Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva, kun kävitte "pimennossa" olleet meitä moikkaamassa! Muutkin vielä kehiin, jookos ;)...

Tuulen Poikanen: Onneksi oli huomaavainen myyjä. Kai se verensokerin äkillinen lasku tai verenpaineen heittelyt aiheuttaa tuota huippaamista. Tunne ei kauhian kiva varmaan ole, mutta sitten pitää vaan ottaa rahallisesti. Kaikkea sitä sitten tapahtuu näin raskaana..

Helmi: Kyllähän tuota energiaa on ihan eri tavalla kuin alussa, mutta pääasiassa olen itse kuitenkin löhöillyt ja tehnyt välttämättömimmät jutut täällä kotosalla. Nyt kun miehellä alkoi kesäloma, niin varmaan laitetaan tämä meidän koti lopullisesti kuntoon (ostetaan loput kalusteet sekä matot ja minä ompelen verhot ikkunoihin jne.), joten sitten laitan ns. ison pyörän pyörimään.

Tänään kävin miehen kanssa kirppiksellä ja sieltä tuli matkaan suloiset potkuhousut ja kauniit kudotut vauvan tossut. Itsekin olen kutonut pikkuiselle kietaisunuttua ja tarkoitus olisi vielä lakki ja housut värkätä, jos jaksan. Aika rientää ihan mukavasti kutimien parissa.

Mies huhuilee saunakaveria itelleen, täytyypi mennä. Ihanaa, vielä 6 viikkoa lomaa jäljellä!

barbalala ja pikkuinen rv 21+0!!

Moi! Laskettu aika mulla on tuo 11.11. ja rakenneultrassa olin viime viikolla, jolloin oli rv 20+2. Mitat kuvassa olivat BPD 4.49cm ja FL 3.37cm. Laskettu aika pysyi samana.

Syötiin äsken tortilloja ja nam, kun maistui hyvälle. Jälkkäriksi olin tehnyt mustikkapiirakkaa ja vaniljakastiketta ja ei sekään pöllömpää ollut ;). Ylihuomenna reissuun, kivaa!!

Hei! Meilläkin rakenneultra oli iloinen kokemus. Elimet ja koko kunnossa. Sukupuolta ei nähty, mutta ei me oltaisi haluttukaan sitä nyt selvittää.

Joko teille tulee paljon huomautuksia ulkopuolisilta? Musta tuntuu, että kukaan ei ainakaan uskalla sanoa mitään... Toisaalta olen ollut aika hyvä pukeutuja vaikka itse sanonkin - ei minusta ehkä paljonkaan näy. Ja kiloja on tullut se kolme. Miten teillä?

Malvia, 19 +

Eilen oli neuvola, ensimmäistä kertaa täällä _kotikaupungissa_. Jännitti vähän, kun oli uusi paikka ja uusi täti (joka oli taas väliaikainen, _oikea_ täti tulee vissiin sitten seuraavaksi kerraksi). Kohtu mitattiin ja oli kokonsa puolesta ylärajoilla, tuumaili täti siinä, että voi olla, että rakenneultrassa la siirtyy lähemmäs. Sydänääniä ei meinannut ensin löytyä ja olin jo ihan hermostuksissa ja kuvittelin jo vaikka mitä. Sitten ne sydänäänet sieltä vahvoina kuului--viuhtoi juniori sielä siihen malliin, että ei täti meinannut pysyä mukana :) Verenpaine oli ok, painoa oli tullut lisää vaan minimit n. 300g/vko, virtsa oli ok ainoastaan hemoglobiini oli vähän laskenut. Oli puhetta, että jos ensi kerralla vielä laskee niin sitten rautaa syömään.

Tuosta mahasta- ei ole tullut vierailta huomautuksia, mutta tuolla liikkuessa tuntuu, että mahaa silmäillään. On sen verran iso ja näkyvä. Neuvolassakin sanoi kohtua mitatessaan, että alkaa olla jo sen kokoinen, että ei voi peitellä ;) Minä olin, että ai jaa o_O ! Tutut kyllä mainitsee mahan kasvusta, kun näkevät pitkästä aikaa.

