Marraskuun Mussukat 2014 *Heinäkuussa*

Kiitos uudesta ketjusta ja kun jaksat päivittää listaa WcAnkka!
Voisin itsekin fb:n puolelle uskaltautua, joten laitan viestiä sulle.

Tervetuloa uusille ja onnea ultrakuulumisista :) niitä tuleekin nyt niin paljon ettei perässä pysy :)

Täällä pikkunen on löytänyt (tai varmaan vaan oon itse nyt alkanut tuntea) ulospäin näkyvien potkujen sijaan "sisäkohteet". En tiedä tarkkaan mihin se eilenkin osui, mutta jos olis ollu jonkun verran mojovampi potku niin ois saattanu oikeesti vähän tuntuakin. Mutta otan hyvillä mielin kaikki vastaan :heart:

Kubix ja 23+0 POKS!!
 
Hieman myöhästyneet synttärionnittelut, Sonts4!

Onnittelut myös hyviä ultrauutisia saaneille :)

Boschille kiitos kauniin mahakuvan jakamisesta! :heart:

Täällä on urakalla laitettu tällä viikolla vauvalle tavaraa. Maanantaina laitettiin vaunut tilaukseen ja tänään tulivatkin, lisäksi löytyy nyt ne matkarattaat, kaukalo telakalla, sitteri, vauvan pesä ja koliikkikeinu :D Viimeisintä ei toivottavasti tarvita, mikä lie sai höyrähtämään - ajattelin että tyttöjen ois kiva siinä vauvaa keinutella :D Sänky löytyi myös, mutta vielä ei ostettu. Imetystyynyn ainakin hommaan vielä, muuten onkin sitten ostoslistalla enää pienempää tavaraa. Unohdetaan sittenkin se hoitopöytä ja laitetaan vaan ylimääräinen vaatekaappi...!

Eilisestä asti onkin sitten alkanut näkymään viitteitä siitä mitä oon pelännyt, nimittäin raskauden tuomista haasteista töissä. Kummallisia kipuja, ahdistavaa ja hankalaa oloa tietyissä asennoissa jne. Saa nähdä kauanko pystyy, nuo kivut tietysti eniten pelottavat. Välillä vauva asettautuu niin ylös olemaan että esim kumartelukin on jo tuskallista! En nyt yhtään muista millä viikoilla tytöiltä on tämmöistä ollut, jos oli ollenkaan. Täytyy vaan toivoa että se tästä hellittää...
Ja se on nyt tosiaan alle 3kk äitiyslomaan :) Mistä tulikin mieleeni, onko muita jotka tulevat hakemaan äp-rahaa edeltävien 6kk tulojen perusteella? Mitenköhän hakeminen mahtaa mennä, jos aloitan äitiysloman esim. 1.10(jolloin se viimeistään on aloitettava) ja viimeisin palkkalaskelmakin on kelalle tarjota vasta 29.9...? Se kai piti olla haettuna aiemmin, vai miten?
Tai onko joku hakenut aiemmin/hakemassa lyhyemmän pätkän perusteella?

Ankka & Bebe 22+0

*muoks*Salaisuus on paljastunut jo, joten lisäsin listaan meidänkin saaman sukupuoliveikkauksen :D
 
Viimeksi muokattu:
onnea hyvistä ultrakuulumisista!

kiitokset uudesta pinosta!

Ankka mä hain pojasta ä-rahaa 6kk tulojen perusteella. Se pitää tosiaan hakea ajoissa, mutta odottavat päätöksen tekemisen kanssa sinne kun saa kaikki paperit toimitettua. Mulle silloin sanottiin, että huolehti toimittaa sitten kun kaikki tiedot on ja he tekee päätöksen sitten. Voihan sinne hakemuksen loppuun lisätietoihin laittaa, että toimittaa ne loput palkka tiedot kun ne saa.

