*MarrasMassutII elokuun tuulissa*

Täällä Tampereen seudulla oli joskus, kun itse olin seurusteluiässä, että yhtä poikaa kohti oli 3 tyttöä, mutta nyt tosiaan tuntuu olevan toisin päin, että tyttöjä onnistaa sitten seurusteluiässä, kun monta poikaa tappelee yhdestä :D

Tyttö on syntynyt 2000 niin ekaluokka alkoi viime syksynä niin heillä oli luokalla 6 tyttöä ja 12 poikaa ja nyt poikani aloitti tänään ekanluokan niin heillä luokkajakauma on niin, että poikia on 6 ja tyttöjä 11 eli varmaan myös vuodella on asian kanssa merkitystä....

Unista laitoitte, että eroottiset unet valtaavat mielenne öisin, mutta tämä Mamma synnyttää joka helkutin yö eli taas viime yönä sain pienen pienen tyttövauvan käsivarsilleni....kyllä täällä Brad Pitt mielummin olisi unien sankarina =)

Menen huomenna ultraan missä katsotaan istukan paikkaa ja kyllä olen niin utelias, että sukupuoltakin kyselen jos sattuu näkymään :heart:

Tervetuloa uudet :wave:

Kisse ja Hipsu 25+4 :heart:

HEIPPARALLAA!

Täällä niin tylsää että oli pakko alkaa kirjoittelemaan.. Mies lähti mökin tekoon, mikä on kyllä ihana asia, jospa sekin sieltä joskus valmistuisi. Tyttö on isänsä luona ja minulla kaverina vain yläasteikäiset pojat, joista ei paljon kaveria ole.. Pitäisi kai nauttia tästä rauhasta yms. mutta oon sellainen ihminen että minulla enemmän ahdistaa olla yksin kuin että nauttisin siitä. Energiaa on paljon enemmän kun ympärillä on touhua ja hälinää, mihin olen tottunut. Mutta päätin etten tänään ota ressiä tekemättömistä töistä vaan yritän nauttia ja olla vaan öllöttää. Tai sitten otan auton alle ja lähden jotain kaveria kiusaamaan :)

Maha on täällä kuin pallo, nyt on pari päivää ollut helpompaa, mut aiemmin oli tunne, että joit vaikka vain lasin vetttä, niin tunnin kaks saa ähistä sen jälkeen kun olo on niin täys! Mitään ei kärsinyt syödä ilman että siitä seurasi paha ja tukala olo. Kai se yhdensortin närästystä oli. Nyt tosiaan.. kop kop... on pari päivää mennyt paremmin eikä kaikki eväs jää tuohon palleaan kiusaamaan.

Torstaille tilasin ajan yksityiseen neuvolaan ultraa varten. Täällä kun on vain se yksi ultra silloin alkuraskaudessa vain.. Mietin sitä 3- tai 4d ultraa, mutta piheys iski ja käymme tuolla yksityisessä neuvolassa ihan "normaali" ultrassa. Sen hinta ei ollut kuin 45 euroa. Näkeepähän mitä kaverille kuuluu, vieläkö se pojalta näyttää ja kuinka iso heppu sieltä on tulossa.

Vauvanvaatteita tahtoo lähteä joka kerta mukaan, jos käypi kaupassa jossa niitä myydään.. Täytyy kait hillitä vähäksi aikaa, odottaa se pakkaus ja sitten katsella mitä sitä oikeesti tarvitsee. Vaunut on hankittu, sänky, turvakaukalo ja sitteri myöskin..mitään isompaa tähän alkuun ei taidakaan enää olla. Kelaan soitin tänään ja sieltä aikoivat pakkauksen päätöksen tehdä samantien, päivärahassa menee kuulemma aikaa, kun odotellaan että olenko sairaslomalla loppuun asti vai vieläkö töihin.. palkkatodistus oli toimitettu töistä 1.1.-30.6. ajalta kun haen päivärahaa viimeisten tulojen perusteella, niin jos vielä menen töihin (nyt sairaslomaa 22.8. saakka) niin tämä palkkatodistus ei sitten kelpaakaan, kun se pitää olla viimeisin palkka.. no hitsi ku nehän pitää hakea hyvissä ajoin, niin meinasko ne että jos menen töihin niin toimitan sit viimeisistä euroista tiedot ja sit saa päätöstä odottaa... No itselläni se ei sinänsä haittaa kun työnantaja maksaa 3 kk äitiyslomasta palkkaa, mutta jos rahat tulisi heti kelalta, niin onpa kyllä epäreilu systeemi sellaisia ihmisiä kohtaan. Tietääkö kukaan et ku tuli päätös sairaspäivärahasta, ja sit siinä oli se määrä, ja esim nyt tähän jaksoon minulle maksetaan kelalta viimeiset 5 päivää, niin siinä oli että siltä ajalta maksetaan tilille se ja se summa.. mut siinä ei ollut veroista mitään.. lähteekö niistä vielä vero vai onko se ilmoitettu summa verojen jälkeen??? Itse epäilen että siitä vielä verot lähtee ja huokasin miehelle että pakkokai se on yrittää jotain pystyä tekemään töissä tämän jakson jälkeen vielä, tippuu tulot niin hemmetisti.. Siinä siis luki 5x se summa, mikä oli ilmoitettu per päivä rahaksi.

