MARRASKUUN MURUSET 2010

Jaja78, joo mielenkiintoista. Mulla tosiaan kuvissa CRL 6.5mm on 6+4 ja 7.5mm on 6+5. Ei mullakaan voi kauheesti vähentyä päivät enää just ajoituksen takia.
Mutta mahdollisesti päivän vähemmän on kuitenkin, kun laskin ovistestin mukaan niin, että plussasta seuraava päivä olisi ollut ovis. Gynen mielestä kuitenkin todennäköisemmin plussasta 2vrk.

Ovistestiin perustuen 7+0 olisi sitten tänään. Mielenkiinnolla odotan nt-ultraa, että mihin la siellä laitetaan.

Tinker Bell Mulla myös nuita menkkakipuja, etenkin alaselkäkipuja, melkinpä voimaakkaampina kuin yleensä menkoissa. Tänään kun kävinlenkillä, kipu voimistui ja nyt kun lepäilin ja otin muutaman kymmenen minuutin tirsat kipu helpottui. Voikohan olla että toi kipu liittyis jotenkin myös rasitukseen?

Täällä myöskin kuvotusta meinasi tänään olla, tunsin jopa kun oksu nousi kurkkuun sohvalla pötkötellessä, tämä tosin saattoi johtua kun tuli hotkittua vähän kotitekoista pitsaa....

Mä myös mietin kävisinkö yksityisellä ultrassa, en tiedä miten täällä on käytännöt, montako ultraa tarjotaan mutta näitten kipujen ja ihmmeelisten "vuotojen" takia en jaksaisi odotelle sitä ensimmäistäkään vaan saada varmistuksen asiaan pikimmiten. Minkäköhän hintaisi noi ultrat on?

heippa kaikki! Nyt on pakko hehkuttaa!!! Mä löysin pahaanoloon ja oksentamisen loppumiseen tuotteen joka auttaa samantien :attn:

Eurosopperin persikka-passionfruit jogurtin joka on tosi kevyttä ja ihanan pehmeää (ei mitään paakkuja)

eli menee ja uppoaa :heart:

hoyabella. toi sun viikkos selviää viimeistään ultrasta sitten mutta neuvolassa ne laskee sun menkkojen mukaan.

esim mulla oli viimeks 7.1 ja ne laski et olisin nyt rv9+3 mutta mulla on kierto 44 päivää ja tiedän 100% et oon 7+3 viikoilla mut ei auttanu kuule niille kertominen vaan laski peruskierron mukaan:D eli mun mielestä saat ite valita nyt ;)

Meidän neiti nukkuu vieläkin eli yö menee taas vinkkeliin.

Suklaanappi ilmoittautuu mukaan! Meneillään 4+3 ja laskettuaika olisi 20.11.2010. Kyseessä pikkukakkonen.

Oireet on vielä tosi lieviä ja välillä epäilen olenko raskaana lainkaan. Oireet: jano, pissitys, rintojen arkuus/kasvaminen, vaihtelevat mielialat, väsymys, palelu, repäisykivut, lorahteleva valkovuoto. Jännä, kun ennen testausta + testauksen aikoihin (kp 23-25/27 paikkeilla) oli enempi oiretta: heräilin aamuyöstä ja vatsa/selkäkipuja. Nyt niiden suhteen helpottanut.

Toivotaan, että vauveli säilyy matkassa. Onnea kanssasisarten Odotukseen!
:heart:

Tosi mukavaa "tavata" näin samassa vaiheessa olevia odottajia :)
Tänään on sitten ensimmäinen neuvola varattu torstaille 8.4.! Mietitään tässä vielä alkuraskauden ultraa.. keskenmenon kokeneena vähän houkuttelisi käydä, mutta toisaalta voihan senkin jälkeen vielä sattua yhtä jos toista.. Täytyy funtsailla, malttaisiko sitä odotella sinne kättärille saakka :| Luotan ehkä hieman kuitenkin siihen, että sen olossaan tuntee onko kaikki ok. Viimeksi mies vaan totesi, että olin ollut vähän sen olonen että kaikki ei ole ok - ja eipä sitten ollutkaan. Ja nyt on kyllä ainakin toistaiseksi ollut kovin luottavainen mieli "koputtaa puuta ja kovaa" :)
Onnea kaikille, ja niitä tarrasukkia matkaan niinkuin tavataan sanoa ;)

tervetuloa uudet :heart: !!!

kotidopplereista: työkaveriltani saan sellaisen lainaksi kunhan heijän pieni syntyy nyt 2-3 vkon sisällä. On kuulemma tosi kiva, mutta alkuun hankala saada ääniä kuulumaan, vaatii hieman harjoittelua ja kuulemma äidiltä käyttö sujuu paremmin kuin isältä, isä ei kuulemma uskalla tarpeeksi "kovaa painaa" sen kanssa. en oo ite kyllä koskaan nähnyt laitetta mut näin työkaveri selitti. Alkoivat itse kuulemaan sen kanssa n. vkosta 12 eteenpäin.

