Marraskuun muruset *lokakuussa*

Piprane emalle iso halaus :hug: Toivottavatsi kaikki menisi hyvin ja äitisi pääsisi toipumaan!

Elmerille lämmin tervetulotoivotus! :)

Tääl alkaa olla kaikki enteet lähenevään synnytykseen: nimittäin kännykkä hajalla, tietokone hajalla ja nyt autokin hajalla.. Voi perseys, mä sanon. No, kännykän mä saanen taas ensi viikolla toimintakuntoon, siihen saakka mennään tällä vanhalla luurilla joka ei ole ihan luotettavimmasta päästä. Kannettava taasen toimii n. 5 min. kerrallaan, ja sitten sammuu. Joku kosketushäiriö vissiin. Ja autossa taka-akseli jotenkin jumittanut. Kyllä sillä ajamaan pystyy, mutta appiukko sanoi ettei ainakaan liukkaille kannata lähteä kokeilemaan onneaan, kun toisen puolen iskarit ei toimi käytännössä ollenkaan :headwall: Ja nyt mies otti mun auton ku sen työauto ei inahtanutkaan aamulla. Että toivottavasti selviää työmatkastaan hengissä. Mies on autokauppias, ja tuo pihalla seisova auto oli sille vissiin eilen tullut vaihdossa.
Mulla oli aamulla vartti heräämisestä paastoarvo 6,1 , eli reipas ylitys raja-arvoihin nähden. Siitä puoli tuntia eteenpäin syömättä ja juomatta, ja arvo oli 5,2. Eli ihan selkeästi mulla on havaittavissa tuota aamunkoittoilmiötä. Olen iloinen, että huomasin tämän jutun, koska en haluaisi millään alkaa ottaa insuliinia.
Pojalla olis tänään kerhopäivä, ja mä mietin, että millä kulkupelillä mä hänet vien ja haen. Matka nyt ei ole kuin 2km/suunta, mutta kun mä joudun sen reissun tekemään 2x edestakaisin, ja jos kävelen, niin tiedän että mun nivuset on illalla törkeen kipeät. Pyöräillessä supistelee niin paljon, ettei sekään oikeen hyvältä kuulosta. Kerho kestää 2 tuntia, joten ei sinne oikeen viittis jäädä odottelemaankaan.
 
Huomenta !!

POKS POKS 38+0 JEEEEE !!!!

Tyksissä syke ja painoarvio kontrollissa käyty!
---kaikki mallikkaasti! Käyrillä vauvan syke liikuskeli 145-170 välissä ja kuulemma hyvät vaihtelevuudet ja täysin normaalikäyrä !! Näköjään ne korkeet sykkeet aiheutui pitkittyneestä flunssastani, eikä tällä erää ole syytä jatkotutkimuksiin vauvan synnyttyä! Helpotus!
Painoarvio tänään 2800g, SIIS PIENI VAUVA, mitääh?? Lääkärikin oikein sanoi, että mahtaako tää pitää nyt paikkaansa ja otti mitat kolmeen otteeseen =) ja kyllä, näillä lasketun ajan painoarvio olisi sitten vaivaiset 3200g kun esikoinen painoi 4010g !!
Vauvalla kuulemma siropää ja pitkä siroluinen :heart: Keneenköhän lie tullut ;)

Toki, painoarvioon ei oo 100% luottaminen, mutta tääki oli jo vanhempi kokenut lääkäri ja kuulemma "muutaman työkseen näitä tehnyt". Ja ainakin esikoisen painoarviot piti täysin paikkaansa.
Eli, sf-mitta joka mullakin yläkäyrällä 35cm, ei kyllä kerro tässä kohtaan yhtikäs mitään !!
Vauva majailee vielä tosi ylhäällä massussa, ei siis tietoakaa mistään laskeutumisista =(

Jos ei lähe itellään tulemaan, niin käynnistys tasan 4vkon päästä (huoh) eli 11.11. (42+0)
Aiemmin ei käynnistetä, ellei jotain ihmeellistä ilmaannu!

Täällä sataa vettä, kurjan näköinen ilma kaikenkaikkiaan!
Taidan lähteä ottaa pikkuiset päikkärit ja sitte touhuamaan lakanoiden vaihtoa, yläkerran siivousta jne ku sisko tulee illalla vlopuksi kylään !:heart:

MoonVaan ja PikkuSikko 38+0

ps. pitääköhän mun oikeesti nyt sit käydä ostaaas muutamat 50cm vaatteet, ku niit ei oo ainuttakaa. Esikoiselle meni heti 56cm vaikka nekin oli toki reiluja.. mut en aatellu pikkukakkosellekaa ostaa, ku enhän mä voinu aatellakaa et se olis noin paljo pienempi isosiskoaan!
 
