Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Huomenta!

Joku kyseli aikaisemmista lapsista. Meillä esikoinen oli 3250g ja 48cm. Synnytys kesti pitkään, todella pitkään. Jouduin osastolle josta mut kärrättiin pariin otteeseen saliin ja takas, saliin ja seurantaan ja kunnes oltiin aivan varmoja, että nyt se tulee niin lopullisesti saliin jossa olinkin vielä pari vrk:tta ennen ku Jätkä synty.

Onkos teillä muilla paukkuneet nivuset? Mulla nippailee kipeästi varsinkin jos nopeasti nousen ylös. Eilen illalla poukkasin sängystä vessaan ja itku meinas tulla ku kävi niin älyttömän kipeää. Vissiin pehmenee nuo jutskat tuossa...

PPK + Takku 6+
 
Huomenta!

Tänne kaivattaisiin nyt vähän raskausoireita. Mulla ei tunnu enää yhtään miltään. Nännit hiukan arat ja mieli herkkä, mut pelottaa silti :(

Aiemmissta synnytyksistä: Esikko painoi rv 39+6 3065g ja oli 49,5cm. Raskausmyrkytys verotti painoa loppuajasta. Juniori olikin sitten 40+3 4280 ja 51cm :D.
Molemmat on kasvatettu tonnikalalla sekä Renniellä, makeaa meni loppuajoista jonkin verran, lähinnä kermajäätelönä, kesän korvilla. Meillä on siis ennestään touko- ja kesäkuun tytöt :)

Täällä sataa reippaasti lunta, eikun ulkoilemaan :wave:

Niin ja tervetuloa uudet odottajat!! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Varanikki:
Huomenta!

Tänne kaivattaisiin nyt vähän raskasuoireita. Mulla ei tunnu enää yhtään miltään. Nännit hiukan arat ja mieli herkkä, mut pelottaa silti :(

Aiemmissta synnytyksistä: Esikko painoi rv 39+6 3065g ja oli 49,5cm. Raskausmyrkytys verotti painoa loppuajasta. Juniori olikin sitten 40+3 4280 ja 51cm :D.
Molemmat on kasvatettu tonnikalalla sekä Renniellä, makeaa meni loppuajoista jonkin verran, lähinnä kermajäätelönä, kesän korvilla. Meillä on siis ennestään touko- ja kesäkuun tytöt :)

Täällä sataa reippaasti lunta, eikun ulkoilemaan :wave:
Antaisin mielelläni omista puolet sulle.. koska olo on aikas epämukava :|
Pitkin päivää.. ja koko ajan pitäs syödäkin.. aina mulla vaan on nälkä |O En haluais kuitenka tässä mitään 20kg lihota ..kun vasta niin alussakin mennään.
 
Meidän esikoistyttö syntyi rv 39+5 mitoin 49 cm ja 3065g. Synnytys kesti kaikenkaikkiaan n. 20 tuntia :x Toivon siis vähän nopeampaa synnytystä tällä kertaa :D

Mulla ei oo oikeastaan muita oireita nyt ollut kuin nuo mahanippailut ja parina yönä oon herännyt vessaan ja sängyssä pyöriessä ollut aivan sairaan kuvottava olo, mutta en tiedä onko ollut vaan jotain unta, kun niin toivon oireita enemmän. Ja sellanen tasainen ruokahaluttomuus on ollut. Eli niinkuin olis syönyt makeaa mahan täydeltä ja kuitenkin olis nälkä, mutta ei tee mieli. Vähän väkisin joutuu syömään ja ruoka ei sitten maistu juurikaan miltään. :/



 
Kiva kuulla et on muitakin jotka on oireettomia! :) Täällä ei tosiaan muita oireita kun jano ja varsinkin yöllä, sekä rinnat/nännit hieman arat, nekin vähän vaihtelevasti. Niin ja nenä on tukossa aamuisin. Siinä kaikki oireet. Toistaseks ei mitään kuvouksia, ällötyksiä tai muita klassisia oireita ei oo havaittavissa. Mutta hyvä siis jos myös oireettomuus/ vähä oireisuus täysin normaalia :)
 
Täällä kans yksi oireeton,ja raskaus kuitenkin 7 viikolla.
Kaikki raskaudethan on yksilöllisiä ja sen olen omista huomannut,että kaksi ekaa,kun tyttöjä odotin..olivat lievää pahoinvointia ja etovaa oloa sekä nännien arkuutta.Poikia odottaessa vaivana ollut väsymys.äsken meinas olla äklö olo,mutta meni ohi kun hörppäsin raikasta vettä.
Synnytyksetkin olleet erilaisia.. =)
Eka syntyi 6 viikkoa liian aikaisin pienenä keskostyttönä,ilman kummempaa syytä ennenaikaiseen syntymään.Painoa oli 2320g.
Toinen syntyi sovitusti sektiolla johtuen perätilasta ja isosta koosta..3900g.
Kolmas viikon yli lasketun luonnollisesti ja painoa 3620g. neljäs sovitusti Sektiolla perätilan takia,painoa 3550g.
Tämä viides nuppu syntyy myös sektiolla johtuen jo kahdesta sektiosta.

