Marraskuun Mussukat 2016 *Maaliskuussa*

Mä käytän Nordic health spraysin Dlux pregnancy-suihketta (b6, b12, k, foolihappo, d3, b1) ja vielä lisäks Multivit-suihketta. Imeytyvät tehokkaasti kun suihkutetaan suoraan suun limakalvolle, joten ei haittaa pahoinvointikaan.
 
Mä syön minisunia. Ja ei oo tullu mitää. Jo jonkun aikaa ku käsitin et noita varsinki foolihappoa on hyvä syödä jo ennen raskautumista.
Täällä aurinko paistaa ja mieli on kivan positiivinen :love:

Mutta oliko niin et syke näkyy ultrassa 6+ alkaen?
 
Tuota noin.. söin graavilohta. En voinu olla ottamatta ku ei ollu oikee muuta tarjolla mitä en ois oksentanu ulos! Punanen liha ei mee nyt alas mitenkään!! :D oksettaa ajatuskin. Eikä oikeestaa mikkää muukaa liha. Kala ja kasvikset mennee alas. Ja jukurtti :D
 
Hei kaikki. Minulla jäi kirjoittelu lyhyeen kun eilen aamulla tein digitestin joka näytti negatiivista ja illalla alkoikin sitten menkat. Joko kemiallinen raskaus tai varhainen keskenmeno :'( Kerkesin 3 päivää iloita pitkään toivotusta plussasta. Mieli on vielä ihan maassa mutta ehkä elämä taas voittaa ja meillä tärppäisi pian uudestaan <3 Onnellista odotusta teille kaikille <3 Terveisin Jose85
 
Hei kaikki. Minulla jäi kirjoittelu lyhyeen kun eilen aamulla tein digitestin joka näytti negatiivista ja illalla alkoikin sitten menkat. Joko kemiallinen raskaus tai varhainen keskenmeno :'( Kerkesin 3 päivää iloita pitkään toivotusta plussasta. Mieli on vielä ihan maassa mutta ehkä elämä taas voittaa ja meillä tärppäisi pian uudestaan <3 Onnellista odotusta teille kaikille <3 Terveisin Jose85
Mä lähetän täältä lämpimiä ajatuksia sinne :cry:
Toivottavasti raskaudut pian uudestaan! <3
 
Voimia sinulle Jose85! Kaksi keskenmenoa läpikäyneenä ymmärrän surusi :cry:. Vaikkei tuossa tilanteessa paljon mitkään lohdutukset auta, niin positiivista on kuitenkin se, että tulit raskaaksi. Voit siis tulla uudelleenkin! Minua ainakin on auttanut ihan tuo ajatus.

Täällä pahoinvointi voimistuu koko ajan. Pari kertaa jo olen oksentanut ja muuten etoo koko päivän. Ja väsymys on käsittämätön. Voisin vain maata sängyllä koko päivän, mutta taapero ja mies vaativat myös huomiota. Mutta iloitsen oireista - syksyllä keskenmenoon päättyneessä raskaudessa ei oireita ollut kuin ihan ensimmäisinä päivinä. Tiistaina menen varhaisultraan. Jännittää melkein ultraa enemmän, että millainen lääkäri tällä kertaa. Täällä kun se tahtoo vaihdella ihan laidasta laitaan, enkä ole vielä onnistunut löytämään mieluista. Nyt taas uusi lääkäri "testattavana".
 
Pahoittelut Jose85 :( toivotaan, että teillä tärppää pian taas uudestaan.

Onkohan kellään tietoa, kuinka herkästi keskenmenon voi "itse" aiheuttaa? Koirani (6 kg) nimittäin hyppäsi tänään tuohon alavatsan päälle, ja siitä lähtien on juilinut ja kovin ollut tuntemuksia.. Tiedän, että periaatteessa alkio on hyvin suojassa tuolla, mutta silti epäilyttää kun tämä maha nyt ärtyi.. :cry:
 
Moikka, vieläkö mukaan mahtuu? :D

Plussasin pari viikkoa sitten eli tänään muistaakseni 6+4 :) ja siitä asti käynyt vilkuilemassa teidän keskusteluja... Meillä kolmas ja meille viimeinen lapsi tuloillaan (kotona touhuaa 2012 ja 2014 syntyneet pojat).

