MARRASMAHAT 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heegel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa tälle puolelle Tiukku! Ja paljon onnea plussauksesta <3

Kirppuliina - wautsi! Suuret onnittelut luomuplussasta :) Kyllä niitä ihmeitäkin tapahtuu!

Onnea sinullekin Linnea ja tervetuloa! Kivaa kun joukko kasvaa :)

Irkkis - harmi että haluat meidät jättää :( Kannattaa muistaa että ikäviä asioita kokeneet kirjoittelevat herkemmin nettiin kun hakevat vertaistukea suruunsa. Täällä saattaa vähän vääristyä käsitys keskenmenojen yleisyydestä, suurin osa raskauksista kun kuitenkin menee hyvin :) Halautko että poistan sinut listoilta?

Jonsu1984 - Mulla ei ole muita oireita kun tissien turvotus ja arkuus ja satunnainen etominen. Olen myös nyt huomannut että väsyttää paljon enemmän, esim. työpäivän jäljeen olen fyysisesti ihan loppu ja jaksan vain maata sohvalla loppuillan. Nälkä on myös erilainen. Se tulee yhtäkkiä ja ihan hirveänä :D ei siis ole niin kuin normaalisti että kasvaa pikkuhijaa :)

Mä vuodan edelleenkin vähän vaalean ruskeaa limaa. Lääkäri sanoi että sitä saatta vuotaa vielä jonkun aikaa. Yritän pysyä positiivisena ja ajatella että kaikki on ok, ainakin niin kauan kuin vuodon koostumus pysyy samana. Jos alkaa tulle kunnon verta, saattaa tää munkin positiivinen asenne rakoilla :/ No ensi tiistaina taas onneksi ultra!

Ihanaa viikonloppua arvon ladyt!

Mimis 5+4

MARRASMAHAT 2010

Karkki.....................toinen................. LA 7.-10.11.2010
heegel....................toinen................. LA 11.11.2010
Mimis......................esikoinen............ LA 15.11.2010
Irkkis......................esikoinen............ LA 15.11.2010
Linnea....................toinen................. LA 15.11.2010
Jonsu1984.............esikoinen............ LA 17.11.2010
Kirppuliina..............esikoinen
Tiukku....................esikoinen

Hei!

Varhaisessa vaiheessa täällä ollaan :). Tein testin kaksi päivää sitten heti kun menkat jäivät tulematta. Täytyy sanoa, että en hetkeäkään uskonut plussaan. Meille tämä on sitten jo toinen lapsukainen. Esikoinen on vajaat kolme vuotias poika. Vieläkin on epätodellinen olo plussasta! Laskettuaika laskurin mukaan olisi 21.11.

Arvelin olevani raskaana kun rinnat alkoivat aristaa, muutamana päivänä oli etova olo ja nyt on vain tämä kylmettynyt fiilis. En ensin muistanutkaan, että mulla oli esikoisesta sama juttu, Kauhean kylmä koko ajan. Ensimmäisessä raskaudessakaan mulla ei ollut mitään ihmeempiä oireita ja nytkin toivon, että paha olo karttaa mut kaukaa :)

Nyt ei muuta kuin onnellista odotusta kaikille! Varsinkin ensikertalaisille, onnellista uutta elämänvaihetta!

Heippa

Onnittelut teille jo jokin aika sitten plussautuneille. Uskaltaudun liittymään joukkoonne plussattuani tänään haalean, mutta selvän plussan kahdella testillä. Ihan hirveästi en tohdi vielä kuitenkaan asiasta huudella. Oireita ei hirveästi ole muuta kuin ”kuviteltuja” menkkaoireita ja kuulostelen koko ajan, että alkaa ne kuitenkin. Ikäeroksi tulee noin 1v 7kk, sillä meillä on nyt 10,5 kk lapsonen ennestään vielä osittaisimetyksellä ja ollaan ajateltu, että toinen saa tulla jos on tullakseen. Imetys ei siis näköjään meillä ole este, mistä olen iloinen. Toivottavasti tämä pienoinen pysyy matkassa, ennen joulua sain varhaisen keskenmenon noin viikolla 6-7. Mikäli tämä pysyy matkassa mukana, edessä on vanhemman vieroittaminen, koska en ole innostunut ison masun kanssa imettämään (tavoitteena olikin 1v asti). Meillä kakkosraskaudesta on molemmilla kerroilla kertonut jo ennen testiä meidän lapsonen, jolle rinta maistuu huonommin (johtunee maidon maun muuttumisesta hormonien takia tms.) Joka tapauksessa sen verran innoissani olen, että teidätkin täältä löysin... ;)

