Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuulen poikanen, hyvä että liikkeitä on taas. Älä huoli hätäilystäsi, tärkeintä on että sinulla on mielenrauha!

Minulla oli tänään se sokerirasitus ja kuulemma paastosokeriarvo oli marginaalisesti koholla. Mitähän tuokin nyt tarkoittaa??? Muut arvot olivat reilusti alle sallitun. Nyt siis kuitenkin pitää alkaa seuraamaan sokereita. Vähän keljuttaa, vaikka kai se on meidän molempien parhaaksi... Keksiviikkona saan siis mittarin ja pitää seurata mitä syön. Ihan niin kuin ei olisi jo tarpeeksi kaikkea muutakin mietittävänä!

No, viikonloppu on kuitenkin jo täällä. Viikonloppuun kuuluu mm. mökkeilyä ja marjametsää. Ehkä tämä mieli tästä rauhoittuu kunhan pääsee vaihtamaan maisemaa.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
Yt. Sonatar ja Öttis rv 27+3

hei täältäkin.
en oo varmaan muistanu mainita et mullakin oli viikko sitten lääkärin tarkistus ja ultrattiin samalla. kävin siis äippäpolilla, kun seuraavat vauvan kasvua kun mulla lievä raskausdiabetes...
mut siis kaikki oli hyvin. vauva oli perätilassa. mut sanovat et vielä monta kertaa kerkee kääntyillä. seuraava aika kun on rv33 niin katsotaan onko kääntynyt raivotarjontaan vai vieläkö perätilassa...jos näin niin sit vielä yx aika sinne loppupäähän odotusta.
painoarvio vauvalla oli 1200-1300g. isompi on noilla viikoilla (rv28) kun isoveljensä. esikoinen oli samoilla viikoilla vajaa 1000g.
sukupuolta alan pikkuhiljaa vähän epäillä et kumpikohan lie tulee...rakenneultrassa sanovat toista ja nyt sanovat ettei osaa sanoo mitn. :D eli jompikumpi. henk.koht on kyllä aivan sama :)
mutta hyvää viikonloppua.

heippa,

nyt iski kunnon flunssa päälle, vähällä olen päässytkin tähän asti. Nokka vuotaa ja joka lihasta särkee, ja mietin tuossa kaiken lisäksi että minulla ei ole ollut sitä toksoplasmoosia, jossa oireet ovat flunssan kaltaiset.

Jos ei huomiseen mennessä helpota niin taidan mennä lekurille.

Siivosin juuri kämpänkin lattiasta katonrajaan, pesukone päällä ja kohta alan laittamaan ruokaa - alkaa näemmä siivoiluvimmat iskemään!

Huomenna mennään tilaamaan vihdoin ne rattaat, otetaan kolmen yhdistelmä mihin tulee se 13kg:n saakka oleva istuin mikä sopii autoon ja rattaisiin, vaunuosa ja rattaiden istuin sitten kun pysyy jo istuallaan. Vaikka kahta mallia tässä pähkäilenkin ja viiden minuutin välein muutan mieltä, niin ainakin merkki on selvä.

eilen olimme kaveriporukalla sardiineja grillaamassa rannalla, miehet olivat ensin melomassa ja tulivat takaisin nahka karrella, mikä lie ettei tosimies voi laittaa aurinkorasvaa??? Tyhmemmän näköistä on ukko joka kuin punainen pantteri jolla t-paidan ja sortsien rajat paistaa kaksivärisenä. Eli minulla on jo 37v. lapsi kotona.

B vko 28+5

Mukavaa sunnuntaita täältä. Juuri tultiin koiran kanssa tunnin lenkiltä, käytiin haistelemassa merta ja syksyisiä tuulia. Oli ihan mukava ilma, syysihminen kun olen :) Eilen otettiin ihan rauhallisesti, tehtiin pizzaa ja syötiin hyvin ja öllöteltiin vaan. En taida tällekään päivälle mitään kummempia ohjelmanumeroita keksiä. Nautiskellaan vaan olostamme.

