*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HEINÄKUUSSA ***

loveangel täällä myös oli huolenaiheena, kun ei liikkeitä tuntunut, ja kuitenkin uudelleensynnyttäjä... mutta viimein eilenillalla ne ekat muljahdukset tuntui, ja tänään myös ollut liikettä masussa... kyllä ne sieltä alkaa tuntua, kun tulee oikea hetki.

Kuiskaten 19+4
 
Ultrassa käyty :) Kaikki oli vauvalla hyvin, joten turhaan sitä stressasin :)

Ja niin kuin jo melkein tiesinkin niin PRINSESSA olisi meille tulossa :heart: hih :) Ihanaa :)

Tulin tällai nopeasti vain ilmoittamaan.. Kello jo paljon ja aamulla aikainen herätys niin pitää painua nukkumaan :)

söpöjooseppi ja neiti salamatkustaja 20+1
 
Huomenta!

jospa määkin nyt pitkästä aikaa tänne ilmottaudun :D Eilen oltiin miehen kanssa kesäteatteria katsomassa ja siellä tuntui ekat liikkeet ei makuuasennossa B) Eka olin varma et ilma jotenkin pulpahtelee mahassa mutta kun hetken kuulostelin niin pikkuasukas se kyllä taisi ollakkin :heart: Ja illalla oli kauheat tsembalot mahassa kun kävin nukkumaan =)

Huuto.netistäkin tuli Brion Nova yhdistelmävaunut huudeltua,saas nähdä koska kerittäis ne hakemaan,turvakaukalonkin haluaisin uuden kun tuo tytön vanha on musta niin onnettoman mallinen että vauva uppoaa sinne ihan ihme asentoon..

nyt pitää alkaa tyttöä herättelemään,toka vika päivä päiväkodissa,pitäis sinnekkin jotain lahjaa keksiä... ;)

hannanmamma 19+5 :heart:
 
Huomenta kaikille!

söpöjooseppi:onnea tyttölupauksesta :heart:

Täällä mennään todella vaaleenpunaisissa tunnelmissa, mieskin on ihan innoissaan kun näyttäis että pikkuneiti olis tulossa.

Nyt vaan aloin miettimään että entäs jos ei pidäkkään paikkaansa :LOL: eihän sillä oikeesti väliä ole, mutta nyt on todella asennoitunut tyttöön, kun oma tunnekkin on tytön kannalla.. Kyllä se kätilö niin nopeestui tyttöön päätyi, että ilmeisesti arpoa ei tarvinnut. Jospa tuohon sen verran luottais että pari mekkoo uskaltais ostaa :whistle:

Tää helle on rasittavaa, täällä on todella kuuma!!sais pari pilvisempää päivää tulla tässä välillä..

Harhis ja BeBe, 19+5
 
RV 20+0 POKSISTA!


Liikkeet tuntuu täällä ainakin todella vaihtelevasti. Toisinaan ihan selvästi liikkuvat ja paljon, toisinaan (kuten eilen) en voi koko päivänä sanoa varmasti tunteneeni liikkeitä. Lienee kuitenkin ihan normaalia.

Harhikselle onnittelut tyttölupauksesta. :heart:

Mä eilen katselin ihan epäuskoisena tuota meidän listaa, kuinka hyvin arvaukset onkaan pitäneet paikkaansa.
Katsotaan, kuinka meidän käy. Meillähän tuo poikaolo on itsemme lisäksi koko suvulla... :LOL:

söpöjoosepille myös onnittelut prinsessalupauksesta! :heart:

Jennyli, käsittääkseni olet kovinkin hoikka, joten ei kai tuo pieni painonnousu ole niin pahasta? :)

Jalkojen turvotuksesta, mulla on auttanut selvästi, että nostan kintut välillä ylös. Olen saanut töissä luvan käydä kerran pari päivässä viettämässä lepohetken eli menen sohvalle pitkäkseni ja nostan jalat ylös (ja yleensä nukahdan :ashamed: ). Auttaa kummasti. Kotonakin yritän malttaa tämän tehdä, mutta työaikana ja palkan juostessa sitä vaan malttaa paremmin. ;)

Kävisköhän sitä iskemässä vähän masukuvakavalkadia tonne alkuajan kuvapinoon. Ihan vaan siitä ilosta, että loppupuolisko alkaa virallisesti tänään! :D


 
Onnittelut hyviä ultra ja neuvolakuulumisia saaneille!

