Ajattelin tulla moikkaamaan :wave: kun viime kerrasta on jo aikaa ja vaikka olenkin käynyt aina ehtiessäsi lukemassa niin kirjoittamiseen ei ole ollut aikaa... kumma juttu vaikka hoitovapaalla olen ollut koko odotusajan niin tuntuu olevan kovasti organisoimista tässä neljän lapsen arjen pyörittämisessä.
Kaikki on odotuksen aikana mennyt hyvin mutta kaksi viikkoa sitten sain lähteä neuvolasta suoraan äitiyspolille kun vauvan sydänäänet sahasivat edestakaisin 100 - 125 ja neuvolantäti sai ensin tehdä töitä että löysi koko äänet
Onneksi äitini sattui olemaan juuri meillä kylässä ja jätin hänet kahden nuorimman kanssa kotiin ja lähdin polille tippalinssissä ja kaikki kauheat kauhukuvat silmissä...
Noh kaikki oli kuitenkin ok , hippu vauvalla oli ollut kuulemma varmasti juuri unihetki ja sairaalassa juotu makea mehu sai pikku hipun sydämen taas normaaliin sykkeeseen.
Lääkärikin kyseli mitä olin sinä päivänä syönyt ja huomasin että kevyen aamupalan klo 7.00 jälkeen en ollut ennen neuvolaa klo 10.30 syönyt/juonut mitään joten osittain arveli sykkeen hitauden johtuneen enegian puutteesta.
Tuon episodin jälkeen olen muistanut syödä/napostella ja juoda niin että pikkuisella riittäisi virtaa.
Mutta toisaalta oli hyvä että jouduin tuonne polille kontrollliin , samalla selvisi että vauva on perätilassa vaikka neuvolantäti tuumasi paria tuntia aiemmin että pää on alaspäin.
Sain lääkäriltä ohjeet kuperkeikkahoitoon .... kuperkeikkahoidossa tehdään jumppaliikkeitä jotka aktivoivat vauvaa kääntymään itse oikeinpäin.
Lääkäri oli lukenut tuosta ja päätti ottaa minut koekaniiniksi
Tein jumppaa kaksi viikkoa ja eilen oli kontrollikäynti polilla. JA USKOMATONTA !!!!
Hippu vauva oli kääntynyt pää alaspäin =) en tiedä auttoiko jumppa vai päättikö pikuinen että nyt riittää istuminen.
Noh joka tapauksessa oikeinpäin ollaan.
Eilen oli myös lääkärin neuvola ja kaikki oli kunnossa.
Kohdunsuu lyhentynyt 2 senttiin ja pehmennyt mutta en usko siltikään että syntyy lasketuna päivänä 16.11 vaan menee yli niinkuin kaikki neljä isompaakin.
Tosin saa tuo hippu vielä olla masussa vielä koska en ole ehtinyt pesemään pikku vaatteita valmiiksi ja muutenkin valmistelut on alkutekijöissä kun koitan muuttaa 1½ vuotiaan toiseen sänkyyn että saan pinnasängyn hipulle käyttöön mutta jollei lastensängyn sisäänajo onnistu niin haen sitten tuolta varastosta toisen pinnasängyn hänelle käyttöön; niitä kun on kaksi kun edellisillä lapsukaisilla on 1v.2kk niin silloin oli pakko hankkia toinen pinnasänky kun isompi nukui levottomasti ja olisi lastensängystä pudonnut jos olisin sinne laittanut nukkumaan.
Pikkuisen on epätoivoinen olo että ehtiikö kaiken laittaa kuntoon ennen hipun syntymää ja meillä on myös ongelmana tuo kenet saan tänne kotiin vahtimaan neljän lapsen touhuja silloin kun itse olen sairaalassa. Tuossa olen koittanut laskea äidin kanssa koska hän pääsisi meille tulemaan... hän kun asuu 400km päässä niin täytyy vähän ennekoida ja viimeksi -07 ajoitus onnistui. Arvoitus on myös se missä mies on töissä tuolloin.... hän kun tekee reissuhommia niin voi olla että on viikonkin pois toisella puolella suomea.
Synnyttämään pääsen kyllä yksinkin; meillä tuo mies ei ole ollut mitenkään aktiivinen auttaja synnytyksissä ja viimeksikin harmitti kun hän valitti omaa väsymystään synnytyksen jälkeen: että kun pitää yöllä herätä
Kyllä jurppi; varsinkin kun olin itse valvonut koko yön ja vauva syntyi naama edellä ja vaati ponnistamisvaiheessa aivan toisenlaiset voimat kuin edelliset synnytykset.
Siksi olen jo ajatellut että eipä paljoa haittaa vaika joutuisin yksin synnytttämään, tosin yksi ystäväni jo edellisen raskaudenaikana kyseli että jos tarvitset kaveria niin hän tulee mielellään ja samaa hän tuossa nyt sanoi kun kävimme kylässä. Katsotaan nyt millä mielellä mies on kun h-hetki lähestyy.... hän kun ei ole edes kovin innokkaasti ole tätä vauvaa odottanut :|
Välillä potuttaa tuo mies !!!! kun lapset ja varsinkin esikois poika 14v. ovat enemmän kiinnostuneita hipun liikkeistä ja voinnista kuin tuo isukki.
Nyt lähden keittämään itselleni aamu teetä :heart:
koira oli tehnyt kivan uloste/oksennus sotkun keittiön lattialle joten nyt kun olen tässä jo kaksi tuntia kykkinyt hereillä siivouksen jälkeen niin luulen että pahimmat p**kan käryt on jo keittiöstä hävinneet ja uskaltaudun sinne aamupalaa etsimään.
äippä-75 ja hippu rv 36+4