*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HEINÄKUUSSA ***

tupuna Kauheeta! Mä en ainakaan pystyis enää tollasen jälkeen luottaan mieheen yhtään...:( Miten voi heittää toisen ulos yhteisestä? kodista!!?? Kyllä muakin pelottais jäädä yksin tässä kohtaa, mutta en kyllä varmaan uskaltais jäädä noin arvaamattoman miehen kanssa...:(

Toisaalta, kun attelee omaa käytöstään ja ailahtelevaa luonnetta näin raskausaikaan, niin en yhtään ihmettele, vaikka munkin ukko paiskais mut pihalle koht...mä en ainakaan jaksais jos oisin se...!
:LOL:
 
Kiitos kaikille kauniista sanoista ja myötäelämisestä.

Pieni Enkelityttömme Sinni syntyi viime perjantaina klo 14.30 aikoihin. Hän oli ulkoisesti niin kovin kaunis ja täydellinen, hento ja näytti nukkuvan rauhallista enkelin ikiunta. Hänen visiittinsä tässä maailmassa oli lyhyttäkin lyhyempi, mutta sitäkin tärkeämpi. Hän ei unohdu äitin ja isin sydämistä koskaan. Niin paljon rakastamista hän meille opetti.

Nuku hyvin pieni, kaunis enkelini. Katso joskus meitä täällä maallisessa taaperruksessamme, ja muista että olet aina mielessämme.

Suruisin kaihomielin ja masu niin kovin tyhjänä, Caribbee

Onnea kaikille odotukseen!

 
taaperotx4 Minkä kokonen sulla on nuorimmainen?Mulla 4250/54.Viikko yli LA:n syntyi.

tupuna Jos mies tollanen on niin se vasta raskasta onkin.Ja apua tulet saamaan jos yksin jäät vauvan kanssa.Kodinhoitajaa ym.kun vauva on syntynyt.

 
Alkuperäinen kirjoittaja norjanangervo:
taaperotx4 Minkä kokonen sulla on nuorimmainen?Mulla 4250/54.Viikko yli LA:n syntyi.

tupuna Jos mies tollanen on niin se vasta raskasta onkin.Ja apua tulet saamaan jos yksin jäät vauvan kanssa.Kodinhoitajaa ym.kun vauva on syntynyt.

mulla nuorimmainen oli syntyessään 4800g ja 52cm

 
Onnea hyvistä neuvolakuulumisista niitä saaneille! Emmama, ikävä juttu, että 4D ei onnistunut. Hyvä asia oli kuitenkin, että kaikki oli pikkuisella hyvin.

Tänään käyty myös itse neuvolassa ja kaikki oli hyvin! :heart: Meillä alkaa nyt nimien mietintä hätäkastetta varten. Mitään kun ei olla vielä yhdessä mietitty. Neuvolasta ilmoitetaan sairaalaan tietojeni lisäksi sitten nuo nimet.

Tupuna, toivottavasti päädyt tilanteessasi johonkin hyvään ratkaisuun sinun ja masuasukkisi parhaaksi.

Esikko77 ja Möhköfantti 22+4
 
Onpa tupunalla kurja tilanne :hug: Kyllä tässävaiheessa täytyisi miehenkin ottaa vastuu tulevasta vauvasta ja ajatella äidin hyvinvointia!! Eipä turhanpäiväiset riidat saisi aiheuttaa tuollaisia ulosheittoja :/ Aikuinen mies ei ainakaan käyttäytyisi nuin...kai!
Tosin hätäpäin ei kannata ratkaisuja tehdä vaan tarkoin punnita tulevaisuutta ja yhteistä elämää...sen hyviä ja huonojapuolia ja toimivuutta!
Keskustelut saattaa vaan nuiden miesten kanssa olla vaikeeta...ainaki meillä mies on huono keskustelemaan :/
Haleja :hug:

Onnea kaikille hyvistä neuvolakuulumisista :heart:

Ja ihania vaateostoksia on muutamat tehneet. Kuiskaten tuo nallehaalari on kyllä söpönen :heart: Onko tuokin H&M:ltä?
Tuli tosta haalarista mieleen että mitä ootte ajatellu vauvalle sitten marraskuulle hankkia, ns. kotiintuloa ajatellen ja muutenkin?!
Itse olen miettinyt sitä että kannattaako ihan pientä toppapukua ostaa (äpakkauksen haalari siis löytyy -06 ) kun jää niin pian pieneksi ja monesti alkutalvi on aika leutoa? Pärjäisköhän pelkällä kevytvanupuvulla tai just esim. tollasella karhupuvulla kun vaunut on niin suojaisat/lämpimät ja makuupussit ym. on käytössä!
Mitähän sitä muuten tarttee varata kotiintuloa varten?!
 
