MARRASMAHAT 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heegel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oi vitsi, ihanaa Kirppuliina! :) Ja onnea myös JG, mimis ja Jonsu (oliko vielä joku muu?) hyvistä ultrakuulumisista. Ja Katriinalle tervetuloa marrasmahoihin!

Omaa napaa. Tänään oli eka neuvola. Mulla on ollut tosi epävarma olo tästä raskaudesta sen alun tuhruvuodon ja alkion pienen koon vuoksi varhaisultrassa (vastasi siis periaatteessa viikkoa pienempää kuin 28:n päivän kierron mukaan pitäisi, olkoonkin että mulla kierrot ovat vaihdelleet 28-35 päivää). Oireitakaan ei juurikaan ole, ja np-ultraan aikaa vielä kaksi viikkoa. Terveydenhoitaja kysyi, haluanko, että kokeillaan saada dopplerilla syke kuulumaan, ja ajattelin että mikäs siinä. Esikoisesta kokeiltiin neuvolassa saada äänet kuulumaan rv 11+, mutta ei saatu, vasta seuraavalla viikolla kuuluivat. Ja mullahan on nyt 10+0 (tai terkkari merkkas 10+1, en tiiä mikä on oikein). Ja siellähän se pieni sydän jyskytti tuhatta ja sataa, ihanaa! Tuli heti jotenkin paljon varmempi olo raskauden suhteen, ja malttaa nyt odottaa sitä ultraakin ihan rauhassa. Ehkä tämä tästä! :)

Päivitystä:

Maanantaina kävin varhaisultrassa ja kaikki ok. Koko vastasi viikkoja ja sydän sykki. Tänään olin neuvolassa ja sieltä osin kaikki myös hyvin. Varasin myös np-ultran ja veriseulaan ajan. Mitään raskausoireita ei kyllä ole. Aivan loistava olo! Toivottavasti tämä raskaus on yhtä helppo kuin ensimmäinen. Ainut mikä on itsellä tässä toisessa raskaudessa niin tunne... Tää ei vaan nyt tunnu miltään. On vähän jopa pettynyt olo, kun ensimmäisestä tiesi tarkalleen viikot ja päivät missä mennään, mutta tästä ei ajattele asiaa yhtään. Välillä jopa unohtaa koko homman. Ainut on, että mulla vatsa työntyy heti ulospäin. Varsinkin iltaisin on järjetön turvotus ja housut eivät mahdu jalkaan. Ja nyt ollaan vasta viikolla 8!!! Ei siis pysty pitkään pitämään tätä työpaikalla salassa :). Toivottavasti kaikki jatkuu hyvin ja kaikki me päästään hommassa loppuun asti :) Tsemppiä kaikille!

Ihanaa, kun kuulee onnellisia ultrajuttuja. :)
Ite kävin eilen ekassa neuvolassa ja oli kyllä tosi rento kätilö. :) Sielä oli myös opiskelija paikalla ja ensimmäinen mitä tää kätilö sanoi sille opiskelijalle, että "tässä näet oikein tyypillisen synnyttäjän lantion, erittäin avara ja kätkee kohdun erinomaisesti sisäänsä." Kattelin siinä vaan ihan ihmeissäni, että miten se voi nähdä tuon kaiken yhdellä vilkaisulla ja onko mulla noin iso lantio, mutta eipä se sitä vissiin niin tarkoittanut?!?!omalle äidilleni sanottu ihan samalla tavalla, geeneistä on joskus hyötyäkin. :)
Sitten kertoi mulle vielä, että luultavasti raskaus ei tule näkymään mulla pitkään aikaan, ehkä naapuritki huomaa vasta, kun tuon vauvan laitokselta. X-D Haha.

No mutta se siitä, 5.5 olis eka lääkärikäynti ja pelottaa, kun tää meidän neuvolalääkäri on hieman oma persoona ja töksäytellyt kavereille ties mitä.

