+ + + MARRASKUUSSA PLUSSAAVAT, joulukuuta suunnittelevat + + +

Morning, morning!!!

Kiitosmg komeasta pinosta:flower:

Iso määrä ovisplussia täällä ja siispä tsemppiä piinailijoille!

Itse en sitten vieläkään tilaillut niitä ovistestejä, mutta ihan fiilispohjalta tuossa yritimme pistää vällyt väpättämään:) Jotenkin kovin on kiireistä tämä elo taas ettei ehdi paljon murehtimaan ja hermoilemaan vauvakuumetta, ihan hyvä niin.

Voimia kaikille sitä tarvitseville:hug:
 
Voih naiset, kun voi tätä naikkosta masentaa... Sain muistutusviestin miehen siskon kaverilta, että huomenna olisi miehen siskon vauvakutsut.. Sain alkuperäisen viestin pari viikkoa sitten ja ajattelin, että vastaan siihen myöhemmin.. noh, unohtui tuo vastaaminen tietoisesti sekä tiedottomasti.. :ashamed: Toki olen onnellinen, että lapset saavat uuden serkun, mutta kun olen välttänyt mahdollisimman paljon samoja paikkoja, missä hän on söpön vauvamahansa kanssa.. Pelkään, että itku pääsee.. vuosi tulee täyteen tässä pian.. Kauheaa tuntea näin..niin väärin.. Miten tähän pisteeseen oikein jouduin?

Anteeksi oma napaisuus.. mutta nyt en jaksa kommentoida teidän juttuja.. luen kyllä mielenkiinnolla joka päivä ja olen hengessä mukana.. Toivon ja puuskutan meille kaikille niitä plussia!!!! :whistle: Tämähän on meidän kuu! Yritän nyt koota itseni ja vastata tuohon viestiin. Kait pari tuntia hammasta purren selvien kutsuista.

Hyvää pe-päivän jatkoa!
Manzu kp 15/31
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta siskot!!

ON: nyt vaan ihmettelen ku laskin tuolta ovulaatiolaskurin kautta niin tuli eri lukemat ku viimeks,siis tä.........laitoin ne kolme edellistä kiertoa ja tulos oli tämä
Kuukautiskierron pituus;31pv
hedelmällisyys nousee 20.10 ja loppuu 25.10(ovulaatio)
seuraavat kk alkaa 8.11.
miten ihmees mie olen laskenu noita eli nyt siis menossa vasta 29/31!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!TÄ!!!!ja laskin uudestaan oman kalenterin mukaan ja niin todella on...eli mie olen testannu ihan liian ajoissa ja voi olla et tuo luulemani ovis on tapahtunu myöhemmin kun en enää testannu pvn 22 jälkeen :D eli toivoa siis vielä on!!!! =)
Sori omanapaisuus mut nyt mie kyl hämmästyin omaa tyhmyyttäni......
 
bluebaby: Mullekin gyne määräs hormonikoneet. Toivottavasti niistä selviää jotain (mielummin positiivista) meillä molemmilla =) Mutta mulle sanottiin et ne pitää tehdä loppukierrosta :confused:

Mun pitää siis mennä verikokeeseen noin viikko ovulaatiosta (eli ens ti tai ke) ja kellonaikakin on tarkka. Ne kokeet pitää kuulemma ottaa klo 10 aikaan. Tässä lähetteessä lukee tällaset sanat:
S-InferP1 Infertiliteetti 1
S-PROG Progesteroni
S-PRL Prolaktiini
S-TSH Tyreotropiini

Onko kellään kokemusta tällasista verikokoista? Mä en oikein ole perillä, että mitä näistä edes mahtaa selvitä, kun en tajunnu gyneltäkään tarkemmin kysyä :ashamed: Olisi kiva, jos joku viisaampi osaisi vähän valottaa mua :D

Hyvää viikonloppua kaikille ja kovasti plussatuulia!!! =)
 
Eiku jaa en ollutkaan,ihan oikeen oli eli nyt siis kp31/30,olin itselleni merkannu väärin:headwall:

"..hei milloin hanat aukeaa minä tahtoisin aloittaa uuden kiekan vaik tää on niin pirun vaikeaa..."
LALALALALAAAAAAAAAQA AAAAAARGH!
 