Kotidoppleri löytyypi täältä, ihan mukava kapistus on, mutta eipä sitä sitten enää tule käytettyä kun liikkeet alkaa tuntua, mulla kuului äänet jo viikosta 9+jotain.

Vointi hyvä, pientä kuvotusta aika ajoin ilmassa, ei muuta. Torstaina neuvola ja ultra, jännää :D

Ei olla kerrottu edelleenkään kellekkään raskaudesta, eikä olla kertomassakaan vielä pitkään aikaan. Kyllä ne viimeistään kesällä tajuaa, kun joudutaan vaihtamaan auto tila-autoksi. Mulla on ainakin edellisissä raskauksissa ollut pieni maha, joka alkaa näkyä vasta lähempänä 30 viikkoa, joten tuskin kukaan vielä kuukausiin mitään huomaa.

Nyt ulos muksujen kanssa auringosta nauttimaan :heart:

Hellurei!
Täällähän on tekstiä tullut, kiva vain! Hetki menee välipalan kanssa tässä ku töistä tulee ja lukasee kuulumisia :D
Tervetuloa kaikki uudetkin! Ihanaa kun joukko vain kasvaa. Ja muutama viikko niin alkaa jo joulukuisten pinon kasvatus..nii se aika juoksee :D

Täälläkin neukan sivuilla kyl lukee että kannattais varailla hetimiten aikaa, mut mulla nyt on jääny ku aamut oon töissä enkä sieltä viiti alkaa soitteleen. Ja tänäänkin meni niin myöhäseen kotii pääsy et siellei varmaa ketään ois ollukaa enää. Mutta viimestää tuon ultran jälkee soittelen ajan itellekin.
Ja mä kuulin et nykyisin ois käytäntö et neukasta tultais ennen ja jälkee syntymän kotikäynnille. Ja tuttaville onki menossa nyt piahkoin neukkatäti kylään vaikkei he ensisynnyttäjiä olekaan.

Mulla oli edellisestä raskaudesta vuokralla tuollainen kotidoppleri, tykkäsin kyllä! Ihanaa oli "tarkistella" sydänääniä ennen kui liikkeet alkoi tuntumaan. Ja tuolla lokakuisten pinossa jotku on kuulleet sillä äänet jo rv9 lähtien.

Herttinen täällä oli niin paljon juttuja et nyt väsyneenä en enää muistakaa mitää mitä olin itse aatellut vastailla |O
Väsy on aikamoinen mutta muuten tämä päivä ollu aika vähä oireinen, melkees alko jo taas ajatukset liikaa juokseen. Mutta onneksi pian päästää kurkkaa pienokaista. Meitä olikin ihanan monta jotka torstaina pääsee masun kurkkaukseen, tsemppiä kaikille! Toivon mukaan kaikki saadaa tosi hyviä uutisia :heart:

Minnäi ja Myry 7+3

Mä haluisin kans tuon kotidobblerin mut en tiedä raaskinko ostaa...Voi olla et jätän sen kauppaan...Se olis kiva mut vois olla et mä vaan hermoilisin jos en sais sillä mitään kuulumaan.

Tiedättekö muuten et saako noita möllerin kalaöljy kapseleita enää syödä ku niissä on a-vitamiinia? Ku mä olen niitä napsinut ihan normaaliin tapaan :ashamed: Niissä kyl oli et on jotai 30% päivän saantisuosituksesta mut silti...

Tirlittan1968
Tervetuloa Suklaanappi ja Hoya Bella. Noita viikkoja voi käydä laskemassa vaikka www.vau.fi sivustolla. On muitakin sivustoja googlettamalla raskauslaskuri löytyy myös hyviä sivustoja.
Mä olen tykästynyt mustikkasoppaan se putoaa hyvin. Tänään on huimannut vähemmän kuin eilen, eikä ole ollut kuvotusta tai muutakaan oireilua.
Kiva kun meitä on täällä näin paljon!

Huh kun tänne tulee tekstiä sitä tahtia, että hyvä jos ehtii lukemaan kaiken :D Ei tainnu viime marraskuun pino olla ihan näin aktiivinen :LOL:

Täällä on kans kotidoppleri, ja musta siitä oli suuri ilo ainakin ekassa raskaudessa juurikin ennen kuin tunsi liikkeet :) Taisin kuulla ekan kerran sillä äänet noin viikolla 11...

