*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

Alkuperäinen kirjoittaja Chira:
Moikka vaan kaikille!

gutupallolle ihan hirmuisasti tsemppiä ja pienelle oikein paljon megasupervauvaliimaa!! :heart:

Hahaa...täällä alkaa pahat olot ja väsymyskohtaukset hiipimään hyvää vauhtia taas kuvioihin! :whistle: Eilen oli koko päivän ihan järkky olo. Mitään ei tehnyt ensin mieli ja sehän sitä olotilaa vain pahensi. Sitten piti ihan miettiä että mitäs sitä sitten söis. No...haettiin pizzaa kun mahottomasti alkoi mieli tekemään...puolet sain syötyä ja sitten taas voitiin pahoin :ashamed: :kieh: Iltaa kohden taas helpotti. Ja mikä väsymys! :eek: Koko päivän olisin voinut vaan torkkua ja otinkin päiväunet, mutta sepä vaan pahensi tilannetta kun sen jälkeen nukutti vielä enemmän :ashamed: Tänään on ollut helpompi päivä, olin ulkona aamusta kolmeen asti. Koiran kanssa käytiin mätsärissä, mutta eipä tuosta meidän villivarsasta ole näyttelytähdeksi! :D

Jennyli: Olen huikeat 152cm pitkä, mutta tuo kuopuksesta kasvatettu masu oli jotain aivan uskomatonta :D Liekkö sitten lapsiveden määrä vaikuttanut asiaan, sitä oli ja paljon. Ja jostain syystä istukkakin oli kasvanut niin isoksi että sillä olis elellyt ja pitkään siellä masun uumenissa. Synnytyksen jälkeen sen painoksi punnittiin 700g, synnytyksen jälkeen tuli iso pala kotona pois ja lopulta vielä kaavittiin reilu kourallinen, että mikä lie olisi ollut oikea istukan paino? :whistle: Masu alkoi alunperinkin kasvamaan kovaa tahtia ja silloin np-ultrassa kätilö etsikin mahdollista toista, mutta yksi sieltä vain löytyi.

Nunneliini kirjoitti että heidän ajatukset erityislapsesta kuulostaa karulta varmaankin monen mielestä, mutta minä taas olen sitä mieltä että täytyy tiedostaa omat voimavarat jos sattuisikin odottamaan vammaista lasta. Ja on hienoa että pystyy sen myöntämään ettei itsestä olisi vammaisen lapsen vanhemmaksi. Itse voin myös myöntää että minusta ei olisi vaikeavammaisen lapsen äidiksi. Itsekin vammaisten hoitajana aikoinaan työskennelleenä. En enää edes menisi töihin sinne missä joskus opiskeluaikoina olin, todella rankkaa henkisesti varsinkin lasten puoli.
Meillä kuitenkin eriytyislapsella se että lapsivesipunktiosta tai verikokeista ei voitu vammaisuutta ennustaa. Kehitysvammaisuuden mahdollisuudestakaan ei koskaan puhuttu, kun vika rakenneultrassa huomattiin. Piti olla vain yksi korjattavissa oleva rakenteellinen vika eli yllätyksenä tuli tuo kehitysvamma kaiken sen päälle, niinkuin suuri osa kehitysvammoista onkin tuntematon syy. mutta eihän se olekaan aina niin varmaa onko lapsi terve vai ei. Synnytyksessäkin voi tapahtua vaikka mitä. Terve lapsi on kuitenkin suuri lahja ja sitähän me kaikki toivomme ensisijaisesti! :heart:

Ja neuvola olisi huomen aamulla. Mietinkin tässä että eikös pitänyt olla ensimmäinen virtsanäyte 4 tuntia rakossa ollutta? Ainakin joka ikinen kerta minä olen niin tehnyt, kun ensimmäistä kertaa olen raskauden alussa mennyt neuvolaan. Nyt sitten tuli ystävän kanssa puheeksi ja hän oli sitä mieltä ettei tarvitse. Eli miten se nyt on? Olenko neukkuun asti jalat ristissä, joka kuulostaa jo ajatuksena aika mahdottomalta kun aika on klo8 :D Vai vienkö näytteen puhtaassa purkissa neukkuun? vai tarviiko edes ylipäänsä pidättää sitä 4 tuntia? :D
Niin siis odotan viidettä.. huomioikaa se! :LOL: että voihan pissanäyte! :whistle:

ja poks rv8!

