*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HEINÄKUUSSA ***

ninnille tervetuloa :flower:

mulle tää on viimenen raskaus, eikä olokaan kauheen haikea ainakaan vielä ole.. alunpitäenkin olen kolme lasta halunnu ja se olis sit täys kunhan tää syntyy. Sterilisaatiota mietin, mut sit iski kuiten semmonen et entä jos joskus vielä kuitenki.. Ja päädytty toistaiseksi siihen tulokseen et piuhoja ei poikki vielä, en oo kuiten ees kolmeakymmentä vielä.
Mie oon fyysisesti ja henkisesti nyt siinä kunnossa et parempi olis jättää lapsiluku kolmeen, mut katsotaan sitten joskus, et vieläkö mieli muuttuu..

Huomenna poksuu viikot (ta no jos oikein tarkkoja ollaan niin tänäänhän ne ku la 8. päivä eli sunnuntai) :D

Eilen vetas sitte selästä lihaksen kramppiin ja pahasti, vieläki istuminen hieman kivuliasta mutta kylmägeelillä se vähän helpottaa.. ja tietenki tää tapahtu heti ku hieroja jäi kesälomalle :kieh:
supisteluja on, välillä jopa kivuliaita mut niitä ei niin paljon oo et en usko tuolla alhaalla mitään vielä tapahtuneen... toivottavasti ainakaan..

tässä keskiviikkona iski ihan järkyn alavatsa kivun tuonne oikeelle ja soittelinki jo päivystykseen.. mutt lääkäri oli sitä mieltä et ku kipu loppu ja vauva liikkuu niin ei hätiä. meillä ku on neljän jälkeen päivystykseen matkaa 210km, niin ei kovin hevillä tuu lähettyä... mut käski soitella jos toistuu.. luulen et johtu rasituksesta, töissä ku oli sillon aika rankka päivä...

mut met lähemmä valmistautuun synttäreille

tt ja pömppis rv 23+6 (rv 24)
 
Esikko nuo pienet vaatteet on niin syötävän suloisia :heart:
Minäki nauroin kun vertasin ostamaani sukkaa isännän jalkaan...isovarvas taitais just mahtua :LOL:
Ei sitä osaa enää muistaakaan miten pieni vastasyntynyt onkaan :heart: Kaksoset kasvaa varmasti hetkessä jättimäisiksi ;)
 
Tervetuloa Ninni89! :flower:

taaperotx4 ihku video... :heart: =)

Valkolilja Ikeassa oli musta ihan kivoja ja edullisia valmispatjoja, mutta kokoa en kyllä muista. Siellä olivat suurin piirtein saman paksuisia kaikki, me otettiin joku anatominen, missä oli pieniä "kuoppia" jotka kuulemma pitäisi olla hyvän tuntuisia ja kyllä poika viihtyykin. :whistle:

Poksumisonnittelut tämän päiväisille!

Ihana auringonpaiste taas, tykkää!!!


Täällä olisi päivän operaationa pojan yhdistelmien pesu ja kuntoon laitto. Huomenna tulee pari pariskuntaa katsomaan ostoaikeissa, uskoisin että menevät kyllä. Ovat kuitenkin vain vajaan vuoden vanhat Emmaljungan Duo Edget Sport rungolla ja ihan priima kunnossa. Pyysin niistä 500 euroa ja kun kiinnostuneita on kolme pariskuntaa, ehkäpä saan pientä kilpailua ja hintaa nostetuksi ylöspäinkin. ;) Meidän uudet tuplavaunut mitkä meinataan ostaa, ovat EasyWalker Duot ja maksavat päälle 700 euroa kopan kanssa, joten olisi ihan kiva saada mahdollisimman hyvä hinta noista vanhoista... Tässä olisi kuvaakin, jos jotakuta kiinnostaa... http://verkkokauppa.babystyle.fi/vk_files/ms/product/3991/5564/?KeepThis=true&TB_iframe=true

Mukavaa sunnuntain jatkoa! :wave:

thor ja prinsessa 25+2
 
Huomenta! Saatteeko öitänne nukuttua? Täällä valvottu taas kerran, ja pyöritty ja hikoiltu... normaalisti en näin hikoa, mutta tässä raskaudessa se on lisääntynyt.
Yritin varovasti nukkua puolivatsallaan, tyynyyn tukien, mutta heti alkoi tuikkiminen alakyljestä, eli ei tainnut olla hyvä asento pikkuisen mielestä, ja eikun taas asentoa vaihtamaan... :whistle:

No, lopulta niin lyhyt aika tämä loppuraskaus, pian alkaa koulut ja rutiinit ja sieltä se marraskuu tulee...

