*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***

Heinikselle onnittelut kunnon liikkeistä! :heart:

Ja gutupallolle ja hannanmammalle jaksamisia! :hug:

Koirista oli ollut puhetta ja meillä nyt sitten tiistain jälkeen vain yksi koira. :'( Vanhempi sai aivan yllättäen sydänkohtauksen ja jouduimme viemään sitten eläinlääkärille. Kaikki kävi hyvin nopeasti, mutta olihan koiramme jo todella sydänsairas. Nyt on kevyt sydän ja hyvä olla :heart: :'( Eli meillä yksi koira jonka hoidamme yhdessä miehen kanssa vuoroilloin tai mies useammin tällä hetkellä. Aamupäivällä käytän minä ja päivällä yleensä mun poika.

Omaa napaa sitten seuraavaksi..

Neuvolassa käyty

rv 16+4
painoa tullut +325 viikko
RR 113/76
hb 112 (laskenut, joten rautaa suositteli)
Kohdunpohjankorkeus -1cm navasta eli norm
sykkeet 150-155
ja liikkeet++
Kaikki siis ok :heart:

Ajelen sitten tällä hetkellä ajokorttia itselleni ja mies opettaa. Voitte vaan kuvitella kuinka ratkiriemukasta meillä välillä on kun ei meinaa joku asia mulla sujua :kieh: Pakko saada kortti kun sitten pääsee hyvin liikkumaan täältä perämetiköistä. Just käytiin nuorempien tyttöjen kanssa keskustassa niin saatiin kävellä yht. 8km...pikkasen tuli hiki :p Ei hirveesti innosta noi neuvolareissut kävellen, kun maha alkaa painaa..
 
Piti heti tulla onnittelemaan Jennulaa!!! :flower: :flower: suuret ja vilpittömät onnentoivotukset TERVEESTÄ pojasta!! Omakohtaisesti tiedän millainen kivi sydämeltä tipahtaa kun kuulee nuo sanat... meillä tosin piinailut terveyden suhteen vielä jatkuu, mutta ainakin kromosomit oli normaalit. Eli paljon riemua nyt pikkupoitsun odotukseen ja voit käydä heti kaupasta hakemassa jotain ihanaa poikamaista vaaleansinistä..... =)

Gutupallo: kurja koettelemus ja tuo epävarmuus on ihan absolute pahinta! Toivotaan, että on ollut vain huono-onninen välikohtaus ja nyt loppuun asti pääsette vähemmillä murheilla & huolilla. Jotenkin nää jutut vaan nyt niin itteeni koskettaa........ :hug: :hug:

Niina: kivoja ultrakuulumisia!!

Kaikille muillekin aurinkoista ja mukavaa viikonloppua!!
B)

caribbee ja sinni 16+3
 
niina22 onnittelut tyttölupauksesta :)

Jennula Ihania uutisia :)

Mä voisin kans kuvailla yhtä vaivaa, joka on nyt iskenyt ja ollut riesana muutaman päivän...toivottavasti joku tunnistaisi mistä on kyse???
ELI...pitkään kun olen istunut töissä ja sitten kun nousen ylös ja lähden kävelemään, niin jostain tuolta häntäluun tietämiltä alaselästä vasemmalta puolelta vihlasee, ja tuntuu ettei sillä vasemmalla jalalla pysty astumaan ollenkaan...tai että siis sattuu niin paljon, että jalat meinaa mennä alta...??? Mitä ihmettä tämmönen voi olla...Siinä sitten kun vähän aikaa koittaa väkisin tarpoa eteenpäin, niin se hellittää...
Toivottavasti joku ihana viisas teistä osais sanoa jotain...?

AINIIN, 17 VKO POKS samalla... :LOL:
 
Annsku:mulla on samantyylistä kipua tullut jos pitkään olen istunut paikallani.

Omko muut huomanneet että jalat puutuu helposti, ei tarvii pitkään istua niin ei tunnu hyvälle. Eilen illalla meinas reidestä alkaa vetämään suonta :/ se on kamalaa kun keskellä yötä herää siihen että pohje kramppaa |O vielä ei onneks oo tullut..Ja siihenhän auttaa magnesium jos näitä alkaa tulemaan enemmänkin..
 
