*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HEINÄKUUSSA ***

Norjanangervo Minä näin ainakin sisukas.netissä söpön molokidsin pinkin haalarin ja oli vielä alessakin...
http://www.sisukas.net/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,12457/category_id,22/manufacturer_id,27/option,com_virtuemart/Itemid,54/

Tulee hiukan noita nettikauppojen valikoimia tutkittua =)

Elloksella on muuten ihan älyttömän halpa ruskea karhupuku alessa (eilen bongasin). Ostin sellaisen pari vuotta sitten. Oikein on nätti ja hyvä, mutta vetoketjun sain rikki.

Meillä on projektina sängyn hankinta. Ajattelimme ostaa toisen Stokken pinniksen, kun ei raaskita tuota esikoista 11/07 vielä isojen sänkyyn laittaa. Karkaisi sieltä ihan varmasti joka yö monta kertaa ja saisi pelätä mitä pahojaan tekee äitin ja iskän nukkuessa :p
Käytettynä ollaan yritetty metsästää, mutta ovat vaan aika haluttua tavaraa. Taas olisi yksi täky vetämässä.

Vähän kyllä hirvittää tehdä vielä mitään hankintoja vielä, mutta kai se pitää nyt vaan jo uskaltaa. Kestovaipat on hankittuna, mutta ihan kaikki muu on vielä vaiheessa.

Mieheni on lääkäri ja ihan riittävästi pelotellut minua tuosta sikainfluenssasta. Sehän on meille odottajille tosi vaarallinen. Jenkeissä 13 raskaana olevasta 1 oli kuollut. Ja olihan se ensimmäinen Euroopassakin tautiin kuollut odottava äiti (vauva selvisi). Taudin ohella minua hirvittää Tamiflun vaikutukset vauvaan. Siitä ei ole tehty vielä kattavia tutkimuksia, vaikka nyt on raskauden aikana käyttöön hyväksyttykkin. Ettei vaan olisi mikään uusi talidomidi.
 
Heissan! :wave:
Pitkästä aikaa löyty aikaa myös kirjoitella omat kuulumiset. Olen kyllä käynyt teidän juttujanne seuraamassa mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella.

Ensimmäiseksi Carribeelle suuren suuret halitukset, voimia koetukseeenne! Itse yritän aina uskoa että kaikella on tarkoituksensa mutta tällaiset asia menee kyllä ohi ymmärryksen!

Sitten vähän omaa napaa eli kaikki hyvin, rakenneultrassa ja 4D-ultrassa käyty. Molemmissa ultrissa todettiin että terveeltä tytöltä tulokas näyttää! :heart: Oma arvaus sukupuolesta meni siis metsään mutta se on tietysti pääasia että tulokas olisi terve! =)
Tuo 4D ultra (Brunon tekemänä) oli kyllä hieno kokemus, niin selkeästi siinä kaikki näkyi ja kiva kun siitä jäi dvd jonka sitten voi katsoa myöhemmin uudelleen! Suosittelen siis kaikille!

Painoa on kertynyt 5-6kg eli kaiketi ihan maltillisesti, nekin kaikki oikeastaan näkyy vaan mahassa. :LOL:

Lomaa on tässä nyt pari viikkoa tullut vietettyä ja vielä reilu pari viikkoa on jäljellä. Huomenna ollaan lähdössä kesäloma reissulle Nizzaan, joka hieman jäskättää tuon sikainfluenssan takia. Mutta ei kai sitä kotonakaan voi olla neljän seinän sisällä, sillä nythän sen voi saada jo Suomestakin.. Se tulee sitten varmaan jos on tullakseen, tekipä sitten mitä tahansa.. Mitä te muut olette ajatelleet tuosta sikainfluenssasta? Oletteko normaalisti reissanneet jne.?

Aurinkoisia masun kasvatus päiviä kaikille kanssa odottajilleni!! :D

Päksy ja typy rv 24+jotain..
 