Tervetuloa Elmeri79 ja Neppulainen mukaan!:flower: Kiva saada lisää näitä marraskuun loppupuolen odottajia, niin pysyy pino aktiivisena. Monella lokakuun lopussa ja marraskuun alussa la-ajalla olevat varmasti pian jo oman nyyttinsä saavat. Sen verran on näitä merkkejä ilmassa. =)

Itse kuuluun niihin, joilla ei tule yhtään kipeää supistusta ennen käynnistystä, eikä mitään muutakaan merkkiä siitä, että synnytys voisi lähteä itsekseen käyntiin. Onneksi tällä kertaa mun ei tarvi sinne 42+ viikoille enää odotella, vaan tämä leikataan viikkoa ennen laskettua ulos. Mä olen kans jo aivan kyllästynyt tähän mahaani ja haluaisin sen vauvan jo kovasti syliini. Tämä kolmas raskaus on kyllä ollut niin erilainen kuin kaksi aiempaa. Niiden aikana jaksoin vielä ihastella masua ja sen liikkeitä ja maailma pyöri hyvinkin pitkälle "oman navan ympärillä". Nyt en ole enää samalla lailla jaksanut. Tämä kun on nyt nähty ja koettu kolmesti. Vauvasta olen kovin innoissani ja olenkin nyt alkanut kotia laittamaan vauvaa silmälläpitäen kuntoon. Eli vauvatavarat ovat pikkuhiljaa tulleet ulos komeroistaan ja etsivät omaa paikkaansa. Sänkyä en kyllä petaa ennen viimeistä viikonloppua ennen sektiota. Muut tavarat laitan paikoilleen sitä mukaa kun jaksan ja ehdin. Mä haluankin saada kaikki ajoissa valmiiksi, että voin sitten vaikka sen pari viimeistä viikkoa vain pitää pientä "ylläpitosiivousta" yllä ja muuten vain levätä. Näin olisi suunnitelmissa, mutta saas nähdä kuinka käy. ;)

Kommentoisin vielä Siilinlapsen ja Piprane eman vanhempien leikkauksia ja niiden herättämiä pelkoja. Pystyn itsekin hyvin samaistumaan siihen, sillä isälläni leikattiin viime talvena tosi iso ja paha napatyrä. (Ei siis mitään niin vakavaa kun teidän vanhempien leikkaukset, mutta kyllä se pisti kovasti miettimään). Ensinnäkin isäni on tosi paha ketjupolttaja ja lievästi ylipainoinen ja alkoholiakin runsaasti kuluttava. Mä pelkäsin myös, että miten hän selviytyy leikkauksesta juuri noiden huonojen elintapojensa vuoksi. Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin ja hän toipui leikkauksesta nopeasti. Eli pointtina tässä on se, että oli se asia suuri tai pieni niin kyllähän se aina pelottaa jos oma vanhempi leikkaukseen joutuu. Leikkauksessa kun on aina omat riskinsä. Tässäkin asiassa mä sitten yritin olla positiivinen ja ajatella, että kyllä hän parhaassa hoidossa on ja tulee toipumaan siitä hyvin. Näinhän siinä sitten lopulta kävi. =) Nyt isäni käy töissä ja voi hyvin, eikä tyrästä ole muistona kuin arpi vain.

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 35+1

 
uudet tervetuloa joukkoon =)

täällä toinen perhevalmennus takana, eipä mitään ihmeellistä uutta tullut opittua, mutta imetysvideo oli kyllä mielestäni tosi hyvä, vaikka tuntuu että imetyksestä saa lukea joka ainoasta "alan" lehdestä :D mutta oli se hyvä.

sf-mitoista taasen... te joilla on jo lapsi(a), onko sf-mitta yleensä antanut mitään osviittaa vauvan syntymäkoosta? vai onko menny ihan miten sattuu? MoonVaan:illa oli ainakin ihan heittänyt nyt... tietysti oli vasta arvio tuo paino. :) mutta siis noin yleensä?

