Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervehdys!

Nyt on mulla kourassani KELAN hakemukset ja ensiviikolla saan laittaa ne menemään.
Kuulemma kannattaa toimia ajoissa jos äitiyspäiväraha lasketaan kuluneen 6 kk tulojen mukaan...sillä saattaa päätöksessä kestää. Kaikki näytti olevan neuvolassa muutenkin hyvin. Hemppari oli laskenu 140:stä 128:aan. Eli vielä tosi hyvä mut laskua aika paljon. Verenpaine pienessä laskussa myös. Kohdunmitta 22cm eli pikkuisen siellä käyrän ulkopuolella, mutta neuvolan täti sanoi ettei se ole kovinkaan tavatonta. Kehui täti että on niin hyvin lähtenyt kohtu pyöristymään ja sydänäänet olivat myös tarmokkaat syke 140-150 paikkeilla. Muutenkin kaik ok.

Tää päivä on ollut niin puuduttava muuten että huhuh...olen nukkunut aika paljon, eli noin 2h päiväunet! No yöllä vedin unta noin 9h et aika ymmärrettävää (heh heh joo...)

Mutta sunnuntaina starttaa meidän yhteinen kesäloma elikäs sitten saan tuon miehen kanssa oleilla enemmänkin :) JES

Helmipelmi 21+1

Hei
Rohkenen "tulla linjoille" näinkin myöhäisessä vaiheessa ja esittäytyä. Olen lueskellut tätä ketjua tuolta helmi-maaliskuulta saakka. Näin ensikertalaisena odottajana on ollut tosi kiva kuulostellan mitä muut odottajat kokevat ja tuntevat samoilla viikoilla. Aikomus on ollut myös osallistua keskusteluihin, mutta aika on mennyt menojaan ja aikomukset jääneet.

Odottelemme vaavia marraskuun puolivälissä ja ihanaahan tämä on.

Ostimme rivarikolmion, jonne oli tarkoitus muuttaa jo vapulta. Mutta niin vain kaksiossamme asustelemme, kun rakennuttajalla ei oikein aikataulut ole pitäneet. Tämän asian kanssa on päätämme vaivattu ja mm. olen ennättänyt vaihtaa vanhasta neuvolasta uuteen ja nyt takaisin vanhaan, kun sitä on asioitava siellä kunnassa missä omat kirjat ovat. Ennätin myös netin katkaista vanhasta asunnosta ja "Marrasmammojakin" lueskelin lähinnä puhelimen kautta. Nyt meillä alkoi loma ja otamme ihan ihan rauhassa sen ajan. Katsastellaan taas lomien jälkeen josko uusi koti alkaa olla asuttavassa kunnossa.

Raskausaika on mennyt alkuajan väsymystä ja jatkuvaa öllötystä huolimatta yhtä poikkeusta lukuunottamatta hyvin. Kesäkuun alussa olin viikon lähes liikuntakyvytön kun mahakrampit vetivät koko jalan toimimattomaksi. Silloin tuntui tukalalta, mutta kun maha pääsi venymään niin moinen vaiva päättyi. Nyt masussa tuntuu päivittäistä lepatusta, ja myös päältäpäin näkee liikettä. Ainakin tässä vaiheessa se hymyilyttää joka kerta. Massu kasvaa ja nukkumisasennot alkavat olla hakusessa.

Vauvan tarvikkeita ei ole vielä hankittu. Lähinnä odotellaan uuteen kotiin pääsyä ja vähän nettisurffailulla suunnitellaan hankintoja. Ultran mukaan poju olisi tulossa. Kovasti hymyilytti myös tämän ketjun ilmoittelut ultrien jälkeen.

Kesäkauden hiljentäessä vakikirjoittajia, liitän listaukseen uuden osallistujan:

Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
Aurinkoinen99: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Oona76: LA 2.11.2008, esikoinen
Mariah: poika 01/06 LA 4.11.2008
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Möykky08: poika 10/06 LA 5.11.2008
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 13.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
MaMaLi: esikoinen, LA 13.11.2008
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
mamma 87: esikoinen LA 20.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Tirl: poika 10/06, la 22.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Tuulen Poikanen: esikoinen, LA 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008
helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008[/quote]

Tervetuloa MaMaLi! Itsekin olen vielä aika uusi.

Loma on alkanut ihan hyvin. Jouduin tosin jäämään ylitöihin viimeisenä päivänä pariksi tunniksi. Töissä oli kaikki katastrofin ainekset koossa. Tekemistä lomalla on riittänyt. Tänään tulimme risteilemästä ja siirryimmekin suoraan maaseudun maisemiin anoppilaan.

