*MarrasMassutII Huhtikuussa 2008*

Marraskuun masunkasvattajat, LA:t 16.-31.11.2008






16.11.
äippä-80...............kolmas (2.yhteinen)...OAS.....27v.
josjos...................viides...................TYKS...........36v.
marrasvauva........viides (1.yht.).......OYS............34v.
17.11.

18.11.
annuliini................toinen
Maisa-08..............ensimmäinen........SatKS.........23v.
Mebee..................ensimmäinen
äitee 78................kolmas.................PHKS..........30v.
HepsKatti..............toinen..................SatKS

19.11.
Baby-Alpakka........toinen (1.yhteinen)
FrökenJulie...........ensimmäinen........LPKS..........23v.

20.11.
adimo....................ensimmäinen.......LPKS..........26v.
maximillianna.........kolmas (1.yhteinen)
Puuskamuikkunen..ensimmäinen......TAYS............27v.

21.11.
metsäapila.............ensimmäinen.........................30v.
Metalheart76
Kisse......................neljäs..................TAYS...........37v.
riiviö07...................toinen..................K-HKS.........23v.
lulu32...................ensimmäinen
wela.......................ensimmäinen.........................28v.

22.11.
TaneliKaneli............toinen.................TYKS...........32v.
Iti...........................ensimmäinen.......PHKS..........23v.
manhattan2...........viides...................K-HKS.........26v.

23.11.
lellu80....................toinen.................PHKS...........27v.
suklaapahkina.........ensimmäinen........................19v.

24.11.
enkuli......................toinen

25.11.
TeSuLah..................kolmas...............SeKS..........40v.
jonnuzka.................toinen................TAYS

26.11.
marrasmamma79....toinen................PKKS...........28v.
samir05...................kolmas...............NKL.............27v.
Pepita......................kolmas
teho........................ensimmäinen......JS................30v.
Czarina...................ensimmäinen......TAYS............40v.

27.11.
kulkunen85.............ensimmäinen......Kät..............23v.
Jännä...................... kolmas..................................24v.
Kamomilla-81...........ensimmäinen.....KOKS

28.11.
mamina...................toinen.................E-KKS..........22v.
marde84.................kolmas................NKL
mamskeli.................toinen.................PHKS..........26v.
tuutuu.....................toinen.................VKS.............26v.
Äiti1982...................toinen.................LKS.............25v. (3.12.)
Aruba......................toinen.................NKL.............25v.
Minnihiiri68.............ensimmäinen.......PS...............39v.
Pamppis..................toinen.................E-KKS..........29v.

29.11.
MissMaisa................kolmas (1.yht)....VKS.............23v.
Mantatyttö82..........kolmas................KPKS...........26v.
satikuti....................toinen(?)...............................22v.
LEP.........................ensimmäinen yht...KYS............27v.
Catherine................ensimmäinen.......VKS............25v.

30.11.
Muua.......................toinen..................HYS............27v.
MarrasVaavi............ensimmäinen........PHKS..........22v.
herkkupeppu...........neljäs...................K-SKS.........27v.

31.11.

1.12.
pikkutiikeri..............ensimmäinen......TYKS...........27v.

......



Pettymyksen kokeneet
pielikki (tm)



Tässä linkki aiempaan maaliskuun pinoomme:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t991837


E-KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Heippa kaikki! Tässä uusi pinomme! Ajattelin että jos haluaa niin tuohon listaan voi lisäillä synnytys-sairaalan ja oman iän. Itse omani jo sinne tyrkkäsin! Eli jos haluutte että laittelen teidän synnärit ja iät ni hihkaiskaa! Muutenkin jos tietoja pitää muokata, ni hihkaiskaa kunnolla jotta huomaan :ashamed: =)

Tervetuloa lulu32 joukkoomme!! :wave: Väsymys oli miullakin huuuurja esikoisen odotuksen ekassa kolmanneksessa, sit helpotti. Vähän sitä oli kuitenkin koko raskauden ajan. Kyllä se siitä. :D
 
Kiitos uudesta pinosta mamina!