Meillä on täällä kotosalla pieni projekti koirien kanssa, hieman säännöt ja rajat tessuilta hämärtynyt niin otetaan vähä uusintaa koulutukseen. Saan kyllä taistella nuoremman koiran kanssa siitä, ettei mene sänkyyn tai sohvalle. (tää rapa-ja karvanlähtö aika ei oo mukavaa aikaa ollenkaan.)
Onko teillä muilla lemmikkejä??
Ite pelkään, että lapsi olisi allerginen tai koirat inhoais meidän uutta tulokasta ja näen siitä alituisesti painajaisia, että menetän koirani!!:-( Mutta..jos koiraa pitää yhtä hyvänä kuin vauvaakin niin asioiden pitäisi kyllä loksahtaa kohdilleen ongelmitta. :) On vain tosi tärkeää muistaa ne koiratkin siinä vauvahössötyksen lomassa!

Ja..tänään on eka päivä yli kuukauteen, etten oo oksentanu kertaakaan, eikä tee edes pahaa. O_o

Tänään olis 9+2, eikö aika kulu nopeaa??Justhan sitä kärsi siitä, että menkat alkoi aina vaan ja sit sai surupuserossa odotella seuraavaa ovista..hohhoijaa, onneksi se on nyt ohi.

Voi Jonsu, kyllä tuo raskauspahoinvointi on varmaan inhottavaa! Onneks en ole siitä kärsinyt nyt enkä ensimmäisestä. Ainut hyvä puoli siinä varmaan on se, että tietää todellakin olevansa raskaana :)) tosi lohduttavaa.
Meillä ei ole mitään lemmikkejä.
Kyllä tosiaan aika menee hirmusta vauhtia! Tuntuu, että miten sitä ehtii kaikki käynnit työlomassa oikein suorittamaan. Meinaatteko muuten mennä siihen veriseulaan? Meillä sen on siinä np-ultran yhteydessä. Mä sain "vapautuksen" tuosta lääkärikäynnistä kun olin just käyny gynellä ennen raskautta ja siinä tehty kunnon tutkimukset. Tästä toisesta mulle kuulemma tehdään myös synnytystapa-arvio, kun kätilö oli viimeks sitä mieltä, että yli nelikiloista mun ei kannata alakautta synnyttää. Yleensä toinen on vielä ensimmäistä isompi, joten saapas nähdä miten käy.
Mulle tuli ihan yllärinä, että nykyään tehdään ensimmäisestä raskaudesta kaikille sokerirasitus?!! Meillä päätetään toukokuussa tehdäänkö myös meille toista odottaville. On kuulemma raskausajan diabetes niin paljon yleistynyt. Musta vaan aika outoa, jos kuitenkaan ei ole viitteitä siihen, pissa on puhdas eikä ylipainoa ole. Onko teille ekakertalaisille sanottu tästä?
Nyt pitäis alkaa kyllä kestävyyskuntoa kohentamaan ajatellen synnystystä. Taidan ottaa viikonloppuisin tavoitteeksi pitkät sauvalenkit. Muuta liikuntaa kyllä saan ihan tarpeeksi, kun tulee noita lihaskuntojumppia vedettyä. Kamala kun ei vielä voinut tästä raskaudesta sanoa ja nyt näyttää työlista siltä, että pitäis vetää pumppia elokuun lopulle :). Saa nähdä kuinka käy.
Nyt viettämään iltaa!

Heissuliveei:)

Pitkästä aikaa...joku kyseli lemmikeistä, totta tosiaan meillä on kaks kissaa ja ne on ollu mulla ennen tätä nykystä miestä ja todella rakkaita perheenjäseniä<3 Meiä vauvat...muttaa...mun mieshän on allerginen kissoille, pölyille, eläimille, ja sillä on astma.....allergiaa on mun äitillä ja mun pikkusisko on allerginen myös mm. kissoille ja elämille. On atooppista ihottumaa kuten myös miehelläni oli pienenä todella paha. Mun yli on allergisuusgeenit loikannut, olen tainnu saada isäni hyvät geenit:D

Joka tapauksessa huolestuttaa hieman,että mitenkähän noi allergiataipumukset periytyy yms..toki toivon,että muksulla olis tän suhteen mun geenit ettei olis allergioita, ihottumia yms..:)

Peukut pystyyn...ja siis mieheni on siedättynyt kissoille todella hyvin ja ne ovat rakkaita myös hänelle:).