minä en nyt enää muista minne olen kirjotellu viimeksi,kun aluksi luulin että laskettu aika olis lokakuussa,ja eihän se ole kun 15.11 :LOL:
siis tunkeudun tänne teidän seuraan B) (voi olla että täällä olen ollutki..emt)
mitäs mitäs meille tänne kuuluu??
minulle kuuluu ainaki ihan ok,vaikka vähän sairas olo ollu tässä..massu kasvaa kovasti :heart:
rv 23+4 eikä vieläkään ne osaa sanoa kumpi siellä on,höh.
 
Moikka! Mulla kanssa ollu univaikeuksia, "kiva" kuulla että muillakin. Herään yöllä parin tunnin välein ja tottumuksesta käyn joka kerta pissalla. Voimia tupunalle. Kyllä varmasti rassaa tollainen käytös ja ei ole hyväksi sun odotukselle. Toivottavasti saatte asiat järjestykseen. Joskus muunnoin oli muutamia isompia riitoja mieheni kanssa venyneistä illan vietoista ja mä olin aina ihan rikki niistä. Nykyään on elämämme onneks seesteistä ku ollaan kasvettu aikuisikiks :whistle: ja oltu yhdessä lähes 8 vuotta. Tuntuu että lapsen tulo meidän perheeseen on enemmän kuin tervetullut juttu. Hyvä tietty nyt sanoo, ku ei ole vielä valvomisia ja vaipparallia koettu :LOL:

Ihania vaatteita olitte ostaneet ja sorruin itsekin kahteen bodyyn. Ostin itsekin 62 cm ku ei tiedä että miten iso vaavi tulee ja parempi ostaa liian iso ku pieni, kyllähän ne vauvat aina tahtoo enemmänkin kasvaa ku kutistua. Täällä poksuttiin tänään 26 rv! Mukavaa viikon jatkoa, odottelen itse ens viikon Prahan matkaa :wave:
 
caribbeelle :hug: .

Emmama, tosi harmillinen tuo 4D ultra. Mutta aika kiitettävää, ettei moisesta tarvinnut maksaa. Olishan se ollut aika kohtuutonta maksaa pieniä omaisuuksia tyhjästä.

tupunalle tsemppiä tosi ikävään tilanteeseen. :hug: Todella kurjaa, että joudut moisten huolten ja murheiden kanssa taistelemaan. :(

Jennyli, mä olen tosiaan harkinnut niitä turvakaukalon lämpöpusseja. Ollaan päädytty nyt ottamaan vain yksi äitiyspakkaus eli näin ollen ulkohaalaria ja makuupussiakaan ei tule kuin yksin kappalein ellen sitten jostain löydä toisia esim. käytettyinä. Noi lämpöpussit todennäköisesti menisi ensimmäisen talven niin automatkoilla kuin vaunuissakin. On kuulemma niin lämpimät, ettei alle välttämättä tarvitse kuin bodyn.

Toi Kuiskaten haalari on kyllä aika söpö. Lindexillä pyörittelin vähän samantapaista, mutten raaskinut ostaa. Odottelen nyt sitten äitiysavustuksia ja sitten shoppaamaan! :D

Mulla on sellainen hatara muistikuva, että olisin jo ihan alkuraskaudessa saanut jonkun esitietolomakkeen, jossa kysyttiin myös nimeä hätäkasteen varalta... Eihän me silloin vielä oltu mitään nimiä ajateltukaan. :eek: Nyt alustavat nimet olisi kyllä valmiina. Meillä myös haetaan toiset ja kolmannet nimet isovanhemmilta ja isoisovanhemmilta. :heart:

Huomenna sitten ultraan ja selviää taas tuore kohdunsuun tilanne. Eli huomenna alkaa sitten ehkä se varhennettu kesäloma sairasloman myötä. :whistle: Toivottavasti ei nyt kuitenkaan, puolitoista viikkoa olisi jäljellä töitä ja sen jälkeen olen asennoitunut jäämään vaikka yli vuodeksi lomalle. ;) Huomenna laitan palkanlaskentaan kelan hakemukset ja ollaan myös alustavasti päätetty, että mies pitänee vanhempainvapaasta isäkuukauden eli minä palaisin töihin 25.10.2010 ja vanhempainvapaa kestäisi meillä 23.11.2010 saakka. :)


 
caribbeelle iso halaus, paljon voimia ja jaksamisia surutyöhön :hug:
ei löydy sanoja enempää...

