Marraskuun Mussukat 2016 *Maaliskuussa*

Hyvin varovainen kurkistus... okei okei ketä mie huijaan, lukenu jo silmämunat turvoksiin näitä juttuja :LOL:

Itse siis päräytin plussan testiin maanantaina! Ei jei jei pitäs mennä nuolemaan ennenkuin muumit tippuu kanootista.. eiku... täh :eek:

Eli raskausoireita väsymys ja sekopäisyys!!

Koska miehän tykkään piNkistä niin sori piNkki eikä punainen päivitysväri :p
Eli varoivaisesti kelkkaan loikkaa: Truuly, 38v. Toinen tilauksessa. LA nettilaskurin mukaan 26.11 KYS.


By the way, taisin bongata teitä pari muutakin Kuopiosta. Onko teillä jo haisua montako ultraa ja missä vaiheessa saa neuvolan puolesta?
On nimittäin itellä niin gaumeet pelot ja epäuskot että tekis mieli ultrata just nyt ja heti ja sitte kohta ja vielä parit.... :unsure:
 
Kiva kun on salainen ryhmä:)
Huomenta vaan. Onko teillä oireina ollut päänsärkyä, palelua, väsymystä, mutta silti herää monta kertaa yössä ei mistään syystä? Meillä yritystä kerkes olla melkeen vuoden. Tuntu tosi pitkältä ajalta ku esikoinen tärppäs sillo heti:) hyvää päivää kaikille:love:
Mulla täysin samat oireet ilman päänsärkyä.. :p kuumetta mittailen pitkin iltaa, kun makaan sohvalla viltin alla villasukat jalassa.. 36,9 silti lähes joka kerta tulos.. ja ai että kun tekis mieli torkkua pitkin iltaa :D
 
Peiton alla sohvalla pienis lämmöis täälläkin (y):ROFLMAO:
Jumatzuuga ku kohta pitäis jaksaa ruokaa rupee tekeen ja hurjana menin lupaan tekeväni pääsiäiseks kakkuakin, voi vinjetti :eek::LOL: väsymys kyl verottaa niin pahasti jaksamista kaikilla osa-alueilla, tässähän saa kohta laiskan maineen :unsure::ROFLMAO:
 
Niin, totta. Varmaan sitten miun veli ja ukon sisko ja sen mies olkoot kummeja :) nyt ainakin tuntuu siltä. Vielähän tässä kerkee tapahtua vaikka ja mitä.

Pääsin just jokune aika sitte ylös sängystä... ei helekkari...
 
Tervetuloa uusille! Ihanaa taas monta plussaa ja uutta odottajaa <3 <3

Piiu: <3 Mikä ihana uutinen kuitenkin sieltä tuli!!! <3

Pidetään listaa yllä tuolla kakkossivulla siihen asti, että kuukausi vaihtuu. :) Minä teen uuden kuukauden ja tuo lista tulee silloin ensimmäiseksi, joten helppo jokaisen katsoa mikä tilanne. :)
 
Tänään oli varhaisultra ja siellä se pieni kölli ja sydän löi kovasti.Kuukautisten mukaan la 9.11 mutta ultran mittojen mukaan 12.11.Ihana nähdä että siellä on missä pitääkin enkä turhaan kärsi pahoinvoinnista,väsymyksestä ja syväjäätymisestä iltaisin varsinkin ☺
 
Mie en osaa varmuudella sanoa ultrien määrästä Kuopiossa mutta luultavimmin nt-ultra ja rakenne-uä on normisti. Mutta esim mie oon jo nyt käyny 3krt ja viikot 7+(oli vähän mutkia matkassa). Ja neuvolassa ei enää jatkossa minua ultrata kun siirtyy Kysille äitipolille miun seuranta diabeteksen takia. Siellä ultrataan noin 4vko välein ja loppuvaiheessa viimeksi joka toinen vko.