Bombera, yritähän parantua flunssastasi. Itse olen onneksi välttynyt siltä tähän mennessä (kop, kop). Nenä on kyllä jatkuvasti tukossa, mutta se liittyy selvästi raskauteen. Mistä epäilet, että olisit saanut toksoplasmoosin? Minä olen käsittänyt, että sen saa tartuntana, eikä sitä välttämättä kaikki edes sairasta. Minun tätini on saanut vuosia sitten toksoplasmoositartunnan naapurin kissoista ja hänellä reaktio oli niin paha, että meinasi sokeutua ja sairaalassa joutui olemaan jonkin aikaa. En kyllä ole pahemmin perehtynyt kyseisen sairauden kuvaan, että voihan niitä oireita ym. olla vaikka mitä. Toivottavasti olet saanut 'pelkän' flunssan.

Tuulen poikanen 26+5

Tuo toksoplasmoosi jäi vain mieleen, kun lääkäri ilmoitti ettei sitä ole minulla ollut ja että pitäisi käyttää käsineitä raa-an lihan käsittelyssä, kissoihin ei saisi koskea koska ovat taudin levittäjiä, kuten tädillesi kävi. Varmasti ihan turhaan edes ajattelen moista.
Oireita ei erota tavallisesta flunssasta (päänsärky, kuume, lihassäryt) ja tavallisesti sitä ei edes osaa epäillä, mutta sikiölle se on erittäin vaarallinen. Minulta on täällä katsottu se kahden verikokeen yhteydessä joten enköhän ole ihan hyvissä käsissä!

Hmm, tuskin sitä kovin monelle ihmisellä on ollut, siis sitä toksoplasmoosia. Ei kait sitä rutiininomaisesti tutkita missään?? Olen ymmärtänyt, että tartunnan voi saada kissan ulosteista, eli raskaana ei saisi putsata esim. kissojen hiekkalaatikkoa. Mutta kyllä minä kissoja olen silitellyt ihan huoletta:-o

Oletko bombera jotenkin suuremmassa riskissä saada toksoplasmoosin, kun se jo kahdesti on tutkittu? Uteliaisuuttani täällä kyselen;-)

t.oona ja 30+0 (jee, iso rajapyykki saavutettu;-))))

Ylimääräisessä ultrassa käyty ja lääkäri totesi että istukka on ihan ok paikassa vielä, ensin meinasi että kurkistellaan vielä muutaman viikon päästä, mutta tarkemmassa tutkimuksessa näkyikin että hyvällä mallilla on.
Painoarvio oli tällä hetkellä 1200g ja sivuasennossa köllötteli. Ilmankos potkut on tuntuneet enimmäkseen toisella puolella. Ultrasta sain suloisen "kasvokuvan" muistoksi.
Olo on mulla ihan hyvä, ja nukkuminen maistuu;) Vähän "kankeutta" alkaa olla keskiruumiissa;)

Tällaisissa ajatuksissa..

Minea 77 rv 28+2

Näin syksyn tullessa olen alkanut miettimään, että mitä ihmettä sitä laittaa päällensä kun ulos lähtee. Tällä hetkellä pärjään lenkillä ym. fleecetakilla/villatakilla, mutta entäs kun ilmat tuosta vähän kylmenee? Mulla on kaikki takit niin tyköistuvia, ettei kyllä mahu päälle. Tietenkin niitä voi avoinaisena pitää kauppareissuilla ja kaupungilla käydessä, mutta mites ulkoilut?