Huomenna on rakenneultra, jännittää! Oli puhetta tuossa miehen kanssa, että se jälkeen mennään syömään ja käymään lastentarvikeliikkeessä katsomassa niitä vaunuja ym. mitä kävin alkuviikosta etua katselemassa.

Helteistä päivää kaikille!

Tuulen Poikanen rv 19+2

Moikka taas,

Kommentteja ei ole tullut siis keneltäkään tuntemattomalta (tietenkään) mutta kaikki jotka tuntevat niin kyllä jo onnittelevat. Ystävät ovat tietysti seuranneet masun kasvua pidempään ja huomaavat sen kasvavan nyt silmissä. Mutta uskoisin masuni olevan jo sen verran näkyvä että ei sitä kaljamahaksi voisi enää kutsua :) (tai makkaramahaksi). Mutta esim. naapurit eivät olleet huomanneet ennen kun eilen :) Toivottelivat tulokkaan jo tervetulleeksi taloon...meillä sattuu olemaan naapurien kanssa sama sukunimi (ei mikään kovin yleinen sukunimi) ja eilen tuli puheeksi sukujuuret ja huomasimme olevamme sukua :) Samalta kylältä on lähtöisin meidän isoisoisämme!!Tosi hauska yhteensattuma :)

Hauskaa ja aurinkoista viikoloppua kaikille ihanille marrasmammoille!

Toivottaa Helmipelmi (20+2)

hei
Mullakin oli taas eilen neuvola, ja kaikki ok :) painokin oli lähteny nousemaan, tähän asti se on vaan laskenu :D Sain sit neukasta todistuksenkin kelaa varten ja vein kaikki paperit sit eilen samantien kelalle, nyt vaan pakkausta odotellaan :)
Eilen oli shoppailupäivä...no en kyllä tulevalle ees paljoo löytäny. yhet potkarit ja sit ostin aivan ihanan sitterin lastentarvikkeesta :) saapahan tulevakin sit jotn.uutta ettei kaikki oo isoveljen vanhoja tavaroita tms. :)
Mulle ei oo oikeestaan mahasta mitn.huomauteltu. moni ei varmaan oo ees vielä tajunnu, jos ei tiiä et odotan. Vaik omasta mielestä mahaa jo on... :D
pakko varmaan lähtee kohta päiväunille, kuhan tuo poikakin nukahtaa...Varmaan tämä hiostava ilmakin nyt väsyttää ja taitaa olla muutenkin en jaksa-päivä, poika on ollu ihan känkkäränkkä koko päivän :S

Moi!!

Mullakin oli tänään neukkari ja sain sit kans ton raskaustodistuksen, nyt vielä pitää selvitellä työnantajan kanssa asiat kondikseen. Joudun ottamaan ainakin kopsun tosta todistuksesta ja sitten anomaan äitiysloman työnantajankin puolelta...jotain tällasta se esimies selitti. No eiköhän nää asiat järjesty.=)

Mulla oli hb 115 ja paino tippunut, Jee!! Paino on nyt sahannut ylös ja alas, ei oo oikeen kunnolla lähtenyt vielä nousemaan.

Mutta muuten kaikki ok, välillä on alkanut pistää vasempaan kylkeen ja nyt tulikin vähän kieltoa tuolle nostelulle. Vaikka pistäminen on luultavasti vaaratonta, niin ei nostoja, onneksi oon ton esikon saanut koulutettua niin ettei pahemmin tarvii nostella.

Hauskaa lomaa kaikille, sitä viettäville. Mä olen elokuun loppuun saakka töissä ja syyskuun lomailen ja sen jälkeen alkaakin jo mammaloma.=)

Aurinkoista päivää!!

-Misai&rv22+1-

Moi!!

