Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, näyttää marrasmammat palailleen ja erityisesti bomberalle tervetuloa uudestaan jutustelemaan :)! Hyvä, että olet taustaillut mukana.

Vai ei ole tuttipulloa äitiyspakkauksessa enää, no pitänee hankkia itse se toinen lisää. Ja tosiaan tarpeen mukaan sitten jatkossa.

Tuulen Poikanen: Kyllä minusta voi niitä vanhojakin käyttää, jos tuoksu ei ole kovin häiritsevä. Vanhoissa tekstiileissä voi olla ns. lähtemätön haju, mutta pesun ja tuuletuksen jälkeen ainakin ovat varmasti puhtaita.

Nyt on alkanut tosissaan polttelemaan tuo vaunujen hankkiminen, tulevalla viikolla mennään ehkä niitä paremmin katselemaan (jos siis on aikaa). Kuinka kauan mahtaa kestää vaunujen toimitus, jos ei liikkeessä ole esim. sopivaa mallia/väriä tarjolla ja pitää tilata? Pari viikkoa?

Huomenna jälleen töihin. Näin se loma vaan hurahti, vaikka pitkä olikin. Mutta pari kuukautta ja sitten alkaa vauvaloma :)! Oman jaksamisen mukaan teen hommia, jos alkaa tuntumaan liian raskaalta, niin ihan hyvällä omallatunnolla jään aikaisemmin lepäilemään.

Hyvää alkavaa viikkoa minunkin puolestani!

barbalala ja pikkuinen rv 26+5

Hei kaikille!

Töissä on käyty viikko. Iltaisin en jaksa enää mitään. Jaksan kyllä vielä käydä töissä, jos tilanne on tälläinen. Sitten jos tulee vielä kiireempi/raskaampi, niin täytyy luovuttaa. Selkäkipuja ja viiltoja nivus-alavatsaseudulla on ja supistuksia olen saanut muutaman töissä.Huomenna pääsen työpaikan järjestämään mammapilatekseen, josta pitäisi olla apua juuri näihin vaivoihin. Kuulin, että tuttavani jäi jo kuukausi sitten pois töistä vaikka laskettuun aikaan on vielä ari kuukautta aikaa eikä työkään ollut kovin raskasta. En nyt kuitenkaan vielä luovuttaisi, vaikka työni on raskaimmasta päästä (fyysisesti ja psyykkisesti) syömäänkään ei aina ehdi, kun siltä tuntuisi. Yritetään nyt vielä neljä viikkoa, sitten on viikon loma. Ja tietysti tilanteen mukaan on elettävä ja täytyy muistaa, että on kallis lasti kyydissä. Miten muut jaksaa töissä? Onko raskas työ?

Vauvahankintoja tein juuri äsken, kun tilasin netistä sijauspatjan ja peiton Familonin allergiamerkeillä (itse olen pölylle allerginen). Patja saa olla kyllä hieman halvempi. Sehän on käytössä vain reilun vuoden.

Vakuutusta ei vielä olla hankittu. Ei olla (muka) ehditty. Onhan tässä ollut kaikenlaista. Eilen sain hoitaa siskoni pariviikkoista vauvaa. Kyllä oli ihana ja helppo vauva. Nukkui vain olkapäälläni eikä itkenyt ollenkaan. Koiramme vain oli todella kiinnostunut. Itki ja vinkui, kun ei saanut pienokaista hoitaa. Toivottavasti tottuu pian, kun on sitten omassa kodissa jatkuvasti hoidettavaa. Me nukutetaan lapsi pinnasängyssä, kun ei aiota edes koko äitiyspakkausta ottaa. Ostetaan itse tarvitsemamme tuotteet. Siskoni on kyllä nukutettu äitiyspakkauksen pahvilaatikossa tilanpuutteen vuoksi. Äitini sanoi, että se oli kyllä ihan riittävä vastasyntyneelle, mutta ei juuri hengittänyt, mutta ei vauva siitä ollut valittanut.

