MARRASKUUN MURUSET 2010

Sone
Täälläkin on aamulla aika heikko happi, ennen kun ylös nousee niin kyllä oksettaa. Mut en mie ikinä oksenna vaik siltä tuntuu, menee vaan sit pakki sekas...

Tosi outoo ettei viel turvota normaalia enenpää, viime raskaudessa olin jo tosi pöhö ekoista viikoista lähtien, maha varsinkin.

Meilläpäin neukku tulee synnytyksen jälkeen kotikäynnille ja viimeks meillä kävi 3 kertaa ennenkun me alettiin ravata terveydenhoitajan vastaanotolla.

Huomenta!

En ole vielä uskaltanut neuvolaan soitella, taidan odottaa pari viikkoa vielä. Tänään tein vielä yhden apteekin oman kun sattui olemaan kaapissa vielä, tai yöllä sen tein klo 02.00 kun enhän mä voi olla yöllä käymättä vessassa nykyään. Musta tuntuu että se oli haaleampi kuin edellinen??!! Siis selkeä plussa kyllä ja oli sellainen epätasanen se kontrolliviivakin, mutta kyllä mua nyt epäilyttää. Kun musta nyt ois jo pitänyt olla tosi tumma viiva. Oletteko te saaneet tuohon apteekin omaan yhtä tummia viivoja kun kontrolliviiva on? Mietin, että pitäiskö vielä hankkia joku uusi testi, vai soittaisko neuvolaan että saisi labralähetteen, josko sitten kuulisi vastaako raskaushormoonin määrä viikkoja. Äh, miksi koko ajan pitää olla näin epävarma olo!

Meillä kanssa neuvolatäti käy vasta lapsen syntymän jälkeen.

VaahtokarkkiU mulla oli niitä testejä sellaset viisi ja testailin jokatoinenpäivä huvikseen kun niitä sattui olemaan niin paljon :D

Laitoin ne aina vierekäin ja toka sekä vika oli haaleampia kuin ne muut eli 1,3 ja 4 :wave:
tein viikon päästä Cb missä oli viikkonäyttö kaupanpäälle ja mulla se näytti raskaana ja silloin 2-3 viikkoa raskaana eli niinku pitiki:)

Eli mun mielestä sillä ei ole merkitystä enään.

Omaa napaani: Esikoinen päätti herätä 4.00 ja mä huomasin että yö oli menny loistavasti (ei pahoinvointia/pissalla ravaamista) no nyt on koko ajan kuvotusta ja mä en kyllä jaksa tehdä oikeen mitään... eli imuroinnit ja pyykit kaappiin saa niin unohtua, laitan vika energiat neitiin ja ruuan laittoon :x

Sitten hassu kysymys. onko teillä enään menkka jomotusta? mulla oli koko aamun sellaista niinku josks sillon viikoilla 1-2 :attn:

mietin onko ne jotain miedonpaa versiota repäsykivuista eli kohdun surentumisesta vai jotain negatiivisempaa |O

Miimii: mulla on menkkaoloa jatkuvasti, tietty mulla on noi rv:t melkosesti pienemmät kun sulla, mutta muistan esikoisen ajoiltakin että tais olla menkkaoloa sittenkin vielä vaikka sydänäänetkin oli jo kuultu. Kyllä oli inhottava olo silloin.
4.00 on jo melkoisen aikaisin! Meillä herätään jatkuvasti kuudelta ja sitten vaan poika osoittaa pihalle ja sanoo että kato äiti siellä on aamu jo kun ei ole pimeää. Kyllä mä taas kauhulla odotan kuinka aikaisin kesällä sitten herätään kun pimeetä ei tule melkein ollenkaan...

Mä niin odotan oireita, roppakaupalla niitä haluaisin. Nyt jotenkin ei usko tähän senkään takia kun ei ole mitään. Ainoa on toi, että joka yö on pitänyt käydä vessassa, muita selkeitä ei oikein ole.

meidän neiti herää yleinsä klo 9.00 mutta tänään oli muut suunitelmat mielessä, lojalle kiitos että mä olin pirteä kun peipponen:D

kohta sitten päikkäreille toi neiti ja sit pitäis raahautua kauppaan :headwall:
Jännä että noikin on jotain repäsykipuja kun ne on niin erillaisia toisistaan. Kumpikaan ei oo sen parempi mun mielestä :LOL:

Varovaisesti ilmottaudun tähän ketjuun...Jännittävän viikonlopun päätteeksi testasin eilen clearbluen digitaalitestistillä jonka tuloksena raskaana ja 1-2 viikkoa. Sunnuntaina testailin 2 haamun haamua ja luulin jo kuvitelleeni ne haamut. Sitten päätin että teen ton dihitaalisen niin ei jää tulkinnan varaan ja tämähän se tulos oli. :heart:
Jännittävän tosta viikonlopusta teki se, että perjantaina luulin jo menkkojen alkavan kun vessassa käydessä aloin vuotamaan rusehtavaa vuotoa joka välillä oli kirkasta, vuotoa tuli tooosi niukasti ja loppui sunnuntaihin, tein sitten testin kun mulla on yleensä menkat enemmänkin runsaat kuin niukat. Eilen illalla tota rusehtavaa vuotoa tuli myös mutta ihan vähän vain. Selkä ja mahakipujakin oli mutta ovat meneet nyt toistaseksi ohi. Neuvolaan kun soitin terkka oli sitä mieltä että voi hyvinkin suurella todennäkösyydellä mennä kesken mutta siihen asti kun mitään runsaita ja kirkkita vuotoja ei tule sitä ollaan raskaana. Mä todennäkösesti saan hermoromahduksen jossain vaiheessa koska eka neuvola on vasta huhtikuun 12.

Mutta eihän tässä auta kuin mennä päivä kerrallaan ja toivoa parasta. :)

Tämä olisi meille kolmas lapsi, ennestään 2 tyttöä. Viikkoja olisi laskureiden mukaan 4 ja LA 19.11, todennäköisesti kyllä LA muuttuu joulukuun puolelle mutta siihen asti kun varmuus tulee nin pidetään tota 19. päivää sovittuna. :) Asutaan jyväskylässä eli synnyttämään mennään KSKS:aan. Siellä en olekkaan synnyttänyt aikaisemmin, tytöt kun ovat syntyneet Kysissä. Ja ikäähän löytyy 25 vuotta.

piia123: aikasista neuvoloista, mulla on eka neuvola jo ens ti, eli sillon rv6+4. Luulin kans et ois "vasta" sillon rv8-9, mut täällä saa näköjään jo tosi aikasin ekan ajan. Ja eilen siis soitin ja varasin.

Onkos kukaan viel kertonut lähipiirille raskaudesta?
Ite ajattelin odottaa viel jonkun aikaa, jos mahdollista niin np-ultraan asti.

tänään rv5+4.

Tirlittan1968
Tervetuloa helmikuun. Ihanan aikaisin te pääsette ultraan. Täällä ei kuulu kuin 2 ultraa koko raskausaikaan joten eka on viikoilla n.9 ja toinen sitten ennen 12 viikkoa. Mulla oli noita repäsykipuja enemmän viikolla 4 nyt vähän rauhoittunut. Mua vaan huimaa kovasti eikä paljon muuta. On se ihmeellistä miten niin pieni solusintti saa aikuisen naisen kropan ihan sekaisin vaikka se onkin vasta jonkun nuppineulanpään kokoinen masussa.
Ulkona ihana ilma- istuttelen noita kesäkukan siemeniä purkkeihin. Koiran kanssa tehtiin pitkä lenkki.
Huomasin eilen ekaa kertaa kuinka noi hormoonit heittää pää kopassa. Olin murkkuikäiselle tosi äkäinen ja aloin myös aivan yhtäkkiä miettimään että onko tässä lapsen saamisessa mitään järkeä. Mieli heittelehti ylös ja alas. Tänään tai ainakin nyt tuntuu olevan tasaisempi olo.
Hyvä mieli kaiken kaikkiaan. :D

Varovaisesti liityn joukkoonne..
Positiivisen raskaustestin tein la-aamuna, herkällä clearbluella. Ja vielä toisen apteekin testini tänään aamulla :p LA olisi ilmeisesti noin 20.11. tarkentunee myöhemmin jos tämä tästä onnellisesti jatkuu.
Joulukuussa meni elämäni ensimmäinen raskaus kesken, todettiin ekassa ultrassa vkolla 10 että kehitys oli päättynyt rv:lle 7-8.. se oli kova paikka :'( Joten ymmärrettävästi nyt on pieni huoli ja pelko takaraivossa. Elämällä taitaa olla tapana välillä vähän kolhasta, mutta koitetaan kuitenkin uskoa että tällä kertaa olisi parempi onni mukana!
Olo on ollut ihan hyvä ja positiivisin mielin mennään :)