Kuiskaten 22+1
 
Ihana hiljaisuus...ja suklaalevy! Aika makee yhdistelmä :p

Kuiskaten täällä sujuu kyllä yöt hyvin (kopkop) eikä enää oo tarvinnu vessassakaan rampata. Toivottavasti sinulla hellittäisi pian, josko viileämpien ilmojen myötä ikävä hikoilukin loppuisi :hug:

(.) Pari päivää taas supistellu aika herkästi :/ Ollaan ulkoiltu päivittäin koko perheen voimin ja kävelylenkit ei kyllä välttämättä oo aina kauheen mukavia vaikka isäntä työntääkin rattaat jne.
Välillä supistaa tai sitten jos ei supista niin tuntuu kauheeta painetta alapäässä,niin etu kuin takaosastossa :kieh: Ja kävely on sitte sen näköistä kuin olisin iiiihan viimeisilläni...mikä on ehkä hieman hupaisaa kun masu on kuitenkin pienehkö :whistle:
Isäntä kyselee jatkuvasti onko kaikki ok...ja vitsaili että ensikerralla lähdetään kottikärryillä että saa minutkin kyytiin :LOL:
Ehkä kokeilen ensikerralla sitten polkea pyörällä vieressä ;)
Mutta hieman kyllä mietityttää huominen Korkeasaaren retki...täytyy vaan huilailla sitten useesti!!

Nyt kauppaan ostamaan retkieväitä :wave:
 
hellurei!!

tervetuloa uudet mukaan :flower: =)

tänään tein taas löytöjä kirpparilta, vaaleansininen toppahaalari travallen koko 62 :heart: :heart: pakkohan se oli ostaa, oikein korvat hupussa ja myssykin ja sit collegepuku ja body+housut, kaikki kuin uusia, etenkin tuo haalari, yhteensä 17? (toppahaalari 15?) ei pahan hintanen.. ja vaunut tahtoisin jo hankkia!!!

vointi säilyny ihan hyvänä =) ainoa inhotus on kova hikoilu,yäk :ashamed:

pokspoks tupuna ja poitsuli 23+0 :heart:
 
Tääläkin yöt menee ihan hyvin. Tosin että uni ei meinaa millään tulla kun ei löydy sopivaa asentoa joten pyöriskelen sängyssä aika kauan.. Ja nukunkin suunnilleen 12tunnin yö unia! Ja silti päivisinkin voisi torkut ottaa :D
Yöllä ei vessaan tarvitse herätä, mutta joudun käymään aina kun menen nukkumaan ja noin 30min pyörimisen jälkeen. Sitten taas heti aamulla kun herää :)

Kävin kanssa kirpputorilla tuossa muutama päivä sitten ja kyllähän sieltä jotain pientä mukaan tarttui :) lisäksi kaupasta on jo jotain tullut osteltua, en vain voi hillitä itseäni ja vastustaa kaikkea pientä tyttöjen vaatetta! :D

Huutonetistä hankin vaaleanpunaisen toppapuvun, postikuluineen 16e. Kuvassa näytti aivan ihanalta, tulee varmaan postissa toivottavasti ensi viikolla :)

Itse kun olen kovin pienikokoinen ja kuljen vain julkisilla niin tuntuu tuo vaunujen suuri valikoima niin vaikealta.. Haluaisin pienet, kevyet ja helpot vaunut.. Ensin ajattelin yhdistelmiä mutta luin keskusteluista että monet yhdistelmien omistajat ottaisivat kuitenkin vain kuomurattaat jos nyt olisi hankkimassa. Kuulemma se koppa ikä on niin lyhyt että paremmin pärjäisi ihan tuollaisilla.. Tiedä sitten (?)
Mutta niissä tuntuu tuo valikoima olevan paljon paljon pienempi..varsinkin kun tahdon että vauva ainakin pienenä on kasvot minuun päin.
Huh kauhea "vaunu purkautuminen" tästä tulikin :D
 
tupuna21 kuulostaa hyvältä sun kirpparilöydöt =) tuleekin aina hyvä mieli, jos onnistuu jotain kivaa löytämään kirpparilta...

