MARRASKUUN MURUSET 2010

Tervetuloa uusille!!

Kauhean moni on jo kertonut joillekin raskaudesta. Mua jännittää niin paljon, etten vielä uskalla. Odottelen ekaan neuvola-aikaan, että saan senkin laskemana sen LA:n. Sit vois jo kertoa.

BV Mä olen ajatellut ottaa äiteyspakkauksen, nyt kun esikoinen on tulossa. Mut tosiaan jos se ihan järkky on ni sitten en ota..

Maha kipuilee ja väsyttää. Tänään join väkisin kahvia, kun oli vieraita enkä halunnut selitellä.

Nallu ja Hattivatti 6+2
 
Mä voisin ilmoittautua mukaan. Tänään plussattu, laskureiden mukaan LA 14.11 =) 27v. ja toinen.
Masussa on kyl jo muutamia päiviä tuntunut jomotusta mut ei aivan samanlaista kun menkkakipu vaan ei niin sattuvaa.
 
Mulla ei ollut tarkoitusta kertoa kellekään, paitsi tietty miehelle:) , ainakaan ennen varhaisultraa. Mutta kävipä sitten viikolla niin, että kun olin apteekissa kysemässä monivitamiini+kalsium tipsejä farmaseutilta, niin eikös siinä sitten ollut kummisetä seinän takana:( Pakkohan mun oli sitten kertoa äitille ja iskällä, etteivät kuule muualta. Kummisetä tosin ei kyllä varmasti kerro kellekään. Mutta miehen porukoille tai muillekaan ei tässä vaiheessa vielä kerrota.
Mulla oli tällä viikolla ti-to ihan järkky olo. Närästys ihan kauheeta ja sen tuoma pahoinvointi kanssa aika epämiellyttävää. Ja se pahoinvointi pahenee iltapäivällä, aamulla mulla on kaikista parhain olo. Eli se siitä AAMUpahoinvoinnista;) To rupesin syömään raskausmonivitamiineja ja sen jälkeen olo ollut huomattavasti parempi. Lieneekö vaan sattumaa, vai voisko niistä olla apuja pahoinvointiinkin?
Ens viikolla olis sitten eka neuvolakäynti ja seuraavan viikon lopussa varhaisultra. Ovulaatiosta laskettuna mun la olis 8.11. (menkkojen mukaan 25.10. mutta tää ei mun kohdalla siis merkkaa mitään,koska kierto oli niin pitkä)
 
Tervetuloa uusille odottajille! :heart: Tasse olikin tuttu nimi. Aivan mahtava plussapuhuri siinä meidän vanhassa kuume-ketjussa!! :)

Tuo hääpuku oli aivan mielettömän nätti! Menee alkuviikoilta viimeisillään olevalle. Jos menisin raskaana naimisiin, niin toi vois olla minunkin pukusuosikki!! :)

Hirmuinen pääkipu ollut koko päivän. |O

Mä aion ottaa sen ä-pakkauksen. On siinä kuitenkin aika monipuolisesti sitä tavaraa, mut tietty jos se joku ihan järkky sattuis olemaan, niin sitten hieman eri juttu. Mä jostain luin, että uuden pakkauksen kuvat tulis joskus toukokuussa?? Nehän jakaa tuota 2009 niin kauan, kun sitä riittää, mut me marraskuiset saadaan varmasti (luulisin ainakin) jo uusin pakkaus.

Mä varmaan alan salaisuutta paljastella varhaisultran jälkeen, KUN siellä on todettu kaiken olevan hyvin. :)

Hyvää vointia kaikille!! :flower:

Bigwish ja pikkuinen 5-6 (pian se varmistuu :) )
 
Mä en tosta pakkauksesta osaa sanoo, kun olis kuitenkin tavaraa omasta takaa, mutta onhan tässä aikaa miettiä

Mua särkee kans päätä, mut en osaa sanoo johtuuko raskaudesta vai tosta auringosta :flower:

Ohhoh...tää mun jumalattoman turvonnut alamaha patistaa lenkille, vaikka en sille minkään voi :LOL:

Riikka & öttiäinen 4+0 tai jotai sinnepäin. =) =) :)
 
hei koska on eka ultra jos ei mene yksityiselle, en millään enään muista :wave: Kiva kun muutkin tykkää hääpuvusta :heart:

Mä huomaan juovani mehua koko ajan onneks on edes laittia, menny nyt puolet tiivisteestä.
Heti kun tulee huonompi olo niin sitä naamaan (huomannu et iltasin tulee pientä kuvotusta |O )
 
oih, ihana hääpuku, kelpais mullekin jollen jo olis naimisis ;)

mulla päänsärkyä oli viikko sitten jotain 3-4 päivää ja sit hävis..luulin että johtui jumahtaneista hartioista mut liekö sit johtui alkaneesta raskaudesta.

tänäänkin pahoinvointia, aika varhain on alkanut kyökkiminen/oksentelu kun ekan kerran oksu lensi jo viikko sitten..

en tiedä viel otanko pakkausta..toisaalta tulis tarpeeseen kun olen ehtinyt laittaa pois jo pienimmät vauvanvaatteet, vaunut ja turvakaukalokin tuli myytyä jo syksyllä pois joten niidenkin osto olis edessä.

kurpitsa ja nuppiska rv4+
 
Mun mielestä se eka ultra on 10-12 viikkojen välillä. Kai vähän riippuu miten sinne saa aikoja. Meille viimmeksi sanottiin neuvolassa et viikolla 10 mutku aika tuli niin viikkoja olis ollu 12.Sinne asti ei silloin keritty mut jos nyt päästäis.Alkaa jotenki päiväpäivältä olee luottavaisempi olo :D

Me ei varmaankaa oteta pakkausta.Ainakin olen vielä sitä mieltä mut tiiä sitten.Mieli kerkee viel muuttuu moneen otteeseen.

Sintsu ja unelma 5+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bigwish:
Sen verran pakko kommentoida, etten minäkään viime raskaudessa murehtinut (ainakaan näin paljon), mutta kun tulikin keskenmeno, niin on hiukka vaikea iloita täysin rinnoin tästä raskaudesta.

Mutta eiköhän se tästä vielä iloksi muutu.
Juuri niin! Itsellänikin on vielä tuulimunaraskaus niin tuoreessa muistissa, ettei oikein uskalla luottaa että kaikki menee hyvin... Eiköhän se ekan ultran jälkeen helpota, kyllä me ne pienet sydämen sykkeet saadaan näkyviin, eikös? :)
 
Sone
Raskaana, Laskettu oli sit 8.11 ja kolmas tulossa! Synnytyssairaala SKS. Ultraan menen gynen polille luultavasti parin viikon päästä kun tutkitaan toi alakerta, luultavasti kystia, joten siellä jo näkee mitä on mukana. :heart: Toivon niiiiiin ettää tää pysys mukana, oon niin onnellinen!! :heart:
 
Onnea Sone :flower:

Mun pitäs kohta soitella neuvolaan =) meinako täällä monet mennä alkuraskauden ultraan yksityiselle? Mä en nyt oikeen oo viel päättänyt....viime raskaudessa kävin, mutta se oli Thaimaassa ja vaan sen takia, kun tuli ruskeaa vuotoa enkä tiennyt oliko se normaalia. Mutta siinä ultrassa ei näkynyt kuin pussit sun muut eikä sykkeitä, koska oli niin aikaset viikot.
 
Onnea sone, kiva kun plussaa tuppaa sieltä kuumis puolelta :heart: :flower:

Näin kamalia painajaisia missä sain keskenmenon ja heräsin kamaliin vatsakipuihin, siks varmaan näinkin tollasta unta :x

No ilmaa vatsassa enemmän ku laki sallii :headwall:

Ja nyt pahoinvointi on sitten tullut mun kohdalleni (lähinnä krapula olo) mehulla saa pahimman nopeeasti pois :wave:

Anoppi tulossa tänään yöksi joten koitan olla normaalisti ja mies saa lukea mua parhaansa mukaan |O :D

Sone niistä kystistä vielä, mulla on kans niitä pienenä rihmastoina ja niin kauan kun ne ei oo kipeet niitä ei tähystetä pois (ei ole sikiölle vaarallisia) viime raskaudessa pikkusen kasvoi mutta pieneni taas jostain kuman syystä.

