MARRASMAHAT 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heegel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosiaan kiva kuulla että kaikilla kaikki hyvin! Mekin kävimme np-ultrassa ja kaikki oli niin kuin pitikin ja laskettu aika aikaistui parilla päivällä (päivitin itseni listaan). Pahoinvointia on ollut voimakkaastikin, joka päivä oksentelen, se on tietysti kurjaa mutta kyllä sen kestää kun sai ultrassa nähdä uuden tulokkaan heiluttelevan käsiään ja jalkojaan ja alkoi koko homma tuntua taas aavistuksen todellisemmalta. Ehkä kohta uskallamme kertoa tulevalle isosiskollekin (5 v.)asiasta, hän on jo pidempään kovasti toivonut meille vauvaa ;-)

Karkki.....................toinen................. LA 2.11.2010
heegel....................toinen................. LA 10.11.2010
Mimis......................esikoinen............ LA 15.11.2010
Irkkis......................esikoinen............ LA 15.11.2010
jane........................esikoinen............ LA 15.11.2010
Oona10..................toinen................. LA 16.11.2010
Jonsu1984..............esikoinen............ LA 17.11.2010
Kirppuliina...............esikoinen............ LA 18.11.2010
Katriina...................toinen................. LA 19.11.2010
Linnea.....................toinen................. LA 21.11.2010
LeLu........................kolmas................ LA 24.11.2010
Tiukku.....................esikoinen
JG

Hei,

liityn joukkoon kun sain varmistettua ekasta ultrasta lasketun ajan. Eli tänään oli np-ultra josta sain rv 11+6. Kaikki näytti olevan hyvin ja sain 1 kuvan mukaan :D

Minulle ei suostuta tekemään rakenneultraa raskausviikolla 18 koska se on liian aikaista ja se sopivin rv 20 osuu juuri kun olen ulkomailla ja olen koko heinäkuun poissa joten se on käytävä sitten ulkomailla :S Olen miettinyt 4D ultraa viikolla 18 mutta en tiedä saanko kelakorvausta..

Oona10..................toinen................. LA 16.11.2010
Linnna.......................esikoinen.............. LA 25.11.2010
JG

Mä kävin ensimmäisestä raskaudesta 4D-ultrassa ja mun mielestä siinä oli joku raja, milloin se tehdään. Meillä se tehtiin rv:lla 24. Eli olikohan se niin että siitä saa parhaiten irti, jos sen tekee 24-28 raskausviikolla. Voihan nämäkin jutut olla muuttuneet jo tässä muutamassa vuodessa, joten kannattaa kysäistä asiaa :). Meillä on myös toi rakenneultra viikolla 20, kuulemma sydän on silloin tarpeeksi kehittynyt jotta se voidaan hyvin tutkia.

Mulla on hirveä matkakuume ja tekis niin mieli lähteä jonnekin vielä ennen syksyä. Mutta meillä mies on koko kesän töissä, joten saan tyytyä tällä kertaa vain kotimaan matkailuun :(. On muuten aika jännä, kun vatsa on kasvanut jo aikas lailla, mutta painoa ei ole tullut vielä yhtään. Mulla on kyllä kaamee roskaruokahimo. Ensimmäisestä raskaudesta oli himo vain hedelmiin ja vihannneksiin ja nyt kelpais vain rasvainen ja suolainen ruoka :)). Makeaa ei tee yhtään mieli.

Onneks töissä alkaa rauhoittumaan kesää kohden ja saa ottaa vähän rennommin. koko talvi tuli tehtyä 8-12 tuntia päivässä töitä ja nyt saa välillä jo viikkovapaitakin. En tiedä johtuuko raskaudesta vai mistä, mutta mulla on hirvee sisustus ja puutarhavimma päällä :). Olis muuten kiva laittaa tuohon listaa myös synnytyssairaalat, missä kukin synnyttää?