MARRASMAHAT 2010

Pupumus................toinen...................LA 25.11.2010 (nettilaskuri)

MARRASMAHAT 2010

Oona10..................toinen..................LA 21.11.2010
Pupumus................toinen...................LA 25.11.2010 (nettilaskuri)

heippa kaikille!

Toivottavasti tästä raskaudesta kehkeytyy yhtä helppo kuin edellisestäkin. Mulla oli silloin ainoastaan vähän suonenvetoa, ei muuta. Kävin salilla treenaamassa ihan loppumetreille asti ja painoa tuli vain 10kg, mitkä jäivät laitokselle.

Ootteko muut valmistautuneet tähän raskauteen etukäteen jotenkin, esim. muuttamalla ruokailutottumuksia, liikkumalla, syömällä vitamiineja ym? Mä aloitin täys tipattomuuden tammikuussa ja oon yrittänyt liikkua enemmän. Muuten oon mennyt kuten ennenkin. Nyt olis tarkotus kyllä taas kiinnittää syömisiin enemmän huomiota sekä keskittyä liikunnassa pitkäkestoseen aerobiseen harjoitteluun. jaksais sitten paremmin synnytyksen, jos se on yhtä pitkä kuin tämä ensimmäinen.

Tänään ei ole ollut mitään oireita, paitsi taas tää palelu. Mä oon koko ajan ihan jäässä.

Ootteko muuten ajatellut selvittää sukupuolen etukäteen?

Jooh... mä ostin multitabsin raskausajan vitamiineja ja popsin niitä...hedelmiä tulee varmasti syötyä entistä enemmän...ja kaippa ruuanlaittoonki pitäs panostaa,vaikka on työ joka on iltapainoitteinen ja tuntuu,ettei kerkee muuta tekeen ku olemaan töissä... ja maitoo ajattelin alkaa juomaan:).

Olo on seesteinen...jostain syystä en osaa vielä pelätä mitään. Sukupuoli on ihan sama, kumpi tulis....jos raskaus kestää sinne asti, niin haluan tietää etukäteen kuitenkin:D.

Iltasin uni tulee heti kun sänkyyn kellahtaa :). Viime raskaudessa mulla oli erityisesti aamupahoinvointia, joka alkoi myöhemmillä viikoilla tosin..ja myös lievää väsymystä. Katotaan mitä tällä kertaa.

Mulla kanssa on nyt seesteisempi olo. Hassua, ensimmäisestä odotti neuvoloita, ultria ym ihan älyttömästi ja nyt kun katsoo kalenteria, miettii, kuinka sitä kerkee hoitaa kaikki asiat :))). Tosin mulla oli aivan ihana neuvolatäti ensimmäisen kanssa, joten odotin niitä neuvolakäyntejä aina tosi paljon. Nyt pitää sumlia niitä töiden suhteen ja ajella pitkiä matkoja (töiden puolesta). Missäköhän vaiheessa sitä edes ehtii ensimmäisen neuvola-ajan varaamaan.

Varhaisultran meinaan tilata pääsiäisen jälkeiselle viikolle. Ollaan miehen kanssa lähdössä pääsiäiseks laskettelemaan Lappiin. Odotan tätä reissua ihan älyttömästi! Seuraavaa reissua saakin sitten odottaa.

Me kanssa meinataan selvittää sukupuoli, jos sinne asti päästään. Tosin iän takia mulle tehdään lapsivesitutkimuskin, missä sen saa varmasti tietää.