"Kivaa" kuulla että on paljon muitakin turvonneita. Tosin tänään on itsellä hieman parempi olomuoto. Mutta eiköhän tuo iltaan mennessä palaa :/
Meillä on jo huomenna eka neuvola. Varasin ajoissa, kun välillä on ollut neuvola-ajat kortilla, nyt taisi sitä tilaa sitten olla.
Itse näen tuon ensimmäisen käynnin lähinnä "systeemiin sisään pääsemisenä", eli minut kirjataan raskaaksi jne. Ei siellä tällaiselle uudelleensynnyttäjälle paljon asiaa varmaan ole. Mutta voi, muistan kuinka jännää se oli esikoisen kanssa - silloin KAIKKi oli uutta! Meillä tosi kiva neuvola ja täti, ja kaikki hoidettu mukavasti.
Ootteko päässet jo aprillaamaan?
 
Voiko joku lisätä mut tohon listaan, elikkä la olis 26.11 ja kolmas lapsi tulossa..
Marde84: sulla näyttää vaaka samoja lisäys( kg ) lukemia kun mulla ja mua hirvittää painon nousu. Onko sulla aikasemmissa raskauksissa ollu samanlainen painonnousu alussa ja kuin paljon koko raskauden aikana?
 
Heissan kaikille ja tervetuloa uusille =)

Olin eilen varhaisultrassa ja siellä se pienen pieni herne oli ja sydän tykytti hurjaa vauhtia :heart:

Täällä ikää 23 vuotta ja esikoista odotetaan, SatKS ois sairaala :)
 
Mulla on armoton nälkä koko ajan :D onko muilla samoja "oireita"? Mulle voi lisätä 37 v./TAYS siis ikäloppu/vanhus teidän muiden rinnalla :) =) :D :LOL:

Mua alkoi tänään jännittämään viikon päästä oleva ultra ihan mielettömästi....toivottavasti kaikki on hyvin pienellä herneellä siellä masussa :heart:
 
Heips,
Aikani etsiskelin, kunnes huomasin uuden pinon...kiitti pinon siistijälle!
Mäkin soitin neuvolaan, vaikka aikalailla aikaistahan se vielä on kun viikotkin vasta 5+5... Mutta sikäli kannatti, että sain varhaisultran jo ensiviikolle. Neuvolakäynti on sitten vasta seuraavalla. Ultran sain epäsäännöllisen kiertoni takia, todelliset raskausviikot kun on tarkinta määrittää ihan alkuraskaudessa. Saapa nähdä miten l.a.n käy, todennäköisesti marraskuussa edelleen pysytään...Ihan innoissanihan tietenkin olen, kun ilmaiseksi pääsen ultraan. Muuten olisinkin varannut sen yksityiselle asemalle.
Olen saikulla ihan kauhean flunssan kourissa. Nyt jo harmittaa, että päivällä otin parasetamolia. Muistikuvana oli,että se on ihan turvallista raskaana oleville. Nyt kun netistä surffasin huomasin ettei ekalle kolmannekselle suositella mitään särkylääkkeitä. :( Toivottavasti en nyt kuitenkaan aikaansaanut vahinkoa. On vaikea jaksaa kaksivuotiaan kanssa kauheassa flunssassa yksin koko viikko tässä alkuraskauden väsymyksessä...
 
Baby-Alpakka, meilä kanssa huomenn eka neuvola, ja sit ylihuomenna neuvolan lääkäri. Hirvittää miten pärjään ton puoltoistavuotiaan temperamenttisen tyttöseni kanssa siel kahestaan.. |O

*muoks* pikaista paranemista marrasmamma79!! :hug:
 
Kisse, sama ongelma täälläki koko ajan jotain pitää syödä tai juoda, vaa´alla en ees uskalla käydä :whistle:
Tänää sain töissä vähän kommenttia mehun juonnista, oli kuulemma vähän kallista henkilökunnan juomisix |O meinasinki kysyä et kumpi tulee halvemmax, se että meen kotii voimaa pahoin ja palkka juoksee vai se että juon täällä vaikka pariki driksua? Mut onnex en viellä möläyttäny... mieli vaan niin tekis välillä saada ihmiset hiljasex :D

Aika monella on täällä pian neuvola =) Mulla on vasta 21pvä......
Nii ja ikää on 27 ja naistenklinikalle varmaanki sit joskus suuntaan.
 
