*MarrasMassutII elokuun tuulissa*

LEP
Mä haluan Nalle Puh reunapehmusteet pinnikseen, mutta mistään en löydä! |O Ainut mistä löysin, niin on loppu. Se sopisi niin hyvin sitten vaavan sänkyyn, kun on ne ihanat Nalle puh taulutkin huoneeseen. :p

Joo tosiaan jos olisi vaan järkevä, niin tekisi pakkaseen valmiiksi jotain pullia tms. Niin oispa sieltä sitten helppo sulattaa ja tarjota. Mutta mä en usko ainakaan olevani niin järkevä. :LOL:
 
Ihana masu kuvassa...TeSuLah! Tosiaan joo pitää sitä omenapiirakkaa tehdä syksyllä kun meidän pihalla jökittää 6 omenapuuta joihin on tullut jonku verran omenia.Illalla taas kouluun. Ihanaa kun pääsee vähän kotoa pois. Kouluillat aina pelastuksia mulle, kun remppa meillä kesken niin mies on sit melko usein varattu siihen hommaan. Mutta nyt ku koulut alko niin on pakko päästä menemään. Jee!!! =)
 
HEIPPA KAIKKI!

Tänään käytiin siellä yksityisellä "normaali" ultrassa, kaikki näytti hyvältä. Pikkumies oli oikein liikkuvainen ja potki niin että kätilölläkin käsi pomppi vatsan päällä :) Hyvin oli voimakkaat reisilihakset, sanoi että potkut varmasti tuntuu. Painolukemaksi sai 1070g eli vähän isompi kuin keskikäyrä,mutta muutkin lapset on olleet 4 kiloisia niin miksipä tämäkään sen pienempi. Syntymäpaino kun periytyy äitiltä, onneksi.. Isin suvussa on sitten viisikiloisiakin vauvoja.. :/
Koetan laittaa kuvia vauvasta kunhan saan ne sähköpostiini. Ultraaja oli tosi mahtava, kertoi kaikki ja puoli tuntia tutkittiin kaveria. Kaikki näytti olevan kunnossa ja kyllähän sieltä yhä kilkuttimet löytyi kun tarpeeksi kauan pyöriteltiin, kaveri oli perätilassa ja istua jökötti vehkeidensä päällä :D . Mutta kivasti näkyi kun pari kertaa harjoitteli hengitysliikkeitä, sormet meni kerran suuhun ja silmiäkin välillä aukaisi. Nyt kyllä tuntui enemmän "todemmalta" kun näki selvemmin kaikki. Isiltä on nenä periytymässä. :)
Mutta nyt syömään!

Vointeja!!

marrasvauva
 
LEP mä olen katellu hobbyhallin sivuilta raunapehmusteita ja lakanoita joissa nalle puh. Ne oli melko hellyyttäviä, vaan en ole vielä saanut tilattua :ashamed:
Kävin tänään siellä sokerirasituksesta ja kaikki arvot olivat ok. Hyvä niin, en kyllä uskonutkaan että mitään olisi mutta siinä istuskellessa rupesin jännittämään että entä jos sittenkin narahan joistain arvoista :LOL:
Tuosta nukkumisesta oli TeSuLah kirjoitellut, mulla on niin valasmainen olo kanssa että nukkuminen on tosi hankalaa, viime yönäkin pyörin iät ja ajat ennen kuin hyvä asento löytyi. Lisäksi en ole varma onko se närästystä (?) vai kun syönnin jälkeen (varsinkin jos syönyt oikein paljon) ja makuulleen mennessä alkaa vähän väliä oksennus nousemaan kurkkuun. Todella inhottavaa :( heräsin siihen viime yönäkin ja kokeilin jos auttais kun nukkuis kahdella tyynyllä pää vähän korkeammalla, mutta eihän siitä saanut kuin niskakivut :kieh:

funkymama & pikkuinen 26+2 :heart:
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja funkymama08:
LEP mä olen katellu hobbyhallin sivuilta raunapehmusteita ja lakanoita joissa nalle puh. Ne oli melko hellyyttäviä, vaan en ole vielä saanut tilattua :ashamed:
Hobbyhallissa on näköjään erilaisia vielä. :) Tuo pehmuste on vaan puolisänkyä. Tuolta mistä mä tilasin, niin on koko pinniksen suoja se ja sellainen beige pohjainen väritys. Sit niissä on Nalle Puh ja Tigru vaavana! :heart:
 