Mullakin oli tänään neukkari ja sain sit kans ton raskaustodistuksen, nyt vielä pitää selvitellä työnantajan kanssa asiat kondikseen. Joudun ottamaan ainakin kopsun tosta todistuksesta ja sitten anomaan äitiysloman työnantajankin puolelta...jotain tällasta se esimies selitti. No eiköhän nää asiat järjesty.=)

Mulla oli hb 115 ja paino tippunut, Jee!! Paino on nyt sahannut ylös ja alas, ei oo oikeen kunnolla lähtenyt vielä nousemaan.

Mutta muuten kaikki ok, välillä on alkanut pistää vasempaan kylkeen ja nyt tulikin vähän kieltoa tuolle nostelulle. Vaikka pistäminen on luultavasti vaaratonta, niin ei nostoja, onneksi oon ton esikon saanut koulutettua niin ettei pahemmin tarvii nostella.

Hauskaa lomaa kaikille, sitä viettäville. Mä olen elokuun loppuun saakka töissä ja syyskuun lomailen ja sen jälkeen alkaakin jo mammaloma.=)

Aurinkoista päivää!!

-Misai&rv22+1-

Tsaukkitsau mamas,

huomenna on rakenneultra mullakin, hauskaa nähdä vaavia taas! Maha on minusta jo todella iso näihin viikkoihin nähden, tai sitten se totuus vaan kahdessa vuodessa unohtuu... Mutta on tuo tällä toisella kertaa nopeammin kasvanut. Painokin on jo vähän nousussa, alle kilon kuitenkin vielä. Väliin pyörryttää ja on voipunut olo, sitä kai se matala verenpaine ja laskenut hemoglobiini tekevät, mutta muuten kaikki hyvin. Masukki viuhtoo välillä kovasti!

Ups, puhelin soi, palataan

Tirl

Hei naiset!

Eilen kävimme rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Pikkuinen oli siellä ihan kippurassa, kaikki elimet ja mitat niin kuin pitääkin. Kyllä oli huojentunut olo. Ja sitten vielä sokerina pohjalla... meille tulee poika!!! Tätä olemme nyt vuorokauden sulatelleet ihan typerä hymy huulilla. Ettehän kerro kenellekään, me kun ei kerrota tässä vaiheessa kuin ihan lähimmille. ;D Muut saavat arvuutella vielä.

Tämän ketjun ukkovalta siis sen kun vaan vahvistuu. :)

Moni onkin jo ehtinyt käymään ultrassa. Loppukuisten kuulumisia vielä odotellaan.

Ihanaa kesäpäivää kaikille!
Yt. S & Ö rv 20+2

aurinkoista päivää kaikille!

No lisätään vielä yksi poika tähän liutaan, rakenneultra oli eilen ja siellä näkyi pikkupojalle ominaiset elimet joten epäilystä ei ole!
Kaverit näkevät jo masun mutta vieraat luulevat kai läskimakkaroiksi, mutta vatsan pyöristyminen näkyy päivä päivältä enemmän ja selvemmin.
Itse jätämme ostamiset tuonne syyskuun lopulle tai lokakuun alkuun, ainoa on että rattaat pitää tilata viimeistään 6 viikkoa ennen tarvetta jos haluamme värit valkata. Nuttuja ja potkuhousuja varmaan tulee joka kumminkaimalta lahjaksi, joten itse olen katsonut vain rattaita, sitteriä, rintapumppua ja tuttipulloja- ja sterilisointipömpeliä -hintoja vertaillut jne. Ensimmäinen kun on ja keneltäkään ei tule "perintönä" niin kaikki perusjutuista lähtien pitää katsoa valmiiksi.

Eipä tänne muuta uutta, olikin alusta asti ihan poika-olo, joten eilinen vain vahvisti luulon, isukki on onnellinen vaikka olikin aivan sama kumpi sieltä tulee. Nyt vain nimiä katsomaan!