oi, ja musta tuli maanantaina toisen pienen pikku prinsessan täti :heart: pikuuveljen perheelle syntyi tyttönen maanantaina vkoilla 40+1. nyt saa sitten nähdä paljonko serkuksille tulee ikäeroa :), no alle 2 kuukautta joka tapauksessa :D

saana & 35+6
 
piprane ema :hug:

Täälläkin poksuu viikot, 34+0 :heart: Menispä loppuviikot nopeasti =) 6 viikkoo ei sinänsä oo paljon mutta jos meneekin yli niin tulee kyllä tuskaiset oltavat kun ei jaksa odottaa. Nään uniakin vauvasta joka yö. Viime yönä tosin vauva oli jo uhmaiäs eikä ollu kiva uni ku ei totellua mua ollenkaa :D

Tuntuu, että flunssa on nyt iskenyt tänne kun nenä tuntuu vuotavan ja kurkku kipee : / Ei jaksais tehdä mitään.
 
Saana07, mulla tuo sf-mitta ei ole pitänyt paikkaansa kummankaan pojan kohdalla. Molemmat huitelivat yli yläkäyrien (esikoinen heti alusta asti) ja kuopuksen kohdalla lähti yläkäyrän yli rv 33+4 (sf-mitta 34). Nyt käyrä pompahti yläkäyrän yli rv 33+1 (sf-mitta 34).

Vertailuna:
eilen neuvolassa rv 35+0 sf-mitta 36
esikoisesta rv 35+0 sf-mitta 38
kuopuksesta 35+4 sf-mitta 36

Syntymämitat:
Esikoinen rv 41+6 (3350g ja 53 cm)
Kuopus rv 42+2 (3720g ja 53 cm)

Molemmista povattiin yli nelikiloista, eli 700 g yläkanttiin meni painoarvio molempien kohdalla aika tarkkaan.
 
Ei tuo sf-mitta meilläkään kyllä kertonut esikoisen koosta mitään. Rv 37 oli sf-mitta muistaakseni 38,5 (reippaasti yli yläkäyrän joka tapauksessa), ja kun poika sitten syntyi rv 38, oli kokoa 3270g ja 51cm. Eli pitkähkö, laiha poika. Viikkoihin nähden pojan paino oli ihan keskikäyrällä.
 
Piprane emalle täältäkin voimahalauksia :hug:
Ja uusille tervetuloa mukaan :flower:

Neuvolassa taas käyty.
Paino pysynyt samana (81kg +5kg alkuun)
Rr 131/82 (aiemmat olleet 120/70 luokkaa)
Hb 130 ja oli noussut joka th:n mukaan enteilis lähenevää synnytystä (no onhan tässä jo viikkojakin!)
Sf 35 (34 viimeksi)
Pissa h+ ja turvotus h+
Seuraillaan nyt ettei ala raskausmyrkytystä teetteleen, kun viikonloppuna nuo paineet oli enemmän kohollaan. Huomenna on äitipoli ja katotaan minkäverran on tuota lapsivettäkin taas. Terkka oli nyt sitä mieltä että poitsu olis saannu päänsä vielä liikahtamaan tuonne vähän ylemmäs kanavassa ja paineena tunteekin pienen pään kun punkeaa itseään vasempaan häpyluuhun: / Ai, ei kiva! Ois vaan pysynyt siellä alhaalla nyt loppuun asti ja tulis sitten pian!

Oon ihan valmis jo laitokselle... Tiiän että tässä tulee vielä pitkät viikot, mutta minkäs sitä ittelleen mahtaa:LOL: Viimeyön ja eilisen kipeemmät supparit ja selkäsärky lupaili jo edistystä, mutta plaah, ei tää taida tulla täältä vielä aikoihin!!! Koitan silti kaikki keinot:p Ainakin aika kuluu kokeillessa ja talosta toivottavasti tulee siistikin pian...