Jennyli mä ajattelin, ett vaavi pärjäis tällä karhuhaalarilla, kun kuitenkin on makuupussissa ja alle voi laittaa villaista, kun äippäpakkauksen haalari tuntuu niin kovin isolta vastasyntyneelle.

 
Heipat pitkästä aikaa!!
Oltiin muutama päivä kesälomareissulla, ja sen jälkeenkin on kiirettä pitänyt, vaikka kesälomalla olekin. Juhannuksena saatu kesäflunssa kesti sitten pari viikkoa, sitten kerkesin viikon olemaan terveenä, kun taas iski flunssa :( Nyt taas lääkekuurilla, toivottavasti loppuis tämä sairastaminen jo vihdoin!
Suonikohjut ne vaivaa välillä enemmän välillä vähemmän. Lomareissu meni panacodin voimalla, sillon sattu just jalat oleen muutenkin tosi kipeät, kohjuja pukkas lisää. Nyt on viikko mennyt aika mukavasti kun vaan muistaa, että puolta tuntia pidempään ei kerrallaan istu taikka seiso. Miehen kanssa oltiin viikonloppuna testailemassa tuplarattaita, tulipahan todettua, että meikäläinen nettishoppailee vaan tästä lähin, tuli jalat muutaman tunnin reissusta niin pirun kipeiksi.
Kuiskaten mä ostin just nuo samat "farkut" ja bodyn muutama viikko sitten, ne oli niin ihanat :heart:
Carbbeelle hirveästi voimia suruun ja surutyöhön :hug: Multa jäi kyllä omat jutut kirjoittamatta, tuntuivat niin vähäpätöisille sinun kuulumisesi luettuani :'(

Neuvolakuulumisia tältä päivältä:
pissa ok
rr 146/78 :eek: >koholla, kuten aina neuvolassa (kotona ennen neuvolaa 120/77)
paino -1800g (-600g/vko) :) ihan hyvä vaan noiden kohjujenkin takia, että laskee, on vara laskeakin!
hb 129
sf-mitta 24
sydämen syke 140-159
liikkeet ++
turvotus -

Parin viikon päähän pitäis varata sokerirasitukseen aikaa ja kolmen viikon päästä olis sitten neuvolalääkäri.
Tällaista tänne. Lomaa olis vielä muutama viikko jäljellä, onneks.

Aurinkoisin terkuin Jennula ja poju rv 24 tasan :)
 
kiitos myötätunnosta, ja anteeks kun tänne paasaan, eihän tämä mikään parisuhdepalsta ole :ashamed: ei tuo mies kasva koskaan aikuiseksi, ikää hänellä 41 kohta, ja 3 lasta asuu meillä vakituisesti hänen edellisestä avioliitosta.. ei se vastuunottaminen häntä näytä kovin kiinnostavan, saati järki päätä pakottavan. Eniten ihmetyttää kun kaikki on ollut ennen tätä yhtä unelmaa, ja niinhän olen raskausajan olettanutkin olevan ja sit yhtäkkiä PAM, kaikki asiat rempallaan.. :|

nooh, päivä kerrallaan, paistaa se aurinko risukasaankin taas ja onneksi on ihania ystäviä ja perhe tukena :heart: :)
 
Moi kaikki!
Ihan ekana :hug: caribbeelle, en voi edes kuvitella mitä tuskaa käytte läpi.. :'( Voimia oikein kovasti!!
Jotenki nyt tuntuu pahalta edes omia kuulumisia kirjottaa.. :ashamed:

No kuitenkin.. Kävin viimeviikolla sokerirasituksessa tuon ison sf-mitan takia, joka oli siis 25. Arvot olivat hyvät, eli ei oo sokereissa häikkää..
Terkkari mietti, että kun mun maha on täysin tuossa edessä, ottaa jo melkein kylkiluihin, että siksi olisi niin iso.. Ja onhan tää jo kolmas lapsi :) Ja mulla tosiaan pituutta vaan 145cm :D
Joku oli ostanut vaatteita vauvalle..? Mä tilasin kans tuon nallepuvun henkkamaukalta, ja sit 3kpl bodyja, Tilasin ihan pienet (56cm) koska meidän molemmat lapset olleet niin pieniä syntyessään ( 47cm, ja 45cm), ja tää leikataan vielä ennen lask.aikaa.
Ai niin, ostin myös ihanan turvakaukalon, concord ion on merkki, hyvät tulokset saanut testeissä. Itkuhälytin pitäs vielä investoida jostain.. sitte olis suurimmat ostokset tehty. Mulla ei oo vieläkään tullu pakkausta, en tiedä miten nyt kestää näinkin kauan, aiemmin tullu kahessa viikossa.
Juuh, vauveli potkii hirmusti, yöllä ihan sattuu ku nyrkittää pissarakkoon! :D
Nyt iltapalan laittoon..
:wave: Pikkuruinen+poitsu 25+2 (?)
 