Kiitos vielä tasapuolisesti kaikille onnitteluista :)

Piiu ja pikkuinen 7+
 
Meillä on vähän vaikea keksiä kummeja uudelle tulokkaalle sattuneesta syystä. Kun on jo seitsemällä lapsella jokaisella 4-5 kummia niin on aika hyvin käytetty kaikki läheiset sukulaiset ja ystävät. :D No yks miehen sisko vielä löytyy mut muut pitää sit vielä jostakin kaivaa. Noo, eiköhän me jotain keksitä.

Eilen illalla sain kamalan palelukohtauksen. On palellu muutenkin mut hampaat löi loukkua ja tärisin vaan. Saunassa viimein lämpenin. Pahaa oloa ja väsymystä löytyy kans omiksi tarpeiksi.

Uudelle raskausviikollekin pääsin. Rv 8+0 tänään. :)
 
Anteeks vastaan tänne teidän keskusteluun, kun oon lukenu tätä :D pisti vaan silmään, kun joku kyseli Kuopion ultrasta :) tosiaan Kuopiossa ainakin mulle on nyt kuulunu nt ultra, ru ultra ja sitten ultratriin Rv36 :) Toivottavasti tästä oli jotakin apua :D Oon nyt ite rv38+1. Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä raskauteen :) :love:
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita
Mä plussasin yllätyksenä 3.3, ja kävin yksityisellä varhaisraskauden ultrassa, mutta vastasikin 9+2 sijaan 5+2, eli mystisesti yksi kk hävisi, eikä sykettä vielä näkynyt. Menen uudelleen 4.4 katsomaan, josko syke silloin näkyisi.

Voisin silti osallistua jo keskusteluun, fb-ryhmäänkin mieluusti, mutta ehkä vasta vähän myöhemmin kun on tiedossa, onko meille vauva tulossa vai ei.

Oireita on joitakin, hengästyttää, kahvi ei maistu, kuvottaa, pissattaa, otsalla "hormonipääkipua" ja kamala jano koko ajan.

Sorel, 32v 3.lapsi. La ilmeisesti 16.11 ja KOS
 
Viimeksi muokattu:
Me käytiin tänään varhaisultrassa. Oman mielenrauhan vuoksi oli pakko, sillä edellinen meni kesken. Siellä selvisi, että alunperin alkioita olisi ollut kaksi. Toinen on mennyt ilmeisesti kesken. Ainakaan siitä ei näkynyt enää muuta kuin se alkion pussi. Toinen yksilö voi hyvin ja vastasi viikkojaan. Sykekin näkyi selkeästi. Lääkäri kuitenkin käski tarkistuttaa np-ultrassa vielä tilanteen, että miten sille toisille kävi. Onneksi kuitenkin löytyi edes yksi ihmisen alku. :)

Nemelia rv 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: Sirppuliina
Piiu87 aivan ihana uutinen, onnea :love:

Tervetuloa uudet :)

Minulla oireet on vaihdelleet, rinnat olleet koko ajan hieman arat, enemmän tai vähemmän joka päivä. Alavatsan juilinnat loppui alkuviikosta pariksi päiväksi, mutta alkoivat eilen kunnolla uudestaan :)

Oli pakko tehdä eilen yksi digi ja toinen perustesti, kun viimeksi testasin maanantaina ja varsinkin kun tuntui, että oireet katosivat.. no onneksi se digi antoi sen 2-3 viikkoa ja perustesti kaksi tummaa viivaa :love:

Oon nyt yrittänyt kytätä näitä ruokaohjeita, tarkka haluan olla koska takana on jo keskenmeno ja varmistaa etten ite tyri tätä hommaa :D tietääkö kukaan, kuinkahan on tuon sulatejuuston kanssa? (n)

Niin ja minulle voi päivittää tuohon listaan vielä:

Plussamamma / 29v. / la 28.11 / 1. lapsi / K-SKS


Kiitos :)

Muutin tuon la:n nyt pari päivää myöhemmäksi, koska tiedän aika tarkalleen tuon hedelmöityspäivän, ja la on nyt siis sen mukaan.

