MARRASMAHAT 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heegel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pupumukselle pahoittelut:(

Joo kyllähän tän välillä unohtaa ja elää ihan arkista elämää..eilen tuli kannettua hemmetin painavia laattalaatikoita autosta 3 kerrokseen....tänään olin antaumuksella syömässä tuorepastaa missä on juustoatäyte sisällä..kunnes hokasin ,että onkohan se viisasta.....meillä on kaks kissaa , sisäkissoja ja hiekkikset, joiden putsauksesta mies huolehtii.... Huh huh huu.... tosin tuo noitten laatikoiden kantaminen tosin ei vissiin oo vaarallista, mutta itelle tuli fiilis,että ei varmaan oo kauheen viisasta kovin paljo semmosia tehhä:)

Ei varmana kannattas kyllä miettiä liikaakaan mitä kaikkee "vaaroja" voi olla.. :)

Niin ja tein tosiaan muutama päivä sitten vielä clearbluen digitaalisen raskaustestin ja siihe pamahti raskaana + 3:) Tjooh..

Muuten olo on mitä mainioin vielä.. :)

Vihdoinkin kotona ja ihana olla! (paitsi, että on oikeasti HELVETIN huono olo 24/7) anteeksi kirosana..mutta tää on jotain järkyttävää, loma meni osaksi pilalle juuri tuon takia. :-/ Mutta..ennemmin otan tuon huonon olon ja oon raskaana, kuin en olis raskaana. :-) Joten täytyy purra hammasta ja kestää.
Tänään olo hieman helpottui, kun pääsi kylmään Suomeen, Canarialla se +34 lämpö vain pahensi asiaa ja se ruoka, yök.

Niin tosiaan, onnittelut uusille odottajille. :-) Itsekään en kyllä tajua olevani raskaana ja viikkoja olis nyt 6+1? ja 6.4 olis varhaisultra ja silloin kyllä pitäis jotain näkyä jos on näkyäkseen. :-) *pidetään peukkuja*

Kuinka teillä mies on tajunnu raskauden? Meillä ei jotenkaan vielä halua uskoa, koska niin pitkään yritetty niin pelkää kai, ettei tää ookkaan totta. Ehkä sitten tajuaa, kun lapsi syntyy. ;)
Mutta nyt vois painua untenmaille ja nähdä taas niitä järjettömiä unia mitä oon viime aikoina nähny..o_O Johtuuko raskaudesta?!?!

Eipä tuo rehkiminen taida pahasta olla. Itse kysyin just neuvolasta, voinko jatkaa jumppien vetämistä (myös vatsatreeniä) kuinka pitkään? Vastaus oli, että ihan oman voinnin mukaan kaikkia lihasryhmiä. Vedän siis 2-8 lihaskuntotreeniä viikossa ja ihan hyvin vielä on mennyt. ainut mikä mua kiusaa on alhainen verenpaine. Tänäkin aamuna se oli 93/57 eli välillä kyllä huimaa ja kovaa. Muuten mitään oireita ei ole. Iltaisin on tavallista väsyneempi, mutta onneks ei oo pahoinvointia.

Ollaan just pakkaamassa ja lähdetään laskettelemaan Pääsiäiseks Lappiin. Joten jaksamista kaikille. Mulla on eika ultra reissun jälkeen ja sitten neuvola 16.4.

T:Oona

Hauskaa reissua Oonalle!

Me ollaan kans lähös pohjoseen laskettelemaan pääsiäiseks...suksilla ajattelin vetää..lauatailua en uskalla tällä haavaa kokeilla kun koko touhu on ihan opetteluasteella ja lentoja ja kaatumisia takuuvarmasti tulis:D. Ainoo probleema on miten kieltäytyä alkomahooli tarjoilusta..mökille on tulossa mun vanhemmat ja me ja mun pikkusisko..kauheita sotasuunnitelmia pikkusiskon kanssa tehtiin , joka tietää tästä raskaudesta. :D

Muuten olo mitä mainioin...veskissä saa pisulla todellakin rampata tavallista useemmin....enibadi else?

