*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HEINÄKUUSSA ***

Piti ruveta kommentoimaan noita hankintoja. Meilläkin on tulossa eka vauveli eli mitään ei ole ennestään. Siskolta sain äitiyspakkauksen jämiä, toki otin oman pakkauksen kelalta myös. Samoin siskoni toimi hankkijana turvakaukaloon ja matkasänkyyn, maksoivat yhteensä 20 e. Vaunut sain siskon miehen veljeltä, satsi maksoi satasen ja siihen kuului oraan yhdistelmävaunut, sitteri, lämpöpussi, hoitopöydälle patja ja mitähän kaikkee vielä. Itse ajattelin uutena ostaa rattaat, pinnasängyn ja hoitopöydän/lipaston, ne todennäköisesti Ikeasta. Lisäksi olen saanut jo kaikenmaailman peittoja, pussilakanoita, liinoja, esiliinoja ja yms siskoltani. Vieras/toimistohuoneen sisustamme uudestaan, lähinnä seinät maalataan ja jänisboordia laitetaan ja roudataan tietokone toiseen huoneeseen. Sellaisia juttuja meillä suunnitteilla. Ai niin, ja auto vaihdettiin Skodan farkkuun. Että kyllähän tässä pikku hiljaa valmistaudutaan uuteen perheenjäseneen.

terveisin Schnappy ja pikkunen 25+2
 
Neuvolassa käyty: 22+5
Painoa: 408/viikko huppista
:whistle:
Verenpaine:112/70
Hb123 (rauta näköjään auttanu..)
Sf-mitta 25

Tuosta sf-mitasta oli vähän "huolissaan" ja sanoi että jos sokerirasituksessa ilmenee jotain niin saatan joutua tarkempaan syyniin.. :ashamed: Kovasti tenttasi syömisisstä ja liikkumisista..On vähän semmonen pilkunviilaaja se täti ,mutta ihan ok muuten.. :p
 
Hankinnoista ootte keskustellut. Eli tänne kans esikko tulollaan ja kaikki tavarat pitää hankkia. Vaatteiden ostelu on ajoittain meinannut lähteä käsistä :LOL: ja niitä alkais varmaan pikkuhiljaa oleen riittävästi. Varsinkin kun kävin tossa päivänä eräänä penkomassa vinttiä ja sieltä löytyi mun vanhoja vaatteita läjäpäin. Lipaston vaatteille ja muille tavaroille ostin ikeasta. Harsoja oli myös äitee laittanu säästöön reilut 30kpl joten eiköhän niilläkin hetken pärjää?!? :eek: Vaunut meillä myös ois tua vintissä mun vanhat emmaljungat ja olisin muuten ottanu ne käyttöön mut toi hissi on niin onnettoman pieni ettei ne taida mahtua sinne? Täytys ottaa ja testata mutta.. parvekevaunuiks ne oon aatellu anyway ottaa. Turvakaukalo tossa reilu viikko sitten hankittiin ja nyt tarvis ainakin viä pinnis hommata. Ja toki kaikkea muuta pientä, mut noista suurimmista hankinnoista siis vaunut ja sänky enää uupuu. Hoitopöytää en aatellu hankkia, toi pesukone saa hoitaa sitä virkaa.

Eli kyllähän tässä jo jotain on tullu hankittua, mut paljon on vielä hommaamistakin ennen kuin pikkuinen nyytti kotiin saapuu. Onneksi tässä vielä hetki aikaa =)

Ens viikolla oliskin sitten taas neuvolalääkäri. Vissiin sinne sokrurasitukseenkin pitäs mennä.. :ashamed: munhan olis pitäny käydä ton painoindeksin perusteella jo siä aikasemmassakin rasituksessa, mut en tän pahoinvoinnin takia oo kyenny, ja saas nähdä miten nyt käy, tuleeko siittä mitään.



 
Neuvolakuulumisia täältä...

Painoa tullut kaikenkaikkiaan 12kg lisää :whistle: Neuvolantätikin tosin sanoi, että mihin lie tullut kun ei näy. No minäpä tiedän, hanuriin ja jalkoihin...
Eli nyt oli +360g/viikko
Verenpaine 127/72
Hb 126, ilman lisärautaa vielä saan olla
Sf-mitta 22
Sydänäänet kuului kerran niin, että saatiin laskettua, muun ajan poika potki mikrofonia niin että paukkui. Tädinkin mielestä varsin vilkas vauva, liikkeitä ei siis tarvinnut arvailla :)
Syke oli sen riehumisen päätteeksi 160!

