Marraskuun Mussukat 2014 *Kesäkuussa*

Tänään on rakenne uässä käyty ja edelleen vauvalla kaikki hyvin :) Paino oli 332g ja todella vilkas lapsi edelleenkin. Sukupuolikin vielä varmistui, mutta sitä en tänne taida kuitenkaan laittaa. Istukka on minullakin etuseinämässä, joten liikkeet tuntuvat lähinnä sivulla ja ihan alhaalla.

Tervetuloa miunkin puolesta miiimasu :)

Piiu87 ja vauva 19+6
 
Onko kellään muulla ruokahalu edelleen vähän poissa?

Mä ymmärrän kyllä, että alkuraskaudessa ei paljoa välttämättä mitään tee mieli syödä - mutta en nyt puolivälissäkään oikein saa ruokaa suuhun. :kieh: Oon yksinäni vastuussa koko perheen ruokailuista ja vähän lyö tyhjää jokaikinen päivä, kun pitäisi keksiä mitä tänään syötäisiin. Liha ällöttää, juusto kuvottaa, lapsi ei elä pelkällä salaatilla (eikä se kyllä edes syö salaattia varsinaisesti) - mitä taas itse kyllä söisi, pasta oksettaa ja riisi haisee pahalle. Kaikki sokeripullat ja karkit kyllä maistuisi tietenkin, mutta oikeaa ruokaa ei vaan meinaa saada alas. En edes ymmärrä miten näin voi olla, mä rakastan normaalisti ruokaa. :confused:
 
Tervetuloa Miimasu!

Ihanaa lukea teidän ultrakuulumisia ja liikkeiden tuntemisia :) tää vauva tuntuu päivä päivältä vilkkaammalta, eilen kattelin mahaa, kun se vaan "aaltoili" ja "pomppi" kun vauva liikkui ja potki :heart:

Taisin myös löytää lokakuisia lukiessani nimen sille paineentunteelle/mahan kiristymiselle mikä tulee, kun kävelee pidempään tai yleensäkin rasittuu vähä liikaa, nimittäin supistus :D Ja neuvolassa kun on kysytty niistä niin en tietenkään oo osannu vastata kun en tiedä miltä niiden pitäis tuntua.

Retkistä alkukesästä tuli tehtyä pari ulkomaanmatkaa joten nyt suunnitelmissa vaan kotonaoloa ja ehkä jotain pientä kotimaanmatkailua jos ehtii.. Ei esim aurinkolomat tällä hetkellä kiinnostais ollenkaan kun ei auringossa jaksa pitkään viihtyä.

JoJoha mulla olis kyllä ruokahalua mut oon nyt viime aikoina huomannu että täysi olo tulee paljon nopeemmin eli normaalitilassa söisin enemmän mutta ei vaan ruokaa enää mahdu. Herkkuja kyllä mahtuis vaikka miten..mut onpa kurja sulla tuo tilanne :/

Kubix 22+1
 
Rakenneultra läpäisty, kaikki kunnossa! Rauhaiselta tuntuva tyyppi matkassa, vaikeuksia oli nähdä kaikkea tarvittavaa, kun ei tyyppi suostunut kääntyilemään liikkumisesta yms. huolimatta. Liikkeitäkin tuntuu, hyvin verkkaisesti tosin. Pääasia, että tuntuu! :)

Olo on stabiloitunut, jaksaa jo jotain tehdäkin. Liikkuminen on kyllä jäänyt hävettävän vähälle, täytyyhän sitä päiväuniinkin satsata! :D Vielä pitäis jaksaa yks yöputki (neljä yövuoroa), ja sit alkais loma. Toiveena on päästä festareilla, keikoilla ja konserteissa käymään. Jos sitä ehtis vähän vaikka sitten paistatella päivääkin. Siinä on riittämiin suunnitelmia. Ainii, ja pitäis tota lastenhuonetta vähän sisustella ja laittaa valmiiksi.

