*MarrasMassutII Huhtikuussa 2008*

Hei! Liityn joukkoon hurjaan! Olen ensisynnyttäjä, 32 v., ja laskettu aika 12.11. Tiistaina olin ekassa ultrassa ja siellä 15 mm toukan sydän sykki hurjaa kyytiä. Kaksi vuotta yritettiin ja vihdoinkin onnistuttiin!

Rintoja kivistää ja väsyttää niin, että voisi nukkua talviunta. Tietyt hajut ellottaa ja välillä tulee hirveitä intohimoja johonkin ruokaan. Tänään oli töiden jälkeen PAKKO paistaa lettuja, joita en edes muista milloin olisin viimeksi tehnyt. :p Paino alkaa nousta, mutta toivottavasti tasaantuu - muuten meikäläisestä tulee sotanorsu...

Neuvolaan suuntaan parin viikon kuluttua ja sieltä lisätietoja. Ekalla kertaa kun olen asialla, niin olen aika uuno. Emme ole vielä kertoneet vanhemmille tai kavereille, ainoastaan pikkusiskoni tietää. Ajateltiin venyttää vielä ettei hössötys ala liian aikaisin, kun mummuksi tulosta oma äiti on haaveillut jo vuosikausia.
 
Tervetuloa porukkaan! :wave: Haluatko liittyä tähän mein pinoon vai siihen Marraskuun alkupään pinoon jossa on lasketut ajat 1.-15.11.? Toki saat mein pinossakin olla, ilman muuta! :D Mutta tuolla toisessa on muitakin joilla laskettu aika alkukuusta.
 
Aika suuri joukko meitä tulevia marrasmammoja alkaa olemaan, hauskaa :)

Tulipa mieleen että tiedättekö jotain hyviä kirjoja joita voisi lueskella tulevalle isolle sisarrukselle vauvan tulosta. Ajateltiin kyllä kertoa vasta sitten kun maha alkaa kasvaa, kun eipä tuo 2,5 varmaan paljoa ymmärrä. Johonkin lasten kirjaan törmäsin eilen kirjastossa mutta siinä oli vähän turhan tarkkoja faktoja isisiemenistä ja siitä kuinka ja missä asennossa!!! ne äitiin menevät. Siis siinä lasten kirjassa oli oikeesti äiti ja isi erilaisissa rakasteluasennoissa! Ja se kirja oli pikkulasten puolella. Ei siinä tietty mitään rakastelusta puhuttu, mutta silti piti uudemman kerran vilkaista että siis mitä kuvia täällä on. Pienestä se valistus vissiin alkaa :LOL:
 
Voi Hepskatti :D Kysy siel neuvolas et mite se tollai menee ja sano mitä ite laskit. Miusta kaikein helpoin on ku laskee sen 280 päivää menkoista, ja menkkojen alkamispäivä on se eka päivä. Sellai miul tuli ainakii sama ku mitä neuvolas sano.
 
HepsKatti
Mamina, sanos muuta :LOL: Viikkoina laskettuna tosiaan 40 viikkoa tulee täyteen 19.11. ja päivinä laskettuna 18.11. Mutta se menee noin vaan vielä enemmän päälaelleen sen suhteen mitä neuvolatäti sanoi, kun hänen mukaan mun laskettu aika olisi sitten 20. tai 21.11. No aionkin kysyä siitä sitten, kun sinne menen. On se vaan hassua miten tuo karkauspäivä vaikuttaa, vaikka ei sen periaatteessa pitäisi, kun viikottain laskettuna päivä menee oikein ns. laskureiden mukaan.
 
Ja vielä (.)
kävin tänään siellä neuvolan lääkärissä. Teki sisätutkimuksen, kuunteli jopa sydänääniä (kuulemma siks et jos oisinkii jo pidemmällä--mie säikähdin). No ei tietenkää kuulunu viel ääniä, ei ees "kohdun oman verenkierron" ääniä.
Sanoi tunnustellessaan että kohtu kasvaa hyvin, joten kai siellä joku veitikka asustelee :xmas: Siinäpä se käynti olikin sitten. Nyt vaan odotellaan et tulee soitto/kutsu äit.polilta.. :whistle:
 
Heissan, huolitteko mukaan tällaisen "vanhuksen" :)

Ikää mulla on huikeat 39 ja esikoista tässä odotellaan, laskettu aika on 29.11.