Täällä sataa kunnolla lunta ja kyllä oli esikoinen aamulla iloinen! Suunnitteli jo kaikki laskettelusta lähtien tälle iltapäivälle. Taidankin lähteä kirjastoon käymään, ennen ku poitsu pääsee koulusta. Kuluu ilta sitten rattoisasti lukien takan edessä:heart:

Zaijuska ja Saappi 36+5
 
tervetuloa joukkoon neppulainen!

piprane ema: :hug:

saana: esikoinen rv37+6 sf-mitta 30½cm->syntyi 38+5 painaen 3050g ja 49cm
kuopus rv38+0 sf-mitta 32½cm->syntyi rv38+4 painaen 2465g ja 46cm

nytkin mennään alakäyrän tuntumassa rv36+0 sf-mitta 30cm ja povattu siroa vauvaa ( esikoisen kokoista )
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä :heart:

Elmeri ja Neppulainen tervetuloa joukkoon! :)

piprane ema Voimia:hug:

saana07 Mulla on vasta tämä pikkuinen mahassa, mutta sf-mitta kulki yläkäyrän yläpuolella. Välillä aika reilustikin, nyt lopussa mitta on hieman tasoittunut vaikkakin silti kulkee ihan omia käyriään. Ja isoa vauvaa on myös ultran mukaan luvattu. Joten näillä näkymin mulla iso sf-mitta on ollut "oikeassa".

Mä täällä järjestelen jo ristiäisiä. Juhlapaikka ja pappi on varattuna, nyt suunnittelen kutsukortteja :D :heart:
 
Tervetuloa Elmeri ja Neppulainen :wave:

Pirpanemalle haleja täältäkin. Eiköhän kaikki mene hyvin, vaikka ymmärrän hyvin että huolestuttaa :hug:

MoonVaan - onnittelut hienoista kontrollikuulumisista! Nyt vaan muutamia 50cm vaatteita ostelemaan :)

Saana - onnea tätiytymisestä =)

Muakin kiinnostaisi tietää minkä kokoinen vauveli on tällä hetkellä ja minkä kokoisena ennustetaan syntyväksi. Keskiviikkona on neuvolalääkäri, mutta en yhtään luota noihin käsikopeloarvioihin. Ne on mennyt niin monella kaverilla ihan pieleen : / Mitenköhän saisi keploteltua itsensä äippäpolille kokoarvioon :whistle:

Käytiin äsken ostamassa NANnia ja pieniä vaippoja kaupasta. Nyt alkaa oikeasti olemaan kaikki valmiina pikkuista varten :heart: Hoitoalustan ja ammeenkin sain tilattua tällä viikolla ja huomenna mennään mutsin kanssa jumboon ostamaan vielä muutamat pienet vaatteet ja itkuhälytin. Sitten ei muuta kun odotellaan :saint:

SW 35+3
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta :hug:

Tänään selvis, että 90% tukossa noi kaikki niskanikamavaltimot... maanantaina äiti siirretään Ouluun ja siellä sit tekevät varjoainekuvauksen uudestaan ja operaation siinä samalla jos se vain onnistuu... olikin nyt epävarmaa kun äidin munuaisvaltimot ahtautuneet myös ja sitä kautta pitäs operaatio tehdä.. Äidilläni on kaikki mahdolliset sairaudet mitä mieleen tulee lukuunottamatta syöpää eli ei kovin rapeassa kunnossa ole ollut vuosikausiin. Harmittaa vaan kovasti ku kesällä hänelle tehtiin tämmönen operaatio jalan tukokseen ja hän ollu niin onnellinen ku pystynyt taas liikkumaan normaalisti ja nyt sitte tämä.. Hän on kyllä aika sissi muutenkin ku selvinny kahdesta aivoinfarktistakin, vaikka toisen sai mökillä saaressa 150km päässä lähimmästä sairaalasta..
Ei tässä auta enää muu kuin toivoa onnistumista jälleen kerran.

Sortuminen herkutteluun on jotenki helpompaa nyt ku stressaa koko ajan.. toivottavasti vauva ei tykkää sokerin mässytyksestäni huonoa. Liikkuu kyllä ihan mahdottomasti koko ajan taas söin tai en =)

tervetuloa uusille marraskuisille.


piprane ema ja Lotta 35+5
 
Piprane emalle haleja!

Eli tänään olin siellä omalla lekurillani yksityisellä puolella ku en kokoarvioon yms. pääse tuolta neuvolan puolelta.

