*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

Tunnen itteni törkeen laiskaksi :saint: En saa täällä päivisin mitää aikasex ku päiväunet :whistle: vaikka päivisin kämppä on tyhjänä vois puuhata vaikka mitä ilman häiriöitä. Mies kyllä totes tänää et nuku nyt kohta et taas enää saa :D

Täytyy mun tänää suunnata tonne apteekkii hakee sitä magnesiumia, tää pohje särky tekee mut hullux :headwall:

Ellie tervetuloa mukaan viimemetreille =) Ite rupesin odottamaan esikoista Lanzarotella ja palasinki sieltä hyvin äkkiä kotiin "turvaan" odottelemaan vauvan syntymää. =)

Siirryn kattelemaan ton vauva tulossa :wave:
 
Tervetuloa mukaan Ellie S!!! Kiva saada porukkaan mukaan odottajia muualtakin kuin suomesta! Saa vähän vertailla kokemuksia jne laajemmalti!:)

Kiitos vastauksestasi Neeanäiti!

Mie en tiiä enää missä tilassa tää vauva on! :LOL: Ei ainakaan uskoakseni raivotarjonnassa.. Liikkeet tuntuu suurimmaksi osaksi sivulla tai ihan alhaalla. Jos ois pää alaspäin, niin eikö liikkeitä kuulus tuntua ylävatsalla??

palailen kirjottelun merkeissä kunhan saan pikkuneidin päikkäreille:D
 
Mamina: Mä ihmettelin kanssa samaa että eikö potkujen pitäis tuntua tuolla kurkussa jos kerran pää alaspäin ollaan, mutta mullakin potkut tuntuu pääasiallisesti alhaalla vasemmalla tai oikealla (riippuen siitä miten akselin ympäri on milloinkin pyöritty) ja välillä, tosi harvoin, ihan ylhäällä. Kylkiluut kyllä saa kyytiä tasaiseen tahtiin kun on Toukalla jo niin ahdasta.

Mutta siis, raivotarjonnassa joka tapauksessa ollaan ja mulle terkka selitti että se on siellä pää alaspäin, selkä oikeella ja raajat vasemmalla sellasena katkarapuna (näin viime neuvolassa), siksi tuntuu niin alhaalla potkut. Eli voihan se ollakin ihan oikeinpäin :)
 
HepsKatti
Noista pohjekivuista. Mullakin on monena aamuna ollut pohkeet kipeenä, mut yöllä en kuitenkaan ole mihinkään kramppailuihin herännyt, mut niistä ne kai sitten johtuu. Aamulla hetken venyttelen ja loppupäivä meneekin ihan ok.

Kestoista. Esikoisen kanssa aloitettiin kestoilu vasta joskus 9 kk ikäisenä. Käytössä koko ajan olleet oikeastaan itse tehdyt sisävaipat näpsy-kiinnityksellä ja hahtuvat päällä. Tarkoitus olisi, jos saisi aikaiseksi ostaa kunnon tarranauhaa ja pistää tarrat niihin sisävaippoihin. Meillä ollut lyömätön kaava vaippoihin Ottobren sivuilta löytyvä kaava (muistaakseni se koko on aika isoa siis siihen senttikokoon nähden). Kuopuksen kanssa ajattelin heti alusta asti kokeilla kestoilua, luultavasti niillä harsoilla sitten lähdetään liikkeelle. Kokonaan ei kyllä kuopuksenkaan kanssa kestoilla vaan lähinnä kotosalla.

Mäkin jo luulin, et nyt on pakko alkaa syömään rautaa, kun tuntui niin väsyneeltä olo ja aikaisemmalla neuvolakäynnillä HB oli laskenut 118, mut nyt se olikin viime kerralla noussut 124, niin en vielä aloita. Sitä rautamehulitkua tuolla on pullo odottamassa, että aloitan sen juonnin kuitenkin joskus tämän kuun lopulla. Muakin jotenkin huvittaa tuo multivitassa oleva rauta, kun eihän se kunnolla imeydy, kun samassa tabletissa on kalsiumia.

