MARRASKUUN MURUSET 2010

Heippa!

Kotidopplerista, mulla ois kovan hinku hankkia, mutta mies ei oikein lämpene ajatukselle. Esikoista mies kuunteli vessapaperirullan hylsyn kanssa ja hyvin kuuli vauvan sydänäänet joka ilta. Mutta minä en vaan niitä kuullut...ja siksi doppleria olen katsellut. Halvimmalla taitaa saada kun tilaa ebaysta, ei ollu hintaa kun reilu pari kymppiä...
 
Mä olen sitten outolintu mutta mä pidän kotidppleria turhakkeena. Ja mietin, että jos ei saakaan kuuluviin ääniä, niin sitten sitä panikoituu ja lähtee neuvolaan ja siellä kaikki onkin ok.
Olen kuullut kollegoilta useita tapauksia, ettei äöidit osaa kuunnella oikeasta paikasta ääniä, ja siten tulee "turhia" neuvolassakäyntejä.
 
Täällä jostain syystä iltaisin ja öisin on alkanut vähän etoa, mutta kun työharjottelupaikassa on vatsatautia liikkeellä, niin jotenkin koko ajan epäilen, että on jotain sellasta, mut eihän vatsatauti nyt montaa päivää etois, vaan jossain vaiheessa tulis edes toisesta päästä jotain :D
Noo muuten kaikki täälläkin ihan perussettiä...huomenna olis hammaslääkäri ja hieman jännittää kuinka paljon sekin tulee maksamaan :headwall:
Mulla on kans se Doppler joten varmaan josain 9. viikolla testaan sillä :)
Mutta nyt suihkuun ja sohvalle!
Riikka & öttiäisvauva 5+2 :heart:
 
Täällä koettu tänään kauhunhetkiä. Huomasin töissä ruokiksella että jotain valuu alapäästä ja kunnolla. Menin vessaan, niin vertahan sieltä tuli. Ei voi olla todellista että uusi keskenmeno tulisi kaiken tämän hoitorumban jälkeen! Soitin äkkiä klinikalle ja sain ajan omalle lääkärille jo heti tälle illalle klo 17. Verta tuli kunnolla noin tunnin ajan ja sitten se pikkuhiljaa hiipui. Mies tuli hakemaan mut töistä ja masentunein mielin ajelimme klinikalle kuuntelemaan tuomiota. Olin siis ihan varma että on mennyt kesken. Näin ei kuitenkaan ollut, vaan mulla oli jäänyt kudosnestettä kohdun kaulalle ja se nyt vuoti pois. Ei kuulemma mitenkään vaarallista ja jopa aika yleistäkin. Ultrassa näkyi ruskuaispussi ja alkio joka vastasi viikkoja (2,4 mm). Lääkäri väitti jopa nähnensä pienen sykkeenkin :) Voitteko kuvitella miten hyvältä tuntui, kun olimme jo varautuneet pahimpaan :heart:

SW 5+1
 
Kyllä se Bigwish toimii! En muista kuinka aikaisin sillä alkoi kuulla, mutta ennen vanhaan ne neuvolassakin käytti sellaista metallista torvea, ennen dopplereita. Sitä neuvolantäti mulle esikoisen kohdalla esitteli ja kertoi tuosta vessapaperirullasta. Mies etsimällä etsi ensin ja kun löysi sen paikan mistä kuului, oisko ollu hikan navan vasemmalla puolella, niin sitten joka ilta kuunteli ja minä hysteerisenä odottajana käskin vielä laskea sykettä :LOL:
Ella on ihan oikeassa siinä että jos ei kuulekaan niin hätääntyy, mutta uskon että homman oppii,osaa kuunnella oikeasta paikasta, eikä kai se haittaa jos neuvolassa kerran liikaakin käy. Minulla ainakin se on pieni vaiva siitä mielenrauhasta kun sitten joka ilta kuulen että kaikki on hyvin. Minä ainakin olen niin hysteerinen ja joka sekunti mietin onko kaikki hyvin, että sillä hylsylläkin oli tosi iso merkitys että selvisin järjissäni :ashamed: Tiedän ettei sille voi mitään jos jotain tapahtuu, mutta niin tärkeä tuo möhköfantti minulle on, etten muuta mieti kuin sen hyvinvointia...Saapa sitten hiukan mielenrauhaa jostain...
 
silent whisper: onneksi kaikki oli hyvin ultrassa =)

mulla pcon takia kierrot vaihtelee 40-100 väliä, tää raskaus on saatu aikaan joskus kierron 28 päivänä jolloin tunsin ovisoireita molemmin puolin munasarjoja..