Lekurin ensimmäinen kommentti oli että ompas sulla valtava vatsa! (siis tuttavalliseen tapaan) eikä yhtään ihmetelly että halusin tulla kokoarvioon..
Sisätutkimuksen mukaan kanava on lyhentyny noin 1cm:iin, sisäsuu sormelle auki, paikat pehmeät. Siis ihan ok siihen nähen että suppareita tulee kipeinä ja tiuhaankin.
Vauvan kokoarvio on 2549g ja menee sillä käyrällä missä on alusta asti menny eli la oiski siinä 18.11 paikkeilla ku menkkojen mukaanhan nuo laskee että se ois 26.11 (oviksen mukaan 22.11. minkä mukaan ite lasken). Näillä näkymin vauva ois syntyessään jos la:han menis niin sellaset 3800g..
Pulloposkinen neiti veteli siellä hirsiä, kädet kasvoilla ettei tosiaan näkyny ku ne posket :)

Mutta tosiaan lapsi ei oo sf-mitan mukainen ja lapsivettäkin on normimäärä, se nyt on vaan niin iso muuten tuo mun masu..
Sairaslomalle ois passittanut noitten kipujen takia mutta en viittiny kirjoituttaa sillä sitä lappua ku olen yrittäjä..määräs vaan ottamaan päikkärit joka päivä ja töitä tehä vain sen pakollisen määrän ja asentoa vaihdella tiuhaan, kovasti oli enempi huolissaan noista mun turvotuksista, mun naama on kyllä aika kamalan näkönen...

Tää nyt oli tällänen omanapainen viesti, huomenna ois sitte neuvolaa..

 
Tervetuloa Elmeri ja neppulainen! :)

Mä taidan nyt liittyä myös teidän kipuilijoiden joukkoon... Ei päiväsaikaan mitään ongelmaa, mut yöllä!! Valvoin eilen abaut 3 asti yöllä, kun en vaan saanu unta, kun vauveli jotain puuhasteli ja samalla pungerti itteään tuonne alakertaan niin voimallisesti, että monesti meinasin ääneen älähtää...:headwall: Tuntu ehkä just joidenkin kuvailemilta sukkapuikkomaisilta kivuilta, mut ne oli kyl selkeästi vauvan tekosia, koska tuntu vain sillon, kun toinen alko liikkumaan. Klo 12-02 häiritsi noi vauvan liikkumiset ja kivut ja sit en vaan saanu unta kyljelläni... Haluisin niin nukkua mahallaan ja selällään, kyljellään nukkuessä puutuu alempi käsi... :( Tuntuu etten koko viikkona oo saanu unta kuin vasta aamuyöstä....huokaus.

Anteeksi omanapainen valitus! :ashamed: Väsyttää, mut en viitti ottaa päikkäreitäkään, kun sitten en varmasti nuku yöllä. Äippäjoogaan kohta, jospa mä siel piristyisin. Onneks huomenna viikonloppu ja lähetään miehen kaa kavereiden tupareihin toiselle paikkakunnalle niin saa maisemanvaihdoksen hetkeks :D

Ritu ja pomppiainen 36+5
 
Tervetuloa uudet!

Täällä kanssa nyt parina päivänä vihlonut alapäätä ja vauvan pää tuntuu olevan nyt alempana mitä aiemmin. Mutta ei se mulla enteile yhtään mitään. Siis että vois ennemmin syntyä. Yksikään ei ole ennen l.a:ta syntynyt:confused: Mutta ensi viikolla on mulla se painoarvio ja odotan sitä kyllä todella jännittynein mielin!

Talvi vissiin pukkaa oikein urakalla:confused: Kamala ilma ollut tänään...

LilliM ja manteli 33+4
 
Tanyalle oikein lämpöisät onnittelut pienen pojan johdosta! :flower: :heart:

Piprane emalle :hug:

Ja uusille tervetulotoivotukset :)

Meitsillä oli tänään taas äippäpolireissu. Vauvelin painoarvio ei oikeastaan muuttunut juuri mihinkään viime viikkoisesta - tai ainakaan oleellisesti. Arvio nyt oli 2,5 kg kun viikko sitten oli 100g vähemmän eli käytännössä ihan sama. Lääkäri ultraili tarkkaan napanuoravirtauksia ym ja totes niissä olevan jotain häikkään viittaavaa (viimeks oli vielä ok:n rajoissa). Määräs käymään käyrällä lauantaina ja uuteen virtauskontrolliin heti maanantaina. Lääkäri kertoi aika hyvin mitä tuleman kenties pitää eli jos tilanne ei ole kummennut maanantainakaan (tuskin) niin aletaan luultavasti varovasti testaileen miten vauva kestää supistuksia ja jos kestää hyvin niin käynnistellään ja yritetään normaalia alatiesynnytystä, mut sit taas jos ei kestä kunnolla niin edessä on sit sektio. On turha lähteä edes käynnisteleen kunnolla synnytystä jos vauva ei selvästi suppareita kestä.