Huomenta!

taaperot Olen kyllä painoarvion heitoista kuullut ja itselle kans mennyvähän metsään mut toi sun heitto on jo huippu :eek:

hapikko Kiitos vinkistä vaikka jotain "korvia" vielä kaipaisin...täytyy katsella.netistä olen kyllä huono etsimään..
 
Heippa hei!

Ja terveiset jälleen äitiyspolilta! Tällä kertaa supistukset eivät olleet saaneet lisää hallaa aikaan, joten sain kuin sainkin luvan tehdä töitä puolitoista viikkoa kesälomaan asti. Siitä eteenpäin mennään sitten hyvin todennäköisesti sairasloman turvin.
Meidän möykeröiset siellä jumppasivat molemmat raivotarjonnassa, kohdunsuuta kun ultrattiin, nätisti näkyi kaksi samankokoista kuuppaa siinä vierekkäin. :D Painoarviot 438/559 grammaa eli edelleen A on sirompi, mutta molemmat kasvaneet hyvin. A:n pienempi painoarvio johtuu täysin pienemmästä kehonympäryksestä eli on siis kaksosista hoikempi, tullut ilmeisesti äitiinsä. :LOL: Lapsivettä molemmilla normaalimäärä ja napavirtaukset hyvät. Edelleen kahden viikon päästä kuitenkin tarkkaan tutkitaan tuon jatkuvan kokoeron vuoksi.

hapikko, kiitos tuosta Ellos-vinkistä. Taidan samantien tilata. Just kun isäntä sai maksettua mun Ellos-tilini nollille. :ashamed:

Päksy, meillä on tuo sikainfluenssa mietityttänyt kovasti viime aikoina, kun mies palasi viikonloppuna työmatkalta Pohjois-Amerikasta. Lähinnä varautuminen reissuun oli pullo käsidesiä käsimatkatavaroihin ja muutenkin perusterve varovaisuus. Vaikka kyllähän tuolla Helsinki-Vantaallakin jo hengityssuojia näkyi ihmisillä olevan.

Kysyin tuota sikainfluenssa-asiaa ihan suoraan neuvolastakin, mutta kovin vähättelevästi terveydenhoitaja siihen suhtautui. Että ihan tavallisena flunssana menee terveellä hyväkuntoisella ihmisellä ohi. Aika mielenkiintoinen suhtautuminen aiheeseen, kun vertaa esim. tuohon hapikon kommenttiin aiheesta...


 
Onnea kaikille hyvistä neuvolakuulumsista.. :)

Onnea Päksy tyttölupauksesta.. :)

(.) iskias kipu (?) kai vaivaa vasemmalla puolella.. :( olo muuten hyvä..
lisää hankitoja.. saatiin vaunut.. :) nyt pitääpi alkaa miettii sitä turvakaukaloa seuraavaks..

TB 24+2:heart:
 
hapikko, meillä on 12/07 syntynyt tuo kuopus ja on nukkunut normaali sängyssä(pojilla 70-luvun kerrossängyt, jossa 1½v nukkuu alasängyssä ja 3½v yläsängyssä ) jo maalis/huhtikuusta asti. Kaikki lapset ovat siirtyneet normaalisänkyyn pinniksestä 1v2kk-1v4kk:n iässä eikä oo ongelmaa ollut:) Kertakaan ei oo tippunut sängystä. Mua pelottas et sattuis vahinko pinniksestä kun roikkuis alas.

Onnea kaikille ultrassa käyneille :flower:

Onni rv 25+1
 
Caribbeen kohtalo pisti itkettämään....:(
Todella surullista, varsinkin tässä vaiheessa, kun omaan syntymättömään vauvaan on jo selvästi alkanut kiintyä.