Mutta pitää lähtä vaikka Innoa toljottamaan, jospa tän illan sais jotenkin kulumaan. Huomenna onkin heti aamusta ohjelmaa ja mieskin tulee joko illalla tai viimeistään keskiviikkona.

Vointeja mammoille!!!

marrasvauva

Vieläkös mahtuisi yksi marraskuuksi pikkuista odottava mukaan joukkoon? :)
Meille järjestikin masuasukki yllärin, kun alunperin laskettuaika piti olla vasta helmikuussa ja viimeiset kuukautiset tosiaan olivat toukokuun lopussa. Aloinpa sitten kuitenkin ihmetellä kun alkoi yks kaks kovasti myllertää tuo pienoinen masussa, vaikka ei niin vähäisillä viikoilla olisi pitänyt. Mainitsin ekassa ultrassa kun käytiin juuri 8.8. ja siinähän se selvisi, että olikin mahassa jo hiukan isompi kaveri :). Vauvan koko vastasi n. rv 25! Ja tyttö tuo näytti olevan :). No, eipähän jouduta pitkään odottelemaan pientä maailmaan. Mahakaan ei tosiaan hirveämmin näy, joten kumman hyvin on hautautunut sinne :D Kaikki oli kuitenkin vaavilla hyvin ultran mukaan.

Olen siis 19 vuotias ja tämä tuleva on sitten toinen lapsemme. Ennestään meillä on tammikuussa -07 syntynyt poika. Ja synnytyspaikaksi tulee jälleen kätilöopisto.

Heips,

ja tervetuloa uudet! Onpa sulla nacsu todentotta melkonen ylläri ollut! =) Mutta nähtävästi kuitenkin positiivinen sellainen. Eipähän jää hirmusia odotteluaikoja enneks vauva syntyy! =)

Tän illan olen ottanut ihan lunkisti, kohta varmaan köllähdän sängynpohjalle kirjan kanssa. Täytyy koputtaa puuta, mut hetkellisen unettomuuden (joka vaivasi noin kuukauden) jälkeen tuntuu taas siltä, että unikin maistuu! Eilenkin vetelin 2 tunnin päikkärit ja yölläkin nukuin ihan hyvin!

Niistä unista, niitä tosiaan olen minäkin nähnyt. En mitään painajaisia, enkä eroottisia unia, mut unia ihan normaalielämästä ja normaalielämässä mukana pyörivistä ihmisistä. Tää raskaus on kyllä lisännyt unien määrää. Mutta sama homma oli viimeeksikin!

No mutta, kauniita unia! :D

Huh, huomasin että mulla kans älytön ähky pidemmän aikaa syömisen jälkee, tuntuu ettei nahka riitä :eek:

marrasvauva, multa ainaki lähti viellä verot pois siitä summasta mikä oli siihen lappuun laitettu. Tosiaan mietin et kuinkahan helkutin kauan kestää saada se äitiysrahapäätös ku haen puolen vuoden tulojen perusteella, siis siitä viellä ku palkkis on lähettäny ne tiedot...Neki panttaa niitä niin pitkälle vaa ku pystyy mut loma ku alkaa 27.9. ni ois siihen mennessä kiva saada jotain tietoo ku joudun sen päätöksen viellä lähettää takas palkkiksee joka maksaa ekan 3 kk ajan palkan ja äitiyspäivärahan erotuksen. Heh, tuliko tarpeex epäselvästi :D Voisivat edes sen paketin lähettää ku mulla on tota samaa vaivaa ku marrasvauvalla, koooooko ajan pitäs jotain saada ostaa ja yks kaappi jo tursuu vauvalle vaatteita :ashamed:

nacsu, todellinen yllätys teillä :eek: mut tosiaan ei tarvi sit niin pitkää odotella :D