Mä varasin kans ajan varhaisultraan, kun kerran ekastakin käytiin, niin käydään nytkin. Toivottavasti kaikki olisi hyvin. Mulla ei ainakaan ole YHTÄÄN MITÄÄN raskausoireita vielä...?! Mutta eipä ollut ekastakaan näin aikaisin...
Toivottavasti tuo mun varhaisultra ei ole liian aikaisin, kun on viikoilla 6+6?! Onko joku muu käynyt/menossa jo noilla viikoilla?

no nii... mites, pitääkö tuo joka kerta liittää uudelleen ja miten? no kohtahan sen näkee.. sori kun tuli taas monta tyhjän päiväistä viestiä kerralla :D

ja niin, oviksesta, jonka olen melkein joka kierrossa tunnistanut oireista tai tikuttanut, on ollu lähes poikkeuksetta kp 11, eli sen mukaan nyt ois menossa rv 5+2.. :)

Odottelen kovasti, että pääsisi jo alkuraskauden ultraan... Haluan ehdottomasti mennä, sillä jos onkin tuulimuna (12/09 oli), niin ei turhaan sinne ekaan ilmaiseen ultraan odottele. Pari viikkoa täytyy vielä odotella. Esikoisesta on niiiiin ihania ultrakuvia 8+ jotain viikolta, kun ultrattiin; näyttää ihan jo "oikealta vauvalta" ja kasvotkin ihan selvästi näkyy. Sittenhän on niitä 4D tai mitä lie ultrauksia, mutta ei mua sellanen kiinnosta.

Me ei aiota kertoa raskaudesta vielä aikoihin muille, jos maltetaan...tai ehkä siskoille vois kertoa...

Tervetuloa uudet ja onnea!!! :heart:

alexsandriamulla ihan sama tilanne kuin sulla vauva on saanut hoidoilla alkunsa ja munkaan mies ei pääse mukaan ultraan kun on reissuhommissa arjet :( toivotaan että meillä molemmilla sujuu odotus tosi hyvin :)tää onkin hyvä paikka hieman purkautua kun ei saa sitä miestäkään aina puhelimen päähän jos on paha olla :)onneksi voi sitten aina viikonloppuisin purkaa tunteita :)voi mies raukkaa =)

RP+skorppis 7+0

Uusi marrasodottaja liittyy mukaan. Olen uutena myös tällä foorumilla, joten pientä opettelua senkin suhteen varmasti luvassa.

Tein Clearbluen digitaalisen raskaustestin perjantaina ja Raskaana-teksti tuli ruutuun. Viimeiset menkat oli 11.2. Laskin itse, että olisin nyt rv 4+3 (kierrot yleensä 28-32 päivän välillä), enkä 4+5 , joka olisi menkkojen mukaan suoraan laskettuna. Tämä on kolmas raskauteni. Kotona on jo kaksi poikaa -06 ja -08 syntyneet.

Palstanpäivittäjälle: Laskettu aika: 20.11, ikä: 34 vuotta, kolmas lapsi, Jorvi

Oireita ei vielä ole sen kummempaa. Aika normaali on olo. Ainoastaan päänsärystä olen saanut kärsiä.

Olen raskaudesta kertonut vain äidilleni. Muille kerrotaan varmaankin np-ultran jälkeen.

Raskaus on muuttunut päivä päivä todellisemmaksi ja sen myötä on tullut myös pelot kohdunulkoisesta raskaudesta, tuulimunasta jne. Parempi kun ei turhaan asioita miettisi ja murehtisi kun ei niihin voi itse kuitenkaan vaikuttaa.

Neuvolaan soitin ja sain sinne ajan 6.4. Alkuraskauden ultraan menen yksityiselle. Silloin rv 8+2 (omien laskujen mukaan ).

Onnittelut kaikille plussanneille!

täällä taas, vapaa päivää kun viettelen :D

me ollaa kerrottu molempien vanhemmille sekä itse olen parille parhaalle ystävälle kertonut, jotka tietävät toiveestamme oma vaavi saada.. :)

ja jos joku päivitteleen niin mun la onkin laskurien mukaan 18.11... mut ei se niin päivän päälle kun ei ultrassakaan vielä käyty :)

Annsku kyllä 6+6 viikolla jo näkyy syke. Olettaen siis, ettei ovulaatio ole ollut reilusti myöhemmin. Kun "mun" syke löytyi (heh, onneksi löytyi multa syke B) ) , niin alkio vastas noin viikkoja 6+3? . Ärsyttävää, kun ei oikein tiedä tarkalleen, mutta eipä sen niin väliä. Kyllä se vielä selviää. :)

Kiva kuulla hyviä doppleri-kokemuksia. Täytyy vakavasti harkita. Jospa jostain löytyis vähän halvemmalla kyseinen laite. Olishan se ihanaa kuunnella kotona ääniä.

Tervetuloa myös Katja! :flower:

Yhteistyössä