Oireina täällä vaan ihan tajuton väsymys, pieni paineen tunne alavatsalla ja kahvi ei enää maistu.

Salassa meinattiin raskaus pitää nt -ultraan asti ja sen jälkeen täälläkin voisi olla kiinnostusta liittyä siihen fb -ryhmään. :)

Eli: kolmas<3 / 29v. / 3. lapsi / la 16.11.
 
  • Tykkää
Reactions: Siggy1986
Plussamamma, tässä vaiheessa kohtu on vielä niin hyvin lantion luiden takana suojassa, että ulkoisella muksimisella alkiota on kyllä todella vaikea saada vahingoitettua. Vielä myöhemminkin tarvitaan oikeasti aika kova pamaus, esim. kunnon kaatuminen tai kolari, että vauvalle aiheutuu vaaraa. Selvittelin näitä hommia esikoista oottaessa vastaavassa tilanteessa kun koira ponnisti yhtäkkiä sylistä pois ja potkaisi samalla mahaan... Ympäröivät kudokset siellä todennäköisesti kipuilee kun ovat ottaneet osumaa. Ajattele, jos alkuvaiheessa raskauden saisi keskeytymään kevyehköllä tällillä, ei aborttilääkäreitä tarvittaisi lainkaan. Yritä rentoutua (helpommin sanottu kuin tehty), huomenna kivut on varmaan jo poissa!

- Lopsis 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: plussamamma
Pahoittelut Jose85:( Tsemppiä uuteen yritykseen! Kiitos kaikille jotka kerroitte mielipiteenne tuosta ultra-asiasta. Olen niin omapäinen että jos en olisi ottanut asiaa puheeksi olisin varmaan mennyt ultraan asenteella "Täähän on mun oma asia!":whistle: Enkä ois varmaan yhtään ajatellut miehen reaktioita. Mutta parempi näin.Olen nyt sitten menemättä ja odotan sitä nt-ultraa:confused: Nuo yrttiteet, mitä ihmettä?! Mitä haittaa niistä voisi olla? Mitkä sitten luokitellaan yrteiksi? Myös kamomilla,ruusunmarja? Itse tykkäisin juoda erilaisia teejuomia nyt kun kahvikaan ei oikein maistu. Imettäessä olen ollut erilaisten mammateesekoitusten tehokuluttaja:D
 
Hei kaikki. Minulla jäi kirjoittelu lyhyeen kun eilen aamulla tein digitestin joka näytti negatiivista ja illalla alkoikin sitten menkat. Joko kemiallinen raskaus tai varhainen keskenmeno :'( Kerkesin 3 päivää iloita pitkään toivotusta plussasta. Mieli on vielä ihan maassa mutta ehkä elämä taas voittaa ja meillä tärppäisi pian uudestaan <3 Onnellista odotusta teille kaikille <3 Terveisin Jose85
Voi ei :( meille on käynyt samoin edellisessä kierrossa. Eikä keretty ihmettelemään kuin vuorokauden ja sitten palattiin maanpinnalle. Mutta toivoa on. Seuraavassa kierrossa pärähti kunnon plussa testiin ja vieläkään ei oo menkat alkanu ja on "jo" rv7+2.

Onnea uuteen kiertoon!!
 
täällä just plussannut mamma ja 5 lasta odotellaan. Oon 27v Loimaalta ja meillä on 08, 09, 12 ja 14 syntyneet lapset. Nyt LA olisi laskurin mukaan 30.11 <3 Onkohan jo fb:ssä marraskuun vauvoille ryhmää? haluaisin liittyä jos sellainen löytyy :)
 
pikku nelonen, Maicylle yv:llä nimi ni lisää sut fb ryhmään. :)