Onnea plussauksesta, katjuska80! :)
Itselläni eilen tuli viis viikkoa täyteen, ja saman tein alkoi pahoivoinnit, joilta tähän asti oonki melkein välttynyt.. eilen piti vielä koululle lähteä pitämään tunteja, ja ois niin tehny mieli jäähä kotio lepäämään, mutt pakko oli lähtee.. onneks hellitti sitten. Ja mahanpohjassa tuntuu usein jotain pienenpientä vihlontaa, ja ärsyttävää turvottelua.
Nyt on varattu neuvola, ja se ois 7.4! silloin sitten varaillaan myöskin ultraa jne..
ihanaa lukea teidän muiden kommentteja ja kokemuksia täältä, kun itelläni ainakaan ei oo ketän kaveria tai edes tuttua raskaana tällä hetkellä..
Niin noihin ruokiin liittyen, ja listeriaan, niin mielestäni esim. suomalaista jotain valion aurajuustoa,fetaa yms voi syödä turvallisin mielin, koska laaduntarkkailu on korkealla tasolla ja esim. juurikin listeriaa tarkkaillaan useasti, ja se on täällä tosi harvinainen.
Nyt oon piakkoin menoss venäjälle käymään, ja ekaa kertaa tartteekin nyt kiinnittää tarkaan huomiota ruokaan, ku normaalisti tottunut just vetää kaikista katukojuista kaikkia herkkuja..:D ja tarttee käsidesitkin ottaa käyttöön. sitten reissun jälkeen pääseekin sinne neuvolaan.

Tervetuloa uudet odottajat!! :flower:

Onnea taas myös hyvistä ultra-uutisisista!! :heart:

Mä yritän pitää pään kylmänä noitten kiellettyjen ruoka-aineiden suhteen, muuten muutun aivan hirmuiseksi hysteerikoksi. :D Toki vähän katson, mitä suuhuni laitan.

On tullut tavaksi herätä yöllä joskus kahden kolmen aikaan vessaan. Herätessä sitä jo arvaa valmiiksi, mitä kello on. Ihmeellistä.

Ihana tuo BV:n lilypie!! Vai miksi sitä vois kutsua. :)

Tosi monella on näköjään ultra ensi to :D Meillä myös ja neuvola on sitten ensiviikon tiistaina.Silloin ei ole vielä edes kahdeksan viikkoo täynnä.Eli kai se on aika aikaseen.Tuo neuvola meinaan.

Tuleeko teidän miehet mukaan neuvolaan?Ku mä ajattelin kysyä haluaako tuo oma (tänään niin ärsyttävä) rakas tulla mukaan jos sillä sattuu olemaan vapaa päivä.

Sintsu ja unelma 6+6

Ultrakäyntiä pukkaa täälläkin ensi viikolla. Aika aikaiseen se nyt on, just tulee 7 vkoa täyteen, mutta toivotaan että sydänäänet kuuluvat.

Meillä mies ei pääse mukaan, kun on viikot reissuhommissa, niin että yksin mennää. Taidan viedä hoitsuille suklaarasian kiitokseksi samalla kun menen ultraan, ovathan ne olleet mukaan tämän vauvelin alkuunsaattamisessa hoidoilla ;-)

Alex ja nipistelevä masu 6+ jottain

Ekasta neuvolasta: piti olla 26.3 menkoista 9+0 mutta siirretään jonnekin, odotan th:n soittoa asiasta. Eipä tolla kiire ole kun uä:ssä selvisi että oon 4-5 päivää vähemmillä päivillä kuin menkoista laskettuna. Meillä otetaan keskimäärin 8+ viikolla ensikäynnille mutta ei ainakaan ennen 7 viikkoa.

Ella ja Kirppu n. 6+6-7

Kiitos teille tsempeistä, mutta huonolta näyttää. Vuoto vastaa jo menkkoja ja kipujakin on. Pääsen ultraan, varmistin sen vielä. Mutta perjantaina sitten kuulen sen lopullisen tuomion, minkä olen valitettavasti ennenkin kuullut :( Onneksi on tuo esikoinen olemassa, ei tule niin märehdittyä omaa oloa. Ja kumma kyllä, ei ole niin paska fiilis mitä oli aiemmissa ennen esikoista. Mutta kerron sitten perjantaina uutiset.