Pitäs lähtee tästä illaks töihin...mun pitäs käydä allekirjoittamassa huhtikuun lopusta ens huhtikuun loppuun mun määräaikanen työsoppari..apua..ei kait mun tartte siel kertoo raskaudesta? En haluais töissä huudella kellekään tästä vielä.

Mä kävin perjantaina siellä varhaisultrassa. Mun laskujen mukaan viikkoja piti olla 6+5, lääkärin mukaan niitä olisi pitänyt olla 7+2. Hän oli sitä mieltä, että se on taas tuulimuna ja siltä istumalta piti lähteä lähetteen kanssa varaamaan aikaa lääkkeelliseen tyhjennykseen.

Tänään sitten aamusta mentiin päivystykseen istumaan ja nyt naislääkäri olikin sitä mieltä, että odotetaan vielä pari viikkoa. Alkio vastasi viikkoja 5+4 ja hänen mukaansa täysin mahdollista pitkien ja epäsäännöllisten vuotojen takia ym.

No mä olen jo henkisesti ehtinyt asennoitua pettymykseen ja tää pari viikkoa nyt ihmetellään. Tulen sitten taas ilmoittelemaan miten kävi!

Iloisempia odotuksia kaikille!

Terveisiä Lapista!

Tuli kyllä lasketeltua, syötyä, nukuttua ja voitua pahoin :). Kirppuliina, onko tuulimunaraskaudessa kuitenkin oireet samat kuin normaaliraskaudessa? Mulla on "vain" satunnaista pahoinvointia enkä tiedä johtuuko se raskaudesta vai alhaisesta verenpaineesta. Tuo verenpainekin meinaan aiheuttaa oksentelua. Muuta oiretta ei sitten olekaan. Tai vatsa kipuilee, mutta se taitaa taas olla enemmän tuon ruokavalion takia.

Mulla on vasta viikon päästä maanantaina se varhaisultra. Saa nähdä sitten mitä sieltä löytyy. Tosin, oon aika rauhallisin mielin, on se sitten mitä tahansa. En osaa pelkää keskenmenoa tai tuulimunaa, koska kaikelle on varmasti syynsä.

Nyt ulkoilemaan, on niin hieno ilma :)

Oona: Kyl mulla oli siinä ekassa tuulimunassa sekä tässä toisessa (mikä nyt onkaan) raskaudessa kaikki klassiset oireet pahoinvointia lukuun ottamatta. Sehän se tässä niin nuivaa onkin, kun väsyttää ja roppakin turpoo, vaikka siellä tyhjää oliskin. Ensimmäinen tm oli mulle hirvittävä shokki, josta toipuminen vei tosi pitkään. Nyt oon henkisesti ehkä piirun verran vahvempi taas. Jos tää on nyt sama juttu, niin harmi, mutta nyt jatketaan elämää, eikä jäädä tuleen makaamaan! :)

Tervehdys pitkästä aikaa!

Kirppuliina - onpas ikävää että ensin vedetään matto jalkojen alta ja sitten yhtäkkiä kaikki saattaakin olla hyvin! Näkyikö siis kuitenkin toisessa ultrassa alkio, vaikka ensin toinen lääkäri epäilikin tm:ää? Paljon tsemppiä sinne odotteluun! Sehän on hyvin mahdollista että hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin jos menkat on ollut epäsäännölliset.

Oonalle myös tsemppiä ultran odotteluun, eikö menekin aika hitaasti.. :)

Mä kävin taas tiistaina ultrassa ja kaikki näytti hyvältä.. lääkäri sanoi että kudosnestettä näkyy edelleen kohdun kaulalla ja saattaa vuotaa ulos. Vuotoa ei ole kuitenkaan vielä näkynyt.. Saisi pysyäkin poissa! Tiistaina aamulla on eka neuvola ja perjantaina taas ultra. Täytyy käydä vähintään 2 viikon välein katsastamassa tilanne niin pysyy järjissään :)

Mikäs fiilis on muilla kanssaodottajilla? Onko oireita ilmaantunut? Mulla oireina on jatkuva krapula (laatta ei ole kuitenkaan lentänyt), tissit arat ja väsymys. Kahvi ei myöskään enään maistu vaikka normaalisti olen oikea suurkuluttaja :)

Mukavaa pääsiäisen jatkoa!