Jalkojen turvotuksesta, huomasin tuossa eilen, että itsellänikin näyttäisi olevan nilkat hiukan turvoksissa. Onneksi mitään särkyjä ei ainakaan vielä ole. Valkolilja on hieno asia, että työpaikallasi annetaan sinun hieman levähtää päivän aikana.

Esikko77 ja Möhköfantti 19+6
 
joo-o... meille ei sit suostuttu sukupuolta kertomaan :/ ja mun tyttöarvailun voi muuttaa pojaksi... on nimittäin ihan poikaolo tullu yllättäen :D pikkunen vastas viikkoja ja kaikki muutenkin hyvin :)
murgulle onnittelut plussasta (toiv. muistin oikein nikin) :flower:

mulla haluttais uudet vaunut :D mut tuntuu et ukko ei varmaan lämpeä ajatukselle, ku meil kuiten ihan hyvät on ja rahat on tiukilla...

sunnuntaina tulee täytee 154 päivää, maanantaina 2. lääkärineuvola ja saan kelan paprut vihdoinkin :D

nyt työmaalle päin

tt ja pömppis rv 21+3
 
Milliz, kanssapoksumishalit! :hug:

Esikko, mä luulen, että moisilla myönnytyksillä mut yritetään saada pysymään työkunnossa mahdollisimman pitkään. Pienessä firmassa kun olen, olis aika kova paikka, jos joutuisin nyt kesken kesälomien sijaistusten sairaslomalle. Silti olen itsekkin ollut aika yllättynyt, että tulevat välillä oikein käskemään, että "Nyt maate siitä!". :)
 
:wave:

pitkästä aikaa,työt on vienyt kaikki voimat ja myöskin tuo 2v uhmailija :|

oon ollut lomalla ja tänään pitäis mennä töihin,kauheasti oon ruskettunut mutta ei se nyt niin ihme ole kun ollaan aamusta iltaan pihalla ja rannalla!

Tänään poksuu viikot,TAAS!! Rupee kohta jo ahdistamaan,kun aika menee niin nopeeta. ihan eritavalla mitä esikoisesta mut nyt ei kerkeä ees ajatteleen koko raskautta.

potkut tuntuvat jo hyvin ja näkyvät mahan päältä :heart:

palaan taas niina ja vilma 22+0
 
Kiitos kiitoksista! =)

Valkoliljalle ja Milliz:ille poksumis onnittelut - puoliväli saavutettu! :heart: :flower: Hmm, tai ainakin laskennallisesti, loka-marraskuussa sitten tiedetään. ;)

tupuna mä olin AIVAN varma, että poika tulee, oli ja on niin identtinen raskaus ja masun muoto kun viime vuonna poikaa odottaessa, sykkeet samat ja lisäksi meidän sukuun tulee lähes pelkkiä poikia. No, prinsessa pääs yllättämään siksi niin positiivisesti sitten. :whistle:

thor ja prinsessa 22+6
 
Kuittaan vaan uuden pinon alkaneeksi ja jutut luetuksi. Nyt kesällä näitä ehtiikin lukea, töissä ;)
Huomenna rakenneultra ja kyllä jännittää! Tuntuispa masussa muukin kuin jännitys.. Ihan oikeesti, kun ei ole kunnon masua eikä tunnu liikkeet, niin olo on tosi epätodellinen. Onneks täällä on ollut muutama muukin, jotka on näin kertoneet.

Nyt takas jännittämään ja tunteja laskemaan huomiseen...