Mäkin pähkäilin tota kun en muistanut pitikö ekalla kerralla viedä pisu. Sanoivat että haluavat pisun joka kerralla :LOL: Eli vie purkissa mukana niin ei tarvi pinnailla.

Ihana että gutupallolla kaikki hyvin ja toivottavasti pieni pitää kiinni.

Täällä välillä on paha olo :x yleensä aina päikkäreiden jälkeen.

Vatsa on turvonnut :whistle: aivan kauhean iso. Ei voi pitää kun mammahousuja, muuten painaa niin vatsaan.

Jennyli mulla on hirmu isot ruokahalut..taitaa tulla taas kiloja reippaasti tästäkin raskaudesta. Annokset on jättikokoisia ja yleensä otan vielä lisääkin :ashamed:
 
Kiitos magda =) On tää nyt paljon tarkempaa kuin viimeksi 7v. sitten...
Tarkoitus olis kans mennä noihin seulontoihin.Ekasta en mennyt,seuraavista olen käynyt mitä on tarjolla ollut.Jes,ja huomenna poksuu täälläkin B) 10 tulee täyteen.

Toivotaan että gutupallon pikkuinen pysyy matkassa!
 
Merkkailemassa, kun ei paljoa muuta jaksa. Kiva, etta neljan vapaan jalkeen on ihan rekan alle jaanyt olo. Ja mielialat heittelee edelleen ihan laidasta laitaan hurjaa vauhtia.

Nyt onnistuin sekottamaan nappaimiston kokonaan, taa kirjottaminen on vahan haastavaa... :ashamed:

VL & moykyt rv 8+4
 
Iltoja... Täällä etova olo ja nyt kauhistuttaa että alkaako mun pahoinvointi näin myöhään, toivottovasti ei, tälle viikolle kun ahnehdin töitä taas enemmän kuin tarpeeksi, pakko olisi jaksaa..

Kävin tossa risteilyllä pyörähtää ja ihan kivaa oli "aikuisten huvipuistossa" :D Ainoana mein porukasta jaksoin maihin lähtee. :saint:

Noista seuloista ku ollu puhetta niin mä en sillä tahtonu sitä verikoetta kun se hälyttelee terkankin mukaan aiheettomasti aika usein, vaikka olisikin terve vaavi, joten niskapoimu-ultra riittäköön, vakavat poikkeamathan siitä kuitenkin näkee ja myöhemmin vielä rakenneultrassa (jolloin tuskin pystyisin keskeyttää ellei jotain todell vakavaa ) mutta tämä siis minun kanta, kun olen niin kovin herkkä huolestumaan ja sit en nukuis öitäni kun miettisin tutkimusten välillä vaikka ja mitä, jos kuitenkin kaikki olisi hyvin.. Ja kauhistuttaisi ajatus lapsivesipunktiosta kun eiks siin neula laiteta vatsanahan läpi, neuloihin olen kyllä tottunut mut tuo kuulostaa jo aikas hurjalle..
Luojaani saan tietty kiittää että on minulle kolme tervettä lasta jo suonut, mutta toiveissa olisi kuitenkin saada vielä terveitä lapsia, toivottavasti lykästää... :heart:

gutupallon kuulumisia odottelinkin, onneksi kaikki kuitenkin edelleen hyvin ja toivotaan että vuotelu nyt ois kokonaan loppu ettei tartteis koko ajan olla niin kamalan huolissaan! :hug:

Nyt syömään pizzaa, jospa auttais tähän kamalaan kuvotukseen..

Ninnuli rv 9
 
Heissan!

Mä palailin juuri viikon Lapin reissulta, eikä onneksi ollut juurikaan oireita koko reissun aikana, ja sai nauttia lomasta! Tosin loman aikana oli niinkin hyvä olo, että päädyin kuitenkin tilaamaan varhaisultra-ajan, vaikka kovasti vannoinkin odottavani nt-ultraan asti...
Ei vaan hermo kestä tätä epätietoisuutta...
Huomenna onkin sitten aika ekaan ultraan...jännittää ja pelottaa niin pirusti...
Tehdäänkö tuo varhaisultra muuten "alakautta" vaiko mahan päältä...? En mä mikään tyhmä ole...