Oona10..................toinen................. LA 16.11.2010...... Lohjan aluesairaala
Linnna.......................esikoinen............ .. LA 25.11.2010
JG

Minäkin olen ihmetellyt missä kaikki luuraa.
Meillä on Eka ultra takana ja siellä se pieni polski kovasti :D Ensiviikolla sitten kuullaan ensimmäistä kertaa sydänäänet.

Täällä ollaan, mutta ei mukamas ole ehtiny kuluttamaan aikaa täällä..=o

Mulla oli eka ultra vasta 25.5, ja 2 kuvaa sain mukaani..:) Tosi selkeitä kuvia molemmat. Kaikki kuulemma hyvin vauvalla ja vastaa kasvullisesti viikkoja elikkä laskettuaika ei muuttunut..
Ensimmäisen kerran sydänäänet kuulin 19.5..:) Oli ihanaa!
Nyt sitten rakenneultraa odotellessa joka on kesäkuun lopussa ja neuvola myös loppupuolella kuuta..

Onko marrasmasuilla masut kasvanut?:) Huomaako jo raskauden?
Mulla näkyny monia viikkoja ja äippävaatteita oon käyttäny jo kauan kun ei 32/34 kokoset farkut enää mahdu jalkaan..:DD

Nyt viikoja 16+3..:)

Hauskaa alkanutta kesäkuuta kaikille marrasmasuille! :>

Tännekään ei mitään kummempia kuulu, ainoa, että sain jo kehiteltyä itselleni paniikin siitä, etten tunne vieläkään liikkeitä (tänään rv 18+2) ja kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet eilen. Istukka ilmeisesti vaimentaa nuo liikkeet aika tehokkaasti, esikoisesta tunsin ekat hipaisut jo joskus rv 15 tienoilla. Olen kyllä melko varma, että eilen tuntui paljonkin liikkeitä illalla, toiveikkaana odottelen uusintaa tälle illalle. :)

Mullakin rakenneultra on vasta vajaan kolmen viikon päästä, rv 21+0, joten sitä odotellessa. :)

Karkki rv 18+2

Oona10..................toinen................. LA 16.11.2010...... Lohjan aluesairaala
JG...........................esikoinen................LA 28.11.2010.......Kätilöopisto

Viimeksi muokattu:
Hei,

Hyvää kuuluu tännekin, viikko 16 menossa. Pahoinvointi loppui vihdoin pari viikkoa sitten ja paluu "normaalielämään" tuntuu mahtavalta. Paino on tismalleen sama kuin raskauden alussa (ihme ettei laskenut enempää kuin toista kuukautta tuli kaikki ulos), mutta maha alkaa selvästi pyöristyä. Liikkeitä olen ollut tuntevinani pari kertaa, muttei mitään säännöllistä vielä. Rakenneultraan on meillä vielä kuukausi.

Hyvää vointia kaikille!

Heippa!

Mulla on ollut ongelmia alhaisen verenpaineen takia (alhaisimmillaan 83/40) ja siitä johtuva jatkuva päänsärky. Onneksi nyt on alkanut verenpaine nousta, nyt 100/60 ja sen huomaa olossa heti. Pitää vain syödä salmiakkia, suolaista ruokaa ja juoda vettä 2-3l päivässä. Siinä on tekemistä, koko ajan pitää pitää vesipulloa mukana ja täytenä. Muuten olo on aivan mahtava.
Vatsa on kasvanut jo aika komeisiin mittoihin. Yksi tuttavani epäili, että olisin jo kuudennella kuulla. Painoa on tullut nyt 2kg lisää aloituspainoon.
Liikkeitä en vielä tunne :(. Esikoisesta tunsin myös viikosta 15 ja tästä ei vielä mitään. Alkaa välillä huoli painaa, kun neuvolan sydänäänten kuunteluunkin on reilu viikko. Sitten sitä kuitenkin työntää pahat ajatukset mielestä ja yrittää luottaa omaan olotilaan, että kaikki on kunnossa. Kuitenkin viikolla 14 kuului voimakkaat sydänäänet, joten eiköhän tässä vain itse huolehdi turhasta. Ei vain pitäisi verrata ensimmäiseen raskauteen tätä toista.
Rakenneultraan on vielä kuukausi. Töitä olisi vielä kolme viikkoa ennen kahden viikon kesälomaa. Sen jälkeen teen enää satunnaisesti töitä ja yritän päästä syyskuun alusta sairaslomalle odottamaan äippäloman alkamista. Nyt on alkanut vihdoin se vaihe odotuksessa, että alkaa todella odottamaan ensi syksyä. Tähän asti on mennyt vähän totutellessa asiaan, kun ei ole mitään konkreettista odottamisen tuntemuksia.
Kirjoitellaan taas kuulumisia :)