Täällä laitettu pinnis kuntoon, suojus pesty ja silitetty ja
alalevy nostettu ylemmäs... tuntuu vaan hassulta nukkua tyhjän pinniksen vieressä :whistle: kun aikaa kuitenkin on vielä muutama kuukausi, ennenkuin pienen tuhisijan saa sänkyyn asti :heart:

syöttötuolikin on jo valmiina pehmusteineen :saint:

Tulin juuri pyörälenkiltä, vaivaiset 20 km, mutta olossa tuntuu kyllä , kuin olisi mennyt pidemmänkin lenkin... tosin pyöräily itsessään ei rasita niinpaljoa mitä kävely tekee.

Huomenna neuvola vihdoinkin.

Kuiskaten 22+1
 
Hei vaan! Tulin vähän tänne vierailulle kurkkimaan kuinka teillä menee :) Mullahan tuli sillon alkumetreillä maaliskuussa keskenmeno. Nyt on menossa rv 6+6 ja toivottavasti menee loppuun asti :) Mukavaa odotusta teille kaikille!
 
täällä kans yks jonka yöt menee pyöriessä, mikään asento ei tunnu hyvältä ja sit jos on peitto päällä ni tulee hirveen kuuma ja ilman peittoa en osaa nukkua ja sit viel kun on sellasta yleistä unettomuutta havaittavissa. päivällä onkin sitten todella ihana juosta esikon perässä kun väsyttää niin paljon :kieh:
 
Lueskelin tässä juttujanne ja piti tulla kommentoimaan :D

Ensinnäkin ninnille tervetuloa! :flower:

Ja sitten niistä patjoista... Meillä on itsetehty pinnasänky, joka ei ole ns standardimittainen. Ostimme vaahtomuovipatjan odottaessani esikoista. Leikkasimme sen sopivan pituiseksi ja liitimme sivullekin "lisäpaloja" leventämään patjaa ja sen jälkeen ompelin siihen päälle kankaan tosi kireäksi, vähän niinkuin tyynyliinan :D Ja sitä ei kyllä huomaa että patja koostuu paloista, jos päällys on vain tarpeeksi napakka. Ajattelöin vain vinkkinä tällaisen heittää :)

Oma vointi ok. Supistellut jonkin verran ja eilen luulin jo että lapsivettä tihkuttaa, mutta kai se oli vain valkovuotoa :LOL:

Hyvää sunnuntai-illan jatkoa!!

söpöjooseppi ja neiti salamatkustaja 22+5
 
Onko kenelläkään kokemusta Oran TAIGA yhdistelmistä? kaupunkikäyttöön tulee, bussilla kuljetaan ja kauppakassit kulkee mukana tavaratelineellä...
Onko kevyet/raskaat työntää?

Palailen kertomaan neuvolakuulumisia myöhemmin :wave:
 
Omaa napaa ja neuvolakuulumisia:
Viikkoja 22 +1
Painon muutos viikko + 250 (jee, pysynyt hallinnassa sitten viimekerran =) )
RR 116/67
B-Hb 119
Kohdunpohjan korkeus 19,5
Syke 140

Nyt sitten rautapurkki ostoksille. Tosin vasta joka toinen pv. tarttee ottaa niitä.
Sykettä kun etsittiin, niin pikkunen monotti laitetta :LOL: Sain myös kela-kaavakkeet mukaan, mutta pitää odotellan niiden kanssa kunnes palkanlaskijamme tulee lomilta. Olisin niin halunnut jo tilata se äitiyspakkauksen ja hypistellä niitä tavaroita :heart:

Tehtiin tänään myös eräs iso ostos vauvan kannalta, kun käytiin ostaan uus tilava perheauto. Sinne mahtuu nyt koira ja yhdistelmävaunut. Saas nähä miten näistä veloista selvitään :(

Tupuna21 Mistäs kirppareilta noin hyviä löytöjä saa? Olen käynyt vasta tällä Helsingissä Valtterissa ja sieltä tarttui mukaan yksittäisiä vaatekappaleita. Talvihaalarit mäkin haluaisin jo ostaa.
 
W09
Heippa,

kaikki luettu. Pikaisesti vain kommentoisin, että voi sen Kelan anomuksen laittaa jo menemään vaikka kaikkia liitteitä / kohtia ei olisikaan täytetty kokonaan.