Annsku 8+3
 
Mullakin ollut nyt kaksi päivää aika kova kuvotus, joka alkaa 2 tuntia ruokailun jälkeen, ellei ole siinä vaiheessa jo uutta ruokailua järkkäämässä. Mua tympäisee syödä alvariinsa, koska ei ole nälkä, enkä ole tottunut syömään muuta kuin nälkääni. Pitänee varmaan ruokakauppaankin lähtee eväsrepun kanssa. Onko muilla sama juttu, että ruokaa syödessä kuvotus lähtee pois? Olen miettinyt, että auttaisikohan pienikin määrä ruokaa, vai pitääkö syödä ihan kunnolla? Onko kukaan testannyut, jos kärsii samasta ongelmasta?
 
Ninnatar pahoinvoinnista kyselit, mulla on ruokahalut tiessään, eikä siis maistu oikein mikään ruoka, mutta fanta helpottaa kuvottavaan oloon, vaikkei nyt niin paras vaihtoehto olekaan, mutta kun ei mikään maistu, niin juon sitä, mitä mieli tekee.
 
Höh,onpas epäreilusti jaettu oireet meille! Jaksuja kovasti pahoinvoinnista ja väsymyksestä kärsiville! :hug: Lähettäkää tänne vaan,osa,(ei paljoo ettei tarvii oksentaa mut sen verran edes et tietäs olevansa raskaana ;) ) Siis olon puolesta..

kiitos kaikille tsempeistä,tulee kyllä tosi hyvä mieli kun täällä kannustetaan ja voi puhua kurjaa oloaan! :heart:

Tosiaan miuta ei vaivaa muu kun turvotus ja hyvä ruokahalu...Paíno noussu varmaan about 3kg |O Hyvä pötsi jo kun tuota ylimäärästäkin on... :whistle: Keskiviikona näkee sit vieläkö pieni jaksaa matkaa taittaa masussa.

Chira onks ollu puhetta et mimmonen vilpertti teil asustaa?? Meil kans kovasti toivotaan et herrasta tulis jalostus uros mut (4kk) ei purenta oo kohillaa,pitäs olla leikkaava mut on yläprentaa.Toivottavasti viel korjaantuu.
 
Mulla myös ollut tuota kuvotusta jos ei ole maha täysi(paitsi tänään)Ja ei ole auttanut pienet määrät.Yritystä ollut ja luvan saisi auttaa kun tuo paino nousee niin vauhdilla.Esim.kokeilin jugurtti & porkkana ja olo jatkui karmivana.Niinä päivinä kun on tullut syötyä paljon ja ollut suunnilleen ähkyssä ei ole ollut yhtään ällöä.Herkut pitäs kyllä jättää vallan pois :p
 
Voimia ja halauksia Kutkutukselle :hug: :hug: :hug: !

gutupallolle myös jaksamista ja täällä pidetään peukkuja, jotta pikkuinen pysyisi mukana :hug: :hug: :hug:

Täällä kans jatkuu vain ainainen kuvotus ja väsy. Tuntuu et kuvotuksen aiheetkin vaihtelevat lähes päivittäin. Mieskin on hieman kummissaan ku en aikaisemmissa raskauksissa ole ollut tällainen lahna.

Vatsan turvotus tuntuu laskeneen, mut en tiedä et johtuuko siitä et ruoka ei maistu?! Luultavasti ehkä jopa paino voi olla tippumaan päin jos näin vielä jatkuu.

Itseä kun katsoo peilistä tarkkaan niin huomaa kasvojen piirteiden muuttuneen. Onko kukaan huomannut samaa? Poskipäissä pieni hehku, silmät väsyneet mut kirkkaat ja posket jotenkin lommolla.