T: bombera & natiainen 21+2

Täällä taas. Olemme mökillä - juu, nettiyhteys on, mutta ei mikään lännen nopein;-) Alkaa tulla jo vieroitusoireita, kun ei pääse lukemaan/kirjoittamaan.

Pitää tulla heikentämään ukkovaltaa, sillä meille näyttäisi olevan tyttö tulossa:-))) Minulla olikin alusta asti tyttö-olo. Maha on vielä aika pieni. Tuntemattomat ei varmaan tajua raskautta. Olen kyllä pitkä, joten siksikään ei varmaan näy niin selvästi. Viime viikolla ostettiin muutamia pikkuvaatteita ja yhdistelmävaunut, ihanaa!

Nyt takaisin mökkitunnelmiin.

t.oona ja tytär 22+4

iltaa taas,

olipa kökkö päivä tänään, kaikki harasi vastaan!
Onneksi on kullanarvoisia aitoja ystäviä jotka jaksavat kuunnella ja neuvoa kaikessa, mihin joutuisinkaan ilman heitä..
Nyt vaan pitää yrittää ottaa rennosti ja jättää kaikki negatiiviset jutut ja ihmiset omaan arvoonsa, jotkut näköjään omassa kurjuudessaan yrittävät nakertaa tiensä muiden arkeen ja onneen ja myrkyttää pahansuopuudellaan. Onneksi tämäntyyppinen ihminen tunnistetaan helposti ja jätetäänkin omaan (ala)arvoonsa. Ystävyys vain silloin kun itselle on siitä hyötyä ei ole ystävyyttä.

Onneksi meillä on kaikki hyvin jota ei pienet vastoinkäymiset kaada, ja terve vauva tulossa!
Nyt telkkaria katsomaan ja sitten unille, huomenna on uusi päivä

Öitä

Onnittelut ilosista ulrakuulumisista Malvialle, Sonatarelle, Bomberalle ja Oonalle!! (muistinkohan kaikki ;)?) Hieno juttu, että kaikki on niin kuin pitääkin. Aika poikavoittoistahan täällä rupiaa olemaan, saa sitten nähdä aikanaan, kumpi meille tulee :)...

Tulin vielä pikaisesti moikkaamaan, ennen kuin lähdetään reissuun. Olen tod. näk. pimennossa ensi perjantaihin saakka, joten älkää ihmetelkö mihin olen hävinnyt. Pitäkäähän ketjua yllä minunkin puolestani!

Ei mitään ihmeellisyyksiä tällä kertaa, pikkuinen liikkuu ja kutittelee urakalla, ihanaa :)! Nyt täytyy mennä pakkaamaan loput kamat laukkuun ja sitten viedään koirat siskolle hoitoon. Vähän jännittää tuo lentäminen, onneksi ei ole pitkä matka edessä. En ole oikein koskaan tykännyt lentokoneessa olemisesta, siellä tulee aina niin epävarma olo...

Mutta nyt halua toivotella kaikille marraskuisille mukavaa tulevaa viikonloppua ja tulevaa viikkoa, kuullaan taas ensi perjantaina :)!!! Voikaa hyvin!

barbalala ja pikkuinen rv 21+3

Hei vaan kaikille ja hyvää alkanutta viikonloppua!

Rakenneultrassa käytiin ja niin se vain meillekin on poika ilmeisesti tulossa, ainakin kulkuset siellä ihan selvästi näkyi :D Kaikki oli muuten hyvin, mutta aorttaa ei näkynyt. Kätilö tosin sanoi, että parempi aika ultralle olisi ollut ensi viikko, ja todennäköisesti silloin olisi aorttakin näkynyt. Sydän kuitenkin sykki kauniisti :) Kätilö sanoi, että ei huolta, vaikka aortta ei nyt näkynytkään, niin kuulemma käy monesti, jos rakenneuä tehdään turhaan liian aikaisin. Ihana oli taas nähdä pientä ja huomata, kuinka kaikki oli kehittynyt.