Huomenna ekaluokkalaisen oppivelvollisuus alkaa...kuopus viellä tän viikon lomalla, saa olla mun tukena :D

Onnea Nasculle ylläristä, aika ihana sellainen! toivottavasti siis teistäkin=) :flower: :heart:

Nyt oon saanut urakkani päätökseen.. huh, aikaa se veikin! nyt on kaikki ylimääräset lastenvaatteet saatu myyntiin:D vielä kun menisi kaupaksikin :p
Äp-rahahakemuksetkin on kelaan viety, samat saan siis kun esikoisestaki, eli 19,98? päivältä, eipä tuo kauheesti oo, muttei onneksi minimikään.
Ja äp-rahakauden siis aloitan varhennettuna, eli jo 30.9. :) Avustus tulee meile rahana, niinkun oon jo varmasti monesti maininnutkin:D

Neiti kukkuu edelleen, mokoma..täytyy painua kai sen viereen sänkyyn, jospa saisimme molemmat unenpäästä kiinni:)

mamina 24+3

On juu oikein positiivinen ylläri :) Tosiaan ei jää odotus pitkäksi. Ainoa vaan, että pitää tässä vaunut ostaa ja esikoiselle uusi sänky, että vauva saa sitten tuon pinnasängyn.. ne nyt on suurimmat hankinnat. Vaatteita onkin reilusti, ainoa vaan että pakkohan niitä söpöjä tyttöjen vaatteitakin on saatava, kun osa noista esikoisen vaatteista on kuitenkin ihan vaan pojille.

Kiitoksia mamina onnitteluista =) Ja LA on tosiaan siis 22.11. piti se laittaakkin, mutta tietty unohtui :p

Huomenta!
Tänne nyt sitten palailen rouvana :D En kaatunu alttarilla, en pökertyny... Vaikka jännittikin niin, että kädet oli hiestä märkänä :LOL: Kiitos kaikille onnitteluista :hug:

Nyt pitäis täytellä nuo kelanpaperit, tuntuu vaan niin oudolta kirjoittaa uutta sukunimeä, ja sukunimi näyttää ekaluokkalaisen kirjoittamalta :LOL: :headwall:

Unista, kun odotin poikia, niin näin aivan sairaan pervoja unia aina kun silmäni ummistin, mutta nyt seksihalut on ollu aivan nollissa ja unet on ollu lähinnä sekopäisiä painajaisia |O Seksi ei oo ollenkaan mielessä, varmaan yhden käden sormin saa laskea ne kerrat ku ollaan raskauden aikana touhuttu mitään. Voi olla, että päänsäryillä ja supistuksillakin on osuutta asiaan :kieh:

Me oltiin häämatkalla tuola anopin ja appiukon mökillä, nukuttiin, syötiin, saunottiin ja lilluttiin kylpytynnyrissä :heart: Mukava kahdenkeskeinen reissu, nukuttiin yli 12h vuorokaudessa. Yleensä kotona herään aina kuudelta, mutta tuola vasta yhdeksän aikoihin :eek: Oli ihana nukkua kerrankin kunnolla.

Nyt pitää valmistautua hakemaan meidän pikku-herrat mummolasta, alkaa olla jo kova ikävä :|

Heip

MissMaisa Onnea rouviintumisesta :) Voin samaistua tunteeseen, meillä oli kans häät 10.5.08 ja tuntuu etten vieläkään osaa täytellä automaattisesti oikealla sukunimellä papereita. Vasta siskon pojan kastejuhlassa papille esitellessäni meinasi vielä lipsahtaa vanha sukunimi :) Mutta jospa tähän oppii ajan kanssa. Ajokortissa ja passissa on kyllä allekirjoitukset niin sen näköiset kuin olis vasta oppinut kirjoittamaan... :)

Työmotivaatiota koitan jostain etsiä tämän aamupäivän.. 3h päästä olis töihin lähtö loman jälkeen ja kovasti tuntuu tahmealta :( Noh, täytyy koittaa ajatella, että 2kk ei oo kuitenkaan ihan kamalan pitkä aika.. ku ajatellaan, että sen jälkeen saa olla kotona ainakin sen n.10kk.

