*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

Huomenta :wave:

Viikonloppu meni taas aivan liian äkkiä :kieh: Meillä piti olla ens viikonloppuna muutto, mutta ku ne sielä asuvat älypäät ei saa tavaroitaan pois sieltä, niin muutto taitaa lykkääntyä viikolla... ja mulla sillon jo rv35 :eek:

Mua on alkanu aivan kauheesti ahdistaa tämä maha ja se, kun ei mikään onnistu. Mitkään äitiyshousut ei mee päälle, lattialta ei pääse omin avuin ylös, sängystä ei meinaa päästä pois... Mä en yhtään muistanu, että tämä loppuvaihe oli näin kamala :| Sitte ku tätä turvotusta on näin paljon, niin ei mitkään kengät meinaa mahtua jalkaan :headwall:

Sisaruksista: Mulla on kaks vanhempaa siskoa, toinen on 20-vuotta vanhempi ja toinen 18-vuotta vanhempi, elikkäs iltatähti minäkin :whistle:

Tänään oltiin hiomassa pinnasänkyä... taas. Ensin se hiottiin jo monta kuukautta sitten, sitte maalasin siitä osan, ja se oli huonon värinen, nyt sitte alettiin hommat alusta :D
Mies ei kyllä kauhean innostunu ollu tuosta uudestaan hiomisesta :whistle:

Nyt taidan mennä vähä huilailemaan, ku tämä flunssa väsyttää ja sitte, ku ei saa käsien takia nukuttua öisin :snotty:

Hyvää alkavaa viikkoa pallomahoille :D

Heippa!

Täällä alkaa myös vatsa ahdistaa. Viikon sisällä on kasvanut taas ihan tolkuttomasti. Painoa tullut tähän mennessä n.12kg ja jalat koetuksella.

Viimeksi tänään meidän 5-vuotias harmitteli, kun ei mahdu enää syliin, kun äidin vatsa on niin iso. vielä, kun itse kulkee enimmäkseen verkkareissa, jotka ovat vielä niin liukkaat, että muksut tuntuvat liukuvan jatkuvasti sylistä. =)

Meillä on lapsien rytmi mennyt sekaisin, kun jäivät pois päivähoidosta. Päikkärit ovat venyneet kuopuksella ja vastaavasti taas valvotaan myöhempään. Tänään kävin päivähoitotoimistossa, jospa saisi puolipäiväiseksi jossain vaiheessa, niin rytmi palautuisi normaaliksi. 5-vuotiaalla on selvästi kavereiden ja tekemisen puutetta.

Unta ei enää riitä yöksi. Ennemmin melkein ottaisi tuon liiallisen väsymyksen takaisin, kuin tämän, että missään asennossa ei ole hyvä olla, vessassa saa ravata alvariinsa, vauva on niin ylhäällä, että närästys alkaa olemaan sietämätöntä ja jos vahingossa pääsee nukahtamaan, niin herää pieneenkin rapsahdukseen ja taas valvotaan tuntikausia. Aamulla kyllä väsyttää ja päivät menevät välillä aivan horroksessa, kun yöllä on nukkunut vain pari tuntia. En kans muistanut tän loppuajan olevan näin vaikeaa.

Onneksi ollaan jo loppumetreillä. :) Rv 35+1

Mulla on 5 vanhempaa siskoa, eli suurperheestä ollaan :) Ja miehelläkin on 5 sisarusta :D

Ja loppu onkin sitten ihan omanapaista valitusta eli lopputekstit voi skipata hyvällä omallatunnolla...

Selkä on ihan sairaan kipeä :( Aikaisemmin selkä kipeytyi vain viikolla töissä, mutta nyt sitten kipuja oli koko viikonlopunkin. Ja yölläkään en meinannut saada nukkuttua, kun mikään asento ei tuntunut hyvältä ja selkää särki. Selällään ollessa kipu hävisi, mutta sitten tuli muuten huono olo, kun tuo masu painaa :kieh:

Toivottavasti tämä olotila ei ole pysyvä raskauden loppuun saakka, tässä on kuitenkin vielä 7 viikkoa laskettuun aikaan.