SiSa78: Juu sulla näyttäis olevan nuo ovulaation jälk. hormoonit josta näkee oletko ovuloinut. Mullakin on otettu ne joskus,mutta ei koskaan noita alkukierron kokeita jotka kai kertoo sitten sellaisen "nolla" tilanteen omista hormooneista. Meillähän on sitten kokeet lähes samaan aikaan =)
Tuo infertiliteetti on kyllä erikoinen käsite,joku hedelmällisyys juttu on,mutta edes googlella en saanut siihen vastausta:ashamed: En osaa siitä kyllä sanoa että mikä olis. Nyt selvis: sanan tarkoittaa hedelmättömyyttä,mitenhän se sitten testataan....:confused:
 
bluebaby: Kiitos valotuksesta! =) Mäkin yritin ettiä googlella tota infertiliteettiä... Löysin saman tuloksen. Eli sen, että se tarkoittaa hedelmättömyyttä. Mutta tosiaan, miten ihmeessä sitä mitataan verestä :confused: Onpa outoa... Ja kiva kun saadaan samoihin aikoihin jännätä verikokeen tuloksia =)
 
Viimeksi muokattu:
bluebaby: En löytänyt :( Mitähän se sitten mahtaa tarkoittaa :confused: Jospa se sitten vaan on jokin yläkäsite noille muille kokeille, eikä siis yksistään tarkoitakaan mitään koetta... Se on kyllä samanlailla tossa lähetelistassa noiden muiden kanssa (siis kun luulis, että otsikko/yläkäsite olis jotenkin erikseen), mutta en mä oikeen muutakaan vastausta keksi...
 


perjantai 5.11.2010


KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t.....Ikä.....Haaveissa...Yritys
Mischa10....................kp56/31........27v....2. lapsi.......yk7
HelinäKeiju10..............kp48/?..................3. lapsi.......yk2
MyDream....................kp43/28.................1. lapsi.......yk10
vimmu.......................kp35/25-28....26v.....1. lapsi......yk5
JiiMii82.......................kp31/30.........27v....2. lapsi......yk4
Huldasharks...............kp30/40-44..............3. lapsi......yk5
bluebaby....................kp26/28.........26v.....1. lapsi......yk3-4v
macy gray..................kp25/30?........30v.....2. lapsi......yk12
Barbamama35...........kp25/28-32.....35v....3./4. lapsi...yk1
Okaasan....................kp24/28-30....33v......4. lapsi.....yk8
iloksi..........................kp24/?...........28v.....1. lapsi......yk4,5v+
skorpioni07.................kp21/31...................2. lapsi......yk2
iines83.......................kp20/32-34...............2. lapsi......yk4
Viulu..........................kp19/28-30................4. lapsi......yk4
MolliMelooni................kp18/28-38.....32v.....2. lapsi......yk3½v
tätimoonika................kp17/30....................2. lapsi......yk6
SiSa78........................kp16/28-30.....32v.....2. lapsi......yk2
Kristen.......................kp16/?............22v.....2. lapsi......yk15
Manzu........................kp15/31..........26v.....3. lapsi......yk11
hemari.......................kp14/36.....................2. lapsi......yk3
Liina87.......................kp12/29.....................................yk5
Leo81.........................kp11/28-33...............3. lapsi......yk1
karvatonkoira..............kp11/?.............32v....4. lapsi......yk3
Pikku-Saara................kp10/35..........28v.....1. lapsi.......yk3
Viola30......................kp8/27............31v.....2. lapsi......yk4(6)
jonna_82...................kp7/29-32........27v.....1. lapsi......yk6
Pumpuliini..................kp7/27............28v.....2. lapsi......yk2
Minnäi.......................kp6/31............31v.....4. lapsi......yk1/12km2
kolmannen haaveilja...kp6/28-30......28v.....3. lapsi......yk2
Mariel85....................kp6/?.............25v......2. lapsi.....yk1km2
Minnarun...................kp5/31............30v.....3. lapsi......yk4
Gabrielle....................kp5/26...........28v.....1. lapsi......yk3
kaneli83.....................kp2/28-32......27v.....1. lapsi......yk3
miimii10....................kp1/36......................................yk6
Lisey..............................................28v.....2. lapsi......yk0
mileon......................................................5. lapsi



TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Shiny, Nallekarkki, Liljah, adora, BloodyEnd, valtsukka, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, MiiJane76, kissendaal, Aawatar, An-nie



