*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

Neuvolakuulumisia:

-pissi puhdas
-paino +219/vko
-RR 125/76
-SF-mitta 30.5cm
-tarjonnaksi merkittiin RT, vaikka pää alhaalla oikealla puolella (samoin oli viime kerralla)

Viimeinen ultra on 7.11. Kätilö suorittaa ultrauksen, kun aiemmat synnytykset sujuneet säännöllisesti ja pojat olleet yli 4kg ja ei mitään ongelmia saada heitä ulos. :kieh:


MinniHiiri: Ihanan pieni masu sinulla! *kade* :ashamed: :snotty: Mulla oli tuommoinen masu varmaan kymmenen viikkoa sitten! :LOL: Mutta mulla masu onkin vain tuossa edessä, takaapäin ei tiedä mitään tästä röllykästä. :LOL:



Molla Maija ja batman rv 32+2 :heart:
 

Tänään, 20:33
Neeanäiti
Iltoja!
Kävin taas äitipolilla kontrollis. Ensin piti odottaa lääkäriä tunnin verran ja lopulta pääsin, oli kyllä oikein pätevän oloinen lääkäri, kuulemma parhaita. Teki sisätutkimuksen, kohdunsuu ennallaan. Kiinteä ja kiinni. Eilen supisteli kovasti ja ajattelin josko tehnyt jotain, mutta ei ollut. Ultrassa näkyi selvästi tytön sukupuolielimet, eli tyttö tulossa, kuten aiemminkin lääkäri sanonu.


Nämä otettiin:
RR 118/79
pissa puhdas
vauvan painoarvio n. 1,4 kg, pieni on, mutta kasvaa, vaikkakin alemmalla käyrällä.

Vaikuttaa olevan n. 3 vkoa pienempi kooltaan, la pysyny silti samana. Lopullinen syntymäpainon arvio n. 2,6 kg, eli aika pieni kooltaan, jos syntyy la:na ja arvio osuu oikeaan, ellei sitten innostu kovasti vielä kasvamaan ja raskaus mene yli, niin isompi varmaan. Eihän tuota vielä tiedä murehtia.

Mua jotenkin häiritsi, kun lääkäri alkoi sanelun mun ollessa huoneessa.

Että tällaista nyt kuuluu!

Lisäksi vauva kääntynyt nyt perätilaan, toivottavasti vielä kääntyy. Tunsin kun muutti asentoa, supisteli kovaa ja otti kipeää.

Hyvää Viikonloppua!
Neeanäiti ja Pikkuprinsessa rv 32+3 tai nuorempi?
:heart:
 
Neuvolakuulumisia tältä päivältä.

RV. 33+6
Painoa +165g/vko
RR 120/81
HB 131
Lapsivettä norm.
Tarjonta RT
Syke +
Liikkeet ++
Painoarvio 2210g ja syntyessä laskeskeli et sellanen 3200-3400g :D

Mulla on jo ihme murheet ku mietin et miten sitä jaksaa seuraavan odotuksen, alkaa jo tää maha tympiin :LOL:
 
Heippa! Hyviä neuvolaterkkuja teillä, hyvähyvä=)
Mie sain tänää supparit kaverikseni siivouksen päätteeksi..:( eipä tarvi paljoo tehdä näköjään et menee varsinaisesti rasituksen puolelle..! :eek: Imuroin siis vaan mein kämpän, en mitää erikoisia rehkinyt.
Mihis kaikki on kadonnu ku niin hiljeni koko pino? Viikonlopun vietossa varmaankin?:)

mamina 32+0, edelleen:)

*m* erityisesti Neeanäiti, hyvä että kaikki on kunnossa. Ihanan pikkuiselta nyytiltä kuulostaa tuo minkä saitte painoarvioksi.. Eihän kaikkien tarviikkaan olla isoja:) :heart:
 
Vielä pitää Minnihiirelle kommentoida että onnittelut sokerirasituskokeen "läpäisystä", ja että ihanan pieni masu siulla! Miuta ärsyttää niin kun tää on jo tiellä!!