Onko kenenkään muun vaikea kestää jäljellä oleva aika eli onko jo malttamaton olo? Minä taidan olla vähän kaikki mulle hetinyt-tyyppi, sillä kaipaan tätä lasta jo älyttömästi. En jaksaisi millään odottaa marraskuuhun ja luultavasti joulukuun puolelle.

Ihana että pääsee jo täyttämään Kelan lappuja, ajattelin käyttää rahat kestovaippoihin.
Sokerirasitusta en odota niinkään innolla, KUopiossa se tehdään kaikille yli 25 vuotiaille... Yök.

Hyvää viikonloppua!!

M. ja Poika-Itu 22+4
 
W09
Sokerirasituksesta... Ei se oikeastaan ole niin paha kun on kuullut puhuttavan. Mulle se tehtiin jo toiseen kertaan tässä raskaudessa jostain syystä, ensimmäisen kerran rv 16+0, jolloin join sen perus sokerilitkun. Hyvin sen sain juotua, mutta tuli sitten vauhdilla ulos 30 min päästä, no koetta jatkettiin kuitenkin mutta olo parani kummasti kun sai litkun pois mahasta :LOL: (tulokset siis normaalit koska sokeri ei ollut vielä ehtinyt vaikuttaa/imeytyä kunnolla) Nyt toisen kerran se tehtiin viime tiistaina rv 24+4 ja valitin heti alussa, ettei litku pysynyt sisällä niin sain kokeiltavakseni sitä colan makuista litkua, joka on siis paljon helpompi niellä koska maistuukin joltain. Tällä kertaa pysyi hyvin sisällä ja tänään sain tulokset jotka olivat erinomaiset (jei!)

Mulla kanssa mietittiin josko sokereissa olisi jotain häikkää kun sf mitta oli viimeksi yläkäyrällä ja koska painoa oli tullut yht'äkkiä lisää noin 1kg/vk ilman mitään selvää syytä... Mutta siis mun kohdalla syy ei ollut sokereissa.

Mutta jos tietää että itsellä on maha herkkä, tai vaikea pakko juoda/niellä lääkkeitä/nesteitä yms niin kannattaa siitä sanoa jo aikaa tilatessa, koska voi olla että labrassa on näitä colan makuisia litkuja, mitä siis on helpompi juoda ja pitää sisällä. Aina kannattaa yrittää saada tätä parempaa litkua, aina sitä vain ei ole tarjolla.

W09
 
Kestoja kestoja kestoja niitä on nyt valmistunut ja mitään muuta en ole pienelle hommannut/tehnyt, kankaita kyllä hamstrannut että alan ompelemaan joku päivä vaatteita. En uskalla oikein ostaa, luulen että vaunut hankitaan aika lopuillaan elli kotiin tulo matkalla :D , istuin on oikeastaan ainoa mikä nyt pitää olla hankittuna ja kaikkea muuta saa sitten hankittua kyllä kun pienikin on jo meidän luona.

Eilen neuvola ja kaikki ok :D :heart:

 
että alkoiki tehä mieli tilata jotain superihanaa pussilakanaa vauvalle, kun kaikki muut onkin melkein lahjoituksena saatu ja käytettynä... niin olis sitten jotain ihan uuttakin pikkuselle :heart: ja taaperotx4 linkittämä ihanuus on aivan ylisöpö :saint:

tässä kotitöiden lomassa vaan pikasesti tulin moikkaamaan... :wave:

Kuiskaten 22+5
 
Neuvolakuulumisia:

Paino + 600 g/vk, alusta ehkä reilu 10 kg, eli musta tulee läskimooses :(
RR 122/78
Poikasen syke 137
SF-mitta keskikäyrällä 21 cm
Pissa ok

Poikanen voi kaikesta päätellen hyvin ja potkii paljon. Itsellä tämä mahanpalleron ja muiden uusien kilojen kanniskelu ottaa välillä vähän voimille, selkä jomottaa herkästi ja tunnen itseni jossain määrin valaaksi jo nyt. Jotain tarvis tehdä tuolla syömispuolella, saa nähdä osaanko. En mä mielestäni edes syö kovin epäterveellisesti tai paljoa herkkuja.