Onnea rakenneultrassa käyneille! Voi niitä pieniä poikia! Se tarkoittaa varmaan sitä, että meille tulee tyttö. Lievä tyttötunne on. Ehkä johtuu siitä, kun lähes kaikki ovat sitä mieltä, että tyttöä odottaessa on enempi pahoinvointia. Nimiä miettiessä olen jotenkin keskittynyt enemmän tyttönimiin. Mies toivoo legorakennuseuraa, sukupuolella ei ole väliä.

Nyt olen selviytynyt viisi päivää oksentamatta. En kehdannut sanoa, mutta juuri syömäni anopin kanakeitto aiheutti pahoinvointia (ei siinä mitään vikaa ollut) ja lähetin mieheni ostamaan cocacolaa. Taitaa tulla lapsi isäänsä, kun mieleni tekee kokista. Itse en sitä kovinkaan paljon ole juonut, mutta mies on lähes addikti ja vieroitettiinkin se joskus siitä.

Me asutaan hissillisessä kerrostalokolmiossa. Sinne kyllä hyvin mahdutaan, mutta omakotitalon rakennusprojektia suunnitellaan hiljalleen. Kilpailutuksia tehdään. Kiirettä ei ole. Tontti on, mutta kunnallistekniikka vasta tulollaan. Toisaalta myös ihan kiva, jos ei vielä otettais lisää lainaa. Olis mahdollisuus olla pidempään vaavin kanssa kotona, jos ei tarvii valtavia määriä maksaa samalla lainaa ja on myös nämä korot nousussa. Meneepäs jo jutut ihan tylsiksi.

Ootteko ajatellu miten pitkään olla kotona vauvan kanssa??? Meillä on ajatuksena kaksi vuotta, joista mies pitäisi isäkuukauden niin, että minä olisin myös kotona sen ajan ja mies olisi kotiäitinä myös pari kuukautta lisää sitten joskus ennen kaksivuotissynttäreitä ja minä olisin sen ajan jo töissä. Näin on ajateltu, mutta tietysti monet asiat vaikuttaa, miten sitten toimitaan lopulta.

Vauva potkii niin, että tuntuu. Tänään pidin meidän sylikoiraa masun vieressä ja vauva tutustui siihen potkimalla sitä kylkeen. Eilen illalla laivalla vauva potki muutaman kerran niin, että maha heilahteli. Potkut on selvästi voimistuneet, mutta mies ei niitä vieläkään tunne. Joutuu vielä odottelemaan. Koira kyllä on aavistanut jotain jo alusta lähtien. Tutkiskeli mahaa ja halusi antaa pusuja. Enemmän kaipaa kylkeen kiinni ja on kiinnostunut rinnoistani. Ehkä niissä on jo maidon tuoksua. Ainakin tiputtelee välillä jotain nesteitä. Kasvukipuja on nostelujen ja liikunnan yhteydessä. En ole niitä säikkynyt, mutta mies on alkanut tekemään painavat nostot. Paino on varmaan noussut loman alettua. Tuntuu siltä, en ole käynyt vaaalla. Perjantaina oli lähtöpainosta 1-2 kiloa tullut. Mies on ihastunut mahaani ja mietti ettei se haittaa, jos jää tuollaiseksi. Luulee kai, että mahamakkarat on näin kiinteitä, kun nyt vauvamaha on kova ja pyöreä pallero tossa edessä ja vyötärön kapea kohta on vielä lähes tallella. Reisissä on jo imetysvarastoa. Ei haittaa!

Voi taivas, kun taas tuli pitkä juttu. Pyydän lukijoilta anteeksi.

Joku näppärä mamma voisi päivittää listaan vauvojen sukupuolet, jos innostusta riittä. Itselläni ei näköjään riitä edes itseni lisäämiseen.

Jonsku ja Piipero 19+3

helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008
Jonsku79: esikoinen LA 30.11.2008

Ai, mutta siellähän onkin jo sukupuolia! Lukihäiriö iski näköjään.

...kurkkaamassa, miten täällä menee... mulle kävi köpelästi rv 9:llä, ei ollutkaan tuulimuna vaan kuollut sikiö. Syynä lääkäri piti ovulaation aikana sairastettua kovakuumeista influenssaa sekä sen jälkitautina sairastamaani ennenkokemattoman rajua virtsatieinfektiota. Lisäksi stressitekijät olivat tuolloin niin katossa, että sekin osaltaan vaikutti ikävään lopputulokseen.

Nyt on sellainen hetki, että meitin perheessä lopetetaan ehkäisy ja aletaan touhuamaan oikein tosissaan yhteistä perillistä! Nii! Että kesänlasta laitetaan sitten oikein urakalla, nii!

Terveisiä entisille palstakamuille ja suunnattomasti onnea puolenvälin jälkeenkin!

Olipa iloisia ja surullisia uutisia. MaMaLi tervetuloa mukaan. Todella ikävä lukea Lilieenin alkuviikoista, mutta toisaalta, nyt ollaan pitkällä kesässä ja elämä on edessä. Paaaaljon tsemppiä teille yritykseen!