Äitiyspvärahan hakemisesta itseä mietityttää, että mitä sinne hakemukseen pitäisi merkata, kun mun pitäisi saada sama raha kun pojasta, joka on alle 3v. Että laitetaanko sinne hakemukseen, että edellisen verotuksen mukaan vai onko siellä joku oma kohtansa asialle? En oo hakemusta nyt vielä tutkinut ja melko 2v. Kun viimeksi niitä täyttelin, niin en muista miltä näyttää. Että jos joku on hakenut niin, että edellinen on alle 3v, niin mitä sinne laitetaan? Ma saan paperit kelaa varten neuvolasta ja hakemukset haluun kyl laittaa heti menemään, niin on pois alta.

(.) vauva potkuttelee nyt ahkerammin, melki 2 viikkoa nyt liikkeet on tuntunut säännöllisesti joka päivä, joskus on ollut vilkkaampi ja joskus rauhallisempi. Eilen oli hiljaisempi päivä, tänään ollut villinä. Ihanaa kun ne tuntuu. Muuten ei ihmeitä, vilkasta arkea lasten kanssa. Ensi viikolla esikoinen lähtee viikon matkalle isovanhempiensa kanssa ja oon sopinut jo 2 kaverin kanssa leikkitreffejä, vilkas viikko tulossa!

CL ja mini-A 21+6
 
Moikka! Mäkin voisin liittyä mukaan. LA 14.11. ja esikoinen tulossa joten kaikki on aika uutta :) Synnytyssairaalana KOS.
Tähän asti kaikki mennyt hyvin, toivottavasti jatkuukin näin. Rakenneultra oli viime viikolla ja sielläkin kaikki ok.
 
Aiaiai, hyvä huomata että tää meijän penska on periny isältään jotain, nimittäin iltavillit! En tiiä mitä se tuolla mahassa tekee mutta ensimmäinen työvuoro pitkään aikaan ja kokoajan oli tukala olo, sitte kokoajan piti kusella laukata, välillä tuntu selvä monotus tai nyrkki alavatsassa ja nyt on maha niin arka että hädintuskin kärsii koskea. :D en sitte tie oisko niitä harjotussupistuksia?
Tänään oli aamulla nla ja kaikki oli hyvin siellä. :) mittas tuon Kohdunkorkeuden (?) ja se oli 18cm eli yläkäyrillä, mutten tajunnu kysyä että mitä se meinaa, osaako täällä joku kertoo?

Ida&möhis <3 tänään, tai nukkumisen jälkeen 19+0!!
 
Heippatirallaa vaan pitkästä aikaa!

Lomailtu on nyt niin että napa paukkuu.. ihana olla vaan kotona. :)
Mies aloittaa työt maanantaina ni nyt vielä pari pvää nautitaan.

Kiitokset Ankalle uudesta pinosta!

Uusille palstailijoille tervetuloa!

Mä kävin vihdoin toisessa neuvolassa :) kaikki arvot mallillaan. Hb jopa 120. Ihme.

Reissusta löytyi aivan mahtava läjävaatetta pikku kirpulle. Satuin nääs löytää merkkituote outletin :D
Kirppishinnoin ostin UUTTA vaatetta. Nam!

Typy potkii jo tosi lujaa.maha heiluu kun oikein kunnolla tömäyttää.

Muut vielä nukkuu. Nautin hiljaisuudesta :)

Nasu ja muru 21+5
 
Kiitos selvennyksestä CandleLight :) :flower:

Tervetuloa Stikku! :wave:

Idada, jos multa kysytään se ei merkkaa yhtään mitään ja jos mun neuvolantädiltä kysytään, se sanoisi että jättäisi koko mitan ottamatta jos saisi valita :D Esim. mulla on ollut molemmista tytöistä yläkäyrällä, esikoisesta sijainen jopa ilmoitti että meille TULEE iso vauva jolla sokerit koholla, synnytyksestä tulee vaikea jne...muuta mukavaa. Voi että inhosin neuvolakäyntejä silloin! No, molemmat tytöt olleet suht pikkusia joten sitä vauvan kokoa se ei ainakaan kerro. Yläkäyrällä tullaan takuulla tästäkin menemään, enkä aio siitä mitasta huolestua! Siihen vaikuttaa mm. kohdun muoto, lapsiveden määrä jne.