Potkuisin terveisin: Jonsku ja Piipero 24 tasan!

Bomnberalle tervetuloa takaisin:-)

Barbalala kyseli vaunujen toimitusaikoja. Riippuu varmaan aika pitkälti, mitä olette ostamassa. Me ostimme Lastentarvikkeesta ja saatiin varastosta haluamamme väriset vaunut heti seuraavaa päivänä.

Jonsku kyseli työssä jaksamisesta. Itsellä nyt viikko takana ja ihan ok meni. Pari kertaa tuli hiukan tukalampi olo loppupäivästä ja piti nostaa jalat pöydälle. Onneks ei kukaan nähny;-) Työ on toimitotyötä, joten istun paljon. Henkisesti yleensä raskasta, mutta nyt onneksi ollut vielä rauhallista.

Tietääkö kukaan vielä, miten päin vauva on mahassa? Itse en osaa ollenkaan päätellä potkuista. Tuntuu, että potkuja ja iskuja tulee joka paikkaan. Kait siellä on vielä sen verran tilaa, että mahtuu kääntyilemään. Jostain vain muistan lukeneeni, että näillä viikoilla ja hiukan ennen olisi joillan vauva ollut jo raivotarjonnassa?!?

Nooh, tiistaina neuvolalääkäri, niin katsotaan selviääkö silloin. Meillä ei varmaan ultrata, vaikka ois kyllä niin mukava kurkistaa asukkia.

Tänään on pyykkikone laulanut, kun olen urakalla pessyt vauvanvaatteita: kaikki ostamani ja äitiyspakkauksen vaatteet. Saapahan tehtyä jotain konkreettista, eikä jää kaikki sitten viimetippaan.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

t.oona ja mahanyrkkeilijä 28+0

Hei taas!

Viimeinen lomapäivä on täälläkin menossa, joten arki koittaa taas! Toisaalta kiva, että on kaikenlaista puuhaa, meneepähän aika nopeasti.

Täällä on niin paljon luettavaa, että en nyt muista mihin kaikkeen piti ottaa kantaa. Yritän päästä jyvälle tässä pikkuhiljaa.

Uusille tervetuloa, kiva kun tulitte joukkoomme!

Barbalala kyselit vaunujen toimitusajoista. Eroja löytyy varmaan merkkien ja liikkeiden suhteen, ihan jo varaston koko ratkaisee. Meille sanottiin Baby Stylessä, että kun tilataan Gessleinet kannattaa varata pari kuukautta varmuuden vuoksi. Vaikka sopiva väri löytyisi keskusvarastosta tilaus tehdään silti suoraan Saksasta. Kun nyt syksyllä alkaa tulla uusia malleja, voi vaunujen tulo viipyä. Hyvällä lykyllä siis tulee nopeasti, huonolla voi joutua odottelemaan pitkäänkin. Meillä on tarkoitus laittaa tilaus vetämään syyskuun alussa. Vielä mietimme tilataanko netistä vai liikkeen kautta.

Päädyimme sitten Pohjantähden vakuutukseen, astuu voimaan vauvan syntyessä. Kattaa sellaisia asioita, jotka katsomme merkittäviksi jos tarvetta on (toivottavasti ei ole!).

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, olittepa sitten töissä tai kotona!
t. Sonatar rv 25+5

Kirjoittelen nyt jotain, ettemme tipu toiselle sivulle...

Ilmoittauduin tänään äitiysjoogaan! En ole ikinä joogannut, mutta nyt ajattelin ottaa tähän loppuun viikottaisen rentoutumis/valmistautumistuokion.

Kelan papereiden kanssa olen taistellut, piti käydä ihan henk. koht. keskustelemassa Kelalla kun oli niin epäselvää ja hyvä kun kävimme, olimme ymmärtäneet ohjeet ihan väärin. Nyt kun vielä saisi työnantajan merkinnät papereihin niin voisin viimein alkaa odotella äitiyspakkausta.