kanna kohta poksuu, mutta vielä pari tuntia 21+6
 
laitoin wc ankalle yksityisviestillä spostiosoitteen, mut ei oo tullut mitään..

nyt rv 17+2, eikä juurikaan oireita ollut raskauden aikana! mitä nyt vähän väsyttää välillä ja tekee mieli kaikkea. niinkin vähäoireinen raskaus, et piti ostaa doppleri, et tietää edelleen odottavansa lasta :D kuulostelen sydänääniä melkeen joka päivä <3
 
Kubix: osaatko sanoa onko noi rasituksessa tulevat supistukset huono juttu? Oon huomannu että oma maha jännittyy aina jos vähänkään enempi liikkuu.

Tää vauva muuten myllää välillä tosi paljon mahassa nii että se rupee tuntumaan jo epämiellyttävältä.

Painosta, meille rakenneultrassa toissapäivänä sanottiin, että kaikki välillä 300g-400g ois ihan ok.

wbä 20+3
 
Mahtava ku ollaan miehen kanssa joka kesäisissä motskarifestareilla ja täällä kaikki on tuttuja, niin kaikki on käyny onnittelemassa ja halailemassa. Nyt on tullu parikymmentä silittelemään mahaa kysymättä ja onhan se aika kiusallista. :D
Mut tänään 18+0 <3
 
Hurjasti tullut taas tekstiä, kun en ole kehdannut reissussa ollessa kirjoitella. Lukenut kylläkin. :)

Hirvittävän paljon onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista ja lupauksista! :heart: Itsellä vielä mooooonta päivää odotettavaa..

Mulle tuli jo ennen esikoista Vauva-lehti. Olihan se ihan ok luettavaa. Enemmän se kiinnosti silloin raskausaikana. Nyt sen olen perunut, enkä meinannut mitään ottaa tilalle.

Mulle tulee supistuksia ihan levossakin ja ainakaan niistä en ole huolestunut. Esikoisraskaudessa en niitä supistuksia edes tunnistanut (enkä muuten edes synnytyssupistuksia). :LOL: Neuvolassa vain muutamaan kertaan terkka kommentoi niistä, kun mulla supisteli esim. sydänääniä kuunneltaessa. Noista rasituksessa esiintyvistä en osaa sanoa.

Rautaa pitäs munkin mussutella, mutta kun maha temppuilee ihan ilmankin sitä, niin en ole aloittanut. Mulla nyt on ollut aina alhainen hb, joten väsymykseen on "tottunut".

Nyt ei taas ennätä tämän enempää kirjoittelemaan, kun on kaikki tämän viikon lempparisarjat katsomatta. :popcorn:

Karole 18+3
 
Supistuksista jos on vaan mahan kovettumista, niin se on ihan vaaratonta ja normaalia, rasitus voi lisätä niitä. Jos tekee kipeää niin ei ole normaalia. Myös jos kestää pitkään, niin ei ole ihan tavallista. Harjoitus supistusten pitäisi mennä nopeasti ohi. Kipeät ja pitkäkestoiset supistukset voi myös kieliä tulehduksesta, esim, virtsatietulehduksesta.

CL ja salamatkustaja 21+0 POKS!
 
Heippa kaikille! miekin yritän uskaltautua mukaan nyt jos tänne vielä kerkeää :p täällä 19+1 menossa ja oon nyt vasta alkanu sisäistää tämän raskauden (edellinen meni kesken tammikuussa). Tässä lähiviikkoina on alkanu kipuilut tuolla häntäluun ja nivusten tienoilla ja mietin että onkohan ne vaan niitä liitoskipuja. Onko muilla ollut jo nyt tuon tyyppistä? Lähinnä jos sattuu oleskelemaan jalkojen päällä enemmän päivän aikana tai kävelemään paljon.