No, hiukkasen alkoi siis hirvittään toi ens viikko!! En todellakaan haluais joutua sektioon, mutta toki pakkohan se on jos tilanne sitä vaatii. Mieluummin toisaalta suoraan sektioon ku et ensin kärvistellään esim. 1-2 vrk suppareitten kourissa ja sit kuitenkin sektioon. Lääkäri piti kuitenkin aika todennäköisenä sitä että vauva syntynee ens viikon aikana. Sisätutkimuksenkin se teki ja kohdunsuu oli tiukasti kahdelle sormelle auki ja kanavaa pari senttiä jäljellä eli jotain oli silloin tällöin tulleet supparit saaneet jo aikaan mut kuitenkin aika epäkypsä oli tilanne vielä mahd. käynnistystäkin ajatellen.

Mut tällaista tänne..

Pirtsi ja kirppunen 37+5
 
Onnea Tanyan perheelle :heart:

itse poksahdan vaan 36 =)

Juuri aamulla herätessäni tajusin, että äidille tehdään se operaatio hänen syntymäpäivänään... eikös vaan olekkin pakko sillon mennä hyvin ei kukaan kuole syntymäpäivänään ainakaan... pelottaa vähän..
 
Tanyan perheelle suuret onnittelut nyytistä! :heart:

Piprasen emalle tsempit, varmasti pelottaa :hug:

Pirtasillekin peukutukset, että napavirtaukset olisi hyvät kontrollissa. Onneksi kuitenkin viikkoja niin hyvin jo, että hyvin selviää jos syntyy. Mikäli alkavat käynnistelemään niin tsempit sinne :)
Tänne ei mitään uutta, eilen poksahti 36 viikko ja kipuja vaikka muille jakaa. Vaua liikkuu onneksi hyvin.
Viikko sitten kävin ä-polilla kun kaaduin koiran kanssa lenkillä. Kaikki oli onneksi hyvin, pojan painoarvio oli 2,4 kiloa. Eli jos la.han asti päästään niin 3,6kg oli lääkärin arvio.

Mä olen ihan kyllästynyt tähän raskauteen, saisi kohta syntyä...
Mahaa ei tule tällä kertaa ikävä vaikka luultavasti vika kerta onkin.

Uusille tervetuloa :flower:

Op ja Arvo 36+1
 
Poks rikki tänään 35 :)

Tervetuloa vielä uudet mukaan!

Kojootti Täällä on myös samanlainen maha. Supistelee ja on kovana tosi herkästi. Täys työ tehdä yhtään mitään kun painaa ja ahistaa tämä maha. Terveydenhoitajakin mainitsi asiasta kun yritti sydänääniä hakea. Melkein samantien kun koski mahaan niin kovettu samantien.

Aikaisemmat
sf-mitta rv 33
1. lapsi 35cm
2. lapsi 31cm
3. lapsi 28cm

synt.paino ja vko
1. lapsi 4100g ja 29+0
2. lapsi 3800 ja 38+0
3. lapsi (arvio 3600 ja 38+2)

saa nähdä että kuinka mehtään tämän kolmannen arvio menee:) Tsemppiä meille kaikille tulevaan koitokseen!
 
Onnea onnea Tanya ja koko perhe pienestä pojasta :heart: Ihana pieni pirpana!

Huh täällä aletaan muuttua ihan rammaksi. Tähän asti on pärjäillyt aika hyvin noiden liitoskipujen kanssa, mutta keskiviikon joogan jälkeen olen ollut jotenkin ihan rikki koko tyttö! Alaselkään sattuu ja siihen kun pistää päälle vähän tavallista ärhäkämmät liitoskivut tuolla häpyliitoksessa, niin lopputulos on se, että piti pyytää miestä eilen auttamaan vaatteiden vaihdossa kotiin tullessa, kun en enää viitsinyt kiduttaa itseäni nostamalla jalkoja sen verran, että farkut olisin saanut pois jalasta... Ja sama meno tuntuu jatkuvan tänään. Edelleen selkään koskee ja liitoksiin koskee liikkuessa, välillä vauva löytää jonkun kipeän kohdan alavatsalta vasemmalta ja monottaa terävästi niin a vot!

Huh. Onneksi enää viikko töitä, sitten voi vähän nukkua ja olla ketarat pystyssä kun liikkuminen käy liikaa voimille.. Pitkä viikonloppu tosin edessä, joten pääsee sitä nytkin jo vähän lepuuttamaan ja ottamaan iisisti.