Heips,

mullakin viikko 16 menossa (15+2) mutta en kyllä vielä liikkeitä tunne ollenkaan. Sain neuvolasta lähetteen rakenneultraan viikolle 19 kun minulla on se lomamatka tulossa niin Jorvista ei meinattu eka tehdä minulle sitä rakenneultraa näin aikaisin mut neuvolalääkäri vähän auttoi ajan saamisessa.

Muuten ihan hyvin menee ja pahoinvointiakaan ei ole koko tämän odotusajan hirveästi ollutkaan.

Mutta palataan sitku on jotain uutta kerrottavaa :)

Hyvää vointia ja nauttikaa nyt kesästä ;)

Katriina...................toinen................. LA 19.11.2010.... KOKS
JG...........................esikoinen............ ....LA 28.11.2010.......Kätilöopisto

Täälläkin on paha olo mennyt ohi, väsymys samoin. Liikkeitä olen tuntenut ajoittain, jo reilun parin viikon ajan, mutta johtuu varmaan siitä, että odotan toista.

Mulla oli pari viikkoa sitten vähän tuhruvuotoa, mikä tietty hieman säikäytti, mutta koska neuvolassa kaikki oli hyvin, sydänäänet kuultiin ja itsekin liikkeitä ajoittain tunnen sekä vuoto on ollut pientä, niin eiköhän siellä asiat hyvin ole. Vajaan kuukauden päästä olis rakenneultra, ja se onkin tämän raskauden seuraava kontrolli.

Siitä viikon päästä onkin sitten neuvola, ja painonnousu kieltämättä hirvittää. Se on noussut jo nyt tosi paljon, ja olen käyttänyt äitiysvaatteita jo monta viikkoa. Töissäkin tilani huomattiin jo ajat sitten. Miten muiden masut on kasvaneet?

Oh, huomenna alkaa jo 18. viikko

Katriina 16 + 6

Moi marrasmasut!!

Minä olenkin kirjoitellut paljon tuolla toisella palstalla! Eli 23.11.2010 laskettuaika, viikko 17 menossa =)
Kolmasta odotellaan!!
Hienosti on kaikki mennyt, pienen alkupelon jälkeen =)

Täällä painoa on noussut n. vajaa 2kg ja masu on kyllä kasvanut tosissaan...ei voi peitellä!
Liikkeet olen tuntenut jo joskus 14 viikosta asti..koko ajan voimistuen!! Tänäänkin ihanasti rummutti oikein!!
Välillä on ollut päänsärkyä kovaa sellaista mutta paineet ok, joten vaikea sanoa mistä johtuu!!!
Mä olen kans mammavaatteet päällä kulkenut useamman viikon...en silleen ole ylipainoinen valmiiksi mulla vaan kohtu on niin eteenpäin kallistunut että seisaaltaan kaikki tulee esille paremmin, onhan se ihana esitellä masuaan =)=)

mukavaa torstaita mullekin marrasmasuille =)