Ei hitto tätä oloa.. siis muutaman päivän painaa tonne kylkiluihin jotenkin koko ajan... tuntuu et ppitää painaa käsillä alemmas tai muuten painella tosta alimpien luitten kohdalta kun tuntuu tosi epämukavalta.. varsinkin istuessa :snotty: ja varmaan pahenee sitten vaan kun maha tästä vielä kasvaa? ja puolet matkasta jäljellä :snotty:

CB + Toukka 20+2
 
gutupallo kovia olet joutunut kokemaan :hug:

Onnittelut Jennula ja kaikki muutkin hyviä uutisia saaneet =)

Chiralle osanotot koiran menetyksen johdosta :hug: :hug:

(.) ei mitään kummempaa pahoinvointi vaan jatkuu ja jatkuu :x
 
gutupallolle:hirmuisesti jaksamista!! tiedän miten kamalia noi vuodot on ja varsinkin tuommoinen tilanne..huh.. :hug:

Tyttö saatiin kotio,kipsiä ei jalkaan kuitenkaan laitettu ettei vaan ala hautomaan ja puristamaan jalkaa.Pyörätuolissa malttaa välillä istua paremmin ja välillä huonommin :ashamed: saas nähä kuinka tästä selvitään,parempi vaan kun koittaa ajatella päivän kerrallaan etiäppäin... :whistle:
 
millille kiitos! :heart: Kyllä tämä helpottaa pikkuhiljaa, kun tiesin sen jokatapauksessa tapahtuvan jossain vaiheessa lähiaikoina. Olisin vaan itseltäni sen verran rohkeutta toivonut että olisin voinut luopua koirastani jo aiemmin. Tuollaista loppuhetkeä en olisi halunnut hänelle :'( Jotenkin vaan tuntui mahdottomalle lähteä varaamaan aikaa, kun kuitenkin voi tätä ennen suht hyvin huonoon sydäntilanteeseen nähden.

hannanmammalle jaksamisia tytön jalan suhteen :hug: Meillä esikoiseni teloi jalkansa pahasti tuossa toukokuun alussa ja sai sitten kepit joilla olis pitänyt könkkää ja pitkään...no loppujen lopuksi se keksi vielä että yhdellä jalalla voi pomppia trampalla :eek: Pidättele nyt 12v poikaa aloillasi viikkotolkulla :kieh: No, loppu hyvin kaikki hyvin...jalka on kunnossa :D

Ihmettelin noita liitoskipujuttuja täällä kun mulla ei tuntunut mitään. No nyt sitten tänään on tuntunut ja kunnolla! :p Johtunee kävelystä ja iltavuorosta :whistle: Ah..mä olin jo unohtanut tänkin ihanuuden :LOL:

Uusille tiedoksi että meillä on sitten oma kerhokin jossa voi kirjoitella suljetummin. Salasanan saa minulta =) Laittakaa siis yksityisviestiä jos haluatte sinne. :) Myönnän olleeni todella epäaktiivinen sielläkin, mutta koitan ryhdistäytyä tässä, viimeistään kun lomat loppuu ja osa-aikatyöt :D
 
täälläkin poksuu 17+0 :heart:

Tuntuu uskomattomalle että ollaan jo näin pitkällä, eikös täällä osalla poksu kohta jo rv 20?? Se on kuulkaas marraskuu ennenkun me ehditään huomata edes! :D

Tänne ei oikein muuta kuulu, hauskaa viikonloppua kaikille toivottelen :wave:

Heinis ja BeBe, 17+0 :heart:
 
moikka!

en ole jaksanut koneen ääressä oikein istua, niin väsyttää koko ajan. en lukenut muita tekstejä kuin gutupallon, hui, on sulla ollu kauhun hetket.. :| onneksi kaikki hyvin! =)

viime tiistaina säikähdin itekki, kesken päivän alkoi sairaalloinen vatsakipu, makasin lattialla ja huusin niin kovaa kun kurkusta lähtee(tosi kovaa siis) mies lähti viemään kättärille ja siellä vaan laittoi mut yksin makaamaan huoneeseen 2,5 tunniksi, kauheaa kohtelua. luulin keskenmenon olevan joten sekin pelotti ja itketti, kukaan ei rauhoitellut tai käynyt välillä edes kysymässä vointia tuona 2,5 tunnin aikana, voitteko kuvitella! verikokeet vaan käytiin ottamassa!!