Täällä on moni kärsinyt jo närästyksestä, selkäkivuista ja vatsan koon aiheuttamasta yleisestä tukaluudesta. Ihan uskomatonta, että viimeinen kolmannes on käsillä jo lähes kaikilla! Toivottavasti näiden vaivojen kanssa voi elää loppuun saakka. Minulla ei ole onneksi ollut muuta kuin ajoittaista selkäkipua. Mahan koon huomaan erityisesti makuulla, kääntyminen ei ole ihan itsestään selvää. Muuten maha tulee vielä ihan kivasti mukana. Painoa on tullut vähän liikaa, hirvittää jo ensi viikon neuvolalääkäri...

t. S & Ö rv 25+6

Kunpa täälläkin olisi äitiyspakkaus meille tuleville äideille, te jotka asutte suomessa on espanjaan verrattuna hyvät avut ja tuet. Lapsilisää ei täällä ole, äitiysloma on tasan 16 vkoa eli 4 kk, tarhoja ja kouluja täytyy katsoa jo nyt - lapset aloittavat pakollisen esikoulun 3-vuotiaina !!!!!!!!!!!!!!! mikä minusta on aivan liian pian koska 3-v. on vielä todella pieni. Pystyttekö te kuvittelemaan 3-5 vuotiaanne läksyjä tekemässä? Minä en, kauhulla jo ajattelen. Leikkiä tuon ikäiset kaipaavat eikä koululaitosta.

Ainoa apu minkä saa, on 2500 euroa lapsen syntymästä, ja tämä käytäntö tuli vasta viime vuonna voimaan espanjassa. Kouluissa ruokailu ei ole ilmaista, ja osa lapsista meneekin koulupäivän keskellä kotiinsa syömään (koulupäivässä 1,5 - 2h tauko, joka pidentää koulupäivää). Eli töissäkäyvät vanhemmat laittavat joko ruoan lapsen mukaan tai maksavat kiltisti sen ruokamaksun joka päivä. Sikamaista, kuitenkin ollaan EU maassa. Koulukirjat pitää ostaa, koulut niitä eivät anna.

Mutta lapsia haluamme joten maalliset asiat jääköön omaan arvoonsa, niistä selvitään kun niiden aika tulee!

Täällä myös massu kasvaa, kiloja on tullut 5,5. Mites teidän painonnousunne? Olo on ajoittain tukala, nukun kylkiä vaihdellen tyyny jalkojen välissä, mikä vaati sopeutumista kun ennen unen päästä sain kiinni vatsallani.

Järkkyä, äsken katsoin ohjelmaa jossa näytettiin yhtä pariskuntaa tuoreen poikavauvan kanssa, he olivat käyneet kaikissa ultrissa ja kokeissa ja aina lääkärit sanoneet että kaikki hyvin - kun poika syntyi niin toinen käsi oli pidempi kuin toinen, selkärangassa oli epämuodostumia ja sydänvika kaiken lisäksi. Lopulta joku lääkäri oli myöntänyt että "ehkä jokin vioista olisi voitu nähdä aikaisemmin". Laiha lohtu koska aivan varmasti vanhemmat olisivat osanneet asennoitua vammaiseen vauvaan jos olisivat siitä tienneet. Ei pitäisi katsoa tuollaisia ohjelmia, mutta sitä ajattelee että mitä jos osuukin omalle kohdalle. Tänään on sellainen elämän epäkohtien-tarkastelu-päivä, näitä aina välillä tulee vaikka pitää ajatella vain positiivisesti ettei vauva hoksaa mielialaa.

Seuraava ultra vasta 29.9, sokerirasitustestissä ei mitään poikkeavaa joten täällä keskityn vain vauvavatsan palvomiseen, naureskelen välillä yksin sohvalla kun tulee sellaisia potkuja että koko keskivartalo hytkähtää! Taitaa tulla jalkapalloilija.