Katriina...................toinen................. LA 19.11.2010.... KOKS
Ellu*........................kolmas................LA 23.11.2010
JG...........................esikoinen............ ....LA 28.11.2010.......Kätilöopisto

Kyllä tää on hullua :). Vaikka toista odotankin ja edellisestä raskaudesta on nyt se kolme vuotta, ajattelin, että tässä raskaudessa varmaan osaa jo ottaa ihan lungisti. Nooh, en mä noita viikkoja jaksa koko ajan miettiä, mutta kyllä sitä vertaa tätä siihen edelliseen. Muistan niin elävästi ensimmäisen raskauden ensimmäiset liikkeet ja just se kuinka ne voimistui. Nyt tästä en ole ollenkaan varma, onko nämä niitä liikkeitä vai ei :). Ja mä luulin, että oon jo ihan konkari! Heh, nyt siis jännitän ihan hullunlailla tuota maanantain neuvolaa.
Mun päänsärky taisi johtua puhtaasti rasituksesta. Päänsärky loppui viime viikonloppuna heti, kun työt loppui. Tiistaina kun menin taas töihin, särku alkoi uudestaan ja kesti tasan siihen kuin työt. Oon kyllä työpäivän ajan yrittänyt juoda paljon vettä ja syödä säännöllisesti, mutta kaipa se sitten vain on niin raskasta. Tiistaina päivä alkoi jo 5.30 spinning tunnilta mistä menin suoraan töihin klo: 9-18.00. Ajomatkaa kertyi 150km. Ja töitä oli koko ajan. Saa nähdä pääsenkö aikasemmin saikulle. Onneks kesälomaan on enää muutama viikko. Oikeastaan ensi viikko on enää tosi raskas, sitten helpottaa.
Mielialat ovat kyllä aika vuoristorataa tällä hetkellä. Esikoien 3v koettelee kyllä hermoa koko ajan. Itsellä on siis jatkuva paha mieli, kun tulee huudettua välillä ihan turhastakin. Mutta ehkä just tää raskauden vielä niin epävarma olo saa pinnan herkälle. Eipäs sitten muuta tänne päin.

Hellou kaikille!:) Kivasti ne viikot vaan etenee. Täälläkin pahoinvointi loppui viikolle 16, JEE!Pari kuukautta töistä poissa ja olin pari päivää töissä niin sain TAAS sairaslomaa selän takia pariksi päiväksi. Tällä hetkellä tuntuu, että koko kroppa pistää vastaan tätä raskautta, joka ikinen lihas ja nivel,yms on kipeänä.
Yleensä tykkään liikkua TODELLA paljon, kävin juoksemassa koirien kanssa, salilla eri tunneilla ja nyt ei pysty tekemään mitään. O_o
Nyt jos käyn koirien kanssa pienellä kävelylenkilläkin niin alavatsaa alkaa repiä loppumatkasta tosi ilkeäsi tai yleensäkin teen jotain fyysisesti raskasta niin ei vain jaksa..ehkä tää kroppa käskee hillitteen itteensä. X-D

Liikkeistä puhuitte niin tunsin ekat joskus viikolla 15 muistaakseni ja koko ajan voimistuu vain. :) Se on jotenkin niin utopiaa, kun tuntee ne liikkeet, että miten ihmeessä tuolla voi joku elävä olento olla.

Nyt mennään viikolla 17+3, puoli väli lähestyy. Odotan innolla rakenneultraa joka on 2.7..mies ei oo vielä kertaakaan ollu mukana ultrassa niin nyt pääsee vihdoinkin. :) Olis aivan ihana saada tietää kumpi sieltä on tulossa jos vain saadaan näkyviin. Haluatteko te tietää sukupuolen?!
Tavallaan olis kiva odottaa sinne syntymään asti, mutta kiva se olis silti tietää jo nyt. :)

Heippa!