Ommaa nappaa..varasin ajan yksityiselle ultraan ens keskiviikoks. Apua jännittää, sillo omien laskujen mukaan ois tasan 9 viikko. Voi kamaluus mä kuolen sinne pelosta ja jännityksetä. Neuvolanki varaan vasta ton ultran jäläkeen.

Aamupahoinvointia on...kiva yökätä tyhjää mahaa enempi tai vähempi...joskus illal myös pientä omituista oloa havaittavissa...satunnaisia oksenteluja enimmäkseen ruuan yhteydessä tai kun on syömässä.

Eilen nukahin yheksän aikaan petiin ku menin..jäi limpparikin puoliks juomatta:D. Sitten eräs ilta heiluteltiin peittoa ja seuraavan aamuna huomasin et ku mömmöt tuli ulos ni se oli vaaleenruskeeta:/ mut ei sitä sen enempää sitte. Ja koko tän ajan olen kärsinyt kauheesta nuhasta ja nenän tukkosuudesta ja aivastuksista sitä myötä. Vissiin limakalvot vähä ärsyyntyneenä..kellään muuten samaa vaivaa?

Että ihan okei..fiilarit kyllä:)..

NP-ultrasta päätettiin ettei haluta sitä, herran haltuun ja kaikki otetaan vastaan mitä annetaan. Eli sit vaan perus varhaisultraan,jne.
Neuvolas ei puhuttu mitään siitä, että tehtäis automaattisesti sokerirasitustesti?!Ehkä sit myöhemmin saa infoa asiasta.

On tää niin jotenki raskasta ja uuvuttavaa maata kotona, kun nyt lähti 3 saikkuviikko käyntiin, pahoinvointi oli teillä tietämättömillä koko viikonlopun, kunnes palasi sunnuntai maanantai yönä ihan tajuttomana oksentamisena. O_o se on kiva herätä keskellä yötä, ku oksennus nousee kurkkuun. YÖK. Sit saikin oksentaa koko eilisen päivän ja illan.
Tänään taas ei oikein mitään, ehkä pikkuinen etova olo meinaa iskee, mutta ei kuitenkaan. Huomenna saisin soittaa lääkärille jos haluan lisää saikkua, mut hankala sanoa..totaalisen väsynyt kylläkin ja kotityöt tahtoo jäädä kokonaan, enkä pääse koirien kans lenkillekkään, kun meinaan pyörtyä jo rappusissa. (mies hoitaa tällä hetkellä ulkoilutukset).

Saas vaan nähdä mitä teen..voisihan sitä toki soittaa lääkärille ja kysästä, että mitä se meinaa asiasta, kuitenkin teen suht fyysistä työtä lähihoitajana ja pitää kyllä ajatella hoidettavia ja työkavereita..etten sitten makaa koko päivää sohvalla ja kärsi huonosta olosta tai huimauksesta. Ja kuitenkin on iltavuorot ja viikonloppuvuorot yksin töissä...on se vaikeeta. :-D

Saisi loppua jo tämä pahoinvointi, vaikka näitä fiiliksiä onkin odotettu jo yli kaksi vuotta. Menee aika laidasta laitaan nämä pahat olot, välillä on jopa melkein siedettävä olla, mutta sitten toisinaan taas todellakaan ei ole. Mutta tämä turvotus, voi herranjestas! En mahdu yksiinkään normaalikokoisiin farkkuihini, mutta en taida viitsiä ihan vielä kaivaa kaapin perukoilta äitiyshousuja.. Vaikka toinen raskaus todennäköisesti näkyy aiemmin, kuin ensimmäinen, niin ei kai sentään viikolla 10 vielä =)

Meillä ei ole lemmikkejä. Olen itse pahasti allerginen, ja onnekseni en edes oikein pidä eläimistä. Tulevaisuus mietityttää siinä mielessä, että ihan varmasti jossain vaiheessa lapsi / lapset haluavat lemmikkejä, mutta meille niitä ei olosuhteiden pakosta tule.