Ankka & Bebe 22+2
 
Heippa taas kaikille pitkästä aikaa! Nyt viitsii tänneki kirjotella, kun pitkästä aikaa pääsin koneen ääreen :) Niin ja tervetuloa kaikille uusille :wave:

Meilläkin nyt ru käytynä ja kaikki oli hyvin :) Pikkunen vastas viikkoja 20+6 eli pari päivää edellä meni! 400g tuli pavulle painoarvioksi :) Sukupuolikin saatiin tietää, kun toinen niin innokkaasti jalkojaan levitteli, ettei kenellekään varmasti jäänyt epäselväksi että kumpikos sieltä tulee! Poikalupaushan sieltä meille sitten tuli :heart: Oli siis oma vaisto osunu oikeaan, joten nyt ei tarvi kriisiäkään saada, kun on ollu jo hyvän aikaa nimikin päätettynä ja olin niin vahvasti sitä mieltä että poika sieltä tulee!

Pienen miehen liikkeet tuntuu jo päivittäin, joskus tuntuu enemmän ja joskus vähemmän. Pari päivää se tuolla riehu oikee kunnolla menemään ja tänään ollaan sitte ilmeisesti lepäilty pikkasen enemmän :)

Vaatteita ollaan jo jonku verra hankittu, mutta kaikki suuremmat hankinnat saa odotella tonne kesälomalle, niin saa rauhassa kierrellä ja kattella ja miettiä et mitä sitä ny oikeesti tarviikaa! 3 viikkoo ois vielä kesälomaan aikaa, tuntuu ettei aika kulu millään >.<
 
tosta äitiyspäivärahasta..

enpäs kans tiä miten pitää toimii kun haen samaa äitiyspäivärahaa, kun esikoisesta.. Hän kun on alle kolme.. onneks muuten saa saman ku aiemmasta, jos on alle kolme vuotta se ikäero.. mää saisin muuten tosi hunot rahat, kun oon ollu töissä vaan neljä päivää viikossa =)
 
Tervetuloa taas uusille :) mukavaa et joukkomme edelleen kasvaa..

Täällä ei oikein uutta. pikku hiljaa aloitellut pakkaamaan ja kiire taitaa tulla :) mut josko se siitä.. te jotka kans muutatte tai olette juuri muuttanut. oletteko kantanut pienempiä laatikoita tai muita kevyitä kantamuksia ?
minää kyllä kantaisin mut kovasti se multa yritetään evätä. et mun tarveis olla uudella asunnolla sit purkamas tavaroita.. ja siis ei siinä mitään mut en oo tollaiseen rooliin tottunut niin mieli koittaa vastaan hangoitella :D

täällä ois kolme päivää enää rakenne ultraan.. jeeeee <3 haluan jo tietää :) vaunuja ym tässä samalla katsottu :)

äippärahoista en ymmärrä mitään mut kai neuvola ja työnantaja ja kela ne mulle selventää :) laittelen huomenna kuvaa torstaisesta 19+0 poksumisesta :D
nyt suuntaan töihin ja iltavuoroon

moon stars ja tirppa 19+3
 
Moiks!

Vitsi miten ihana ilma! Kesä <3

Mulla on semmoinen mielikuva, et siinä hakemuksessa olis ihan selkeästi ollut kysymys, et haetaan edellisen mukaan.

Jonon viimeiseltä päivältä poksuu 19+0! Kolme päivää raksaultraan! :D


"MY" ja ViKa 19+0
 
Mäkin vasta tajusin, että saan samat rahat tästä vauvasta kuin pojastakin. Huh, helpotus!