Mimis rv 7+5

MARRASMAHAT 2010

Karkki.....................toinen................. LA 7.-10.11.2010
heegel....................toinen................. LA 11.11.2010
Mimis......................esikoinen............ LA 15.11.2010
Irkkis......................esikoinen............ LA 15.11.2010
Linnea....................toinen................. LA 15.11.2010
Jonsu1984.............esikoinen............ LA 17.11.2010
jane.......................esikoinen............. LA 18.11.2010
Oona10..................toinen.................. LA 21.11.2010
Kirppuliina..............esikoinen
Tiukku....................esikoinen

Mimis: Siinä ekassa ultrassa kaikki kävi jotenkin niin nopeesti, etten oikeastaan tiedä, oliko siinä alkio. Kuvasta ehkä vois päätellä, että jotain siinä näkyy. Toisessa ultrassa alkio vastasi viikkoja 5+4, en nyt muista mikä se pää- perämitta oli. Kuvia en tästä saanut. Niin epämääräiset on kyllä tiedot, että hankala niistä on lähtee spekuloimaan mitään. Reilu viikko pitää vielä odotella, että saa selvyyden tilanteeseen! Sorry yksipuoliset vastaukset, hankalaa kännykällä!

Minä kävin tällä viikolla varhaisultrassa ja siellä näkyi alkio ja sydämen syke, tosin oli viikkoa pienempi kuin olin olettanut (ultran mukaan 6+0), mutta se johtunee siitä että raskaus alkoi minulla heti kierukan poiston jälkeen, eikä tiedä mikä kiertoni nykyään olisi (kierukan aikana kuukautisia ei ollut lainkaan). Pahoinvointia on päivittäin ja muutamia kertoja olen oksennellut, mutta tämä on pientä ekaan raskauteeni verrattuna jolloin oksensin pari kuukautta putkeen aamuin illoin. Ruoka ei oikein maistu, mutta olen yrittänyt väkisin syödä. Mitään makeaa tai muita herkkuja ei ole moneen viikkoon tehnyt yhtään mieli, mikä on aika ihmeellistä, kun yleensä maistuvat kyllä...

Tsemppiä kaikille!

Pääsiäinen pian ohi ja töihin mentävä..=/
Mulla ihan kamala väsymys koko ajan, pahoinvointia välillä, rinnat todella arat, ja ruoka ei oikein maistu eikä kahvikaan, vaikka ennen kahvia meni 10kuppia päivässä!:D

Neuvola mulla 13.4 ja neuvolatädin mukaan oliskii nyt Rv.8+0, tai jotain..=O ite laskenu sit ihan väärin, ja se sano myös että LA 15.11.2010.

Kertokaa joku mitä ensimmäisellä neuvola käynnillä tapahtuu???
Kenelläkään mies jo ensimmäisellä käynnillä mukana???
Mun mies tahtois tulla jo heti ekalla kertaa mukaan..=o

Kirppuliina - tsemppiä odotteluun! toivotaan että seuraavassa ultrassa kaikki on hyvin <3

Linnea - kuulostaa järkevältä että raskaus olisikin alkanut vähän myöhemmin kun kerraan heti kierukan poiston jälkeen tärppäsi :) Teillä ei näemmä raskautuminen ainakaan ole ongelma :)

jane - samalta kuulostaa oireet kun mullakin ja LA:kin on näköjään samana päivänä :) Mulla lisäksi on tullut vielä ÄRSYTTÄVÄ päänsärky! Ohimoita jomottaa niin vietävästi! Mä ehdin keskenmenneessä raskaudessa käydä jo neuvolassa ja ei siellä ekalla kerralla (mun mielestä) tapahdu juuri mitään. Saat vauvakirjan ja juttelette mukavia :) Ja pissa ja verinäyte pitää antaa. Meillä lisäksi kerrottiin mistä ja milloin varataan np-ultra. Ja tietenkin lisätään odottava äiti neuvolan kirjoille :) Mies ei mulla ollut mukana, enkä meinaa ottaa nytkään, mutta tiedän kyllä monia joilla ukko on ollut mukana joka kerralla.