Tuulen Poikanen 26+6

Flunssan kourissa täällä mennään Bomberan tavoin. Meillä on ainakin kaikilla lähipiirissä ja töissä sama tauti. Aamulla luulin että kuolen, kun alkoi yhtäkkiä huimaamaan kiertävästi aivan älyttömästi (en pysynyt lainkaan pystyssä) ja oksensin voimakkaasti. Onneksi tiedän, että se oli ns. hyvänlaatuista korvaperäistä huimausta ja hetken levättyä söin jo aamupalaa ja nukuin. Kaikki meni nopeasti ohi. Mies jäi myös töistä kotiin eikä minun tarvinnut jäädä yksin tänne huimailemaan. En kyllä pelkää (lue: en myönnä pelkääväni) toksoplasmoosia enkä muutakaan, ainakaan silloin, kun vatsa jytää. On niin helpottavaa tuntea, että siellä ainakin liikutaan reippasti. Supistuksia sen sijaan on runsain mitoin. Ei mitään säännöllisiä. Täytyy mennä pian takaisin vuoteeseen.

Elämä on ollut hyvin raskasta ja kiireistä viime viikot. Mietin edelleen, onko mun järkeä olla töissä. Iltapäivisin alkaa yleensä supistella. Keskiviikkona on neuvolalääkäri. Ehkä hän ottaa asiaan kantaa. Yhtään en osaa sanoa, miten päin vauva mahassa on. Potkuja ja nyrkiniskuja tuntuu jokapuolella. Pyörii varmaan kuin hyrrä. Muut onkin jo ilmeisesti käyneet lääkärillä. Oli mukava lukea hyviä kuulumisia sieltä.

Työpaikan puolesta pääsin mammapilatekseen, josta on ollut hyötyä selkä- ja muihin kipuihin. Tukivyöajatus ahdistaa. Kotonakin olen lähes koko ajan alasti. Kuuma on ja kaikki painaa mahaa ym. Maitoa tai jotain sinne päin tiputtelee. Lakanoissa kivoja yli 10cm läpimittaisia tahroja aamulla. Täytyy varmaan hakea liivinsuojuksia kaupasta;)

Jonsku ja Piipero 26+1

Hyvää alkanutta viikkoa!
Eiköhän tämä flunssa tästä, tänään on jo hitusen parempi olo.

Minealla on ainakin kaikki mallillaan, jonskulle paranemisia!

Oona, en tiedä miksi, mutta tuo toksoplasmoositesti minulta otettiin ekassa verikokeessa, ja nyt sokerirasitustestin yhteydessä taas. Suomessa uskoisin sen olevan tosi harvinaista, vaikka suomen lääkärisivuilta luin että jokunen prosentti naisista sen saa raskaana ollessaan. Täällä espanjassa en ole katsonut vastaavaa prosenttilukua, olisiko se sitten täällä yleisempää.
Noh, en kuitenkaan ala vainoharhaiseksi, mutta pyysin huomiseksi ajan lekurille jolta pyydän lähetteen varmuuden vuoksi, muutenkin pitää mennä uusimaan tuo foolihappo-B12-jodi-resepti.

Yöllä kyllä maha tutisi eestaas joten ei flunssa ainakaan tuntunut vaikuttavan pikkuepeliin.

Pyysin kanssa kaverilta kokeiluun kylmimpien ilmojen takkia, josko mahtuisi minulle lainaan, ei viitsisi muutamaa kuukautta varten ostaa uutta.

Ja tilattiin tänään ne rattaat, tulevat lokakuun puolessa välissä. Vielä liikkeessä pähkäiltiin kun taas nähtiin erilaisia, mutta nyt on vihdoin tilattu, yksi hanke vähemmän!

B + epeli vko 28+6

Hei pitkästä aikaa! En ole kirjoitellut, kun tämä on nyt tätä odottelua vaan. Liitoskivut ovat tosi pahoja, mutta nyt flunssan parannuttua ja jumppailujen jatkuttua nekin ovat helpottaneet. Ihan selvästi alaselän ja liitoskivut johtuvat paikallaan olemisesta. Eli minun neuvoni kaikille on, jos vaan jaksatte, jumpatkaa!

Äitiyspakkausta odotellaan, siitä tuli viimein paperit. Olisi ihanaa hakea se jo :)

Minkä kokoisia vaatteita olette ostaneet vauvalle? Mietin, minkä verran ylipäänsä tarvitsen ihan niitä pienimpiä, 50-senttisiä. Ä-pakkauksessa on ilmeisesti aika paljon 60-senttisiä?

