Marraskuun Mussukat 2014 *Heinäkuussa*

Heips!

Viimeviikon rakenneultrassa paljastui sukupuoleksi poika! :heart:
Kaikki muuten siellä hyvin, hematoomasta ei jälkeäkään enää, huh. =)

Painoa on nyt tullut noin 5 kiloa, vähän hirvittää, et mennääkö samoissa lukemissa kuin viimeksi. Noh, kaikkihan kyllä lähti pois ennen uutta raskautta. Mut ei se mukavalta tuntunut kantaa "ylimääräistä" 20 kiloa loppuvaiheessa.
Auttaisi varmasti hieman, jos olisi pikkuisen tarkempi mitä syö. Mut noi mansikat ja herneet ja jäätelö on niin hyviä nyt!


"MY" ja ViKa 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: hiirenhäntä
Kiitos kaikille jotka vastasitte sokerirasitusihmettelyihini! Enpä sitten selvinnytkään siitä nimittäin terkka soitti samana päivänä että siitä oli unohtunut puhua :D tänään sitten aamulla kävin labrassa pari tuntia kärvistelemässä..

Ja mitähän muuta piti kirjoittaa..en nyt muista kun helle sekoittaa pään :D

Kubix 24+4
 
Toi sokerirasitus on kyl niin nimensä mukanen rasitus =) mulla on joka kerta ollu alkuun sen jälkeen ihan ok olo ja on ehtinyt jo aatteleen et eihän tässä mitään mut sit onkin iskeny ihan hirvee väsy ja huono olo.. oikeen sellanen tokkura..

Täällä on tänään käyty rakenneultrassa ja kaikki on mahassa hyvin! En ollu tienny et ne parin päivän takia siirtää laskettua aikaa mut ainakin neuvolakorttiin merkittiin nyt sit et se oiskin 22.11. kun alunperin oli 20.11. Mää luulin et sitä siirretään vaan jos on isompi heitto. Jännä homma oli se et siellä hän möllötti ihan identtisessä asennossa verrattuna esikoiseen. istuskeli jalat ristissä =) loppuun sit vielä kyseltiin et suostuuko näyttään kumpi sieltä olis tulossa. Ultraaja alko sitä tutkiin ja sano et kun ei selkeesti pojan vehkeitä näy niin sillon näillä näkymin veikkais enemmän tyttöö =)

Tekis kyllä vielä myöhemmin maksaa itte se ultra ja kurkata näkyiskö selkeemmin =) kannattaakohan se millä viikoilla käydä, jos itte varaa ylimäärästä?

Jupsis 21+2
 
Tänään oli rakenneultra! <3 Ihana kun Oulussa on keskusnlassa niin ruuhkaa niin meidät laitettiin yksityiselle jossa on superhuippuhyvät laitteet! Ja se oli tosi mukava se tätikin siellä! Kaikki oli kunnossa ja varpaat suussa. Itkettää vieläkin <3 Katottiin miehen kanssa monttu auki toisiamme ku täti ilmotti että tuossa näkyy häpyhuulet. Oltiin molemmat niin varmoja että poika meille tulee. :kieh: Mutta nyt saaki päivittää mulle tyttölupauksen!
Muksu näytti päivää pienemmältä ku la, mutta se ei kuulemma haittaa :)

Idada&möhis 20+3 <3

Tulipa ällöttävän siirappinen ja rakkaudentäyteinen kirjotus :D
 
Täälläkin rakenneultra takana, liekkö pinon viimeisenä. Taidettiin käydä Idadan kanssa samassa paikassa hyvin peräkkäin :) Rakenteet oli kunnossa, mutta muksu oli pienempi mitä pitäisi olla. Np-ultrassa vauva oli päivän laskettua aikaa suurempi (eli sen mukaan nyt olisi 21+0), mutta nyt muksu olikin viikon laskettua aikaa pienempi, koko siis vastasi 19+6. Heitto ei kuitenkaan ole niin paljon, että jouduttaisiin kasvuseurantaan (ilmeisesti 2vko on se raja), ultraaja meinasi, josko kyseessä olisi vain siro tapaus ja sanoi, ettei kannata stressata. Sehän ei tasan tarkkaan tietenkään onnistu, jos stressauksesta järjestettäisiin mm-kisoja, niin mitalisijoilla oltaisiin... Varmaankin käyn kuukauden-puolentoista päästä omakustanteisesti taas ultrassa.