Sotasuunnitelmaa olen miettinyt kun tupakanpoltto on loppunut (toivottavasti,ens perjantaina)..on se hankalaa naama peruslukemilla selitellä jotain... =)
 
Mulla on oireita. Väsyttää ihan järkyttävän paljon, eilenkin meinasin töissä nukahtaa päätteen ääreen vaikka kuinka monta kertaa, ja sitten varsinkin iltaa kohden alkaa olla tosi paha olo. En oo vielä ainakaan päässyt ihan pönttöä halailemaan, mutta lähellä oli eilenkin. Yök. Välillä myös paleltaa paljon ja vatsaa turvottaa. Kipuja on alavatsalla ja varsinkin vasemmalla puolella. Ja nännitkin on kipeät, rinnat eivät vaan ole kasvaneet niinkuin esikoisesta turposivat heti jo ennen plussaa. Että näitähän riittää.

Esikoinen syntyi sektiolla rv37+4 ja mitat oli 47cm 3080g. Loppuodotusta varjosti raskaushepatoosi (maksan toimintahäiriö ) ja seuraaavissa raskauksissa on 50% mahdollisuudet että se uusii. Mutta sitä en vielä mieti, yleensä se iskee vasta vikan kolmanneksen aikana. Jennylin pojathan oli isoja kaksosiksi! Sulla oli varmaan tukalat oltavat loppuviikoilla.

Zebu 6+4
 
Täällä meitin 2 ekaa tyttöä on syntyny joulukuussa 2004 ja 2005 ja kolmas tyttö syntyi 2007 tammikuussa ja poika synty sitte maaliskuussa 2008.

Kuvotus on onneksi pienempää kun ekassa ja tokassa raskaudessa,mutta kumminkaa ei pysty aamulla ihan heti mitää syömää ku etoo sen verran pahasti.

Vois kai soittaa neuvolaankin tänää varatakseni ajan.

 
Ai hitsi, minunkin pitää soittaa neuvolaan! Kiitos taaperotx4 kun mainitsit :D

On kai tämä oireettomuus ihan normaalia. Sitäpaitsi en olekkaan täysin oireeton, kiukuttelen juuri niinkuin asiaan kuuluu :LOL:

Täytyypä soittaa pikku puhelu :whistle: :wave:


 
Zebu juu, hyvän kokoisia pojat tosiaan olivat. Näin jälkeempäin sitä ihmettelee miten ovat vartalooni mahtuneetkaan :whistle: Mutta itseasiassa supistuksia ( jotka alkoi aikaisin ) lukuunottamatta raskausaika meni hirmu hyvin...tuntuu että olin paremmassa kunnossa silloin. Tukalaksi loppuodotuksen teki tosin helteet joita tuona kesänä -06 oli hirvittävästi!! Ja pojat ovat syntyneet 31.7.
Mulla on ollut hirmuinen masukuume oikeestaan poikien syntymästä asti enkä malta millään odottaa masun pyöristymistä :heart:
Nyt tietysti odotettavissa puolet pienempi masukin ;)

Ps. profiilissa muuten kuva meidän pojista ;)
 
Täältä sais oireita... Mulla on paha olo KOKO AJAN... Tänään olen jo kerran oksentanut, eilen kävin pönttöön päin kumartamassa varmaan kuusi kertaa. Alkoi perjantaina tää kuvotus ja pahenee vaan, en tajua miten voin huomenna töissä 11 tuntia olla... Tuntuu, että ihan kaikki haiseekin pahalle.

Synnytyksistä: esikoinen syntyi RV 40+3 3280g ja 50cm, synnytys kesti 6h. Kakkonen tuli RV 39+4 3190g ja 49cm, synnytys kesti 4h. Kolmonen syntyi 40+2 3050g ja 47cm ja kestoltaan oli 3,5h. Ekasta meni lapsivedet ja sit alkoi supistukset. Mut tytöt on aloittaneet tulonsa sillä, että supistukset alkaa heti tulemaan 3min välein ja on suht kipeitä. Ekasta mulle laitettiin epiduraali, kaksi tullut ilman mitään lievityksiä.

