*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

Paljon Onnea tulevaan Czarina!! Tosiaan, me muut mammat täällä peukut pystyssä toivotetaan hyvää matkaa ens viikolle:D

Joop, tekisihän tuota itsekin mieli saada vauva jo syliin, mut ei sen puoleen, koitan ottaa ihan rauhallisesti, koska en halua lähtee synnärille ilman miestä; joka siis lähtee 4vk:ksi koulutukseen ens maanantaina.. :eek: ja mitä pidemmälle saavat olla masussa niin sen parempihan se on. Ei miula olisikaan kyllä koti viel yhtään valmiina vauvalle :D
 
HepsKatti
Tsemppiä Czarinalle ja onnea matkaan!

Pakko varmaan sitten itsekin käydä huomennakin vielä Prismassa, vaikka tänään jo kävin. Katsomassa vaan noita Dailyn vaippoja :LOL: . Esikoisella niitä käytettiin ihan pienenä ja kyllä ne meillä pelitti hyvin..ainakin muistaakseni :D . Taitaa kyllä olla tosiaan jotain poistoja, kun Inexin sivuilla vaipat on jo Rainbown merkin alla, kun eikös se Daily ole ns. poistumassa kokonaan. No toivottavasti täälläkin niitä vielä olisi. Lidlin vaipoistakaan ei pahaa sanaa ole, mutta ei ne enää niin halpoja ole mitä ennen, sillä nykyään Prismasta saa Liberoita halvemmalla, kun ostaa sen isomman paketin.

Mulla on ihan kamala väsymys ja osaltaan tämä sadeilma väsyttää vielä enemmän.

Närästyksessä olen Renniestä siirtynyt oikeastaan täysin Gavisconiin, kun Rennie ei auta enää yhtään ja öisin käyn hörppäämässä maitoa vessareissulla :LOL:
 
Czarinalle hirmusti onnea matkaan!!
Enää yksi työpäivä, jibii!! kohta tarvii leipoa vähän herkkuja huomiseksi, brownies:eja meinasin tehdä ja onneks melkein puolet toimistolta syyslomalla joten ei tarvii kahta pellillistä vääntää ja jää vielä meille ahkerille puurtajille enemmän ;)
eilen kävin yksityisellä lääkärissä, ultrasi ja teki painoarvion. nyt vkolla 34+1 beibi on 2,6 kg (+-600g) eli syntymäpaino ois n. 3,5-4 kg. hoikka ja pitkäjalkainen, kuulemma. oikein päin köllöttää ja tuskin enää kääntyy, toivotaan että ei. paikat kiinni ja melkein 4 cm eli siellä kaikki niinkuin pitää. kävin yksityisellä kun meidän neuvolalääkäri niin hätäinen, että 5min vastaanotto vaikka kuulemma aikaa varattu 30min. ei vaan tee muuta kun katsoo kohdunsuun ja siinä se. jäi viimeeksi eli ekalla kerralla niin tyrmistynyt olo etten viitsisi enää mennä ellei sitten viimeisillä viikoilla tule mitään kummempaa ja sittenkin taitaa voida mennä jo polille. ja tämä nlalääkäri siis vielä nainen!
no jaa, tässä pikainen kommentti - ensiviikolla alkaa ehkä olemaan aikaa enemmän ja ehdin täälläkin paremmin seurata teidänkin oloja, nyt vaan tosi pikaisia lukaisuja sillon tällöin eli kokonaiskuva jää enkä muista kaikkia aiheita (pääkin tosin on aika hatara) eikä tule kirjoiteltua kaikkeen mihin ehkä voisi olla jotain sanomistakin
:)

palaillaan siis
:wave:
 
Moi pikaseen,

hitti että on ollut vähän kiirusta nää viime päivät. Työt on verottanu kaikki ajan ja voimat! Mutta ENÄÄ 4 työpäivää ja sitten helpotus ja huokaus!!

Voi Czarina, noin lähellä jo h-hetki! :eek: Tsemppiä koitokseen! Kyllä kaikki hyvin menee!