Täällä mennään iloisissa 20 + viikoissa. Jumppa tuntuu aiheuttavan supistelun kaltaista vihlontaa virtsarakon tuntumassa, joten liikunnan kanssa olen joutunut olemaan todella tarkka. Samoin jonkinlaista kutinaa on koko ajan päällä, ph-tasapaino varmaan heittelee. Muuten hyvä olo. Ei vieläkään ulkopuolisilta kommentteja! Toki ne jotka eivät tunne, ajattelevat vaan, että onpas naiselle tullut kesämahaa. Heh, ehkä se siitä.

En ihmettele lomailujanne, kun itse koetan töissä tavoitella ihmisiä ja kyllä hekin ovat keksineet, että heinkuussa ihmisen pitää lomailla. Hankaloittaa työtä!

Aamupäivätunnelmissa, Malvia

Voimia Lilienille ja osanottoni. En osaisi edes kuvitella, kuinka vaikeaa km:n jälkeen on. Ja peukut pystyyn, että kesävauva saisi alkunsa. Nyt ainakin tiedät, että raskaus on mahdollista, jos jotain hyvääkin yrittäisi asiasta löytää.

Helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008

Siirsin vihdoin itseni tuonne La:n mukaan oikeaan kohtaan Sonatarin alle :)

Olen ostellut muuten kirpputorilta ihania pieniä vaatteita ja turvakaukaloa sieltä yritän löytää. Kirpputorilla on todella edullisia ja lähes käyttämättömiä pieniä 50-70cm vaatteita. On Tutta, Ratia ym. "hienoja" merkkejä enkä ole maksanut kun max. 1,50e per vaate! Vaunutkin olemme nyt hankkineet. Ostamme käytetyt vuoden 05 malliset emmaljunga smart duo:t...150e (Nekin ihan sika halvat ja ovat todella priima kunnossa!!) Katselin vastaavia niin jotkut pyytää samoista vaunuista 400e!!Kannattaa siis käytettyjenkin hintoja vertailla. Mielestäni perhe.fi - sivustolla on aika kohtuullinen hintapyynti ja siellä ei tarvitse huutaa (niin kun huuto.net:issä) vaan hinta on se mitä lapussa lukee, mielestäni se on reilua ja itseasiassa huuto.net:in hinnat nousevat usein korkeammalle kun perhe.fi sivustolla tai muilla missä hinta sanotaan suoraan. Mutta toki huutonetistäkin olen löytöjä tehnyt...

No joo sunnuntaina lähdemme kesälomamatkalle Mikkeliin ja Helsinkiin sekä Kaustisille!!Ihanaa, pakataan koira ja kamppeet - menoksi. Pääsen näkemään veljeni, mummon sekä papan ja kaikki muutkin rakkaat ihmiset, kun eivät asu samalla paikkakunnalla...

Niin olemme ajatelleet näillä näkymin että minä olisin kotona Tammikuuhun 2010 ja mieheni jäisi sitten koti-isäksi ainakin vuodeksi. Mutta katsellaan nyt sitten. Mieheni haluaa jäädä kotiin ja toisaalta minä haluan palata työelämään melko pian, joten eiköhän se jotenkin noin mene :)

Helmipelmi 21+2

Tervetuloa uusille ja hei kaikille "vanhoille"..
Täällä voidaan paksusti, poika liikkuu paljon ja maha kasvaa.

Käytän tätä ketjua nyt vähän itsekkääseen tarkoitukseen, haluan että eräs tietty henkilö lukee tämän viestin. Syy miksen ole vähään aikaan tänne kirjoitellut on, että minut on ns. bongattu eli tunnistettu täältä, ja kun en ole enää nimetön niin en ole halunnut yksityisasioistani enkä oikein muustakaan kirjoitella.

Tunsin että yksityisyyttäni loukattiin, varsinkin kun täällä olen vain itsestäni (muutamien kavereiden tuiki tavallisista eikä mitenkään salaisista odotusjutuista olen jotain maininnut) ja tuntemuksistani kirjoittanut.
Asiasta minulle kertonut ystäväni joutui ikävään välikäteen ja tekemään valinnan minun sekä tänne kirjoittelustani hänelle kertoneen henkilön välillä. Ei siis herkku tilanne kenellekään.

Ystäväni suojeli ainoastaan minun yksityisyyttäni ja olen siitä hänelle erittäin kiitollinen, koska vaikka olenkin avoin ihminen, en halua kaikkien tietävän oloistani ja elämästäni kuten varmaan ymmärrät.