Mullakin on nyt alkanut supistella, jopa ruokakaupassa käynnin jälkeen. Välillä maha menee vaan kovaksi ja välillä kipuilee niin kovasti tuolla alavatsalla. Hieman olen huolestunut, kun esikoisesta ei supistellut lainkaan ennen synnytystä. Neuvolakin on vasta kahden viikon päästä.

Sokereita olen nyt mittaillut kolmatta päivää 4 kertaa päivässä. Alkaa sormenpäät olla ihan kiitettävästi rei'itettyinä. Huomenna soittelee vaan tuo diabeteshoitaja ja hänelle kerron nuo arvot, mut hyviä ne on edelleenkin ollut.

Mulla on nyt alkanut niin kamala närästys öisin, ettei Renniestä ole mitään apua. Piti jättää niin rakas kokiskin nyt sitten kokonaan pois, mutta varmaan ihan hyvä homma, sillä viime yönä ei närästänyt lainkaan, vaikka en illalla mitään lääkettäkään ottanutkaan. Toivottavasti vaan ei ala kokishammasta liikaa kolottamaan, miten niin kokis-riippuvainen :LOL:

Välillä mustakin tuntuu, ettei ole mitään hajua, et miten päin vauva mahassa on. Yleensä tuntuu, että on pää alaspäin, mut välillä iskee paniikki, että mitä jos ei olekaan, jos potku tuntuu jostain ihan eri paikasta kuin yleensä.

Pian ollaankin ihan loppusuoralla kaikki :)

p.s. ohhoh, olipas mulla asiaa :LOL: No viime kerrasta onkin aikaa, kun tänne olen kirjoitellut ;)
 
liikkeistä..kai mä oon oppinut jo tulkitsemaan liikeitä, kun tämä kuitenkin viides lapsi kuuteen vuoteen. mut mulla ainakin perätila vauvan liikkeet tuntuu yhtälailla kylkiluissa, koska vauva linkkuasennossa ja jalat korkeimmillaan vauvan päälaen kohdalla, välillä kun masua tunnustelee, tuntee vauvan pään kohdalla myös jalkaterät. tiedän perätilan myös siitä et liike lähtee alhaalta, kun vauva liikahtaa, liike lähtee ensin pepusta. ja on enemmän sellasta muljahtelua. kun taas raivotarjonnassa, potkut paljon selkeämpiä, liike lähtee ylhäältä, kun potku lähtee, samalla heiluu vauvan pehva..
olikohan vaikeasti selitetty =)
 
Eilen tehtiin Ikean reissu ja ostettiin kaikkea tarpeellista ja ehkä vähän tarpeetontakin
laittelen jossain vaiheessa valokuvaa, kun kerkiän systeemistä joka ostettiin meidän rappusten alle ja tuli sekin hukkatila hyötykäyttöön ja saadaan kaikkea vauvan kamaa sinne laatikoihin.

Poika ei sitten koko reissulla itkenyt kertaakaan vaan oli ihanan aurinkoinen ja nauravainen koko ajan vaikka jossain vaiheessa oli pissat tullut läpi. Nukkui mennen tullen pitkän ajan, kun ajoimme Tampereelle päin.

Huomenna neuvola ja anoppi tulee hoitamaan poikaa vaikka olisin hänet mukaankin voinut ottaa, kun istuu kiltisti rattaissa. Hullut Päivät alkavat huomenna ja sielläkin pitäisi jossain vaiheessa mennä käymään, mutta meinaan kyllä nakittaa äitini, kun menee sinne kuitenkin jo klo 8 joka päivä.

Äitiysloma alkaa 15.10 mikä on samalla miehen 38v. synttäripäivä.....lapsilla alkaa myös syysloma mikä kestää 3 päivää....

Tervetuloa Ellie mukaan!
Kisse ja Hipsukka 33+5 :heart:
 
Tervehdys kaikille!

Minä olen potenut kovaa päänsärkyä vajaan viikon verran.. En ole osannut huolissani olla, kun se on meikäläiselle ihan normaali olotila.. |O (sairastan paroksysmaalista hemigraniaa) ja ilman lääkkeitä koko raskaus on ollut yhtä pääkipua!