tosi järkyttynyt olin, en tiedä haluanko edes sinne synnyttämään kun jäi niin paskan maku tosta kerrasta. lääkäri sit ultras ja tutki, kaikki ok ei osannut selitystä antaa kivuille jotka sitten helpotti.

lohdukseni mun äiti kertoi, että minua odottaessaan hänelle käynyt kerran aivan sama juttu, kauheat kivut--> päivystykseen ja ultraus, ei mitään hätää. mutt voitte kuvitella että säikähdin, koskaan aiemmin en ole noin pelännyt :'(

onneksi kaikki hyvin! liikkeet tuntuu tosi voimakkaasti jo ja kädelläkin ne jo tuntee :heart: vointi hyvä.

Vaivaako muilla suonikohjut?? en tiedä onko ne niitä, mutta mulla on reisissä,pohkeissa sellasia punasia viivoja (ei raskausarpia) ja muutenkin verisuonet alkaa olla aika näkösällä, hyi.. ostin instrusta kunnon tukisukkahousut 36,90? mutta ne on niin tiukat ja hiostavat et huh huh.. en tiä auttaako ne...

Hei muuten ulkomailla käyneet (raskausaikana) olen menossa venäjälle ja turkkiin ens viikolla, mitä siellä uskaltaa/ei kannata syödä? :whistle:

kiitti jo etukäteen jos joku jaksais vastailla =)

ainiin ens ke rakenne ultra, ei jaksa oottaa enääääään!!!!!

tupuna ja ihanainen 17+6 :heart:
 
tupuna21: mulla on myös noita verisuonenpätkiä tullut näkyviin :kieh: tuli edellisen raskauden aikaan jo, ja ei ne mihinkään oo kadonneet..lisää vaan tulee :kieh:

Esikoisesta tuli myös suonikohjuja jalkoihin( patteina näkyviä sinisiä verisuonenpullistumia) ja ne oli todella kipeitä! Ne onneks meni itsestään pois.
 
Huh, huh, jopas oli luettavaa! Pariin päivään en ole ehtinyt täällä käydä lukemassa muiden kuulumisia, joten aikamoinen lukumaratoni tuossa oli, mutta nyt on kaikkien viestit luettu.

Pahoittelut kaikille ikäviä kokeneille ja lohdutukseksi :hug:

Onnea hyviä uutisia saaneille :flower:

Omaan napaan ei mitään ihmeempää. Ultra-aika siirtyi viikolla eteenpäin, joten se on vasta 4 viikon päästä. Joku kyseli painon noususta, itselle tullut lisäkiloja 2 kg.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Esikko77 ja Möhköfantti 17+1
 
:wave:

tupuna: mulle tuli yks suonikohju oikeeseen pohkeeseen esikoisen raskausaikana ja sit synnytyksen jälkeen se hävis,nyt se sama suonikohju on tullut taas :headwall: saa nähdä häviikö nytkin :whistle:
ja olipas töykeää käytössä :eek:

ha hannanmamma: auts! voi tyttöparkaa :/ minkäs ikäinen tyttö on kyseessä? että osaako itse varoa jalkaa yhtään?

mulla kanssa tosi kauheita suonenvetoja ja varsinkin öisin..tuntuu ettei ne laukee mitenkään ja sit saa kävellä ympäri kämppää yöllä :/ pitäis hakea sitä magnesiumia!