Yök, yök ja yök mikä olo. Eilen olin vielä iloinen huonosta olosta, kun tuli selkeemmin olo et raskaana täs ollaan. Nyr kyllä jo vähän melkein kaduttaa, että selkeempiö oireita toivoin.:ROFLMAO: Näin huono olo oo ollut varmaan ikinä ja pahenee ilta kohti. Parempi ois vaan maata hiljaa paikoillaan, mut aika mahdotonta ku on vilkkaat 2 ja 3 vuotiaat.:LOL: Ja toi huono olo vielä yhdistettynä huimaukseen ni jes. Mut ei pitäis valittaa, ku kunnon oireet ainakin on ni lievittää huoltakin. :) Tänään 5+6.
 
pikku nelonen, Maicylle yv:llä nimi ni lisää sut fb ryhmään. :)

Yök, yök ja yök mikä olo. Eilen olin vielä iloinen huonosta olosta, kun tuli selkeemmin olo et raskaana täs ollaan. Nyr kyllä jo vähän melkein kaduttaa, että selkeempiö oireita toivoin.:ROFLMAO: Näin huono olo oo ollut varmaan ikinä ja pahenee ilta kohti. Parempi ois vaan maata hiljaa paikoillaan, mut aika mahdotonta ku on vilkkaat 2 ja 3 vuotiaat.:LOL: Ja toi huono olo vielä yhdistettynä huimaukseen ni jes. Mut ei pitäis valittaa, ku kunnon oireet ainakin on ni lievittää huoltakin. :) Tänään 5+6.
ok kiitos laitoin viestiä :)
 
Pahoittelut Joselle :(

Voisihan sitä tuntea itsensä enemmänki raskaaksi, kun ei oo mtn vahvoja oireita mistää nii sitähän tässä vähä rupee epäileen kaikkee :whistle::ROFLMAO:

Jostai syystä vatsa on hyvinki ärtyny, mietin eile että pitäisikö samalla ku kerta verta ottavat pyytää tekeen keliakia kokeet :cautious: vatsa toiminu kumminki pari vuotta moitteetta ruokavalion muutoksella ja saannu vähän lipsua välillä, mut ny ei oikein taho mikään toimia... tiiä mitä tehä :oops:

Laiskis & pikkukaveri rv6+3 :love:
 
Mulla on ihan sama oireiden suhteen. Tuntuu jopa et parina päivänä oli enemmän väsymystä jne.. nyt olo oikein hyvä. Mut ei kai sitä kannata mustia kuvia mieleensä kehitellä. Ensi viikon to varhaisultraan.
 
Joselle voimahalaus! Ja uusille plussaajille tervetuloa! :love:

Omaan napaan ei oikeastaan mitään uutta. Tissit on edelleen kipiät ja pieni muotoinen väsy päällä. Ei muita oireita. Pää niin täynnä ajatuksia että kohta kuuluu POKS! :cry:
Äitini joutui pari vkoa siten ambulanssilla sairaalahoitoon (alzheimer, sydämen vajaatoiminta, happivaje...), kävimme eilen häntä sairaalassa moikkaa.. Kerroin äidilleni tämän suuren uutiseni.. kahdesti. Ehti jo unohtaa 5minuutissa kertomisen jälkeen. Reaktio oli musertava, molemmilla kerroilla, syvä huokaus ja kommentti; ei kai... :( Kolmatta kertaa en enää kertonut kun taas ehti unohtaa ja kyseli että kuuluukos mitään uutta.

Sitäpä tässä sitten tullu itkutettua urakalla. Sen verran heikoilla äitini menee tällä hetkellä että mahtaako marraskuulle jaksaa... No.. Aikaahan marraskuuhun vielä on, mitä vaan voi tapahtua, kaikessa.. :unsure:
 
Hoh, pläräsin tuota meidän listaa ja tajusin että mullehan pitäisi päivittää Ikä 34 v.
Omat synttärit on nykyään semmoinen juttu mikä ei millään tahdo pysyä mielessä.
Huomenna varhaisultraan, voi jännitys! Eikös muutamalla muullakin ollut huomenna, ainakin Maicylla muistaakseni? Tsemppiä kaikille ja kuulumiset sit heti tänne, eiks niin!