Äh, mulla on kauhee kuume, se iski eilen, ja mahakivut kanssa:( Tosin ne on tossa ylävatsalla. Menin sitten tänään terveysasemalle selvittämään asiaa. Lääkäri epäili jopa toksoplasmoosia ja viikko voi kulua tulosten saamiseen :kieh:
Eikö se tauti siinä ajassa jo kerkeä tarttua sikiöön ja aiheuttaa ties mitä????
Sikainfluenssaa ei onneksi epäillyt, vaikka mun mielestä olis kyllä pitäny ihan varmuuden vuoksi tarkistaa.

Ehkä olen vaan hysteerinen, kuten mieheni sanoo. Hänelle en voi puhua yhtään mitään huolestani, koska hän vähättelee kaikkia mun vaivoja, vaikka kuumettakin olis yli 38...... Enkä saa mainita, että vauvalle voisi sattua jotain. Siitä tulee heti riita |O

Onks kellään ollu kuumetta lähiaikoina? Mulla ei oo edes lämpöä melkeen koskaan, viimeksi kai 10 vuotta sitten!!!!

Ninni89, me ollaan näköjään lähes saman ikäiset. Mulla on synttärit joulukuussa. Kurjaa kuulla, että joudut odottamaan yksin... jotenkin niin vaikea tajuta, että mies raskauden takia jättää... vaikka kai sekin on aika yleistä :|
Miten olet kokenut odottamisen näin nuorella iällä? Mulla ei yksikään omanikäinen kaveri ole samassa tilanteessa. Välillä sitten tuntuu, että on aika yksin asian kanssa. Vaikka kysehän on maailman luonnollisimmasta jutusta, mutta kaikki ei tosiaan osaa suhtautua !

 
Suomessa taas! Meillä oli ihana lomareissu ja mukaan tarttui "pieni" kasa vauvanvaatteitakin :saint:

hapikko Mua kanssa pelottaa tuo sikainfluenssa, koska juuri palattiin Lontoosta. Ostettiin matka niin aikasin, etten osannut ajatella koko possutautia. Eilen juuri luin paikallisesta lehdestä, kuinka raskaana olevia suositeltiin välttämään julkisialiikennevälineitä, lentokenttiä ja paikkoja, joissa on paljon ihmisiä :eek: Käsidesiä kului paljon matkalla ja nyt täytyy vaan toivoa, että välttyy tartunnalta. Tosin voihan tuon taudin saada Suomessakin. Itsekin kysyin neuvolasta ennen matkalle lähtöä asiasta, mutta eipä siellä oikein mitään osattua sanoa.

Mun masussa on nykyään aina iltasin hirveät bileet menossa :D Osa potkuista on niin kovia, että tuntuu epämiellyttävältä. Mitenköhän sitä selviää loppuajasta..?

Liina ja ötö 24+1
 
:wave:

hapikko: Meillä kans syntynyt tyttö 4/07 ja siirrettiin hänet jatkettavaan sänkyyn kun ikää oli 1v2kk ja meillä mitään ongelmaa ei ollut!

Sikainfluenssa ahdistaa kyllä vähän mut luulen ettei siihen kuitenkaan pysty vaikuttamaan paljoa itse. Tietenkin jokainen nyt huolehtii hygieniastaan jne.

nyt nukkumaan,huomenna vapaa!

niina ja vilma
 
Kaikkien kuulumiset luettu... Sikainfluenssa ei hirveästi pelota, asutaan täällä korvessa, jotain hyötyä siitä kerrankin :D

Talvihaalarista minkä kokoisen aiotte ostaa?

Täällä kaikki hyvin mahassa, ristiselkä huutaa hoosiannaa välillä työvuoron jälkeen kun on paljon kyykistelyä mut muuten kaikki ok.