Ite en todellakaan ole käsittänyt että itsekullakin tässä alkaa olemaan melko lähellä tuo koitos! Noh, kunhan kotiin jään, niin sitten laitan kaiken valmiiksi vaaville. Toivottavasti lähtö ei tule heti ekana yönä töistä poisjäännin jälkeen.. :whistle: Meinaan ku stressi helpottaa, ni jos vaikka vaavikin siitä innostuu ja pyrkii ulos! Toivottavsti ei tosiaan päätä vielä ulostautua, tuo ukko kun lähtee sinne kertaamaan ensi viikoksi!

Ja hei mamina, kiitti vinkistä niistä Prisman Daily-vaipoista! Käytiin tänään Prismassa ja niitä mukaan nappasin! Niitä oli täynnä vielä koko hyllyn pääty ja hintaa oli vaan vaivaset 2,5 ?/pkt!

Mut hei, jos ei meikäläisestä aiemmin mitään kuulu, ni palailen sitten viikon päästä vapaaherrana! :D
 
Huomenta :wave:

Czarina, onnea matkaan :hug:

Me nyt sitten tänään kannetaan uuteen kotiin huonekalut, eli multa lähtee netti |O :headwall: :kieh: Mä tilasin jo kyllä uuden liittymän, mutta en tiedä kuinka kauan se saamisesa sitte menee... ja toimiiko se sielä :LOL:
Eilen jo raahattiin (lue: mies raahasi) mieletön määrä laatikoita uudelle kämpälle, muutaman ehdin jo tyhjätäkin :D Onneksi tuola on verhotangot, niin onnistuu multa verhojen laitto. Kädet ylöspäin oleminen tuntuu niin inhottavalta :x
Nykyään supistelee jo tosi paljon, eilen en illalla uskaltanu tehdä mitään, ku alkoi olla jo niin jämäköitä supistuksia. Sohvalla makoilu onneksi auttoi :/ Ja sitte jos laittaa jalkaan vähänkin kiristävät housut, niin supistaa heti.

Voikaa paksusti(tarviiko käskeä?)! Täytyy anopin luona välillä käydä palstaa kurkkaamassa, ettei nyt aivan kamalat vieroitusoireet tuu :ashamed:

Palaillaan taas :wave: :hug:
 
Czarinavoimia :hug:

Eilen kävin neuvolassa.
RV 35+5
Pissa puhdas, liikkeet ja sykkeet hyvät.
Painoa oli tullu vähä vajaa +400/vko (en jaksa hakea neukkakorttia) :D
Eli kaikki oli ok seur käynti 27 päivä joka on lääkärineuvola.
 
Heippa kaikille!
MissMaisa muistaa sitten ottaa rauhallisesti siellä=) etkös sanonut että aiemmatkin synnytyksesi on käynnistynyt muuttoruljanssin jälkeen?

Tsemppiä viimeisiin rutistuksiin teille jotka olette pian jäämässä äitiyslomalle!! :flower:

Eipä täältä kummempia, siivoomaan pitäisi joutaa, ja sit hammaslääkärin kiusattavaksi :x -ei huvittais yhtään mut ei kai se muutakaa auta kun mennä... :ashamed:

terkuin Mamina *34* ja hikotteleva Tao Tao (vai miksikäs mie 'häntä' silloin alkumetreillä kutsuinkaan:) )
 
LEP
Heipsis!

Täällä on ollut kyllä sellaisia jumppia naperolla käynnissä pitkin eilistäkin, että maha meinaa revetä itsellään! :LOL: Tänään otin itseäni niskasta kiinni ja aloin pesemään vauvanvaatteita ja lakanoita valmiiksi laatikoihin. Kun eihän tässä tosiaan enää kauaa ole kun meidän vuoro on alkaa poksahdella. :eek: Vauvanhuoneenkin laittelen pikkuhiljaa valmiiksi, vaikka alussahan pieni varmaan nukkuukin meidän kanssa samassa huoneessa ja siitä sitten siirtyy omaan huoneeseen kun nukkuu yönsä suht hyvin. Meinasin laitella pinniksenkin jo valmiiksi odottamaan asukasta, kun ostin eilen niiiiiiiiin ihanan pupujussikat tilkkupeitteen päiväpeitoksi. :D