Kelan sivuilta: "Sinun ei tarvitse tukea hakiessasi ilmoittaa, että haluat sen edellisten tulojen perusteella. Tieto näkyy automaattisesti Kelassa, kun hakemustasi käsitellään."

Kiva, kun tulee taas tuollainen rakenneultrassa käyvien rypäs. :) Itsellä enää kaksi päivää!! Ja mies ilmoitti, että otetaan sukupuolesta selvää. :heart: Jännää! Toivottavasti kaikki on hyvin!

moonstars, me muutettiin viime raskauden aikaan just näillä viikoilla. En mäkään saanut kantaa paljon mitään ja koko ajan joku oli komentamassa istumaan. :stick: Mä sitten kokkailin muuttoapumiehille ja huolehdin niiden nestetasapainon säilymisestä. Sitten kun porukka oli hakemassa uutta kuormaa, niin siirtelin niitä laatikoita "ilman lupaa". Mutta kyllähän mä nytkin kantelen tuota poikaa päivät pitkät.
 
Moonis me muutettiin uuteen kotiin silläaikaa kun olin raskaana (viikkoja tais olla 10-12) ja mun ei annettu myöskään kantaa mitään. Miehet kanto tavaraa sisään ja minä laittelin valmiiksi oikeisiin huoneisiin viedyistä laatikoista kaappeihin. Toimi hyvin ja oli jo ekana iltana aika hyvin laatikot purettu :) Toki viikkoja oli vähemmän kun sulla, mutta nyt ottaisin varmaan entistäkin varovaisemmin vaikka ittekkin oon semmonen sättä et aina pitäis päästä auttamaan. ;)

Pitäis tästä lähteä kelassa käymään... Mä haen äippärahaa viimesen 6kk tulojen perusteella kun viime verotuksessa tais veronalaista tuloa olla kokonaista 5000e (opiskelin ja kävin vain vkoloppuisin töissä). Toivottavasti ei oo kauhean vaikeaa :/
 
Ihana ilma! Jotenkin itekin herää eloon kun on lämmintä ja aurinkoista.
Täällä on takana taas neuvola, ihan vartti taisi mennä aikaa. Taas tuli vastaan uusi neuvolatäti (ekalla kerralla oli yksi, lääkärikäynnin "alkuneuvolassa" toinen, tänään siis kolmas, seuraavalla neuvolakäynnillä tulee sitten vielä joku eri neljäs ja sen jälkeen ilmeisesti mun oma, toistaiseksi tuntematon, neuvolatäti palaa äitiyslomaltaan..). Uutena asiana tuli vastaan, ettei hemoglobiinia mitattu, se on siis edellisen kerran katsottu alkurasukaudessa verikokeiden yhtedessä ja seuraavan kerran vasta loppuraskaudesta. Tokihan olen alkanut vetelemään rautaa itsekseni jo joku aika sitten, mutta tuntuu aika erikoiselta säästökohteelta...

WcAnkka oli hommannut koliikkikeinun, mä en ole hommannut vielä yhtään vaatetta tai kamaa (miehen mukaan moiseen voi alkaa aikaisintaan syyskuussa, mutta josko sitä jo parin viikon kuluttua uskaltaisi jokusen vaatteen ostaa :) ). Onko muilla tuosta keinusta kokemusta? Mä veikkaan, että laitan sen hankintalistan yläpäähän ennen sänkyjä sun muita (kävin jo netissä kurkkaamassa potentiaalisia vaihtoehtoja), esikoisella kun moinen (koliikki ei siis keinu) oli ja se yhdistettynä nukkumattomiin öihin+ nukkumattomiin päiväuniin oli jotain ihna järkyttävää. Alustavasti olen myös miettinyt, etten ihan alkuun hankkisi pinnasänkyä, vaan kattoon kiinnitettävät "kehtosysteemit", omansa ala- ja yläkertaan.