Nunneliini ja Papuseni 23+2
 
miksi en pysty lopettaa tätä ostelua nytki tuli hommattuu tämmönen pojalle pinnikseen jo valmiiksi vaikka ensin nukkuuki joko vieres tai sitte heti pinniksessä kopassaan




saas nähä onko tulokas yhtä hyvä uninen ku tuo Juho oli vauvana..hän ei syöny öisin olleskaan ja sitä ensin ihmettelin mut sitte neuvolassa sanoivat että tuon kokonen pärjää ilman yösyöttöjä
 
Hola!

taaperotx4 mistä noin ihanat nalle puh lakanat hankit? :heart: Meillä lasten huoneessa paljon nallepuhia, sopis kivasti meijänkin pinnikseen :)

Huomenna 4D-ultraan, vähän jänskää :)

Ja tuosta sikainfluenssasta, edelleen pelkään ihan hulluna :( Monet pitää varmastikkin ihan hysteerisenä, mut varsinki kun ammatin puolesta päivittäin ulkomaalaisten ja paljon matkustavien ihmisten kanssa tekemisissä, jotka tulee meijän toimistolle suoraan lentokentältä niin hirvittää.. Luonteeltani sellanen muutenkin, että stressaan kaikkee (enkä oikeesti sille mitään voi :ashamed: )

muoks. nyt olen siis vielä 1,5 viikkoa kesälomalla, mutta töihin paluu pelottaa tuon sikainfluenssan takia..

Saya ja tyty 21+5
 
No hyvä kun joku muukin hurahtanut ostelija :D Mä sit ostin kuitenkin sen tutan valkoisen kevyt toppis puvun,muutamat sukkahousut kans tarttu.Harmi vaan jos eteen tulee kivempi puku vielä...Sit jätin kauppaan pinnasängyn verhot mitkä meinaan käydä hakemassa pian.Olin kahden vaiheilla tilaanko pupujussikat setin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saya:
Hola!

taaperotx4 mistä noin ihanat nalle puh lakanat hankit? :heart: Meillä lasten huoneessa paljon nallepuhia, sopis kivasti meijänkin pinnikseen :)

Huomenna 4D-ultraan, vähän jänskää :)

Ja tuosta sikainfluenssasta, edelleen pelkään ihan hulluna :( Monet pitää varmastikkin ihan hysteerisenä, mut varsinki kun ammatin puolesta päivittäin ulkomaalaisten ja paljon matkustavien ihmisten kanssa tekemisissä, jotka tulee meijän toimistolle suoraan lentokentältä niin hirvittää.. Luonteeltani sellanen muutenkin, että stressaan kaikkee (enkä oikeesti sille mitään voi :ashamed: )

muoks. nyt olen siis vielä 1,5 viikkoa kesälomalla, mutta töihin paluu pelottaa tuon sikainfluenssan takia..

Saya ja tyty 21+5

anttilasta ne ostin

 
Sikainfluensasta kysyin kanssa neuvolassa, mutta lähinnä siitä syystä, että itselläni on jatkunut jo useamman viikon ajan flunssa tai sitten se on muuttunut allergiseksi nuhaksi. No, kuitenkin neuvolatädin vastaus oli, että kyllä sen sitten tunnistaa, kun se iskee eli kova kuume siitä nousee. Tiedustelin, että tuleeko kuume niillekin joilla ei juurikaan koskaan ole kuumetta ja vastaus oli kyllä. Mielestäni kovin rauhallisesti/vähätellen neuvolatäti asiaan suhtautui, mutta johtunee varmaan siitä, että eivät halua levittää mitään hysteriaa odottavien äitien keskuuteen.

Olen parina päivänä käynyt vaunuja katsomassa ja päädyn luultavasti Brion Kombeihin. Vastaavat parhaiten omia tarpeita. Niitä saisi nyt alennettuun hintaan, mutta mies tokaisi, että äläs nyt vielä hätäile. Taisi miehelle iskeä paniikki tai jotain. Taidan ne kuitenkin äidin kanssa käydä ostamassa, kun äiti on niistä yhtä innoissaan kuin minäkin. :LOL:

Joko te muut ensimmäistä odottavat olette ostaneet vaunut ja tehneet muita isompia hankintoja?