Mulla on toinen raskaus ja la 28.11. Ikää mulla on 25v ja LKS on synnytyssairaala. Neuvolaan ajattelin soitella lähipäivinä. Viikkoja olis nyt siis 5+4. Mulla ei juuri mitään oireita ole ollu :eek: Edellinen alkuraskaus meni kans vähillä oirella. Jos nyt ei ois menkat jääneet pois niin tuskin edes älyäisin olevani raskaana :D
 
Hei taas!
Manina: voit lisätä mun tietoihin, että olen 30-vuotias ja synnytyssairaalana olisi Jorvi.
Kateellisena luen, kun jotkut on jo pääsyt varhaisultraan. Itselläni olisi piinaa kestettävänä vielä puolitoista viikkoa :(
Maisa-08: Onneksi olkoon pienen herneen näkemisestä! Oli varmaan ihanaa nähdä, että sydän sykkii jo hienosti ja pieni ihminen siellä jo kehittyy täysillä. Saitko mukaan jonkun kuvan, vai oliko se niin suttuinen ettei siitä saanut mitään selvää?
ON: Tänään oli töissä niin kiire, että ihan unohdin olevani raskaana. Tosin aamupalaverin yhteydessä, kun muut joivat kahvia niin sen haju sai kyllä vatsan kiertämään ilkeästi, mutta muuten päivä on mennyt tosin hyvin. Vähän on vielä turvotusta ja nipistelyä, mutta muuten ihan ok olo :)
Nyt pitäisi lähteä jumppaan. Toivottavasti ohjaaja tekee paljon vatsa- ja selkälihaksia, että saisin tämän pienen turvotuksen pois. Taitaa olla turha toivo :LOL:
 
Heips!
Mulle voi lisätä et ikää 27v ja sairaala OAS

En oo jaksellu paljo kommentteja laittaa ku jotenki veto pois koko ajan ja öklötystä on enempi jos vähempi, tänää se vähempi :)

Neuvolaa ootellaan vielä olis 10 päivää....

Tuntuu et koko taloki on aivan retuperällä ku ei jaksais yhtää siivoilla ja huolehtia, riittää ku saa nuo lapset hoijettua ja oon viel perhepäivähoitaja niin voi jessus ku sais olla vaan omien kans... :headwall:
 
Heippa!
Mamina: Mulla ois ikää 25 vuotta ja sairaala ois vissii VKS.

Eilen meinas olla huono olo, mutta tänään ollu parempi. Lueskelin tossa maaliskuun listan loppuun ja näky olevan juttua kaksosten saannista. Meilla kaksoset löytyy sekä mun että miehen puolelta. :whistle: Meille ainaki ihan yksikin riittää näin aluksi ku muutenki jo vähän jännittää minkäläinen äiti tulee olemaan ja kuinka sitä sitten jaksaa, kun näin ekaa odotellaan.
Onnex tässä on aikaa vielä sulatella asiaa :), nyt on ajatukset vain siinä että pikkuinen pysyisi mukana. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja samir05:
Kisse, sama ongelma täälläki koko ajan jotain pitää syödä tai juoda, vaa´alla en ees uskalla käydä :whistle:
Tänää sain töissä vähän kommenttia mehun juonnista, oli kuulemma vähän kallista henkilökunnan juomisix |O meinasinki kysyä et kumpi tulee halvemmax, se että meen kotii voimaa pahoin ja palkka juoksee vai se että juon täällä vaikka pariki driksua? Mut onnex en viellä möläyttäny... mieli vaan niin tekis välillä saada ihmiset hiljasex :D

Aika monella on täällä pian neuvola =) Mulla on vasta 21pvä......
Nii ja ikää on 27 ja naistenklinikalle varmaanki sit joskus suuntaan.


minä kanssa naistenklinikalle meinaan mennä synnyttämään =)
 
Heips!
Mulle vois lisätä tämmöset--> 26v ja sairaala PHKS.

Ite en oo vielä ehtinyt soittamaan neuvola aikaa,mutta jos vaikka huomena tulis töissä semmonen rakonen että ehtis :)
Aamuisin on ollut pahoinvointia,mutta se on lähinnä etomista ja nieleskelyä kun jotain nousee suuhun.Kaikki tämmönen on ihan uutta,esikoisen kanssa ei tämmösiä juttuja ollut lainkaan.Tänä aamuna pala nous suuhun kun vain olin vaihtamassa roska astiaan uutta pussia,aattelin mielessäni.."että ei hitto,tämmöstäkö tää on" :LOL:
Vessassa on pitänyt käydä ahkerasti ja alavatsassa on tuntemuksia että tosiaan sitä ollaan taas raskaana.