Sitten kävimmekin ostamassa Emmaljungan vaunut sekä turvakaukalon. Saatiin hyvään sopuhintaan, joten ostettiin nyt jo valmiiksi.

Kohta saunaan, mukavaa viikonloppua!

Tuulen Poikanen rv 19+3

Heipä hei!

Tässä vietän toista työpäivääni loman jälkeen rauhallisissa merkeissä. Kohtuullisen hyvin olen jaksanut toistaiseksi töissä olla vaikka sitä etukäteen vähän pelkäsin. Nyt sitten vaan mennään päivä kerrallaan!

Te jotka olette jo käyneet katsomassa vaunuja ja tehneet jo mahdollisia ostoksia, onko nyt jotkut alennusmyynnit myös vaunuissa ja lastentarvikkeissa? Mietin että kannattaisiko mahd. sen puolesta jo tehdä hankintoja jos kerran paljon halvemmalla saa...? Yhtenä vaihtoehtona olemme ajatelleet vaunujen tilaamista Saksasta mut eihän se kannata jos alennuksista saa samaan hintaan.

Vatsa sen kuin kasvaa ja pikkuinen liikkuu tosi aktiivisesti. Liikkeet näkyy ihan selvästi vatsan päältäkin, näkynyt jo useamman viikon :) Jännä, että melkein aina unissa vauva on tyttö, vaikka ultrassa meille sanottiin että se olisi poika.. Ja toisaalta myös uskon siihen ultraan, niin selvästi pelit ja vehkeet on nähtävissä myös
ultrakuvassa;) Tosin lopullisestihan asia selviä kun pikkuinen syntyy ja molemmat on meille erittäin tervetulleita.

Mites muilla, esiintyykö unissa vauva aina joko tyttönä tai poikana vai vaihtuuko sukupuoli eri unissa? Ja näettekö paljon unia tulevasta pikkuisesta? Mä näen tosi paljon ja unissa vauva on ollut aina tyttö - johtuukohan osittain myös siitä kun 12-viikolla 4D:ssä sitä veikattiin tytöksi?!

henriikka+Omppu 21+5

henriikka, me ostettiin lastentarvikeliikkeestä ja sielä oli joitain tuotteita tarjoushinnoissa, mutta käsittääkseni ei ilmeisesti varsinaista alea. Oiskohan siellä joka kuukausi vaihtuvat tarjoukset kenties... Noh, me ainakin saatiin vaunut ja turvakaukalo halvemmalla kuin normihintaisena ja se oli hyvä se.

Sukupuolesta, mulla on ollu aina alusta asti poikaolo. Vaistomaisesti katsellut enemmän poikien vaatteita ja ajatuksissakin lapsi on ollut aina poika. Välillä olen muistuttanut itseäni, että voihan se olla tyttökin!

Tuulen Poikanen rv 19+3

mä ostin siis noi tuplat käytettynä. mut sitterin kun kävin lastentarvikkeesta ostamassa, niin kyl siel osa vaunuist/tavaroist yms. oli tarjoushinnalla...
noist poika/tyttö jutuist tuli mieleen, et toisaalta nyt ärsyttää sikana kun tietää kumpi on tulossa niin sitä jotenkin automaattisesti kahtelee sen tulevan lapsen sukupuolen mukasia vaatteita...vaik haluaisin aika unisexiä vaatteisiin, ällöttää nimittäin kaikki vaaleensiniset/vaaleenpunaset...:D

Hei taas!