Idada mulla kans mitattiin sf-mitaksi nyt 19cm ja kun kurkkasin tuota neuvolakortin käyrää, niin periaatteessa sekin menisi yläkäyrän yläpuolelle. Tärkeintähän tuon mitan kanssa on se, että se vaan kasvaa, ja suht tasaisesti. Minulla ainakin kakkoslapsen kanssa sf-mitta meni kultaisella keskikäyrällä melkein loppuun asti mutta lopussa pomppasi yläkäyrien yli ja sieltähän tulla tupsahti 4,1kg lapsi, mikä ei ollut niin mukava ylläri tällaiselle suht pienikokoiselle äiti-ihmiselle ;)

Moon strarsille tsemppiä muuttoon, jätä nyt ihmeessä kantelut vähemmälle jos siihen tarjoutuu mahdollisuus :) Meillä oli muutto edellisessä raskaudessa n. rv22-24 tietämillä. Taisin itse olla silloin myös pääsääntösesti uuden kodin vastaanottoihmisenä/purkajana, enkä mitään tyyliin nojatuolia painavampaa kannellut, anoppi piti tuolloin tiukkaa jöötä (tosin tämäkin vain siitä syystä, että muuttokööri oli unohtanut yhden hissillisen tavaroita vanhaan asuntoon, ja todellakin sinne hissiin, tokihan sitä helposti esim. sohvasetti jää huomaamatta ;) ).

Ja enää kahdeksan päivää rakenneultraan, musta on jotenkin niin mystistä, miten sitä on ollut melkein koko raskauden niin selkeä olo siitä, kumpaa sukupuolta mahan asukki on... Mutta nyt taidetaan suunnata kauppaan vesipyssyjen ostoon ja sitten ulkoilmasta naatiskelemaan.

Hiirenhäntä ja Elsa 19+5
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin neuvola takana, eipä siellä mitään ihmeellisyyksiä tehty kun perusjutut. Hb oli onneksi noussut 119 (edellliset arvot 109, 97) joten sain armahduksen ottaa rautalääkettä joka toinen päivä, kun valitin, miten siitä tulee ihan kauhee olo. Sydänääniä kuunnellessa vauva liikkui kovasti ja potkutteli anturiakin :)

Sain myös todistuksen raskaudenkestosta ja äsken tuli laitettuakin hakemus äitiyspakkauksesta menemään. Tulispa se nopeesti! :) Vanhempainrahahakemuksen kanssa menikin sitten hermot, joten sitä pitää jatkaa toisen kerran... Ihmettelinkin jo äitiysavustuksen kohdalla, että miten oli kerrankin yksinkertainen Kelan lomake :D

Paljon on tähän mennessä etusivun listan mukaan tullut poikalupauksia, muuttuukohan tilanne tämän viikon ultrien jälkeen :)

Ihana ilma tosiaan! Ootteko auringonpalvojat jaksaneet viihtyä auringossa? Mulla vähän niin ja näin, tulee helposti tukala olo eikä sopivan asennon löytyminenkään oo enää niin yksinkertasta :D

Kubix 23+4
 
Mullakin oli neuvola tänään. Kaikki oli kunnossa, HB oli laskenut 113 ja pitää aloittaa raudan syönti. Mulle sano th ekassa neuvolassa, että sitä aletaan oikeastaan tarkkailemaan vasta puolivälin jälkeen kun silloin se yleisimmin laskee. Esikoisen aikaan mulla se oli alhaalla heti ja tokassa laski puolivälin jälkeen. Sf-mitta oli 22, että hieman siellä yläkäyrän yläpuolella. Mutta niin se on mulla kulkenut omia käyriään yläkäyrän yläpuolella aiemmissakin raskauksissa ja lapset oli syntyessään 3430g ja 3850g. Että ei sitä mittaa kannata stressata. Sydänäänet oli 146, et ihan hyvät. Mua vaan stressasi kun niitä ei meinannut löytyä ja kun löyty niin kuului "kaukaa". Vauva koitti paikoilla anturia ja varmaan edessä oleva istukka (mikä on mulle uusi juttu) vaikuttaa asiaan.