Eli kiltti S, älä syytä yhteistä ystäväämme, koska hän on erittäin upea ihminen ja ystävä, ja ei minuakaan tapahtunut enää hetkauta alkujärkytyksen jälkeen. Sanon järkytys sen vuoksi, että mehän emme edes keskenämme tunne hyvin, puolituttuja korkeintaan, joten minulla on erittäin vaikeata ymmärtää, miksi? Tuli olo, että yritit luoda kitkaa minun ja ystäväni välillä, siksi kirjoitin sen edellisen viestin ystävä-aiheesta tänne palstalle vähän ehkä liian nopeaan (aivan hirveä päivä silloin ja tämä juttu kruunasi kakun!).
Toivon että voimme unohtaa koko jutun ja jatkaa omia ystävyyssuhteitamme vanhaan malliin kukin omalla tahollamme.
Minä myös toivotan sinulle hyvää jatkoa ja välikäteen joutuneelle yhteiselle ystävällemme pikaista paranemista ja anteeksi tästä turhanpäiväisestä sotkusta mihin jouduit!

K

Kaupungissa jälleen ja nopean netin ääressä:-) Tervetuloa MaMaLi joukkoon!

Olemma myös ostaneet jo vaunut: Emmanljungan City Crossit City kopalla. Lastentarvikkeesta hommattiin ja kohtuu (no, joo....) hinnalla saatiin. Ompahan nyt nekin valmiina. Myyjä puhui jotain tehtaalla olevasta katkosta (alkavat vissiin tehdä ensi vuoden malleja), että jos haluaa tietyt vaunut tietyn värisinä, niin kannattaa ostaa jo nyt.

Kelan paperit sain myös tänään neuvolasta ja ne olisi tarkoitus saada postiin jo huomenna.

Jos olette hankkimassa lapselle vakuutusta, ettekä ole vielä laittaneet hakemusta eteenpäin, suosittelen sen tekemistä välittömästi. Itse luulin toimineeni hyvissä ajoin, mutta... Kohta kolme viikkoa odotettu vastausta ja tänään meni hermot (taas). Soittelin tuhanteen eri paikkaan ja leikin salapoliisia. Selvisi, että virkailija oli lähtenyt lomalle ja UNOHTANUT postittaa hakemuksemme käsittelypaikkaan! Hakemus liitteeineen löytyi lopulta liitteineen hänen huoneensa kaapin päältä. Ja tosiaan tunsin itseni lopulta Sherlock Holmesiksi. Kyllä otti vihaksi. Ei tässä muuta, mutta jos emme jostain syystä saa vakuutusta tästä yhtiöstä, aika alkaa käydä vähiin, jotta ehtisimme hakea sitä muusta yhtiöstä. Ja nyt kun on vielä lomakausi, niin ihmisiä ei niin vain saakaan kiinni. Joten parempi saada se vakuutus, tai #"#"&%#!!! :-D

Joo, toi idea ultrassa selvinneistä sukupuolista ois hauska saada listalle. Jos jollain on intoa, niin jesh!

Oona ja vauva 23+4

Hei

Eilen mietiskelin tuota mahdollisuutta, että joku tunnistaisi täältä palstoilta. Piti itselleen laatia "käyttöohjeet" kirjoituksille. Ajattelin, että muutenkin olen melkoisen avoin omista asioistani. Pitää vain huolehtia, että omat kirjoitukset koskettavat lähinnä omaa itseä.. Olen ymmärtänyt että olisi mahdollista siirtyä myös turvatuimmille sivuille. Toisaalta tämän palstan etuja on myös sen helppous.

Meillä vaavi on alkanut "pärisyttää" ihan joka päivä hereillä ollessaan. Tuntuu hassulta, ja iskäkin on kädellä saanut muutaman potkun vastaanottaa. Työkaverini on raskaana ja toista kuukautta edellä. Kun häntä kuuntelee mm. yöllisten valvomisten osalta, kun vauva niin potkii ettei saa nukuttua, niin arvostaa tätä pientä "pärinää". Se ei eloa vielä haittaa.

Minä olen tsekkaillut vaunuasioita tuolta netistä nyt viikon verran ja alkaa tulla runsauden ähky. Jospa pääsisin ihan liikkeeseen tässä lähiviikkojen aikana. Haluaisin jotain (kirkasta?) värikkyyttä - hieman ärsyttää tämä pojille tarjottava värimaailma esim. vaatteissa. Joten ihan mustaa - tummanjotain vaunua en haluaisi ostaa. Pohdiskelujen loppuun tulee sitten aina järjen ääni, joka lausuu jotain käyttökelpoisuudesta, turvallisuudesta jne. Onneksi mies on järkevämpi ja pohtii enemmän näitä tekniikkapuolia. Eiköhän ne oikeat vaunut yhteistyöllä löydy.