Mutta me saatiin poikalupaus (samaten ton mun listassa olevan la:n voisi muuttaa olemaan 26.11) ja multa meni pasmat ihan sekaisin, olin ihan sataprosenttisen varma, että tyttö olisi tulossa. Nyt lähen ehkä raakkaamaan noista tytöiltä pieniksi jääneistä kamoista pinkkihörhelöt pois.

Hiirenhäntä ja epä-Elsa 20+6
 
Onnittelut kaikille taas ultrakuulumisista, mukavaa että kaikilla on mennyt ongelmitta nekin! Hiirenhäntä, me odoteltiin myös muka kovasti tyttöä :D Menin hieman hämilleni poikalupauksesta...!

Mulla ei ole mitään uutta, töissä yritän jaksaa - sopimus tosin loppuu kohta, toivottavasti löytyy kevyempää tilalle. Kipeät supparit on jo koettu nyt nimittäin : / Kolmanteen neuvolaankin on vielä huikeat 3 viikkoa aikaa. Vastahan edellisestä on 8 viikkoa..Tuntuu aivan oudolta, että saan kaikki paperitkin vasta sitten. Yleensä oon niin ajoissa hakemusten sun muiden kanssa että suorastaan hirvittää nyt kun kaikkia jääkin niin "viime tippaan" :D Sitä odotellessa siis.

Ankka & Bebe 23+5
 
onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille!
Minä oon koittanu siivoilla ja puunailla. palkaksi sain eilen kauhean vatsakivun ja supistuksia. Tänään homma jatkui ja taas tuli supistus joten pidin leffatauon. pienin nukku ja isommat ulkona niin mamma kölli sohvalla ja nautti. nyt taas touhuilut jatkuu mutta hissukseen. mies soittelee töistä ja toruu kun touhotan.

vauvanvaatteita oon käyny läpi ja omg kun niitä onkin paljon. hamstraaja oon näköjään.

taas mentävä..

nasu ja muru 23+1
 
miimasu, ihan "normaaleilla" ultralaitteilla tuolla Terveystalolla ultraus tehtiin, siis ns. 2d:nä tosin muistoiksi saatuihin kuviin itsellä tuli ainakin yksi 3d-naamakuva, jossa ainakin pikku-ukon (hehheh, mitenhän mä opin ikinä käyttämään tällaista termistöä...) nenän malli näkyy täydellisesti :)

Meillä oli 9 muovikassillista tyttöjen vanhoja vaatteita 98cm:stä eteenpäin (saamattomuuttani en ollut saanut niitä laitettua pois), käytiin ne lasten kanssa läpi, ja tuloksena saatiin 2 muovikassillista "poikavaatetta", mukana tosin oli esim. pinkki-oranssi pyjama ja violetti-melkeinvaaleanpunainen toppahaalari jotka esikoisen ehdottomuuden mukaan menee myös pojalle. Lopuista pitää nyt hankkiutua eroon, niin pääseen hommaamaan niitä vauvanvaatteita :)
 
Meilläki oli ihan normi ultra ja kasvoista saatiin 2 sellasta onko ne nyt 3d kuvaa. Ohan tuo luojan lykky että siellä on ruuhkaa ku päästiin tuonne "parempaan" paikkaan :'D Kaverille näytin (hällä la n. kuukauden päästä) nii sano että on kyllä todellaki paremmat laitteet. Nauti nyt siitä, mä märisin koko sen ajan! :)
 
Ihania ultrakuulumisia :heart:

Mua jäi vähän harmittaan kun oltiin kans Terveystalolla ultrassa mut se tehtiin vaan sillä 2D:llä.. esikoisesta oli siellä molemmat 3D:nä ja tästä tokastakin se eka.. mut nyt ei.. ja sit ens ees huomannu kysyy et oisko voinu 3D:lläkin katsoo.. en meinaan tajunnu koko ultrasta yhtään mitään ja ultraajakin vaan keskitty rakenteisiin =)

Tekis niin hirveesti mieli käydä vielä uudestaan ultrassa omakustanteisesti mut kun kyselin niin Tampereella 4D maksaa melki kolme sataa ja 3D pikkusen vähemmän.. 3D:stä kuulemma sais kelat pois mut oliko siinä joku viikkoraja, tietääks kukaan? ja onkohan sen kuin paljon se kelan korvaus?
 
Onnittelut jälleen hyvistä ultrauutisista!