Koliikkikeinu kyllä kuulostaa mielenkiintoiselle, mutta jää meillä kyllä hankkimatta. Kiva on kyllä sit kuulla onko siitä ollut hyötyä! :)

Tervetuloa stikku!

(.) vauva on ollut eilisen illan ja tän aamun aika hiljainen. Tuossa kun pojan laitoin unille, niin sitten vauva potkaisi pari kunnon potkua, mikä taas rauhoitti mieltä. Voihan olla, että pikkuiseenkin vaikuttaa kun stressasin esikoisen reissuun lähtöä. Tyttö tosiaan lähti isovanhempiensa kanssa viikon matkalle Englantiin. Hyvin heillä varmasti menee ja on hauskaa, tuli vaan äidille vähän haikeus ja tirautin pienet itkut kun he olivat lähteneet. Tänne ei muuta ihmeellistä, nautitaan lämmöstä vaikka en välitäkkään oikein helteestä.

CL ja mini-A 22+2
 
En valita mut herran jestas ku on lämmin. onkohan kaikil sama olo vai onko tää joku raskauden ekstra lämpö ku tuntuu et pitäis muuttaa kylmän suihkun alle.. harkitsen jo uimaan lähtemist, vaikka siel ois se sata muutakin kaveria.. illemmal vois mennä ilta uinnille ja viilentymään :D
 
Mulla ei varsinaisesti ota tämä kuumuus koville. Pojan kanssa ulkona sitä ei edes huomaa, kun ei ole paikoillaan. Musta ei olisi jollain rantatuolilla makoilemaan. :) Mutta jestas tätä hikoilua! Todella hehkeä olo, kun naama on tosiaan finniä täysi ja sitten hikoileekin kuin pieni porsas!! Puuuh..

Mulla sf-mitta oli esikoisesta pieni ja niin oli poikakin. Tai siis se mitta lopetti kasvun ja tuli jopa alaspäin samalla, kun vauva laskeutui. Tosin olin jo "kärähtänyt" äitiyspolilla vauvan pienuudesta ja oltiin jo seurannassa. Joten en osaa tässä raskaudessa huolestua sikäli mikäli maha jää pieneksi. Pojankaan pienuudelle ei löytynyt mitään syytä.

Karole 19+5
 
Hiirenhäntä: meidän kummipojalla on tuo koliikkikeinu ja muistaakseni siinä mallissa ei kovin pientä voinut laittaa koska oli melko istuva asento.. Tais olla meidän kummipoitsu silloin kolmisen kuukautta kun kysyin onko heillä ollut käyttöä keinulle ja silloin ei vielä sitä juurikaan ollut käyttänyt.. Mutta kai niitä on erilaisia.. Meillä oli esikoisella tommonen katosta riippuva keinu, muistaakseni se oli muuten hyvä, mut meni aika sumppuun kun vauvan sinne laittoi. Että joskus yölläkun oli syöttänyt vauvan niin oli hankala ihan ite unella olla sinne laittamassa. Mutta siinä oli kätevä kun sai heiluttaa kun laittaa nukkumaan ja välilläeu tarvinnut edes nousta sängystä kun sai vaan jalalla antaa vauhtia :D Ja pelkäsin et tippuu sieltä, vaikka keinu oli matalalla ja vielä patja alla varmuuden vuoksi. Nyt otetaan sänky heti aluksi käyttöön, vaikka mies olis kai edelleen sen maton kannalla.