Täällä poksuu tänään 8+0 <3 Ja huomenna on eka neuvola.

MARRASMAHAT 2010

Karkki.....................toinen................. LA 7.-10.11.2010
jane.......................esikoinen............. LA 15.11.2010
Jonsu1984...............esikoinen............ LA 17.11.2010

Päivitin janen LA:n listaan :)

Joo, eka neuvola on lähinnä lappusten täyttelemistä ja juttelemista. Pissa taidetaan katsoa, samoin paino, verenpaine ja hemoglobiini mitataan. Mulla onkin tässä raskaudessa eka neuvola vasta rv 10+0. Kävinhän mä neuvolan lääkärillä siinä ultrassa, mutta mitään varsinaisia neuvolajuttuja ei vielä tehty. Jane, ota mies ihmeessä mukaan, jos haluaa! Mun mies ei nyt pääse neuvolaan mukaan, kun hoitaa sen aikaa esikoista, mutta ekassa raskaudessa hän kyllä tuli ekaan neuvolaan. Musta oli kiva, kun kumpikin pääsi heti alusta asti "hommaan mukaan". :) Toki siihen pääsee mukaan ilman neuvolassa istumistakin (varsinkin, kun mies ei siitä tainnut hirveästi saada irti terkkarin keskittyessä lähes pelkästään muhun), mutta oli kiva silti mennä yhdessä.

Tänne ei mitään uutta, iltaisin palelee edelleen ihan kamalasti, ja välillä vähän yököttää. Ruokavalio on ihan retuperällä, mistä mulla on jatkuvasti huono omatunto ja paha mieli. Tänään kyllä ryhdistäydyin jo sen verran, etten syönyt päivittäistä suklaa/karkkiannostani. Tai no, ehkä ei vielä kannata hehkuttaa, onhan tätä päivää vielä melkein kolme tuntia jäljellä, eli ehtiihän sitä vielä torpedoimaan koko homman. Liikuntakin on jäänyt liian vähälle - lupasin ja vannoin, että jos tässä raskaudessa en joudu lepopakkoon, niin liikun niin paljon kuin pystyn, etenkin ekat kuukaudet, kun vatsakaan ei ole vielä tiellä. Jos huomenna...

Tsemppiä kaikille odotteluun! :)

Karkki rv 8+5

Niin joo, ja muutan ton oman la:n myös listaan ultran antamaa lukemaa vastaavaksi.

MARRASMAHAT 2010

Karkki.....................toinen................. LA 10.11.2010

Eikö oo ihanaa olla raskaana?! :) Tai sitten oon vain niin onnellinen tämän päiväisestä ultrasta. Siellä sydän sykki 120 ja kaikki hyvin, paremmin kuin hyvin. :) Koko vastasi viikkoja 8 niinkuin oli laskettukin.

Aivan ihana tuo lääkäri kenellä kävin, yksityinen paikka. Olin aiemmin ennen joulua käynyt siellä lapsettomuuden takia niin tää lääkäri oli sit ihmetellyt, että miksi varaan ajan ja vähän epäilikin josko olisin raskautunut, oli kyllä niin onnellinen mun puolesta. :)

Sitten tuli puhetta tuosta pahoinvoinnista, kun se on mulla niin voimakasta, määräsi sitten 3 viikkoa sairaslomaa, vaikken edes pyytänyt sellaista. O_o olin vähä ihmeissäni, mutta ihana saada nyt vain levätä, eikä tarvi stressata töihin menoa ja tuleeko kuinka pahana huono olo tällä kertaa.

Pakkohan sitä oli sitten soittaa äidille ja isälle asiasta..olivat kyllä niin onnellisia, varsinkin mun isä. <3 Tokaisi vain, että " vai meinaat sä tehdä musta vaarin." :)
Ootteko te kertonu kenellekkään vielä?
Töissäkin oli pakko kertoa vastaavallehoitajalle asiasta, kun soitin sairaslomasta, se oli niin järkyttyny, että mikä mulla on..tuon jälkeen varmaan joka ikinen tietää, vaikka pyysin, ettei kertoisi kellekkään.

