Ihana ilma! Jotenkin itekin herää eloon kun on lämmintä ja aurinkoista.
Täällä on takana taas neuvola, ihan vartti taisi mennä aikaa. Taas tuli vastaan uusi neuvolatäti (ekalla kerralla oli yksi, lääkärikäynnin "alkuneuvolassa" toinen, tänään siis kolmas, seuraavalla neuvolakäynnillä tulee sitten vielä joku eri neljäs ja sen jälkeen ilmeisesti mun oma, toistaiseksi tuntematon, neuvolatäti palaa äitiyslomaltaan..). Uutena asiana tuli vastaan, ettei hemoglobiinia mitattu, se on siis edellisen kerran katsottu alkurasukaudessa verikokeiden yhtedessä ja seuraavan kerran vasta loppuraskaudesta. Tokihan olen alkanut vetelemään rautaa itsekseni jo joku aika sitten, mutta tuntuu aika erikoiselta säästökohteelta...
WcAnkka oli hommannut
koliikkikeinun, mä en ole hommannut vielä yhtään vaatetta tai kamaa (miehen mukaan moiseen voi alkaa aikaisintaan syyskuussa, mutta josko sitä jo parin viikon kuluttua uskaltaisi jokusen vaatteen ostaa
). Onko muilla tuosta keinusta kokemusta? Mä veikkaan, että laitan sen hankintalistan yläpäähän ennen sänkyjä sun muita (kävin jo netissä kurkkaamassa potentiaalisia vaihtoehtoja), esikoisella kun moinen (koliikki ei siis keinu) oli ja se yhdistettynä nukkumattomiin öihin+ nukkumattomiin päiväuniin oli jotain ihna järkyttävää. Alustavasti olen myös miettinyt, etten ihan alkuun hankkisi pinnasänkyä, vaan kattoon kiinnitettävät "kehtosysteemit", omansa ala- ja yläkertaan.
Idada mulla kans mitattiin sf-mitaksi nyt 19cm ja kun kurkkasin tuota neuvolakortin käyrää, niin periaatteessa sekin menisi yläkäyrän yläpuolelle. Tärkeintähän tuon mitan kanssa on se, että se vaan kasvaa, ja suht tasaisesti. Minulla ainakin kakkoslapsen kanssa sf-mitta meni kultaisella keskikäyrällä melkein loppuun asti mutta lopussa pomppasi yläkäyrien yli ja sieltähän tulla tupsahti 4,1kg lapsi, mikä ei ollut niin mukava ylläri tällaiselle suht pienikokoiselle äiti-ihmiselle
Moon strarsille tsemppiä muuttoon, jätä nyt ihmeessä kantelut vähemmälle jos siihen tarjoutuu mahdollisuus
Meillä oli muutto edellisessä raskaudessa n. rv22-24 tietämillä. Taisin itse olla silloin myös pääsääntösesti uuden kodin vastaanottoihmisenä/purkajana, enkä mitään tyyliin nojatuolia painavampaa kannellut, anoppi piti tuolloin tiukkaa jöötä (tosin tämäkin vain siitä syystä, että muuttokööri oli unohtanut yhden hissillisen tavaroita vanhaan asuntoon, ja todellakin sinne hissiin, tokihan sitä helposti esim. sohvasetti jää huomaamatta
).
Ja enää kahdeksan päivää rakenneultraan, musta on jotenkin niin mystistä, miten sitä on ollut melkein koko raskauden niin selkeä olo siitä, kumpaa sukupuolta mahan asukki on... Mutta nyt taidetaan suunnata kauppaan vesipyssyjen ostoon ja sitten ulkoilmasta naatiskelemaan.
Hiirenhäntä ja Elsa 19+5