Näillä mennään miimii ja viuhti rv6+2
 
minä en myöskään aio mennä yksityiselle ultraan. esikoisen kans eka neuvola oli 9+2 ja sillon myös ultrattiin. en ees uskaltais mennä aiemmin ku pelottais että jos sieltä ei sitte löytyiskää mitään liian aikaisten viikkojen takia ni oisin ihan paniikissa. ja varsinki nyt ku jäi esikoisessa aika iso nahkasäkki tuohon eteen ni eikait siitä läpi varmaan löytäskää seiskaviikolla vielä mitään :D

tuntuu tosiaan että hirveän moni on kertonu jo useammallekin raskaudestaan. mikäs siinä, ihanaahan se on iloita asiasta. mulla kaverit on kertonu monille aikasessa vaiheessa, mutta me ei nyt aiota ku jäi traumoja esikoista oottaessa. ja siis nyt me yritetään olla kertomatta kellekkään ennen kuin niskapoimu-ultra on takana (edellyttäen siis tietenki että sinne päästään). sen jälkeen voidaan kertoa oli asiat hyvin tai ei. esikoisen kans kerrottiin molempien vanhemmille heti raskaustestin jälkeen. anoppi oli sitte ihan hirveä hölösuu ja kertoi IHAN KAIKILLE. siis tyyliin kaupassa jollekki puolitutulle hehkuttanu tulevasta mummoudesta nii että kaikki kuulee, ja viikkoja oli vasta alle 6. ja me ei itse ois haluttu vielä tehdä asiasta niin julkista niin aikasessa vaiheessa. no, pienessä kylässä jos yksi puolituttu tietää on sama kuin kaikki tietäis, sana leviää tehokkaasti. nyt jos mulla haluttaa jollekkin kertoa niin korkeintaan omille vanhemmille, jotka on luottamuksen arvosia. :heart: pitää nyt vaan alkaa opettelemaan valehtelua että ei tarvi kavereille tunnustaa. oon tupakoija ja nyt ku ei enää oo savuke kädessä ni tottakai ne epäilee =) mutta mitään ei tunnusteta!! :D
 
Huomenta kaikille, muutaman päivän nettipimennon jälkeen täällä taas. Plussauutisia on tullut vaikka kuin monta, voi kun ihanaa!!
Tänään pitäisi varata aika alku-ultraan, väestöliitosta kehoittivat käymään ultrassa ennen virallista neuvolaa, tarkistamassa että kaikki on ok, kun näissä hoidoissa riskit on aina vähän suuremmat. Hih, eli parin viikon päästä ultraan ja siihen saakka jännitellään onko masussa kasvamassa 1 vai 2...

Alex ja öttiäinen/(-set) 5+
 
Huomenet täältäkin kaikille!

Dodii.. nyt se ihana pahoinvointi ja öklötysolo sit rantautui tännekin.. jipaa.. :( et se siitä toivosta ettei sitä nyt tuliskaan.. mut antaapahan ainakin merkkejä et jotain tuolla masussa luultavimmin on :) Ajattelin käydä apteekista hakemassa jotain b6-vitamiinia ku luin netistä et se joillakin on auttanut.. Ei mulla esikoisen aikanakaan tämä pahoinvointi nyt mitään ihan hirveetä ollu, ku koko aikana laattailin ehkä yhteensä jotain 10 kertaa.. mut koko ajan pitäis olla syömässä jotain.. ja ainahan se ois ollu kivempi ku ei ois tullu edes tätä öklötysoloa!! Onko kellään täällä muuten kokemuksia tuosta B6-vitamiinin syönnistä, onko auttanut?

