Kiitoksia kaikille onnitteluista :heart:
Kerron synnytyksen kulusta sen mitä muistan: Eli maanantaina menin äippäpolille tutkimuksiin yhden aikaan päivällä, lääkäri ultrasi poikaa ja sanoi että kasvu on pysähtynyt kokonaan, poika painaa arviolta 2275g. Sanoi että käynnistetään synnytys tänään, ja ehdotti mun lähtemistä synnytyssaliin. Pyysin lupaa käydä kotona, että hakisin kassin ja ottaisin miehen matkaani, onneksi lupa heltisi.
Sairaalassa oltiin sitten taas kello 15, synnytyssaliin päästiin 16:30, lääkäri tuli puhkaisemaan kalvot 17:30 ja oksitosiinitippa laitettiin 19:30, tuolloin kysyin iltavuoron kätilöltä että onko mahdollista että poika syntyisi jo tänään eli 11.10? Hän naureskeli mulle, että ei oikein ole kun avautumiseen menee sentti per tunti, ja mä olen vielä ensisynnyttäjäkin, sanoi että menee pitkälle aamuyöhön syntymä. Kärvistelin todella rankkojen suppareiden kanssa pelkällä hapella, kun ajattelin etten kaikkea kivunlievitystä heti halua ja mies osasi sparrata mua todella hyvin, joku muu nainen ois varmaan vetänyt sitä turpaan kun toisinaan jutut oli aika kovaa tasoa (älä nyt ihan pienestä jo itke, adoptio ois varmaan kannattanut, tai pelkopolin kautta sektioon)
Iltavuoron kätilöltä pyysin kohdunsuun tarkistusta hieman ennen 22, mutta ei katsonut tarpeelliseksi katsoa, en kuulemma näyttänyt niin kipeältä, sanoi että lähtee kotiin mutta yövuoron kätilö tulee jatkamaan. Kätilöt kävivät huoneessa ainoastaan lisäämässä oksitosiniia suoneen, mä olin aivan hämäränrajamailla kipujeni kanssa, ja miehelle hoin että vauva vaan valuu alemmas. Kello 23 paikkeilla huusin miehelle parin kirosanan tehostamana että hälyttää kätilön paikalle, poika syntyy meinaan nyt. Kätilö tuli ja sanoi että mua varmaan vaan pissattaa, ja pojan pää painaa ollessa alempana, pakotti mut menemään pissalle, mä huusin että nyt ei pissata yhtään, kätilö että juujuu kyllä pissattaa ota pidesuihku avuksi, mä nostin hieman ääntä ja huusin että nyt loppu kusetus että mua ponnistuttaa ihan mielettömästi. Kätilö ohjasi samantien mut sänkyyn, ja kysyi koska kohdunsuu on viimeeksi katsottu, minä että 17:30, kätilö tuumasi että sä olet kokoaan auki ja voit alkaa ponnistamaan. Tässä kohtaan sain kipuihin hapen sijaan täyttä ilokaasu annosta, ponnistusvaihe alkoi 23:30, ja poika oli ulkona 00:32.
Kätilö sanoi, että uskomaton suoritus ensisynnyttäjältä, ilman droppeja, niin nopeasti ja helposti, mulla oli kuulemma asenne kohdillaan
Erittäin täydellinen nuori mies syntyi, ja kätilökin sanoi arvanneensa että pojan koko vaan "hukkuu" mun lantioihin piiloon. Poika on saanut agpar pisteitä 9/10.
Mies oli aivan mahtava synnytyskaveri, tiesi tasan mitä tehdä mun kanssa, jälkeenpäin sanoi että oli vaan niin vaikeaa katsoa mua tuskissa kun ei voinut mitenkään auttaakaan. Pojan syntymä iski miehen tajuntaan metrisesellä halolla heti hänet nähtyään, ja mies on aivan myytynä, pitää uskomattoman hyvää huolta meistä :heart: Ja eilen sanoi, että kakkonen vois olla tyttökin
Nyt vielä kuva herra hukkapätkästä, ensin ikää 2 tuntia:
3 vuorokauden iässä:
On todella äänetön kotona, saa herätellä syömään ainakin toistaiseksi, imetyskin sujuu, kaikki on täydellistä nyt
<3
Tanya & herra hukkapätkä 4vrk
Edit: Sotavammat jäi neljään tikkiin, ovat kuulemma pieniä nirhaumia