Itse laitoin siis jo menemään (juuri että saisin pakkauksen mahd nopeasti hypisteltäväkseni) mutta tiedon "työnantajan maksamasta palkasta" (tai jokin sellainen) toimitan vasta syyskuussa ennen kuin jään äippälomalle, koska haen avustusta viimeisen 6kk tuloilla, ja mulla tulee tuo 6kk täyteen vasta syyskuussa. Kelasta sanottiin, että tämä on ihan normaalia, ja jos laittaa lisätietoihin maininnan koska puuttuvat liitteet toimitetaan kaiken pitäisi olla ok. Näin ollen päätös pakkauksesta tehdään aikaisemmin ja rahoista sitten myöhemmin kun kaikki liitteet on Kelassa.

Näin siis mua neuvottiin asian kanssa...

W09 tänään rv 24+3
 
Tässä vähän kuvia hankinnoista mitä oon tehny. Osan oon ostanu ihan uutena kaupasta, mut osa on hyviä kirppislöytöjä. Näiden lisäks oon löytäny niin ikää kirppikseltä äitiyspakkauksen 2008 talvihaalarin (on mun mielestä kivempi kun tän vuotinen) ja se on ihan ku uus, tosi hyvässä kunnossa ja makso vaan 3,5 euroo! :)

mut tässä kuvaa:





(oon nyt siis uskaltautunu ostaan pari pojan vaatetta, vaikka rakenneultran arvio varovainen olikin)

Ja tässä vielä masukuva tältä päivää (taitaa olla ihan eka jonka tänne pistän)



Ellen ja vaavi 23+4
 
ellen- samaa kirahvibodya/housuja hypistelin itsekin h&m:llä, mutta jätin vielä hyllylle... ehkä sitten myöhemmin, jos niitä vielä on... hellyttävä asu :heart:

Neuvolakuulumisia, ja viikot 22+2

verenpaine 130/84
Sf-mitta 18cm
syke 145

seuraava käynti onkin elokuun puolessavälissä, jolloin sitten nla-lääkäri.

Kuiskaten 22+2
 
Ihan pikasesti vain kirjoittelen, kun ruoka tuolta pian valmistuu.

Maha-asukki voi hyvin, kovin on yleensä vilkas polskimaan =) Kuopus taputtelee mahaa ja sanoo, että "minä sitten kannan vauvaa, kun se ensin kasvaa isoski" :D

Mun äiti sitten vasta eilen tajusi, että oon raskaana :LOL: Maha on kuin olisin rantapallon nielaissut ja ihmiset ovat jo toukokuulla monet onnitelleet, kun silloin näkyi jo niin selvästi.
Yksi mun kaveri jo sanoi, että onko mun äiti ihan sokea, kun ei huomaa.

Joo, ja kiinnostaako ketään, mikä oli mun äidin kommentti mun raskauteen?? :attn: :attn:
"En kyllä sitten ainakaan onnittele" :headwall: :headwall:
Että kovin on toivottu mummolle tämä meidän kuudes lapsi :/ Oli se jo paniikissa meidän neljännestä, saati viidennestä lapsesta, joten tämä oli ihan arvattavasissa, enkä siksi ole äidilleni vauvasta mitään puhunutkaan.
Äiti kun on niitä, joiden mielstä 2 lasta on sopiva määrä, kolmas menee joten kuten.

Ja ei olla kyllä mun vanhempien palveluja lastenhoidon suhteen käytetty hyväksemme. Varsinaisesti hoidossa ei ole kukaan ollut niillä koskaan. Nyt isommat ovat olleet yökylässä, kun ovat oikeen erikseen niitä sinne tahtoneet.
Toki ovat ihania isovanhempia, ei sillä. Ostavat vaatteita yms lapsille, muistavat kaikkien synttärit, joulun jne.
Kai äiti vaan aattelee aina sitä, että rakas tytär on liian kovilla pienten lasten kanssa...