Sokerirasitukseen pitäisi aikaa varailla, meillä tehdään kuulemma kaikille yli 25-vuotiaille.

Ai niin, thor, mulle voisi laittaa sen rakenneultran tyttölupauksen jossain vaiheessa etusivulle.

Lispu ja Neiti Poikanen 24+0
 
Heips!
postista kolahtikin kutsu äitiys polille..ihan kiva niin ei tarvii sit pähkäillä.

Täällä on kans sen verran aikaa kun on vauva ollut, et kaiken saanu hommata.Enään ei muuta juuri puutu kun sitteri ja pikku sälää.Tänään ostin sängyn verhon,mekon,bodyn ja pari paitaa.Olihan se pakko taas idea parkissa poiketa kun asuntomessuilla kävin...
 
Heips!

Kävin tänään Brunon 4D: ssä, ja ei ollut valitettavasti ihan yhtä upea kokemus kun olin kuvitellut... Tärkein tietty, eli että vauvalla kaikki hyvin saatiin katottua :) :heart: Meillä neiti kumminkin sen verran ujo kaveri, että oli koko ajan käsi naaman edessä, ihan pari kertaa vähän kasvojaan vilautti ;) Eikä se että saatiin vaan pari kasvokuvaa loppujen lopuksi mua niin haitannutkaan, kävi vaan pientä jo sääliksi kun Bruno tökki mun masua aika kovakourasesti niin että mua jo sattu, jotta olisi pieni vaihtanut asentoa... :/ Kävelinkin välillä, mutta typy oli päättänyt että nyt ei kasvoja kuvata enempää :) Jostain syystä iski kamala selkäsärkykin alaselkään päälle, niin että vihloo ja säteilee jalkaan. Tuota ollut aikaisemminkin ja samoin esikoista odottaessa, mutta nyt siis kunnolla särkee... höh
Kumminkin oli hyvä että kävin, nyt on sekin kokeiltu :D Luulen kyllä että jos lisää lapsia meidän perheeseen vielä tulee, niin saattaapi 4D jäädä väliin, sen verran kallista lystiä...

Saya ja typy 21+6
 
Kiitokset tavaroiden hankintaa kommentoineille! Täytynee vaan uskaltaa jo ostaa ne vaunut ja pinnis, kun olen kerta mieluisat löytänyt. Sitten pitäisi alkaa haeskelemaan sitä turvakaukaloa. Vaatteita jo jonkin verran meiltä löytyy ja tänään pesin ne valmiiksi odottamaan masuasukkia. marihoo mullekin tuli tänään vaavin vaatteita kuivumaan laittaessani sellainen tunne, että haluaisin jo pienen nyytin kotiin puettavaksi! :D Mutta ehkä juuri ja juuri jaksan odottaa marraskuuhun...

Esikko77 ja Möhköfantti 22+6
 
Heipä hei,

Äitiyspakkauspäätös oli tullut. Kelan sivuilta kurkkasin. Kiva juttu, nyt pitäisi pakkauksen tulla parissa viikossa. Ei tuohon päätökseen mennyt kuin 2,5 viikkoa loppujen lopuksi. Eli suurin piirtein kuukauden päästä hakemuksesta taitaa paketti olla hypisteltävänä. Ihanaa.

Minulla on hankinnat jotenkin jämähtänyt. Olen varmaan jossain lamaannuksessa tuon flunssa-asian kanssa ja koko loppuodotuksesta on mennyt ilo (ei vauvasta vaan vauvahössötyksestä). Nyt kun voisi nauttia niin pitääkin stressata tuota. Voi unohtaa ihanat rennot loppuodotuksen päivät, jolloin voisi laitella kotia ja vauvakamoja isompien lasten ollessa vielä osittain hoidossa. Varmaan tilanne syksyllä on se, ettei lapsia kannata hoitoon viedä taudin välttääkseen. Se siis niistä rennoista päivistä. Harmittaa. Olisi niin ihana vaan nauttia tästä mahasta ja kaikesta laittamisesta. Toisaalta pitäisi kyllä yrittää keskittyä nauttimaan, koska huolehtiminenhan ei asiaa yhtään auta. Totta kai käsihygieniaan tulee nyt käyttää enemmän ajatusta, mutta yöunien menettäminen ei tosiaan tartuntaa estä. Se siitä aiheesta, yritän keskittyä mukavampiin asioihin. Mutta siis hankinnat onkin lähes kasassa, vaatteita puuttuu vielä paljon ja pinnasänky pitäisi ystävältä hakea sekä pestä ja kunnostaa vaunuja ja muita kamoja.