Pikkujäpikkä on todenteolla alkanut valvottamaan - nyt jo - öisin liikehdinnällään... ja siihen melskaamiseen kun herää, niin unesta ei tahdo saada kiinni kovinkaan helposti. Josko alkaa unet jäädä nukkumatta, niin eihän se auta ku hakea sairaslomaa.. jo niin paljon kertyy velkoja ettei saa itteään sängystä ylös ja töihin. Toivottavasti nyt kuitenkin sais nukutuksi ihan täysiä yöunia vielä mahdollisimman pitkään... rakastan nukkumista! :)

Tervetuloa mukaan nacsu :) Teillä ei kyllä kovin pitkä odotusaika ole.. ihana yllätys olis kyllä jos sais itsekin tietää, että tämä vaavi syntyiskin jo huomattavasti aiemmin, ku mihin oltiin valmistauduttu.

Nyt aamupalan tekoon.. ja koiran kanssa ulkoilemaan! :)
Mukavaa päivää kaikille kanssaodottajille!

Mecu&Möhö 24+2

maisalle onnittelut!!!itsellä on kaksi vuotta aikaa tuosta rouviintumisesta, eikä tahdo vieläkään kunnolla luistaa toi nimmarin kirjotus, vaikka sitä on tullut harjoiteltua. joka kerta kun sitä kirjoittaa, miettii, kuinka helppo se vanha nimi oli kirjoittaa. ja kaikkein ärsyttävintä aluks oli puhelimessa esitellä itsensä, kun perään sai sanoa et olen se ja se, sukunimi nyt vain vaihtunut.

käväisin tuossa neuvolassa..painoa nyt kiitettävät 65,7kg, ei hemmetti melkein 8kg mittarissa. mulla on aina tossa 65kg jälkeen alkanut jalat pettämään, ja eilen huomasin taas kuinka jalkapohjat kipeytyy. se on synnytykseen mennessä +18kg tullut. ellei sit synny tavallista aikaisemmin, ennen rv37. sitä en kyllä usko.
sf mitta on pienempi mitä muissa raskauksissa :eek:
perjantaille sain lääkäri ajan, joka toivottavasti jatkaa mun sairaslomaa. meidän neuvolalääkäri on ihan kuspää, kaikki inhoo sitä, mut pakko mennä sille, kun edelliset saikut kirjoitti hänen sijaisensa, kela voi muuten ihmetellä, jos firma vaihtuu. toivottavasti ei passita töihin...

Onnittelut tosiaan munkin puolesta MissMaisa =) :flower:

Olen kyllä itsekkin melkoisen tyytyväinen näinkin lyhyeen odotusaikaan :D Vaikka ensin hiukan yllättikin tieto siitä, että aikookin pikkuinen jo niinkin pian tulla maailmaan..

Mulla on manhattan vähän sama juttu, huomaa että alkaa tosiaan jalkapohjat kipeytyä, kun seisoo esim. tiskaamassa tovin.. ja saapa nähdä paljon mullekkin tätä painoa taas kertyy. Esikoista odotellessa sitä tuli 20 kg lisää :/

nacsu rv 25+3

Nyt se sit iski! Aivan tajuton väsymys. Illalla pitäis jaksaa istua koulun penkillä. Blaah. Voisin jäädä kotiin nukkumaan sen sijaan, mut on melko tärkee aihe illalla niin pakko kait mennä. Silmät kirvelee ku oon niin väsy. Kun saan makaronilaatikon uunin mä taidan mennä sohvalle istumaan muksujen kanssa ja laitan vähän silmiä kiinni. Jos sitä vaikka nukahtais ihan sekunniksi!