Minä ainakin voisin sitten poksahtaa mahdollisimman hyvissä ajoin, eikä milloinkaan viikolla 42 vasta. :LOL: Sellainen rv37+ olisi jo ihan hyvä aika poksahtaa ja saada vauva kainaloon. Mutta tunne on kyllä vähän sellainen, että viimeseen asti minä joudun odottamaan sitä vaaveli kainaloon. :ashamed:

 
Onnea matkaan Czarina MissMaisalle jaksamista muuttorumbaan. =)

Vajaa kuukausi virallisesti aikaa pikkuisen syntymään, mutta lasken ihan suosiolla viikon eteenpäin. Huijaan vähän itseäni, koska jos alan laskea päiviä tarkkaan, niin hermot menee, kun mitään ei tapahdu... =) Vaikka mullekin on sanottu, ettei anneta mennä yli, niin varmasti siinä tilanteessa sanotaan, että katsellaan nyt rauhassa, mikäli vauvalla on kaikki hyvin...

Viime yö oli taas aivan kamala. Ei pysty hengittämään kunnolla, kun vauva on niin ylhäällä ja missään asennossa ei pysty olemaan. Lopulta oli pakko käydä oksentamassa ja olo helpottui sen verran, että loppuyön sai nukuttua. Aamulla torkuin sohvalla pienten katsellessa lastenohjelmia. Hetken aikaa olin silmät kiinni, niin kuopus oli sillä välin löytänyt säkkituolista vetoketjun ja levitellyt sisältöä pitkin olohuonetta. :LOL:

Mites te, kenellä on eläimiä? Muuttuuko teillä systeemit? Itse aion hankkia portin olohuoneeseen, että koirat saa tarvittaessa pitää pois riehumasta ja kissalla ei ole mitään asiaa makuhuoneeseen.
 
moips naiset kaikki!..jaahans mun on pakko alakaa vähentää nyt työtä todellakin,mie oon aivan lop ja puhki!...anteeksi et tulen tänne edes päästämään tällaista suustani,mut nyt on kyllä fyysinen ja henkinen puoli aika pohjalukemissa...tänään töissä eräs herra-asiakas päätti aloittaa oppitunnin siitä että miten raskausaika oikeen kuuluu mennä,eli selitteli mulle miten hänen tyttärensä oli synnyttänyt pari kuukautta sitten ja ei hänellä ollut tullut painoa kuin 8kg ja juuri ennen synnytystä hän oli koiriensa kanssakin lenkkeillyt kuin perkula maratoonari konsanaan...ja hän suureen ääneen kauhisteli mun painonnousua ja turvotusta(..on käynyt mulla asiakkaana tollaset pari vuotta,ni on tietty nähnyt pirusti hoikempana...)no mullahan on kaikki tunteet ihan pinnassa joten itkua nieleskellen leikkasin tyypin tukan loppuun ja aattelin et linnottaudun sit vissii loppuajaks himaan neljänseinän sisälle.. :( mulla on kieltämättä ihan kamala turvotus päällänsä kokoaika ja en tiiä mitä on tapahtunut mut painoa on vaassa nyt 86kg kun sitä on ollunna aina joku 60 about!!!mä tajusin et mä olen valtava ja kauhean kokoinen valas :( just niinku se äijä sanos...tää vauva on jotain sanoin kuvaamattoman ihanaa ja tiedän että on helvatin pikkusieluista ees ajatella tällasia,mutta oon ihan kuheen herkkä ottaan itteeni nyt näköjään...anteeksi purnaus oikeesti ja kiitos et voisin tehä sen silti tänne palstalle ku aattelin et ees joku kanssasisar ymmärtää tällaista masista! :heart: päivänjatkoja kaikille!
 