Mullekin oli yllätys tuo sokerirasitustesti. Ekassa raskaudessa sitä ei mulle tehty missään vaiheessa, mutta nyt kuulemma tehdään kaikille, jotka ovat yli 25. Olin kyllä jo ekassa raskaudessakin yli 25, mutta kai tuo käytäntö sitten on muuttunut. Ehkä ne tosiaan vaan haluaa ehkäisä ongelmia ennakkoon, vaikka olenkin kuullut, että toi rasitustesti on aika inhottava.

Meillä on nt-ultra viikolla 12. Meidän kunta ei tarjoa erikseen mitään varhaisultraa, ainoastaan nt-ultran ja rakenneultran, joten käytän hyödykseni kaikki mahdollisuudet nähdä pieni. Joskin mua ultrataan muista syistä raskauden ajan muutenkin, mutta toki myös ilmaiset näytöt hyödynnetään ;)

Se olis sit huomenna sairaalareissu. O_o Tänään soittelin lääkärille ja oli eri, kuin joka määräs edellisen sairasloman, no kuitenkin yhtä ihana lääkäri. Kyseli sitten painosta,jne..tuumas, että huomenna labran kautta gynenpolille tiputukseen, laitetaan 3 litraa suoraan suoneen ja ehkä lääkitys pahoinvointiin. JAIKS!
En mä nyt tät alkuraskautta kuvitellu tällaiseksi.:-( Toivottavasti tulevalla vauvalla olis kaikki ok, vähän pelottaa kyllä.

Mulla ei oo mitään turvotusta, tuskin mussa on enää mitään nesteitäkään mitkä turvottais, housut tippuu jalasta ennemminkin. Jos en raskaana olis niin täähän olis aivan ihana tilanne, että laihtuu, mut tissit kasvaa. :-D hehe huono vitsi.

Tuohon lemmikki asiaan..voihan sitä ottaa kaloja tai muita akvaarioeläimiä, kilpparit on aivan ihania. Ja riippuu allergiasta niin on niitä koiriakin joita voidaan suositella allergia perheeseen. Itellä ollu aina vanhempien luona kissoja (nykyään en niin niistä välitä.) Ja kun omaan asuntooni muutin niin sen jälkeen tulin allergiseksi kissoille..ihan järjetöntä, mutta täysin totta. Huomaan heti jos vanhempieni luona on ollut kissat sisällä, nielu turpoaa ja tulee kummallinen olo muutenkin.

No johan teillä on pahoinvointia!! Toivottavasti Jonsu olo helpottuu kun pääset nesteytykseen. Katriina, mä oon vasta viikolla 9 ja mulla vatsa kyllä näkyy. Johtuen vatmaan siitä, että aiemmin mulla oli melkein pyykkilautavatsa ja nyt sitten turvotuksesta pesupallo :). Asiakkaiden silmät kyllä on hakeutunut mun vatsan seutuun jo tiiviisti, joten saa nähdä saanko pidettyä tätä salassa enää kovin kauan. Iltaisin on ihan hirveen turbo olo. Mites teille muuten ruoka maistuu. Musta todella tuntuu, että mä syön kahden edestä! Pakko alkaa varmaan keventämään, tai mä alan paisumaan kuin pullataikina. Vielä olis muutama viikko siihen 12 viikon rajapyykkiin, sitten voisi kertoa jo töissäkin tästä. Kunhan nyt saa taas varmuuden ultrassa, että kaikki on hyvin. Vähän kyllä jännittää tuo niskapoimumittaus..... Nyt valmistautumaan työpäivään.

Pahoinvointia täälläkin. Aamulla oksennan heti heräämisen jälkeen, iltapäivät olleet jotenkin siedettäviä mutta illallla taas oksennetaan. Öisin onneksi olen saanut tosi hyvin nukuttua, enkä silloin herää pahoinvointiin. Ekassa raskaudessani pahoinvointi jatkui noin viikolle 16, eli tätä lienee vielä edessä hyvän aikaa. Esikoinen (5 v.) ihmettelee, kun äidillä on koko ajan vatsatauti... Onneksi minulla on mahdollisuus tehdä etätöitä, joten virallisella sairaslomalla en ole ollut, vaan yrittänyt tehdä töitä sen minkä pystyn kotoa käsin. Kaikki liikunta ym. on kuitenkin toistaiseksi jäänyt, kun olo on niin kehno. No, täytyy vain ajatella että lopputulos on tämän kaiken arvoista :)