Piina ohi ja neuvolakäynti takana! Sydän sykki voimakkaasti, ihanaa! Liikkeet alkoivat todenteolla tuntumaan tuossa lauantaina, joten se rauhoitti mieltä kummasti. On kuulemma liikkuvaa sorttia. Muutenkin oli kyllä arvot parantuneet. Hb oli onneksi noussut ja nyt siis 126, verenpaine oli hyvä 106/60 ja painoa on nyt alusta tullut 1,2kg. Painoa saisi kuulemma tulla lisää ja varsinkin sitten viikosta 20 lähtien. Mä oon niin onnellinen, että kaikki on hyvin!

Me otetaan tästäkin selvää, kumpi on tulossa. Ensimmäisestä mulla oli heti alusta asti niin poika olo, että tyttö olisi ollut suorastaan ihme. No silloinkin rakenneultra paljasti, että poika se on. Tästä raskaudesta mulla oli aluksi täysin poika olo, mutta nyt oon nähnyt unta tyttövauvoista ja mieli on aika ristiriitainen. Meillä kaikki lapsenlapset ovat poikia ja jotenkin tästäkin uumoilen sitä poikaa. Kohtahan se nähdään :)). Nimiehdotuksiakin pulppuaa mieleen koko ajan.

Jokos teillä esikoista odottavat kädet syyhyävät ostaa kaikkea vauvatarviketta? Tännehän voisi kerätä niin must- tavaroita mitä itsellä tuli käytettyä paljon ja mitkä olivat niitä turhia ostoksia. Mulle oli ainakin tosi tärkeetä kunnollinen rintapumppu. Samoin harsoja meni tosi paljon kun vauva oli kova puklaamaan. RIntakumit tulivat myös tutuiksi :). Sinkkivoide ja talkki taas jäi kokonaan käyttämättä. Vaatteista koko potkareita en käyttänyt ollenkaan tai naruilla sidottavia bodeja. Puolipotkarit ja normibodyt olivat kovassa käytössä. Imetyspaidoista tykkäsin, missä oli se lappu tuossa edessä mikä nostetaan pois.

Ajattelin tossa rakenneultran jälkeen alkaa taas penkomaan noita vauvan vaatteita läpi. Ja on varmaan pakko muutama vaate ostaa uudelle tulokkaalle :). Ootteko muuten ajatelleet ottaa äippäpakkausen vain rahan? Eka aattelin ottaa rahana, mutta taidan sittenkin ottaa myös tälle toiselle tuon paketin. Kohtahan pääsee täyttämään jo kelan lappujakin! Niin se aika vain kuluu.

Mä niiiiin odotan ite tuota rakenneultraa, että sais tietää millanen kaveri tuolla mukana kulkee. :) Tilasin tänään dobblerin, ku olis niin ihana kuunnella niitä sydänääniä kotosallakin.

Meillä on hankkittuna jo vaunut, hoitopöytä ja sänky. Yhdistelmävaunut tuli ihan alussa ostettua jo, koska vanhalla luokkakaverilla oli tosi halvalla myynnissä ja vähän käytetyt, pakkohan ne oli sit ostaa. :) Ja viikonloppuna piti hakea ikeasta sänky ja hoitopöytä, kun halvalla sai ja oli just sellaset, ku halusinkin. :) Mitään muuta ei oo vielä hankittu tai anoppi osti ihan heti, kun kuuli raskaudesta niin vauvalle jo vaatteita, sanoi, että alkoi niin kova mummuttaa jo. (tää olis ensimmäinen lapsenlapsi mun vanhemmille, että miehen vanhemmille, joten luultavasti se tullaan lellimään pilalla.) x)
Tekis kyllä mieli jo ostella kaikenlaista..vaatteita varsinkin, ne on niin suloisia.
Ehkä täs pitää vielä malttaa odottaa..