Huhheijjaa ku tää maha kasvaa. Tuntuu ihan pinkeältä iho tuossa reunoilta ja saas nähä tuleeko vielä naarmuja. Uskomatonta että vielä neljä kuukautta tää pötsi kasvaa! Vihdoin kerrottiin myös pojalle et hänestä olisi isoveli tulossa :) en tiiä onko muut pantannut näin pitkään kertomista? :) Odotettiin valtavaa kyselytulvaa mut otti asian vissiin niin luonnollisena juttuna ettei ollut ees mitään kysyttävää :) oli kuitenkin iloinen ja kuulemma pikkusisko olis hyvä <3

Voi että ku olis itelläkin varaa apteekin tuotteisiin siis niihin kasvonpesu ym. Just oon ostanut Marja Entrichin sarjaa vaikka kuinka paljon niin nyt ei raaski uusia tuotteita ostaa. Nekin on kyllä hyviä ja varsinkin se savinaamio on ihana, mut ehkä täs tilantees tarvis jotain vielä puhdistavampaa..
 
Onnea uusista hyvistä ultrakuulumisista:)

Voi vitsit näin eilen yhen tutun sairaalassa just tulossa synnäriltä kotiin vauvan kanssa ja tuli niin kova hinku saada oma vauva jo:D

Me ollaan täs osteltu kovasti vaatteita pikkuselle ja vähän pieniä juttuja,sinkkivoidetta ja vaunuihin tai pinnikseen lelu,pari kirjaa:D pinnis ja sitteri on jo... Vaunuja yrittäny kattoo vähä käytettynä netistä..

meil oli tänää neuvola ja saatiin raskaustodistus,aikoja perhevalmennukseen ja mittailtiin hb ,joka oli tippunu viime käynnist 126-->109 eli rautalisää alettava syömään. Ja sain myös eilen astmalääkkeen loppuraskauteen varmuuden vuoksi ettei sikiö kärsi hapenpuutteesta yms... sf-mitta oli 21,eli yläkäyrillä,mutta ei kai tässä huolestua viel tarvii???

Me ollaan jo viikon käyty tarjouskauppaa yhest asunnosta ja ärsyttää ku myyjä ei voi tulla 2 tonnia hinnassa alas että saatais kaupat syntyyn...Me ollaan tultu jo vastaan aika paljon ja voidaan vielä 500-1000 e mennä vastaan mutta ei varmaan tuu kauppoja,ärsyttää..

Teps+puolukka 21+5
 
Helou piiiiitkästä aikaa!

Ollaan vähän mökkeilty tässä, joten hiljaista on pitänyt :whistle: ja sama hiljaisuus jatkuu tämänkin jälkeen, kun lähdetään huomenna reissuun. Muumimaailma + muuta kivaa kutsuu. Lapset on innoissaan ja äiti ressaa... on se kumma miten tuo pakkaaminen on aina niin vaikeaa vaikka poissa ollaan vaan muutama päivä. Meillä on tyypilliseen tapaan aina koko vaatekaappi mukana ja sit puoliakaan ei edes tarvi. HUOH! Niin ja koska palattiin mökiltä vasta eilen, niin noistakin on puolet vielä koneessa tai kuivumassa..

Tänään oli neuvola ja ah, oma neuvolan täti paikalla. Kaikki ok ja paino on ekan käynnin jälkeen noussut 2kg. Ennen ekaa käyntiä se nousi sen 2kg, joten 4 yhteensä. Ei kyllä tarttis kauheesti tullakaan enempää, kun olo tuntuu jo nyt ihan norsulta.

Kelapaperit sain ja tein jo valmiiksi töihinkin sen virallisen paperin, jossa ilmoitan äitiysloman alkupäivän. Meinaan aloittaa jo syyskuun puolivälissä, niin se ehtii loppua ennen elokuuta, jos se uusi lakiuudistus siitä kotihoidontuen puolituksesta jostain syystä astuu voimaan. Tosin en tiedä saanko sen silti vanhalla kaavalla vaikka hoitovapaa alkaakin jo heinäkuussa.

Mut ehkä mä lähen laittelemaan noita kamoja tuonne laukkuihin..


Ymmi 23+4
 

Yhteistyössä