Noista särkylääkkeistä kun joku tossa jo kirjottelikin,niin pitänee muistaa kerrata neuvolassa taas että mitä sitä saikaan ottaa..kun esim jos tulee tarve allergia lääkkeelle.
Kas kummaa sitä on meinaan tullu unohdettua noi kaikki asiat taas.Ekan kanssa sitä just kaikki oli uutta ja oli hirveä tiedon nälkä,nyt on toinen juttu ;)
 
Mulla ikää 36v ja synnyttämään mennään Tyksiin. Saas nähdä, ehditäänkö ihan omalla autolla vai pitääkö taas tilata piipaa-auto =) Neiti meinaan piti kiirettä, ekasta supistuksesta 3,5 tuntia ja homma ohi.

Eilen oli eka neuvolakäynti. Aivan tolkutonta tenttaamista esim. alkoholin käytöstä. Ymmärtäähän sen, kun yrittävät seuloa riskiodottajat heti alussa, mutta kuitenkin... saas nähdä, koska tulee mukaan masennuskyselyt?

Huimaukselle ja väsymykselle löytyi syy. Hb tässä vaiheessa 112, joten ei hurraamista. Rautakuurille välittömästi. Jossain vaiheessa otetaan luultavasti myös sokerirasitus-kokeet, kun vauvat ovat olleet järjestäen toinen toistaan isompia. Kuopus oli syntyessään 4190g ja 54cm. Mulla on kylläkin kolme mennyt noin viikolla yli lasketun ajan. Hoitaja meinasi, että vauvan kasvua varmaan tarkkaillaan loppuaikoina eikä anneta kasvaa ihan mahdottomiin mittoihin.

Tosi hienoa, että tuo niskapoimu-ultra on nykyään ilmainen. Ennen sen sai käydä tekemässä omalla kustannuksella.
 
Hei!
Täällä olisi uusi odottaja liittymässä joukkoonne. Olen 26-vuotias toista lastani odottava äiti-ihminen. Laskettu aika on netin laskureiden mukaan 27.11, mutta kun eilen neuvolaan soittelin aikaa, niin terkka kyllä ilmoitti lasketuksi ajaksi 28.11, menen nyt sitten tuon jälkimmäisen mukaan. Synnytyssairaala on VKS.
Tämä raskaus on alkanut ihan hyvin, minulla ei ole pahemmin ollut oireita. Tai välillä kyllä väsyttää ja huimaustakin on ollut vähän, mutta ei sen kummempaa. Eipä minulla ollut pahempia oireita alkuraskaudessa esikoista odottaessanikaan, toivottavasti tämän raskauden kanssa menee yhtä hyvin =)
 
Huomenta!

Mulle voi lisätä -> 32v / TYKS

Tein eilen lohikeittoa. Oli aika rankkaa hengittää pelkästään suun kautta puoltoista tuntia, kun ei sitä hajua kestänyt. Kämppä tehotuuletukselle sen jälkeen. :x

Katsottiin "Olipa kerran elämä" -boxilta sattumalta jakso "Elämän alku". Ihan mielenkiintoista itsellekin, miten ne solut ja kromosomit ja muut systeemit menee. Neiti 2v:lle oli liian tylsää tietenkin (hän halusi taas Ti-Tiä, Muumia tai The Wigglesiä, jotka kaikki tulee vähän korvista mulla). Kyllä hän sitten jakson lopussa ollutta vauvaa olisi halunnut silittää. Ihanan nostalgisia nuo "Olipa kerran..." jutut!

(*) Oma olo vähän parantunut, kunhan vaan muistaa syödä. Töihin ostin rinkilöitä ja ison kasan hedelmiä mitä mutustan. Saa nähdä kauanko saan salattua näiltä samassa huoneessa olevilta työkavereilta, toisaalta ovat tottuneet mun mussutteluun. Ehkä huomaavat vaan suklaan ja PepsiMaxin vaihtuneen terveellisempään. Neuvolaa en ole vieläkään soitellut. Pitäis varmaan. Minkälaisia aikoja olette saaneet = miten selitätte töissä poissaolon?
 
LEP
Mulle voi lisätä sinne, että ikää 27 ja synnytyssairaala on KYS. :) Viime yönä täällä taas kärsittiin kovasta masukipuilusta, mutta sitten se meni aika nopeaa ohikin. Onneksi! Välillä meinaa olla hieman etova olo, mutta muuten ei mitään kummaista olekkaan ollut. Nyt pitää mennä kaupungille ja kirjoitella illalla lisää! :wave:
 

Yhteistyössä