Heräämiset ja aamut on pahimpia....pahoinvointia löyty ja alkaa mitta olla jo täynnä..saa todell miettiä mitä suuhunsa pistää ja lämmin ruokaa tulee melko usein laattauksena takasin...Eilen ruuan jälkeen rintalastassa/ kurkkutorvessa tuntui todella inhottavalle...musta tuntuu ,että se ei nyt kauheesti tykkää tästä hommelista.... Huokaus, olo on niin turhautunut....turha kait tässä on yrittääkää syödä mitään, kun ei siitä mitään tule:(.

Mutta eilen käytiin varhaisultrassa ja siellä oli kaveri joka vastas 7+4 viikkoa eli oli hiukan oletettua pienempi tapaus ja la tulee siirtymään:) Sydän sykki siel<3. JA parit kuvat saatiin mukaan, olen menossa parin viikon päästä viel uudestaan:D

Olo on suht virkeä 12 h yöunien jäläkeen:) Näköjään sitä alkaa taas tarttemaan enemmän unta palloonki:).

Kivaa, että muillakin on huono olo. x) Ite kävin tosiaan eilen lääkärillä ja veriarvot oli hyvät, joten ei tarvinnu nesteyttää. :) Antoi mulle lääkkeet pahoinvointiin (suppoina tietenkin) MUTTA..aivan mieletön apu niistä on!!!!En oo nyt pariin päivään oksentanu yhtään ja huonoa oloa ei oo?!?Hieman ehkä heikottaa, mutta ei niinkuin aiemmin, nyt pystyn jopa käymään koirien kanssa ulkona.

Samalla se lääkäri ultras..sielä se oli kasvanu tooooosi paljon, vastaa täysin viikkoja 10+2. :)
Tänään näkyi KELAn sivuilla ja iltalehdessä 2010 äitiyspakkaus ja näytti kyllä tosi kivalta. Ootteko käyny kurkkaamas?!:)

Mä en oo vielä käyny kurkkaamassa sitä äippäpakkausta. Oon koko ajan ollut sitä mieltä, että tälle toiselle en sitä ota, mutta oli se niiiiiiiiiin ihana saada se silloin ekalla kertaa. Saa nähdä muuttuukö mieli kun menee katsomaan, mitä kivaa siellä on tarjolla.

On tuo kumma asia, tuo raskauspahoinvointi. Tässä jo tuntee itsesä ihan erilaiseksi, kun mulla ei sitä pahoinvointia ole ollenkaan. Nyt vain tuo turvotus vaivaa tosissaan. Mulla oli tänään lyhyt työpäivä, vain 7h, ja vatsa on ihan kaamee pallo! Tosin on kyllä tullut syötyä taas ihan kaikkea kakkaa.... Pitää alkaa kiinnittämään kyllä taas tuohon asiaan huomioita.

Aika menee kyllä hurjaa vauhtia! Kohta on jo np-ultra ja kymmenes raskausviikkokin on kohta alkamassa. Muistatteko minkä pituisia teidän toukat oli varhaisultrassa? Mulla oli 21mm ja kuulemma 8+0 raskausviikko. Kuitenkin tuossa odotuskirjassa sanotaan, että tuo pituus vastaisi viikkoa 9. No, samapa tuo, pääasia että kaikki oli hyvin. Jotenkin vaikea kuvitella, että vielä mennään suurella keskenmenoriskillä eli vielä ei ole täynnä se 12 viikkoa. Siksi varmaan tuo np-ultra jännittää, kun alitajunnassa pelkää, jos vaikka sydän ei enää sykkiskään.... Argh, ei sais ajatella asioita noin. Sit voi taas ottaa asiat rauhallisemmin, kun on saanut varmuuden. Eikä tässä enää kauaa mene kun liikkeet alkavat tuntumaan. Mulla tuntui ensimmäisessä raskaudessa tosi aikasin, viikolla 16. Toisessa pitäis kuulemma tuntea liikkeet vielä aikasemmin.