Vauveli potkii kamalasti, ja olen alkanut NIIN rakastaa sitä. Siis oikeasti, vaikka se tulisi suoraan rakkoon tai suolistoon, tai häiritsisi nukahtamista. Se on jotenkin niin todellista, hän kommunikoi minulle! Jostain syystä isän käsi vatsalla rauhoittaa ja lopettaa liikkeet aina. Ehkä siellä sen verran nähdäänkin jo, että valon yhtäkkinen häviminen saa pysähtymään karusellista.

Voisitteko muuten laittaa valitsemienne vaunujen koko nimen ja mallin ja hinnan (ja perusteluita), niin olisi kiva vertailla! Itse olen vielä ihan ulkona siitä sekavasta maailmasta.

Miten muuten, onko mahat jo isoja? Minulla on paikoitellen jo aika ankkamainen olo, mutta maha ei ole ollenkaan valtava.

Malvia, 28. rv (27+)

Jonskulle ja Bomberalle pikaista paranemista!

Minea, onneksi sait hyviä uutisia lääkäristä.

Me sitten ostaa pamautimme tänään vaunut, turvakaukalon ja vielä kun oli tarjouksessa kotiin lähti myös jo seuraavan vaiheen turvaistuin! Eli nyt on kaikki "isot" hankinnat tehty moneksi vuodeksi eteenpäin.

Malvia kyselit vaunuista, me päädyimme Gessleinin Vision S -malliin pehmeällä kantokopalla. Syyt: Näppärä liikutella (kolme pyörää), samaan runkoon saa kiinni myös turvakaukalon (meidän valinta Britax Baby Safe Plus), toimii myös ratasiässä liikuteltavuutensa ja "siroutensa" ansiosta. Päätimme siis ostaa kokonaispaketin, vauvasta vähän isommaksi niin ettei tarvitsisi ostaa pian matkarattaita nurkkiin pyörimään. Hinta oli 599,-. Netistä olisi saanut vähän halvemmalla, mutta eipähän tarvitse taistella takuu- ja huoltoasioissa jos ongelmia ilmenisi.

Vaatteita olen ostellut pääsääntöisesti 60cm+ kokoja. Kunhan näen ä-pakkauksen sisällön ja sukulaisilta saatavat, saatan vielä ostaa noita ihan pieniä. On ne vaan niin söpöjä... :)

Mukavaa viikkoa kaikille!
t. Sonatar & Öttis rv 27+6

Hei taas!

Huomaa, että meillä alkaa olla tilanne jo aika pitkällä, alkuraskauden vaivoista ollaan siirrytty loppuraskauden vastaaviin... Mulla tosin ongelmat ovat edelleen verraten vähäisiä, mutta tsemppiä teille, etenkin Jonskulle! Mahassa alkaa jo olla kokoa, mutta vielä tässä imuroidaan ja haravoidaan kuin ei mitään. Esikoisen kanniskelu alkaa käydä voimille.

Vaatteista sanoisin, että niitä 50-senttisiä kannattaa olla jokunen, mutta kyllä ne niin nopeasti jäävät pieneksi, ettei suurta varastoa kannata hamstrata. Meilläkin esikoiselle hommattu ihana haalari jäi käyttämättä kokonaan. (Ja ehdin sen jo lahjoittaa edelleen...)

Huomenna ultraan! Mulla on kilpirauhasen vajaatoimintaa, minkä takia ne nyt taas ultraavat. Eihän tuo minua haittaa, päinvastoin hauska nähdä pikkuista taas!

Nauttikaa loppukesästä, onhan sitä vielä tämä viikko jäljellä..!

t. Tirl ja piilovaavi, 27+2

Bombera, minä höperö unohdin, että sinä vaikutat siellä kaukomailla;-) Siellä tuo toksoplasmoosi on varmaan yleisempää kuin täällä pohjolassa.