PIINAILIJAT
Mischa10...................dpo40
vimmu.......................dpo21
JiiMii82......................dpo14
iloksi.........................dpo6
Huldasharks...............dpo4
macy gray.................dpo4
tätimoonika...............dpo3
SiSa78.....................dpo2
iines83.....................dpo2



PLUSSANNEET
2oo9 joulukuu:
MaybeSomeday ~ Tellu30
2o1o tammikuu:
Riemu ~ tyyty85 ~ Lara- ~ ennie ~ Hyväsetti ~ jemppero ~ Auroora
2o1o helmikuu:
HayLina ~ Leli82 ~ Neila ~ sutulii ~ Sintsu78 ~ Eveny
2o1o maaliskuu:
RiikkaVaan ~ piprane ema ~ Sanelma ~ Ezziina ~ Tinker Bell ~ miya ~ AaVee
2o1o huhtikuu:
Unelmahöttö ~ babar ~ Neppi
2o1o toukokuu:
Piupula ~ icefairy ~ Milja Sivupolku ~ Sophie84 ~ vauvahaaveilija85 ~ Onnellinen x5 ~ onnipellervo
2o1o kesäkuu:
Auneliini ~ samara88
2010 heinäkuu:
mimia85 ~ Jade- ~ ToinenToive ~ tombatar ~ Jinda ~ Plink ~ Allie81
2010 elokuu:
äizikkä ~ nereida ~ Yaden ~ NeliApina ~ äiti x4 ~ tatskattu ~ dyyni
2010 syyskuu:
Aada87 ~ Iksu81 ~ Diipeli ~ Ciba ~ JA82 ~ TUUtikiks ~ MyrskyMaija ~ PohjanTuuli ~ amma

PLUSSANNEET 2010 lokakuu:
sannikki............4.10. .....kp31/30..........28v....2. lapsi....yk2
lumihiutale85....7.10. .....kp26/27-29..............2. lapsi....yk1
tirpula.............17.10. .....kp30/30-32.....31v...2. lapsi....yk5
Mimmimami.....17.10. ....kp32/29-35.....29v....4. lapsi....yk4?
Hiipu1.............19.10.......kp30/27-29......27v...1. lapsi....yk4
skumppis.........22.10. ....kp28/28-30..............1. lapsi....yk1
sandemar........23.10. ....kp30/?.....................3. lapsi....yk1
Silva...............30.10. .....kp26/28..........28v....2. lapsi....yk1



HAAMUILIJAT




Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:




Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D

Plussarikasta marraskuuta
 
Viimeksi muokattu:
mulla pitäis alkaa täti 6p päästä ja tissit tosi kipeet ja tosi kuivaa meininkiä taas:D Ainut että vieä ei mitään raivari oloja ole.. mäki toivoisin et täti alkais että pääsisi uuteenkiertoon ja sitten voisin sullekki mg laittaa kierrot ettei taustalla tarvi kummitella:)
Tänään en viittiny enään tikutella kun olivat niin haleat jo eilenki.. kattelin siskon kanssa sitä tikku pinoa ja pakko ilmottaa teillekkin että siskon mielestä siellä oli kolme tikkua samanväristä. Onneks ei tiedä ovis testin sääntöjä joten en usko että mielekseni ilmoitti että toi vois olla positiivinen, päin vastoin luuli että mitä vaaleampi sen parempi :D

Kysymys kaikille jotka jaksavat tulkita kysymystäni. 26.10 -27.10 tikut tosi tummia 28.10 tikut todella vaaleita ja sitten 29.10 ikut yhtä tummia kuin noi ekat. siitä eteenpäin tikut sitten vaalenevatkin. Miten voi olla tollanen väipäivä heitto tikuissa?

tein päivässä 2 testiä aamulla ja illalla.