- Lopsis 7+1
 
Truulylle voimia! Mulla on kans läheisellä alzhaimer tosin ei ole vielä ihan vakavaks edennyt.

Tein huvikseni tyttöpoika laskurin. Ja sen mukaan ois tyttö tulossa. Esikoisella (tyttö) piti paikkansa ;) tyttöä oon kyl veikannukin vaik oishan se ihan kiva poikakin saada.täälä on viimeset 2v saanu melkeen kaikki tyttöjä :D

Mä aattelin sinnitellä sinne nt-ultraan asti. Onhan sinne ainakin se kuukausi. Pari viikonpääst eka neuvola ja sit jos maltan seuraavat 2vko ni abaut sillon ois se ultra...voi toivotavasti sielä joku olis ja kunnossa!

Tää väsymys on oikeesTi jo aika raastavaa.nukuin mini päikkärit ja silti ihan pöllö olo. Tekis mieli hakee energia juomaa mutta eihän sitä nyt saa sitten juoda :D enmä oikein tiedä miten täs sais piristettyy itteensä ees vähän.ulkoilu auttanu välillä mut sit taas ku ei taho jaksaa ulkonakaan olla pitkään ja jos jaksais ,ni sit iskee pissa hätä :ROFLMAO::p
 
Jose85: Voimia jatkoon! <3 Toivottavasti saatte oman pikkunyyttinne pian! Laitoin sinut tuonne listalle, mutta pyydä poistamaan, jos et halua, että se siellä on!

Tervetuloa uusille! Mahtavan paljon on listaan nimiä kertynyt! Toivottavasti suru-uutisia ei tule enempää! <3
Päivitin listaan uudet ja muutospyynnöt! Tarkistakaa taas omanne ja ilmoittakaa pitääkö tiedot paikkaansa! :)
FB:hen pääsee kyllä! Emme ole sopineet vielä ajankohtaa, milloin se suljetaan. Tämä asia käydään faboryhmän kanssa läpi! Mutta todennäköisesti nyt odotellaan np-ultriin asti, että hyvin on vielä aikaa tulla mukaan!


ON: Väsymys ja pahaolo! Siinäpä päivän sanat!!! :O Aamu alkoi oksentamisella ja koko päivä ollu semmosta whiii mennään virran mukana menoa. Ulkona onneksi tuli oltua ja hyvin on ruokakin alas mennyt. Ihanaa toki kun on oireita, mutta en muistanut millaista tämä ultimaattinen väsymys olikaan :D

Päivän positiivinen asia on se, että meillä on huomenna ULTRA!!!! Klo 12 meen kurkkimaan löytyykö masusta elämää <3 Taitaa tuleva yö olla aika surkea :p Stressaan todella helposti kaikkia asioita ja ne vaikuttaa sitten makiasti yöuniin. Ei sillä, että yöunet ois nyt viimesen viikon aikana muutenkaan loistaneet, mutta kuhan nyt sais ees nukuttua ja aika menis nopiaa. :)

Minisun multivitamin mamaa syön. En ole kyllä huomannut yhteyttä pahoinvointiin... Eilen jäi ottamati ja yhtälailla öklötti :D Ja tänäänkin nyt muistin aikana vasta vitskut otin ja tosiaan aamulla jo oksensinkin..

Sellaista täällä tänään! :)

Maicy ja napero 6+5.
 
  • Tykkää
Reactions: mmamitar
Mäkin syön tota minisun multivitamin mamaa, eikä se mulle oo aiheuttanut mitään. Eipä mulla kyllä muutenkaan mitään oloja oikeen oo ollu. Väsymys vaan on jotain ihan käsittämätöntä. Eilenkin nukuin kahet pitkät päikkärit ja silti alko illalla väsyttää samaan aikaan kuin muinakin iltoina.
 
Pitääkin käydä ostaa vitamiineja ku noi edelliset on ehtinyt mennä vanhaks.
Tääl on väsymystä ja huonoa oloa ilmassa :confused: Pääkään ei enää toimi kun väsyttää ja huomenna pitäs mennä takasin koulun penkille :oops:
 

Yhteistyössä