Mulla oli tänään kolmas neuvola ja sen myötä kolmas neuvolatäti. Ihan mukava oli tämäkin, huh! Edelleenkään ei puhetta ensimmäisestäkään sokerirasituskokeesta.. No, ei väkisin!:-D Seuraava neuvola vasta elokuun lopulla. Hemo oli laskenut 110een, mutta kaippa silläkin vielä pärjää...

Nyt ei muuta kuin nauttimaan ihanasta kesästä! Mua ei ole tähän mennessä kuumuus haitannut vaan olen päinvastoin saanut siitä lisäenergiaa mm. siivota kaappeja ja varaston.

Mahakani ja 22+2
 
Rakenneultrassa käyty, saatiin poikalupaus :) Joten kolmas poika on tulossa ellei ultraaja ole väärässä :) Meillä on onneksi vanhat poikien vaatteet tallessa, syöttötuolikin on valmiina mutta kaukalo ja vaunut enää puuttuvat. Ne pitää hankkia sit syksyn aikana. En oikein osaa valita vaunuja kun on nuo 2v2kk pojat, jotka eivät jaksa vielä kävellä pitkiä matkoja ja tietenki vauvalle pitää olla omat vaunut... Meillä on jo Carenan tuplat, ehkäpä ne riittää aluksi kaikille kolmelle (+vauvalle omat).

Mietittävää tässä kyllä riittää... :)

malendra 21+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: nasumasunen
Mitäs mieltä olette.. meillä on ensi viikolla neuvola (muuten jo neljäs kerta) ja mies on lomalla joten ehtisi kerrankin mukaan. Kuitenkin kyseessä on lääkärineuvola, joten onkohan puolisot sinne yhtä tervetulleita kuin muille normikäynneille? Mielellään olisi mies sinne mukaan tulossa sydänääniä kuulemaan ja muutenkin.

Viime yönä tuli muutes eka kertaa maitotuhrua paidan läpi, tsihih :)

Lomaileva Bosch 25+1
 
bosch, mulla oli mies mukana neuvolalääkärissä ja ei kukaan sitä mitenkään kommentoinut. Eikä jäänyt sellainen olo, etteikö olis ollut tervetullut. Mulla ei edes käynyt mielessä, että siihen joku voisi jotain sanoa. Ihan yhtä paljonhan se on miehen lapsi, joten luulisin olevan ihan tervetullut. :)

Mä tunsin eilen jätkän potkut käteen. :heart: Voi ihanainen. Aikasemmin jätkä on aina rauhoittunut, kun on laittanut käden mahan päälle, mutta eilen oli astetta kovempi iltavilli menossa. Siellä se kasvaa. :)

Muuten ei mitään erityistä. Kamalaa kylkikipua ajoittain, kun töissä on jotain touhunnut. Tuntuu, että koko maha ratkeaa. Liitoskipuja ei ole onneksi vieläkään ilmaantunut. Helpotus! Toivottavasti niitä ei tulekaan.

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :) On tämä ihanaa aikaa, kun ei tarvitse just nyt stressata mitään.
 
Ensi viikolla on kolmas neuvola, en tiedä mitä siellä tapahtuu, paitsi ilmeisesti kerrotaan jotain Kela-asioista. Lääkärineuvolasta en tiedä koska on.

Liikkeitä tuntuu aika monta kertaa päivässä. Ultrassa sanottiin, että kun on takaistukka, niin liikkeet voivat tuntua helpommin.

Syömisistä olen nyt ollut tarkkana, kun on tuo radi-diagnoosi. Yritän syödä terveellisesti ja säännöllisesti. Minulla oli niin, että menin aikaistettuun sokerirasitukseen, koska kysyin itse neuvolassa milloin rasitus olisi ja kerroin äidilläni olleen radi ja nyt vanhemmiten sokerit vähän koholla. Ilmeisesti minulla siis vaikutti radiin sukurasitus. Äidilläni on ollut se ainakin kahdessa kolmesta raskaudesta. Nyt olen saanut hyviä tuloksia mittauksista, joten sain ohjeeksi tehdä mittauksia jatkossa vuoroviikoin muutamana aamuna ja vuoroviikoin yhtenä päivän koko päivän aterioiden mittaukset.