Olen kanssa miettinyt noiden pikkuvaatteiden määrää. Ollaan saamassa parilta tutulta vielä vaatteita, niin jospa malttaisin vielä olla ostamatta - vaikeeta on. Nopeastihan ne varmaan käy pieneksi. Tuskin niitä 50 senttisiä ostan lainkaan. Koko riippuu toki valmistajasta; niissä tuntuu olevan isojakin eroja.

Vaunugallup-vastaus:

Emmaljunga City Cross kovalla City-kopalla, sadesuoja + hoitolaukku, jalkapeite, rengassuojat, hyttysverkko = 729€ Ilman noita plussatuotteita ois ollu 635€ (väri vaikutti hintaan, tietty nostavasti!)

Tänään piti taas lähteä töistä aikaisemmin, koska en vaan pysynyt hereillä:-( Kait se on kohta pakko ottaa saikkua ainakin muutama päivä ja kattoa sitten, auttaako tähän väsyyn lepo lainkaan. Torstaina onneks neuvola, niin näkeen hemppa-arvot.

Mullakaan ei maha ole mitenkään valtava, mutta olo tosiaan ankkamainen:-) Kävely on hidastunut kummasti.

t.oona ja 30+1

Huomenia!!

Mulla on ennestään esikoisen aikaiset emmaljungat, alunperin vm. 2003 ja niissä on ilmakumirenkaat, kova koppa, ratasosa, hoitolaukku, hyttys-ja sadesuojat. Ostin kaverilta, 350 euroa. Esikoinen oli toinen lapsi joka niitä käytti, eli aikaisemmin olleet vain yhdellä lapsella, nyt tulossa siis kolmas käyttäjä.

Voi että, koittakaapa parantua, itsellä ollut koko ajan keväästä lähtien pientä räkäisyyttä, mutta se johtuupi siitä et mulla on krooninen poskiontelontulehdus jatkuvasti, eikä sitä saa antibiooteillakaan kuriin, tätä on kestänyt niin monta vuotta jo, että siihen on jo tottunut.

Tässä alkaa 30 viikkoa jo häämöttää, apua, että kun on mennyt äkkiä aika. Esikoinen syntyi 2 päivää ennen laskettua aikaa, joten pikkuhiljaa alkaa jänskättää kuinka kauan masuasukki kyydissä pysyy. Isäntä lähtee hirvimetsälle 2 viikkoa ennen laskettua aikaa, joten saa nähdä joudunko hälyttämään miehen passista synnärille. Onneksi metsässä menee vain viikonloput, mutta mun tuurilla synnytys osuu kuitenkin viikonlopulle.=)

Mutta nyt pitää lähteä aamuteelle, yhteyksiin!!'

-Misai&rv29+6-

Niin joo, vaunut: suvulta saadut kierrätetyt, en tiedä merkkiä, hyvin niissä ensimmäinen lapsi nukkui sen n. 8 kk minkä niissä viihtyi. Umpirenkaat ovat kätevät kun ei tarvitse pumppailla. Ilmaiset.

t. Tirl

Huomenta!

Täällähän on taas käynyt vilske ja vilinä, kivaa!

Meillä vaunuasia on lähes mallillaan, esikoisen (2004) Teutonian oisko ollut Mistral? yhdistelmät saavat jatkokäyttäjän. Esikoiselle, joka oli kesänlapsi ostimme silloin niihin kovan kopan jotta on kesällä viileämpi ja talvella mahtuu makuupussi yms.
Nyt aion hankkia lisävarusteeksi pehmeän kopan näihin sekä seisomalaudan esikoiselle.
Hyttysverkko meillä on ja sadesuojakin. Eli tällä kertaa vaunut tulevat kustantamaan sen pehmeän kopan verran, mitä olen netistä katsonut niin 50-100 €. Jos oikein muistan yhdistelmät maksoivat silloin 2004 jotain 650€ tms. Ilmakumirenkaan on ja kuulemma Teutonian seisomalaudassakin on sellaiset ja kavereiden mukaan hyviksi todetut, myös lumikeleillä.