muuten kaikki hyvin,töissä vaan käydään ja tytön kanssa leikitään :heart:
aika menee kyllä tosi nopeeta =)

niina ja napero 19+3
 
:attn: hei te joilla niitä yöllisiä pohkeiden kramppaamisia/suonenvetoja.. miulle neuvolantäti sano et jos pohkeet kramppaa, niin voi kokeilla syödä puolikkaan banaanin päivässä.. sisältää paljon magnesiumia eikä tartteis monen monta tablettia ottaa.. :) miulla siis itsellä kramppas ensin vasen pohje ja sit oikee seuraava yönä ja molemmat jalat oli kauan kipeet.. :( mut nyt oon syöny tota banaania ja on auttanu.. :)

TB 18+5
 
gutupallolle :hug: . Ihan pöyristyttävää kohtelua olet mielestäni saanut julkisella. Toivotaan nyt, että syy löytyisi. Tai sitten ei olisi mitään syytä, sekin voi olla vaan hyvä asia. Itsehän vuosin myös aika reippaasti rv 10-12 muutamaan otteeseen eikä syytä koskaan löytynyt ja kaikki on pienillä kunnossa. Nyt vuoto on toistaiseksi pysynyt poissa ja sitä samaa toivon kovasti sinulle! :hug:

Chiralle pahoittelut koiran puolesta. :'( Se on aina kova paikka, vaikka koiralle olisikin paras ratkaisu. :hug:

hannanmammalle ja tyttärelle tsemppiä! Toivottavasti jalka paranee pian!

CrystalBlue, mulla kanssa painaa kylkiluihin niin maan perusteellisesti. Eilen illalla en voinut istua paikallani ollenkaan, kun kylkiluihin alkoi heti sattumaan ja muutenkin oli taas niin kauhean levottomat paikat. |O Niinpä sitten pyörin ympäri kämppää ja mies välillä hieroi alaselkää ja jalkoja. Sillä toi levottomuus ainakin vähän helpotti.
Samalla olen huomannut, että on tosi vaikeaa maata sängyssä selällään jalat suorina vartalon jatkeena. Alkaa heti sattumaan masuun. Niinpä täällä ainoa hyvä nukkuma-asento on kyljellään jalat koukussa...

Mies juuri eilen kommentoi, että mun maha on samankokoinen, kuin erään työtoverinsa joka juuri jäi äippälomalle. Great, minkähänlainen norsu musta oikein tuleekaan...


niinalle onnittelut rakenneultra-kokemuksista ja vaaleanpunaisista lupauksista! :heart:

Istukasta sen verran, että mulla todettiin viimeisimmässä ultrassa, että se on takaseinässä. Tai oikeastaan lääkäri sanoi, että "tää on yhtä istukkaa". :eek: Saman totesi ylilääkäri, joka tuli myös identtisyyttä tutkimaan. Eli koko kohdun takaseinä on yhtä isoa istukkaa. Mietin vaan, että onko se hyvä asia? Onko kellään kokemuksia/ajatuksia aiheesta?

Me ruvetaan tänään vihdoin tekemään terassia! Alunperin se piti pykätä vasta ensi kesänä, mutta tää lasten tulo vähän aikaistaa projektia. Meillä ei yhdenkään uloskäynnin edessä ole katosta, joten nyt tehdään takaovelle iso katettu terassi, jossa voi pienokaisiakin sitten nukuttaa. :)

Ihanaa viikonloppua kaikille!




*muoks* Jennulan punktiotulokset oli menneet autuaasti ohi. Suurenmoiset onnittelut myös sinne!!! :heart:
 
Täällä ollaan, kun netti päätti välillä toimiakin!

Se olisi sitten 20+1 !


On niin hirvittävästi tapahtunut tässä nettipimennon aikana täällä, että pahoittelen jos en kaikkea muista...

Gutupallolle isot lohtu :hug: täältä! Teillä on ollut kurjaa, mutta onneksi vaavilla kaikki hyvin. Olen jo kovasti kaivannutkin tietoa sieltä ja pelännyt pahinta.

hannanmamma kuulosti hurjalta pikkuisen onnettomuus, mutta onneksi ei käynyt pahemmin. Pikaista paranemistä potilaalle!

Jennulalla oli tosi hienoja kuulumisia ultrasta, onnea tyttölupauksesta - kuin myös niina22:lle!


