhtään supistusta ei ole tullut.


~~NinniNuppunen~~
 
Toi sairaalan lähtö on hieman epämääräisesti tosiaan sanottu.
Itsellä kun ton kaatuilun jälkeen supisteli yöllä kauheesti pariin kertaan parin tunnin ajan ja sitten ne loppuivat.Eilen neuvolassa sanottiin että kannattaa sitten lähteä ajoissa kotoa..
Mutta mistäs sen sitten tietää koska lähteä.Jostain lueskelin että ainakin ensi synnyttäjällä olis niin että sitten kun supistukset on niin kipeitä ettei kotona voi enää olla.Mutta miten uudelleen synnyttäjän kanssa?
Omalla äidillä mun synnytys kesti kauan,mutta kun siskoni syntyi niin se tuli vauhdilla että ei kauaa ehtinyt olla laitoksella.
Kun ei sitä haluis "turhaan" lähteä näytille,mutta ei taas haluis kotonakaan pusata :LOL:

hankalaa..hankalaa..

täällä pidetään peukkuja nyt pusaajille ja supistuksia niitä toivoville ja ja...

Monta marrasvauvaa tulee tähän pinoon nyt pe-su ajalla???
Mä veikkaan huimat 5.


mamskeli ja kössi 38!!!!!
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja mamskeli:
Monta marrasvauvaa tulee tähän pinoon nyt pe-su ajalla???
Jos kisse ja josjos lasketaan mukaan, niin mä veikkaan 4. :D

Muoks. Ai niin onnenomenakin... Eli veikkaan sitten myös sitä viittä, eli 2 tulee lisää näiden hommiin menneiden lisäksi. :p
 
Mie myös peesaan tota viittä synnytystä :D

Voi että, onpa ollut mitäänsanomaton päivä, ainakin siis kaikenmaailman tuntemusten suhteen.. Oon kovasti koittanut pestä saunaa ja kylppäriä, kunnolla kuuraten.. Pyykkiä on pesty ja vaikka mitä, lakanat vaihettu, tyynyt ja peitot ulkona tuulettumassa, mut sain 1 supistuksen=) No jos tuo vauveli oottaa et isi pääsee ensin kotiin:) sopii se miulle:)
Vielä en meinannu luovuttaa, aattelin pestä lattiat, tiskata, pestä lisää pyykkiä, imuroida... hmm.. mitäs vielä. Illalla sitten pääsee puhtaaseen saunaan pesulle:)

Ainiin noista keinoista, onkos kukaa kuullu sellasta että vauvan sais tulemaan ulos kun söisi oikein tulista ruokaa:D??

kyllä tässä rupee meinkin pino pikkuhiljaa poksumaan, johan se alkaa olla kuun vaihde käsillä. Telepatian avulla lähettelen voimia parhaillaan nyyttiänsä hakemassa oleville :hug:

Mamina 38+0 :whistle:
 
maminaTulista ruokaa oon kokeillut,siitä sitten seuras vaan hirvee turvotus ja neuvolan täti katsoi kieroon kun puntarilla kävin :LOL:

Minäkin aloin sitten puuhaamaan,kun muutkin!Järjestelin eteisen kaapit kuntoon,pyykit pyörii koko ajan koneessa.Meinasin vielä keittiönkaapit pyyhkiä + vessan siivoilla,järjestellä hoitopöydän laatikoihin kunnolla noi vauvanvaatteet.Saunaa ei ole,joten en voi sitä siivota tai saunoa illalla.. :(

Ja hei mulla on pakastimessa kasa mustaherukoita niin oisko ehdotuksia mitä niille tekis?Ei oo mehumaijaa,muuten tekisin mehua varmaankin.Ne ei oikein maistu piirakassakaan..sitten olis tyrnimarjaa,mansikoita,karviaisia.Ehdotuksia tänne kiitos,tarvin pakkaseen tilaa kun alkaa joulu lähestymään!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Ainiin noista keinoista, onkos kukaa kuullu sellasta että vauvan sais tulemaan ulos kun söisi oikein tulista ruokaa:D??
En oo moisesta kuullut enkä vielä kokeillut, mutta ajattelin illalla testata. Kaikki soossit mitä noihin TexMex-juttuihin otin, oli hottia! :snotty: Tuun sit infomeeraa tuottiks tulosta!

 
Alkuperäinen kirjoittaja mamskeli:
Ja hei mulla on pakastimessa kasa mustaherukoita niin oisko ehdotuksia mitä niille tekis?Ei oo mehumaijaa,muuten tekisin mehua varmaankin.Ne ei oikein maistu piirakassakaan..sitten olis tyrnimarjaa,mansikoita,karviaisia.Ehdotuksia tänne kiitos,tarvin pakkaseen tilaa kun alkaa joulu lähestymään!!!!!
Tee mustaherukoista hyytelöä! On aikas namia lihan kanssa!

Ja nuista muista marjoista.. Mansikoista tulee hillosokrulla ihan ältsin hyvää hilloa! Ja karviaisista kiisseliä! :p Hitsi ku meillä oli karviaissato tänä vuonna niin ältsin pieni... :(

Ja punaviinimarjahillo mitä syksyllä tein, on huvennu jo lähes kokonaan! Oon kaura- ja mannapuuron päällä sitä nautiskellu! :p Täytys vissiin uutta keitellä, onneks pakkasessa pitäs vielä punaherukoitakin olla!


 

Yhteistyössä