--sekä:

Manhis; kuulostaa hauskalta nuo 'lypsyhuoneet' lehmänkuvineen päivineen :LOL: Kuinkas sitä paremminkaan voisi kuvailla.. meinaa aika lypsylehmä-olo siinä koneella istuessa tulee:D


terkuin Mamina; joka möhömahoineen kaatoi tänään soppakulhon päällensä ruokapöydässä..(siis maha kaatoi sen, en mie :ashamed: ) :kieh:
 
LEP
Huomentapäivää! :wave:
Minullakaan ei ole mitenkään kamalan iso masu. Vasta yksi tuttu tajusi, että mä olen raskaana ja kyseli, että milloin pitäisi syntyä? Kun sanoin, että vajaa kaksi kuukautta laskettuun aikaan, niin oli ihan hölmistyneenä! :LOL: Ihmetteli vaan, että missä mun masu on. Ei tuo kyllä haittaa jos ei kamalan jätiksi tulisikaan, kun arpia jo nyt tullut kivasti masun etuosaan. :/ Vaikka vielähän se kasvaa kovasti loppuviikot.

Onpas muuten ollut napero hiljainen aamun. :eek: Ei ole vielä mitään liikkunut koko aamuna. Ja nyt kun tajusin asian, niin iskee heti joku paniikki jo päälle! :/
 
Typy82 miusta kestoilussa ei oo läheskään niin paljon "hommaa" mitä kaikki olettaa, ja viitsimisestä se on vaan kyse. Enempi hommaa on siinä et löytää juuri oikeenlaisen vaipan ja imuyhdistelmät jne, mut kyl se siitä kun asiaan paneutuu.
Toiset sanoo et kestoilussa vauvan iho on parempi, mut en mie ainakaa huomannut mitää muutosta.
Eniten kestoilussa ärsytti sisäpinnaltaan fleeceä olevien taskuvaippojen ominaisuus kerätä pölynukkaa, joka sitten tarttui kaikki lapsen kosteaan pyllyyn.

Kestovaipat lisätarvikkeineen on kallis hankinta, mut ajan myötä tulee sit säästöä:) JA käytettynäkin saa ihan hyvää tavaraa. Mutta jos osaa itse ommella, niin sit saa kyllä edullisesti vaippoja. Onneksi pieneks jääneillä vaipoilla on sitten ihan hyvä jälleenmyyntiarvo, varsinkin jos toimivat viel moitteettomasti.

Käy katsomassa sivusto: www.kestovaippainfo.com =)
 
Edullisin vaihtoehto kestoissa on ehdottomasti harsot ja villavaippahousut. Niissä on myös se plussa että harsot käy kaiken kokoisille, taitoksissa vaan opettelemista alkuun. Itselläkin vielä vähän vaiheessa se puoli :p

Vielä jos puikot pysyy käsissä, niin tulee edukkaaksi ostaa vain langat ja neuloa itse housuja. Saa monenlaista ja -kokoista ja tekemistä riittää :)
 
|O Mua suututtaa!!! Vauva on taas yön aikana kääntyny perätilaan :kieh: Istuminen sattuu, ku sen pää on tässä kylkiluiden kohdalla ja sitte ku se potkii alaspäin ja tunkee jalkoja tonne jonneki lonkkaluiden väliin |O Mä yritin sitä jossain vaiheessa vähä tuuppia, jos kääntyi, mutta turha toivo :headwall:

Täälä taitaa tulla koko porukalle kunnon flunssa. Viime yönä mulla oli jo kamala olo :/ Pojat on kiukutellu ja tapellu ihan koko illan, eli taitaa nekin olla kipeäksi tulossa... molemmilla jo nenä vuotaakin :| Onneksi ehditään parantua muuttoon mennessä, ku siihen nyt on vielä muutama viikko :D

Mä meen nyt sohvalle lötköttelemään, ku jäi tänään päikkärit väliin.