Anteeksi vain oma vouhotus, mutta on vain niin onnellinen olo!

Kiva lukea onnellisia ja innostuneita fiiliksiä! Minä olen myös - huonosta olosta huolimatta - tosi innoissani raskaudesta, mutta samalla vielä jotenkin peloissani, että meneekö kaikki varmasti hyvin. Vaikka mitään erityistä syytä huoleen ei ole, niin silti en ihan vielä uskalla heittäytyä täysillä tähän. Useammalle ihmiselle olen kyllä jo kertonut raskaudesta, lähipiirissä on tällä hetkellä paljon odottavia, ja on aika vaikea olla kertomatta kun keskustelu ajautuu näihin asioihin :). Lisäksi minulla on harrastus, jonka jouduin jo laittamaan tauolle raskauden vuoksi, ja se vaati hieman selityksiä siellä päässä. Töissäkin pitäisi kohta varautua ensi vuodelle suunnitelemieni juttujen uudelleenjärjestelyihin, mutta ne otan kuitenkin puheeksi vasta myöhemmin...

Päivitin myös listan omalta osaltani:

MARRASMAHAT 2010

Linnea....................toinen................. LA 24.11.2010

Täällä uusi ilmoittautuu vaikka olen erittäin skeptinen tämän raskauden suhteen.
Olemme yrittäneet lasta 7 pitkää vuotta. Lapsettomuushoitoja olemme käyneet monta, monta joista saldona on ollut yksi kohdunulkoinen ja yksi keskenmeno:(
Viime elokuussa-09 päätimme lopettaa hoidot ja päätimme, että jos ei niin sitten ei. Hoidot ovat henkisesti ja fyysisesti erittäin raskaita ja tuo kohdunulkoinen oli piste i:n päälle. Jouduin leikkaukseen jossa leikattiin oikea johdin pois jonne meidän pieni oli mennyt kiinnittymään.
No, niin eli nyt sitten tulin luomuna raskaaksi. En ikinä ole edes ajatellut, että voisin tulla ja varsinkin kun on vain yksi johdin.

Ma 22.3 lähdin keskenpäivän töistä pois kun tunsin todella huonoa oloa ja mietinkin, että norovirus taitaa olla tulossa kun meidän työpaikalla sitä oli. Kotona oli sitten ti-ke ja keskiviikkona ellotus olo vain jatkuin ja kuukautiset oli 2pvää myöhässä. NO, ajattelin että teenpä huvikseni testin kun kaapissa on vielä ja katson sen negan niin eiköhän ne kuukautiset sitten ala tulemaan(on meinaan koettua juttu)
No, sitten tein testin ja jätin sen vessaan ja menin keittiöön koska mietin,ettei mulla kiire ole sitä negaa katsella . Menin sitten n. 4min päästä muutenkin vessaan ja vilkaisin testi..Siis mitä? siinä on KAKSI viivaa..Olin aivan että mitä? aloin tärisemään ja mietin, että tässä on joku virhe.
Siitä sitten suoraan apteekkiin ja ostin clearblue digitaalisen sekä viikkonäytölllisen.
Siihenkin sitten tuli että raskaana ja viikkonäytöllinen ilmoitti että raskaana 2-3 eli rv4-5.

Nyt kuitenkaan en osaa iloita, pelottaa , ahistaa kun oma ikäkin alkaa olla jo vastaan onnistunutta raskautta (39v) kun on ollut kohtunulkoinen eli uusiutumis riski on korkeampi jne..jne..
Tänään sitten alkoi kipuilemaan vasen puoli juuri siitä kohtaa mistä oikealla alkoi kipuilemaan ennenkuin kohdunulkoinen todettiin. Tosin siinä aloin jo rv4 vuotamaan tumma verta ja jotain suikaleita(hirveitä)ja oireita ei ollut siinä raskaudessa mutta tässä kaikki mitä voi olla, rinnat sairaan kipeet, pahoinvointi melkein 24/7 varsinkin jos en syö melkein koko ajan, paleltaa jne..jne..
Ultran varasin lauantaille eli silloin omien laskujen mukaan mennään rv6+5.
ja olen rehellisesti varautunut siihen, ettei siellä mitään ole ja joudun taas leikkauspöydälle:(
mutta sillehän ei sitten voi mitään.
Pakko vain jaksaa odottaa..

Teille kaikille onnea , onnea ja onnea :)))

Marrasmaha täälläkin!
Viikkoja 7+2 tällä hetkellä. Kierto ei ole ollut säännöllinen, joten varmuudella en tiedä. Viime kuukautisten mukaan olisin jo viikkoa pidemmällä, mutta kävin pari viikkoa sitten ultrassa ja lääkäri totesi alkion olevan pienempi. Sykettä ei vielä näkynyt.
La menisi kai tuonne 24.11. asti. (mahdollisen hedelmöittymispäivän perusteella)

Kaksi aikaisempaa lasta ovat syntyneet keväällä ja kesällä, joten talvivauva on uutta.
(p04/05 ja p06/01)

Kuvotus ja satunnainen oksentaminen alkoivat viime viikolla. Jatkuvasti on huono olo ja nälkä iskee ihan varoittamatta. Mitään ruokaa ei tee mieli ja makuaisti on herkistynyt. Esim. vesi maistuu pahalta. Rinnat ovat arat ja välillä tosi kipeät. Housut ahdistaa, joten turvotusta on.
Uutena oireena aikaisempiin raskauksiin on vilu, jatkuvasti on kylmä. Se yhdistettynä oksetukseen ei ole yhtään mukavaa.

Niin kuin monella muullakin täällä, myös minulla on ollut tuulimunaraskaus. Viime kesänä sen koin ja se oli aika järkytys. Aikaisemmin en ollut aiheeseen paljonkaan tutustunut.
Nyt kun jaksan odottaa sinne neuvolan ensimmäiseen ultraan, toivon sieltä sykkeen löytyvän.
Positiivista oli ainakin varhaisultrassa, että ei ole tuulimuna.

Jonsu1984 - onnittelut loistavista ultrakuulumisista :)

Tervetuloa JG ja paljon onnea kauan odotetusta plussasta! Kyllä niitä ihmeitäkin tapahtuu :) Ja kovasti tsemppiä ultraan! Toivotaan että kaikki on hyvin ja siellä pieni elämä sykkii <3

Tervetuloa mukaan myös Lelu! Koitahan selvitä pahoinvoinnin kanssa.

Mä kävin eilen ultrassa. Alkio oli kooltaan noin 2 cm, ja uskokaa tai älkää näytti jo pieneltä ihmiseltä :) Saatiin sellainen edestäpäin otettu kuva jossa näkyy selkeästi pää, maha ja pienet kädet ja jalat <3

Mimis ja ihme 8+5

MARRASMAHAT 2010

Linnea....................toinen................. LA 24.11.2010
LeLu.......................kolmas................ LA 24.11.2010
JG

Mulla ollut tosi inhottavaa pahoinvointia aina iltaisin ja ruoka ei maistu sen takia..:( Päätä särkee päivittäin ja luulen sen johtuvan vähästä kahvista, kun ei oikein maistu..:(

Ei tätä oikein vielä usko ihan todeksi!:D Ehkä sitten ekassa ultrassa...

Masu on ihan kamalan turvonnut pömppö! Sen näkee jo ettei ihan normaali oo! Voiko jo tässä vaiheessa olla mahdollista!?=O
Oon kokoo XS ja farkut käy ahtaiks ja paidoista näkyy pömppömasu... Alkaa vähä pelottaa että tässä vaiheessa jo paljastuu mun raskaus tutuille!

Millon te muut olette ajatelleet kertoa tutuille, kavereille, sukulaisille raskaudestanne???