Vähän olen haaveillut Espritin yhdistelmistä kyllä, varsinkin jos tämä uusi tulokas nukkuu läheskään yhtä paljon ulkona vaunuissa kuin esikoinen...muistaakseni lähes 2 vuotiaaksi eli toisinsanoen niin kauan kuin mahtui:)

No aika näyttää, aluksi ainakin mennään noilla vanhoilla katotaan sit kun vaaveli syntyy mitkä on ajatukset. On vaan vielä NIIN paljon kaikkea tekemättä/hankkimatta/laittamatta kuntoon!!
itseasiassa oikeestaan mitään en ole valmiiksi kattonut, ehkäpä tässä pikkuhiljaa alan kaivaa pikkuruisia vaatteita kaapeista ja ehkäpä ostankin muutaman ihka uudenkin tulokkalle. Synnyttyään hän saa kuitenkin uusia vaatteita, varsinkin jos on poika kun esikoinen on tyttö ja häneltä on jäänyt lähinnä vaaleanpunaista tms vaatetta:)

No aika näyttää!!

Minea 28+3

Tosiaan, minä myös unohdin, että Bombera asustelee ihan muualla kuin täällä :) Siellä voi tosiaan olla eri tilanne koko toksoplasmoosin suhteen ja toisekseen, voidaanhan siellä erilailla seurata odottavilta äideiltä eri asioita kuin täällä. Tarkoitan sitä, kun esimerkiksi englannissa äitien painoa ei tarkkailla siten kuin täällä. Ei kuulemma ole korrektia :)

Vaunuista, (olenkohan vastannut tähän jo....dementia vaivaa) kuitenkin: Ostettiin liikkeestä myös nuo oonan mainitsemat emmaljungan city crossit, citykopalla, jalkapeitteellä ja hoitolaukulla. Samaan pakettiin ostettiin cragon LogicoS turvakaukalo ja koko paketille tuli hintaa muistaakseni n. 750€.

Vaatteita olen ostellut sieltä täältä kesän alennusmyynneistä, ollaan myös saatu jonkin verran. Vissiin kaks vaatetta oli 50cm, jonkin verran 56cm ja enempi sitten päälle 60cm. Aika paljon noita on jo kerääntynyt, mutta olen ajatellut, että mieluummin niitä on vähän enemmän, kuin että jatkuvasti pyörittää sitten pyykkikonetta. Meillä kun pyykit pitää/saa viedä kellariin kuivaushuoneeseen, ei ihan jatkuvasti viitsi sitä väliä rampata. Eikä pystykään silloin, kun mies on töissä ja ollaan vauvan kanssa kahden. Nyt olen sitä mieltä, että enää ei _tarvitse_ ostaa erityisesti mitään vaatetta, eri asia on se, että malttaako olla ostamatta ;) Olenkin yrittänyt välttää noita vauvanvaateliikkeitä...

Tuosta masusta, mulla se on kyllä jo hyvän kokoinen, yläkäyrillä kun ollaan koko ajan menty. Fyysiset hommat kostautuu yleensä illalla tai yöllä siinä, että ei pääse juuri kävelemään. Nivusten seutu menee aika kipeäksi. On sitten pitänyt vähän tehdä noita hommia tuntemusten mukaan, esim. jos käyn koiran kanssa tunnin lenkillä, jätän suosiolla imuroimisen toiselle päivälle. Tai jos olen imuroinut ja tehnyt muita kotihommia, mies hoitaa koiran pitemmän lenkityksen. Olen kuitenkin yrittänyt päivittäin jonkin verran käydä tepastelemassa tuolla ulkona, kun se kuitenkin tekee ihan hyvää itselle ja vauvalle, ja koiralle:)