jaahas, nyt pitää laittaa ruoka tulille, miehet tulevat kohta syömään :))

Lapsettomuusketjusta kurkistelen tänne. Eli meillekin tulossa Marrasvauva ihan kuun lopussa. Tänään on 9 raskausviikkoa täynnä ja toivotaan kovasti, että päästään ihan loppuun saakka. Lapsettomuushoitojen takia käytiin varhaisultrassa viikoilla 7+2 ja siellä oli juuri kyseisiä viikkoja vastaava "möykky" Täällä kuvottava olo tulee aina iltapäivällä ja kestää nukkumaanmenoon saakka. Myös huimaus ja iltaturvotus on tuttua juttua. Malttamattomana tässä odotellaan sitä oikeaa vauvamasua :D

Oona kyseli, että minkä kokoinen alkio oli sillon ekassa ultrassa niin meillä vastas viikkoa 8+0 ja oli 14,7mm. Ja nyt kun kävin torstaina niin en hokannu katsoo sitä ja ne ei antanu mulle sitä kuvaa mukaan, höh.

Pitäis kans alkaa kattoon mitä suuhunsa laittaa, mutta kun..pahoinvointia on niin pakko syödä sitä mikä pysyy sisällä ja maistuu hyvältä jos tulee ulos. x)
Mulle on tullut nyt hirveän voimakkaana väsymys ja itkuisuus, itken mille tahansa asialle..byääääh.

Onnea Marissa78!!:) Saako kysyä, että kauanko yritystä takana?

Hoidot aloitettiin vuonna 2007 ja ensiksi tietty kokeiltiin inssejä 3 kappaletta, jonka jälkeen IVF. Saatiin hyvin alkioita pakkaseen, mutta vasta 4. ja viimeinen Pakastealkion siirto tuotti tulosta

Me käytiin tänään np-ultrassa. Kaikki oli oikein mainiosti, mm. mahalaukku ja nenäluu nähtiin, selkäranka oli ehjä ja aivopuoliskot näkyivät hyvin. Niskaturvotusta oli 1,2mm, verikokeen ja ultran antama riskiluku oli 1:8400. Kaikki on siis nyt niin hyvin kuin olla voi. Nyt olisi ekan ultran perusteella menossa 11+6, mutta np-ultran mukaan jo 12+5, mikä on niin lähellä menkkojen mukaista aikaa, että virallisesti mennään nyt kuukautisten mukaan. LA on siis jo 2.11. ja tänään on rv 13+0.

Muutan LA:n listaan. En tiiä puuttuuko tästä uusia, enkä ehdi nyt tarkastamaan, joten lisätkää puuttuvat itsenne listaan myös! :)

MARRASMAHAT 2010

Karkki.....................toinen................. LA 2.11.2010
heegel....................toinen................. LA 11.11.2010
Mimis......................esikoinen............ LA 15.11.2010
Irkkis......................esikoinen............ LA 15.11.2010
jane.......................esikoinen............. LA 15.11.2010
Jonsu1984...............esikoinen............ LA 17.11.2010
Oona10..................toinen.................. LA 21.11.2010
Linnea....................toinen................. LA 24.11.2010
LeLu.......................kolmas................ LA 24.11.2010
Kirppuliina..............esikoinen
Tiukku....................esikoinen
JG

MARRASMAHAT 2010

Oona10..................toinen..................LA 16.11.2010
JG

Päivitystä hieman listaan. Eli meillä aikaistui tuo laskettuaika hieman. Ensin oli 21.11. ja nyt 16.11. Oltiin tänään np-ultrassa. Niskaturvotusta vain 0.6 joten toivoa saattaa, että nyt sitten verikoekin antaisi hyviä tuloksia. Edelleen olo on todella hyvä, ei muuta kuin iltaturvotusta, jolloin vatsa paisuu kuin pullataikina. Kätilö sanoikin, että mulla kohtu on eteenpäin työntyvä, jolloin raskaus näkyy aikaisessa vaiheessa. Nyt voi sitten huokaista helpotuksesta ja voin jo töissäkin ilmoittaa, että en enää syksyllä palaa näihin hommiin. Mun pitäis vetää vielä elokuun lopulla jumppaa, mutta ajattelin pyytää syyskuusta sitten saikkua loppuajan. Eipäs muuta kuin rattoisaa odotusta kaikille.