Onko teillä kipuja alaselällä ja lantiolla?! Itellä on ihan järkyttävät säryt. O_o
Viime yönä taas heräsin, kun kylkeä repi niin kovaa, että piti nousta ottamaan särkylääke. Ja illasta alkaa aina kolottamaan lantiolta ja alaselältä, tuntuu samalta, ku kasvukivut teininä jaloissa. Kaippa tuo lantio tuosta levenee ja paikat löystyy. :-/

Paljonkos teillä marrasmahaisilla on tullut lisää kiloja tähän mennessä?

Itsellä menossa rv 16+6 mutta en ole vähään aikaan käynyt vaa-alla, pitäisi tänään käydä illemmalla töiden jälkeen mutta tuntuu, että ainakin min. 3 kiloa on tullut lisää mutta illalla sen näkee :S :D

Paljonkos teillä marrasmahaisilla on tullut lisää kiloja tähän mennessä?

Itsellä menossa rv 16+6 mutta en ole vähään aikaan käynyt vaa-alla, pitäisi tänään käydä illemmalla töiden jälkeen mutta tuntuu, että ainakin min. 3 kiloa on tullut lisää mutta illalla sen näkee :S :D

Vois sanoa, että paljonko on lähtenyt painoa..lähtöpaino oli 68kg (pituutta 179) ennen raskautta ja parhaimmillaan laski 63 ja nyt 65kg, että kyllä vähäsen on tullut takaisin pahoinvoinnin loputtua. Mutta enpä halua päästää painoa nousemaan kuin sen "pakollisen". Painon saa onneksi pidettyä normaaleissa raameissa pienillä päivittäisillä valinnoilla. :) kuten -> juot aamupalalla kokista. x) kokis on suurin pahe ollu aina!!

Wohooo, tänään olis 18 täynnä!:) 19 viikko alkakoon ja nyt pitäis lähte hakemaan dobbler postista..saas nähä saanko mitään kuulumaan, jänskää. :)

Viimeksi muokattu:
Mulla oli noita lantio/lonkkakipuja alkuraskaudesta paljonkin liikuntasuorituksen jälkeen. Jumpan jälkeen kävelin kuin ankka pari päivää. Nyt niitä kipuja ei ole ollut parina viime viikkona. Alavatsaa välillä repii, kun aamulla nousee liian nopeasti ylöst tai nostelee tuota pikkimiestä. Eniten ärsyttää suonenvedot, jotka vaivaa joka yö. Niistä taas en kärsinyt ollenkaan ensimmäisessä raskaudessa.

Tänään ajattelin ottaa puoli lasia viiniä kun tehdään tortilloja. Olen tässä raskauden aikana ottanut pari kertaa juuri tuon puoli lasia, kun ollaan tehty hyvää ruokaa. Huomaa kyllä, että tässä toisessa raskaudessa ottaa vähän rennommin asiat kuin ensimmäisessä. Silloin mulla oli ehdoton nollatoleranssi tuossa alkoholissa sekä syömiset katsoin tosi tarkasti. No onneks karkkia tai muuta makeaa ei tee kyllä yhtään mieli.

Mitäs kesälomasuunnitelmia teillä on? Meillä ei ole muuta kuin yksi viikko mökillä, yx päivä korkeasaaressa ja yks viikonloppu muumimaassa. Ja ehkä lähdetään miehen kanssa kahdestaa jonnekin yhdeksi viikonlopuksi. Tekis hirveesti mieli lähteä jonnekin kaupunkilomalle, mutta en oikein tiedä, kuinka tuo lentäminen vaikuttaa puolen välin jälkeen tähän raskauteen. Joten taidetaan tyytyä ihan kotimaahan tai sitten tukholmaan.

Juhannus vietetään ihan kotosalla. Ei siis mitään hirmusia bileitä tiedossa :). Meillä rakenneultra on 5.7. Kiva nähdä sitten jo ihan kasvonpiirteistä lähtien kaikki kun saa ne 4D kuvat. Se on aika huima kokemus, koska esikoinen oli kyllä ihan itsensä näköinen niissä kuvissa. Onko teillä mahdollista saada rakenneultrassa nähdä myös 4D kuvia?