Tänään ihmettelin kuitenkin kovaa väsymystä ja mustia palloja näkökentässä.. mittasin töissä kolmeen kertaan verenpaineen ja hups.. 138/93! Mulla on ollu koko raskauden noin 114/70 paineet...

Pääsin neuvolaan. Ei kuulemma mitään kummallista.. ? Ensiviikon perjantaina uudelleen. Pissassa ei ollut valkuaista onneksi. Päänsärky on hyvin outoa, aivan erilaista kuin minulla yleensä. Normaalisti en voi olla aloillani vaan kävelen rinkiä ja huudan sekä volisen.. Nyt tuntuu että sängyssä on paras olla.. Mikäpä lie!
:eek:

Hb oli noussut 116.sta 129ään. Hyvä se...

Kasvatellaan masuja vielä joku viikko! :heart:

Sipra ja pikkuinen 33+4
 
Mua ei oo oikeestaan krampit vaivannu - oon syönyt lääkärin määräyksestä korkeasti annosteltua magnesiumia koko raskausajan ja "oma-aloitteisesti" oikeestaan jo vuosia, jotta lihakset pysyis vetreinä fyysisessä duunissa. N. viikolta 18 viikolle 28. iskiashermo teki olosta tosi tukalan, mutta muutaman viikon Suomenreissun jälkeen saunottuani yllin kyllin melkeinpä joka päivä olo helpottui kummasti. En tosin tiedä, johtuiko saunomisesta vai vaavin asennosta. Vaikea tosin uskoa, että olis noin monta viikkoa köllötellyt samassa asennossa painamassa hermoa. Jokatapauksessa voin taas kumartua ja kävellä ilman, että vihloo oikeaa kankkua. Viime viikolla synnytysvalmennuskurssilla kätilö painotti, että magnesiumin syöminen pitäis lopetta n. 37. rv:n kieppeillä, jotta supistukset saa tulla, kun on tullakseen...Täytyy kai pian aloittaa asteittainen vieroituskuuri :) Mulla on torstaina lääkäri - oon ravannut siellä jo lähes 2 kuukautta joka toinen viikko... Saa nähdä, miten "aktiivisen vauvan" (sairaalalääkärin diagnoosi :) strategiset mitat on kehittyny - 2 viikkoa sitten painoarvio oli 2289g ja pituus n. 42cm - eli ei mikään heiveröinen...

Mukavaa illanjatkoa Kotisuomeen!
 
Huh, huh, ku tämä aika menee äkkiä :eek: Nyt on ihanaa, ku kaikki alkuraskauden huolet ja pelot on ohi... nyt vaan jännittää synnytystä :D Katotaan ny kuinka tuo mies siitä selviää, ku ei pysty kattomaan edes synnytysvideoita saati sitte mitään, missä näkyy verta :LOL:

Viikko olis aikaa vielä muuttoon ja hommaa vielä vaikka kuinka paljon... ja nyt täytyy vielä nauttia tästä netin ihmeellisestä maailmasta :LOL: Kyllä mä saan paljo aikaiseksi, ku ei oo konetta :whistle: En vaan tiedä kuinka sitä uskaltaa hommailla, haravoida ajattelin, mutta jos odottais tuohon rv 36 asti... jos ei oo tullu jo lunta :|

Pojat kyllä niin kovasti odottaa vauvaa, suunnittelee jo kuinka ne opettaa sille autoleikkejä :heart: Mä jo poikia valmistelin synnytykseen lähtöön, etteivät sitte säikähdä, jos yöllä tulee lähtö ja mä oon kamalan kipeä. Voi olla noin pienille aika pelottava tilanne ja vielä kun mieskin taitaa olla sillon aika hermona :)

Nyt mä jatkan pakkaamista, makkari on kyllä niin ääriään myöten täynnä tavaraa, että meinaa hermot mennä |O
 