Viikonlopuksi lähdemme Ilosaarirockiin. Saa nähdä miten tämä mamma jaksaa siellä kiertää. Pilkkijakkara on kainalossa, jos tulee väsy. Ensi viikon alussa suunnataan sitten neuvolan ja 4D-ultran kautta taas pikareissulle kotimaahan. Onko teistä kukaan enää matkustamassa ulkomaille? Kun kelit ovat täällä mitä ovat, niin aurinko on alkanut houkuttaa. Mietin jo jopa sitä, että miten ensi vuonna - mihin aikoihin vaavin kanssa voisi lähteä lomamatkalle.

Hyvä kun muistuttelette näistä vakuutusasioista. Se tuntui vielä joku aika sitten olevan niin kaukainen asia, ja nyt pitäisi alkaa jo tuumasta toimeen. Tuossa tsekkasin pankin kautta hintaa, niin - omilla laskelmilla - 380 euron pintaan näytti menevän vuosimaksu. Pitää tässäkin kilpailuttaa muutama muu vaihtoehto. Minkälaisia hintoja teillä muilla on tullut vastaan?

Viikonloppuja ja rok-rok! Katsotaan miten rok sitä on takaisin tullessa..

MaMaLi ja Vaavi 22+1

Tervetuloa MaMaLi!

Bombera, harmi että et voi vapaasti täällä kirjoitella. Tämä henkireikä pitäisi suoda kaikille jotka siitä tukea saavat. Itselleni te olette olleet todella tärkeä tukiverkosto.

Jonsku kyseli kotonaolosta; tällä hetkellä suunnitelma on, että menen töihin jo toukokuussa. Työni on sellainen, että voin määrittää omat työaikani ja lisäksi mies on kotona koko kesän vaavin kanssa. Syksyllä pitää sitten laittaa pikkuinen hoitoon.

Meidän juniori pitää ajoittain ihan mahdotonta melskettä. Mietin vaan mikä on tilanne muutaman kuukauden päästä... :/

Mukavaa viikonloppua kaikille, meidän loppu viikko menee Keski-Euroopassa.
t. Sonatar & Öttis rv 21+3

MaMaLi, tervetuloa:)

Jos voisin valita, olisin kotona mahdollisimman pitkään, ainakin pari vuotta. Ottaisin takaisin sen, mitä en aikoinaan esikolle ja kakkoselle tarjonnut; olisin kotiäitinä ja antaisin kerrankin myös heille sekä tietysti tulevalle muruselle aikaa! Tykkään leipoa ja laittaa ruokaa, sitten olisi myös enemmän aikaa itselle; lenkkeilylle, shoppailulle, ihmissuhteille... Mutta mutta, asuntolainan takaisinmaksuun tarvittaneen meillä kahden aikuisen tuloja jottei talous mene liian tiukille. Eli lähdetään nyt siitä, että ainakin vuoden ajan olen se "pullantuoksuinen kotiäiti"... :)

Tänne kirjoittaminen ja odotuksen jakaminen toisten vastaavassa tilanteessa olevien kanssa on kyllä tosi ihana juttu! Toivottavasti kaikki saavat tästä nauttia eikä tästä koidu pahaa mieltä/ikävyyksiä kenellekään.

henriikka+Omppu 22+5

Hei vaan kaikille!

Oli pakko tulla fiilistelemään. Puoliväli on tänään! Ja huomenna on rakenneultra. Toivottavasti kaikki on hyvin. Piipero vaikuttaa kyllä eloisalta. Jänskättää! Ultrasta lähdetäänkin suoraan mökille ainakin viikoksi. Toivottavasti kelit on hyvät. Viime vuonna kärvisteltiin viikko vesisateessa mökillä. Ei ollut kivaa.

On kyllä ikävä ihminen sellainen, joka toisia vaklaa netissä ja levittelee asioita. Luulis, että sellainen toiminta on laitonta. En ainakaan sellaisia ystyävikseni haluaisi.
Yksityisyyden suoja on voimassa myös netissä. Vaikka kirjoittelisi itsestään nettiin, ei toisilla ole mitään asiaa mennä paljastamaan, kenestä on kyse. Toivottavasti Bombattaren asioissa ei nyt näin vakavasta asiasta kuitenkaan ollut kyse, mutta ikävä juttu kuitenkin. Tsemppiä!

Tietysti itsekin sen riskin tiedän, kun tänne kirjoitan, enkä siksi valota liikaa elämästäni tietoja. Vain kyseiseen aiheeseen liittyviä. Olen kyllä muutenkin aika avoin omista asioistani ja tykkään keskustella niistä. Helposti voisi käydä niin, että joku ilkeä ihminen tunnistaisi minut ja käyttäisi tietojaan itseäni vastaan. Täytyy alkaa olla tarkempi. Vaikka ei minulla mitään erityisen salattavaakaan ole. On se vaan niin kurjaa, jos tälläinen vertaistukimahdollisuus pilataan ihmisiltä.

Jonsku ja Piipero 20+0

Heippa taas kaikille! Lomareissussa oltiin ja kivaa oli, tosin massu ilmoitteli itsestään aika ajoin ja piti ottaa rauhallisemmin. Syötiin hyvin ja nautittiin yhdessäolosta.