Pirtsi ja kirppunen 6+0/1
 
Neuvola varattu ja sain 8+3 viikolle =) Nyt toivotaan et kaikki menee hyvin :heart:
Mulla ei vielä mitään muita oireita ole ku toi turvotus ja alavatsan pistely. Ja tietty toi toine boobsi on kipee :LOL:

Riikka & öttiäisvauva 4+1 :heart:
 
mulla on riikka kans toinen vaan:D esikoisen kanssa en imettänyt kerttakaan kun koskaan maito ei noussut, olin lypsykoneessa 2h ja tippoja tuli joten hoitaja sanoi et unohda imettäminen :/

Mun äidillä kävi ihan samalla lailla, en sitten tiedä onko yhteyttä tolla?
Toivoisin että voisin imettää mutta en ala ottaa paineita kun takaraivossa on jo leima (tissit ei toimi)
:LOL:

Huh huh kala uunissa ja joutunut ottamaan taukoa kun tuntuu et laatta lentää :x
Mulla on eka neuvola nyt perjantaina sillon olis se rv6+6 koitan saada nopeesti sen ultra ajan et tietäis olenko oikeesti odottaja vai feikki :attn:
 
Jos neuvolassa ei ultrata niin ä-polilla eka ultra on 11-13 viikoilla, tyypillisesti 12-13.
Jos neuvolassa on ultravehkeet niin sitten mahdollisesti ultrataan jo rv 8-10.

Mulla viikon päästä yksityisellä varhaisulta ja eka neuvola on 26.3.

Ella ja Kirppu 6+0 (eikä ällötä!) :heart:
 
Taustalta pikainen moi :wave:

Mä siis kyllä aktiivisesti taustailen täälä - käyn lukemassa pinon joka päivä, mutta kauheesti ei oo mitää kommentoitavaa/kerrottavaa, niin on kirjottamiset sitte jääny vähille :|

Mukavan paljon tullut pinoon uusia plussanneita - onnellista odotusta ite kullekkin :flower:

Mä täälä vietän vapaapäivää, ja aion kyllä nauttia joka hetkestä; on aika harvinaista herkkua nämä arkivapaat B) Kohta saan kuopuksen päikkäreille ja esikoinen kotiutunee koulusta myös pikapuoliin, niin ajattelin hiihtämään mennä... Jahka nämä kaks "keskimmäistä" suopuu olemaan hissukseen tai lähtee ulos leikkimään, etteivät sit poitsua herätä kesken kaiken. Me asutaan suoraan sanoen keskellä mettää, että huoletta voipi lapset ulkoilla päinsä kotopihalla, ja ladutki lähtee suoraa pihasta, niin mikäs tässä...

Edelleen niin epätodellinen olo tästä raskaudesta - ei oireen oiretta. Mutta päivä kerrallaan eteenpäin.

Kertomisesta: me ei olla kerrottu eikä kerrota. Näkyy päälle sitte ku näkyy. Näin on menty aikasemminkin. Luulisin kyllä, että kukaa ei edes usko meidän enää lisää lapsia haluavan... Paitsi mun äiti voi arvailla, kun tietää siitä syksyisestä keskenmenosta.

Semmosta. Jos menis koittaa tuota pikkumiestä unille.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!!

nallepööh ja pieni rv5+
 
Mä varasin ensi maanataiksi varhaisultran. Menen Femedaan, Helsinkiin.
Hyvä kun saa varmistettua raskauden keston. Mulla oli edelliset menkat tammikuun puolessa välissä, eli kuukautisten mukaan mitattuna tää olisi selkeästi lokakuinen mukula.

Äitiyspakkauksesta oli puhetta... Itse en aio ottaa sitä tällä kertaa. Olin tosi pettynyt viimeksi vaatteiden laatuun; ne purkeilivat ja haalistuivat tosi nopeasti. Makuupussi ja itse laatikko ja sen sisältämä patja olivat parhaita! Nyt otan kyllä rahana avustuksen, niin saa mieleisiä tarvikkeita ostaa. Varmaan kestovaippoja koko rahalla :D

-Katti
 
Hei vaan kaikille ja uudet tervetuloa!! :heart:

Täällä myös on hieman etova olo karkkia en voi syödä ollenkaan kun muutaman makean jälkeen alkaa olemaan tosi huono olo...kahvikin on aamusta hieman hiipunut ei laske enää kuin yksi kuppi..

Olen katsonut vaunuja vaikka nyt on hieman aikaista kyllä mutta olisko vinkkejä mikä olis hyvä merkki?

RP+toukkeli 5+6
 

Yhteistyössä