Plussamamma ja kyytiläinen 4+4
 
Hei, jos nyt uskaltautuisin kirjoittaa. .. :) Täällä tein positiivisen testin viime lauantaina, mutta oikea testipäivä olisi ollut eilen. Kun vielä näytti plussaa, niin ehkä sitten uskaltaa liittyy seuraan! :) Meillä on yks 2v tyttö ja tästä toivotaan kovasti pikku sisarusta hänelle.

Oireita on ollut väsy ja kuvotus, mutta pysyy vielä säännöllisellä syömisellä hallinnassa. Katsotaan meneekö yhtä rankaks ku esikoisrn aikana, olin aika out of order alkuraskauden... Toinen oire on iskiaskipu selässä, mutta en tiedä onko siitä vai vanhoja onnettomuuden jälkeisiä oireiluja, jotka aina aika-ajoin nostaa päätään. Muuten ihana olo!!! :)

Ei olla kerrottu kuin parille ystävälle ja mun äidille, muille sitten varhaisultran jälkeen aikaistaan.

Eli Sipulityttö 38v, 2. lapsi, LA ehkä 28.11 ja ehkä KOS. Varhaisultra 11.4.

kännykällä kirjoittelen, ei taida onnistuu nyt fontin muuttaminen punaiseksi, mutta jospa se bongattais mustana...
 
Piiu87 aivan ihana uutinen, onnea :love:

Tervetuloa uudet :)

Minulla oireet on vaihdelleet, rinnat olleet koko ajan hieman arat, enemmän tai vähemmän joka päivä. Alavatsan juilinnat loppui alkuviikosta pariksi päiväksi, mutta alkoivat eilen kunnolla uudestaan :)

Oli pakko tehdä eilen yksi digi ja toinen perustesti, kun viimeksi testasin maanantaina ja varsinkin kun tuntui, että oireet katosivat.. no onneksi se digi antoi sen 2-3 viikkoa ja perustesti kaksi tummaa viivaa :love:

Oon nyt yrittänyt kytätä näitä ruokaohjeita, tarkka haluan olla koska takana on jo keskenmeno ja varmistaa etten ite tyri tätä hommaa :D tietääkö kukaan, kuinkahan on tuon sulatejuuston kanssa? (n)

Niin ja minulle voi päivittää tuohon listaan vielä:

Plussamamma / 29v. / la 28.11 / 1. lapsi / K-SKS


Kiitos :)

Muutin tuon la:n nyt pari päivää myöhemmäksi, koska tiedän aika tarkalleen tuon hedelmöityspäivän, ja la on nyt siis sen mukaan.

Plussamamma ja kyytiläinen 4+4
Plussamamma meillä näköjään la sama ja synnytyssairaalakin (vaikken sitä listaan ole päivittänytkään ) ;) joten toivottavasti pysytään aikataulussa ja tehdään treffit synnärillä :D
 
Oli puhe kummeista.. Meillä tosiaan ennestään jo kolme lasta joilla 2-4 kummia.. joten miettiä joutuu, ketä nyt pyytäisi.. Miehellä onneksi monta sisarusta, joita vielä 'käyttämättä ' kummin tehtävään, mutta ainoa ongelma kun ovat eronneet kirkosta. Juu, on meillä nytkin kirkkoon kuulumaton kummi seissyt 'kummirivistössä', mut kun kirkko taitaa vaatia sen kaks (?) virallista kirkkoon kuuluvaa... niin ja tosiaan mitä oon miettinyt kummeiksi, niin ihan oman pään sisällä vaan.. en mä vielä ukolle edes tämmösiä viitti höpistä.. Sen mielestä aivan turhaa ja liian aikaista tässä vaiheessa :D