Ei mulla muuta :D
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! :)

Ja jaksuja kaikille masennusta poteville :( ja tietenkin +++ -onnea jännillä päivillä meneville. ;)

Ja suurkiitos macy gray että lisäsit minut listoille. Nyt ollaan virallisesti mukana kuumeilijoissa! IIIK! :D

Huh, ei pitäis väsyneenä (yövuoron jälkeen) lueskella mitään, luin että Kristen pitää "rinnat pystyssä kaikille teille". :LOL:

miimii10 ovistikut käyttäytyy aikas jännästi...hmm... Ennen esikoista harjoittelin tuota tikkuilua, joten pieni harmaa kuva asiasta on. Hmm...kaksi ovista? Eikai? :D

Kolme pilleriä...on tää jännää... :) Kuume on kyllä ihan valloillaan, eilen liikutuin kaupassa kun kassalla edessäni oli nuori nainen, jonka ostoksissa oli tuttipullon tutteja, maissisosetta ja ihana kokoa 62 oleva pinkki puku... :heart:
 
uskomatonta! Mulla alko menkat heti edellisen viestin jälkeen ja ilman minkäänlaisia kipuja, oon niin onnellinen koska se merkitsee että kystä on poissa ja mulla pieneni täti 14 päivällä! Eli mun kiertoni on 36 päivää jihuuu!
eli Mg laitatko mut listaan kp 1/36 yk6 <3
 
Hienoa miimii10! :)

Huoh, tuli tuosta mieleen, että saas nähdä miten kauan saan odotella "luomumenkkoja" pillereiden jälkeen...viimeksi (joskus vuonna kirves ja kivi kun edellisen kerran lopetin) meni melkein 80 pvää... : /
 
Ääh, en tajua :headwall: Luulin, että ovis ois ollut nyt tiistaina (ovistestien, kipuilujen ja limaisuuden mukaan), mutta muistaako joku: eikös sen jälkeen pitäisi olla ns. kuiva kausi ettei tulis valkovuotoa? Noh, keskiviikko ja torstai näin menikin, mutta tänään sitten vessassa pyyhkiessä aikamoiset valkovuodot? :confused: Ota tästä nyt taas selvää.
 
hello kaikille !

täällä mennään toivottavasti viimeistä vuoto päivää =) Nuo limailut ym. on kai niin yksilöllisiä/ joka kierrossa erilaisia ettei kannata kauheasti säikähtää ja vielä tämä vauvakuume tekee kaiken maailman kepposia keholle.... mie olin ihan varma ensimmäisen kierron jälkeen varma et nyt tärppäs oli kaikki mahdolliset oireet ja muutama mahdotonkin ;)

pahoittelen tätä toppuuttelua mutta teen sen vain itsesuojeluks... alkaa toipua pikku hiljaa tädin tulosta.
 
Pumpuliini Aamulla testasin ja negaa näytti(taas,minä tyhmä menin testaan..olisin jännänny siihen huomiseen...) noh mut tätiä ei edelleen ja ollu kyl nyt ainaki 2kk toi tasan 30pv kierto...no sunnuntaina uusiks jos ei edelleenkään...........
 
tätimoonika > Samaa ihmetystä on ollut mulla, sillä ovista muutamia päiviä ennen limailin niukasti ja sitten oli ihan kuivaa oviksen aikaan ja pari päivää sen jälkeenkin. Eilen ja tänään on ollut niukkaa limailua eli lähinnä pyyhkiessä olen sen huomannut. Kostea olo on kyllä nyt tullut ja pissalla pitää käydä vähän väliä. Melkein jo tekisi mieli Tenat käydä ostamassa. :LOL: Ei siis tunnu olevan pidätyskykyä vaikka kyllä sitä on. Jotain muuta sieltä välillä hulahtelee pieniä määriä. Tavallista aikaisemmin kyllä alkoi. Joskus on oviksen jälkeinen kuiva kausi jäänyt pois. Hormonitoiminta oireilee eri tavalla eri kierroissa. :)

miimii10 > Päivitän. :) Onnittelut ajoissa saapuneesta ferrarista ja hyviä kyytejä! :D Eli onnea alkaneeseen kiertoon! =) Laitetaanko muita tietoja? :)

Lisey > :D Toivottavasti luomutätiä ei tarvitse jäädä odottelemaan pitkäksi aikaa. Voihan olla, ettei se ehdikään saapua, jos sattuu hyvä tuuri käymään. :)

JiiMii82 > Millaisia testejä sulla on ja testailitko aamupisusta? Tätille hätistyksiä ja sulle vauvaliimaisia plussatuulia!