Hankintoja en ole vielä tehnyt, mutta jotakin pientä ollaan saatu sukulaisilta käytettynä. Vaunuista kaverini suositteli Phil & Teds -rattaita, kun jossain vaiheessa varmaan haluaisimme toisen lapsen, niin tuohon voi laittaa sisarusistuimen. Onko kellään useampilapsisella kokemusta näistä, tai tietoa muista vastaavista rattaista?

miraflor 23+1
 
Onnea kaikille hyviä rakenneultrakuulumisia saaneille! :) Ihanaa lukea teidän kokemuksista. :)

miraflor, me käytiin tänään katselemassa vaunuja. Ollaan vähän sitä mieltä, että hankittais sellaiset, johon saa sisarusistuimen. Mies ihastui Britaxin B-Dualiin ja mä P&T:n Navigatoriin. Nyt on vaikea valinta edessä. :) Myös mulla todettiin radi. Jouduin kanssa varhaistettuun rasitukseen PCO:n takia. Nyt oon melki 1,5 kk noudattanut radi-ruokavaliota. Onneksi tähän on jo nyt tottunut. :)

Muakin kiinnostais, onko kenelläkään kokemusta tai ystäviltä saatuja kehuja/haukkuja Britaxin B-Dual ja Phil&Tedsin Navigator 2 vaunuista?

Mulla liikkeitä ja potkuja tuntuu jo päivittäin, vaikka istukka on laajana edessä. On tuntunut jo rv 16+. Maitoa on tullut tisseistä jo viikon ajan, mutta kaipa se on normaalia?! :O

Pian mäkin pääsen rakenneultraan. Se on maanantaina. Joten sitä odotellessa. Voi kunpa kaikki olisi kunnossa ja ihan oikeasti saisimme nyt tämän vauvan syliin asti.

Neuvolassa kävin tiistaina. Siellä kaikki kunnossa, mutta Hb oli laskenut 118 (ennen yli 130), joten lisärautaa pitäisi alkaa harkitsemaan. Kela-asioista keskusteltiin ja sain raskaustodistuksen. Viikon päästä saisi hakea tukia ja pakkausta. :)

Hydra + pikkutyyppi 21+0
 
Täällä puhistaan helteiden kanssa. En ole koskaan ollut lämpimän ilman ystävä, nyt vielä vähemmän.
Hankintoja olen alkanut vähitellen tekemään. Liikkellä olemme "pienellä" budjetilla, joten edullisesti kohdalle osuessa olen ostanut. "Umpipuisen" hoitopöydän ostin nettikirppikseltä muutamalla kympillä, vastasyntyneen vaatteita sain naapurista ison kassillisen, joista 70% oli melkein kuin uusia. Vaunut ostin uutena tarjouksesta (Akjaxin Traperit, Lauran lastentarvike), kun sain samalla rahalla uudet kuin käytetyt Emmaljungat/Briot, ellen halvemmallakin. Eivät tietysti ole "minkään merkkiset" mutta kelpaavat meille vallan hyvin. Sänkykin on katsottu valmiiksi, jotta se on helppo vain noutaa sitten lähemmin, Ikeaa sekin, joten ei hinnalla pilattu.

Tiistaina olisi RU, mutta emme vielä tiedä, haluammeko tietää sukupuolta. Olemme molemmat kahden vaiheilla. Potkuilua on tuntunut ja päivä päivältä vahvistuvat.
 
MrsRock, meillä samat vaunut ja varmasti ajavat asiansa aivan hyvin :)

Bosch, mulla oli mies mukana joka neuvolassa edellisessä raskaudessa ja aikoo olla tässäkin, myös siellä lääkärineuvolassa.

Täällä on selvitty 11 päivän työputkesta(no joo, oli siellä yksi vapaa välissä mutta aika tiukkaa teki silti) ja valmistaudutaan lomamatkaan. En muistanutkaan että pakkaaminen on näin vaikeaa :D Toivottavasti kylpylässä lilluessa saa taas vähän voimia kerättyä tulevaan. Jaksaminen on ollut kortilla ja tulevakin vähän huolettaa töiden osalta, mutta kai tää tästä.

Ankka & Bebe 24+1(muistaakseni)
 
Sori siskot, mut nyt tulee siirappinen onnellisuus päivitys...