Hyvää alkanutta viikkoa!

B vko 26+6

hyvää alkanutta viikkoa täältäkin. jotn.oli painonnoususta puhetta...mä laihduin melkein 5kg sillon alux ja viime neuvolassa en ihan vielä ollu lähtöpainossa...eli painoo ei periaattees oo tullu viel yhtään :)
perjantaina ois ultra ja ilm.lääkärin tarkastus tai jotn.tai ainakin näin olen ymmärtänyt et lääkäri katsoo, ultra on siis tuolla mun tulevassa synnytys sairaalassa, ei neuvolassa. ja toiv. lääkäri siellä mut tutkii ettei tarvii mennä neuvolan lääkärin tutkittavax. en nimittäin tykkää siit lääkäristä yhtään...

Viikonloppu meni mulla festareilla :) olihan tuo jo aika rankkaa tarpoo siellä mudassa koko vklp :D esikoinen oli isänsä kanssa viikonlopun ja hyvin oli ilm.menny.

tuosta tuttipullosta äitiyspakkauksessa kun puhuttiin, niin piti ihan asioikseen kahtoo vuoden 2005 pakkauksen kuvat ja näkyhän tuo siinä vielä olleen :) mul oli esikoiselle-06 pakkaus ja siinä ei enää tuttipulloo ollu...

Moikka naiset,

Ensin vastailen vaikkapa kysymyksiin joita on tuossa matkanvarrella noussut keskustelussa.
hmm. Työssä olo on ajoittain raskasta, riippuen työpäivän sisällöstä. Nyt tosin jäin saikulle kammiovärinän vuoksi joka on myös tyypillinen oire raskauden loppuvaiheilla...en sitä tiennyt. Tuntuu kun olisi hillittömiä rytmihäiriöitä sydämessä ja itseasiassa niitähän ne ovatkin, mutta täysin vaarattomia vaan kovin epämiellyttäviä...Noh töihin palaan kunhan saikku loppuu. Stressiä käski muuten välttämään tuo lekuri joka sairaalassa mua tutki.

Painoa on tullut ihan reilusti eli noin 8-9kg, mutta pysyy se vielä siinä sallitussa määrässä viikkoihin nähden. Olo ei ole kilojen takia tukala vaan maha alkaa painaa sisäelimiä ylöspäin, ja keuhkoille jää pienenpi tila ja palleakin saattaa asettua eri paikkaan kohdun kasvaessa ja vaikuttaa noihin rytmihäiriö- asioihin. Mulla on neuvola lekuri torstaina niin meinasin siltäkin kysyä vielä noista rytmihäiriöistä.

No muuten menee oikein hyvin! Voikuin aika menis hiukkasen nopeammin niin pääsisi pian maammalomalle -viel olis kuitenkin kaksi kuukautta...saas nähdä miten käy!

h

Moi! Vasta pari työpäivää takana ja lonkat sekä selkä olleet kipeinä.. Vähän hirvittää, miten nämä kivut tästä kehittyy. Kävely muuttuu pitkin päivää ankkamaisemmaksi ja nyt liikkuminen on aika tuskaa.. Pikkuinen on potkiskellut oikein urakalla, kun olen nyt pari tuntia vaan ollut ja löhönnyt. Pitää ilmeisesti ottaa tooosi rauhallisesti. Se on vaan vähän hankalaa, kun joudun olemaan paljon liikkeessä työpaikalla. Katsotaan miten tässä käy.

Ihanaa, saimme hakea eilen postista äitiyspakkauksen! Oli tosi hieno ja paljon tavaraa sisällä. Molemmat tykästyimme kaikkiin tarvikkeisiin ja tuntui kyllä ihanan ihmeelliseltä ja vähän epätodelliseltakin, kun sai hypistellä pieniä vauvan vaatteita. Miehelläkin epäuskoinen hymy kasvoilla :).