Tänään kävin neuvolassa ja sokerirasituksen tulos oli ok. Kiva. Painoa sen sijaan oli tullut liika. Auts. Ennestään jo on liikaa. Pitäisi tsempata. Herkut vaan niin maistuisi... Tähän asti tullut jo 7kg ja alunperin on ajatus selvitä jollain viidellä raskauskilolla. Nyt näyttäisi todennäköisemmältä se 15, mitä on tullut kahdesta aiemmastakin. Vauvan asennosta ei ottanut selkoa (taitaa vielä pyöriä) ja sf-mitta oli yläkäyrän tuntumassa 24cm. Hemppaa ei mitattu, olisi pitänyt tajuta pyytää, jos vaikka siitä johtuisi tämä väsymys välillä. Tai sitten vain näistä lämpimistä keleistä.

Nyt tuntuu viikot kuluvat jotenkin hitaasti. Siis aika kyllä kuluu nopeasti, mutta johonkin rv 30 tuntuu olevan ikuisuus. Alkaa olla jo vauvankaipuuta :heart:

Emmama 25+2
 
ihanaa että täällä on muitakin "läskimooseksia" :LOL: marihoo mulla tullu vielä enempi, yht 15kg!!! :eek: ja kaikki ihmettelee mihin se on voinu tulla, koska peppu ja jalat sirot kuten ennen, maha vaan on järkky, mut eihän vaavi paina ku joku ehkä 700g+istukka,lapsivesi, mut ei ne yhteensä voi tehä 15kg!! eikä se tisseihinkään oo tullu, prkl!! :kieh: oletan että tulee yht n 30kg, onhan täs puolet melkeen jälelläkin, hirvittää vaan toi määrä ku aina ollu hoikka (55-57kg) ja mun tuurilla ne kilot sit on ja pysyy, herkut on niiiiiin hyviä :p :ashamed:

eipä tänne muuta kummempaa kuulu, ens ma alkais työt YÄK!!! et vikoja lomapäiviä viedään..

öitä kaikille pömperömahoille!! =)

tupuna ja pokkin 23+4 :heart: (kait, apua en pysy laskuissa mukana enään..!!)
 
Mulle on edellisissä raskauksissa tullut n. 20 kiloo ja nyt on tullut vasta 3 kiloo :whistle: . mutta hyvin nuo 20 kiloakin lähti pois =)

Tänään kudoin pipon ja ompelin nallen, huomenna saa nalle mekon ja pipo kuvan ja sitten vois vaikka käyttää nuo neulahuovutetut kuvat pesussa niin pääsevät uusille omistajilleen...ja eilenkin tein lakin. Pitäs alottaa sukat, ens kuussa synttäreitä aika paljon...
 
Huomenia kaikille tasapuolisesti!
Klo. 8.00 olis sitten neuvolaan meno ja kuulumiset siitä sitten myöhemmin. Saattaa täälläkin tulla vähän noottia tuosta painosta, jokseenkin kun on nuo herkut yms uponnut kohtalaisen kiitettävästi alas :whistle: lähtö paino kun oli 60.7 kg ja nyt jo ainakin itsepunninnalla saatu tulos 69kg :/ katsotaan mitä neuvolassa saadaan aikaseks :D
 
Huomenta! Kovin aikaisin tuntuvat kaikki noita hankintoja tekevän. Mä en oikeen uskalla kun vielä voi tapahtua mitä vaan. Ehkä sitten muutamaa viikkoa ennen ja eihän tässä ole mikään kiire. Kuinka moni on jo jättänyt työnteon? Mä olen vielä lomalla viikon verran, mutta ajattelin kyl kysyä neuvolasta, että kannattaako mennä enää töihin vai jäädä suosiolla saikulle. Mulla särkee aamusta jo jalkoja ja jos päivän mittaan kovasti touhuan niin alkaa supistella. Ja tuon 2v nostelukin alkaa jo tuntua. Välillä on selkä tosi kovilla. Ajattelin että poika saisi silti mennä hoitoon osaksi päivää, vaikka jäisikin saikulle ja itse alkaisin käymään päivittäin uimassa, jos vaikka saisi alaselän lihakset vahvistumaan. Olen töissä siis suurkeittössä ja siellä ei ehdi edes taukoja pitämään.