PlanBaBy ja masuasukki 19+4
 
Rakenneultrassa käyty ja siinä kaikki hyvin, kaikki rakenteet olivat kunnossa ja ymmärtääkseni myös nähtiin. Nyt poikasen mitat vastasivat alkuperäisiä viimeisistä kuukautisista laskettuja viikkoja, eli 20 +2, joihin olen kyllä enemmän koko ajan uskonutkin, kuin tuohon, mihin niskapoimu-ultrassa muuttui, eli 21+0. 21+0 säilyy kuitenkin virallisina viikkoina, eikä laskettua aikaa enää muuteta, eli se on tuo 12.11. edelleen. Syke oli nyt 141/min ja painoarvio 351 grammaa. Istukka pysytellyt takaseinässä, kuten arvata saattoi.

Niin joo, sukupuolta kysyttiin ja ensin istuskeli jalat tiukasti ristissä, mutta hetken hytkyttelyn jälkeen vaihtoi asentoa sen verran, että tyttöä uskallettiin veikata. Mitenkään varmaksi ei silti voinut sanoa. Mulla on kyllä ihan viime viikkoina ollut enemmän ja enemmän tyttöolo itsellä, mutten ole uskaltanut sitä ääneen sanoa.

Potkuja tuntuu nykyään päivittäin ja välillä aika koviakin. Olen alkanut viime päivinä itse tuntea ne myös vatsan päältä kädellä. Sääli että mies on ollut yövuorossa, eikä ole ehtinyt oikein keskittyä tunnustelemaan parhaaseen tunnusteluaikaan eli klo 22-24 illalla. Kaikin puolin itsellä tässä vaiheessa olo hyvä. Onnellinen keskiraskaus siis jatkuu ja kesälomaa odotellaan alkavaksi reilun viikon päästä.

Tarviikin lähteä nyt alennusmyynteihin taas vähän vaatteita shoppaamaan. Jos nyt muutaman mekonkin sitten uskaltaisi jo hankkia :)

Lispu ja Neiti Poikanen :heart: 21+0 noin virallisesti (mutta oikeasti varmaankin 20+2)
 
Onnittelut kaikille hyvistä rakenneultrakuulumisista ja tyttö-/poikalupauksista!

Mä tilasin eilen tuplarattaat Englannista! Päädyttiin Phil&Tedsien Vibe -rattaisiin. Aivan innolla ootan, että pääsen testailemaan niitä. Onneks ei oo enää montaa kuukautta marraskuuhun :LOL:

Uskaltauduin eilen myös ostaan ötölle ekat vaaleanpunaset vaatteet :heart: En kyllä oo mitenkään suuremmin innostunut tosta vaaleanpunasesta väristä, mutta kaupoista ei paljon muunvärisiä tyttöjenvaatteita tunnu löytyvän. Täytyy suunnata nettikauppojen ihmeelliseen maailmaan.

Ens viikolla olis neuvola ja lääkäri. Pikkusen pelottaa punnitus kun tuntuu, että nyt mökkireissun aikana mun paino on vähintään tuplaantunut :snotty:

Liina ja ötö 21+2
 
Huh tätä paahdetta, toiveikkaana jo katselin harmaita pilviä, mutta helle tuntuisi vaan jatkuvan. Alkaa jo tuntua, että happi kohta loppuu, jos ei ilma ala vaihtua... kerrostalossa kun lämpö vielä kerääntyy, ja sisällä on jatkuvasti +30 astetta.

EI tänne mitään uutta...

Kuiskaten 19+5
 
Moi taas :) Tänään jopa meren läheisyydessä kammottavan KUUMA!!!!!! Mutta en valita, vihaan talvea B)

Tuntuu, että vauvakin on näillä ilmoilla melko laiska liikkumaan. Mulla oli toissa viikolla niin selkeitä potkuja, nyt tällä viikolla taas niin vaimeita. Ja mikäli liikkuu, olen niin unessa, etten itse taida huomata. Tänä aamuna yritin kaikkeni, jotta vauva olis liikkunu, söin vähän, menin makuulle, töytyäisin vatsaa muutaman kerran, mutta EI MITÄÄN.