Mulla myös mielialanvaihtelut pahentuneet.. Itkettää koko ajan ja pikku asiat! Meinasin alkaa töissäkin itkemään kun yks lapsi sano mulle pahasti!! =O
Mun mies ei tajuu yhtään ja ei jaksa mun raivo, itku kohtauksia..=/
Itken myös joka päivä kun mulla ei täll hetkellä ole yhtään kaveria=( (paitsi mun mies ja TE täällä:>) Aina olen vaan kotona tai töissä, siinä mun sosiaalinen elämäni..=/

Noo mutta pää pystyssä eteenpäin ja odottelemaan ens viikon neuvolaa..:)
Kohti 9.viikkoa menossa ----> rv8+6.

Eilinen ultra meni hienosti:)

siellähän se pieni oli, oikeassa paikassa ja sydän sykki:)
Lääkäri sanoi , että olisi jo rv 7+1 mutta vastasi kokoa rv6+4..Mietinkin, että miten se tuon rv7+1 sai kun itse laskin että jos viimeiset kuukautiset on olleet 22.2 ja kierto 28vrk niin eilen olisi ollut rv6+5...Mielenkiintoista.

Kaikkiahan on mahdollista vielä joten päivä kerrallaan mennään . Huomenan soitan sitten neuvola ajan. Lääkärin kanssa sovin että menen vielä kerran sinne ultraan tuossa rv 9-10
katsotaan oman mielenrauhan vuoksi että kaikki on kunnossa.
On se ihmeellistä kun ensimmäisen kerran 7:mään vuoteen saa tämän ihmeen kokea että sydän siellä pienellä sykkii...Ei tätä oikein voi käsittää:)
Pelkään tottakai mutta tällähetkellä olen onnellinen tästä.

Huomenta vaan!

Mullakin oli eilen se kontrolliultra ja sinnehän mentiin sillä fiiliksellä, että tyhjennyslääkkeet kourassa tullaan kotiin! Mutta kas kas! Tuulimuna olikin kasvanut 18,4 milliseksi ja sydänkin sillä sykki vimmatusti. Kyllä oli hämmästys suuri! Aamullakin itkin jo valmiiksi tulevaa menetystä.

Vähän ollaan kyllä ihmetelty lapsettomuushoitoihin erioistuneen, alan huippuammattilaiseksi tituleeratun lääkärin suurta hoppua tyhjentää kohtu! Hän laski alkion mahdollisen koon 28 kiertopäivän mukaan, vaikka mun kierto on pisimmillään ollut 39:kin päivää! Naistenklinikan lääkäri taas kieltäytyi tekemästä tyhjennystä juuri mainitusta syystä!

Nyt eletään sitten päivä kerrallaan ja odotellaan seuraavaa ultraa, joka tulee olemaan vasta kuukauden kuluttua, kun lähdetään reissuun. Vaikka mitä vaan voi vielä tapahtua, niin tää luomuraskaus on ainakin hienoinen työvoitto kaikkien niiden ongelmien jälkeen. =D

terveisin: Kirppuliina & "Tuulimuna" 8+5

Uskaltaisinkohan minäkin ...

Viikot ovat nyt 8 + 4 viime viikolla tehdyn ultran mukaan. Joskin oman laskelmani mukaan tuo heittää päivällä, kun tiedän tasan tarkkaan milloin ovulaatio oli. Tätä raskautta on toivottu tosi pitkään, ja taustalla on viime vuodelta kaksi alkuraskauden keskenmenoa. Esikoisemme on kolmevuotias, ja tosiaan ihan hänen syntymästään saakka on lupa toiselle ollut olemassa.

Taustaani kuuluu lisäksi endometrioosi ja pco-munasarjat, joista ensimmäisestä syystä raskauttani tullaan seuraamaan tarkemmin - niin tehtiin myös eka raskaudessa. Tämä raskaus alkoi spontaanisti, ja seuraavassa kierrossa oli tarkoitus aloittaa taas clomifen-hoidot, joita oli käytössä myös noissa keskenmenoon johtaneissa raskauksissa.

Olen käynyt ekassa neuvolassa tällä viikolla, ja kaikki oli sen puolesta mainiosti. Oireita on melkoinen kirjo, pääasiassa iltapäiväpainotteinen pahoinvointi, ruokahaluttomuus, väsymys, päänsärky, turvotus ja palelu.

Mä niin toivon, että tällä kertaa saan pitää vauvan.

Yhteistyössä