Viimeiseen asti kone päällä :ashamed:
mamina, muistit oikein, eli pojat syntyi muuton jälkeisenä yönä :eek: Nyt mä oon kyllä vaan tyhjäilly laatikoita, mitään en oo kantanu, ku meilläkin on kova kantaminen täältä kolmannesta kerroksesta.
Kämpässä jäljellä enää suurimmat huonekalut ja muutama laatikko, eli paremmalla puolella ollaan jo. Uudessa kodissa vaan odottaa tyhjentämistä kamala määrä laatikoita :snotty:
Kai tästä on hommiin mentävä... :wave:
 
Heippa!
Tervehdys taas pitkästä aikaa. Työt on onneksi nyt ohi, ja äippäloma on alkanut! Jess!! Nyt alkaa sitten tämä kodin laitto vauvalle valmiiksi, mitään kun en ole vielä tehnyt asian hyväksi. Tosin kamaa löytyy vauvalle enemmän kuin tarpeeksi, kahden lapsen vaatteet ym odottavat varastossa. Mutta se purkuhomma pitää aloittaa jonain aamuna, sen verran näin iltaisin väsyttää ettei kunnolla jaksa edes sormeaan nostaa...
Lulu32 Voi perskuta noita äijiä, niitten kannattais pitää suutaan soukemmalla! Turha tulla selittelemään yhdellekään odottavalle naiselle lihomisesta, varsinkin kun heillä on niin omakohtaista kokemusta :headwall: Sitten kun joku mies on synnyttänyt ja pystyy keskustelemaan asiallisesti synnytyskokemuksista, sitten voi korvaansa jotenkin herkistää niille jutuille, siihen saakka noi arvostelut mappi Ö:hön!! Koitahan unohtaa ja ajatella positiivisesti mitä uutta ja ihmeellistä siellä nahkasi alla kannat. :hug:
Apua, nyt kaksikko meinaa hajoittaa koko talon, palataan paremmalla ajalla, mukavaa viikonloppua!
Jokku
 
Johan se alkoi viikko 35 eli 28.11. olisi L.A. Ensi viikolla 2 tunnin aika varattu Tays:n pelkopolille, onko jollain kokemuksia tuollaisista käynneistä?Supistelut olleet kovia jo viikolta 31, n erittäin kipeitä vihlaisuja myös alapäässä, melkein tekisi mieli käsi laittaa eteen ettei tipahda sieltä!Pelottaa joskus olla illat 3 vuotiaan kanssa kahdestaan, mies töissä....

2 krt lääkärintarkastuksissa, kohdunsuu pehmeä ja 2 cm.pituutta, mutta kiinni.Synnytys pelottaa jo aika lailla.....Töissä vielä viikko, jospa sitten alkaisi vauvatavaroita katselemaan :heart: Sairaalakassia en oo pakkaullu,ehtiihän tuo mies tuoda mitä tarvii, jos neuvolakortin ja hygieniavälineet ottaa niin varmaan pärjää siellä :) Jaksamisia kaikille!!!!
 
On uskomatonta in vieraiden kritiikki!Itse oon aina ollut aika pieni 166/50, nyt painoa joku 62 kg. ja eräs mies sanoi 2 viikkoa sitten kassajonossa takanani että " sitä odotetaan sitten kaksosia" totesin että kyllä täällä vain 1 on.....Siihen totesi että " no on varmaan syntymyssä näinä päivinä, kun on noin iso vatsa" Miten ihmiset kehtaa kommentoida!Toisille olen sanonut että minulla tämä vatsa lähtee pian, entäs sinulla :LOL: VOIMIA!!!!
 
Äitipolilla kävin taas eilen. Vauva kasvanut ja painoarvio nyt 1,6- 1,9 kg. Vartalonympärys ei ollut kasvanut, muuten kyllä. Mulle tehtiin sisätutkimus ja paikat kiinni edelleen hyvin. Ultrassa kans kaikki ok! Mieslääkäri oli, mutta ei se mua haitannut. Oli just ollu tekemäs keisarileikkausta ja äitipolilla mulla meni siksi n. 3,5 tuntia.