Niin ja jos mieki pääsisin listalle,:saint: tiedot ois:
Jodyne/ 26/ 1. / KOS
 
Energinen keskiraskaus, tervetuloa myös meille :-D Aika jumissa ja väsyneenä tuntuu päivät itsellä välillä menevän...

Suonenvedot ja häpyluun alueen liitoskivut ilmaantuivat tällä viikolla. Liitoskivut ilmenee useimmiten sängystä noustessa ja sohvan pohjalta ylös könytessä. Eilen tehtiin terassin perustuksia ja kaivuu, nostelu ja kyykkimishommat sujui vielä ongelmitta.

Kun sukupuoli ei selvinnyt RU:ssa, niin ensimmäinen ajatus oli tosiaan käydä yksityisellä selvittämässä se. Nyt kun on tottunut ajatukseen, että ei sitä sukupuolta vielä tiedä, niin eipä viitsi enää paria sataa euroa ultrasta maksaa. Laittaa senkin rahan sitten vauvan tarvikkeisiin. Kauheasti polttelisi kaikkea jo ostaa, mutta kun ei tiedä oikein mistä aloittaisi :)

Se ois sitten kaksi viikkoa töitä, neljä viikkoa kesälomaa, seitsemän viikkoa töitä ja sit alkaiskin jo mammaloma! Tuollalailla jaoteltuna tuntuu yllättävän lyhyeltä ajalta!

Ai niin, ja äitiyspakkaus otetaan mekin, ensimmäinen kun on niin varmasti tulee tarpeeseen.

Huomenna poksuu! Tänään vielä qwertyli 21+6.
 
Martsulle Pahoittelut keskenmenosta :hug:

Uusille tervetuloa mukaan :wave:

Täällä omaan oloon ihmei.. aamulla totesin kun alamahalla muksahti et noi oli potkuja :) en nyt ihan sata varma oo mut ei ollut ilmaa mahas eikä muutakaan joten voisin 50% varmuudella sanoa et vaavi se oli...
Moni on sen kannalla et tämä on tyttö. ja minusta tässä parin päivän aikana mahast tuli sellainen pinkee masu ettei tarvii miettii onko läskiä vai muuta. mahaa kun painaa tuntuu sellaiselt jämäkkäältä.

hiukan naurahdin kun ystävämme sano kun valitin et taas nälkä et mä syön nyt kolmen edest, mä olin et yks siel vaan on ja tämä et oletko varma :D vähän jäin miettii milt masu muiden mielest näyttää. täytyy huomen räpsästä kuva :D

kipuja ei nyt oo ollut nyt eikä varmaan supistuksiakaan en edes tiedä milt ne tuntuu. Selän kestävyyttä menen nyt töihin kattomaan taas.. jännityksellä odotan sitä taas

Ja täällä ois muutto kuukauden sisään joten pakkausta tiedossa ja panikointia :D

moon stars ja tirppa 18+3
 
Kiitos vastauksista WcAnkka ja CandleLight! Aattelinkin että täältä varmaan löytyy kokemuksia tästäkin, nyt voi olla levollisemmin mielin. Näin ekakertalaisena on yllättäny se, että vaikkei mahaa nyt niin kovin vielä ookaan niin oikeesti kävely yms vauhti on hidastunu ja on ollu pakko hidastaakin kaikessa. Mutta mitäpä sitä ei tekis vauvelin hyväks :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Wc Ankka
Pitkästä aikaa moikka vaan!

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Pahoittelut myös surun kohdanneille! :hug:

Äitiyspakkaus tulee meillekin, kun esikoinen on kyseessä. Ihana saada hypistellä sitä sitten.

Supistuksista En oo varma, oonko vielä tuntenut niitä ollenkaan. Ehkä jotain sen tapasta, mutta varma en ole.

Kyllä täälläkin on saanut tahtia vähän hidastaa, kun hengästyttää helpommin ja välillä tulee paineentunnetta vatsaan. Samoin si-nivelet vihoittelevat välillä.