Töitä jäljellä enää 7 päivää, ei sillä että mitenkään laskisin :saint:

Heippa! Äippäpolilta terveisiä:) Tutkivat miun munuaisetkin kunnolla ultralla, jottei niissä ole mitään vikaa (sen kipuilun takia). Kaikki oli paremmin kuin hyvin, vauvan painoarvioksikin saatiin 2400g=) Esikoinen painoi syntyessään 3760g.
Ja arvatkaas miten ihanan yllärin vauva teki! Kääntyi odotustilassa pää alaspäin:D Selkeesti tuntui muljahdus ja miun piti oikein parantaa ryhtiä kun sellain töni ja myllersi:D
Nyt on se sektion uhkakin poissa, ihanaa! Kun vain pysyisi nyt pää alaspäin, miun olokin on tosi paljon parempi kun ei tossa kylkiluidenkohdalla tunnu istuvilteen kauheeta painetta.
Vielä sain yhden ajan "piikkikontrolliin", 3päivää ennen laskettua aikaa... tuntuu tyhmältä viel sillon ravata näytille..:)

Jaksuja muille masukkaille! Ei todellakaan oo helppoo tän ison mahan kanssa, mut onneksi on lusittu jo suurin osa raskaudesta:D Miun oloa tosiaan helpotti se, kun vauva kääntyi, toivotaan että saat siekin, Minnihiiri, pian asukkisi 'oikein päin'.

mamina 33+3

HEIPPA!

Täälläkin sit yks myllertäjä.. viime yönä kaveri potkiskeli ihmeellisesti ja aamulla tunnustelin et nyt ei taideta olla ihan oikein päin.. Minulla oli sit just tänään neuvola ja täti sanoi että täällähän ollaan poikittain. Voi jessus.. tähän asti vielä ollut ihan "kiltisti" oikeinpäin.
Torstaina sit lääkäri ja se sit katsoo että mennäänkö äitipolille jne.. Jospa kaveri pyörähtäis itse oikeinpäin vielä.
Muuten neuvolassa oli kaikki ok, sydänääniä haettiin tovi, kyllä ne kuului mutta tosi vaimeesti kun on ilmeisesti selkä minun selkärankaa vasten ja istukka tuossa edessä ylhäällä, niin ei niin selviä ääniä saanut ensin. Olotila ei vaan mikään mahtava kun toinen jalka potkii ilmeisesti tuonne kohdunsuulle ja toinen sit ylävatsalle.. Molemmissa päissä vihlaisee.Välillä taas potkut pelkästään alas, että en tiedä onko se nyt perätilaan kääntymässä vai mitä lie urheilee tuolla.
Minulla on myös se streptokokki positiivinen, eipä ole sen kummempia kuin supisteluja ollut jo alkumetreillä, siksi testi tehtiinkin. Antibiootin sit synnytykseen, jos nyt kaveri saadaan oikeinpäin, eikä tarvisi leikkuupöydälle mennä. Onhan tässä vielä onneks aikaa jokunen viikko.

Jännittävin odotuksin..

marrasvauva 35+1

Kiitokset onnitteluista :)

Neuvolassa taas käyty

- pissa puhdas
- verenpaine 121/69
- hemppa 117 (noussu 7 pykälää 2vkossa *jei*)
- vauvan syke 150
- liikkeet ++
- asento RT :)
- sf-mitta 31,5cm
- painoa oli reippahasti tullu *kohta polttamaan kaloreita ulos koiran kanssa*
- turvotusta ei ole onneksi vieläkään ilmaantunut *koputtaa puuta*

Neuvolan jälkeen kävin jo ostamassa tiimarista askartelutarpeita tulevia ristiäiskutsuja varten! :) Aattelin, että tokihan voisin noi askarrella jo niin pitkälle valmiiksi kun vaan mahdollista.. mitäpäs niitä jättämään sitten sinne ihan viime metreille, kun sitten voi olla sen pienen nyytin kanssa puuhaamista muutenkin! :) Nyt vielä kypsyttelen vähän ideoita.. täytyy käydä surffailemassa netissä!

Joko alkaa olla kanssa sisarilla sairaalakassit pakattuna? Mun on pitäny sitä alkaa pakkailla jo muutama viikko sitten, mutta aina se vaan jää. Jotenki tuntuu, että eihän sitä ihan loppujen lopuks aateltuna mukaan ole pakko muistaa ottaa kuin neuvolakortti ja kamera! :) Mies voi sitten tuoda muut tarpeet vaikka seuraavana päivänä.. mutta tarkotus kuitenkin olis saada matkaan muutakin, kunhan vain saisin itsestäni irti, että alkais ihan ajatuksella siihen hommaan.

Ihana ilma ulkona, vois tosiaan lähteä koiran kanssa vaappumaan tuonne ulkoilmaan, josko tulis vähän kulutettua kaloreita.. ettei nyt aivan mahdottomia enää kertyis tuota painoa. Tosin tällä vauhdilla, jolla pystyy tuolla vaappumaan, niin ei kyllä kovin hurjia määriä kaloreita pala.. mutta saapahan raitista ilmaa jos ei muuta! :)

Voikaahan hyvin! :)

Mecu&Möhö 33+3

tänään on taas sellanen päivä, ettei jaksaisi yhtään tätä oloa!
yöllä heräilin tunnin välein pissalle |O
neuvolassa kävin aamulla...painoa ei ollut tullut kun 300g/2vko..eli 12kg edelleen yhteensä. verenpaineet oli hiukan koholla ja pulssi itsellä 107..ja olo on kamala,oksettaa, pyörryttää, joka paikkaan sattuu.
vauva istuu edelleen perätilassa, pylly tukevasti alhaalla, jalat vartaloa myöten ylös. hitsiläinen...vauvan liikkeet vihloo kohdunsulle, inhottavaa..

manhis ja masukki rv34+2

[/b]Minnihiiri68 mullaki on selkä jo jatkuvasti kipeä ja kahden lapsen kokemuksella tiedän ettåä mun kipu ei tästä parane ennen ku se paino tosta mahan kohtaa on poissa. On kamalaa kun ei pysty missää asennossa 5 minuuttia kauempaa olemaan ennen ku alkaaki jo särkee ihan mielettömästi. Onneks ei oo enää nii paljon jälellä sinne laskettuun.

perätilasta..mulla vauvan pää ei oo pariin päivään painanut kylkeen..vaan ne ylöspäin sojottavat jalat. neuvolantädin kans tänään koitettiin, niin vauvan pää on mun navan korkeudella, ehkä hiukan ylempänä. pylly alhaalla ja jalat kohti kylkiluita..
kunpa tämäkin kääntyisi oikeinpäin..

HepsKatti
Pakko nyt kysyä vielä tähän väliin perätilavauvoja odottavilta/odottaneilta ;) . Kun kaksi kovaa palloahan siellä tuntuu, joista toinen on peppu ja toinen on pää. Ja jos vauva on perätilassa, niin heiluuko se ylempi pallokin (eli pää ) kun vauva potkii ja liikkuu? Toivottavasti nyt tajuatte mitä ajan takaa :D . Kun siis pääpiirteittäin uskon, että vauva olisi pää alaspäin, mut välillä tulee tunne, että mitä jos ei olekaan. Ja tuo ylempi pallo kuitenkin liikkuu samaan tahtiin kuin potkutkin.

Mä olen taas ihan poikkiväsynyt ja oikea reisi kipuilee taas vaihteeksi niin mahtavasti (hyvä kun kävely onnistuu), että jää kyllä illan jumppakin väliin.

Sairaalakassi on pakkaamatta ja mahdanko sellaista pakatakaan, kun kaikkea kuitenkin joka päivä tarvitsee. Pikaisesti sitten vaan äitiyskortti ja hammasharja mukaan, kun lähtö tulee :LOL:

LEP
Hyvänen aika! Sairaalakassi! |O Mä en ole edes muistanut, että sellaisenkin tarvitsee. Kokonaan olin unohtanut. :LOL: Kai se pitäisi miettiä sitäkin jo, että mitä sinne laittaa. Mulla ole edes oikein mitään kassia. Mitä te laitatte sairaalakassiin mukaan? Niin osaan vähän pakkailla sitä kun ajankohtaisempaa on.

Huomenna olisi täälläkin neuvola ja paino varmaan noussut kamalasti, kun turvottaa meinaa nyt. :whistle: Tänään ollut kamala päivä, kun hormoonihuuruissa joka asiasta tullut itku ja kaikki asiat tuntuu niiiiiiin paljon suuremmilta mitä ne onkaan. Tänään sentään tuli pinnis ja vauvanvaatteille lipasto. Pääsee pesee vaatteet ja laittaa laatikoihin odottamaan tulokasta.

Rahasta meinaa hieman stressiä repiä, kun laskuja putoilee kokoajan vaan lisää luukusta ja seuraava saikkuraha on pienempi, kunnes sitten vasta 28.11 tulee eka äippäraha. :whistle: No eiköhän tässä jotenkin selvitä. Sitteri vaan pitäisi vielä ostaa ja amme. Sitten jotain pieniä ostoksia lisänä. Onko kenelläkään kokemusta niistä tärinäsittereistä muuten?

LEP ja napero rv33+2 :heart:

HepsKatti: Mulle ainakin neuvolassa sanottiin, että pää pysyy aikalailla paikoillaan, eli se liikkuva "pallo" on sitte takapuoli. Mun asukki on nyt perätilassa ja viihtyy koko ajan mahan vasemmalla puolella... koko maha on aivan tosipuoleinen :LOL:
Pojat oli koko raskauden perätilassa ja kamalinta oli se, ku toinen oli vasemmalla ja toinen oikealla puolella ja molempien päät painoi kylkiluita :x Ei pystyny istumaan kunnolla ollenkaan.
Mulla on ruvennu särkemään häntäluuta, varsinkin aamusta on tosi kipeä. En sitte tiedä painaako vauva siihen, kun nukun selällään.

Sairaalakassin pakkaus taitaa mennä tuonne rv35 asti, kun on tämä muutto edessä ja vauvanvaatteet on vieläkin laatikossa ja pesemättä :headwall: Mä en ymmärrä, kuinka mä saan kaiken valmiiksi... mun tuurilla alkaa vielä synnytys kesken muuton |O

Nyt sohvalle makoilemaan :wave:

Tännekkin on nyt yltäny toi asennon löytämisen vaikeus. Tuntuu ettei missään asennossa happi kulje. Tyyppi poraa alakertaa minkä kerkeää, välillä tuntuu että vauva tippuu kesken kävelyn :snotty:

Sairaalakassia varten oon pikkuhiljaa keräilly hygienia tarpeita, ostin mm. hammasharjan+tahnan, huulirasvan,dödön. Kotoota satuin löytää pienen jonku näyte rasva tuubin minkä sinne laitoin ja semmosii pienii matkakoon pulloihin lorautin shampoon,hoitoaineen ja suihkugeelin. Aattelin sitä pikkuhiljaa jatkaa mut tosiaan eka pitäis joku kassi valita.....

Unesta tuli mielee ettei meinaa saada illalla unta ku nukkuu päiväunia, tänää oon pitäny itteni väkisin hereillä et jos vähän helpommin sais illalla unta.

Mä alan olee aika valmis jo vaik synnyttää, sais jotain toimintaa tähän elämää :D

LEP
No nyt iski paniikki, että mitä kaikkee tässä pitäisi vielä olla ostamassa vauvaa varten kun kotiudutaan! |O Isommat hommat alkaa olla, mutta mitä pientä sitä tarttee vielä hommailla. Jotain voiteita, tippoja? Iiiiik!! Vaippojakin pitää muistaa hommailla jo valmiiksi paketti.

Täällä myös neuvolaterveisiä!

Rauta-arvot vihdoinkin lähteneet nousuun, jee :D Kaikki muuten tosi hyvin. Vauva edelleen rt-tilassa ja tykkää muksia äitiänsä molemmille puolille tasapuolisesti :LOL:

Sairaalakassi En ole vielä pakkailu ja taidan liittyä Marrasvaavin kanssa siihen ryhmään joka ei pakkaile juuri mitään ennen lähtöä. Mutta jos oikein tylsistyn kotona niin voihan se olla, että kassin kuitenkin pakkailen valmiiksi.

Nukkuminen Kovin tuntuu olevan risaisia öitä muillakin kuin itselläni. Viimekin yö oli yhtä valvomista, kun mikään asento ei tuntunut hyvältä ja lantiokin tuntui puutuvan tosi helposti kun yritin nukkua kylkiasennossa. Ens yöksi meinaan kokeilla tyynyä jalkojen välissä. Toivottavasti siitä olisi apua. On meinaan erittäin tylsä olla hereillä olohuoneessa klo 4-6 yöllä nimimerkillä kokemusta on |O

Isyyspakkaus Teillä vinkin saaneena olen alkanut kereillä miehelleni tavaroita isyyspakkausta varten. Ajattelin antaa sen hänelle isänpäivänä. Tähän mennessä olen ostanut vitamiinipillereitä(sellaisia erimakuisia mm. kola, mansikka, omena jne., päänsärkylääkettä, korvatulppia ja Beatrix Potterin satukirjan (aivan ihania kuvia). Tarkoitus olisi vielä ostaa keltainen kumiankka kylpyjä varten ja sit joku kiva body vauvalle.

Sisarusgallupi Mulla on yksi 36-v isoveli ja miehelläni ei ole sisarruksia lainkaan.

Teho + Tarra 33+5 (nyt taitaa olla viikot oikein, aikaisemmin kirjoittelin ihan mitä sattuu :D )

LEP, myö ostettiin käytettynä sellainen Fisher Pricen kick and play -sitteri. Se on ihan kiva, tärinää ja musiikkia+lelut ja valot. 30e maksoin muistaakseni postikuluineen, vai oisko se ollu 30e + postarit. Löysin vauva-lehden (netti)kirpparilta.
Mein ystäväpariskunnalla oli sellanen heidän vauvalla, ja siitä tärinästä en tiiä auttaako mihinkään, mutta ainakin siinä lapsi viihtyy. Sit kun siinä on sellaset ohuet metallijalat, niin se hytkyy koko istuin kivasti jos vauva vähän itse potkiskelee tms.

LEP
mamina- Kyllä minäkin kovasti olen sellaisen kannalla tässä, kun olen lueskellut jostain niistä ja näyttäs kehuja ihan olevan saanut. :) Kuulemma ois auttanut jos masuvaivojakin vaavilla on. Eihän ne uutena kyllä mitä kovinkaan edullisia ole, mutta jos sen verran rahanyöriä aukasis. :)

Jännä, sitä vähän pelkäsinkin että nuo selkävaivat poistuu vasta synntyksen jälkeen :headwall:

Hepskatti, kyllä mulla silloin tällöin pääkin heiluu, varmaan varsinkin silloin kun vauva kääntää kylkensä vasemmalta oikealle puolelle tms. Mutta lähes kaikki liikkeet mulla tuntuu alavatsassa.

Mamina, ihanat tossut :heart:

Sairaalakassin sisältöä saatikka sitten pakkaamista en ole miettinyt vielä yhtään. Tämäkin on niitä asioita, jotka odottaa äitiysloman alkamista. Viikonloppuna sain sentään sen verran aikaiseksi, että pesin kaikki pinnasängyn liinavaatteet, onpahan vauvalla edes sänky valmiina, jos neiti päättääkin tulla aikaisemmin maailmaan :D

Heipsan kaikille tasapuolisesti!

Sisaruksista: Mulla on 3 isoveljeä ja 1 pikkusisko. Olemme kaikki ikähaarukalla 29v.-37v. ja kaikilla liuta lapsia. :D Eli serkkuja riittää, nyt yhteensä 16 kpl.(eikä olla lestadiolaisia! :LOL: )

Selkäkipua on täälläkin, erityisesti alaselällä joka säteilee oikeaan reiteen. Vaikeaa on löytää hyvää nukkuma-asentoa...Uni on katkonaista ja valvominen tuttua aamuyöstä, kun taas aamuisin nukuttaisi.

Eilen olimme synnytysvalmennuksessa miehen kanssa. Halusimme mennä sinne koska mies on "ensisynnyttäjä" :D Ja olihan siellä mukava käydä, näki vähän muitakin pariskuntia samalla. Uutta ei nyt sinänsä tullut mutta ihan mielenkiintoista oli. Muihin osioihin emme aiokaan mennä koska ne koen "turhiksi" omaan tilanteeseemme nähden, kuten imetys, lapsenhoito yms.

Sairaalakassia en ole pakannut...vauvanvaatteet olen laittanut valmiiksi sekä tytölle että pojalle ja mies saa sitten kuljettaa jomman kumman kasan sairaalaan kun olemme kotiutumassa! :D Mutta omaa kassia en ole vielä kummemmin miettinyt. Oma hammasharja-ja tahna sekä muut hygieniatuotteet mukaan, lukemista, puhdasta vaatetta, kamera, puhelin..siinä niitä tärkeimpiä.

Mukavata tätä päivää marrasmassuille! :heart:

ps. Ihanat tossut, Mamina!!

t:OnnenOmena ja vauveli 33+6

LEP
Neuvolassa käyty.

RV 33+3

Pissa puhdas
hemppaa ei otettu.
paineet 133/93, eli laskeneet lääkityksellä. Koholla edelleen kun jännitän tuota mittausta niin kovin. :whistle: Mittari lainassa, niin saa nyt oikeita arvoja kotona.

Paino +350g/vko
Sydän +
Liikkeet +
Sf-mitta 30cm

Vauva oli ihan ihmellisessä asennossa masussa. :D Meni aikansa ku neuvolantäti tutki miten se siellä on. Mutta jotenkin poikittain se taitaa tällä hetkellä siellä olla, että ei RT ole tällä hetkellä. Toivottavasti sit kääntää vaan pään alas, eikä päätä perätilaan sieltä nyt sitten kääntää itseään. :)

Isyyspakkaus Minäkin tossa jo kasasin tulevalle isille pakkauksen, jonka sitten jo luovutinkin syyskuun alkupuolella.. malttamaton kun olin, niin en malttanut odotella isänpäivään asti. Laitoin pakkaukseen energiajuomaa, tutteja, tuttipulloja, ruokalapun, bodyn jossa teksti "isin kulta", kylpyankan vauvalle ja kylpyvaahtoa... valokuvakehyksen, johon saa vauvasta kuvia ensimmäisen vuoden ajalta.. syntymähetkestä kuukauden välein aina vuoden ikäiseen saakka! :) Se oli niin hauska, että oli pakko ostaa! Sitten kehystin 4D-ultrasta saamiamme kuvia 3kpl semmosiin raameihin -> Se oli ihan huippusuosittu, nyt kehys on isin yöpöydällä ja sitä se ihailee aina iltasella ennen ku unten maille alkaa. :heart: Hmmm, niin ja sitten muutaman CD:n, jossa vauvalle musiikkia. Toisessa CD:ssä on unimusiikkia.. kaikkia perus nukkumattilauluja jne ja toisessa oli sitten noita tunnettuja lastenelokuva tunnareita, peppi pitkätossua jne :) Enpä sinne sen enempiä sitten laittanut! :)

Jooh, kaipa sitä täytyis taas alkaa toimimaan, kello on jo 13 ihan kohta, ja täällä vielä tallustellaan yökkäri päällä! :) Kunnon pyykkäysmylläkkä käynnissä, kun mies on kuumeessa ja koko viime yön sitten vuoroin hikoili ja paleli, niin meni sitten kaikki peitoista lähtien nyt pesuun! :) Mutta mikäs tässä, ripustelee noita kuivamaan aina kun koneellinen on pessyt! :) Iltasella olis taas perhevalmennus, mutta tänään meenkin sitten yksin sinne.. Potilas saa jäädä vuodelepoon tänne kotosalle!

Jospa sitä alkais kaavailla tämän päivän ruokailukuvioita.. ja sitten tarvittaessa alkais hipsiä kaupan suuntaan jos sieltä jotain tarttee hakea! :)

Mukavaa syyspäivää kanssa sisaret! :)

Mecu&Möhö 33+4

Heipä hei pitkästä aikaa!

LEP; meillä myös Gessleinin Visionit, on vaikuttaneet tosi hyviltä. Värinä meillä "heinä" eli ruskeaa ja vihreää. Minkä väriset te hankitte?

Tuota masukipuilua on täälläkin ollut ja neuvolassa tänään kysyin siitä. Mulla kipu on aina oikealla ja estää kyllä liikkumisen aina kun ilmenee. Menee sit hetken kuluttua ohi, mutta kestää aika pitkään. Neuvolatäti sanoi, että olisi sellaista venytyskramppia tms. Kireältähän se masu silloin aina tuntuu, että vaikuttaisi ihan loogiselta arviolta.

Hippomainen olo- juu ei sitä sängystä enää ihan niin ketterästi ylös nousta... :LOL:

Meillä vaavi on ollut pää alaspäin jo ties kuinka pitkään. Nyt sitten on myös laskeutunut ja pää on ihan lantiossa. Sen kyllä tuntee- alas painaa ja vihloo välillä ja sitten tuntuu ihan kuin se räpeltäisi lonkissa asti välillä...! :eek:

Koska massu on laskeutunut, tultiin sf-käyrääkin alaspäin. Hyvä niin :D tähän asti ollaan oltu yläviivan yläpuolella, mutta nyt mentiin keskikäyrän alle. JES!

Onnittelut kaikille vanhenneille! :flower:

Mitähän muuta... Katselin ykkösen tv:tä tässä äsken. Ovat jossain (olikohan Tampere) kieltäneet kestovaipat päiväkodeissa ja siitä on nyt sitten poru syntynyt. Hygieniaviranomainen oli tämän kieltänyt, lisäksi myönsi, ettei tiedä kestovaipoista tarpeeksi :eek: mielenkiintoista. Ottaisivat asioista selvää ennen kuin kieltävät... Hyvä pointti oli se, että kun heillä on ympärivuorokautisia päiväkoteja ja jotkut lapset ovat siellä viikonkin putkeen, niin on vähän ikävä säilyttää kestoja niin pitkään päiväkodissa. Tämä on kuitenkin uskoakseni aika harvinaista... Että pitääkö sitten kieltää kestot niiltä, jotka päivittäin vievät pussin kotiin pestäväksi... höh. Haastattelussa oli myös kestovaippayhdistyksen puheenjohtaja, joka sanoi, ettei esim kasvisruokia tai sianlihattomia ruokiakaan ole kielletty. Totta. Lisäksi tuli mieleen, että mun siskon toinen oli niin allerginen, ettei voinyt käyttää muita kuin kestoja- tuli heti näppyjä peppuun kun laittoi kertikset päälle.

No, tämä nyt on taas tätä. Miten ne päivähoitajat ennen toimi, kun ei vielä ollut kertakäyttövaippoja? Tuli vaan mieleen :D

Meillä tullaan kyllä käyttämään molempia versioita. Matkoilla sitten ainakin kertakäyttöisiä, luulisin. Tämä kun on eka niin hankala vielä mennä vannomaan toimintatapoja :LOL:

Hyviä olotiloja kaikille! Tai ainakin parhaita mahdollisia...

Veijari 34+5 :heart:

LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Veijari:
Heipä hei pitkästä aikaa!

LEP; meillä myös Gessleinin Visionit, on vaikuttaneet tosi hyviltä. Värinä meillä "heinä" eli ruskeaa ja vihreää. Minkä väriset te hankitte?
Meillä on värinä vadelma. :) Eli punaista, hopeanharmaata ja mustaa. Vaikuttavat kyllä tosiaan käteviltä, kun eilen piti niitä taas sisällä testailla. :LOL: Malta enää odottaa, että siellä asukaskin ois mitä työnnellä ulkosalla. :)

Yhteistyössä