caribbee :lle Paljon jaksamista ja voimia surussa :'(

Tupuna, kurjalta kuullostaa ukkosi käytös :/ Meillä oli aluksi kans räiskyvä suhde ukkelin kans kun oltiin molemmat nuoria ja kokemattomia. Nyt yhteisiä vuosia takana 13v ja tänään 8s hääpäivä :heart: Ja ollaan niin rauhotuttu ettei oikeestaan jakseta ees tapella :LOL:

Nyt onkin maha pullollaan kun pääsi oikeen ravintolaan syömään hääpäivän kunniaksi; mies oli järkänny yllätyksen ja hommannut lastenvahdin. Ja minäku luulin et se oli unohtanut koko hääpäivän :LOL: Meillä on niin harvinaista että kahestaan päästään mihinkään(viimeksi käyty ulkona ilman lapsia helmikuussa!) että voi että siitä nauttii!

Onni rv 25+0
 
taaperotx4 :D Sun vaavilla ollu sit hyvin kokoa..Kai ne nyt tarkkailee ettei isoks kasva?
Niin ja ihania vaatteita kaikilla.Mulla on jo toppapuvut valmiina mut jotain kevyt toppista/pörröpukua koitan metsästää.Haluan jonkun ihanan vaaleanpunaisen puvun eikä vielä ainakaan ole näkynyt.Kertokaa jos törmäätte semmoseen.
Mä meinasin aloittaa tällä viikolla vauvan huoneen rempan :) Tai seinien värin vaihto ;) On se kiva häärätä..Uusi pinniskin on paketissa odottamassa.
Toivottavasti kuiskaten puristelut helpottaa.Täällä kans ollut kaikenlaisia tuntemuksia ja panikoin niitä nyt ihan eri tavalla kun edelliskerroilla(loop tehty just ennen raskautta)muutenkaan aiheesta ei ole paljoa tietoa et miten vaikuttaa.äitipolille laitettiin tänään lähete et saa nähdä seurataanko sitä sitten siellä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja norjanangervo:
taaperotx4 :D Sun vaavilla ollu sit hyvin kokoa..Kai ne nyt tarkkailee ettei isoks kasva?
Niin ja ihania vaatteita kaikilla.Mulla on jo toppapuvut valmiina mut jotain kevyt toppista/pörröpukua koitan metsästää.Haluan jonkun ihanan vaaleanpunaisen puvun eikä vielä ainakaan ole näkynyt.Kertokaa jos törmäätte semmoseen.
Mä meinasin aloittaa tällä viikolla vauvan huoneen rempan :) Tai seinien värin vaihto ;) On se kiva häärätä..Uusi pinniskin on paketissa odottamassa.
Toivottavasti kuiskaten puristelut helpottaa.Täällä kans ollut kaikenlaisia tuntemuksia ja panikoin niitä nyt ihan eri tavalla kun edelliskerroilla(loop tehty just ennen raskautta)muutenkaan aiheesta ei ole paljoa tietoa et miten vaikuttaa.äitipolille laitettiin tänään lähete et saa nähdä seurataanko sitä sitten siellä..

No kyllä ne sitä seurailee mut en mä luota noihin ultriin yhtään kun samana päivänä kun poju synty ni saatiin arvioksi vaan 3600g että aika iso heitto painossa.


 
:wave:

Täällä kaikki hyvin,supisteluja lukuunottamatta. Aivan sama teenkö yhtään mitään niin supistuksia tulee ja kipeitä. on ruvennut pelottamaan että mitenköhän tässä käy.. :/

Samanlaisen kotiintulopuvun olen ostanut kuin jotkut muutkin täällä,siis sen hennesin karhupuvun.. Oli kyllä niin ihana :heart: pitäis vielä jokin vaal.pun.pipo ja tumput hommata!

nyt siivouspuuhiin ja sitten taas töihin

niina ja vilma 24+6 :eek:
 

Yhteistyössä