*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HEINÄKUUSSA ***

Mukavaa viikonloppua kaikille masunkasvattajille!

Onnea uusille hyviä ultrakuulumisia + neuvolakuulumisia saaneille! :flower: Itselläni ensi viikon pe ultra. Päiviä tässä laskeskellaan...

Jennyli, älä liikaa huolehdi painonnoususta! Painoa tulee juuri sen verran kun on tullakseen.

thorille hauskaa festaritunnelmaa! Toivottavasti sade pysyy poissa!

Tänään oli ihan pakko ostaa ekat vaatteet vaaville alennusmyynnistä. Väriksi valkkasin neutraalin vihreän. Olin kyllä ajatellut ostaa ekat vaatteet vasta ultran jälkeen, mutta en voinut vastustaa kiusausta. Tästä se shoppailukierre sitten alkaa!

Esikko77 ja Möhköfantti 20+1
 
Miut voi poistaa listalta.

Meille syntyi toinen pieni enkelipoika 2.7 n.17.20. Tuska ja suru on pohjaton.


Heräsin torstai aamuna n.9.30 mökillä ja menin pissille,tunsin kun jotain plumpsahti ulos ja kävin pyyhkimään kun ajattelin että taas joku hyytymä. Ei kuitenkaan irronnu mitään ja edelleen alhaalla tuntui et jotain roikkuu ulkona ja katsoin kun napanuora killui jalkojen välissä. Äkkiä soittamaan ambulanssia ja siskon kanssa lähdettiin ajamaan vastaan. Sairaanhoitaja ambulanssissa totesi napanuorassa vielä sykkeen tuntuvan ja kovaa kyytiä sairaalaan ultraan. Jossa pieni sydän vielä löi heikosti. Lapsivedet oli menny jossain verisen vuodon seassa enkä ollut sitä huomannu. Olin tuolloin 2cm auki ja toinen jalka emättimessä tulossa. Mitään ei siis enää tehtävissä. Mies tuli miun luo sairaalaan ja siirryttiin osastolle. N. klo13 sain ensimmäiset käynnistystabletit ja supistuksia tuli pari tuntia tiuhaan,en halunnut muuta kipulääkettä kun panacodia. Nukuttiin miehen kanssa josaain välissä tunnin verran ja joskus kolmen neljän välillä tehtiin sisätutkimus jossa olin reilu kahdelle sormelle auki sykettä ei pienellä enää napanuorasta tuntunut ja sain lisää tabletteja ja samassa alkoi omat supistukset. Hetki oli kaunis mutta todella surullinen kun pieni enkelipoika syntyi. Istukan kanssa tehtiin tunti töitä ja oltiin menossa jo leikkuriin mut onneksi irtosi viimein itsekseen. Istukka ja poika molemmat päällisin puolin täydellisiä. Ilmeisesti vuodot on aiheuttanu pientä tulehdusta ja haurastuttanut kalvoja jollon lapsivedet on menny. Ne on luultavasti menny päivän pari jo aiemmin koska ultralla katsottuna synnytys merkittiin tapahtuneeks rv18+6.

Haluan toivottaa onnea kaikille loppumatkaan ehkä meidän enkelipojat turvais teidän pienokaisten matkan.

Surun murtamana kaksi pientä enkeliä matkassaan :'(
 
Gutupallo: Ei tuohon suureen menetykseen ole sanoja. :'(

Tuo on varmasti meidän kaikkien pahin pelko ja tuntuu kovin väärältä, että julma kohtalo valitsi juuri sinut. Todella paljon voimia ja lämpimiä ajatuksia.
Kliseistä klisein: Aika parantaa haavat, vaikkakin hyvin pienin ja hitain korjauksin...
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Voi Gutupallo paljon :hug: :hug: :hug: ja voimia sinulle ja miehellesi :'(

Pitkään on täällä taas hiljaiseloa vietetty. Oon kyllä käyny melki päivittäin bongaamassa kaikkien hyviä ultra kuulumisia, mutta en vaan oo saanu aikaseks kirjoitettua.

Tänään poksuu jo 23+0 eli etenpäin mennään. Ultrassa on käyty jo pari viikkoa sitten (20+2) ja rakenteet näytti olevan kaikinpuolin kunnossa, aikaa tosin niiden saamiseen kesti kun pikkuinen oli todella liikkuvalla tuulella eikä millän meinattu saada mittoja mutta hyvin vastasi viikkoja ja painoarvio oli sillon 374g. Tyttöveikkaus saatiin ja siittä innostuneena on tullu jo muutamat vaaleanpunaiset vaatteet hankittua. Tosin jotenki vaan tullu ittelle sellanen tunne et mitä jos poika tuleekin, no eihän sillä todellakaan väliä kumpi on kunhan olisi terve. Mies kyllä sanoi että jos on poika niin käytetään vaan niitä vaalpunaisia vaatteita :LOL: itsekkin on käyttäny hametta pienenä kun siskonsakkin käytti =) Eli taidan nyt kuitenkin pitäytyä neutraalin värisissä hankinnoissa vaikka ne vaaleanpunaiset houkuttaisikin :heart:

Maanantaina oli neuvola ja

paino edelleen -10kg lähdöstä ( varmastikkin johtuu tästä pahoinvoinnista mikä jatkuu, jatkuu vaan |O

hb 111 (154) ei kuitenkaan neuvola vielä halunnut alittaa rautaa sillä epäili että se saattais pahentaa tätä oloa vielä lisää..

sf mitta 22

syke 140-155

Edelleen siis tää kammottava pahoinvointi vaivaa 24/7 juhannus viikolla olin taas sairaalassa keräilemässä nestettä ja voimia. Ja sen jälkeen taas muutaman päivän olo oli hyvä ja nyt taas kaikki tulee ulos. Ainoa mitä pystyn syömään on viili ja mehukeitot, eli aikas ykstoikkoinen ruokavalio.. niin tekis mieli mansikoita, herneitä ja uusia perunoita, ja vaikka mitä muutakin mutta kun ei niin ei. Pikkuhiljaa alkais riittän tää kestokrapula
:kieh:

Liikkeitä olen tuntenut jo muutaman viikon ja ne vain päivä päivältä lisääntyy ja voimistuu. Toissapäivänä mieskin tunsi ekaa kertaa liikkeet kädellään ja onkin sen jälkeen ollut ihan haltoissaan :heart: vähä väliä kyselemmässä onko beebi liikkeellä ja pitelemässä mun mahaa jota ei kyllä vielä nimeksikään oo :whistle:

Töissäkin poikkesin tossa viikolla ja ihmettelivät siellä kovin että missä se masu on kun mitään ei vielä päälle huomaa :D Ens viikolla keskiviikkona pitäis mennä pitkästä, pitkästä aikaa töihin mut olo kyllä taas niinheikko että saattaapi jäädä väliin, tosin ei tarvis siellä kärvistellä kuin 4 pvää ja sit vois alottaa kesäloman, mut mietityttää vaan että jaksanko ees niitä vähiä päiviä olla kun toi ravinto puoli tosiaankin noin heikkoa. Ja toisaalta ei oikein välttämättä huvittais lomasta muutamaa viikkoaa sairaalassa viettää, se kun tässä taas näyttä lähestyvän, se nesteytys reissu :ashamed:

Onnittelut vielä kaikille hyvistä ultra kuulumisista ja paljon on tullu kyllä tyttölupauksia :flower:

Milli82 ja beebi 23+0 :heart:
 
gutupallo :'( :'( :'( :'( :hug: :hug: :hug: :hug: Olen niin pahoillani. Kyllä tuo on niin väärin :'( voi miksi?!? :'( Yrittäkää jaksaa jotenkin :hug: Voimia koko perheelle :hug: Syvältä sydämestäni huokaan rukouksen että saisitte joskus vielä pikkuisen syliinne terveenä ja elinvoimaisena. Poikanne ovat nyt pilvenpäällä enkeleinä ja onneksi meillä on edes jälleennäkemisen toivo :hug:


Sinä puutut pöydästämme.
Me sytytämme erityisen kynttilän.
Ihmiset joskus kysyvät,
enkö ole vielä päässyt yli sinusta.
Minä ihmettelen kovin,
mitä he tarkoittavat.

Sinä panit hammaspyörän pyörimään minussa.
Ketjureaktion ilman loppua.
Eteenpäin ja taaksepäin.

Olen kutonut sinut itseeni.
Kuin langan, joka vaihtaa väriä kuvakudoksessa.

Maaginen lanka, joka muistuttaa
minua perspektiivistä. Ja antaa minulle uusia
aiheita, joiden juuret ovat sisimmässäni.

Ei, en minä ole päässyt sinusta yli.
Miksi olisinkaan?
Minä elän kaikkea sitä, jonka sinä annoit.
Ja olen onnellinen siitä, että sinä
kosketit minua ja muutit minut
kyynel kyyneleeltä.

Uskon, että
se on sinun lahjasi
maailmalle.
 