Suonikohjuista oli puhetta, täällä tuli yksi aika huomaamaton onneksi, viime raskaudessa, muita ei ole vielä ilmestynyt.

Omaan napaan ihan hyvää, olosuhteet huomioon ottaen. Liitoskivut rajoittaa melkoisesti jo elämää, oman osansa tietysti ottaa tuo hurja paino, missä nyt pyörin. Viime raskaudesta jäi kiloja ja tässä on heti alkuun tullut sellaiset 6 kg ja keho on melkoisen rasituksen alla. :ashamed: Tammisaaressa kun olin rakenneultrassa kätilö suositteli akupunktiota. Se on kuulemma ainoa keino kipuihin ja on auttanut ihan hyvin tuloksi joitakin. Pitää siis pyytää neuvolasta lähete, jos kunnalla on niin sitä kautta tai sitten yksityiselle.

Hyviä vointeja kaikille masuille! :wave:
 
tupuna21 olin itse tuossa reilu viikko sitten turkissa noin rv16 ja söin melkein kaikkea, pihvit pyysin aina kypsänä, ja tietty katselin että miltä salaatit yms lautasella näytti.
Nautit vaan lomasta, hyvin se sujuu. Ja muista huolehtia käsihygieniasta sekä varaa maitohappoja mukaan. :) :)
 
Moi pitkästä aikaa!

Oon käyny lukeen pinon joka päivä mut en oo jaksanu kirjotella :ashamed:
Tänne ei mitään erikoista, neuvola ois tiistaina, rakenneultra 26.6, en jaksais yhtään enää odottaa tota rakenneultraa. Toivottavasti selviäis köllöteleeks masussa pieni poika vai tyttö :heart:

Liikkeet on alkanu tuntuun tällä viikkoo, mut aika vaimeita on vielä. Olo on kaiken kaikkiaan varsin normaali ja hyvä vaikka satunnaisia pahanolon kohtauksia (ja oksentamista tapahtuu edelleen). Ainoo mistä oon vähän huolissani on se kun mulle on alkanu lähes päivitäin tuleen supistuksia (tai ainakin ite oon tulkinnu niin) ja osa on vähän kipeitäkin :eek: Huolestuttaa ettei paikat aukee liian aikasin...

Mua kans kiinnostas kuulla mitä etelänmatkalla voi syödä turvallisesti Ollaan lähös heinäkuun alussa kreikkaan ja toi syöminen vähän mieityttää Eli mitä voi turvallisesti syödä? Uskaltaaks siellä esim aamupalalla laittaa kurkkua/tomaattia leivän päälle ja uskaltaaks jogurttia syödä? Kiva jos joku osaa vastata...

Ellen ja vaavi 18+2
 
Huomenna poksuu 20 täyteen. =)
Maanantaina rakenneultra....ihanaa. :heart:

Näin viime unta että synnytin tytön...etuajassa muutaman viikon..painoi 2kg. =)
Saa nähdä oliko enneuni sukupuolesta.
Huomenna rippijuhlat tiedossa.

Painoa muuten tullut 3kiloa yhteensä.Kun ei tulis kovaa nousua loppua kohti. :D
 
dosmi onko sulla A-hepatiitti rokotetta? Itelläni ei ole kun en ole sitä tajunnut hankkia ennen raskautta ja sitä kai ei voi nyt ottaa?! eikä ehtiskään ottaa. neuvolasta nimittäin pelotteli et älä syö mitään tyyliin kun sieltä saa niin helposti juomavedestä a-hepatitin eli jos ovat huuhdelleet kasvikset,hedelmät yms vedellä voi tarttua...?!

Painosta sen verran; mulla tullut 10,5kg jo nyt!!!!! omat farkut menee jalkaan ja kaikki paino kertnyt mahaan, ei siis oo (vielä) peffa levinny ainakaan. mut on tässä selällekkin totuttelua... :ashamed:
 
tupuna ei ole tuota rokotetta. Viime vuonnakin olin reissussa raskaana ollessani (turkissa) eikä silloinkaan mitään ilmennyt. Jäitä en suosittele juomaan ottamaan.
Mihin päin turkkia olet menossa? B)
 

Yhteistyössä