LEP
Tänään on ollut jotenkin ihan surkuaamu. :ashamed: Itkututtaa vaan kokoajan. Kaikki alkoi, kun koittanut löytää kamuja kaupungille seuraksi tai johonkin vaan, niin ei varmasti kukaan lähde mihinkään. Sitten kun asiaa alkoi enemmän miettimään, niin huomannut että kuinka vähän kaverit enää ottaa yhteyttä edes nyt kun on raskaana. :/ Parhaankin kaverin kanssa yhteydenpito mennyt täysin yksipuoliseksi, eli jos mä en kysele kuulumisia niin ne jää kyllä kuulematta kummankin osalta. Ei se tainnutkaan olla vaan kuvitelmaa kun jotkut sanoneet, et kaverit katoaa kun on raskaana ja tulee lapsia. Tuntuu vaan perkuleen yksinäiselle, kun ei ole mitään tekemistä kun kaikkialle ei jaksaisi yksin mennä. Miehelläkin on niin paljon menoja välillä, että yksin saa vaan lähinnä sitten koneella ihmetellä maailman menoa. Yksi autokin kun on, niin ei ole sitten miehen töissä tai harrastuksissa ollessa autoa käytössä, niin ei mihkään oikein pääse.

:'(
 
LEP, monesti siinä käy niin että jos on kovin erillaiset elämän vaiheet menossa ni moni katoaa ajan myötä. Mulla itellä on pysyny hurjat 3 kaveria vaikka eri elämäntilanteissa ollaan välillä oltukki, muut on jääny matkan varrelle. Mut näin oon ainaki ite huomannu et kuka on se oikea ystävä isolla Y:llä.
Toivottavasti keksit jotain piristävää puuhaa :hug:

Soittelin kelaa ni olivat onnex eilen tehny päätöksen, saa vähän osviittaa tulevasta.
Aamun ilox siivoilin ja silittelin vaatteita. Huomenna kun pitäs suunnata hulluille päiville tekemään ittestää hullun, siellä ku tuppaa olee ihmisiä liikaa. En oo vuosii sen takia siellä käynykkää. Mulla sattuu olee kaveri tasan 3 viikkoa mua edellä ni lähetää sinne isojen mahojemme kaa pörrää.

Täytyy vissii lähtee ettii jotain syötävää

:p
 
LEP mulla ihan samoja fiiliksiä..aina se on minä joka tyrkytän seuraani, tuloksetta!kukaan ei kysy multa mitä kuuluu!mies paljon poissa ja sillä auto...totuus on..et kotiäidin elämä on yksinäistä!
imetysliiveistä..tilasin carriwellin kahdet liivit, toiset ne sporttiliivin malliset. tänään posti toi ne. M kokoiset, ovat aika napakat.mukavan tuntuiset! saa nähdä mahtuvatko kun maito nousee, täytyy pitää nyt, jos vähän venyisivät..tai sit täytyy tilata yhdet isommat..

manhis ja masukki 33+4, kohta tämäkin viikko lopuillaan..mihin nämä päivät menee..
 
Pamppis Tuo saaristolaisleipä tuli meille tutuksi siskon miehen kautta, joka on kotoisin Länsi-Suomesta. Nauvon saaristolaisleipä on nimeltään tuo, jota me täällä on miehen kanssa leivottu :) Kaljamaltaita, vehnäleseitä, ruisjauhoja ja vehnäjauhoja siihen tulee.. niin ja piimä ja siirappi. Se on tosi hyää ja helppo tehdä. Meinattiin pojan ristiäisiin tehdä tuota leipää ja tarjota sitten mäti+smetana+sipuli sörsselin kanssa, on kuulemma suurta herkkua niin. Itse en mädistä välitä.. joten en tiedä! :) Mitä leipomisaikaan tulee, niin yösähköhän on edullisempaa :LOL: Ei vaan, mies tahtoi tehdä leipätaikinan tällä kertaa, ja odottelin sitten, että salibandytreenit loppui, niin menihän se sitten aikasta myöhään ennen kuin leipä oli uunista ulos :)

Tänään olis taas perhevalmennusta.. käydään synnytystä läpi! :) Sen jälkeen sitten ajellaan "mummolaan", siellä on luvattu paistella lettusia *nam*