Sellaista tällä kertaa...

Myös mulla on jotenkin seesteinen olo, kuten esim. Oona kuvaili. Vaikkakin pelkään toista varhaista keskenmenoa. Mä taidan varata lapsen 1v neuvolan ja oman ekan neuvolan samalle kerralle. Mekin halutaan tietää etukäteen kumpi on tulossa. Ekassa raskaudessa mä voin ekan kolmanneksen järkyttävän pahoin ja olin tautisen väsynyt. Töistä tullessa kaaduin sänkyyn ja heräsin aamulla, olin 3vko saikullakin, kun huomasin istuvani monta tuntia työajasta vessakopin lattialla silmät kiinni. Toivottavasti tää ois helpompi. Loppuraskaus olikin sitten ihan normi eli tavallisia kolotuksia, öisin veti suonta jne. Synnytys oli piiiiitkä ja kivulias epiduraalista huolimatta (sain 2 annosta, mutta vaikutus ehti silti lakata), jäi tosi paha maku. Synnytyksestä toivuin onneksi hyvin. Ykkönen on unilla ja meen itekin aikasin nukkumaan, koska aamu alkaa jo klo 5-6, ei auta iltaunille menon pitkitys ei mikään...

Nyt olis sitten perjantaiksi varattu se varhaisultra, kun se toinenkin testi oli kerran "virheellinen"! Jännittää tietysti kamalasti, mutta siihen asti se on odotettava, ennen kun saa lisäinfoa tilanteenteesta!

Mulla olisi huomenna se ultra. Jännittää ihan törkeästi! Pelottaa, että kaikki ei ole hyvin, että se verinen vuoto tarkoitti keskenmenoa, joka jostain syystä keskeytyi. Toisaalta huono olo jatkuu, ja rinnatkin ovat hieman kipeytyneet, mikä on kai ihan positiivinen juttu. No, onneksi ei tarvitse enää kauaa miettiä ja arvailla.

Karkki: tsemppiä huomiseen, mun mielestä ainakin kuulostaa siltä,että suklla on kaikki ihan ok, kun on oireita ja jne....

Onko muuten kukaan täällä Espoosta/pk-seudulta? Osaisko joku suositella jotakin lääkäriasemaa varhaisultraa varten , sitte joskus kun sen aika tulee...?

Onko muuten kukaan täällä Espoosta/pk-seudulta? Osaisko joku suositella jotakin lääkäriasemaa varhaisultraa varten , sitte joskus kun sen aika tulee...?[/QUOTE]

Mä kävin joskus aikoinaan mehiläisessä gynellä. Siellä oli naistentauteihin, synnytyksiin ym. erikoistunut lääkäri, joka oli aivan ihana ja ammattitaitoinen. Sitten, kun piti edetä lapsettomuushoidoissa eteenpäin, niin hän suositteli lapsettomuusklinikkaa. Siellä kävinkin sitten myöhemmin ja totesin, että tänne olisi pitänyt marssia paljon aikaisemmin.

Sen vuoksi mä meen varhaisultraan sinne lapsettomuusklinikalle suoraan. (Niillä on siis tietysti muutakin raskauteen liittyvää hoitoa, kuin lapsettomuus!)
Jos tulee taas jotain ongelmia, niin olen ainakin siellä missä ammattitaito on ja jatko voidaan suunnitella siellä.

Mä oon saanut ihanaa hoitoa Graviditas-klinikalta, mutta varmasti muitakin hyviä on!

Minulla oli ekassa raskaudessa todella voimakasta pahoinvointia jo näillä viikoilla, joka kesti sinne viikoille 16-17 asti. Nyt voin loistavasti, eikä huonoa oloa ole ollut lainkaan. Ihmetyttää voivatko raskaudet olla näin erilaisia, vai alkaako se pahoinvointi tässä tapauksessa sitten myöhemmin...

Tiukku: asuin ennen Espoossa ja kävin ekassa raskaudessa Adenova-lääkärikeskuksessa Tapiolassa varhaisultrassa, sitä voin suositella.