Huomenna olis täällä edessä ru, ihanaa! Toivottavasti meillekin tulee hyviä uutisia :)

Jonniss ja Bebis 20+3
 
Kiitos wbä tuon painoasian selventämisestä, niin kuin arvelinkin niin pelkkää ensikertalaisen kummastelua vain!

Olen alkanut toistuvasti nähdä unia lapsen saamisesta ja vastasyntyneen kanssa olemisesta :rolleyes: On kai aika normaalia alitajuista valmistautumisprosessia.. Toisaalta toivoisin että vauva olisi jo täällä, toisaalta jo hirvittää miten nopeasti tämä loppuaika tuleekaan menemään. Luottavaisin mielin kuitenkin, asioillahan on tapana aina järjestyä.

Jeeee, olin viikonlopun töissä! Ja pärjäsin oikein hyvin, tärkein muistisääntö tuntuu olevan ettei saa liikkua liian nopeasti. Pari kertaa piti oikein ääneen valitella että on luonteenvastaista kävellä hitaasti, mutta eipähän ollut kipujakaan kun näin toimi. Lisäapuna oli myös tukisukat jotka ostin apteekista, aivan ilmiselvästi vähensivät jalkasärkyä! Suosittelen lämpimästi kaikille liikkuvaa työtä tekeville. Tänään onkin taas vapaapäivä, sitten 4 työpäivää ja lomalle lompsis :) Mullakin on neljä viikkoa lomaa ja muistaakseni sitten 7 työviikkoa ennen äippälomaa niin kuin qwertylilläkin.

Onko tietoa muutes kellään, onko pk-seudulla mahdollista saada lähetteellä sitä tukivyötä fysioterapiasta lainaksi? Luulen että sen avulla ne viimeiset työviikot voisi olla helpompia, pientä orastavaa selkäkipua meinaan on jo ajoittain ilmennyt.. Jostain olen saanut käsityksen että vöitä ei enää myönnettäisi laisinkaan? Olisi kiva tietää jos joku on lähetteellä saanut, niin voin sitten lääkärineuvolassa ensi kuussa sen perusteella vinkua.

Vauva alkaa käydä vahvemmaksi jo kohta päivä päivältä. Eilen oli potkuttelujen määrä jo tosi hurja! Eilen myös eka kertaa yritin bongailla näkyviä liikkeitä ja kyllähän maha muljahteli välillä ihan silmin nähden :) Ihan mieletön näky :heart:

Bosch 22+5
 
Hei taas ja tervetuloa uusille! :wave:

Liitoskipuja tulee täällä kanssa välillä esiin ja harkkasupistuksia.

Lomat lusittu, tai yksi viikko on elokuussa ja tarkoitus silloin alkaa muutenkin töitä hieman vähentämään. Teen nyt 4-5 6h päivää viikossa. Tarkoitus olisi jättää vain yksi asiakas elokuusta eteenpäin, jolloin olisi sitten 2-3 päivää viikossa helpon asiakkaan kanssa.

Uutta sänkyä pitäisi varmaan alkaa hommaamaan tuolle esikolle, et saapi sen pinnasängyn tulokkaalle. Vielä ei ole hankittu mitään, jotenkin ne vuodot pistivät niin varpailleen, mutta josko sitten RU:n jälkeen. :) Toki kuteita on jonkinverran tallessa ennestäänkin, mut vaunut tahtoisin vaihtaa ja uusi kaukalokin pitäisi ainakin ostaa..

Mä en tällä hetkellä hirveästi diggaa mun mahasta! Tuntuu, et se näyttää enemmän kaljamahalta, kuin vauvamahalta! :mad:

Rakenneultra ensiviikolla!