Esikko77 ja Möhköfantti 22+6
 
:wave:

huomenta,täällä jouduttu valvomaan yöllä n.3-6,ihan hirveitä supistuksia.. Luukin jo että pitää lähteä sairaalaan :/ no rauhottu kuitenkin ja sain hetken nukuttua ja nyt ne ilmeisessti on alkamassa taas! Voi elämä!
sairaalaan matkaa yli 70km ni ei viittis turhaan mennä,eikä kyllä oo autoakaan nyt kun se on miehellä ja ja.. toivotaan että rauhottuu!

esikko: kyselit tavarahankinnoista? Meillä ei vielä mitään :ashamed: no esikon vanhat vaatteet on kyllä tallessa melkeen kaikki ja sit tilasin sen hennesin karhupuvun,siinä ne.. :snotty: pakko ruveta kyllä toimimaan jo!oon mä vaunuja kattellu mut niitäkin on niin paljon |O

nyt sohvalle makaan jos nää rauhottuis

niina ja POKS POKS vilma 25+0 :heart:
 
W09
Huomenta kaikille,

Esikko kyseli hankinnoista, täällä myös odotellaan ensimmäistä ja on niitä hankintoja jo tullut tehtyä jonkin verran. Eli vaunut on jo tilattu (sovittiin että noudetaan vasta lokakuussa) näin varmistettiin, että saadaan juuri sitä väriä kun halutaan, ja ne kaikki tarvikkeet mitä ollaan ajateltu. Turvakaukalo myös ollaan alennuksesta jo ostettu, mutta muuten olen ostanut vain muutamia pikku vaatteita, kaikki muu me saadaankin sukulaisilta . Vaatteita saatiin juuri viime viikonloppuna yli 20 laatikollista(!!!) ja niitä ollaan nyt sitten lajiteltu mitä säästetään ja mitä ei.


Vielä olis hankinnassa hoitopöytä , mutta muuten taitaa kaikki olla jo kasassa

Sellaista täälä tänään,

W09 24+6
 
Huomenta pikaisesti! =)

Brunon ultrassa käyneet! Pitääkö paikkansa ettei kelavähennyksiä saa enää jos menee rv 24 jälkeen? Kuulin että sen jälkeen tarvitsee lääkärin lähetteen jotta saa korvauksen. Alkaa tulla kiire mulla ja mies mahdollisesti vielä ensi viikolla ulkomailla niinkuin tälläkin viikolla :( Ja nyt tosiaan jo rv 22+3.
 
Heippodei! :wave:

Ja rutistukset kaikille kanssasisarille :hug: :heart:

Onkohan nyt menossa joku kohdun kasvukausi kun monilla nuita suppareita tuntuu olevan?! minulla siis myös ja huojentaa kuulla etten ole ainoa! Tosin eikai ne hyväksi ole jos liikaa on...toivottavasti niinan supparit rauhoittuu :hug:
Mulla supparit tulee selkeästi rasituksesta ja näin vaan ollessa niitä ei tule. Korkeasaaren reissusta masu ei tykännyt mutta eilen kun olin päivän Ikeassa niin masu ei pistänyt niinkään pahakseen...tais olla niin mieleinen paikka äipälle :whistle: ;)

Minäkin olen parantumaton shoppailia mutta koska poikien jäljiltä on kaikkea ja vaunutkin nyt ostettu niin periaatteessa ostoslistalla on vain hoitopöydän alusta ja haalari syksyksi.
Mutta voi jukra mikä sisustusvimma mulla olis kun vaan olis millä mällätä ja tuo Ikea sai mut vielä enemmän 'sekaisin' :whistle:
Me tehdään just pojille omaa huonetta ja sitä teksi mieli sisustaa kovasti (ja sinne eilen ostinkin kirjahyllyn ym. ) ja toki omaakin makkaria tekis mieli uudistaa...ja olkkaria...ja.... :whistle: :D