Tervetuloa tosiaan MaliMalille ja onnea odotukseen, kivaa kun tulit tänne juttlemaan!
Ja pahoittelut Bomberalle ikävästä sattumasta :/. Olen itsekin miettinyt, että mitä voi tänne laittaa ja mitä ei, tarkkana pitää olla ainakin välillä.. Toivotaan, että asia teillä rauhoittuu ja palaa entiselleen!

Täällä laitettu kotia kuntoon edelleen ja nyt puuttuu enää verhot ikkunoista, aah! Vihdoinkin alkaa näyttämään kotoiselta. Odotan innolla, että päästään sisustamaan lastenhuonetta :)!

Nyt alkaa tosiaan jo tuntumaan siltä, että on raskaana sanan varsinaisessa merkityksessä. Massu alkaa jo painamaan vähäsen ja rupeaa olemaan jokseenkin pinkeä. Selkä on jomotellut muutamaan otteeseen, pitänee ehkä hommata tukivyö loppuaikaa varten. Muutenkin huomaa, että pitää ottaa rauhallisemmin ja tehdä asioita hiukan hitaampaan tahtiin kuin ennen.

Täälläkin potkut näkyy vatsan päältä ja myös paikanvaihdot on alkaneet tuntumaan yhä selkeämmin. Onnellisia hetkiä siis koettu monia, kun pikkuinen kasvaa kovasti koko ajan!

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille, on kiva taas olla täällä turisemassa :)!!

barbalala ja pikkuinen rv 22+5

Hei vaan ja terveisiä lomareissulta o/

MaMALille tervetuloa joukkoon iloiseen ja Lilieenille pahoittelut tapahtuneesta. Ja voi että korpeaa Bomberalle sattunut tapaus, miten ihmiset voivat olla noin pikkusieluisia..

Ihanaa oli reissussa. Otin tosi rennosti -syötiin, saunottiin ja nautittiin. Aurinkoisina hetkinä oltiin ulkona ja sadepäivänä luettiin ja lököiltiin. Nyt oikeasti huomasin, kuinka olen viimeiset viikot ottanu liian rankasti, maha ja nivuset sanoivat vastalauseensa mattojen pesuille ja siivouksille ja siihen päälle pitkälle junamatkalle. Oli kyllä pakkokin jo rauhottua. Nyt sitä osaa jo kuunnella omaa itseään ja hellittää heti kun siltä tuntuu.

Sitä vaan monesti ajattelee, että enhän minä sairas ole, pystyvät muutkin tekemään viimeiseen asti sitä sun tätä. Unohtaa sen asian, että nämä asiat ovatkin aika yksilöllisiä. Noh, onneksi saan ottaa rennosti nyt koko syksyn.

Nyt viime viikolla alkoi silloin tällöin tuntumaan masussa tumpsahduksia ja muita möyrinöitä. Liikkeet alkoivat tuntua voimakkaammilta. Nyt ne ovat ihan päivittäin tuntuneet. Innolla odotan, että ne voimistuvat. Edessä oleva istukka on niitä vaimentanut tähän asti, mutta jospa juniorista on tullut jo niin vahva, ettei vaimentimet toimi enää :D

Ei anneta hiljentyä tämän ketjun, vaikka loma-aika onkin!

Tuulen Poikanen 20+6

Heipähei kesälomalaiset!

Olisi varmaan aika taas suunnistaa tuonne kirjaston mammahyllylle. Kunto pääsee lomalla rapistumaan, joten mammajumppa on vähintä mitä tässä vaiheessa voisi alkaa harrastaa. Viime raskauden aikana koin sellaisen ahaa-elämyksen, että "niin muuten: synnytystä ja siitä toipumista voisi omalla toiminnallaan jotenkin edesauttaa!" Taidan kallistua samalle kannalle tälläkin kertaa (menköön itse synnytys sitten miten menee..!) Oletteko vielä ehtineet miettiä tämänsuuntaisia?

Pikkumies potkunyrkkeilee päivittäin, mikä on oikein mukavaa. Nimiehdotuksiakin on jo mietitty, jopa aika pitkälle, nyt kun tulokkaan sukupuoli on tiedossa. Entäs teillä?