Mut nyt mä voisin alkaa muuntautumaan ihmiseksi ja koetan raahata pahoinvoivan ruhoni kauppaan... Täytyy saada ruisleipää ja suolakurkkua. Muuta ei nyt ihmispolo pysty syömään...

Sohveli 5+5

ps. laskettuaika olis varmaan se 5.11, kuukautisten mukaan


 
päiviä

täälä on hyvin pienillä oireilla vierä selvitty, neuvolaan en oo saanu soitettua kun tuntuu että vieläkin pitäs tehä testi, miks sitä ei usko ensimmäisellä vaan pitää varmistella...

meillä esikoinen synty vi 42+0 joten en yhtään oota että tämäkään etuajassa ulkoista itesensä. poika paino syntyisään 4230g ja oli53 cm iso oli ja synnytyksen kesto on papereissa 23,5h joista 21h salissa ja tätä ennen samanverran kipeitä supistuksi kotona. näyttäs että ensimmäinen on aina pisin synnytys, sitä toion ainaki minä. melkosekka maratoonilla tein esikoista.

minun pitäs hakea töitä mutta ei yhtään jaksais kiinnostaa...

minullaki on aivan tajutonta väsymystä välillä, eilen olin ihan koomassa kun nukahin jo pojan viereen kun menin nukuttaan, yleensä en oo kovinkaan väsyny vielä siinä vaiheessa (klo21-22) päivällä oon vielä jaksanu ihan hyvin.

tekis niin mieli kertoa ja ainaki siskolle ja isälle mutta pitää vaan malttaa... meillä on silleen hauska tilanne että isä saa vaimonsa kans vauvan ja minä sisko/velipuolen tuossa reilun kuukauden päästä. kiva kun esikolle puhutaan isän vaimostaki mummuna niin että pojan mummu saa kohta vauvan B)
 
Jennyli ihanat pojat! :heart:

Kiitos pahoinvoinneista, vielä eivät ihan ole tarttuneet kuitenkaan :D Saa laittaa lisää oireita tulemaan siis. Itseasiassa se närästys olisi varma merkki mulle. Tuttavin kaikista.

Sain neuvolaan ajan 30.3 aamulle. Mikä on hyvä, kun vien tuon kielikelloiässä olevan esikoisen ensin kerhoon ja menen nuoremman kanssa sitten. Hän ei niin osaa kieliä, ainakaan ei ymmärrä mitä tapahtuu:D Eikä onneksi pelkää neuvolaa, leikkii vaan kaikilla kivoilla leluilla.

Päiväkahville, kun vielä maistuu :wave:
 
Heips kaikille.. totaali väsymys päällä.. tulin vaan pikaiseen lukemaan kuulumiset...
Niistä vitamiineista.. Itse syön multi-tabsin raskausmonivitamiineja.. :)

Ja tänään sain soitettua ajan myös neuvolaan, joka olis tän kuun lopussa.. :)

 
Mä soitin kanssa tänää neuvolaan niin se täti sano että soita huomenna vasta uudestaan kun hällä on kiire vaikka soitin ihan sillo kun sinne on tuo soittoaika,no huomenna sitte uudestaa.

Tänää oli pakko vielä kerran testata ja varmistaa että oonko oikeesti raskaana ja heti piirtyi testiin tosi selvä + ja tytötkin sanoo että he haluisivat saada veljen tuon Juho pojan seuraksi..

Täälläkin saa ravata yhtenään vessassa,mutta läheskää joka kerta ei edes tuu kunnolla mitään.

Jennyli ihanat pojat teillä!!

mulla on profiilissa kuva meitin pojasta :heart:

 
mulle toi testi povas poikaa tulevaksi,mutta saa nyt nähä pitääkö paikkansa.

http://www.geocities.com/huuhaat/testi2.html

mites teillä onko teillä lapset saanu tulla mukaan ultraan?tampereella ei saanu muksut tulla huoneeseen mutta täällä Turussa lapset saa tulla tutkimushuoneeseen mukaan..poikaa odottaessa he kyselivät kokoajan että mikä toi on jne..ja täti aina vaan vastas ja selitti hyvin tarkkaan kaiken :D
 
Jennyli Pakko kommentoida tänne. Wau, teillä pojat ollu syntyessään mahtavan kokoisia :) Mun kaverin kaksostytöt oli vähän reilu 2kilosia rääpäleitä :D Ja oot vielä alateitse saanu ne synnytettyä, hatun nosto sulle =) ;) Ja voi mtien suloisia ne ovat, ihania pikkumiehiä! :heart:
 