Olin sykekäyrillä ja vauva liikkui koko ajan ekalla kerralla ja käyrää ei saatu. Piti ottaa uus käyrä ja olikin jo aivan toisennäköistä, kun vauva rauhoittui hieman ja syke ok, vaihteli 120-160 välillä. Liikkuessa yleensä korkeampi.

Vauva on perätilassa jälleen. :ashamed: Pääsee vielä hyvin kääntyilemään.

Lulu Älä välitä kommenteista, jotkut ihmiset pitävät odottavaa äitiä omaisuutenaan :eek: jota voi arvostella mielin määrin. Mulla pänvastoin ihmetellään kun on niin pieni maha ja laskettuun aikaan ei enää kovin kauaa. Mulla on yleensä ollut sama juttu kaikissa raskauksissa. Muualta en juuri liho ja nytkin tullu ittelle vain 3,5 kg.

Ykskin kysyi olenko puolessa välissä. Toisilla näkyy vatsa enemmän, toisilla vähemmän, vaikuttaa monet asiat. :hug:

Mukavaa päivänjatkoa! :heart: Neeanäiti ja Pikkuprinsessa rv 34+4 :heart:
 
Lulu :hug: mulla olisi varmaan sakset lipsuneet vähän ylimääräistä pois eli olisin ukolle tehnyt varmaan lobotomian samalla :D

Mulla on ihan valtava vatsa, kun edellisestä synnytyksestä on niin lyhyt aika ja onneksi kukaan ei ole kommentoinut, koska mulla ainakin on pinna niin tiukalla, että saisi kyllä aika haukkumisryöpyn takaisin.....

JonnuzkaItse kävin Taysin polilla heinäkuusta elokuun loppuun vuonna 2007 ja pelkopoli oli kiinni silloin. Nyt en edes viitsinyt sinne itseäni tyrkyttää, kun ajattelin ettei siitä olisi mitään apua, mutta itse menen ensi perjantaina sinne lääkärin vastaanotolle synnytystapa suunnitteluun eli en vielä tiedä synnytänkö sektiolla vai alakautta....

Mulla on mieletöntä hermosärkyä molemmissa pohkeissa ja yöllä etenkin pahenee....

Kisse ja Hipsukka 35+2 :heart:
 
Hei, TAYS:issä käyvät/ siellä synnyttävät! Eiks se Sairaala ohjelma (nelosen) tehdä siellä? onko keltää kyselty koskaa mitään et haluaako osallistua ohjelman tekoon? Miule pitää ainakin sanoa jos jonkun teistä synnytys nähdään telkusta!!:D:D
 
tänään käynnistyi rv35...vajaa kaksi viikkoa eteenpäin, olin nuorimmaisesta jo tyrkyllä synnyttämään..mut rupesivat esteleen...
toivottavasti tämä menis saman kaavan mukaan..
kipu ja paine on kohdunsuulla koko ajan, joka askeleella sattuu..kaksi viikkoa sitten, kohdun ulkosuu oli höttö ja lerpallaan, sisäsuu sentin auki ja kanavaa 1cm..
et kai tässä odotellaan koska se sisäsuun napakkuus pettää..kätilö sanoi pari viikkoa sit et pari viikkoa kestää toi napakkuus..
viikon päästä vois alkaa jo pikkuhiljaa supisteleen..niitä ennakoivia..
mun häpyhuulia särkee ja jomottaa koko ajan ihan kamalasti, samoin liitokset tosi kipeät..koko ajan sais liikkua käsi haaruksissa, se on ainut mikä kipua helpottaa...

manhis ja masukki rv35
 
Mamina, katsoin just keskiviikkona TAYSin äitipolin ilmotustaululta, että kuvaavat siellä sitä Nelosen Sairaala-sarjaa lokakuun loppuun (muistaakseni... on tää ra-de, niin saatan muistaa väärinkin), mutta oli miten oli - jos "poksahdan" sopivasti kuvausryhmän läsnäollessa ja kysyvät mukaan, niin lupaan informoida asiasta jos näymme töllössä. Ilman muuta! :D



Czarina
 

Yhteistyössä