Eilen kaupassa huomasin kuinka hajuherkkä sitä näköjään jo on. Heti kaupan ovella meinas yrppi lentää kun jostain tuli karsee pissan haju ! Yöks! Sitten kohta jo jollain miehellä oli tosi voimakasta partavettä, joka alko ällöttää vaikka normisti kyllä partaveden tuoksusta tykkään ( en semmosesta pappojen tuoksusta :D ) ... Noh sit kävelin suolakurkkujen ohi... aah, taivaallisen ihana tuoksu.. ja kauppareissun jälkeen taas se pissa siinä ulko-ovella! :D mä en tajua mistä se tuli, siinä oli kyl joku 'juoppo - ukkeli ' penkillä, olisko sillä sit "vähän " housuun .. en jääny enempää haistelee vaan kauheeta kyytiä ulos haukkaa raitista ilmaa :D
 
Reikäpää unohti ottaa herätyksen pois nii herätyskello soi tänäänki klo6 :LOL: onneks sai kumminki unen päästä kiinni uuestaan, vaikka joutu kyl hetken ootteleen.

Pahaa oloa edelleenkää.
Eilinen järkky turvotus tais johtua niistä Leaderin tuplasuklaa proteiinipatukoista, vaikka ovat gluteenittomia ja laktoosittomia niin niissä o ilmeisesti jtn mitä mun maha ei siedä. Pitää ilmeisesti koittaa olla oikomatta eväiden suhteen :)


Tietokonekki päätti eile lakata toimimasta, hyvää tavaraa nykyää ku kestävät kaks viikkoo :cautious: en ilmeisesti oliskaa halunu tehä koulutehtäviä :geek:

Laiskis & pikkukaveri rv5+6 :love:
 
Piiu87 aivan ihana uutinen, onnea :love:

Tervetuloa uudet :)

Minulla oireet on vaihdelleet, rinnat olleet koko ajan hieman arat, enemmän tai vähemmän joka päivä. Alavatsan juilinnat loppui alkuviikosta pariksi päiväksi, mutta alkoivat eilen kunnolla uudestaan :)

Oli pakko tehdä eilen yksi digi ja toinen perustesti, kun viimeksi testasin maanantaina ja varsinkin kun tuntui, että oireet katosivat.. no onneksi se digi antoi sen 2-3 viikkoa ja perustesti kaksi tummaa viivaa :love:

Oon nyt yrittänyt kytätä näitä ruokaohjeita, tarkka haluan olla koska takana on jo keskenmeno ja varmistaa etten ite tyri tätä hommaa :D tietääkö kukaan, kuinkahan on tuon sulatejuuston kanssa? (n)

Niin ja minulle voi päivittää tuohon listaan vielä:

Plussamamma / 29v. / la 28.11 / 1. lapsi / K-SKS


Kiitos :)

Muutin tuon la:n nyt pari päivää myöhemmäksi, koska tiedän aika tarkalleen tuon hedelmöityspäivän, ja la on nyt siis sen mukaan.

Plussamamma ja kyytiläinen 4+4
Eiks se ollut niin että pitää olla pästaroitua maitoa niin sitten saa syödä?
 
Joo.ja suomessa kyl päströidaan ihan lain mukaan kaikki.toki hyvä tarkistaa aina tuote infost. Mä oon kyllä esim tuorejuustoja syöny ja muutkin tutut. Juustokakut ♥♥.neuvolassakin sanottiin että voi syödä kuhan on tosiaan pastroitu
 
En käyttäisi pastöroimattomia tuotteita, enkä syönyt ekassa raskaudessa edes tuorejuustoa enkä aurajuustoa, vaikka se suurta herkkua onkin. Samoin myös kaikki kasvikset tulee pestä hyvin, koska se saattaa piillä myös mullassa.

ON: Mulla on jotenkin epätoivoinen olo. Tein tänään raskaustestin, joka oli vaalentunut edellisestä ja siitä kysenkin tuolla hätähousuissa, mutta voi kuulemma isommilla viikoilla käyttäytyä erikoisesti. Silti tuntuu ettei kaikki ole hyvin :cry:
 

Yhteistyössä