mulla on eka neuvola perjantaina kun viikkoja on jotain 5+5, tämä sen takia että saan siellä lähetteet tyksiin varhaisultraan sekä np-ultraan..

mä oon ajatellut kovin kaksosia, en tiiä miks..suvussa on mun puolella kaksosia kyllä..äitini isän siskot ovat kaksosia, isäni siskolla on kaksoset jotka on saaneet sitten kaksoset joten sukurasitetta on taustalla, olis se aika paukku kyllä saada kuulla odottavansa kaksosia ja aikas pelottavaakin..en tiedä miksen pääse ajatuksesta eroon vaan mietin päivittäin kaksosia, liekö sitten toiveajattelua, pelkoa vai mitä..

välillä masussa on painostava olo, sellainen hassu menkkajuilinta lievänä mut menee ohi aika nopeasti, liekö sitten kohdun kasvukipuilua..
 
Silent whisper Mä heräilen viikonloppuna kahdeksan aikaan, vaikka normaalisti nukkuisin johonkin 11 asti ainakin. Silti oon tosi väsyny ja nukahdan melkein joka ilta sohvalle. On se kumma, ettei unta "riitä" vaikka on näin väsyny. Sulla olikin pelottava kokemus, luin ihan jännittyneenä. Onneksi kaikki kuitenkin hyvin ja sait nopeasti tiedon siitä :hug:

Terese :hug:

Eveny Mulla samoin, että jos jotain tekee mieli niin luultavasti ajatuskin siitä oksettaa muutaman minuutin päästä. Rasittavaa kun ei oikein mitään pysty syömään. Näkkileipä on tänään mennyt, mut mikään muu ei olekaan kunnolla mennyt alas..

miimii10 Voih, toivottavasti ei pitkään ole noin paha olo :hug: Mulla on myös menkkajomotusta aina välillä, ei joka päviä edes, mut välillä kuitenkin.

toive81 :hug:

Onnea iloisista ultra-kuulumisista kaikille :flower:

Uusille tervetuloa!

Eilen oksensin sitten ekan kerran! Tänään sain väkisin pysymään sisällä. Myös päivät menee mulla ihan sekasin.

Nallu ja Hattivatti 7+4
 
meinas sone laatta lentää kn luin sun ruokakertomuksen :LOL:
Itselläni uppoo nyt vain kaikke ns kevyet ruuat :wave:

Vähän ällömpi kysymys: kukkiiko muiden iho? mulla lähinnä tullut olkapäihin pari kivuliasta ja yksi rintaan oleva finni jotka menee sit omalla ajallaan pois, sama on otsassa :ashamed:

Neitiä kun odotin mun iho oli ihan täydellisessä kunnossa eli voitte vaan arvata miten inhottavaa!!!

Menkkaolo jatkuu vaan ja tuntuu vaan et mun häntäluu naksahtaa koska vaan ja sen ympärillä olevat alueet ovat tulessa :headwall:

 
Onkos teillä muilla jo raskausmaha pullahtanut? Vaikka mulla tota läskiäkin löytyy, niin varsinkin iltaisin löytyy jo ihan selvä raskausmahakin, todella selvä.. jännittää vain että olenko sittenkin pidemmällä kuin luulen vai montako sieltä on tulossa :whistle:

Mulle voi laittaa ihan KIUSALLAANKIN poikaolon, vaikka mä melkein jo arvaan että tyttö meille tulee :D

Poksu muuten viikotkin :heart:

 
oman navan ilmoitus: mun pahoinvointini lopui kuin seinään ku vedin boisenmarja keittoa naamaan, onneks tollaset litkut auttaa :wave:

Tissit kipeyty vasta nyt, mieletöntä miten tää raskas on niiiiin erillainen verrattuna esikoiseen.

Aamusin mun maha on perus makkara kasa mutta iltaisin mä näytän siltä et any time meen synnyttää |O

Tänään voisin siivota kun viikkoon ei oo tapahtunu mitään ja mä oon sellanen joka rakastaa puhdasta kotia joka on järjestyksessä, mutta nyt tää on ollu lähinnä kaaos vaan :ashamed:

No aamutoimiin ja palaillaan iltapäivällä lisää. onnea matkaan meille ja tervetuloa uudet jos tänne eksyvät :flower: :D

 
A-H
Täältä ilmoittautuis uusi odottaja mukaan :) Tänään tuli selvä viiva testiin. Jännittää, ku oon ajoissa, jopa päivän, mutta silti. Mut voi potkia pois sit jos menkat mukamas alkaakin.