Nyt tarttis tuonne kipakkaan syysilmaan lähteä siivoilemaan autoa.. kun on mies laittanut auton myyntiin.. kaiketi täytyis omat rojut sieltä kantaa pois ja imuroida. Ja voishan tuota imuria näyttää täällä sisälläkin.. niin kovasti kertyy aina kaikkea murua ja karvaa lattialla.. -> koira on varsinainen sottapytty! :)

Mukavaa lokakuista "pikkulauantaita" odottajille :)

Mecu&Möhö 32+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jännä:
Ei hitto...en mä ymmärrä miten tähän laitetaan kuvia... :( Olisin laittanu masukuvan, mut ei sitte.
mee aijaa.com ja sinne lisäät kuvan. Sitten kun se sivusto on ladannut sen kuvan, niin kopioit sen toisen osoiterivin kokonaan tähän kirjoituskohtaan ja painat lähetä-nappia=)
 
Huh, rankkaakin rankemman kaupunkireissun jälkee jos nyt jaksaisin jotain kommentoida..

Meille tuli eilen hobbyhallista ne Carenan tuplikset, on ihanan kevyet ja helpot työntää. Kääntyvien etupyörien ansiosta ei tarvi ees "painaa aisasta" etuosaa ilmaan et sais rattaat kääntymään!! Ihan loistavat pelit, ei voi muuta sanoa. Ja suht edullisetkin. Saa nähdä miten kestävät, en jotenkin uskoisi että hobbari ottas myyntiin ihan mitään pilipaleja, mut eihän sitä tiiä.. Me päädyttiin näihin myös sen osamaksu-vaihtoehdon takia.

Laitoin myös toissa-iltana vauvalle sängyn kasaan, lakanoita ei vielä:) Nyt ei puutu oikeestaan enää muuta kuin vaippojen ompelua, vaatteiden pesua ja haluan vielä ommella äitiyslaatikkoon jonkun kivan reunalakanan. Kokeilin ite tehä sellasta vauvanpesää ( www.wombi.fi ) , mut ketuilleen meni...! :kieh:

MarrasVaavi, miula kanssa todella levee lantio, esikoinenkin meni lähtökuoppiin niin aikasin että neuvolantäti vannoi ettei mene laskettuunaikaan asti, mutta menipäs--ja 5pv ylikin:) Joku pappa kerran sano kaupungilla et "siulla on synnyttäjän lantio" :D:D siis en tuntenu koko ukkoa, tuli vaan ja tokas:D

Pamppis, miula kanssa kävely tekee kipeetä jos pitää liian nopeesti mennä. Sellanen pingviinityyli täälläkin! :wave: :LOL:

Manhis, nythän oli uudessa vauvalehdessä iso juttu perätilasta / synnytyksestä. Mie kanssa kauhistelen, et mitä jos joutuski synnyttää perätilassa olevan vauvan.. hui.. en haluis/uskaltais, mut en uskaltais kyllä sektioonkaan mennä! Hyvin muuten kuvailit noita liikkeitä jne. Miusta tän liikkeet tuntuu vaa navan alla muljumisena, siis melkee karvotuksessa, ja sit ihan ylävatsalla tulee välillä joku mokkula pintaan:D Hikka tuntuu ihan alavatsalla, joten voisko siitä kuitenkin päätellä et ois pää alaspäin??

LEP! Tuo on niin tuttua, ihan melkein samoin mie kirjotin johokin suomi24:n palstalle kun odotin esikoista.. Oli NIIIIIN yksinäistä!!! Muista ettei oikeat ystävät katoa mihinkään, ne oikeat pysyy rinnalla. Nyttemmin kun suurin osa ystävistäni on saanut lapsia, niin meillä on taas enemmän yhteistä, ja tulee soiteltuakin enemmän. Huomasin sillon esikoisen odotuksessa, et koska miusta ei ollu enää baarikaveriksi, niin ei seura sit muutenkaan kiinnostanut.. mietinkin silloin et sitäkö se miun ystävyys heille merkitsikin.. No mitä vanhemmaksi tulee, sen viisaammaksi myös.. --kai=)
 