Tuulen poikanen rv 27

Pitää vielä lisätä hyvä käytännön esimerkki siitä, kuinka mulla iltaisin voi olla hankalaa liikkua jos päivällä on touhunnut. Käytiin eilen koiran kanssa hyvän pituinen lenkki, tuli myös sitten imuroitua ja laukottua kellarissa pyykkien takia useampaan otteeseen. Illalla olin jo sängyssä lukemassa ja mies oli olohuoneessa sammuttelemassa valoja. Kohta mies tulee oven suuhun, että mitä täällä ähkitään? Minä vaan yritin kääntää kylkeä, mutta oli niin vaivalloista, että kauhea ähinä ja puhina kuului :D

Tuulen Poikanen rv27

vaunut: oran tuplat vuodelta miekka ja kirves... :D no luulen et jostain ysikytluvun ja kaxtuhattaluvun vaihteesta...käytetyt siis, mut tosi hyvässä kunnossa. vauvalle kantokoppa noihin on ja renkaat on semmoset kovat. ja iso tavarakori löytyy kans, joka oli tärkee kriteeri. tutulta ostin ja maksoin 60e :)
esikoisen vaunut on kanssa tallessa (nyt esikoisella rattaina)käytän niitä sit matkoilla. nekin vuodelta jotn. merkkiä en tiiä ja kovalla kopalla...hyvin niillä sillon joskus pärjättiin.
vaatteista: meillä jonkin verran 50-56 vaatetta, mut oikeestaan kaikki saatuja. varmaan ostan kotiintulo vaatteex 56:set. mut noita 50senttisiä ei minun mielestä välttämättä tarvii ollenkaan, jos vauva on pitempi...meillä esikoinen oli 46cm syntyessään ja muutaman 50senttisen vaatteen sain sit lahjax. muuten oli 56/60vaatetta ja hyvin pärjättiin...

täälläkin alkaa tuo liikkuminen olla toisinaan tuskallista, varsinkin kun pitempää matkaa ja nopeempaa kävelee... :S
voisin jo haluta vauvan syliin, kun oon jo niin kyllästyny tähän olotilaan :D
mullakin muuten huomenna jo rv30

Kolmas viikko töissä menossa ja nyt jo lasken viikkoja ä-lomaan. Muuten ihan ok olla töissä, mutta fyysisesti alkaa olla aika raskasta. Mutta meneehän tämä tässä ainakin vielä, jos vaan kipuilut ei lisäänny paljon. Jalat huutaa hoosiannaa aina työpäivän jälkeen ja turvotus ihan kiitettävää. Onneksi turvotus laskee aina yöllä jonkin verran.

Flunssaa on tosiaan liikkeellä, työpaikallakin monta nuhanenää.. Koittakaa parannella itsenne mahd. pian! Ja Sonatarelle tsemppausta sokerimittauksiin, toivotaan ettei ihan koko loppuaikaa tarvitsisi sitä suorittaa.

Noista vaunuista, eli kuten edellisellä sivulla jo mainitsin, hankimme Emmaljungan smart duo combit, hyvät perusyhdistelmät. Mukaan tuli hoitolaukku, hyttys-ja sadesuojat sekä lämpöpussi. Hintaa tuli 549 euroa. Vauvan vaatetta olen hommannut kokoa 56 ja lisäksi on siskolta saatuna kokoa 56-70cm. Niin ja ä-pakkauksen kuteet. 50 senttisiä en ajatellut hankkia lainkaan, menevät niin äkkiä pieniksi, vaikka ovathan ne tosi suloisen näköisiä.

Onnittelut niille, joilla tulee ja on tullut jo 30 viikkoa täyteen :)!! Täälläkin aletaan kolkutella sitä kolmeakymppiä, jo viikon päästä! Itsekin odottaa niin kovasti, että saisi vauvan syliin. Pikkuinen pyllistelee puolelta toiselle ja potkii tomerasti kylkiluihin, ihana pieni kulta!

Muuten täällä ei muutosta olotilaan tms. Viikonloppua kohden ollaan taas menossa, jee ;) heh.. Vointeja kaikille, me mennään tänään taas perhevalmennukseen kuuntelemaan tätien turinaa.

barbalala ja pikkuinen rv 29+0!