Vaihteeksi pitäisi töitäkin saada tehtyä, vaikka lomalla olenkin. Ehkä siis yritän nyt aloittaa... Kaunii(mpi)ta kesäpäiviä toivottelee

Tirl ja vaavi, 21+4

Hei

Hyvin jaksettiin rokata. Välillä päikkärit ja sitten taas vaaville (+äiskälle/iskälle) musiikkielämyksiä. Vaavi ei tainnut tykätä Eläkeläisistä, mutta ei tykännyt äiskäkään.. Esityksen aikana alkoi alkoi nim. sellainen pärinä masussa - minä tulkitsin sen närkästykseksi ;o)

Nyt ollaan kotona kääntymässä, ja kävimme sekä neuvolassa että 4D ultrassa. Neuvolassa kaikki oli hyvin. Hieman menimme yläkäyrän yläpuolella kohdunpohjan korkeutta laskiessa. Painoa onkin tullut viime päivien aikana ihan huomaamattaan. Maha kasvaa tässä suoraan eteenpäin ja muistuttaa EM-kisojen potkupalloa. Seuraava käyntiaika varattiin sitten lääkärille kuukauden päähän ja aiottiin tuota painonnousua tarkkailla.

Mutta sitten käytiin 4D-ultrassa ja se oli vaikuttava kokemus. Käynti kesti noin 15 min. Kävimme vaavin rakennetta läpi ja kaikki vaikutti olevan normaalia. Sikiön painoarvio oli 557 gr joka oli ihan tarkasti keskiarvokäyrällä. Muut mitat olivat BPD 56 mm, AC 178 mm ja FL 41 mm. Saimme mukaamme dvd:n ja nipun kuvia, joissa näkyy vaavimme. Näitä on tullut muutamaan kertaan selailtua ja katseltua. Minun mielestä vaavilla on ihan iskän suu ja leuka; nappinenä on omaa tekoa. Ja oli niin hieno juttu kuulla, että tällä hetkellä kaikki on hyvin. Edellisissä ultrissa meillä oli molemmilla kerroilla koneissa jotain häikkää ja vaikka niissä kaikki oli ok, niin tämä oli sellainen varmistuksen varmistus. Kiinnostuneille sen verran, että kävimme Hgin Femedassa ja Kela-korvauksen jälkeen maksettavaa jäi n. 160 euroa.

Neuvolasta saimme myös Kela-paperit. Niitä pitää alkaa täyttää. Minulla on vain se, että tämä lasketaan v. 2006 verotulojen kautta. Ansiot ovat nousseet mutta juuri himpun verran alle sen 20% tästä. Mietin, että yritän kuitenkin tuota 6 kk laskentaa. Katsotaan sitten miten käy. Näillä näkymin olen aikeissa olla kotona äitiys - ja vanhempainlomajakson ja sitten loppuvuoden 2009 kuukaudet. Alkuvuodesta 2010 olisi ajatus palata työelämään. Mutta jotenkin se on vielä niin kaukana, että suunnitellaan tarkemmin sitten lähempänä. Asuntolainahan se on ollut ja tulee olemaan hyvä motivaattori töiden tekemiseen.

Nimiä on mietitty, mutta lähinnä siihen malliin että heitellään joku vastaantuleva nimi ilmaan, makustellaan, tyrmätään ja jatketaan mietintää. Myös lähimpien kavereiden kanssa tulee tätä harrastettua ja siitä on monta hupihetkeä jo saatu aikaan.

Huomenna lähdemme taas viralliselle lomalle (eli pois kotoa). Tarkoitus olisi samalla reissulla startata lastenvaunuliikkeiden kautta. Ja tänään on seuraavaksi vuorossa vakuutuksen hankinta netin kautta.
Toivottavasti jossain välissä aurinkoisen sään kohta osuu meidänkin reitille. Nyt nämä siniset taivaat ovat lähinnä olleet öisin tai lääkärikäyntien aikana.

Kauniita kesäisiä odotuspäiviä toivotelleen,
MaMaLi ja Vaavi 23 (merkkipäivä siis)

Hienoa, että MaMaLin 4D:ssä kaikki oli hyvin. Itsekin kävimme siellä ja rauhoitti mieltä kummasti.

Olo alkaa olla jo aika raskas:-/ Ihan hirvittää, millaiseksi se vielä muuttuu. Viikon verran on maha ollut kipeä tuolta alhaalta oikealta. Noustessa ja liikkeellä lähdettäessä pahinta. Ovat ilmeisesti vaarattomia kasvukipuja, mutta silti välillä hiipii ajatus, että onkohan kaikki ok? Onko muilla olo vielä muuttunut tukalammaksi, varsinkin alkukuulaiset??

Synnytyskin välillä pyörii mielessä. Kerran on iskenyt ihan "paniikki", mutta meni onneksi nopeasti ohi. Eniten pelottaa, että kaikki ei menekään hyvin, niin ja se kipu tietenkin. Se myös arveluttaa, ettää jaksanko synnyttää... Kunto kun tuntuu romahtaneen, vaikka ns. arkiliikuntaa tuleekin harrastettua lähes päivittäin.

Ilmoittauduin mammajoogaan, joka alkaa elokuussa. Odotan sitä innolla. Tuo toivottavasti itsevarmuutta tuohon synnytykseenkin.