Tuosta painon noususta, viimeisimmässä punnituksessa painoa oli tullut 7 kiloa lähtöpainosta, mutta ihan hyvissä rajoissa mennään vielä. Neuvolatäti sanoi, että samaan malliin voi jatkaa ihan huoletta, eli ei tarvi mitään muutoksia tehdä esim. ruokavalioon tms. Sokerirasituksenkin tulokset oli ok, joten senkin puolesta voi olla hyvillä mielin.

Nyt mennään saunaan ja minä yritän lepuuttaa lonkkani ja selkäni johonkin kuntoon huomisaamuun mennessä. Toivottavasti pääsen sängystä ylös.

barbalala ja pikkuinen rv 27+0!

Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
Aurinkoinen99: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Oona76: LA 2.11.2008, esikoinen
nalle-- LA 2.11.2008, esikoinen
Mariah: poika 01/06 LA 4.11.2008
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Möykky08: poika 10/06 LA 5.11.2008
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 13.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
MaMaLi: esikoinen, LA 13.11.2008
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
mamma 87: esikoinen LA 20.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Tirl: poika 10/06, la 22.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Tuulen Poikanen: esikoinen, LA 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008

Tulkaahan kirjuuttelemaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lista esille:
Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
Aurinkoinen99: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Oona76: LA 2.11.2008, esikoinen
nalle-- LA 2.11.2008, esikoinen
Mariah: poika 01/06 LA 4.11.2008
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Möykky08: poika 10/06 LA 5.11.2008
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 13.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
MaMaLi: esikoinen, LA 13.11.2008
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
mamma 87: esikoinen LA 20.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Tirl: poika 10/06, la 22.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Tuulen Poikanen: esikoinen, LA 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008
Minea 77: tyttö 06/04, LA 15.11.2008

Tulkaahan kirjuuttelemaan :)

Hei mammat!

Nostelen taas meitä... Mitäs teille kuuluu? Nyt taitaa olla se kaikkein hiljaisin vaihe, kun kenellekään ei tapahdu oikein mitään erikoista. Odotetaan vaan viikoille 30+ siirtymistä, näin ainakin minun kohdallani.

Varasin sitten eilen ajan sokerirasituskokeeseen viikon 28 lopulle. Painoa oli tullut viime neuvolassa jo 7kg, joten ihan pelottaa johtuuko nousu tuosta raskausajan diabeteksestä. Toisaalta tiedän, että olen liikkunut aikaisempaa vähemmän, joten painoa on voinut tulla senkin takia. Inhottaa tuntea syyllisyyttä tästä, mutta minkäs teet kun olen sitä sorttia joka joutuu normaalisti tekemään oikeasti töitä painonhallinnan eteen.

Minulta on karannut mopo käsistä noiden vauvan vaatteiden osalta. Nyt on tullut kaikkea nättiä kauppoihin, joka sopii talvivauvalle ja minähän ostan... En ole saanut vielä edes äitiyspakkausta tai tuttujen lasten vanhoja joita tod. näk. on tulossa ja silti vaan kassakone kilisee... Nyt pitää rajoittaa, tosin ihan pieniä 50-56cm en ole ostanut vielä ollenkaan kun olen miettinyt millainen He-man täältä putkahtaa. Entäs jos ne pienet ei edes mahdu hänen päälleen??? Hulluja ajatuksia tässä vaiheessa, mutta näitähän riittää... ;)

Oletteko nähneet villejä unia? Minulla on yöt täynnä menoa ja meininkiä, pari yötä sitten löin unissani miestäni ja heräsin siihen! Onneksi hän ei ollut älynnyt sitä ollenkaan kun kerroin aamulla. Vauvaunia en ole nähnyt taas pitkään aikaan, enemmän unia joissa lapset (huom monikko! :) ) on jo isompia.

t. Sonatar rv 26+2

SONATAR: Bongasin nimesi tuolta viestien otsikkolistoilta! Oletko sama Sonatar, jonka kanssa ollaan joskus piinailtu lapsettomuus-sivuilla??? Olen monta kertaa miettinyt, mitä sinulle kuuluu. Kuuluu siis mitä ilmeisimmin TOSI hyvää!! Ihanaa! Sama oikeastaan tällä. Tulen vähän jäljessä vaan, mulla l.a maaliskuussa!!! Kaikkea hyvää sinulle!
terv. Hansu78

MOI!!