LEP
Täällä neuvola ja lääkäri takana tältä päivää. :) Saikkua tuli taas lisää kuukausi näiden vatsakipujen takia, sekä selkä. Lisäksi sain lähetteen kyssiin ultraukseen, niin katsovat paremmin kohdunkaulan tilannetta sekä muutenkin tilannetta. Mukavaa ihan, että pääsee katsomaan taas. Vauva kyllä on ollut ihan reippaana joka päivä! :heart: Jospa siellä ultrassakin kaikki on edelleen niinku pitääkin ja saisi vaikka tuplavarmistuksen siihen, että siellä on edelleen tyttö eikä pili ole kasvanut yllättäen. :LOL: Hauskaa oli kyllä kun sydänääniä kuunneltiin, niin aina kun sai sen anturin kohdalleen niin napero potkas siihen kunnolla ja pakeni paikalta. :D

Huomenna kyllä pitää soitella neuvolaan, kun ei vieläkään antanut mulle mitään kelan lappuja eikä raskaustodistuksia? :eek: Nyt siis menossa rv 24+3 ja seuraava aika vasta kuukauden päästä. Eli eikö ne jo pitäs saada?

Kävin tänään siellä istukan paikan tarkistuksessa ja istukka oli takaseinässä....kysyin sukupuolta ultraajalta ja hän sanoi, että näyttäisi tytöltä, mutta 100% varma hän ei asiasta ole ja sanoi vielä, että älä nyt mene ostamaan koko rahalla vaaleanpunaisia vaatteita

Olen kyllä koko ajan sanonut, että on ollut yhtä helppo raskaus, kun tytöstä vuonna 1999-2000 eli mene ja tiedä sitten, mutta kyllä itselläni on ollut samoin tyttötunne

Melkein kyllä viikolla 25 näkyy sukupuoli ja sanoi kyllä kaksi kertaa, että kyllä tämä tytöltä näyttää eli luotetaan, että saamme pienen pienen rinsessan.

LEP kyllä neuvolasta olisi pitänyt saada jo todistus ja käy hakemassa ihmeessä saat laitettua hakemuksen alulle....itse vein tänään Kelaan hakemuksen.....
Kisse ja Hipsu 25+5 :heart:

LEP
Joo pitää huomenna soitella ja kysellä asiasta, että eikö olisi aika jo saada ne kaikki tarvittavat! Ja sitten kun se ei ole puhunut mitään sokerirasitukseen menosta? Kerran vaan sanoi, että joudun siihen, mutta sen jälkeen ei ole mistään lähetteistä enää puhunutkaan. Ja mun piti kaikkia näitä kysellä tänään, mutta enhän mä siinä ajatuksissani muistanut mitään. :headwall:

LEP: Aika leväperäiseltä kuulostaa tuo neuvola-touhu...Kyllä yleensä paperit on jo valmiina odottamassa äitiä kun tulee neuvolakäynnille ja meillä ainakin kun pissassa oli sokeria, niin tilasi siltä istumalta rasitukseen ajan...(vaikkei se niin kivaa ollutkaan :D ) joten penää vain kovasti. Kurjaa kun joudut pakkaustakin sit odottelemaan sen tädin unohdusten takia.. Höh! :/

MissMaisalle Onnittelut täältäkin.. Ja tervetuloa nacsu, tuo on kyllä jo iso lasketun ajan muutos mitä ultran mukaan annetaan. :D

Itse täällä kähisen nuhan kourissa. Pari yötä pyöriny tukkoisen nenän kanssa ja nyt ääni aivan kateissa.. ja sit pitää jaksaa töissä. Onnex alkaa jo helpottaa, ku tuo kurkku vielä selkenis... Ei oo mukava jos ääni katoaa kokonaan, ei pääse töissäkään lapsille paasaamaan.. :LOL:
Tänään oli toinen perhevalmennus. Ihan mielenkiintoista. Tänään puhuttiin parisuhteesta. Hyvä pysähtyä miettimään noita juttuja, ainaki jos ei jotain ole vielä miettinyt tai toisen kanssa keskustellut.

Nii joo pitää vielä kertoa, että mulla aina ollut napa tosi isolla kuopalla. Nyt se on jo yli viikon ollu niin että puolet navasta on noussu ylös. Tarkottaakohan tuo sitä että joku päivä se vielä pullahtaa sieltä kuopastaan kokonaan ulos... :p :D
Jokohan se näinki aikaste sen vois tehdä..

Mulla se napa pullahti ulos jo 4kk paikkeilla. Eli voi se näköjään pullahtaa ajoissa ulos :/ Nyt se on vähänväliä kipee ja kosketusarka. Ei oo helppoo. Sen lisäksi siinä ympärillä on viime raskaudesta kauhiat arvet. Se näyttää tällä hetkellä kaikelta muulta paitsi kauniilta!

Yhteistyössä