Täällä on mennyt ainakin ihan ok:sti, vielä ei ainakaan ällötystä tai pahaaoloa mutta jotenkin mä koko ajan murehdin ja mietin sitä että koska sitten alkaa. Aivan kuin pitäisi valmistautua pahimpaan aina vaikka tiedän ettei välttämättä tule voimakasta pahaa oloa. Työnimeä ei olla keksitty kuten myöskään ajatuksia sukupuolesta ei ole vielä miettinyt. Jotenkin on vielä sulattamista siinä ajatuksessa että on raskaana, hyvässä mielessä! Kylmä mulla on koko ajan. Ennen raskautta mulla oli taas koko ajan älyttömän kuuma.

Laskurin mukaan vauveli syntyisi 8.11.09 Heti jännäsi lisää kun tuo päivä pomahti ruutuun. :eek: Neuvolaan yritin soittaa tänään mutta ei vastattu enää siihen aikaan päivästä kun mä viimein sorvini äärestä ehdin puhelimeen. Ehkä huomenna sitten.
 
Meille ton taulukon mukaan poika tulossa, mutta niin olis pitänyt esikoisenkin olla poika ton mukaan, eli olisko toi sitten tyttö taas :D

Mies hakee kaupassa käydessään vielä yhden testin apteekista, elikkä voin sit testata onko viiva jo tumma.

Niin raivostuttaa kun varasin eilen sen ultra-ajan ja tänään ne sitten soitti, että sitä täytyy vielä 2 päivää siirtää eteenpäin, koska lääkäri oli joutunut perumaan aikoja. Hoitaja varasi sitten tuplapitkän ajan korvaukseksi.

Ajattelin jo niin, että mies olis käytävässä odottelemassa tytön kanssa kun meen ultraan, mutta pääsisiköhän tyttökin mukaan huoneeseen kun yksityiselle kuitenkin mennään?? Tuulimunaraskaudessa olin kaksin tytön kanssa (hän odotti rattaissa) kun auto teki samana aamuna tenän ja en saanut tyttöä vietyä hoitoon. Onnistuisikohan jos tyttökin tulis mukaan? Mites muut jotka ootte yksityisellä ultranneet, onko lapsi päässyt mukaan?Gyne on joku TODELLA vanha herra, joten en tiiä onko sillä jotkut omat vaatimukset, että ehdottomasti ei lapsia :/

Neuvolakin on sitten varmaan pakko varata jo ennen ultraa kun ensin meinasin varata vasta kun raskaus varmistuu, mutta kun noin siirtyi koko toimenpide niin taidan jo soitella ens viikolla tädille taas.

Ja tänään ekaa kertaa alkoi oksettamaan päivällä: viilsin vaatehuonetta siivotessani polveni auki rikkinäisellä lampun kuvulla ja polveeni paikatessa meinasi oikeasti yrjö lentää vaikka aiemmin veren näkeminen on ollut ihan ok :x




 
Kiitos teille kaikille, äidin rakkaat riiviöthän nuo pojat on :heart: :D

Tuo huuhaatesti povas meille nyt poikaa...mutta kaksosten kohdalla tyttöä joten eipä sitten oikein mennyt. Josko tuo onkin käänteinen ja meille tulisi nyt sitten rinsessa ;) :LOL:

Väsyä ja vilua täälläkin |O Masutuntemuksia ei ole hirveesti lauantain jälkeen ollut...siis niitä hirmusia menkkakipukohtauksia!

Mä en kyllä yhtään tiedä koska soittelisin neuvolaan. Jotenkaan mulla ei ole vielä kiire...katsotaan ensviikolla tai sitten... :whistle:
Varhaisultraan kyllä haluaisin...en vaan tiedä mitä ultria meidän kunta nykyään tarjoaa kun siihen on tullut muutoksia. Entisen yhden ultran tilalle täällä tarjotaan nyt 3 ultraa, hienoa!!



 
Voih, täällä ovat jo uudet marraskuun odottajat :snotty: Vastahan sitä itse raskaustestin tein.. vuosi sitten oli jänniä ja ihania tuntemuksia sekä ajatuksia :D
Nyt mun vauvani on jo pian 5kk vanha! Ihana olisi saada hetki raskautta vielä takaisin, nauttikaa vielä kun voitte :heart: Vaikka pahanolon ym. keskellä ei ehkä nautikaan mutta pian se on ohi ja vauva sylissä =)

Terkuin,
Luminka sekä 10/08 syntynyt tyttönen :heart:
 

Yhteistyössä