Täällä loppui nyt työnteko, töihin en enää mene, vaikka joutuisin joka aamu sairasloman hakea uudelleen. Vanha leikkausarpi alkoi kiukutella ja kun on liikkuva ja raskas työ, kipeytyi se nyt sitten niin maan perusteellisesti. Tänään on omalle lääkärille aika ja katsotaan nyt mitä mieltä se on.

Elikkäs, työstä täälä puhuttiinkin, mä työskentelen ihmisten parissa, heidän kodeissaan, heitä hoidellen. Asiakkaiden ikähaarukka on 18-100v ja mielenterveysongelmaisista vanhuksiin laajalla skaalalla. Työ on 2-vuorotyötä ja kuten varmaan jotkut muistaakin, mua onnisti ja sain vakipaikan keväällä.

Mutta, tulen kertomaan miten meikäläisen käypi, ei olisi kuin 2 viikkoa töitä enää jäljellä ja sitten alkaisi kesäloma... Kuulemisiin!!

-Misai82&rv28+2-

Hansu: Kyllä olen sama. Kiitos vaan ja TUHANNESTI ONNEA itsellesikin! Näin se vaan kova yritys ja odotus palkitaan, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka!
t. Sonatar rv 26+3

Misai, tosi kurjaa jos joudut olemaan töissä hammasta purren. Työsi kuulostaa raskaalle niin fyysisesti kuin henkisestikin, ison mahan kanssa ei kyllä houkuttaisi nostella ja kyykkiä, jos ei ole ihan pakko, stressitekijöistä puhumattakaan. Ei kun vaan sairaslomalle, olet sen ansainnut!
t. Sonatar

No niin, nyt saapi sitten rauhassa keskittyä tulevaan, kuun loppuun asti saikulla ja sitten alkaakin jo kesäloma, eli tämä mamma ei enää töihin mene.

Onko jollain tukivyö käytössä? Lääkäri ehdotti sitä, että pärjäisin kotona jotenkin ja esikkokin jää syyskuussa kotiin, niin on sitten taas omat touhunsa hänen kanssaankin.
Jos on jollain tukivyö käytössä, olis hyvä kuulla kokemuksia...=)

-Misai-

Juu misai sairaslomalle vaan, turha väsyttää itseään ja riskeerata raskauden kanssa.

Vaatteista- itse käytin ale-myynnit tehokkaasti hyödyksi ja ostelin sitten ihan kunnolla bodeja ja potkupukuja yms. Nyt ei varmaan 'tarvitse' ostaa kovin kummosia (ellei tule heräteostoksia ;) ) Juuri tuossa katselin, että 56cm vaatteita on aika mukavasti, että toivottavasti ne ehtii pitää. OStelin tarkoituksella reilusti, ettei joka välissä tarvitse pyykkikonetta pyörittää. 62-68cm vaatteita olen myös ostanut ja muutaman käytetyn vaatteen sain miehen sukulaselta. Yritän tässä hillitä mieltäni, kun haluttais jo kaikki pessä ja laittaa valmiiksi. Mutta tähän mennessä olen saanut pidettyä itseni kurissa!