Olenkohan vainoharhainen? Eilen illalla mennessäni miehen viereen nukkumaan hänen hengityksensä haisi kummallisesti tunkkaiselle metallille. Olin selin häneen päin, mutta silti otti nenään. Samoin tänään olen hätistellyt häntä kauemmas samasta syystä. Ehkä suussanikin on maistunut hieman kummalta, vähän metallimaiselta. Ikenet on kunnossa, joten verta en maista. Dpo on pieni, joten tuskin vielä voisi mahdollisesta raskaudestakaan johtua. Leivää huimausta on ollut ajoittain. Sen uskon johtuvat Teroluteista, niskajumeista tai väsymyksestä. Hierojalla käynti teki hyvää, mutta tarvitsee vielä itse ahkerasti venytellä. Huonosti nukkuminen tekee jumeille pahaa.

Kukas aloittaisi marraskuun plussalistan? :D Haamutkin ovat tervetulleita ja kuva-analyyseja saa pyytää. =)
 
Moi, täällä taas, oli pakko ottaa pieni time-out kun otti niin koville viimesin tädin tulo.

JiiMii82: Peli ei todellakaan ole menetetty!! Täti pysyköön poissa! Tuuhan heti sunnuntaina raportoimaan testin jälkeen, paljon peukutusta sun suuntaan!

tätimoonika: Mäkin muistan lukeneeni tosta kuivasta kaudesta, mutta myös monien kommentteja siitä, että on kovin yksilöllistä niinkun Minnarunkin sano. Sekin on NIIN totta, että kroppa tekee niinkun mieli haluaa uskoa eli kehittelee kaiken maailman raskausoireita, mulle kävi ainakin niin todella pahasti ekalla yk:lla.

miimii10: Poikkeuksellisesti, onnittelut tädin tulosta! Onpas hassua sanoa niin... Onneks kysta on poissa!! Voit keskittyä paljon mukavimpiin asioihin...

Lisey: Tervetuloa munkin puolesta! Olkoon visiittisi oikein lyhyt! :p

Sorry kun en kommentoinut kaikille, täällä on tapahtunut niin paljon...

Omaa napaa ällövaroitusten kera!! Vuoto alkaa loppuun, enää tiputtelua mut tänään on tullu illalla pariin otteeseen kirkas limakökkö. Mitähän se nyt meinaa? En kyllä muista mulla moista olleen ja ei se nyt tähän aikaan kierrosta voi ovikseen liittyvää olla mitenkään... Ihan kassalla...
 
En muista oikein, että onko mulla myös aikaisemmissa kierroissa sitten ollut näitä limailupäiviä vielä oviksen jälkeenkin. Lähinnä nyt vaan sitä mietin, että oisko mun ovis sittenkin vasta tulossa, vaikka ovistestin mukaan ois jo ollu alkuviikosta. Näyttääkö nuo ovistestit edes totta :confused:

En jaksa uskoa, että raskaana olisin, onhan yk jo 6. Aikaisemmissa kierroissa olen kehitellyt itselleni kaikki mahd. raskausoireet, mutta en enää :kieh:. Varmaan sitten olen vasta oikeasti raskaana, kun mitään oireita ei edes tule. Mieli on välillä maassa ja toissapäivänä miehelle itkeskelin, että ei meille lasta taida enää tulla, tärppäshän esikoinen heti ja nyt ei sitten millään : /
 
Pika kysymys. Tänään ov testi oli aikalailla positiivinen 1.5h pidätyksellä, useamman tunnin juomatta. Ero oli ihan hiuksen hieno. Luetaanko tuo jo positiiviseks lyhyen pidätyksen vuoksi vai voiko toivoa olla vielä huomiselle plussalle?
 
ON: Kp3/28-32 menossa ja vuoto on melkein loppunut kokonaan. Siis nyt menossa toinen luomukierto ja myös ensimmäisessä kierrossa vuoto kesti vain sen kolme päivää. Olen tosi tyytyväinen siihen että vuotoaika on noin lyhyt mutta se mikä kummastuttaa on se että ennen pillereitä ja myös pillereiden aikana vuoto kesti jopa 6-7päivää. Vuoto alkoi kyllä ihan normaalisti tutulla kivulla ja vuoto oli runsasta 1,5 päivää mutta nyt vain pientä tuhrua :confused: Onko teillä muilla käynyt samalla tavalla että pillereiden jälkeen ns. luomuvuoto on ollut lyhyempi? Luulisi että olisi toisinpäin...kummallista!
 

Yhteistyössä