Ai niin tänään poksutaan! T: Peggy+Rusina 22vko
 
:wave:

Täällä yö jopa nukuttu ilman supistuksia :eek: mutta tuntuu vaan että vauva niin alhaalla etten uskalla ees kävellä,tuntuu että se tippuu :/

peggybundy: oon vähän samoilla linjoilla sun kanssa,en oikeen oo uskaltanu ostella vielä mitään (välillä kyllä tulee tunne ettei aika riitä ja mitään ei ole ostettuna) luulen että kauppoihin meen vasta ens kuussa

töissä oon toistaseksi,seuraavassa kontrollissa selviää että saanko jäädäkin vielä töihin,toivottavasti =) mutta pahalta kyllä ainakin näyttää/tuntuu.

nyt antaa likalla aamupalaa ja sitten illaksi töihin,huomisiin!

niina ja vilma 25+1 :heart:
 
Huomenia masuille!! Eilen poksuttiin taas :)

Hankinnoista: Meillä ei juuri vielä mitään hankittuna...vaunut ja pinnasänky saadaan ystävältä, mutta haetaan tossa elokuun puolivälissä. Vaatteitakaan ei ole vielä tullut isommin ostettua lukuunottamatta paria bodya ja sukkia. Odottelen sitä 4d-ultraa jos saisi tietää kumpaaodotellaan niin ajattelin vasta sen jälkeen tehdä enemmän hankintoja. Ja kun näkee vähän mitä tulee pakkauksessa. Onhan ne lueteltu toki kelan sivuilla, mutta näkee sitten ihan konkreettisesti.. Kyllä tässä ehtii vielä hankinnat tehdä.

Ihanaa kun viime yönä nukuin koko yön!! Siitä onpitkä aika kun olenviimeksi saanut nukuttua kunnon unet. JOtenkin öisin iskee "levottomat jalat" ja muutenkin joyenkin ahdistaa, eikä sopivaa asentoa tahdo löytyä... No, jaksaapahan iloita niistä harvoista öistä jolloin nukkuu kunnolla :)

Milliz + toukka 23+1
 
Nyt niitä neuvolakuulumisia sitten;
Painosta siis tuli sanomista ja paljonkin, kaikki mässäilyt nyt vaan sikseen jne..

+1.114kg/viikko
Verenpaine 108/62
Hb 133
Sf-mitta 19
Täällä(kin) vauva potki mikrofonia koko ajan kuului vaan "tumps tumps" ja kun sai vihdoin laskettua niin sykkeeksi arvioi 150 :D Liikkumisen puute ei siis jäänyt lainkaan epäselväksi..

Ajattelin täyttää hetimmiten nuita kelan papruja, jotta ei sitten vaan jää viimetipalle. Raskaustodistuksia sain kaksinkappalein.

Ja asiasta kolmanteen, voi nuo hormonit.. hormonit.. Oon täällä itkua tihrustanut kun satuin huomaamaan että alakerran mummun takapihalla pötköttelee täysikasvuinen kuollut orava
:'( :'( :'(
Kävin ovikelloakin rimpauttelemassa, mutta ei ne olleet kotona.. Miehellekin soitin töihin oravasta se se perkele vaan nauro miulle ://

*muoks*
hankinnoista sen verran, muutaman vaatteen olen itse ostanut (kirpparilta) muuten ollaan kaikki saatu ystäviltä ja sukulaisilta :) Yhdistelmävaunutkin saatiin miehen siskolta (abc design) ensin ajattelin ottaa ne parvekevaunuiksi, mutta aikani kun olen niitä tuolla huoneessa katsellut, niin eiköhän niistä tule sitten ns. vakivaunut :D Hoitopöytää havittelelisin kovin, pinnasänky on tulossa työkaverilta. Patjat yms ostetaan tietty sit itse.
Äidin luona hki:ssä meillä olis hoitopöytä amme systeemi, mutta se amme jotenkin näytti niin pieneltä.. saas sit nähdä :)

Kantoliinan/repun, hyppykiikun yms.. pieniä juttuja tarttis vielä hankkia.. Ei jaksais millään odottaa palkkapäivää ni pääsis kiertelee kirppareita <3
 
Huomenta!