Töistä- olen ollut n. 1,5vuotta määräaikaisena lastentarhanopettajana ja sopimukseni loppui juuri heinäkuun lopussa. Nyt olen työttömänä kun tuli tuo muuttokin tähän väliin ja lokakuun lopussa alkaa äippäloma. Vähän meinaa tekemisen puute välissä vaivata, mutta yritän nyt nauttia tästä 'lomasta'. Olisin kyllä ollut valmis tekemään tämänkin ajan töitä, mutta tässä kotikaupungissani ei omalla alalla nyt töitä oikein ole.

Mulle tuli alkuviikossa ilmoitus äippäpakkauksen myöntämisestä. Jokohan sen ensiviikolla saisi kotiin... :) Maanantaina tai tiistaina pitää käydä sokerirasitustesteissä ja keskiviikkona onkin neuvolalääkäri. Vähän jännittää, miten siinä sokerirasituksessa käy. Nyt on kyllä kaikki makea maistunut, turhankin paljon, vaikka mielessä koko ajan pyörii, että pitäis vähentää.

Oletteko te selkeästi vähentäneet nyt sokerin ja suolan käyttöä? Itse en muuten suolaa paljon käytäkkään, mutta joskus tulee syötyä vähän suolaisempia ruokia. Sokeri on se minun heikko kohtani :p

Tuulen Poikanen 25+3

Misai82: Ostin itse viime viikolla Anita baby-belt merkkisen tukivyön ja olen ollut siihen tyytyväinen. Lähinnä pidän sitä silloin kun liikun. On vähentänyt vihlaisuja merkittävästi ja nimensä mukaisesti tukee mukavasti. Suosittelen ostamaan liikkeestä, jotta pääset kokeilemaan. Itsellä housut norm. kokoa 40-42 ja vyö on kokoa S!

Tuosta sokerin käytöstä. Olen huomannut, että parin viimeisen viikon aikana kaikki ns. ylimakea on alkanut ällöttämään. Esim. nimeä mainitsemattoman suuren meijerin perusjugurtit ovat niin sokerisia, että en niitä kyllä enää suuhuni laita. Mutta maustamaton jogurtti maistuu pienen hillonokareen kanssa kummasti, nam.

Sonatar siellä huokaili, että ei mitään kummallista tapahdu;-), niin laitettakoon neuvolalääkärikäynnin tulokset jakoon:

syke: +140
hb: 114-> rautakuurille
paineet: 126/83 oho! kotona samana aamuna 106/70, joten lääkäri ei ollut huolissaan
tarjonta: poikkitila :-DDD
sf: 22 (ylempi selittänee tämän...)
liikkeet: ++
kohdunsuu: kiinni ja kiinteä, pituus 3cm (vois olla kuulemma pehmeämpikin?!)

Kaikki siis ok:-)

Perjantaita kaikille!

t.oona ja maha 28+5

Jiihaa, alkoi viikonloppu!!

Misaille kunnon lepohetkiä nyt sitten, kun sairaslomaa sait, hyvä niin.
Tuulen Poikanen: Mulla ainakin tuli tosi nopeaan se pakkaus, viime viikon to tuli päätös pakkauksen saamisesta ja jo maanataina sen siis sain postista hakea. Toivotaan, että sun ei tarvi kauaa odotella.

Minä olen kyllä syönyt ja herkutellutkin ihan samaan malliin kuin ennen raskautta, joten sokerin ja suolan käytössä en ole huomannut ainakaan tietoisesti tehneeni muutoksia. Lisää kasviksia ja hedelmiä olen tosin pyrkinyt syömään aiempaa enemmän.

Nyt on kyllä joka työpäivän jälkeen pitänyt levähtää oikein kunnolla. Lonkat ja jalkoväli (siis häpyluu tai jotain) on vihlonut edelleen ihan mukavasti pitkin työpäivää, pahenee aina päivän mittaan.. Puolella teholla olen yrittänyt hommia tehdä ja istun aina kun voin. Muutenkin olo on alkanut olla tukala sen suhteen, että on lähes koko ajan kuuma olo ja tuntuu ihan siltä, kun olisi pieni höyrykone sisällä ;). Pikkuinen onneksi aina piristää päivää potkiskelemalla!