MARRASMAHAT 2010

Katriina..................toinen....................LA 19.11.2010
JG

Päivitin oman lasketun aikani listaan eilisen nt-ultran jälkeen. Sikiö vastasi ultran mukaan viikkoja 12+1 mutta ei lähdetty muuttamaan laskettua aikaa, joten nyt sitten on 11+6 mikä onkin lähempänä totuutta, kun tiedän tasan tarkkaan oikean hedelmöitysajan.

Kaikki näytti olevan kunnossa, ja olin häkeltynyt siitä, miten ultralaitteet ovat kehittyneet muutamassa vuodessa. Pystyin hahmottamaan ruudulta tosi paljon, kun mielestäni en ekassa raskaudessa nähnyt mitään kunnollista edes rakenneultrassa. Tuonne oli tullut myös 4D-ultra, ja sillä vähän myös leikittiin.

Niskaturvotusta oli keskimäärin 0,9 eli normaalisti. Otatin myös ne riskiverikokeet, joista tulokset tulevat kahden viikon päästä polille. Niistä soitetaan sitten minulle vain siinä tapauksessa, jos niissä on jotain riskejä.

Vähän huojentuneempi olo on, vaikka pelkäänkin vielä ettei kaikki mene putkeen. Takana on niin pitkä yritys, sekalaiset ongelmat ja kaksi keskenmenoa. Onneksi seuraava neuvola on jo reilun parin viikon päästä, jospa silloin kuultaisiin sydänääniä.

Olen melkein ruvennut jo käyttämään äitiyshousuja. Ekassa raskaudessa olin muutaman kilon hoikempi lähtöpainoltani, ja siksikin tämä kamala turvotus tuntuu vielä kamalammalta nyt. Sovitin äitiysfarkkuja, ja ah mikä ihana tunne oli, kun mikään ei kiristänyt tai puristanut. Veikkaan, ettei mene kauankaan ennen kuin luovutan ja alan suosiolla käyttää niitä.

Pahoinvointikin on ehkä vähän lieventynyt. Tai se on muuttunut aaltomaisemmaksi. Aiemmin se oli lähinnä kokopäiväistä ja melko rasittavaa. En pystynyt juuri olemaan esikoisen kanssa, ja hän kun tosiaan kaipaa seuraa joka hetki. Alkuraskaus alkaa olla kuitenkin takana päin, ja nythän pitäisi alkaa ne energiset hetket!

Laitanpa minäkin pitkästä aikaa kuulumisia! Kävin torstaina rakenneultrassa ja kuulemma täysin normaali lapsi siellä heilutteli varpaitaan! Pelko ja jännitys vaihtui siinä paikassa iloksi ja odotukseksi. Lääkäri oli tälläkertaa lämmin ja huomaavainen ja ihanasti kertoi mitä ruudulta katseli, vaihtoi välillä 3D kuvaankin! Päivitteli kyllä myöskin, että onpas erikoinen "tuulimuna"!

Mulla menee tavalliset housut muuten ihan hyvin, mutta istuessa puristaa alavatsaa ikävästi. Mäkin mietiskelen, että onko ihan hölmöä vaihtaa jo äitiyshousuhuin! Muutenkin kaikki oireet on ihan olemattomia, pientä alavatsan juilintaa, väsymystä ja oksentanut en oo esim. kertaakaan.

Huomenna, sopivasti äitienpäivänä, olis tarkoitus paljastaa uutinen sukulaisille. 15v. pojalle kerrottiin jo ja järkyttynythän tuo oli, niin kuin arvattiinkin. Onhan se aika shokki, kun koko elämänsä ollut perheen ainut ja yhtäkkiä kotiin tunkeutuukin karjuva rääpäle, josta ei oo mitään iloa jne. ;) Vaan kyllähän tuo ehtii ajatukseen tottua ja illalla vitsailtiin jo mitä kaikkia kamalia nimiä uudelle tulokkaalle vois antaa!