No, mutta sitä ruokaa laittamaan. :wave:

-Fiona ja masu 21+3-
 
Jaahas, pistetään nyt sitten omatkin vaatehankinnat näytille. Onneks mä voin hyvillä mielin ostaa kahden edestä. :D


Ja huomaa Jennyli kolmet veluuripöksyt! ;) Mies totesi, että menkööt, kunhan ne ei koko ikäänsä tule pukeutumaan veluuriin. :LOL:

:kieh: kun täällä taas supistellut koko päivän. Töissäkin ähkin niin, että työkaveritkin alkoi jo huomauttelemaan. :ashamed: Saa nähdä jatkuuko työssäolo vielä keskiviikon jälkeen. Toisaalta olisin jo ihan valmis jäämään lomalle, mutta stressaa sekin, kun tietää mihin liriin työpaikalla jäisivät... :/ Mutta möykeröiset ennen kaikkea!

Sitten kysymys kaikille: :attn: Onko kellään kokemusta turvakaukalon lämpöpussista? Mä olen miettinyt vallan, josko sellaiset ostaisi. Olisivat melko kätevät varsinkin kahden kanssa, kun ei tarvitsisi paljoa pukea päälle. Senkun sujauttaisi pussiin ja kaukaloon. Kun ei kuitenkaan varmaan ensimmäisenä talvena paljoa muuta ulkoilla kuin matkalla autoon tai vaunuilla. Nuo pussit kävisi sitten vaunuissakin kantokopan sisällä.


 
Mä täällä vetistelen kun rakas ystäväni joka on kuin sisko miulle on just reilu tunti sitten saanut tytön :heart: Elokuussa olis vasta ollut la mutta hyvän kokonenhan tuo oli nytkin jo ollu 3500g :D

Jännä et eka väitin et poika se on takuulla ja n:kuukausi sitten näin unen että olin tän kaverin synnytyksessä mukana ja syntyi ihana tummahiuksinen tyttö ja tummat oli hiukset kuulemma nytkin :LOL: Hui...olikohan se joku enneuni..vaikka totesin heti että en kyllä tuu synnytykseen mukaan :LOL:

Ihanaa..Meijänkin poitsun jumppailut ne vaan voimistuu ja välillä jo kädelläkin tuntee liikkeitä ihan kunnolla :heart:

hannanmamma 22+2 :heart:
 
Neuvolassa käyty ja kaikki oli hyvin.Vauva oli niin kova menemään kun piti ääniä kuunnella että sen tädin piti yrittää pidätellä mahan päältä vauvaa mut ei se siltikään pysyny paikallaan vaan lähti pois alta ja potki sen minkä kerkes :LOL:

Juho oli mun mukana ja oisittepa nähny hänen ilmeensä kun rupes koko huone kaikumaan niistä äänistä,pojalla meni suu ihan ammolleen ja silmät suureni päässä aika paljon ja sitte rupes poikaa naurattaa
 
Voi elämä tän masun kanssa. Se vaan jotenkin tuntuu tässä kropassa painavalta ja isolta |O
Mä en jaksa tehä mitään ja se on tiellä :snotty:
Kiristää koko ajan, ja olo on epämukava. Ja vielä olis matkaa jäljellä.. miten tän ajan jaksaa.. joka päivä samat fiilikset. Ja sit kun se viel liikkuu koko ajan. Siis tuntuu et se on jatkuvasti liikkeellä. Ja möyrii oikeen kunnolla. Rakas se on silti :heart: :D
 
me ollaan tää päivä istuttu päivystyksessä. mulla alko aamulla ihan hirveet vihlonnat mahassa ja koko ajan tuntu pahenevan niin lähdettiin sit neuvolaan näytille ja sieltä lähetettiin äitipolille. vauvalla ultrassa kaikki ok, hyvin kasvanut painoa tällä hetkellä 567g, kohdunsuu kiinni ja kanavaa 4cm, hieman pehmennyt. syytä kivuille ei löytynyt, käskettiin kovasti vaan lepäilemään ja mahdollisesti kivut voi johtua edellisestä sektiosta tai sitten on suolet jotenkin mutkalla. onneks nyt jo hellittää kivut mutta edelleen säännöllisin väliajoin vihlasee. toivottavasti nää nyt loppuis kokonaan huomiseen mennessä ettei tarvi tästäkin stressata.

anteeksi oma napainen viesti.
 
Oletteko muuten joutuneet antamaan sairaalan esitietolomakkeeseen lapsen nimen mahdollista hätäkastetta varten? Meinas tulla kyyneleet silmiin, kun nimen neuvolantädille sanoin... tuntuu vaan niin kamalalta tässä vaiheessa ajatella mahdollista hätäkastetta, kun kaikki on nyt niin hyvin kuin vaan olla pitääkin.
 

Yhteistyössä