Olen siis 22v. ja mies 21v. ja meillä on toukokuussa -09 syntynyt esikoistyttö :) Jyväskylässä asumme.

En oikeen osaa taas kirjoittaa mitään, kun vieläkin niin sekaisin tosta testistä! :) Yritän tässä lueskella läpi teidän kirjotukset, niin pääsen mukaan.

A-H....... 22v. ....... toinen ...... K-SKS
 
Sone
Tervetuloa A-H :flower:

miimi
i: Sitä miekin ihmettelin et miten toi ruoka uppos niiiin hyvin, vaikka en oo miekään pystyny syömään muuta kun kevyttä. Keskellä päivää voin syödä nyt melkeen mitä vaan paitsi makeeta, mut aamut ja illat menee jogulla ja hedelmillä. Aamulla kyl eto ihan sairaasti noi laatikot tuolla jääkaapis :x

BV
: Ootkohan sie pitemällä jo, tuli vaan mieleen, meinaan ei sen viel pitäs näkyy, eihän se kohtu oo viel ees juurikaan kasvanut. Turvotus kyllä tekee sen että tuntuu olevan jo vauvamasu, näin oli miulla viime raskaudessa, hilitön kessi jo alkuviikoilla. Oli muutenkin vatsavaivoja, mitä nyt ei viel oo onneks tullu. Vatsallaan sen kyl tuntee kun kohtu alkaa kasvaa, sehän ei anna periks , on sellanen kova jo tossa häpyluun yläpuolella. Kudos ja lihakset taasen joustaa.
 
Sone
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Mielitekoja pukkaa... Söin sit tänään karjalanpaistia, porkkanalaatikkoa ja lanttulaatikkoa, kera punajuurien.. Kinkku vaan puuttu enää!!! :LOL:
Meillä on 10kg kinkku pakkasessa odottamassa pääsiäistä :p
Meillä on viel 4 porkkanalaatikkoo ja 4 lanttulaatikkoo pakkasessa :x Ja miulla on äärimmäisen ristiriitaset tunteet niistä tällä hetkellä!!!! :LOL:
 
A-H tervetuloa, täälläkin yksi odottaja Jyväskylästä. :)

Turvotuksista puheenollen, täälläkin niistä kärsitään, muistan kun kakkosta odottaessa jo ihan alkuviikoilla mitkään muut housut ei tuntuneet kivoilta kun h&m:n mammafarkut, sitten se turvotus yhtäkkiä laski ja pystyin käyttämään ihan normifarkkuja kun taas 15-> se taas yhtäkkiä paisui. Nyt tuntuu että toi turvotus on taas jotain käsittämätöntä, jos ei yhtään mahaa vedä sisään päin niin varmaan tulis kommentteja että ollaankos sitä pieniin päin...ja vaikka viikkoja on vasta näin vähän!
 
Huomenta! =)

Jospa minäkin liittyisin tänne marraskuisiin, koska luultavasti marraskuulle menee, jos kaikki sujuu hyvin. Olen myös lokakuisissa, mutta eilisen alkuraskauden ultran myötä laskettuaika siirtyi 30.10.2010 :heart: Kohdussa uiskenteli pikkuinen(kooltaan 1,24cm) ja sydän sykki :heart: Istukka tuntuu toimivan hyvin, raskauspahoinvointia on. Siitä syystä sairasloma 05.04 asti.
Aamupäivät on yhtä ällötystä, eikä oikein mitään tee mieli tai pysty syömään. Iltapäivisin olo hetken parempi kunnes taas illalla alkaa pahoinvointi. Öisin heräilen paljon huonoon oloon.
Juon appelsiinimehua..viilit ok. Oon monesti huomannu haaveilevani naudan sisäfilepihvistä ja karjalanpaistista. :p mutta en oo vielä kumpaakaan saanut. Sanoinkin miehelle, että kunhan vähän helpottaa ni on päästävä ravintolaan syömään. ;) Tai mentävä omien vanhempien luo, jossa karjalanpaistia yleensä saa. Itse en viitsis alkaa tekemään on niin suuri töinen. Katsellaan tuleeko mullekin tarve syödä porkkanalaatikkoa ym, niinku joku teistä mainitsi.

Olen 32v ja mies 31v. Ensimmäinen yhteinen, minulle kolmas raskaus. Ennestään tytöt 2005 ja 2006. Synnytyssairaala on HYS.

Jadelia :heart: 7+4 :heart:
 

Yhteistyössä