Itse olen alkoholi+mt-perheessä kasvanut ja minun tytöllä "ei ole isää". Miehen lapsi on salaa laitettu alulle ja se on pakotettu isäksi. Mut miten onnellisessa asemassa on tuo pieni poika, joka minun mahassa kasvaa. Sillä on äiti ja isä, jotka sitä rakastaa. Isosisko, joka ei malta odottaa sen syntymää. Se saa kuulla, joka päivä isältään massuun kuinka paljon isä sitä rakastaa. Sitä silittelee sisko ja nukkumaan mentäessä isä pitelee mahaa käsissään, että tuntee ennen nukahtamista poikansa liikkeet. Miten voikaan jotain niin pientä rakastaa niin valtavan paljon! :heart:

Mixed 24+2
 
Tervetuloa taas uusille :D

onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista :)

tänne ei oikein uutta. ensi viikolla muutto uuteen kotiin. pikkuhiljaa viedään jo nyt kamaa. joten työpäivän päälle remontti ja muuttoa ja tää mamma on ihan tsippi. sen takia hiljais eloakin ollut. maanantaina on neuvola ja siel tehään sitten paperit kaikki. :D


moon stars ja tirppa 21+3 äkkiä se aika menee ja koht 2kk töit jäljellä <3
 
Uskaltauduin eilen ostamaan muksulle kirpparilta ekat pari bodyä :D Tästä se varustautuminen pikkuhiljaa lähtee! Juuri eksyin vahingossa jo tiirailemaan hoitopöytiä ja samaten vauvan alakerran kehdon olen jo netistä löytänyt, mutta ihan vielä en uskalla tilata.

Samaten repästiin ja varattiin parin kuukauden päähän etelän reissu koko perheelle. Me on siipan kanssa pidetty yhtä hyvästi yli kymmenen vuotta, eikä ole koskaan käyty ulkomailla, muksuista puhumattakaan. Naftisti ahdistaa ajatus lentokoneeseen menosta jo nyt, varsinkin kun rohkaisuryypyt ei ole käytössä (no, liekkö sellasta olisi muutenkaan kehdannut ottaa...)

Mites, meinaako kaikki ottaa äitiyspakkauksen?, mulla nyt on kyseinen neuvola vasta elokuun puolessa välissä, mutta vähän rupsein kirpparikierroksen jälkeen miettimään josko moisen jättäisi ottamatta. Nojaa, onhan tuota miettimisaikaa vielä.

Mun seuraava projekti on alkaa perehtymään kestovaippailuun. Vielä viisi vuotta sitten olin asian tiimoilta oikea ekspertti, mutta kummastipa vaipat/merkit ovat tässä vuosien saatossa muuttunut. Ja jotenkin pojan kestovaipattaminen kuulostaa ajatuksena kamalasti vaikeammalta kuin tytön...

Hiirenhäntä ja eikka 21+4
 
Hello täältäkin!
Ollu kans vähän kiireitä ko ollu muuttoja ja reissaamista. Mut nyt onnellisesti uudessa kämpässä ja sisustuskärpänen purassu kunnolla :) oottelen innolla äippäloman alkua että pääsen kunnolla sisustelemaan.

Huippu lukea kaikkien rakenneultrakuulumisia!! Meki käytiin sielä torstaina ja ihanaa oli et kaikki oli hyvin. Löyty sisäelimet ja ei löytyny mitään poikkeavaa. MUTTA ei saatu tietää sit sukupuolta. Vauveli piteli jalkoja niin visusti haarojen päällä ristissä et eipä siitä ultraaja nähny sit mitään..... :( Plääh, oltas niin haluttu tietää. Mut meillä siis salaisuus säilyy sinne synnytystapa ultraan 37 viikolle asti tai sit synnytykseen jos siinäkään ei näy. Rahaa ei oo yksityisellä käydä niin ei voi mitään. Pitää vaan pakata kummatki vaatteet tonne kaappiin ja poistaa sit toiset ko kotiin synnäriltä tulee. :)

Alamahassa alkanu töissä tuntumaan kipuilua ja saa nähän kauanko vielä pystyn olemaan. Vähän helpotti ko aloin käyttämään semmosta mahatukituubia, mut silti on työpäivän päätteeksi jomotus tuol alamahassa. Mietin vaan et kuin vakavasti se pitäs ottaa? antaakohan lääkärit sairaslomaa tuntuvan jomotuksen takia vai pitääkö tulla supistuksia tai muuta ennen ko antaa sairaslomaa?

Helteitä piisaa kyllä, ja ei ole oikein minunkaan juttu... en tajua juua riittävästi ja sit on heikko olo kokoajan... mut ei passaa kauheesti valittaa, kivempi näin ko vesisaetta ja kylmää :) Naatitaanpa tästä kesästä ja syyään vanilijajätskiä ja mansikoita! Slurps!

peikko ja tyyppi 21+6
 

Yhteistyössä