Voi gutupallo :hug: :'( Itku tulee väkisin silmään täälläkin :'(
Kovasti voimia ja jaksamista teille molemmille :hug: En voi ymmärtää miksi toisia koetellaan näin surullisella tavalla useamman kerran :hug: :'(
Toivon teille tulevaisuudessa kaikkea hyvää!! :hug: :heart:
 
gutupallo voimia suureen suruunne :hug: :hug:

En ole hetkeen ennätäänyt kirjoitella, mutta muiden kuulumiset olen käynyt lukemassa. Neuvolassa kävin muutama päivä sitten ja kaikki oli hyvin. Paitsi itseä järkytti painonnousu. 6 viikossa oli tullut painoa 5 kiloa!!! :eek: Jennyli täällä toinen jolla ihan mystinen tuo painonnousu, ei voi käsittää millään!! Tuntuu ihan hirveälle et painoa on tullut jo nyt 8 kiloa yhteensä (viikolle 22), kun aikaisemmissa kolmessa raskaudessa ei tässä vaiheessa painoa ole tullu ku ehkä 1-2 kiloa. Toinen asia mikä järkytti on tämä minun mahan koko, kaikki paino tuntuu tulleen siihen ja tisseihin. Minulla on aikaisemmissakin maha kasvanut käyrien yläpuolella ja ollu näillä viikoilla n22cm (mikä sekin on aika selvästi käyrien yläpuolella,vkolla 22), mutta nyt kyllä oli sellaiset lukemat että herran jestas, sf-mitta oli 28cm ja viikkoja oli mittaushetkellä 22+3. Kohtu on jo tosi ylhäällä, ainakin 5cm navan yläpuolella mikä varmasti vaikuttaa osittain mutta silti. Terkka yritti rauhoitella et masu on vain ottanut nyt mahdottoman kasvupyrähdyksen ja kohtu noussu ylös et pitäis siitä tasaantua. Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin :heart: Mahanympärys on kasvanut odotuksen alusta 20-21 cm et ihan mukava kumpu tosiaan jo on. Maha yleensä ollu näin iso vasta noin 1-1,5kk:den päästä.

Säde ja masuasukki 22+6
 
Gutupallo: Tuhansia halauksia, osanottoni ja voimia sinulle!! En pysty sanoin kuvailemaan miten pahalta tuntuu puolestasi.
Omat murheet ja pelot kutistuu kyllä olemattomiin mittoihin sen jälkeen, kun lukee tuollaisia.

Omaa napaa: tunteet heittelee laidasta laitaan. Ahdistaa, hermostuttaa, innostuttaa ja kaikkea maan ja taivaan väliltä. Olen aivan liian herkkä muutenkin nyt tälläiset tunteet on saaneet mut varmaan vähän sekaisin.. Yhdessä hetkessä voisi nauraa ja itkeä. Olla huolissaan ja maailman onnellisin.
Maanantaina on neuvola, aion kyllä siellä ottaa puheeksi nämä tuntemukseni. Epäilen ettei neuvolan täti ole kovin ymmärtäväinen, en ole koskaan oikein saanut keskusteluyhteyttä häneen. Noh,toivotaan parasta..

Tänään en taaskaan ole tuntenut vauvan liikkeitä yhtä paljon kuin ennen. Sekin saa minut aina huolestumaan. Miehellä on hermot ihan riekaleina, kun vaan panikoin joka asiasta ja olen huolissani jatkuvasti. Itsellä on paha mieli, kun pitäisi yrittää olla iloinen ja energinen.
Joka paikasta saa lukea kuinka hormonitoiminta tasaantuu tässä vaiheessa raskautta ja nainen on elämänsä kunnossa. Niin. Sitä minäkin odotan enemmän kuin mitään. Odotan kuin kuuta nousevaa, että saisin edes hetken hengähtää ja olla huolehtimatta.
Kaikki olisi todella loistavasti, jos minulla vain ei omat tunteet olisi näin herkillä.

Jos joku osaa auttaa, miten saisin helpotusta tähän, niin olisin kovin kiitollinen. Olen omassa ystäväpiirissäni huomannut, ettei kovin paljon heru ymmärrystä. Kaikilla kun on mennyt raskausaika niin hyvin.

Anteeksi, ei ollut tarkoitus kirjoittaa näin negatiivisesti. Kyllä minun päiviin hyviäkin hetkiä mahtuu. Tänään piti ostaa äitiysvaatteita, käytiin Ideaparkissa. Ei löytynyt vaatteen vaatetta. H & M oli ainoa missä oli jotain, mutta ei sellaista mitä olisin kelpuuttanut..