Nyt sitten taas taitaa vähän liikuskella, mutta olen silti ollut vähän huolissani vaimeista ja tosi vaihtelevista liikkeistä, jotka välillä tuntuvat kadonneen kokonaan. Mitähän se meinaa?

Istukka on takaseinämässä eikä mahan päällä ole mitään ylimääräistä, että se ei estä liikkeiden tuntemista. Maanantaina neuvola, niin kyselen siellä.

Liikkuuko muiden vauvat epäsäännöllisesti? Mun on välillä tosi liikkumaton koko päivän !!!
 
miina, epäsäännöllisesti likkuu juu! :wave: Eilen en tuntenut yhtään mitään ja tänään on ihan yhden käden sormilla voinut laskea ne kerrat, kun on jotain tuntunut. Olen muistavinani, että täällä on tuosta helteiden aikaisesta hiljaiselosta joku muukin puhunut... Ehkä meillä ei siis ole mitään syytä huoleen. :hug:
 
miina5, liikkeisiin vaikuttaa paljon se kuinka paljon ite on liikkeessä päivällä, kun yleensä vauva nukkuu jos äiti liikkuu kovasti ja sit kun ite rauhottuu niin masussa alkaa mellastus. vaihtelevasti itelläkin vauva liikuskelee, välillä on aktiivisempi ja välillä ottaa rennommin mut kyl joka päivä kuitenkin tuntuu liikkeitä paljon.
 
POKS vko 24 eli 23+0!

Jos vauva syntyisi nyt, hänellä olisi mahdollisuus jäädä eloon! :eek: Viime vuonna marraskuisissa odottaessani kaksi kanssaodottajaa synnytti heinäkuussa ja kummatkin keskoset voivat tällä hetkellä hyvin... Uskomatonta tää nykylääketiede. :heart:
 
thorille poksuhalit :hug: ! On se kyllä uskomatonta, kuinka aikaisin nykyään keskoset voi selvitä. Mulle sanottiin ihan suoraan, että jos ongelmia tulee rv 26 jälkeen, ainoa vaihtoehto on synnytys. Katsotaan, että siinä vaiheessa synnytys on turvallisempi vaihtoehto kuin kohtuun jääminen... Hassua ajatella, että sehän on ihan kohta! :eek: :D

Voi ryökäle, mikä yö täällä on taas vietetty! :kieh: Vasen pohje kramppasi ehkä viidentoista minuutin välein ja kohtu komppasi koko ajan supistelemalla. |O Nyt aamulla pohje on kuin puupökkelö ja niin maan perusteellisen kipeä, kohtu puolestaan jatkaa jumppaamistaan. Kipuja ei supistusten yhteydessä ole, joten ei kai syytä huoleen?! :/

Jospa tämäkin päivä tästä iloksi muuttuisi. Onneksi on sentään perjantai! :)


 
Poks, poks, täällä poksutaan ja kunnolla! Puolivälissä ollaan. :D

Vitsi mä olen ONNELLINEN!!! Eilen illalla nukkumaan mennessä taisi masussa tuntua liikehdintää! Yöllä kun heräsin vessareissuun ja menin takaisin nukkumaan, taisin tuntea samoja liikkeitä edelleen. Aiemminkin vastaavanlaista (tosin heikonpana) on tuntunut, mutta en ole uskaltanut ajatellakaan sen olevan asukin liikehdintää. Nyt pitää alkaa todenteolla tarkkailemaan iltaisin, josko sama meininki jatkuisi, että saisin vahvistuksen tunteelleni liikkeistä.

Esikko77 ja Möhköfantti 20+0
 
W09
Täällä myös pikkuinen liikkuu todella epäsäännöllisesti, en tiedä vaikuttaako se että itse olen niin väsynyt ja poikki helteiden takia etten vain havainnoi potkuja vai mitä.... mutta ainakin täällä on selviä eroja päivissä paljonko potkitaan ja mellastetaan.

Jee =) tänään vaihtuu taas viikko, eli W09 tänään rv 22+0!
 

Yhteistyössä