Noista vauvatarvikkeista vielä sen verran et meillä on kaikkien hankinta edessä. Viime syksynä myin viimeisetkin. Mielessä toki oli jo silloin et ehkä kolmas vielä joskus, mut ajattelin et sitten haluan kaikki uutta...Olisi kyllä kannattanut odottaa. Meiltä kuiteskin löytyy vielä vedelnämpömittari, tripp trapp-syöttötuoli (6vee saa luvan luopua), Emmaljungan scooter-rattaat värinä kylläkin pinkki/musta, joten en taida poikaa niihin laittaa, sitten quinny zapp-rattaat ja britax two way elite- istuin 12kk jälk. Olihan noita kyllä tossakin, mut ne ihan vauva jutut puuttuvat.

Indo ja Papunen 8+2
 
Huomenta |O
Niin ne vapaat loppui ja töihin pitäisi kammeta!!
Eipä mitään kummallista,kunhan kävin lukemassa uusimmat jutut :D

Indo minä kun katson itseäni peilistä, näen turvonneen kehon ja kukkivat kasvot :whistle: Hehkeetä keskiraskautta siis odotellessa ;)

Olen muuten piristynyt huomattavasti!! Enää ei tarvii nukkua päiväunia ja iltaisinkin oon jaksanu valvoo aika pitkään (kopkop ). Mut aamulla herääminen on sitten kyllä vaikeeta |O
Rinnat on painallus arat mutta ei edelleenkään kasvaneet, lievää etomista ja huippaamista edelleen. Pääsiäinen meni hieman seesteisemmissä merkeissä,oikein tsemppasin ja yritin olla hyvän tuulinen :saint:

Ajatella että ylihuomena poksuu taas viikot!! aika on mennyt huomattavasti nopeempaa varhaisultran jälkeen ;)
Olisihan se mukavaa käydä tsekkaamassa mitä pienelle kuuluu mutta toista kertaa en kyllä 180e maksa!! :eek:
Luulen että nt-ultra on mulla jo muutaman viikon päästä joten sitä odotellessa!


Jennyli 9+5 :heart:

 
Huomenta!

Ja saanko alottaa heti valittamisen? :snotty: Ilmeisesti kohdun kasvun myötä, se endo on nyt alkanut kipuilemaan kahta kauheammin enkä pysty enää istumaan tavallisella kovalla tuolilla. Yöllä ei pysty nukkumaan ja nytkin oon heränny kahdelta ja hitusen torkkunu ennen kuin nousin ylös. Kouluun musta ei ole ja tuntuu kurjalta jäädä jälkeen muista :( Panadolista ei tähän kipuun ole mitään vaikutusta, joten sitä nyt ei kannata turhaan edes ottaa. Neuvolaan pitäisi ilmeisesti soittaa tänään ja jutella asiasta siellä, mutta kun en tykkää/kehtaa IRL valittaa näin paljoa. Tuntuu, että valitan aivan turhasta. Mutta en myöskään selviä normaalista elämästä näiden kipujen kanssa :/

Onkos teillä minkämoisia ruumiinlämpöjä? Itselläni on nyt muutaman päivän pitänyt 37,3-37,5 ja mietin johtuuko se raskaudesta vaiko tuosta endosta.

Jaksamisia teille kaikille, jotka kamppailette oireiden kanssa! Jospa ne pian alkais helpottaa, kun päästään maagisen rajan yli =)
 
hömpänpömppä
huomenta :/
Nyt huolettaa, pyyhkiessä jäi paperiin verta. En tosin tiedä mistä se tuli, mut huolettaa silti. Toivon että kyse vain kuivista limakalvoista

pömppä ja pömppis 10+1
 
Huomenta!
Mitenkä herkästi ilmottelette esim. neuvolaan jos ootte sairaana? Kun olin viime viikolla pari päivää kuumeessa (siis "oikeasti" oli kuumeinen olokin, ettei ollut vain ruumiinlämmön nousua raskaudesta johtuen) ja nyt sitten iski kurkkukipu ja vähän on sellainen kipeä olo. Kun jostain niistä neuvolasta saaduista lehtisistä luin, että kuumeilusta ois hyvä ilmottaa, mutta tuntuu vähän turhalta olla heti soittelemassa kun jotain on...
Kuumeeseen viime viikolla otin yhden Panadolin. Eilen aloin jo syödä Strepsilsiä, kunnes mies luki että haittavaikutuksia raskaana ollessa ei ole tutkittu, niin jätin kesken. Hätävarjelun liioittelua? :)

Töissä pitäis silti yrittää jaksaa ainakin niin kauan kun kuume ei uudelleen nouse...