Sikainfluenssa ei hysterisoi minua näin kotioloissa mutta täytyy myöntää että kovasti mietityttää Jenkkilän reissu mihin meidän pitäis siis kuukauden päästä lähtee :/
Täällä landella kun mahdollisuus sairastua on sata kertaa pienempi kuin siellä reissussa!!
Mitä te tekisitte, lähtisittekö kuitenkin matkalle kun tilaisuus on NIIN ainutlaatuinen ettei toista varmastikaan tule?!
Lääkäri ei kovinkaan huolissaan matkasta ollut, sanoi että kohta Suomikin voi kuulua riskimaihin ja sairastumisen mahdollisuus on yhtä hyvin olemassa.
Lisäksiolen paljon kahlannut keskusteluja läpi ko. asiasta ja huomannut että kyseessä on kuitenkin ihan normaali flunssa, samoin kuin influenssa! Mahdolliset jälkitaudit saattavat sitten olla niitä ongelmien aiheuttajia riskiryhmään kuuluville.
Eipä tätäkään asiaa voi oikein muuta kuin jättää ns. korkeampiin käsiin ja omalla hygienialla ym. yrittää pitä pöpöt loitolla!

Ohhoi, kai se olis mentävä imuroimaan kun muutaman tunnin päästä tulee vieras. Illalla pitäis sitten lähtee äidilleni valmiiseen ruokapöytään herkuttelemaan :p




 
chira näin minulle sanottiin femedassa kun kysyin, siks meilläkin oli vähä hankala valita päivää mut kerettiin. ja hinnaksi jäi 167e kelavähennyksen jälkeen, jos menet rv 24 jälkeen hinta voi olla jopa 250e, kun korvausta ei ilmnan lähetettä saa. voithan soittaa vielä femedaan ja varmistaa, nro 09-75101000.
 
W09
Chira: Kyllä se todellakin on niin, että kela-korvauksia ei saa jos 4D-ultra tehdään rv 24 jälkeen ilman lääkärin lähetettä, ja taisi olla jopa niin että jo 24+0 on korkeampi hinta, eli korvaukset saisi vielä 23+6. Näin ainakin meille sanottiin. Hinta määräytyy oikeastaan sen mukaan kauanko ultraus kestää, eli tuo 167? (+kelan osuus 62?) on sillä minimi ajalla (muistaakseni 20 min), mutta jos ultraus kestää kauemmin tulee hinnaksi todellakin vielä enemmän. Mutta ainakin meidän kohdalla Bruno oli kovin nopea ja löysi tarkasteltavat paikat heti, joten hyvin ehdittiin tässä minimi ajassa homma hoitaa :LOL:

W09
 
taaperotx4 Suloinen setti :heart: ... kaikkea ihanaa sitä onkin meidän mammojen päänmenoksi :saint:

Täällä taas vaihteeksi pyöritty ja hikoiltu yö... vauva on todella vilkas öisin, taitaa olla tuleva potkunyrkkeilijä :xmas:

Neljättä odotan, mutta nollasta oli alettava, kun edellisistä niin pitkä aika...vähitellen on tavaraa kertynyt kavereilta, mutta vaunut on tietysti hankittava, kunhan keksisi, millaiset sitten olis ne hyvät, jotka täyttää kaikki vaatimukset, melkoinen vaunuviidakko nykyisin kun on.

Kuiskaten 22+5
 
Se oli sitten tunnin työpäivä täällä suunnalla :x Aamulla oli tosi hyvä olo ja aamupalakin meni normaalisti alas, töissä kerkesin olla puolisen tuntia ja eikun vessaan... kohta taas sama ruljanssi, joten pomo sanoi suoraan että painelehan tyttö kotia ja äkkiä.. onneks sain kuitenkin lääkäriajan iltapäiväks, josko olis huono tuuri käyny ni en ois saanu laisinkaan..
Mietin että pitääköhän mun nyt sitten peruuttaa huominen neuvola-aika? Hitto vie, mulla on viimeks vatsatauti ollu monia vuosia sitten :/

pikkuihra ja mörkö 22+5
 

Yhteistyössä