Ihanaa kun moni teistä on saanut hyviä ultrakuulumisia, paljon kaikille tarraliimaa vauveleille!!!

vaahtokarkkiunelma
kyseli viivojen paksuudesta...mulle se apteekin testi antoi haalamman viivan kuin kontrolli, mutta veressä oli kuitenkin hCG:tä kuitenkin 1020 joten ei ne vältsisti vahvistu. Toivotaan että veriviirut pysyttelee poissa!!! :hug:

Sone
Neuvolassa kävin yksin jo, ja jatkossakin käyn yksin, kun ei viitsi ottaa noita lapsiakin mukaan. Ultraan tottakai mies mukaan jos vaan saadaan lapsenlikka. Meillä ei saa ottaa sinne lapsia mukaan, selvisi viime raskaudessa kun esikko oli mukana ja lääkäri sanoi vaan ovelta että ei lapsia, joten mies jäi oven toiselle puolelle tytön kanssa. Ja neuvolassa terkkari sanoi että kyllä voi ottaa lapsen mukaan, ei tiennyt että lääkäri on niin tarkka..

Tervetuloa katjuska ja helmikuun
:flower: :flower: :flower:

Heippa kaikille ja uusille jälleen tervetuloa joukkoon! :)

Toive81 :hug: Oisko sulla mahdollista, et nuo vuodot oiskin sellaiset "valemenkat"? Itselläni oli sellaiset esikoista odottaessani, kestivät pari-kolme päivää.. noiden "menkkojen" takia en tuolloin tajunnut koko raskautta ennenku oltiin jo 7.-8. viikolla menossa. Ja raskaus sujui siis muutoin ihan normaalisti..

Omaa napaa sen verran, että täällä ollu kyl tähän mennessä karmein aamu. Aamupäivällä piti oksuilla taas heti usemman kerran ku ei meinannu mikään pysyä sisällä :x Ainakinpa opin että leipää on enää turha yrittääkään aamulla syödä, mieluummin vain jogurttia, kiisseliä tms jota ei tartte pureksia.. Leivän pureskeleminen jo saa yökötyksen aikaan.. Toivottavasti te muut pääsette helpommalla - ja tiedän ettei tää mun pahoinvointi ole vielä edes pahimmasta päästä.. :(

Oiskohan ne minunkin alamahakivut olleet sit noita repäisykipuja, joita näkyy muillakin varmaan olleen.. No, tänään niitä ei kuitenkaan oo enää ollu. :)

:LOL: Testattu tänään aamulla.. jollei viivanpaikka ilmesty liuskatestiin heti niin kyseessä KAI haamujen haamu? No täytyy joka tapayuksessa siis testata n. viikon päästä vaikka uusiks.. jospa sillon pääsee tänne pinoon :D Hmm.. no ei voi kyl varmaa olla oli se haamu vai viivanpaikka sit kuitenkin.. väristä ei tietoa tosiaan kun oli kuitenkin niin hailukka haamu siel :snotty:

Ella83: mun paperissa lukee, että "CRL-mitta 6.2 mm, vastaten h 6+3" ja tämä siis viime to kun piti olla 6+5. Toi 6+5 pitäisi kyllä pitää täsmälleen paikkansa ovisoireiden ja peitonheilutuksien perusteella tai sitten on ollut tosi sitkeitä simppoja jos päiviä on vähemmän... Mutta mulla on aina vaihdellut la joka raskaudessa, np-ultrassa yleensä siirtynyt aikaisemmaksi jos on alku-ultrassa siirretty myöhemmäksi.

Voisin varmaan liittyä tänne, kun taisin plussata tänään :D On aina ollut sellainen olo, että niin paljon kun vauvaa haluan niin mulla on taatusti lapsettomuusongelmia, mutta näköjään tärppäs jo toisella yrittämiskuukaudella. Nyt pelkään sitten keskenmenoa tai kohdun ulkoista tai muuta ikävää :(

Miten noita viikkoja lasketaan, kun viimeks oli vähän hassut menkat. 15.2 olisi pitänyt alkaa menkat ja ehkä silloin tulikin vähän jotain tuhrua, mutta kunnolla menkat alkoivat vasta 3 päivää myöhemmin 18.2. Eli olisinko mä nyt 4+1 vai 3+5 vai mitä, kun must tuntuu, että oviskin oli hassusti etuajassa tässä kierrossa, raskausoireitakin on ollut jo viikon ajan.

Yhteistyössä