"MY" ja ViKa 18+1
 
Meilläkin RU käytynä ja poikalupaus saatiin. Poika alkaa olemaan yhä enemmän päivisin mukana kaikessa touhuiluineen. Vaikea välillä mennä nukkumaan kun se taitaa olla parasta aikaa touhuilla. Nyt sitten oon pikkuhiljaa alkanut hankkimaan kaikkea tarviketta vauvaa varten. Äitiyspakkaus tilataan ja oonkin alkanut miettimään, että onko ne haalari ja myssy liian suuria alkuun että pitäskö olla jotain pienempää alkuun. Tosin jos kasvu tähän mennessä ennustaa jotain niin meille ei ihan pieni poika ole tulossa :)

Bosch, mäkin näin viime yönä ekaa kertaa konkreettisen vauvaunen meidän pienestä. Se saa hyvälle tuulelle maanantaiaamunakin. Maanantain kunniaksi ja muiden laskujen innottama hain kännykälle laskurin joka väitti, että enää 89 päivää äitiyslomaan :rolleyes:

Miranda ja poika 22+0
 
Hei taas! Paljon on Tullut uusia vielä mukaan, tervetuloa!

Nyt on rakenneultra takana! Odotin sitä niin kuin kuuta nousevaa niin nyt on outoa kun se on ohi.. Kaikki hyvin <3 Meidän aika oli aamulla klo 10.10 ja vähän aiemmin päästiin sisälle ja ulkona oltiin jo 10.15.. Vähän harmitti kun oli niin pikainen tsekkaus ja ei kätilöllä ollut liiemmin halua selvittää sukupuolta. Kerroin kyllä että toiveissa olisi tietää kumpi mutta ultraajalla tuntui olevan sellainen asenne ettei ala veikkaamaan kun ei niitä ikinä voi varmaksi sanoa.. Mitä ite siinä näyttöä vilkuiltiin niin ei ainakaan nähty jalkojen välissä mitään roikkuvaa :D että edelleen ainakin teoriassa mahdollista että saadaan tyttö jota toivotaan <3
 
Mua on laiskottanu enkä oo jaksanu kirjotella tänne enkä faceen. Töissä yritän sinnitellä päivittäin, mut motivaatio on kadoksissa ja hengästyn helposti. :( Onneks oon ny yksityisen palkoilla ja saan tehä semmosta päivää ko ite haluan. :) Yleensä siis klo 8-15, ja välillä 8-14. Työmatkaki on vajaa kilsa, nii sekää ei paljo rasita. Työt muutenki loppuu viikon-parin kuluttua. Sitte jään työttömäksi, kunnes äippäloma alkaa syys- tai lokakuussa. Ei puhettakaan et jaksasin tätä työtä tehä enää syksyllä, ainakaa täyspäiväsenä.

Toivottavasti pääsen lomalle jo perjantaina. Sillon mulla on rakenneuä, ja täyttyy 20 rv.

Mä olin jo päättäny et otan äitiyspakkauksen, mut siskolla on vuodenvaihteessa saatu pakkaus, ja se lupas luovuttaa sen mulle, joten käytän ne pakkausrahat sit vaikka vaunuihin. Oon tilannu Hartanin valkoiset vaunut, jotka tulee vasta joskus elokuussa. Eipä tässä kiirettä oo niien kans.

Vaatettaki oon jo shoppaillu, jotain tilailin NetAnttilan alesta ja yhen poikavauvan vaatepaketin huusin huutonetistä. Lisäksi sisko ja veljenvaimo on antanu vaatetta nii paljon etten tiiä mihin saan kaiken mahtumaan.

Maha ei oo vielä kovin näkyvä. Työhousut sopii jalkaan yhä. Mammavaatteet ei viel oo käytössä. Olo on hyvä ja aika energinen verrattuna alkuraskauteen. Nälkä on usein. Painoa tullu noin 4kg. Kivuttomia supistuksia tulee päivittäin. Kivuliaita joskus töissä.

Tämmöstä tänne.

Hauskaa raskauden loppupuoliskoa kaikille ja tervetulemast uudet! <3

Emo&Tale 19+3
 

Yhteistyössä