Täällä toinen pojista kipee ja kovin ahdistunut :( Piippuilut siis aloitettu pitkän tauon jälkeen!
Kyselin justiinsa mummua apuun että päästään käymään kaupoilla isännän kanssa.
Aurinkoinen päivä tulosillaan eikä sitä nyt sitten voi hyödyntää ulkoilemalla :/ Mutta hyvä että sairastaa nyt eikä viikon päästä kun meillä on poikien 3-vuotis synttärit :heart:

(.) Navassa kaikki hyvin :heart: :D Ja toisin kuin muutama muu täällä niin minä taas voisin pitää tän masun vaikka tupla-ajan :whistle: :D Musta tää keskiraskaus on kaikin puolin ihanaa aikaa, jotenki sitä vaan on niin seesteinen ja hyvinvoiva olotila ja kasvava masu on niin rakastettava :heart: Lisäks tää aika on aina jotenki suhteessakin niin rauhallista ja lähentävää (toisin kuin vauvan synnyttyä ) joten nautin siitäkin!
Vaikka vauvan tietysti syliinikin hellittäväksi haluan niin mulla ei oo yhtään kiire marraskuulle mutta aika vaan kuluu niin kovin äkkiä!!
Kuten jo aikaisemminkin kirjoitin niin tämä on todennäköiseti mun viimeinen odotus ja masusta luopumisen tuskaa alkaa olla ilmassa :ashamed: Taidan siis kuulua niihin joilla on krooninen masukuume ;)




 
Huomenet! Täällä herättiin taas kunnon suonenvetoon.. aaargh, näitä raskauden sivuoireita |O , muuten meni yö samaan tapaan, eli pyörien kyljeltä toiselle...

Painonnoususta, täällä monella tullut useampia kiloja lähtöpainosta, mulle 3-4 kg, ja kuitenkin raskaus jo yli puolenvälin, kaikki on tullut rantapalloon. Syön suht normaalisti, pienehköjä annoksia, herkutellutkin olen, lähinnä leipomuksilla, mansikkarahkalla jne... karkkeja kerran viikossa, liikuntana pyöräily ja h i d a s kävely. Alkujaan olen hoikka, joten kyllähän se liki 5 kiloakin jo tuntuu isolta.

Kuiskaten 22+6
 
Se olisi sitten taas perjantai ja viikot poksuu 27 = 26+0!

Nyt kun kaikki ollaan jo yli raskauden puolivälin ja alusta on jo tovin, ajattelin laittaa pystyyn pientä galluppia. =) Millaisessa tilanteessa plussasit ja mitkä olivat heti ensimmäiset ajatuksesi?

 
G: Meillä oli esikoinen 2kk 2 vko:a vanha, oltiin jo päätetty, että tulkoon pikkusisko tai veli heti kun on tullakseen. :saint: Yhdet kuukautiset olivat olleet ja oviksenkin olin huomaavinani. Kun kuukautiset olivat päivän myöhässä jotenkin jo aavistin, esikkokin oli tullut ensimmäisestä yrityskierrosta... :whistle: Ostin Clear Bluen digitaalisen testin ja ajattelin heti seuraavana aamuna testata. Aamuyöstä heräsin pissahätään ja heti piti tietysti testata - klo 04.05 tai jotain! :LOL: Testiajan kuluessa näkyi:



Olin NIIN onnellinen! Ja hämmästynyt. Ja kiitollinen. Ja peloissani. Näin me oltiin toivottu, mutta menisikö kaikki hyvin, saataisiinko lapsi syliin asti vai "rankaistaisiinko" meitä liiasta optimistisesta asenteesta ja odotuksista keskenmenolla?

Unta en tietenkään enää saanut, joten ei muuta kuin nettiin! :D Selaamaan vauva ja odotuspalstoja... Miehen herätin joskus 07 aikaan testi kädessäni. :heart:

thor ja prinsessa 26+0
 

Yhteistyössä