Hyvät viikonlopun jatkot :wave:
 
Nyt on onnex juhlat juhlittu =)

Huomasin yöllä vessassa käydessä että mun toinen pohje on kipeä. Vähän niinku kovan krampin jäljiltä että sattuu jonnekki tonne sisälle mutta mulla ei sitä kramppia ollu viime yönä :eek: Nyt aamulla oon yrittäny tutkia sitä, ei oo mun mielestä turvonnu eikä siinä pinnalla ainakaa mitään suonia näy. Heti ekaks tuli mielee et nyt mul on joku tulppa siellä ja kohta se on keuhkoissa :eek: Onko teille kellee ilmestyny mitään vastaavaa tän raskauden aikana??? Täytyy nyt vaan seurata........
 
Viimeaikoina ei ole paljon tullut edes luettua teidän juttuja, kun vähän jo väsyttää töiden jälkeen. Onneks enää 2 vkoa ennen mammalomaa!!! Vikonlopuisin taas en jaksa taistella äijän kanssa konevuoroista - hän meni ja osti uuden pelin ja siihen meneekin sitten lähes kaikki aika - on sentään jo 36 vee mutta ei uskois! Luulis että tulee pilkku tuohon väliin ;)
Ja kun istuu töissä 8 tuntia, niin kyllä sohva kutsuu että saa jalat mahdolisimman korkeelle! Muuten vielä "suht" vaivatonta olo, katsotaan jatkuuko :|
Senverran olen ehtinyt sieltä täältä lukaista, että kestoilusta ollut vähän puhetta; meinaan itsekin kokeilla, katsotaan sitten kuin käy. En vielä jaksanut kamalasti perehtyä, mutta ehiihän tuota sitten vaikka käytännössä, heh (työkaverit nauraa kippurassa kun sanon kaikkeen että eiks sitä sitten ehdi kun on lomalla
:LOL: )
Eli jos jollain siis jää käyttämättä niitä äitiyspakkauksen kestoja niin olen kiinnostunut, pientä korvausta vastaan tietty, saa vaikka laittaa vaikka yv:tä.
Huomenna neuvolaan, kivaa! Tulikin vähän pidempi tauko kun jouduin siirtämään aikaa työkiiruiden takia. Mutta beibi myllää edelleenniin valtavasti että ei ole ollut huolia hänestä!
Pohkeet ollu tälläkin tiukkana välillä, luulisin että "viittävaille" krampannut yöllä ja siitä lihakset sitten kovina.
Palaillaan taas, viimeistään sit enemmän kun se paljon odotettu loma alkaa!!
:wave:
 
LEP
samir05, on mullakin välillä pohje ollut tosi kipeänä jostain syystä. Viime yönä näin jo unessakin, että mun jalat on ihan törkeen kipeet. :whistle: Mutta en tiiä sitten mikä välillä ollut. Kannattaa seurailla tilannetta, tulppahan jos on niin se kipu on kuulemma sitten jo todella kovaa. Ei kävelykään meinaa onnistua kunnolla enää. Jos kipu jatkuu, niin lekuriin vaan kyselee. Ei tartte kotona huolissaan olla :)
 
LEP: Mulla ainakin kohjukivut joskus tosi kovia, en aina pääse kävelemään. Lääkäri vaan sanoi, että ei niille mitään nyt tehdä, alapäässäkin isot kohjut. :ashamed:

Synnytyksen jälkeen liuotushoitoa, jos eivät sitä ennen häviä. Jaksuja teille, magnesium-lisä voi auttaa suonenvetokramppeihin. Jaksamisia kaikille teille! :heart:
 
LEP
Ei mulla ole ainakaan mitään suonikohjuja, en ainakaan ole yhtään ulospäin nähnyt et olisi. Pohjekipu on vaan ajottaista, ei läheskään päivittäistä. Voi mulla pohkeet kyllä mennä kipeeksi siitäkin kun koirien kaa metsässä menee lenkillä, niin rasittuvat aina sen verran.
 