Me käytiin 4D-ultrassa Femedassa ja meinataan mennä sinne tästäkin raskaudesta. Siellä voi myös otattaa mun käsittääksein kaikki ultrat ja sieltä saa myös yksityistä neuvolapalvelua. Mä ajattelin varata varhaisultran pääsiäisen jälkeen. Silloin mulla pitäis olla viikko 6 tai 7 menossa. Mulla on nyt ihan loistava olo, mutta näin iltapäivästä alkaa pahaolo ja kauhee väsy. Sama oli ensimmäisestä raskaudesta, pelkkää iltapahoinvointia.

Huoh, saa nähdä kuinka saa tehtyä töitä lokakuulle asti. Mä olen yrittäjä, joten eipä paljon ole sairaslomia tiedossa ja äippälomakin on vain se mitä valtio maksaa, kun omasta yrityksestä ei kerry kesälomia :). Vähän nää työkuviot huolettaa, miten saa taas asiat hoidettua ennen kun jää töistä pois. Raskausaikana kyllä toivois olevansa jonkun muun palveluksessa....

Jaahas, pitää lähteä ruuan laittoon....

Moi!
Täällä olis kans yks plussannu rv 5+4! Eli LA 18.11.2010 olis...
Jänskättää vaan ihan hirveesti kun näin alussa on että ei mene kesken tai muuta ikävää..=/

Mulla oireita ollut parin viikon ajan mm.: pissahätä koko ajan, nännit tosi arat ja turvonneet isoiksi, iltaisin kova vilu, väsyttää jatkuvasti, yököttää(mutta en oo oksentanu), hajuaisti herkempi ja öklöttää jotku hajut, maha turvonnu ja housut painaa, hiivatulehdus, valkovuoto lisääntyny, nälkä jatkuvasti mut ei tee mieli syödä aina... Siinä muutamia oireita mitä tuli mieleen..:)

Moi!
Täällä olis kans yks plussannu rv 5+4! Eli LA 18.11.2010 olis...
Jänskättää vaan ihan hirveesti kun näin alussa on että ei mene kesken tai muuta ikävää..=/

Mulla oireita ollut parin viikon ajan mm.: pissahätä koko ajan, nännit tosi arat ja turvonneet isoiksi, iltaisin kova vilu, väsyttää jatkuvasti, yököttää(mutta en oo oksentanu), hajuaisti herkempi ja öklöttää jotku hajut, maha turvonnu ja housut painaa, hiivatulehdus, valkovuoto lisääntyny, nälkä jatkuvasti mut ei tee mieli syödä aina... Siinä muutamia oireita mitä tuli mieleen..:)

Ainiin unohdin sanoo että nettitestillä toi LA...
Ja ensimmäinen oire oli alavatsan nippailu joka kestäny pari viikkoo...lyhyitä nippailuja on ei yhtää samanlaisii kun menkkakivut...
Keskiviikkona vien labraan virallisen näytteen ja saan siitä sitten todistuksen ja sen jälkeen äitiysneuvolaan yhteys....
Mulla ensimmäinen lapsi vasta ja ikää 21v..:P

Viimeksi muokattu:
Moi Tiukku! Olin täällä teidän palstalla fiilistelemässä raskauden alkuaikoja ja huomasin että olet täällä! Onnea rutkasti vauvauutisista :) Jäit varmaan mieleen ketjusta Kesäkuussa 2010 laskettu aika, kun meillä oli sama laskettu aika... Itse kävin Tapiolan keskustornissa alkuraskauden ultrassa ja niillä hyvillä uutisilla mennään mitä sieltä silloin sain.
Onnea odotukseen ja ihanaa kevättä :)

Esikko-81

Ultrassa käyty ja siellähän se pieni sydän sykki. :) Alkio vastasi viikkoja 6+6, ovulaatio on siis ollut tosi myöhään, kuten veikkailinkin, ja kierto olisi ollut sen 35 päivää. Ei aiota silti kertoa vielä kellekään, vaikka en tiedä kuinka kauan tän saa pidettyä salassa, kun lääkärikin ihmetteli, miten ulospäin pullistunut kohtu on. Siis kireässä paidassa näyttää jo ihan raskausvatsalta. :O Pitänee siirtyä löysempiin tunikoihin. Nyt sitten jännäämään np-ultraa, joka on huhtikuun loppupuolella.