Neuvolan sain vajaan parin viikon päähän 16.4. Meidän pitäis vielä päättää, että menenkö lapsivesi- ja istukkatutkimuksiin, joihin ikäni puolesta olen oikeutettu. Mulla on koko ajan pieni pelko persiissä, että onko tuolla masussa kaikki hyvin, koska keskenmenoriski on suurempi mitä vanhemmaksi tulee :heart:

Mulla tämä alkuraskaus on sujunut melko oireettomasti, rinnat on aika arat ja alavatsasta silloin tällöin nippailee, mutta muuten ei sitten oikeestaan mitään muita oireita :) Toivotaan että tilanne jatkuu samaan malliin :D

Joku kyseli tuolla aikaisemmin, että mitä lääkkeitä voi käyttää siitepölyallergiaan raskausaikana. Minä kyselin meidän työterveyslääkäriltä asiasta ja hän sanoi että ehdottomasti antihistamiinit pois ja pelkkä paikallishoito oireisiin. Eli mun tapauksessa silmätipat (Lomudal) ja nenäsumute (Nasonex). Näillä siis yritän tulla toimeen, normaalisti käytän antihistamiineja ja tippoja maaliskuulta syyskuulle :) Toivotaan että tulee "mieto" siitepölyvuosi :LOL:

terkuin Minnihiiri rv 5+5
 
Moi vaan!

Ja tervetuloa kaikki uudet, ainaski Minnihiiri ja Tiikerintassu oli viimesimpinä uusia tulleita! =)

Onko kaikki muut jo varannut neuvolat, paitsi minä? :eek: Jotenki vaan pelkään, että jos tää kesken menee, niin sit tuntuu kauheelta perua aikoja yms. Noh, kai se on joku päivä uskaltauduttava! Mamina, tiiätkö yhtään kauan siellä se tuuraaja mahtaa olla? Millon mein oma ihana tätsy on paikalla? =)

Kauhee nälkä (taas), pitäskö tässä jotain syödä? :ashamed: Kauheesti tekis makaronia ja nakkeja mieli!

 
HepsKatti
Riiviö07 Mulle sitten taas ainakin Vauva-lehden laskuri antaa 19.11. ja jos mä tosiaan viikkoina lasken niin menee myös tuohon 19.11. mutta päivissä laskettuna 18.11. Neuvolassahan se laskettuaika menee aina ekaksi sen perus 28 kiertopäivän mukaan ja sitä sitten muutetaan, jos ultrassa huomataan, että onkin vähintään viikolla (muistaakseni) eri.

Hitsi, kun tää koko keskustelupalsta tökkii taas :headwall:
 
Moiks!
Mun tietoihin voi muuten lisätä että synnytyssairaala on HYS ja ikä oli 27v.
Mulla on nyt alkanu lievä ällötys.Se on jo jokapäiväistä,katoaa heti kun syön,mut alkaa sit taas parin tunnin päästä.Ei se veil o lähelläkään sitä kunnon oksennusoloa,mikä ekasta oli. Mut tää sitä ehkä enteilee.Esikoisesta oksensin ekan kerran 6+ viikolla,et saa nähdä.Nyt on 5+4.
Väsymys on sillattiis et aamulla on tosi vaikee lähteä käyntiin.Ja illalla alkaa näihin aikoihin väsyttää,normaalisti oon todellinen yökukkuja
mut eipä täs muuta...nii ja moi vaan uusille :wave:
 
Autuasta huomenta kaikki!..siksikin autuasta että järisyttävä väsymys on tänä aamuna tipotiessään,ja mihinkään ei kolota eikä okseta..ainakaan het aamust =) kivastens paljon tulevia äityleitä meitä tääl jo onkin!ja tiikerintassuoot miun ikätoveri ja oon myös ensisynnyttäjä :wave: ..mun mieshän on ihan vintiö...30-v.vasta :LOL: juu-u mut ihanaa perjantaita kaikille..töihin on lähdettävä juurikin nyt ja immeisten hiuksia halkoon :wave:
 
Lueskelin ketjua tuossa ja totesin, että PHKS:n seudulla asuvia olis muutamakin tuleva äiti. Olis mukava joskus vaikka järkätä jotakin kahvihetkeä tai muuta vastaava jossain vaiheessa raskautta ja vaihdella ajatuksia. :)

Itse asustelen Etelä-Lahden suunnalla ja tosiaan 22-vuotias tällä hetkellä.. ensimmäistä vaavia odotellaan! <3 Hieman jänskättää vielä tämä raskaus, kovasti toivois jo pääsevän viikoille 12+ jtkn, niin sitten uskaltais jo hieman huokasta helpotuksesta... olis sitten se suurin keskenmenoriski ohitse. Ei olla vielä kerrottu raskaudesta kun ihan lähimmille ihmisille... eli vanhemmille. Niin ja kaaso tosiaan tietää, meillä häät tulossa n.5 vkon päästä.. oli kerrottava, että ei kaaso hommaile kampaamolle mtn kuohuviinejä tms.. :D On ollut kyllä mukavan oireetonta tämä taival tähän asti.. väsymystä ja rintojen aristusta nyt on, mutta ne ei kovastikaan estä menoa. :D Kova olen aina ollut nukkumaan, mutta nyt toisinaan nukkunut 12h yöunia.. :D