Miula oli sillon joskus se verisuonitukos kädessä (ei raskauden aikana mut kuitenkin) niin siinä se kipu on niin tolkutonta ettei voi edes nukkua..! Särkee/pakottaa/jomottaa ihan hirveesti, käsi oli monta päivää turvoksissa ja kyynerpäähän tuli herkästi mustelmia pelkästään siit et nojasin pöytään! Ja tuli mustelmana esim villapaidan jäljet käteen..
Kyllä sen tukoksen sit tuntee. Mut jos epäilyttää niin toki kannattaa käyä jossain näytillä, tai soittaa neuvolaan. Toivotaan ettei kelleen tule! Ikäviä ovat.
 
Terppa!
Onpas tänne ilmestyny tekstiä. Koitin lukea kaikki, mutta anteeksi jos joku jäi väliin tossa lukiessa. Mä oon ihan poikki ja rikki. Huomenna olis englannin koe, ja se englanti ei oo mitenkää mun vahvin aine koulussa. Mies on vielä sopivasti ollu kolme yötä reissussa, niin opiskelu on jääny sit illaks ja oon kans heränny aikasin aamulla lukemaan. On tää persiist. Vielä ku kolmisen viikkoa jaksaa niin koulussaki sit helpottaa. Olis sellanen viikon loma ja sit saaki jo alkaa jännittämään synnytystä. Mahan kasvu oli onneksi rauhottunu. Ei tarvii yhtään siellä yläkurveissa pyörii. Edellinen nimittäin oli niin iso klöntti syntyessää isoine päineen, niin tää kolmas vois olla sellasen kilon kevyempi. :LOL:
Kaikki oli neuvolassa ok. Nyt vaan odotetaan sitä seuraavaa neuvolakäyntiä.
Hyvää viikonalkua teille kaikille!!!

Jännä 32+3
 
Kotiuduttu viikonloppu reissulta

Tulihan oltua siskon perheen luona viikonloppu Espoossa. :) Nyt on jotenkin tosi väsynyt olo, meni molempina iltoina nukkumaanmeno aikasta myöhälle.. kun tuli pelailtua ja juteltua aikasta myöhään yöhön. Nyt täällä odotellaankin kotosalla saunan lämpiäimistä ja sen jälkeen kaivaudun kirjan kanssa sänkyyn ja aion nukkua TOSI pitkät yöunet.

Suolisto teki sitten ihan jumit perjantaina, ja nyt sitten jäi Retaferin syöminen.. kävin apteekista hakemassa tota rautapitoista mehuhässäkkää.. jospa se olis masuystävällisempi. Täällä nyt sitten nautitaan myös levolacia, kaikkien muiden pillereiden lisäksi :) Nooh, jospa se siitä vielä lähtis toimimaan.. muuten voi kyllä ilmaantua turvotusta! :)

Ihanaa, kun mies on ollu ahkerana.. sillä aikaa kun olin kyläilemässä, niin täällä oli remontti taas edistynyt yhden huoneen verran :) Nyt on laminoimatta enää olohuone :) Hyvältä näyttää siis sen puoleen, että saadaan asunto valmiiksi ennen kuin pikkumies tulee kotiin!

Yep, kirjottelempa paremmalla ajalla taas... Nyt silmmut alkaa luppaamaan, hakeuduttava makuuasentoon!

Mecu&Möhö 32+2
 
Moro,

niin se vaan alkaa oleen taas tääkin viikonloppu lusittu. Nukuttua on tullut, sekä hiukkasen haravoitua ja siivoiltua. Siinähän ne tärkeimmät viikonlopun puuhat.

Täytys vielä jaksaa neidin kurikset pestä tänään - on niin törkeen näköset et eihän tuota kehtaa hoitoon laittaa sen näkösillä vermeillä. Kuriksille on kyllä tänä syksynä ollut harvinaisen vähän käyttöä, vaikka kosteeta on ollutkin. Ostin näet viime keväänä kokeilumielessä Reimatecin olkainpöksyt. Ja ne on ollu kyllä oikeesti hyvät! Sekä värinsä (semmoset rusehtavat) että vedenpitävyytensä ansiosta!