MARRASMAHAT 2010

jane.....................esikoinen............LA 18.11.2010 Oona10..................toinen..................LA 21.11.2010

Heippa
Päivitin omalta osaltani tuon listan ja poistin itseni. Lauantaina oli vielä selvä tumma plussa tikussa (varmistin perjantain hieman haaleamman plussan). Sunnuntaina hävisivät kaikki oireet ja aavistelin pahaa, koska niin kävi viime vuoden puolella varhaisessa keskenmenossakin. Eilen tein testin ja se oli haaleampi kuin lauantaina ja tänään testi on jo niin haalea, että hyvä kun viivan erottaa. Ja nyt iltapäivällä alkoivat menkat tuhruvuodolla. Meni juuri samoin kuin edellisellä kerrallakin. Onneksi meillä on tuo ihana pian 11kk esikoinen, mutta kyllä kovin surullinen olen... Ei auta kuin taas uutta yrittämään, esikoista yritettiin vuosi ja nyt toista ollaan yritetty kohta puoli vuotta (toivotaan pientä ikäeroa).

Onnea teille muille odottajille ja nauttikaa odotuksesta. Joskus näin vain käy ...
Pupumus

Esikko-81:kiitos:) Toivottavasti tämä kestää matkassa mukana nyt sitten... :) Tunne on itellä jotenkin todella levollinen ja jotenki positiivinen vire...jospa se enteilis hyvää:)

Kyllä on jäänyt kunnon traumat ultrasta..mitenköhän ikinä uskallan mennä sinne... Kaippa se on vaa rohkastava mielensä ja mentävä:).

Karkille onnea ihanista ultrakuulumisista:)

Tietääkö joku että voinko käyttää canesten combia, kun mulla saattaa olla hiivatulehdus...??? Ostin sitä, ja nyt en tiedä uskallanko käyttää kun en ole ihan varma olisiko se hiiva...=O
Ainakin pari viikkoo on kutissut paikat inhottavasti..:( Söin tossa 1.3 viikon kestävän antibiootti kuurin ja saattaa olla siitä alkanut hiiva tai sitten raskaudesta...
Mitä teen, auttakaa tyhmää!?!!???!
ps. tänään rv 5+5, ja kaikki muuten ihan hyvin väsymystä lukuunottamatta..:>

Jokohan uskaltaisi mukaan. laskettu olisi kaiken jären mukaan 2.11.2010, joten ei parane vielä oikein hehkutella asialla. Nämä päivät ratkaisee kaiken. Itselleni tämä olisi 6 vauva. Edellinen on 2009..
Ainoat oireet oli ovulaation aikaan kauhea mahakipu ei muuta.
Jaksellaan

Tervetuloa uusille :)

jane - emätinpuikkoja saa kuulemma käyttää mutta ei suun kautta otettavia lääkkeitä.

Paljon voimahaleja pupumus!! Olen niin pahoillani :( :(

Karkille onnittelut loistavista ultrakuulumisista <3

Mä kävin myös eilen ultrassa ja alkio oli jo yli vähän yli 9mm kokoinen katkarapu :) Vastasi kuulemma viikkoja 6+6 vaikka eilen oli oikeasti vasta 6+1 menossa. Sovittiin että olen nyt rv 6+3. Onnea varjostaa hieman verinen vuoto.. sitä tuli taas eilen :( Lääkäri oli edelleen sitä mieltä että vuoto tulee kohdun kaulalta eikä ole vaarallista alkiolle joka on kiinnittynyt kohdun takareunaan. Vuotelun pitäisi kuulemma loppua viimeistään rv 9. Eli ei auta kun odotella ja toivoa että aika menisi nopeasti eteenpäin...

Yhteistyössä