9+4
 
moikka taas täältä tampereen suunnalta.

Ensiksi jaksamisia kaikille jolta odotus on päättynyt :hug: :hug: ja tärppi onnea uudestaan yrittäville.Tiedän kuinka rankkaa teillä on itsellä 4 keskenmenoa takana. :hug: :hug: .

Mekin olimme mökillä pe-ma ja melkein oireeton kun olen niin sai nauttia mökkeilystä ja tosi kauniista ilmasta,sunnuntaina oli 15 astetta lämmintä ja aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta.

Mulla on sitten neuvola huomenna ,huih!!!.Terkka lupasi harkita sydänmmen sykkeen kuuntelemista |O |O |O .Ens viikon maanantaina olis sitten istukkatutkimus.

Olisiko joku kiinnostunut ostamaan 2009 äitiyspakkauksen kestovaipat multa?????


Mut nyt takasin hommiin

heidiS23+ tytöt ja pikku pirpana rv 11+3
 
Laiskana kopsaan toisesta pinosta kuulumiset

Olen lueskelamassa käynyt, mutta en oo saanu aikaseks kirjoteltua. Oikein mitään ei edes kuulu, päätä vaan särkeny eilis aamusta asti :kieh: |O rupee hermot menemään! Ei auta vaikka jois vettä, ei auta Panadol, ei auta mikään.

Onneks mun rakas mieheni on hemmotellu mua, eilen sain aamupalan sänkyyn, sit hän vielä tiskas, imuroi, antoi mun nukkua 3 tunnin päikkärit ja hoiti pojat :heart: Nää on just näitä pieniä mutta ihania rakkaudenosoituksia ;)

Jotenkin epäuskoinen olo sen suhteen että onko mahassa kaikki kunnossa..en tiedä kuinka paljon pitäis oireita olla ym että ei pelottais näin, mutta nyt on menossa rv 8+4, kun edellinen pieni joka tänne asti pääsi oli väsynyt silloin 8+6. Sitä mä varmaan nytkin pelkään :snotty: vielä enemmän siksi, ettei mistään voinut viimeksikään arvata että niin on käynyt. Ja seuraava ultra vasta 28.4 |O piiitkät kaks viikkoo tulossa.

Mutta anyway..Hyvää arkiviikon alkua kaikille!!

Heinis ja kirppu 8+4
 
Hömpälle kovasti tsemppiä :hug: Uskon että kaikki on hyvin :heart:

Mulla itselläni on jatkuvasti jonkun moisia kohtutuntemuksia, laidasta laitaan ja täytyy sanoo että välillä itseekin huolettaa onko tää normaalia?!
Tuntuuko teillä muilla miltään?
 
Huomenet! Täällä edelleen ihan tajuton väsymystila, eikä auta, vaikka kuinka nukkuisi tai ottais päikkäreitä. Etova olo on jokapäiväinen vieras, ja ruokahalaut edelleen tiessään... oksentanut en ole kertaakaan, mutta jatkuva kuvotus pitää huolen, ettei mikään oikein maistukaan.
Ja nyt uutena rintojen aristus , joka haitaa yöunia ja hyvän asennon löytämistä. Tälläiset valitukset täältä...

Kuiskaten 8+3
 
Olipas taas tullut juttuja. Nyt en jaksa kaikkia lukea, vaan keskityn omaan napaan.

Eilen illalla alkoi rusehtava vuoto, jota tuli ensin vähän, sitten vähän enemmän. Seuraavalla vessa reissulla paperi värjäytyi kirkkaan punaiseksi ja verta tuli myös pönttöön. Päätettiin lähteä käymään ensiavussa kysymässä mikä on tilanne. Ultrasivat mahan päältä ja näkyviin tuli vain sikiöpussi ja ruskuaispussi, muttei alkiota lainkaan. Lähettivät kotiin yöksi ja aamulla käsky tulla takaisin. Siinä meni sitten yö pyöriessä ja itkiessa, pahimpaan valmistautuessa.