Päivitin omalta osaltani tätä listaa, kun nyt varmistui laskettuaikakin!

Iloista viikonloppua ja äitienpäivää kaikille!

Karkki.....................toinen................. LA 10.11.2010
Kirppuliina..............esikoinen..............LA 18.11.2010
JG

Muistetaanhan päivittää aina viimeisimpään versioon :)

Karkki.....................toinen................. LA 10.11.2010
Kirppuliina..............esikoinen..............LA 18.11.2010
Katriina..................toinen...................LA 19.11.2010

Ja viimeisin versiohan on tämä ;)

MARRASMAHAT 2010

Katriina..................toinen.................. ..LA 19.11.2010
Kirppuliina..............esikoinen............. LA 18.11.2010
JG

Moi,

Aloitin ketjun kauan sitten ja odottelin aikani että tänne tulisi muitakin...unohdin jo koko
ketjun ja nyt tulin katsomaan niin ilokseni tämähän on elossa :)

Kävin ultrassa 3.5 ja viikkoja silloin 12+5. Tosin pääperämitan mukaan jo melkein 14. Mutta arveli että on jo yksilöllsitä kasvua olisi. Mut LA siis päivällä taaksepäin eli 10.11.2010 (tai 6.11.2010).

Maha alkaa jo näkyä pikkuhiljaa ja nyt kun viikkoja n.14 olen tuntevinani pienenpieniä hipaisuja masunpohjassa. No voi vielä olla mielikuvitustakin, mutta ainakin minulle ne on todellisia :)
Esikon aloin tuntea rv18.

Esikoinen on aika vilkas ukkeli ja puhuukin jo ihmeen paljon vaikka vasta 1v6kk ikää. Välillä aina mietin että miten sitä jaksaa sitten kun papunen syntyy...noh. jaksaahan sitä kun pakko on.

Ihanaa kun täällä on elämää, mukavaa lukea teidän kuulumisianne ja pysytään linjoilla :)

-heegel ja papu no.2-

Hupsis, ei ollut tarkoitus pudottaa ketään!
Tää sivu alkaa olla jo aika pitkä ja kun alkaa kirjottaa uutta viestiä ketjuun, niin se ei näytäkään viimeistä viestiä! Sen vuoks mä varmaan epähuomiossa kopioin jostakin väliltä "vanhan" listan. No, tää pitäis nyt olla viimeisin versio. Siirsin itseni lasketunajan mukaan listalle oikeaan kohtaan ja korjasin heegelin ajan. Toivottavasti nyt on oikein!! ;)

heegel....................toinen................. LA 10.11.2010
jane........................esikoinen............ LA 15.11.2010
Oona10..................toinen................. LA 16.11.2010
Jonsu1984..............esikoinen............ LA 17.11.2010
Kirppuliina...............esikoinen............ LA 18.11.2010
Katriina...................toinen................. LA 19.11.2010
Linnea.....................toinen................. LA 24.11.2010
LeLu........................kolmas................ LA 24.11.2010
Tiukku.....................esikoinen
JG

Ihanaa, että kaikilla jatkuu raskaus normaalisti! :) Ite kävin miehen kanssa viime viikolla neuvolassa ja kuunneltiin sydänäänet, siellähän ne pauhas kovaa vauhtia, jotenkin käsittämätöntä. Keskiviikkona olis ultra, oon jo ollu 2 kertaa ultrassa, ja kaikki on näyttänyt niissä hyvältä.

Pahoinvointi..vähentynyt, sairaslomalla edelleen 17.5 asti, sit olis muutama hassu päivä töitä ja pääsis pariks viikoks lomalle. :) Tosiaan pahoinvointi on helpottunut erittäin paljon!!!Noh tänään iski aamulla tosi huono olo, välillä oon alkanu miettiä olisko se jo psyykkistäkin, ku AINA maanantaisin alkaa se huono olo sit taas!?!Nytkään ei viikonloppuna oksettanu juuri yhtään, on se kummallista.
Ruokakin maistuu vaihtelevalla menestyksellä, edelleen pitää seurata painoa, jospa se tästä taas lähtis nousuun.

Yhteistyössä