Kivoja ultrakuulumisia all around! Ultrattu on meilläkin ja tulokkaan sukupuolesta ei epäilyksen häivää: pikkuveikka se siellä vilkutteli. Onpa merkillisen poikavaltainen tämä porukkamme! Muutkin tsydeemit olivat kohdallaan, vaikka lapsukainen kieltäytyi kaikkein otollisimmista kuvakulmista. Sopusuhtaisesti kasvaa, koon perusteella pari päivää vanhempi kuin mitä laskettu aika antaa ymmärtää (niin kuin kalenterin ja avioelämään liittyvien muistikuvieni mukaan pitäisi ollakin..;o) Ihan pikkuisen kävi pettymyksen ailahdus mielessä, kun piti luopua siitä tyttöhaaveesta, mutta terveen oloinen pieni ukkeli isomman pienen ukkelin kaveriksi on ihan mahtava juttu sekin.

Onneksi muuten vaal. pun. ja sin. eivät vaatteissa ole ihan ainoat vaihtoehdot, oli lapsi tyttö tai poika! Ainakin H&M:n ja Lindexin valikoimissa on tosi kivoja värejä ja kuoseja kummillekin. Esikkopojalle olen viime aikoina ostanut punaisia vaatteita; minusta tosi hyvä reipas väri! Sanovat tosin, että vahvasti värjätyt vaatteet saattavat ärsyttää herkän vauvan nahkaa, siksi kai ne vaaleat ja pastellit ovat yleensä vastasyntyneiden valikoimissa suosiossa.

t. Tirl ja Vaava 19+6 (tai 20+1...)

Kylläpä on ihmeellisen poikavaltaista täällä!
Meillä tosiaan synnytykseen saakka jännätään, mutta vahvasti on tyttöolo!Esikoisesta olli poikaolo ja poikahan sieltä tuli (kenties sattumaa!?) Tosin mahanmuodosta minun äiti päättelee poikaa, vaikka eipä tuo kovin varma ennusmerkki taida olla...
Nyt lyhyessä ajassa maha pullahtanut esille ja eteenpäin pullistuu. Nyt liikkeistäkin olen huomannut että vauva potkii paljon ylemmäs, jo navan yläpuolelle!Kyllä tulee jo ulkopuolisiltakin raskauskyselyjä.

Olen jo vaatteita vauvalle ostellut, käytettyjä ja uusia alennusmyynnistä. Esikoisen tarvikkeet kerkesin jo myymään, kun ajattelimme hänen jäävän ainoaksi, mutta toisin kävi!Joten melkeimpä kaikki joudutaan ostamaan tällä vauvalle,joitakin leluja, syöttötuolia, matkasänkyä-ja rattaita lukuun ottamatta. Vaunuja ja turvaistuinta olen jo käynyt katselemassa, lähinnä Emmaljungan vaunuja ajattelin. Nyt olisi hyvät tarjoukset lastentarvikeliikkeessä, mutta tilan puutteen vuoksi ostamme isommat tarvikkeet vasta syksymmällä muuton jälkeen. Isompaan asuntoon olisi tarkoitus muuttaa ja ajattelin isommat hankinnan tehdä vasta muuton jälkeen, saa sitten tavarat suoraan tilavampaan asuntoon.

Mariah 22+4

Sonatar ja muut ultrauksen läpikäyneet ONNEA!!
Ihanaa Sonatar että sinulle tulee poika - niin meillekkin ja LA sama :)

IHanata päivää ja viikonloppua kaikille!

(tuo ihana sana on ollut tänään kovasti käytössä :)

Helmiä lainatakseni ihania kuulumisia jo niin monella, etten enää laskuissa pysy! Poikia tosiaan puukkaa, nyt loput tekämään tyttöjä että tasapaino säilyy! ;)

Kiitoksia kaikille onnitteluista!

Sauna odottaa, joten rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Yt. Sonatar rv 20+4

Täällä ollaan pesty mattoja ja siivottu niin maan perusteellisesti, että eilen ei päässyt enää liikkeelle :/ Nyt alkaa ansaittu loma, kun kaikki on putiputs! Lähden juuri toiseen päähän suomenmaata mökille viikoksi, nauttikaahan kesästä ja kirjotelkaa tänne paljon, jotta on lukemista kun palaan kotio :D

Tuulen Poikanen 19+6

Yhteistyössä