Mä odotan kyllä niiin tätä toista synnytystä! Se on kyllä yksi elämän hienoimmista kokemuksista. Itse en ensimmäisessä paljon suunnitellut mitään etukäteen, mutta nyt tietää mikä itelle sopii parhaiten. Siksi sitä varmaan odottaa malttamattomana. Pitäisn kuitenkin osata nauttia myös tästä raskaudesta, koska meillä tämä tulee olemaan myös viimeinen :)

Rakenneultraa odotellaan täälläkin. Hentoja liikkeitä tuntuu silloin tällöin, mutta ei mitenkään säännöllisesti. Jotenkin odotin, että tässä vaiheessa ne toisessa raskaudessa jo tuntuisivat selvemmin, mutta ehkä kohdun etuseinämällä oleva istukka vaimentaa tuntemuksia.

Minulla on ollut välillä pistäviä tunteita alavatsassa, mutta ei muita vaivoja. Paino on yhä sama kuin ennen raskautta, johtuen nyt jo onneksi taakse jääneestä pahoinvoinnista. Ekassa raskaudessani painoa kertyi sitten loppujen lopuksi melkein parikymmentä kiloa, joten eiköhän se nytkin lähde kohta noususuuntaan... Imetysaika kyllä nopeasti karisti kilot, joten en ole huolissani.

Meillä ei ole ihmeempiä kesäsuunnitelmia, meinasin ottaa iisisti ja mökkeillä esikoisen kanssa. Tosin heinäkuussa teen vielä pari työhön liittyvää ulkomaanmatkaa. Tiedossa on noin viiden tunnin lentoja, toivottavasti niiden osalta kaikki sujuu hyvin.

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!

Kesälomasuunnitelmia ei juurikaan ole, ollaan vaan ja nautitaan "kesästä" :)
Kaikki ilmeisesti odottelee rakenneultraa..kivaa!:) Meillä ei oo mahdollisuutta saada sitä 4D:nä ollenkaan, pitäis lähteä Tampereelle asti ja maksaa vielä 250e jos haluaa sen 4D DVD:n..mähän olin innoissani siitä, mutta ei tuo mun mies sit halua maksaa noin paljon, mutta katsotaan nyt. ;)

Missä päin kroppaa teillä on suonenvetoja?!Voiko olla kyljessä?!Kun heräilen öisin ihan kamalaan kipuun kyljessä ja se todella tuntuu suonenvedolta..ihan samalta, ku joskus kauan sitten krapulassa pohkeita venytellessä. :-/ ei näköjään auta vaikka syönkin magnesiumia, pöh.

Torstaina olisi rakenneultra jolloin tulisi täyteen 18 viikkoa. Joudun rakenneultraan näin aikaisin koska ensi viikolla olisi matkalle lähtö ja takaisin vasta elokuun alussa.

Ei ole vielä mitään liikkeitä tuntunut ja jännittää kun miettii, että onko kaikki kunnossa torstaina kun on sen rakenneultran aika.

Te jotka olette jo aikaisemmin synnyttäneet: monta kuvaa saitte mukaan sieltä rakenneultrasta? Itse sain np-ultrasta Jorvista vain yhden kuvan mukaan ja mietin, että saanko myös rakenneultrasta vain yhden kuvan.

Miten teillä muilla, saitteko vain yhden kuvan np-ultrasta?

Vastauksena edelliseen: Edellisellä kerralla (yli 5 v. sitten) sain rakenneultrasta mukaan muistaakseni 4 kuvaa. Samoin tämän raskauden np-ultrasta tuli mukaan 3 tai 4 kuvaa.

Suonenvedoista: mulla on joskus aamuöisin ollut jotain suonenvedon tapaista nilkan seutuvilla, ei muualla.

Yhteistyössä