Oho!
Onpa tänään paljon uutta luettavaa. Niinhän me ollaan täällä vähän kauempana, syy miksi tänne alunperin aloin kirjoittelemaan on juuri läheisten ystävien kaukana oleminen, ollaan vuosi asuttu nyk. paikkakunnalla ja kaverit jäivät harmittavan kauas. Täältä kuitenkin olen saanut hyvää tietoa ja huomannut että meillä kaikilla samoja kokemuksia odotuksen eri vaiheista.

Meidän vaunut ovat myös yhdistelmät, tuli mukaan se 13kg asti sopiva turvakoppa autoon/vaunuihin, itse vaunuosa ja rattaiden istuin. Maksoivat sadesuojan kanssa 560e, ja hyvä tunnettu merkki täällä, ovat kevyet niin niitä käytetään kauan.

Vaatteita hypistelen, mutta mies hätistää vielä pois lastenvaateosastoilta! Järki sitä meinaa mennä kun on niin paljon ihania töppösiä ja pukuja. Alle 60cm en taida ostaa valmiiksi koska olemme molemmat suht pitkiä ja "rotevia", luulen että perintätekijöiden puolesta meille ei kovin heiveröistä nassikkaa ole tulossa! Saahan niitä pienempiä sitten jos on tarvis.

Kolmenkympin raja häämöttää jo, kolmisen päivää on natikka oleillut samassa kohtaa, juuri oikeanpuoleisten kylkiluiden alapuolella on joko takapuoli tai pää, kun koko ajan tuntuu... Ei haittaa pieni epämukavuus, koska voin silitellä sitä joko pyllyä tai päälakea

29+0 myös meillä tänään täynnä!

Heippa pitkästä aikaa!

Täällä neuvola kuulumisia. Kaikki tuntuu olevan hyvin. Epäili vauvan olevan vielä perätilassa, 2 viikon päästä katsotaan vielä uudestaan, mahd. ultralla jos muuten ei varmuutta saada. Sitten rv 34 synnytystapa arvioon äippäpolille....Hieman rupeaa pelottamaan jospa ei käänny ollenkaan! Niin sitkeästi tuntuu viihtyvän tässä asennossa, kun potkut aina tulee alavatsaan ja virtsarakkoon. Neuvolan täti koitti rauhoitella että vielä ei hätää, kerkiää hyvin kääntymään, mutta silti!
Mitenkäs muilla, mitenkä päin vauvat vatsassa ovat?

Ankka kävelyä täälläkin!Rupeaa jo tuskainen ja turpea olo olemeen kun vatsa jo niin iso. Yläkäyrillä ollaan koko ajan menty. Painoakin tullut ihan riittävästi, nyt viime neuvolasta ei paino onneksi ole noussut yhtään. Koko raskauden aika paino noussut reilu 8 kg, vaikka pahoinvointia ja oksentelua ollutkin!Tosin turvotusta on koko ajan reilusti.
Miten muiden painonnousu?

Vaunuiksi olen mietinyt Ora Jovi Aireja tai Emmaljungia. Orat olisi halvemmat mutta Emmaljungat muuten paremmat...pitää asiaa pohtia. Esikoiselle ostettiin kaverilta käytetyt vaunut, ei mitkään merkki vaunut, ja ovat nyt loppuun käytetyt. Jätetään ne 2 vaunuiksi tai parvekevaunuiksi.

Mariah tasan 30!!

Mariah, mulla on vauva jo raivotarjonnassa, mutta silti melkein kaikki iskut tuntuu alavatsalla/virtsarakossa, eli ilmeisesti sitten huitoo enimmäkseen käsillään. Ja mulla siis ultralla katsottu. Eli saattaahan sullakin olla toisinpäin, mutta jos ei niin toivotaan että tajuaa nyt kääntyä vielä ennen syntymää :)

Yhteistyössä