Ilmotelkaahan PHKS:n mammat olostanne... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkutiikeri:
Vieläkö pääsee mukaan? Ensimmäistä odotan, takana yksi tuulimuna alkuvuodesta ja nyt laskettu aika ehkä 22.11.
Ehkä jos hyvin sattuu niin ollaan samaan aikaan laitoksella. :) Minäkin TYKSissä ja laskettu aina 22.11. :)

Vitamiineista. Ostin MultiTabsin (?) "Raskaus" vitamiineja. Viime raskaudessa ja imettäessä söin LadyVitaa, mutta taitaa tulla vähän halvemmaksi tämä nykyinen eikä tarvi kun yks tabletti päivässä kun toista piti ottaa kolmesti.

 
LEP
Niin tuli sitten käytyä lekurilla hakemassa saikkua, kun niin kovaa huimaa ja öisin mahaan koskee, ettei nukutuksi saa. Lääkäri sitten ultrasi samalla, että näkyykö mitään. Mutta täällä kun aatamin aikaiset ultrausvehkeet ja mahan päältä ultrasi niin ei kunnolla osannut sanoa. Kohtu ainakin oli laajentunut ja istukka näkyi, sekä epäili yhtä kohtaa meidän pikkuiseksi! :) Mutta ei pysty vielä sanomaan, että onko sitten ihan kunnollinen raskaus vai tuulimuna. Ensi viikon keskiviikkona katsovat tuossa naapurikunnassa uudestaan hieman paremmilla laitteilla taas! Toivottavasti kaikki niinkuin pitää.

Tervetuloa uusille! :wave:
 
Heipähei!
Kait vielä mukaan mahtuu yksi raskautunut :D
Elikkäs olen 30.v toistaiseksi vielä kahden lapset äiti,lapset ovat vuosimallia -99 ja -02.
Nyt olisi menossa 7+4ja laskettu aika 17.11,alkuraskauden ultrassa käyty toissapäivänä ja siellä se papunen pötkötti ja sykekin näkyi
:heart: Synnytys-sairaala täälläki PHKS.
Oireista suurin ja ärsyttävin tällä hetkellä (kuvotuksen lisäksi)on väsymys,mitään ei saa aikaiseksi työpäivän jälkeen.Olen tällä viikolla nukahtanut joskus kuuden pintaan sohvalle josta ukko on herätellyt kymmenen aikoihin,siitä suoraan sänkyyn ja unta sitten aamun asti :eek: toki aamuviikoilla herätys on jo viideltä..huoh..
Mutta onneks toi ilma on ihanan kesäinen ,jos vaikka viikonloppuna sais itsestään jo jotain irti
B)
 
Hirmusti tullut uusia onnea ja tervetuloa :flower:

Tääl on onneksi öklötys helpottanu, mut väsymys painaa päälle et ei jaksais mitää tehä. Onnex jäähalli menee sunnuntaina kiinni niin mieski on enempi kotona, eikä tarvi enää yksin siivoilla... :D viikon päästä eka neuvola...
 
heippa kaikille!
joku kyseli että onko ainut joka ei ole tilannut neuvola-aikaa.voin lohduttaa sua tiedolla että ei minullakaan vielä aikaa ole.ensi viikolla pitäisi joku päivä karata koulussa tunnilta soittamaan sillä 8-9 välillä voi soittaa ja tunti silloin.ei vaan ole saanut aikaseksi.
väsyttää väsyttää ja oksettaa oksettaa.mitään ei tee mieli syyä eikä nälkäkään ole.appelsiinimehua vaan juonut.
täällä on puhuttu nuista vitamiineista.eikö vasta ollut jostakin raskausajan vitamiinista juttua että sitä ei ole tutkittu onko se haitallinen sikiölle.joku paljon käytetty muistaakseni.en vain muista merkkiä.itsekkin pitäisi varmaan jotain vitamiineja hommata ja rautaa syömään sillä ruokavalioni melko yksipuolinen ja lihaa en syö niin raudanpuutosta aina ollut.
mutta nyt täytyy mennä ulkoilemaan kun niin keväinen ilma. :)
 
Mulle ainakin sopii tapaaminen, onhan se hauska jo etukäteen tavata, kun hyvin mahdollista että joitain meitä sitten ainakin on yhtä aikaa siellä.

Mulla tänään on super ellotus olo, yöks |O Koti räjähdyspisteessä, muttei jaksais tehdä sille mitään. Ilma ollut niin ihana, niin ollaan oltu iltapäivästä asti muksun kanssa ulkona. Hiekkalaatikkoleikeissä viihdyttiin niin hyvin pitkästä aikaa että sain itse rauhassa vaan nojailla keinun telineeseen, tai toivoa ettei tarvii puskan juurelle oksentaa :kieh:
 

Yhteistyössä