Mutta nyt pitää lähteä viikonloppuostoksille ja mökille nollaamaan tämä viikko. Hyviä vointeja!! Ensi vikolla onkin sitten taas lääkärin vuoro tsekata paikat..

barbalala ja pikkuinen rv 27+3

Täytynee lähteä etsimään ensi viikolla jokin päivä kaupungille tuota vyötä, josko semmonen löytyisi. Nyt kun vielä pääsen menemään yksin kaupungille tässä pari viikkoa.

Mullakin oli tuo hb 115 viimeksi, mutta ei vielä puhunut mistään rautakuurista, tosin jo alkukesästä rautaa napsin, joten ois kans varmaan hyvä ottaa taas asiaksi moinen kuuri, kun mun hb on normaalistikin vain 120 paikkeilla.

Musta on alkanut tuntua, että tämä tän hetkinen masuasukki on samaa laatua kuin isänsä, ainakin rauhallisuudeltaan ja luonteeltaan, jos huvittaa potkia, niin potkitaan, mutta muuten on niin rauhallinen että...
Kun tuo esikko pisti masun mullin mallin vielä edellisiltana kun seuraavana jo syntyikin.
Sukupuolesta en tiedä, mut poikaolo on alkanut vaivata.=)

Mä en oo ostanut kuin kaksi kellertävää bodya, edelliseltä kun on jäänyt aika määrät vaatetta. Esikkokin kun syntyi marraskuussa, menee suunnilleen samat vaatteet samoina vuoden aikoina. Koko 68cm oli semmonen, jota käytettiin melko pitkään esikoisen vauva-aikana, mutta koko 74cm oikeastaan oli taas semmonen, että se jäi tavallaan väliin ja siirryin aika nopeasti 80cm vaatteisiin. Mutta, kaikki vauvat kasvaa aina kuitenkin eri tahtia ja omaa vauhtiaan.

No tällästä taas, eiköhän ala kirjotuksia täänekin tippuilla useammin, kun porukka aloittelee mammalomansa tai muun loman, ei sitä töitten päälle oikein jaksa kirjoitella.

Mutta, hyviä vointeja kaikille!!

-Misai82&rv28+2-

Olen miettinyt tuon äitiyspakkauksen haalarin koon sopivuutta marrasvauvalle. Eikö se ole vähän liian iso? Mitens te muut olette ajatelleet; ostatteko pienemmän vai käytättekö tuota isoa?

Meillä on myös lämpöpussi, niin mietin, että kävisikö se alussa ns. haalarin korvikkeena?

Alkaa kaiken maailman käytännönasia pyöriä jo päässä;-)

moikka, en ole tainnut moneen kuukauteen täällä mitään kirjoitella, lukenut olen teidän juttujanne kyllä kovasti.

Vähän samoja mietin kuin Oona, lämpöpussi on kuulemma tosi kätevä. meille kävi vaan sellainen "moka", että ostettiin lämpöpussi mutta ei tajuttu että niitä on eri kokoisia, ja nyt ostamamme koko on n.4kk ylöspäin. Voikohan sitä silti käyttää jo vastasyntyneellekin? siis tietysti voi mutta pitääkö lämpimänä jos on liian iso?

me on kyllä ajateltu käyttää tuota äitiyspakkauksen haalaria ainakin aluksi, jos tuntuu ihan älyttömän liian isolta niin täytyy sitten varmaan hankkia pienempi.

ihanaa odotuksenjatkoa kaikille!
sade 26+1

se ä-pakkauksen toppahaalarihan on kokoo 68, et aijon ainakin ite käyttää sitä vauvalla. esikoisella oli pakkauksen haalari vielä jotn.kokoo 80 ja kyllä sitä sillon vauvana käytettiin, en ostanu pienempää (esikko lokakuussa syntyny)...

Yhteistyössä