Kontrolliultrassa kävin aamulla. Katsottiin vauvan kasvua ja virtauksia. Normaalisti oli vauva kasvanut. Painoarvio 650 g mikä on kuulemma normaali näillä viikoilla. Virtauksissa on poikkeavuutta ja kait vähän huonommat oli taas kun 3 vkoa sitten. Verikokeita otettiin, verenpaine oli ok ja pissa puhdas. Nyt oli eri lääkäri kuin viimeksi mutta samaa sanoi tämäkin, että todennäköisesti jonkin asteinen myrkytys tulee. Verenpaineita pitää nyt seurata 1krt/vko ja kontrolli varattiin 3 vkon päähän.

TeSuLah: Ihana masu sulla!

-Äiti1982 rv 24+0-
 
Täällä on harjoteltu uutta "elämää" koululaisen kanssa. Onnex toi kuopuski jatkaa maanantaina tarhassa :headwall: Itellä jatkuu viellä pari viikkoa kesäloma :saint: voi tehä päivällä jotain omaa kivaa :D

Mäki haluun mun pakkauksen :(

Ens viikolla ois eka nvlalääkäri aika ja pitäs sit vissii soittaa seuraavaa nvla aikaa ku en muista millä viikoilla se piti olla...kait ennen vko 30 kuitenki???

Me ostettii semmoset pitkulatyynyt 120cm pitkät just sen takia että se tukee vähän nukkuessa ja ois helpompi löytää hyvä asento.

Mä oon ollu kova leipomaan pienestä asti, makeita tietty. Joitaki vuosia sitte ku lähin opiskelee ja siitä töihin ni ei aika ja voimat enää siihen riittäny joten nykyää on tullu aika vähän leivottua. Ajattelin kans alottaa sen harrastuksen ku jään kotii. :p
 
me ei laiteta vauvalle pinnasänkyä, kun sen jo neljän lapsen kokemuksella tiedän, ettei se siellä nuku ekaan puoleen vuoteen =) äityspakkaus laatikon luultavasti laitan...meillä kaikki nukkuneet päivät rattaissa/vaunuissa. yöt sitten vieressä. puoli vuotiaina oon sit opettanut omaan sänkyyn, kun jo ymmärtävät olevansa oma tyyppinsä.

mulla kamala räkätauti..olo ihan kamala..meidän 4v kuumeessa. menihän tässä vajaa kaksi viikkoa terveenä. nuorimmainenhan oli kovassa kuumeessa sillon. ärsyttää kun nenä kutiaa koko ajan ja koko ajan saa niistää ja aivastella. mieskin lähti eilen ja tänään heti töiden jälkeen tampereelle jääkiekko peliin, vaikka aivan varmasti näkee kuinka kipeä olen. silti saan hoitaa lapset yksin. tulee vasta illalla myöhään.

löysin ihan ne meidän näköiset rattaat..marssin lastentarvikeliikkeeseen, siellä ne seisoi(mies halusi emmaljungat)just ne sini/mustat, city crossit ja vielä alessa. siihen tilasin vielä duo pussin ja kantokopan. pussia ei löytynyt samaa väriä, joten otin mustan, siitä tulee hyvin se alaosa kankaiden suojaksi sit rattaisiin. koppaa en tiedä löytyykö saman sävyisenä, jos ei löydy, niin otan mustan. värit ovat nyt poistumassa, uudet tulee vasta lokakuussa. nämä siniset rattaatkin oli ainoat. me tykätään miehen kanssa sinisestä, meillä kotonakin kaikki sinistä. emman kopan olisin saanut 30eurolla, mut se on pienempi ku emmaljungan oma. ja meillä kun kaikki ovat nukkuneet kopassa päiväunensa, monesti vielä mahallaan, niin hyvä et koppa olisi isompi.
huomenna haen rattaat kotiin. rahat lainasin tädiltäni...jonkun verran mulla oli säästöjä, et ei kaikkea tarvinnut lainata. laitan teille kuvaa niistä huomenna :D

onko teillä muilla tissit kipeät?mulla on ollut monta viikkoa kamalan arat ja koko ajan pahenee. koskeminen sattuu...vanhat rintsikat alkaa käymään pieneksi..tursuilee jo pahasti..
 