Ensi viikolle olisi suunnitteilla reissu Turkuun/Raisioon. Osaisiko joku neuvoa hyviä liikkeitä sieltä päin, mistä saisi äitiysvaatteita? :)

Onnekas ja Vaavi 19+3
 
Huomenta! |O

Selvästi matalapainetta ilmassa kun tulee herättyä jotenkin silmät turvoksissa ja väsyneenä |O Tosin tuli kyllä illalla valvottua puoliin öihin leffaa katsellen ;)

Säde onpa huojentavaa kuulla että muitakin mystisesti lihoavia löytyy :wave: Ootko huomannu onko sulla turvotuksia? Mulla ainakaan paino ei oo viileämpien ilmojen myötä laskenu joten eikai mulla sitten nestettä kropassa ollutkaan!!
Aamuisin olen n. kilon laihempi kuin illemmasta. Ehkäpä mullakin sitten vaan masu pullahti ja kasvoi niin äkisti (sf-mitta kans yläkäyrällä ), samoin rinnat kasvoi vasta nyt vähän myöhemmin parilla kuppikoolla. Mulla on tullut nyt yht. 6kg ja edellisessä raskaudessa oli vain 1kg enemmän painoa tässävaiheessa ja masussa kuitenkin tuplat :whistle:
Mutta olipa tuo kesäkuu sellainen juhlakuu ettö herkuteltua tuli kaksin käsin ja helteillä tuli grillattua ja syötyä jätskiä tosi paljon :p Nyt sitten oonki vähän seurannu syömisiä ja yrittäny vähentää herkkuja...paino ei oo tippunu mutta ei oo tullu vielä lisääkään!
Olen ehkä siksi niin 'hermo' ton painonnousun kans kun oon joskus vuosia sitten laihduttanu painonvartijoissa 25kg! Siitä on site jääny sellanen painonkyttäys ja lihoomisstressi päälle :ashamed: Vaikka tiedän että raskausaikana painoa saa ja luonnollisestiki tulee...helposti sen 10kg ainakin!

Nyt keittelemään maitoon tehtyä kaurapuuroa...voi taivas miten hyvää se on :p



Ps. Halaukset myös onnekkaalle :hug: Toivottavasti saisit neuvolasta apua tunnemyllerryksiin! Täällä saat myös vapaasti avautua ja jakaa tunteitasi :hug: Ehkäpä se esikoisen odotus on vain niin myllertävää aikaa kun kaikki on uutta ja ihmeellistä ja sitä valmistautuu uuteen tulokkaaseen. Tunteisiinsa kannattaa kuitenkin hakea apua jos alkaa liikaa esim. ahdistamaan...esim. raskauden jälkeinen masennus kun on niin yleistä!

 
jennyli En ole nyt neuvolan jälkeen käynyt puntarilla, yleensä jos käyn niin käyn aamuisin, helpompi itse verrata painonnousua kun käy joka kerta aamuisin. Minusta tuntui et lämpimän aikaan sormissa olisi ollut jonkun verran turvotusta, kun puristi käsiään nyrkkiin niin jotenki oli niin pökkelön oloiset sormet. Nyt ei ole samaa tunnetta, mut en usko et paino olisi laskenutkaan. Kovasti olisi yrityksessä vähän tarkkailla syömisiään ettei nyt ihan saa tahtia jatku painonnousu. Itse tiputtelin jonkun kilon just ennen raskautumista niin tuntuu et kaikki tuli heti takaisin raskauduttua. Mutta en minäkään turhia jaksa painonnoususta nyt murehtia kunhan ei ihan tolkuttomia nouse. Pitäisi yrittää käydä kävelemässä ihan yksikseen tai vaunujen kanssa, lapsien kanssa kun on liikkeellä vauhti on aika verkkaista (tosin loppu odotuksessa sekin on varmaan liikaa). Mutta viimeksi huomasin kävellessäni miten paljon hankalampaa ja tukalampaa oli jo kävellä, sain käveltyä vain puolet siitä matkasta minkä vähän aikaa sitten. Vieläkin ihmetyttää tätä mahan koko, kun olis edes jokin "selitys", vaik kaksoset tai jotain mut ei :whistle:

Tänään poksuu muuten viikotkin taas

Säde ja masuasukki 23+0
 
Gutupallo Voi pientä, olen niin pahoillani puolestanne! :hug: :hug: Syvä, suuri myötätunnon hali :hug: :hug: Tulin todella surulliseksi tapahtumasta, itkusilmässä luin juttusi, olen niin pahoillani! :'(
 
Onnekas Sun päässäs liikkuu just samanlaisia ajatuksia, kuin munkin...Jatkuvaa huolta, ja sitten huolta siitä, ettei pitäisi huolehtia niin paljon...huoh...
Just ajattelin, että sitten kun rakenneultra on ohi, niin sen jälkeen varmaan voi alkaa nauttia tästä...mutta nytkun siitäkin on jo kulunut muutama päivä, niin olo on taas yhtä epäuskoinen tätä raskautta kohtaan...Ehkä sitten, kun maha on niin iso, että hyvä kun eteenpäin pääsee :)

Itse asun Turussa, enkä oikein tiedä itsekään mistä saisi hyviä mamma vaatteita ostettua? Raision Mylly ei ainakaan tarjoa juuri mitään...H&M on ainoa, mistä on jotain löytänyt, mutta ne valikoimat ovat todella onnettomia...
 

Yhteistyössä