Mamina: Hahtuvahan on aivan loistavaa vaippamatskua. Ei vaan käynyt lahopäällä mielessä että voi olla enemmänkin kuin yksi vaihtoehto listalle :LOL:

Meillä oli eilen toka kerta perhevalmennusta ja siellä just neuvolatäti puhui liikkeistä ja miltä tuntuu perätilassa ja raivotarjonnassa. Sanoi, että pään yleensä tuntee kovana möykkynä ylhäällä tai alhaalla joka pysyy aika pitkälti paikallaan, peppu taas on liikkuvaista sorttia ja pomppii puolelta toiselle.

Itselle tämä pätee aika selkeesti kun huomaa navan molemmin puolin kuinka sieltä välillä yritetään tulla läpi peppu edellä. Mulla tuntuu myös hikka ihan tuolla alhaalla ja siihenkin neukkatäti kommentoi, että pää on se kohta missä hikka yleensä eniten pomppii, eli jos alhaalla tuntuu niin yleensä se pää on siellä.

Ihan karmee turvotus iskenyt viime aikoina. Sormet on ihan palikat ja niveliä särkee aivan hulluna. Siis sormien niveliä. Tosi tuskainen olo. Koko ajan pitäisi olla lipittämässä vettä, huomaa kyllä että se auttaa, mutta varsinkin yötä vasten on todella tuskaista kun sitten joutuu nousemaan vessaan koko ajan ja mahaan ja selkään sattuu eikä jalat meinaa kantaa.. Kitikitivalivali olo taas täällä :)

En tajua mikä tossa on, että kun Toukka on tassut oikeaan kylkeen päin, sattuu potkut ihan älyttömän paljon ja kylki on ihan tohjona. Vasemmalle kun suuntautui iskut, ei sattunut vaikka tuntuivatkin ihan mojovasti. Se on pieni rikkonut multa jotain tuolta kun noin pahasti tuntuu :p
 
Jaksaa taas kirjoitella. Viikko ollu lepoa ja viikko nyt kontrolliin ainakin vielä..
Kyllä tympii ku niin kovba pesänrakentamisvietti iskeny ja oikein ei sais mitään tehdä. Eilen ku vähä jotain pientä puuhailin päivällä ni illalla supisteli, vaikka vain makoilin ja istuskelin koko illan ja aamullaki vielä, joten eipä täs oo taas uskaltanu tehdä oikein mitään..
No ompaha tullu alotettua käsitöiden tekoa..

Kestovaipoista täälä yksi hyvin kiinnostunut. Saa nyt sitte nähdä kuinka käy. Jos nyt ainakin tässä kotona. Ajattelin alottaa ihan harsoilla ja villavaippahousuilla näin aluksi. olen huutonetistä kattellu ja huudellu vaippoja. Tänään tuli yhdet hahtuvat postissa. =)

Tääläki oikestaa kaikki vauvaa varten laittamatta. Odotan malttamattomasti et viikon päästä pääsee siskontyö hipelöimään vaateita. katotaan kaikki tarvikkeet, vaatteet, petivaatteet läpi, et mitä löytyy ja laitetaan vanhimmasta päästä pois. Sitte näkee vähän mitä itte tarvii/vois ostaa vauvalle..

Masuvaijari on ruvennu kans potkimaan/ painamaan kylkeä niin lujaa että aivan välillä sattuu. Kans miettiny ku se vauva potkii oikeaan yläkulmaan koko ajan että onko se jo ärtynyt toi maha siltä kohtaa kun paikka on koko ajan sama. Mulla tietty istukka vielä tossa etuseinämäs, tiedä sit voiko senki reunaan tos välillä potkia et se sitte sattuu.. Raivotarjonnassa ollu nyt jo useamman viikon. :)

Ja nyt on muutaman päivän ajan tuntunu ku pikkunen hikottaa. Välillä hikka useamman kerran päivässä. :heart: Raasu
 
Hei kaikki:)