Onkos muut jo ajatelleet synnytystä; mitä tuntoja ja ajatuksia teillä on?

oona ja maha 24+4

Moi!

Tuo 4D on varmasti tosi hieno kokemus ja kun muistoksi saa vielä useamman kuvankin, niin kuulostaa kyllä aika houkuttelevalle! Katsotaan, jos innostuisi. Mulle luvattiin ainakin alustavasti vielä yksi tavallinen ultra neuvolan puolella tuossa rv 27-28 paikkeilla. Täällä on ensisynnyttäjille yleensä tarjottu tätä mahdollisuutta, siellä arvioidaan vielä paremmin sikiön kokoa synnytystä ajatellen. Ja jos sitten sen sukupuolenkin saisi näkyviin paremmin ;)...

Onhan noita kipuja ollut täälläkin, lonkat on pariin otteeseen vihlonut menneellä viikolla ja ylösnoustessa (esim. jos on istunut) aina välillä vihlaisee vatsaa, menee kuitenkin aika pikaisesti ohi. Eli nyt olen oppinut sen, että täytyy ottaa ihan rauhallisesti, kun lähtee liikkeelle. Sitten liikkeelle kun on päässyt, voi taas hiukan kiihdyttää tahtia ;). Näin se kroppa vaan muuttuu...

Tuo mammajooga voisi kanssa olla ihan hyvä idea. Olen pyrkinyt pitämään jonkinmoista "kuntoa" yllä säännöllisellä sauvakävelyllä pitkin viikkoa (nyt on vähän vähemmälle tietty jäänyt, kun ei paljoa kotona olla oltu).

Synnytys on käynyt mielessä pariin otteeseen, mutta en ole ottanut asiasta mitään stressiä. Vauva tulee ulos sitten kun tulee ja mulle on ihan sama, miten hän päättää tähän maailmaan tulla. Pääasia on, että saadaan oma kulta mahdollisimman turvallisesti syliin :). Tietty olisi hyvä asia, että lähtisi ihan itsekseen tulemaan (ettei tarvitsisi käynnistää synnytystä) ja alakautta, mutta jos sektioon päädytään, niin ei sekään huono vaihtoehto ole. Otetaan vastaan se, mitä tulee. Luottavaisin mielin siis täällä, ainakin vielä...

Me mennään mökille viettämään aurinkoista viikonloppua (ainakin niin säät lupaili). Pieni on potkinut yhä enemmän koko ajan, nyt pystyy jo vähän ennustamaankin, milloin alkaa kunnon jytä! On niin hassua katsella, kun vatsa myllää ihan omaa elämäänsä!

Iloista viikonloppua!!

barbalala ja pikkuinen rv 23+3

Miiissäää kaikkiii oooon, huhuuu???!! Lomilla?!

Meikäläisellä se pamahti selkä perjantai-iltana, eikä oo kiva:-( Nyt onneksi jo parempi, mutta täytyy vain toivoa, että ei ollut alkusoittoa loppuajan selkäkivuille:-/ Onneksi pääsen sinne joogaamaan parin viikon kuluttua.

Tänään oli taas ihan pakko ostaa pienokaiselle yhdet pöksyt tarjouksesta...en voinut vastustaa kiusausta:-D Meille kun ei tosiaan näytä olevan tulossa mitään ylitsevuotavaa vyöryä kavereiden/tuttujen vanhoista vauvanvaatteista, niin eikös sitä silloin ihan hyvällä omallatunnolla voi jo ostella - eihän se vaavi ilman vaatteitakaan voi olla;-)

Huomenna taas mökille ja sitten takaisin sivistyksen pariin parin viikon kuluttua. Kattotaan, jaksanko raahata konetta möksälle mukaan, kun se nettikin on siellä niin pahuksen hidas.

Vointeja ja kesäkelejä (joo-o) kaikille kanssasisarille tasapuolisesti - kirjoitelkaahan jahka kerkiätte!

t. Oona ja potkiva veijari 25+0

nalle-- LA 2.11.2008, esikoinen
Helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008

Ajattelin nyt minäkin ilmoittaa itseni vaikkakin vasta nyt. Oona76 kanssa sama laskettu aika näköjään.

Tiivistettynä oma odotus: Ei mitään oireita, testeihin menin vasta 4.kuulla kun maha alkoi kasvaa. Siis kyseessä vahinko mutta kyllä sen päätin pitää (oli melkein pakkokin sikiön iän puolesta). Kaikki on mennyt juuri niin kuin pitää niin oman kuin sikiön voinnin puolesta ja tyttö tulossa :) Varusteita en ole hankkinut mutta ensi kuussa sekin edessä jo. Niin ja muutto isompaan asuntoon tietty. Tyttö potkii kovin ja selkä alkaa olla kipeä välillä mutta liikunnalla sekin loppuu. H-hetki se vaan lähestyy.. :D no panic.

Yhteistyössä