Mä oon täällä vieläkin jumissa sen lämpöpussiasian kanssa. Mieli tekisi hommata just se isompi Jääkarhupussi, mutta epäilyttää, että onko siinä sitten järkeä vastasyntyneen tai pienen vauvan kanssa, kun on niin iso. Toisaalta menisi sitten ehkä vielä ensi talvenakin. Se pienempi pussi taas ois sopivan kokoinen, mutta kun meillä ei ole autoa, niin se on ehkä vähän turha, kun ei ole taas niin lämmin kuin se iso.. oonpa tehnyt tästä itselleni vaikeeta :) Ei vaan haluais turhia ostoksia tehdä, ja nyt on niiiin vaikea arvioida, että mikä sitten on tarpeellista ja mikä ei. Ehkä täytyy vielä googlailla.. oottekos muuten nyt ehtineet te, jotka tilasitte sen isomman, sovitella jo vaunujen koppaan? Miten mahtui?

Siilinlapsi ja öttis 34+1

PS. Viime yönä näin ekan varsinaisen vauvaunen, jossa yritin synnyttää, mutta siitä ei tullut mitään, ei lähtenyt lapsi syntymään, ja yhtäkkiä olinkin kotona, missä kaikki tutut oli lähettäneet kukkia ja suklaata ynnä muuta, eli ilmeisesti vauvalle oli sitten siinä epäonnistuneessa yrityksessä synnyttää käynyt huonosti :( Että semmonen uni.. vissin on ruvennut vähän jännäämään, että eihän synnytyksessä tapahdu mitään ikävää..
 
Eipä tässä tällä erää sen kummempaa kuin että
Tanyalle kovasti onnea :flower: *odottaa kertomusta* :D
ja tere tulemast uusille!

Omaan napaan ei uutta. Vielä oon pystyny joka päivä koiruuksien kanssa käydä lenkillä ilman seuraamuksia/tuntemuksia ja sunnuntaina olis tarkotus mennä kokeilemaan pitkästä aikaa miten uinti sujuu. Ja maanantaina viel nuoremman koiran kanss agilityy, mut se taitaa olla viimene kerta vähään aikaa.. :( no, tarttee olla tyytyväinen että näinkin pitkään on onnistunut (37. viikko lähtee käyntiin su.)

Meillä ollut täl viikol 2 kertaa synnytysvalmennusta, ihan kivaa. Ja vaikka siellä "ylistettiinkin" kipulääkityksiä/epiduraaleja yms niin oon kyl entistä vakuuttuneempi ett AINAKAAN epiduraali ei oo mun juttu! Juu mutta saapas sitten h-hetkenä nähdä miten homma etenee.

Ainiin, kuka muistaa suositelleensa NetAnttilan/Kodin1:n tummaa pähkinänväristä pinnistä mulle joskus taannoin??? Tilasin sen ja mies kokosi sen eilen ja se on aivan täydellinen :heart: th tuoll valmennukses sano et ois hyvä ku 36+0 ois aika lailla valmiina kaikki ja mul toi 36+0 on su niin laittelen tänä vkl kaikki siihen malliin et sopii pikkuisen sitten tulla milloin tulee (vaikkakin siis uskon ja toivon että vasta la jälkeen eli 14.11 jälkeen hän saapuu..).. laittelen tänää varmaa sairaalakassiaki valmiiks..

pakko muuten mainita että jotenkin hellyttävältä tuntu mies kun se ekaa kertaa nyt innostui jostain hankinnoista, tai ei varsinaisesta innostuksesta voi puhua mutt mainitsi että leikkikehä voisi olla aika tarpeellinen/hyvä/turvallinen meiän tapauksessa sitte jossai vaiheessa (=eka kerta kun se otti ensimmäisenä esille jonki hankinnan, tähän asti mä oon ottanu jokaikisen hankinnan ensin puheeksi vaikk ollaan niitä mahdollisesti sit yhess mietitty).. ja on nyt fiilistelly myös että tulee töistä kotii ja sitte vaa kanniskelee tyttöö kantorepussa ja on vaan ja ei tee muuta.. :D pitäski ehkä semmosta ergoreppuu viel huutiksest katella, on mull tosin aika kasa kantoliinoja joita sain afrikkalaiselta kaverilta.

oho tais tulla taas pitkä viesti.

mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille :)

Josefiina & tyttönen 35+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä