*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

LEP
Täällä ei ole mitään valmennuksia. Ja synnytyssairaalan tutustuminenkin ois vaan sellainen, että mennään auditorioon, siellä katsotaan muutama kalvo ja se on siinä. Eli ei käydä mihinkään tutustumassa. Et ei paljon apua ole... :/
 
Mamina olipas tosiaan hyvä, että kysäisit neuvolasta neuvoa vatsakipuihin - että munuaiskiviä veikkailivat....Mulle sanottiin täällä, ettei niitä pitäis raskausaikana esiintyä, kärsin nimittäin viime syksynä ja talvena vaivasta ärsyttävine vihlovine kipuineen vasemmassa alavatsassa ja luulin, etten voi raskaaksikaan tulla. Kivut ei tosin ei ollu yhtä hurjia kuin sun yölliset. Muutama viikko sitten, ihan yhtäkkiä, niitä vihlovia kipuja tuntui muutamana päivänä taas ihan samassa kohtaa, kun viime talvena, mutta lääkäri vaan totes, ettei munuaiskivet ole asialla...tiedä häntä. No jokatapauksessa toivottavasti eivät vaivaa sua sen enempää - on tässä kaikenlaista tuikintaa ja särkyä ihan tarpeeksi muutenkin.
Mä olin eilen lääkärillä - kaikki ihan normaalisti. Tosin CTG:n aikana vaavi joko rauhottui tai nukahti tokaks puoliskoks, eikä lääkäriä miellyttänyt tasainen käyrä - olis vielä lopuks pitänyt vähän edes rällästää, että saadaan käyrään kontrastia... Mä vähän ihmettelin, eikö vauvan pitäis saada myös nukkua silloin, kun haluaa... Mutta lääkäri halusi varmistua asiasta, vaikka arvelikin kaiken olevan ihan normaalisti, ja niinpä CTG kontrolloitiin tänään. Vaavi ei rauhoittunut puolen tunnin aikana hetkeksikään, ja lääkäriltä ropsahti 10 pinnaa...kaikenlaista...
 
Lauantaita

Mamina Muutatko tietoihini iän kohdalle 23v.. :) Näin sitä vanhetaan!

Nyt en ehdi sen kummempia kirjuutella.. alettava mopin varteen, kun jokunen ystävä olis kakkukahveja vailla.. niin tarttee alkaa järjestämään! :)

Mecu&Möhö 33+1 (täh, jo 34. vko menossa!)
 
Lauantaita täältäkin!

Ja onnittelut MarrasVaaville! :flower: Oi hitsi, siitä on aikaa kun meikäläinen oli 23v. Oma pikkusiskokin on jo yli sen iän (herrajjesta 26v. sekin jo!!).

Onks teillä muuten miten sisaruksia? Nuorempia, vanhempia? Itelläni ei ole kuin tuo yksi. Isoveljen olisin kyllä aina halunnut ja monasti sen pienenä vanhemmillenikin sanonut! :LOL: Äiti sano kerran, et hän ei ainakaan tunnusta isoveljeä olevan, kysy isältäs.. :LOL: Noh, lienee sitä ei ole, kun minäkin viiden vuoden yrityksen tuloksena alkuni olen saanut.

Huh, tuli ravattua koko aamu kaupungilla ja kaupoilla, metsästämässä kiitoslahjaa hoitotädille sekä kaverille 30v.-lahjaa + normaali ruokaostokset. Molemmat sain onneksi hommattua sekä jo vähän tarvikkeita joululahjojen tekoon + yhden lastenkasvatusoppaan. :D Ei ollu kallis, ni pakko oli ottaa. Katotaan löytyykö siitä mitä käytännön vinkkejä tohon uhmikseen!

Kyseinen uhmis jätti just syömättä, ilmotin vaan kylmästi, että mitään herkkuja ei tänään siinä tapauksessa irtoa, vaikka herkkupäivä onkin. Tyytyi kohtaloonsa ja painui päiväunille! Nyt äiti (hyvin syöneenä) sitten tyhjentää karkkipussia ja nauttii kaupasta ostamaansa Kopparbergin alkoholitonta karpalosiideriä! NAMS!

Mutta, jatkan jalat pöydällä istuskelua ja rentoutumista! Tarkoitus oli alkuun, että tekisin tän päikkäriajan työjuttuja, mutta olkoot! Nautin kerrankin omasta ajasta, kun mieskin on koulutuksessa eikä kotona!!

Hauskaa päivää kaikille!
 
Eilen kävin Hulluilla Päivillä, mutta eipä ollut mitään enää jäljellä ainakaan lastenpuolella, no rahat onneksi säästyivät, mutta H&M:ltä ostin 67 eurolla bodyja meidän pikkumiehelle ja 86cm Hello Kitty farkkuhameen meidän tulevalle vauvalle ja toivottavasti on tyttö, koska tytön vaatteita on tullut hommattua niin paljon...

Meidän pikkumies heräsi ennen kuutta ja juotin maitoa 200ml ja nukahti masun päälle ja siitä pää laskeutui vielä alavatsalle niin pikkasen nauratti, kun vauva alkoi potkimaan isoveikkaa päähän ja mies siirsi omaan pinnasänkyyn ettei heräisi potkuihin :D

Meillä meinaan, kun sanoo missä vauva? Niin poika nostaa puseron ylös ja laskee pikkuhousut mahan päältä pois ja alkaa paukuttamaan käsillä vatsaa ja nauraa samalla.....

Mukavaa lauantai päivän jatkoa kaikille :wave:

Kisse ja Hipsukka 34+2 :heart:
 
Onnex olkoo marrasvaavi :flower:

Multa löytyy 2 vuotta vanhempi veli. Pamppis jos yhtää helpottaa ni ei ne isoveljet aina niin ihania oo :LOL: Me oltii nyrkit pystyssä melkein aina, välit on oikeestaa vasta rauhottunu ku on lapsia saatu :whistle: ja nyt ollaa läheisempiä ku ennen.

Aattelin jos tutustuis noihin vaunuihin tänää vähän paremmin. Silloin ku ostettii ne ni en niitä niin tarkkaa tutkinu, laitettii vaatehuoneesee säilöö nyt on vatsa kasvanu niin etten meinaa mahtua hakee vaatteita sinne enää ni ne on otettava johki muualle :D
 
RV 35+0 :eek: nyt alkaa jo jännittää...

Täältä löytyy kax isoaveljeä, toinen 38v, josta toinen on kuollu kax vuotiaana, et en oo nähny ku kuvista. Sit isosisko30v ja pikkusisko21v.

Meinasin kestoja rueta testaan tällä tulokkaalla, muilla en oo ikää kokeillukkaa. Sain serkulta kymmenkunta taskuvaippaa lainaksi, ni pääsee vähä alkuu ja pitää ite hommailla vähä lisää ja imut pitää ite hommata.
Saa nähä miten onnistuu, eikai se auta ku rohkeesti opetella :whistle:
 


Tässä tuoretta masukuvaa eli viikkoja tasan 33 :D Vanhat raskausarvet on ihanasti tullu taas esille, uusia ei oo tullu, ku tuohon navan lähettyville, eikä tarvi tullakaan enempää :kieh:

Onnittelut MarrasVaaville :wave:
 
Onnea MarrasVaavi!

Täällä lapset nukkuneet jo tovin ja mies töissä. Omaa aikaa hetkinen. :heart: :)

Pian kait pitäis kömpiä nukkumaan, yöt jo hieman resuisia, olotila raskas, veskihätä yllättää usein ja nukkuminen hankalaa. Tätä se taitaa olla muillakin. Neiti 2 v kipittää öisin viereen ja nukkuu välillä poikittain. Siinä sitä etsitään ittelle sopivaa nukkuma-asentoa sitten. :eek:

Voikaa tosiaan paksuhkosti! =) Hyvää yötä!! :heart:
 
HepsKatti
Marrasvaaville myöhästyneet synttärionnittelut täältäkin! Parin viikon päästä se on itselläkin taas edessä.

Multa löytyy siskoja kaksin kappalein, toinen on 12 vuotta ja toinen 8 vuotta vanhempi, eli mä olen kirjaimellisesti iltatähti.

Nyt sitä alkaa oikeasti iskeä paniikkia, kun tajuaa tosissaan, ettei välttämättä mene enää kuin kuukausi, kun meillä on toinen lapsi. Paniikilla aloin eilen pestä pieniä vauvanvaatteita ja kaupasta ostin kaikenlaista tarviketta vauvaa varten :LOL:

Eilen oltiin miehen kanssa leffassa katsomassa Päätalo. Ei ollut sitten kuitenkaan leffa mun makuuni, vaikka sanottiin, että käsittelisi enemmän sen ajan Suomea. Antoi kyllä ihan toisenlaisen kuvan Päätalosta kuin mitä mulla oli (jos mulla siis mitään varsinaista kuvaa henkilöstä edes oli). Ei se nyt mikään älyttömän huonokaan ollut, mutta pari kertaa meinasin kyllä väkisin nukahtaa :D
 
Täällä taidetaan vetää ennätys sisarusten suhteen eli mulla on 5 vanhempaa veljeä ja kaksi vanhempaa siskoa ja vielä yksi pikkusisko joka täyttää marraskuussa 26v.

Onnea marrasvaaville synttäreiden johdosta :flower:

Kisse ja Hipsukka 34+3 :heart:
 
Heippa!
Meillä typy vietiin eilen mummin ja papan luokse yökylä reissulle,kohta meinasin lähteä neitiä noutamaan takasin kotiin.Eilen oli ihana käydä rauhassa illalla saunassa ja katsoa kasa elokuvia,aamulla sitten nukuttiin jopa 8 saakka.Mies lähti toisen koiran kanssa metälle ja itse jäi vanhemman koiran kanssa kotiin viettämään sunnuntai päivää..
Olenkin aikalailla vaan nauttinut tästä hiljaisuudesta ja vaan ollut puuhailematta mitään suurempia.

Itsellä on n.2,5v nuorempi sisko,ja meillä tulee lapsille sama ikäero.Miehellä on nuorempi veli ja heillä ikäero on myös ripausta vajaa 3vuotta.

Ilmoitin jo miehelle että sitten kun hänelle tulee semmonen vastustamaton tekemisen puute,niin tuolla odottaa pinnasänky kokoamista :D

Ihanan aurinkoista sunnuntai päivän jatkoa!!


mamskeli ja kössi 33+2
 
Sunnuntaita...
Noita sisaruksia luettelette niin pakko kait munki on :) Eli mulla on kaksi vanhempaa siskoa, toinen öö 32 vee ja toinen on 38 vee. Sen lisäksi löytyy siskopuoli joka on vuotta mua vanhempi ja velipuoli joka on sen 31.

Nyt on selkä alkanu oikein kunnolla kettuilemaan. Johtunee siitä että olen joutunu istumaan enemmän koneella. Pitäis illalla muistaa aina venytellä, mutta unohtuu useammin ku muistuu...Ens viikolla olis taas neuvola ja sitte viikkojakin olis jo 34. JEE. Tunnustan nyt että olen jo valmiiks ostanu itselleni hammasharjan ja tahnan mukaan sinne sairaalaan. Muuten en ole pakannut mitään. Ajattelin että olis sellanen rauhallinen lähtö sairaalaan. Että saas nähdä iten käy. Lähdetäänkö sen hammasharjan ja tahnan kansa vai kerkeenkö oikee pakkaamaan jotain mukaankin. Tyttö tosiaan ei ilmottanu yhtään että oli tulossa, kun taas pojan synnytys käynnisty sillein pikkuhiljaa, että supistuksia tuli ensin koko päivän aikana. Saas nähdä miten tällä kertaa käy!

Hyviä vointeja teille kaikille
 
Moikka!

Multakin vielä myöhästyneet onnentoivotukset MarrasVaaville!

Piti vielä torstain lääkärikeikasta raportoida semmosta, että labranäytteistä löytyi oikein kahdenlaista infektiota...Hiivasienestä oon kärsinyt pitkin raskautta, vaikka sitä onkin jo useampaan otteeseen hoidettu. Nää streptokokit on tää uusin, ja ne pitää hoitaa heti semmosella antibioottirasvalla alateitse. Vauvaan toi streptokokki-infektio voi kuulemma tarttua synnytyksessä, eli synnytyksenkin yhteydessä tulen saamaan antibioottia. Kyllä potuttaa - mistä lie tulevat moiset infektiot :headwall: ... Lääkäri sanoi, että ovat molemmat aika yleisiä raskausaikana, mutta silti inhottaa ajatus, että vauvaan saattaisi tarttua. Onko muita samoista "ongelmista" kärsiviä?

Asiasta kolmanteen...mulla on ainoastaan 3,5 vee nuorempi velikulta.

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille! Taidan tästä lähteä sauvakävelylle auringonpaisteeseen haukkaamaan raitista illmaa - lämpöasteita täällä on ruhtinaalliset 20 B)

- Ellie 34+3
 
B-7
Joulukuun alkulainen täällä taas kurkkimassa.
Ellien bakteerit nostatti kirjoittamaan :LOL: Kun mullakin nyt tässä raskaudessa todettiin tuo streptokokki agalactie bakteeri ja oon ollut ihan öö sen kanssa.
Kuulemma tosiaan on hyvinkin yleinen,lähes kaikki naiset kantajia.Joillakin aktivoituu esm juuri raskausaikana.Ja ei vättämättä oirehdi juurikaan.Mulla se löydettiin rv 27 kun oli supistuksia ja polilla aina kuulemma testaavat tämän bakt.jos supistelee ennenaikojaan.
Ja siksi testaavat kun ennenaikaisiin supistuksiin monaasti syynä kyseinen bakt.
Eli siis voi aiheuttaa näitä suppareita(mitä mulla ihan hirveesti ollut)
Antibiootti tosiaan synnytyksessä ja olisi hyvä ettei synnytys venyis pitkäksi.Voi aiheuttaa vauvalle tarttuessaan pahankin infektion.
Mutta niin kauan kun sikiökalvot ehjät on vauva suojassa eikä äitiä lääkitä ennen.
Näin mua on infottu =)
Mulla myös nää infektiot vaivaa ylipäätään ,sillä viime neuvolalääkärissä todettiin leukkarit kahdella plussalla ,eli siis löytyi oireeton pissatulehduskin.

Näin täällä,vilkutus joulukuulta.Petite ja rv 32+1
 
Sisaruksista; minulla on 1 pikkuveli, n.3vuotta nuorempi. Sitten äitini uudella miehellä on 3 lasta joita pidän kuin omina sisaruksinani, 2 poikaa jotka ovat miuta nuorempia, ja sit 1 tyttö joka on miuta vuoden tai pari vanhempi.

Hmm, pamppis, ootko harrastanut ratsastusta? kun sillon aiemmin pohdin että mistä siut tietäisin, kun olit niin tutun näköinen, niin nyt tuli mieleen jotenkin ratsastus..:D
 
Ei oo oikeestaan ollut mitään kummempia oireita, ja se mua ihmetyttääkin. Etenkin alkuraskaudessa hiivasienet kutitti tosi ärsyttävästi... Mutta nyt aloin uudestaan epäilemään bakteereja, koska jo kuukauden päivät muutenkin voimakas valkovuoto on ollut tosi kokkareista. Varmasti streptokokeista johtuen. Lääkäri sanoi, että se antibiootti, mitä mä nyt sain, on ihan turvallista raskauden aikana...toivottavasti niin.
Täällä streptokokit testataan kaikilta 36. rv:lla, en tiedä, miten Suomessa. Mutta kaipa testaavat, jos tulehdus on noinkin yleinen naisilla ja vieläpä synnyttäessä tarttuvaa laatua.

-Ellie
 
Sunnuntai-illan pikamoikat!

Tulin vaan makselemaan vähän laskuja tähän koneelle. Ja samalla kurkkasin 'meitä'. Nopsaan on viikonloppu taas mennyt! Ja nopeesti menee varmasti nää päivät ennen äippäloman alkuakin! Ajatelkaas, kahden viikon päästä ei tarvii enää lähteä minnekään viikonlopun jälkeen! Tai siis töihin.. Kyllä kai me joskus täältä mökistä poistutaan, ettei ihan mökkihöperöiksi tulla!!! :D

Mamina, en ole harrastanut ratsastusta. Pois se minusta! :D En kyllä osaa arvata missä olisit voinut miut nähdä.. :whistle: Mutta ilmeisesti minulla on joku kaksoisolento tässä kaupungissa, kun välillä vastaantulijat moikkailee, eikä tosiaan ole ollut hajua, että ketä ne on! :eek:

Joo, nyt pylly ylös sohvalta ja vähäks aikaa hommiin vielä!

Mukavaa alkuviikkoa!
 
Myöhästyneet onnentoivotukset MarrasVaaville! :flower:

Synnytysvalmennuksesta muutama sana... kävimme viime viikolla TAYSissa valmennuksessa ja voi vihne sentään - takapuoli homeessa n. 2,5 tuntia siellä tuijotettiin PowerPoint-esitystä jossa oli vanhat kuvat. Systeri ja kaverini, jotka kummatkin ovat käyneet samaisessa paikassa valmennuksessa muutama vuosi sitten, olivat katsoneet videon, kiertäneet ja lisäksi olivat pitäneet rentoutusharjoituksen, joten olin lievästi sanottuna PETTYNYT. :/

Mutta ukkoa oli kiva nähdä ja siksi en ole täälläkään "roikkunut" kun ollaan yritetty viettää vähän laatuaikaa; tämä kun oli todennäköisesti viimeinen kerta kun olimme aivan kaksin ennen kun hän tulee seuraavan kerran Suomeen eli seuraavalla kerralla olen jo "jakautunut" ja se jos mikä tuntuu molemmista hurjalta!

Noita alavatsan kramppeja osui omalle kohdalle viime viikon torstaina. Pari tuntia jomotti oikein kunnolla vasenta puolta jostakin nivusen/lonkkaluun kohdalta ja sen jälkeen oli alavatsa hellänä pari päivää. Epäilin omalla kohdallani niiden johtuvan siitä, että kroppani ei meinaa antaa periksi kun olen jo 4-kymppinen ensikertalainen näillä viikoilla, mutta ehkä kyse olikin sitten jostain muusta kun tätä kipuilua näyttää olleen muillakin. Mulla tosin oli muutamaa päivää aiemmin tunne, että olis pissakivi tulossa, mutta en sitten tiedä...

Luulen että tuohon kramppailuun oli osasyynä se, että kiersimme ukon kanssa Ideaparkkia monta tuntia keskiviikkona ja siellä on todella kovat lattiat. Selkä oli ihan kaput jo parin tunnin jälkeen, mutta oli pakko saada ostokset tehtyä kun sain tuon iskän mukaan hankkimaan loput tavarat tulokasta varten - hänelle oli tärkeää päästä osallistumaan, joten ei auttanut kun kierrellä ja köpötellä.

Tuosta shoppailusta sen verran, että tajuntaan iski tuossa lauantaina että jumantsuka, munhan on pakko hankkia joululahjat tässä varmaan 2 viikon sisään sillä en mä voi muutaman viikon ikäisen vauvan kanssa lähteä mihinkään ostoskeskuksiin! Onneksi aikuisille ei tarvitse ostaa mitään - paitsi ukolle - mutta noita lapsia onkin sitten ihan kiitettävä määrä tässä lähipiirissä joten shoppailulta ei välty ja mulla ei ole ajatustakaan siitä, mitä ostais... Iskee paniikki :LOL:

Sisaruksista... niiden lapsillehan noita joululahjojakin tässä suunnittelen, joten listaanpa heidät. Mulla on 2 pikkuveljeä, joista vanhin tuli ekaa kertaa isäksi 38-vuotiaana maaliskuussa (poika syntyi rv 26+1) ja toinen, 35-vuotias on 3 muksun isäpuoli. Systeri on 31-vuotias 4 lapsen äiti.

Kävin muuten tuossa taannoin otattamassa streptococcus mutants-testin suusta kun siihen tarjoutui mahdollisuus. En kanna sitä, mikä tarkoittanee ettei ukollakaan ole sitä ja näin ollen juniorilla on edellytykset saada perintönä ns. hyvät hampaat, sillä meillä ei ukon kanssa ole montaa reikää elämän varrella ollut.

Keskiviikkona on luvassa seuraava kontrolliultra joten palaan asiaan sen jälkeen. Tällä hetkellä pelottaa aivan hirvittävästi, sillä viime viikot on tullut paljon kommenttia siitä että vatsani näyttää todella pieneltä ja tuo sf-mittakin on edelleen alakantissa, mutta luotan siihen että sellanen parikiloinen miehenalku tuolla masussa köllöttelee... Keskiviikkona sen tietää.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille tasapuolisesti!



Czarina & Lilliputti rv 33+5
 

Yhteistyössä