Tosi ihku tuo pehmuste ja lakanat. Mun täytyy varmaan ostaa uus pehmuste. En muista missä kunnossa se on se mikä meillä on. En edes muista missä se on :eek: Kaik on tungettu tonne yläkertaan, kun se ei ole ollu käytössä. Kiva lähteä etsimään niitä vauvan vaatteitaki. Noniin, nyt valmistautumaan. Mä oon viemässä tyttöä kerhoon ja pojan äitille. Pääsen itse vähän kaupungille kattelee. Voisin käydä salaa kattomassa nuita pehmusteita vauvan pinnasänkyyn =)
 
Kamala polte täällä,että sais jo sen äippäboxin.. ei ole kyllä tullut kelalta vielä edes äitiysavustuspäätöstä :( Noooh.. onhan tässä aikaa marraskuulle asti vielä pitkästi.. mutta kun tahtois jo hipeltää ja pestä kaikki vauvan vaatteet hyvissä ajoin valmiiksi - ei ehkä tosin ihan vielä niitä kannattane alkaa peseskelemään. :) Jospa sitten äippäloman ensimmäisillä viikoilla..

LEP: Nalle Puh pehmusteet ja lakanat olivat aivan ihania.. :) Täällä kans suuri Nalle Puh fani, mulla on jos jonkinmoista pehmolelua ja helistintä vauvalle jo hankittuna. Tai no pehmolelut on kyllä itse saamiani joululahjoja, mutta luovutan ne pojalle :) Tulokkaan isi vaan meinaa vähän laittaa kapulaa rattaisiin tässä mun Nalle Puh maniassani.. en saa ihan kaikkea hankkia Nalle Puh-kuosilla :)

Nyt koiran kanssa ulkoilemaan ja töihin.. *huoh*

Mecu&Möhö 24+5
 
lääkärissä käyty ja arvasin tän(lääkäri ihan kusipää)..lopulta suostui saikun kirjoittamaan, kun kuulemma jotkut pelaa näide rahojen kanssa. neuvolantäti oli kirjoittanut, et olen väsynyt. lääkäri sit tenttas ja tenttas..miten olen väsynyt, olenko onnellinen. laittais mut kaikenmaailman masennuskokeisiin...ei helvetti. kirjoitti saikun eri diagnoosilla kun viimeks, eli kelassa omavastuuaika 10päivää..millon en saa rahaa. myös kaikenmaailman verikokeisiin mut määräs, jos väsymys vaikka johtuu kilpirauhasesta, eiköhän se nyt ihan johdu tästä raskaudesta.
mä en mihinkään masennustesteihin mene..sehän piti mua ihan pilkkana..en sille lääkärille enää mene. joten kai tästä täytyy duunia ruveta soitteleen :'( vanhainkoti siis kutsuu..
 
Manhattan2:Kuulostaa aivan älyttömältä ja ammattitaidottomalta touhulta. Sullahan on jo lapsia ennestäänkin, joten kokemusta löytyy ja olet itsesi paras tuntija. Itse koin hieman samaa aikonani kun ensimmäistä odotin 19v. niin aliarvioitiin pahasti tuolta taholta mutta että vielä nytkin tollasta niin HOH,HOH! Koita jaksaa ja mieti nyt kaksi kertaa kannattaako mennä vanhainkotiin riskeeraamaan. Tai entäs jos vaihtaisit lääkäriä tyystin esim. yksityiselle puolelle? (mut maksaahan se..)

Catherine ja muut äitiyspakkausta odottavat: Sain ton kelan päätöksen tällä viikolla ja pari päivää meni niin pakkaus saapui, joten ei varmaan kauaa enää tarvi odotella. :)
 
Voimia Manhattan!! älä anna periksi! sanot et 'hullunako pidät miuta, luuletteko et huvinvuoksi saikkua haen!!!'

noista kelan päätöksistä, mie kävin maanantaina jättämäs hakemuksen ja eilen illalla oli päätökset netistä luettavissa. tosin miula varmaan nopeuttaa toimintaa se, kun saan äp-rahan edellisen lapsen mukaan. Äitiysavustuskin on nostettavissa 21.8. :) ei ku vaunukoppaa tilaamaan=)
 

Yhteistyössä