Aamulla ajettiin takaisin ensiapuun, jossa odotti lähete labraan ja naistentautien polille. Labran kautta polille. Lääkäri ultrasi ja alkiokin löytyi. Elonmerkkejä ei näkynyt ja lasketussa ajassa tuli 2 viikkoa takapakkia, mikä ei periaatteessa voi olla edes mahdollista. Saatiin nimittäin positiivinen (haamu kylläkin) testi 14.3 ja tämän uuden ultrauksen perusteella hedelmöittyminen olisi tapahtunut juuri tuolloin 14.3. Viime viikollahan varhaisultrassa koko vastasi viikkoa 7 ja nyt lääkärin mukaan 6+3. Omien laskujen mukaan nyt mentäisiin 8+2.

Vuotoa tulee vieläkin, muttei kirkasta. Sain uuden ajan polille ensi viikon maanantaiksi ja siiheksi pitäisi selvitä, että miten tässä käy.

Tosi on apea mieli. :'(
 
Talvikki: kiva kun kävit! :wave: :D

Täällä ensimmäinen neuvola takana. Kaikki ok ja ultrankin sain! :heart: Th kysyi että haluanko ultran? Siis haluanko?? :D Tottakai halusin! Ja tyyppi oli tuplannut viikossa kokonsa, oli nyt 14,9mm pitkä :heart: Ja sykkeenkin sain ensimmäistä kertaa elämässäni kuulla ultralaitteesta :heart: Kuopus oli mukana ja istui mun vieressä pää punaisena huutaen :whistle: Ultra tehtiin vatsan päältä, mutta kuopus ei ollut todellakaan samaa mieltä että äitistä mitään ultria otetaan! Vai iskikö todellisuus, että kilpailija on todellakin tulossa :eek: :D

Viime yönä heräsin kuvottavaan olotilaan, että se kuvotus on todellakin tullut nyt tänne. Aamulla ei niinkään vaivaa, vaan päivemmällä saapuu ja iltaan asti piinaa :/

Menipä taas omaan napaan, mutta en taas muista mitä piti kommentoida muuta... laho pää on jo ollut jonkin aikaa ja pahenee vaan :ashamed:

Chira ja pikkutyyppi rv 8+1
 
Nyt on jotenki parempi olo,jaksaa sentää olla vähän jalkeillakin.Olinhan noin 2 päivää vaan peti potilaana.Olo on aikas heikko edelleen kun vieläkään mikään ei meinaa pysyä sisällä.Toivottavasti kohta jo helpottaa.

Ei jaksa nyt lukea muiden kuulumisia luen ne myöhemmin mitä ootte kirjotelleet!!

 
Skylle suuren suuri :hug: Ja jaksamisia ensi viikon maanantaihin asti, tuntuu varmasti ikuisuudelle odottaa sinne asti! :hug:

Kohtutuntemuksista oli kyselyä ja siihen pitikin kommentoida että mulla ei oikeestaan mitään muuta kuin jos käännyn nopeasti kyljeltä toiselle sängyssä tai nousen tuolista nopeasti, niin silloin tuntuu että jotain repeää masussa. Ei sitten muuta.
 
Kauheasti tänne tulee noita viestejä, ei meinaa pysyä millään kärryillä kun en joka päivä ainakaan nyt pysty käymään..

Mullakin on noina parempina päivinä on kokoajan nälkä tai siis pitää ihan jatkuvasti lapata ruokaa suuhun tai alkaa heti yrjöttää tosissaan. :x Huonompina päivinä taas ihan turhaa ees yrittää syödä kun kaikki tulee ylös heti.

Pääsiäisenä oli onneksi yksi tosi hyvä päivä ja käytiin miehen ja tytön kanssa oikein pyörälenkillä. Kyllä piristi, mutta vesipullon unohdin kotiin ja alkoi loppumatkasta jo oksettaa vaikka tosi hiljaa poljettiin. Muuten pääsiäinen meni sängyn pohjalla :x

magda Mullakin oli joskus pari viikkoa sitten kauheaa ilta ja yöpahoinvointia. Se sitten aika pian loppui ja vaihtui aamu-, päivä- ja iltapahoinvoinniksi.

Sky :hug: Pahinta varmasti toi odottelu ja epävarmuus. Voimia sulle!

 

Yhteistyössä