Taas oli lääkärin kontrolli, nyt oli 2 cm.kohdunkaulaa jäljellä, eli 1 cm:llä lyhentynyt viikossa ja pehmeä mutta kiinni.Ei määrännyt sairaslomalle onneksi, äitiysloma alkaa 23.10.Kävin Hullujen päivillä enkä ostanut kuin itselleni 1 neljän dvd:n hömppäleffaboxin :saint: Kyllä siellä taas ihmiset repivät bodyja ym. toistensa käsistä, ei ymmärrä ei :eek: ...Kyllä mä sinne varmaan vielä menen, jos työmatkalla kerkee :ashamed: Kivan kirpee syyskeli, jos kävis vielä happihypyllä ja nukkumaan!Voikaa hyvin :heart:
 
:heart: Ajatelkaas kuinka lähellä tuo synnytys voi monella jo olla :eek: Välillä tuntuu, että aikaa on vaikka kuinka paljon, mutta eihän sitä ookaan. Kun tuota alkupinoa luin, niin iski jo ihan paniikki, että kolmen viikon päästä tässä voi olla jo vauva kainalossa... ja nyt muutto kesken, pinnasänky maalaamatta ja vaatteet pesemättä :headwall:
Poikia kun odotin, niin kaikki oli niin ajoissa valmiina, mutta nyt sitten vaan viivyttelee ja viivyttelee kaiken kanssa :kieh:

Meillä on ollu kaks kiukkuista poikaa, mä en ymmärrä kuinka alkava flunssa voi tehdä lapset noin kiukkuiseksi |O :saint: No onneksi ne nukahti aika äkkiä, toivotaan, että huomenna olis parempi päivä. Huomenna sitte aamusta neuvolaan ja äitikin on tulossa kyläilemään tänne muuttomyräkkään... kai se on pakko sisälle päästää vaikkei millään kehtaisi, ku kämppä näyttää tältä :headwall:

BB kutsuu :wave:
 
Moikka. Lueskelin noita teidän juttujanne ja tuli mieleen noista yksinäisistä kotiäideistä, että meillä paikallislehdessä joku lukija kirjoitti siitä miten väärin hänen mielestä on että äidit siellä keskenään juttelvat ja juoruilevat (siis puistossa). Mä voin itse kotiäitinä sanoa että kyllä minä niiden omien lapsien kanssa leikin mikäli ei muita siellä ole, mutta jos on muita lapsia samaan aikaan niin vetäydyn yleensä pois leikeistä, kun lapset vihdoinki saa leikkiä muiden lasten kanssa, niin miksi minun pitäis sitte tunkea itteäni siihen. Ja se hetki voi todellaki olla ainut tilanne jossa minä saan jutella jonkun aikuisen ihmisen kanssa päivän aikana. JOten en ymmärrä mikä tällä lukijalla oli ongelmana...kävi vaan suututtamaan. Varsinki kun puhui niin yleisesti meistä juoruilevista kotiäideistä.

MissaMaisa Meilläkin ollaan oltu tosi kärttyisiä. Jo jonkin aikaa, lieneekö sitte jotain uhmaa, mutta yötkin nuo nukkuvat suht. huonosti kun on niin kova flunssa, että öisin herätään yskänkohtauksiin tai kurkkukipuun. Itse olen vielä välttynyt flunssalta. (koputtaa puuta), mutta vähän on kokoajan ollu sellanen ihan pikkuruinen nuha, mutta ei muuta. Sekin voi johtua tästä raskaudesta. Joka tapauksessa. Hermot kovilla kun nuo keskenään jatkuvasti kinaavat ja umailevat mulle. On vaikeeta päästä ulos ja vaikeeta tulla sisään. On vaikeeta herätä ja vaikeeta mennä nukkumaan. Kaikki on niin pirun vaikeeta. Leluja revitään kädestä ym. Ties kuinka monet kerrat oon lelut ottanu pois kun ei yhdessä voi leikkiä. Olen myös joutunu tekemään vähän enemmän kouluhommia, niin voihan tuo käytös johtua siitäki, mut KUITESKI :eek:

Jännä olisko se nyt 33 vai 34...nää viikot menee niin äkkiä.
 

Yhteistyössä