Niinno siis, enemmän houkuttas sänkyyn köllähtäminen ku mikän kuriksien pesu just nyt.. Kun aiemmin en tietenkään muistanut. :whistle:

Niin noista kestoista, meillä on ollut tähän asti vaan AIO:ita ja sit 'näpsy' millä on saanu harsoja kiinni hetkellisiin tarpeisiin. Nyt oon hommannu muutamat kuoret huutonetistä, täytys vaan sisävaipat niihin vielä ommella. Onks kellään mitä ehdotuksia hyviksi todetuista kaavoista tai malleista?

Ok, nyt kasaan voimani ja raahaudun tonne kodinhoitohuoneeseen... Adjö!


 
Pamppis, mie ompelin taskuja kestovaippainfon mummut-kaavalla, ja sit kehittelin vähän oman kaavan swaddlesta. Mein neidillä on paksut reidet mutta masusta on tosi rimpula, joten swaddle oli miusta parhaiten istuva malli.
Mie en ymmärrä mikä toi näpsy, on pakko ettiä jostain nettiviidakosta kuva:D

Tänää ostin just kirpparilta sisävaipan eurolla, joka oli kuin tasku mutta siihe tarvii siis kuoret päälle. Onko se siis joku sisätäyttö? kertokaa fiksummat:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Pamppis, mie ompelin taskuja kestovaippainfon mummut-kaavalla, ja sit kehittelin vähän oman kaavan swaddlesta. Mein neidillä on paksut reidet mutta masusta on tosi rimpula, joten swaddle oli miusta parhaiten istuva malli.
Mie en ymmärrä mikä toi näpsy, on pakko ettiä jostain nettiviidakosta kuva:D

Tänää ostin just kirpparilta sisävaipan eurolla, joka oli kuin tasku mutta siihe tarvii siis kuoret päälle. Onko se siis joku sisätäyttö? kertokaa fiksummat:D
Näpsy on semmonen hakanen, millä saa sen harson kestää kasassa. Tos on yks kuva, jos et vielä löytäny: http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/snappi.html

Kiitti kaavavinkeistä. Täytyy koittaa tutustua viimestään sit kun kotia jää.. Tuol olis vanhoja pyyhkeitä ja jotain flanellipaitoja, tarvikkeet siis kyllä löytys. Tarraa täytys ostaa lisää. Tai siis ostaa, ei miulla sitä semmosta ohkasta ole ollutkaan. Se lienee kestoihin kätevämpää kun se 'tönkkö'?

Kävitkö siellä ammattiopistolla olleella kirpparilla? Mie hokasin sen vasta puolen päivän maissa lehdestä.. Siellä tuskin enää mitään sillon olis ollu. Noh, ens kerralla jos älyäis ajoissa. Tosin siellä aina tuppaa olemaan sitä porukkaa sen verran, etten varmaan tänään tän mahani kanssa olisi sekaan mahtunutkaan! :D

Jooo, nyt petiin.

 
Pamppis, joo siellä kävin, muttei löydetty sieltä mitään muuta kuin esikoiselle teletappi-pehmolelu..:D Jotenkin miust sieltä on ollu aina hankala ostaa, eivät oikein saa tavaroitaa esille, pitäs olla penkomassa kasseja tms..
Eurokirppiksellä kävin, sieltä löytyy aina jotain mukaan=)
Ja *muoks* vielä siit amiksen kirppiksestä, että hirmu kalliilla jotkuu siel myivät, ei kiinnostanut vitosella ostaa kollarihousuja.. Kesällä torilta saa kaikista edullisimmin, esim talvihatun sain 20sentillä!!

Toi näpsyhän vaikuttaa tosi kätevältä, en vaa ymmärrä vielä sit sitä että miten toi kiinnittyy harsoon?!
Mie haaveilen niist villavaippahousuista, vielä kun opettelisi ite tekemään.
Täytynee vierailla kestovaippainfon sivuilla kunhan jaksaa:) miust on tullut ihmeen laiska..:D
 

Yhteistyössä